Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 699034
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es deixa sense efectes la Resolució del conseller d’Educació i Universitats de 16 de setembre de 2025, per la qual s'autoritza l’obertura i el funcionament, amb dues unitats d’educació infantil de primer cicle, de l’escola d’educació infantil EI Es Llombards, de Santanyí
Versió PDF
Fets
1. En data 20 de setembre de 2025, es va publicar al Butlletí oficial de les Illes Balears la Resolució del conseller d'Educació i Universitats de 16 de setembre de 2025 per la qual s'autoritzava l'obertura i el funcionament, amb dues unitats d'educació infantil de primer cicle, de l'escola d'educació infantil EI Es Llombards, de Santanyí (BOIB núm. 126, de 20 de setembre).
2. La creació, la supressió i la transformació de centres públics correspon al Govern de les Illes Balears, que ha d'establir el tipus d'ensenyaments que s'hi desenvoluparan, d'acord amb l'article 102 de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears.
3. L'article 17 de la Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació estableix que: “la creació i supressió de centres públics l'efectuarà el Govern o el Consell de Govern de la comunitat autònoma corresponent, en l'àmbit de les competències respectives”.
4. Aquesta Resolució d'autorització suposa la creació formal d'un centre públic i la competència de creació d'un centre públic, correspon al Govern de les Illes Balears.
5. Atès l'anterior, el 26 de setembre de 2025, la directora general de Planificació i Gestió Educatives, va proposar deixar sense efectes la Resolució del conseller d'Educació i Universitats de 16 de setembre de 2025, per la qual s'autoritza l'obertura i el funcionament, amb dues unitats d'educació infantil de primer cicle, de l'escola d'educació infantil EI Es Llombards.
Fonaments de dret
1. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
2. L'article 17 de la Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol) que determina que: “la creació i supressió de centres públics l'efectuarà el Govern o el Consell de Govern de la comunitat autònoma corresponent, en l'àmbit de les competències respectives”.
3. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre de 2020).
4. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
5. L'article 102 de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, (BOIB núm. 38, de 17 de març) que estableix que la creació, la supressió i la transformació de centres públics correspon al Govern de les Illes Balears, que ha d'establir el tipus d'ensenyaments que s'hi desenvoluparan.
6. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).
7. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91, de 14 de juliol).
Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives amb data 26 de setembre de 2025, dict la següent
Resolució
1. Deixar sense efectes la Resolució del conseller d'Educació i Universitats de 16 de setembre de 2025, publicada al BOIB núm. 126, de 20 de setembre per la qual s'autoritzava l'obertura i el funcionament de l'escola d'educació infantil de primer cicle EI Es Llombards, de Santanyí.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (1 d'octubre de 2025)
El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany