Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AGRICULTURA, PESCA I MEDI NATURAL

Núm. 684969
Resolució del conseller d’Agricultura, Pesca i Medi Natural per la qual s’ordena iniciar el procediment per aprovar el Decret pel qual s’aprova el Pla d’Ordenació dels Recursos Naturals del Parc Natural de Sa Dragonera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El Decret 7/1995, de 26 de gener, va declarar el Parc Natural de Sa Dragonera i a la vegada es va aprovar per Acord del Consell de Govern de 26 de gener de 1995 el Pla d'Ordenació dels Recursos Naturals del Parc Natural de Sa Dragonera.

2. L'article 9 de la Llei 5/2005, de 26 de maig, per a la conservació dels espais de rellevància ambiental (LECO) dicta que el procediment per elaborar o modificar un pla d'ordenació dels recursos naturals és l'establert als articles 6 ter i 6 quater d'aquesta llei, respectivament, amb les particularitats previstes en aquest article.

3. L'article 6 quater de la Llei 5/2005, de 26 de maig, per a la conservació dels espais de rellevància ambiental (LECO) preveu al tercer punt que amb l'objectiu d'incorporar la gestió adaptativa en un entorn social i ambiental canviant, els instruments de planejament regulats en aquest títol s'han de revisar periòdicament. En tot cas, s'hauran de revisar almenys cada dotze anys.

4. D'acord amb la memòria prevista en l'article 6 ter de la Llei 5/2005, de 26 de maig, per a la conservació dels espais de rellevància ambiental (LECO), es considera necessari iniciar un procediment de consulta prèvia per aprovar un nou Pla d'Ordenació dels Recursos Naturals del Parc Natural de Sa dragonera.

Fonaments de dret

1. L'article 6 bis de la Llei 5/2005, de 26 de maig, per a la conservació dels espais de rellevància ambiental (LECO) preveu que els plans d'ordenació dels recursos naturals són uns dels instrument de planejament dels espais de rellevància ambiental.

2. L'article 6 ter de la LECO estableix que l'inici del procediment per aprovar-los correspon al conseller competent en matèria mediambiental.

3. Aquesta Resolució d'inici, juntament amb la memòria, s'han de sotmetre a un tràmit de participació pública prèvia a la redacció de la proposta del Pla, de conformitat amb el que estableixen l'article 16 de la Llei 27/2006, de 18 de juliol, per la qual es regulen els drets d'accés a la informació, de participació pública i d'accés a la justícia en matèria de medi ambient, i l'article 6 de la Llei 4/2011, de 31 de març, de la bona administració i del bon govern de les Illes Balears.

4. Aquesta participació s'ha d'articular amb la publicació en el Portal de Transparència del Govern de les Illes Balears i, com a mínim, en els dos diaris de més tirada de l'illa corresponent, i els resultats s'han de tenir en compte per elaborar el Pla corresponent.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Ordenar l'inici del procediment per elaborar el Pla d'Ordenació dels Recursos Naturals del Parc Natural de Sa Dragonera.

2. Designar la Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal com a òrgan encarregat de tramitar el procediment.

3. Sotmetre aquesta Resolució d'inici, juntament amb la memòria, a un tràmit de participació pública prèvia a la redacció de la proposta del Pla, i publicar-la en el Portal de Transparència del Govern de les Illes Balears i, com a mínim, en dos dels diaris de més tirada de l'illa de Mallorca.

 

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i establir el termini de consulta pública d'1 mes comptador des del dia següent al de la seva publicació.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (25 de setembre de 2025)

El conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural Joan Simonet Pons