Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 684298
Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, i presidenta del Servei d’Ocupació de les Illes Balears per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per als anys 2025 i 2026 «SOIB Impulsa’T 2025-2026»

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets 

El Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) és un organisme autònom creat mitjançant la Llei 7/2000, de 15 de juny, que, d'acord amb el Decret 22/2020, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del SOIB té com a funcions, entre d'altres, de gestionar les polítiques actives d'ocupació. 

Les polítiques actives tenen com a objectiu final millorar l'ocupabilitat de les persones demandants d'ocupació. Aquest objectiu requereix diferents mesures segon el perfil de les persones, i sovint depèn també del context econòmic en què s'han d'aplicar. 

Amb aquesta convocatòria es vol promoure de manera activa la generació d'oportunitats d'ocupació per als col·lectius amb més dificultats per aconseguir una inserció laboral continuada i de qualitat en oferir un lloc de feina temporal que els permeti tenir una oportunitat per mantenir o, si escau, per reincorporar hàbits i competències laborals que seran clau per a la recerca eficient d'una feina en el mercat ordinari. 

El programa té com a objectiu principal el foment de l'ocupació i està estructurat en dues línies destinades als col·lectius següents:  

Línia 1: adreçada a persones joves desocupades més grans de 16 i més petites de 30 anys, amb estudis bàsics obligatoris com a màxim i beneficiàries de Garantia Juvenil. 

Línia 2: adreçada a persones desocupades de 30 anys o més, preferentment en situació de desocupació de llarga durada.  

L'any 2020, el SOIB va executar per primera vegada el programa «Reactiva», mitjançant una convocatòria de subvenció enfocada a pal·liar els efectes en el mercat de treball de la crisi provocada per la COVID-19. Aquest programa ha tingut continuïtat i s'ha anat consolidant en les convocatòries successives dels anys 2021, 2022, 2023 i 2024. Durant aquests anys s'han beneficiat d'aquest programa més de 5.000 persones (entre ambdós col·lectius). 

Segons les dades més recents de què es disposa, la taxa d'inserció del programa referida a la convocatòria «SOIB Reactiva» 2023 els sis mesos després de la finalització del contracte se situa en el 35 % (471 persones afiliades a la Seguretat Social sobre un total de 1.350 participants), una xifra inferior a la registrada en les edicions 2020 i 2021, en què la taxa d'inserció als sis mesos es va situar entorn del 60 %. Aquesta diferència respon al context extraordinari en què es varen desplegar les primeres edicions del programa, marcades per la crisi econòmica i laboral derivada de la COVID-19, amb un volum molt elevat de persones desocupades (fins a 73.042 persones desocupades el 2020) i una necessitat urgent de mesures de contractació directa. En canvi, la convocatòria «SOIB Reactiva» 2023 s'ha implementat en un escenari de recuperació econòmica, amb nivells d'atur molt més baixos (28.943 persones aturades) i una pressió menor sobre el mercat de treball. 

Aquesta nova realitat limita tant el volum de participants com les possibilitats d'inserció immediata. Per tant, la davallada en la taxa d'inserció no s'ha d'interpretar com una disminució de l'eficàcia del programa, sinó com una conseqüència del canvi estructural en les condicions del mercat laboral. 

Aquestes dades s'han de tenir en compte en l'avaluació dels resultats del programa i en la definició d'actuacions futures i s'han d'adaptar els instruments de política activa d'ocupació a l'evolució real del mercat de treball i a les noves necessitats dels col·lectius prioritaris. 

Així doncs, tant les taxes d'atur d'ambdós col·lectius com les taxes d'inserció esmentades als paràgrafs anteriors justifiquen la necessitat de donar continuïtat a aquesta mesura. No obstant això, tenint en compte el context actual del mercat de treball i que els recursos econòmics de què es disposa sempre són limitats, resulta oportú minorar sensiblement la dotació econòmica de la convocatòria i destinar recursos a altres col·lectius i sectors dins les polítiques actives d'ocupació que du a terme el SOIB. 

Les dades per col·lectius proporcionades per l'Observatori del Treball de les Illes Balears indiquen que hi ha una mitjana de 4.051 persones més petites de 30 anys que tenen estudis fins a l'ESO com a màxim i 10.146 persones més grans de 30 anys desocupades de llarga durada. Es considera oportú fer un repartiment de la dotació econòmica de la convocatòria pel que fa a aquestes dades, de manera que dels 10 milions d'euros de dotació anual, es destinen 4 milions a la línia 1 i 6 milions a la línia 2. 

Aquests ajuts es troben emmarcats en l'Agenda Balear 2030; concretament, dins l'objectiu de desenvolupament sostenible (ODS) 8: «Treball digne i creixement econòmic». 

Recentment s'ha publicat el Reial decret 633/2025, de 15 de juliol (BOE núm. 170, de 16 de juliol), pel qual s'aprova l'Estratègia Espanyola de Suport Actiu a l'Ocupació 2025-2028 (EESAO), la qual es configura com a marc normatiu per coordinar i executar les polítiques actives d'ocupació i d'intermediació laboral en el conjunt de l'Estat. Aquesta convocatòria, com que es tracta d'una política activa d'ocupació, s'engloba dins els objectius estratègics de l'EESAO. 

Al BOE núm. 183, de 31 de juliol de 2025, s'ha publicat la Resolució de 24 de juliol de 2025, de la Secretaria d'Estat de Treball, per la qual es publica l'Acord del Consell de Ministres de 15 de juliol de 2025, pel qual s'aprova el Pla Anual per al Foment de l'Ocupació Digna 2025 (PAFED). El programa «SOIB Reactiva» s'emmarca com un programa propi (AP00479) dins l'eix 4 «Igualtat d'oportunitats en l'accés a l'ocupació». 

D'altra banda, i pel que fa al col·lectiu de la línia 1, aquesta convocatòria d'ajuts s'ajusta al que estableix el Pla de Garantia Juvenil Plus 2021-2027. 

En el Pla d'Ocupació de Qualitat de les Illes Balears 2022-2025, en la prioritat «Creació d'oportunitats d'experiència professional», dins l'apartat «6. Col·lectius i persones d'atenció prioritària (I) - A) Joves (II)» es troba l'actuació «Programa SOIB Reactiva», adreçada als joves de la línia 1< 30 esmentada anteriorment, i dins «6. Col·lectius i persones d'atenció prioritària (II) - B) Desocupats de llarga durada» hi ha l'actuació «Impuls del programa «SOIB Reactiva» per al col·lectiu de persones desocupades de llarga durada, adreçada a les persones de la línia 2 > 30 esmentada. 

Per tot això, aquesta mesura està configurada com un programa d'activació per a l'ocupació, i els contractes que en derivin tenen la consideració de contractes temporals de causa específica, diferents de les modalitats a què fa referència l'article 15 de l'Estatut dels treballadors. A aquests efectes, i d'acord amb la disposició addicional novena de la Llei 3/2023, es permet a les administracions públiques executar contractes vinculats a programes d'activació per a l'ocupació amb una durada màxima de dotze mesos. 

Els ajuts que estableix aquesta convocatòria s'han de finançar amb fons provinents de la Conferència Sectorial d'Ocupació i d'Afers laborals i es preveu que puguin ser cofinançats per la Unió Europea (FSE+) en el marc del Programa Operatiu FSE+ 2021-2027 de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.       

Tal com recull el Reglament (UE) 2021/1057, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableix el Fons Social Europeu Plus (FSE+) i es deroga el Reglament (UE) 1296/2013, l'FSE+ ha de tenir com a objectiu promoure l'ocupació mitjançant intervencions actives que permetin la integració i la reintegració en el mercat de treball; en particular de les persones joves —especialment a través de l'aplicació de la Garantia Juvenil reforçada—, de les persones desocupades de llarga durada, dels grups desfavorits en el mercat laboral i les persones inactives, així com mitjançant la promoció de l'ocupació per compte propi i l'economia social; alhora que promogui la participació equilibrada de gènere. 

El Programa Operatiu FSE+ 2021-2027 de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (PIBAL FSE) s'articula en cinc prioritats d'inversió i contribueix a cinc objectius específics. Els ajuts prevists en aquesta convocatòria s'enquadren en l'objectiu específic A «Millorar l'accés a l'ocupació i a mesures d'activació de tots els demandants d'ocupació, i en particular de les persones joves, especialment a través de l'aplicació de la Garantia Juvenil, dels desocupats de llarga durada i els grups desafavorits en el mercat laboral, i de les persones inactives, així com mitjançant la promoció de l'ocupació per compte propi i l'economia social». 

Els ajuts proposats a la línia 1 <30 contribueixen a la prioritat següent: 

Prioritat 5. Ocupació juvenil 

L'objectiu del Programa 5.A.01 és la contractació de persones joves beneficiàries de Garantia Juvenil per a l'adquisició d'una primera experiència. L'objectiu és proporcionar a aquestes persones joves l'adquisició d'habilitats transversals (soft skills) i experiència en el desenvolupament d'un treball. 

Segons el que estableix l'annex 1 del Reglament de Disposicions Comunes  (RDC) per a fons de gestió compartida, l'àmbit d'intervenció que correspon a aquesta actuació és el 136. Ajuda específica per a l'ocupació juvenil i la integració socioeconòmica dels joves. 

Els ajuts proposats a la línia 2 >30 contribueixen a la prioritat següent: 

Prioritat 1: Ocupació, adaptabilitat, emprenedoria i economia social. 

L'objectiu del programa 1A.01 és la millora de l'ocupabilitat de persones desocupades de llarga durada mitjançant la seva contractació en el marc de col·laboració amb entitats locals. Amb això es pretén millorar l'ocupabilitat i les possibilitats d'inserció d'aquestes persones a través d'una millora de les habilitats professionals i l'adquisició d'experiència en activitats d'utilitat pública o d'interès social. 

Segons el que estableix l'annex 1 del RDC, l'àmbit d'intervenció que correspon a aquesta actuació és el 135. Mesures per fomentar l'accés a l'ocupació de les persones desocupades de llarga durada. 

D'acord amb l'article 53.2 del RDC, quan el cost d'una operació no superi els 200.000 €, la contribució proporcionada a la persona beneficiària per l'FSE+ adoptarà la modalitat de costs unitaris, imports a preu fet o a tipus fixos. Atès això, i per simplificar la gestió de la convocatòria, la concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, així com la justificació, s'han de dur a terme mitjançant el sistema de costs unitaris (mòduls). 

Per determinar la quantia dels mòduls econòmics es va elaborar un informe tècnic de data 12 d'abril de 2021 que va ser informat favorablement amb data 21 d'abril de 2021 per la Intervenció Adjunta d'Auditories de la CAIB. Amb data 1 d'agost de 2025 el SOIB va elaborar una addenda d'actualització dels imports dels mòduls en la forma prevista a l'informe i la seva aplicació a aquesta convocatòria. Els imports dels mòduls a aplicar a les sol·licituds que es presentin l'any 2025 són els que figuren a l'annex 3 d'aquesta Resolució. 

D'acord amb el que estableix el punt 5.1 del capítol 5 de les Directrius de la Comissió Europea sobre l'ús d'opcions de costs simplificats (2021/C 200/1DOUE de 27/05/2021) des d'un punt de vista estadístic, és consubstancial que els mòduls puguin sobrecompensar o infracompensar en certa mesura els costs reals en els quals incorrin i siguin abonats per les entitats beneficiàries; aquesta possible sobrecompensació, però, no constitueix un benefici. 

Els ajuts establerts en aquesta convocatòria no constitueixen ajut de l'Estat en els termes que determinen els articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea. D'acord amb la Comunicació 2016/C 262/01 de la Comissió relativa al concepte d'ajuda estatal conforme al que es disposa en l'article 107 esmentat, apartat 1, publicada en el DOUE de 17 de juliol de 2016, «les normes sobre ajudes estatals només s'apliquen quan el beneficiari de l'ajuda és una empresa» i «una empresa és una entitat que exerceix una activitat econòmica». Atès que les possibles entitats beneficiàries són entitats locals o les entitats que en depenen o que hi estan vinculades, el fet de concedir-los no falseja ni amenaça de fer la competència, en afavorir determinades empreses o produccions. Respecte de les entitats que en depenen o que hi estan vinculades, el projecte que s'ha d'executar ha de ser competència seva i ha de formar part de les funcions essencials de l'entitat, sempre en l'àmbit de l'exercici de competències administratives, en qualitat d'administració pública o en l'exercici d'autoritat pública. 

Aquesta convocatòria està prevista en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears 2024-2026, aprovat per Acord de Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 (BOIB núm. 52, de 20 d'abril), en el marc de l'Objectiu Estratègic II.6 - Oportunitat d'ocupació, a la línia de subvenció II.6.1: ajuts adreçats a entitats locals o entitats vinculades, el sector públic instrumental i la Universitat de les Illes Balears per contractar persones desocupades i millorar-ne l'ocupabilitat. 

Els ajuts que regula aquesta convocatòria reuneixen les condicions per ser qualificats de subvenció i estan subjectes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a la normativa que la desplega. També és d'aplicació el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions. 

L'Ordre 16/2023, del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, de 17 de maig de 2023, (BOIB núm. 67, de 20 de maig) estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació gestionades pel SOIB, i en l'article 1.2.d), permet incentivar accions i mesures que impliquin executar una feina efectiva en un entorn real i que permetin adquirir formació o experiència professional dirigides a la qualificació o inserció laboral. 

La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, en els títols II, IV i V, fixa el marc d'actuació en relació amb els programes d'ocupació. Aquest marc condiciona, de manera específica, els procediments de selecció de les entitats beneficiàries de les accions previstes i els criteris de valoració dels projectes en aquesta convocatòria, mentre que la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost), estableix en el títol IV, capítol III, el marc d'actuació en relació amb l'àmbit laboral. Així mateix, la Llei 11/2016 inclou en l'article 11 una sèrie de consideracions respecte dels ajuts públics. 

Igualment, es pren en consideració el Reial decret 818/2021, de 28 de setembre, pel qual es regulen els programes comuns d'activació per a l'ocupació del Sistema Nacional d'Ocupació. 

El Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, estableix el Catàleg de simplificació documental. 

En tot el que no estableix aquesta Resolució, cal ajustar-se al que disposa la resta de normativa d'aplicació general. 

Aquest programa d'ajuts s'ha d'executar en el marc de la col·laboració amb les entitats locals, i es configura com una política activa de foment de l'ocupació per tal de generar oportunitats d'inserció laboral en què els dos col·lectius puguin millorar l'ocupabilitat i donar un impuls a l'ocupabilitat en l'àmbit municipal, d'aquí el canvi de denominació del programa a «Impulsa'T». 

Com a novetat, per simplificació administrativa i per millorar-ne l'eficiència, es preveu aquesta convocatòria per a dos exercicis econòmics, anys 2025 i 2026, amb un període de presentació de sol·licituds per a cada any. Abans de l'inici de presentació de sol·licituds per a l'any 2026 es publicarà una Resolució en el BOIB que fixarà el nou repartiment territorial ajustat a les dades d'atur més recents de què es disposi, que seran facilitades per l'Observatori del Treball de les Illes Balears i, si escau, l'actualització dels imports dels mòduls i/o de les quanties mínimes i màximes de la subvenció. 

Per l'experiència en la gestió d'aquest programa dels anys anteriors, s'ha detectat que resulta impossible determinar a priori si la durada de la contractació de nou mesos representarà 274, 273 o 272 dies, tenint en compte que les entitats beneficiàries poden triar la data d'inici dels contractes entre l'1 de desembre i el 28 de febrer. En el moment de sol·licitar l'ajuda, així com a l'hora de fer la concessió i per tant el còmput de la quantia de la subvenció, aquesta data no és coneguda. Per tant, i per tal d'evitar confusió en el còmput dels dies i tenint en compte que el mòdul econòmic està fixat per dies, la contractació s'haurà de fer per 273 dies naturals en lloc de nou mesos. 

D'altra banda, a l'hora de liquidar la subvenció i per tal d'evitar un possible doble finançament via compensacions rebudes per l'entitat per part de la Tresoreria General de la Seguretat Social, referida al pagament delegat de la part dels salaris durant els períodes d'incapacitat temporal (IT), els dies en què la persona treballadora estigui en situació d'IT se subvencionarà únicament la part del mòdul destinada a finançar els costs de les cotitzacions a la Seguretat Social, que d'acord amb l'informe de mòduls es correspon amb el 33,42 % de l'import del mòdul.  

Per tot això, en l'exercici de les competències atribuïdes pel Decret 22/2020; en virtut de la resta de disposicions aplicables de manera general; tenint en compte igualment les disponibilitats pressupostàries, i havent-ne informat el Consell de Direcció del SOIB, dict la següent 

Resolució 

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per als anys 2025 i 2026 «SOIB Impulsa'T 2025-2026», dirigida a les entitats locals i a les entitats de dret públic que en depenen o hi estan vinculades, destinades a finançar projectes de foment de l'ocupació de les persones joves (més grans de 16 i més petites de 30 anys) desocupades, amb estudis bàsics obligatoris com a màxim i persones desocupades, de 30 anys o més, preferentment en situació de desocupació de llarga durada, amb dificultats per inserir-se en el mercat laboral, per tal que puguin mantenir les competències professionals i se'n propiciï l'ocupabilitat.  

2. Comunicar la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS). 

3. Publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la convocatòria, la qual començarà a tenir efectes l'endemà d'haver-se publicat. 

Interposició de recursos 

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, i presidenta del SOIB, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposen l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril), i l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol). 

 

(Signat electrònicament: 26 de setembre de 2025)

La consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, i presidenta del Servei d'Ocupació de les Illes Balears  Catalina Teresa Cabrer González 

 

ANNEX 1 

Primer  Objecte 

L'objecte d'aquesta convocatòria és regular la concessió de subvencions destinades a finançar projectes que incloguin i fomentin la contractació de les persones joves (més grans de 16 i més petites de 30 anys) desocupades, amb estudis bàsics obligatoris com a màxim i persones desocupades, de 30 anys o més, preferentment en situació de desocupació de llarga durada per tal que puguin adquirir experiència professional i mantenir les seves competències professionals, a fi de millorar-ne l'ocupabilitat i transitar cap a una inserció laboral continuada i de qualitat. 

L'àmbit d'aplicació d'aquesta convocatòria és la comunitat autònoma de les Illes Balears. 

Segon  Normativa i règim jurídic 

Totes les accions subvencionades en el marc d'aquesta convocatòria es regeixen per mitjà de la normativa següent: 

— El Reglament (UE) 2021/1057 del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableix el Fons Social Europeu Plus i es deroga el Reglament (UE) 1296/2013, i se n'estableixen els objectius de l'FSE+, el pressupost per al període 2021-2027, els mètodes d'execució, les formes de finançament de la Unió i les normes per proporcionar-ne el finançament. 

— El Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com les normes financeres per als Fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i la Política de Visats. 

— El Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell (Reglament Financer) pel qual s'estableixen les normes sobre l'execució del pressupost general de la Unió. 

— La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu reglament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot el que hi sigui d'aplicació. 

— El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB. 

— El Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, i modificat pel Reial decret llei 32/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reforma laboral, la garantia de l'estabilitat en l'ocupació i la transformació. 

— La Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'ocupació. 

— El Reial decret 818/2021, de 28 de setembre, pel qual es regulen els programes comuns d'activació per a l'ocupació del sistema nacional d'ocupació. 

— L'Ordre TES/106/2024, de 8 de febrer, per la qual es determinen les despeses subvencionables per l'FSE+ durant el període de programació 2021-2027. 

— L'Ordre 16/2023, del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, de 17 de maig de 2023, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació gestionades pel SOIB (BOIB núm. 67, de 20 de maig de 2023). 

— La resta de normativa, tant nacional com de la Unió Europea, o qualsevol altra que en resulti d'aplicació. 

Tercer  Crèdit disponible 

1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de vint milions d'euros (20.000.000 €): 10.000.000 € per a les sol·licituds que es presentin a l'exercici 2025 i uns altres 10.000.000 € per a les sol·licituds que es presentin a l'exercici 2026, distribuïts per línies i anualitats de la manera següent: 

A) Sol·licituds que es presentin a l'exercici 2025:   

Línia 1: Impulsa'T < 30: 4.000.000 €                                                  

  • Any 2025: 1.000.000 € imputables al centre de cost 76101, subprograma 322D14, capítol 4, fons finalista 25021, dels pressuposts generals de la CAIB per al 2025. 
  • Any 2026: 3.000.000 € imputables al centre de cost 76101, subprograma 322D14, capítol 4, fons finalista 26021, dels pressuposts generals de la CAIB per al 2026, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient. 

Línia 2: Impulsa'T > 30: 6.000.000 € 

  • Any 2025: 1.500.000 € imputables al centre de cost 76101, subprograma 322D13, capítol 4, fons finalista 25021, dels pressuposts generals de la CAIB per al 2025. 
  • Any 2026: 4.500.000 € imputables al centre de cost 76101, subprograma 322D13, capítol 4, fons finalista 26021, dels pressuposts generals de la CAIB per al 2026, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient. 

B) Sol·licituds que es presentin a l'exercici 2026: 

Línia 1: Impulsa'T <30: 4.000.000 €                                                   

  • Any 2026: 1.000.000 € imputables al centre de cost 76101, subprograma 322D14, capítol 4, fons finalista 26021, dels pressuposts generals de la CAIB per al 2026, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient. 
  • Any 2027: 3.000.000 € imputables al centre de cost 76101, subprograma 322D14, capítol 4, fons finalista 27021, dels pressuposts generals de la CAIB per al 2027, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient. 

Línia 2: Impulsa'T > 30: 6.000.000 € 

  • Any 2026: 1.500.000 € imputables al centre de cost 76101, subprograma 322D13, capítol 4, fons finalista 26021, dels pressuposts generals de la CAIB per al 2026, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient. 
  • Any 2027: 4.500.000 € imputables al centre de cost 76101, subprograma 322D13, capítol 4, fons finalista 27021, dels pressuposts generals de la CAIB per al 2027, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient. 

2. Aquesta distribució de crèdit s'entén que té caràcter estimatiu i l'alteració eventual no exigeix modificar la convocatòria, sense perjudici d'haver de tramitar el procediment pressupostari i comptable que pertoqui, d'acord amb el que preveu l'article 3.4.c) de l'Ordre 16/2023. 

3. Les partides del pressupost de despeses que corresponen a aquesta convocatòria s'han d'imputar als fons 25021, 26021 i 27021, que s'han de finançar mitjançant els fons de la Conferència Sectorial d'Ocupació i Afers  Laborals. En cas que el crèdit previst excedeixi aquest finançament, s'ha d'imputar amb càrrec a altres crèdits disponibles del SOIB corresponents a l'exercici del qual es tracti.  

4. En cas que sigui necessari i hi hagi disponibilitat pressupostària, l'import consignat inicialment a la convocatòria es pot ampliar de conformitat amb l'article 3.4.b) de l'Ordre 16/2023. 

Quart  Distribució del crèdit  

1. Per tal d'assegurar la igualtat de tracte territorial, el crèdit destinat a cadascuna de les línies d'aquesta convocatòria s'ha distribuït territorialment entre tots els municipis de la CAIB i a cada illa en funció de la taxa d'atur del col·lectiu a cada àmbit territorial, segons les dades que proporciona l'Observatori del Treball de les Illes Balears (OTIB). 

2. Per tal d'assegurar la cobertura de tot el territori, s'ha fixat per a cada línia i àmbit territorial un import mínim que permeti almenys una contractació i un import màxim.  

Per a les sol·licituds que es presentin per a l'exercici 2025, aquests límits són:  

— Línia 1:  

a) Àmbit territorial municipis, Entitat Local Menor de Palmanyola i mancomunitats: mínim: 17.971,59 €. Màxim: 518.000 €. 

b) Àmbit territorial illa: mínim: 17.971,59 €. Màxim: 300.000 €. 

— Línia 2:  

a) Àmbit territorial municipis, Entitat Local Menor de Palmanyola i mancomunitats: mínim: 27.027 €. Màxim: 685.000 €. 

b) Àmbit territorial illa: mínim: 27.027 €. Màxim: 375.000 €. 

El resultat d'aquest repartiment territorial per línies per a l'any 2025 es recull en l'annex 2 d'aquesta convocatòria.  

3. Abans de l'inici de presentació de sol·licituds per a l'any 2026 es publicarà una Resolució en el BOIB que fixarà el nou repartiment territorial (annex 2) ajustat a les dades d'atur més recents de què es disposi que seran facilitades per l'Observatori del Treball de les Illes Balears i, si escau, l'actualització dels imports dels mòduls (annex 3), i /o de les quanties mínimes i màximes de la subvenció establertes al punt 2 d'aquest apartat.  

Cinquè  Entitats beneficiàries 

1. Poden acollir-se a aquesta convocatòria els ajuntaments, l'Entitat Local Menor de Palmanyola, les mancomunitats i els consells insulars, així com les entitats de dret públic que en depenen o que hi estan vinculades, dins l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears. 

Poden presentar sol·licitud en nom seu les entitats de dret públic que depenen dels ens locals o que hi estan vinculades i que disposen de personalitat jurídica i d'un NIF propi, que exerceixin competències administratives, en qualitat d'administració pública o en l'exercici d'autoritat pública, sempre que el projecte que s'ha de desenvolupar sigui de la seva competència i formi part de les funcions essencials de l'entitat. 

2. Atès que els ajuts objecte d'aquesta convocatòria no constitueixen ajuts de l'Estat, no se'n poden beneficiar les entitats que duguin a terme activitats econòmiques susceptibles de falsejar la competència. Es pressuposa que no afecta la competència si l'activitat és desenvolupada en l'exercici de competències administratives, en qualitat d'administració pública o en l'exercici de l'autoritat pública. 

3. No es poden beneficiar de les subvencions les entitats en les quals concorrin alguna de les situacions que estableix l'article 2.2 de l'Ordre 16/2023. 

Sisè  Requisits dels projectes de contractació 

1. El projecte es defineix com el conjunt de contractes laborals que l'entitat beneficiària pretén formalitzar. L'objecte dels contractes laborals és dur a terme les tasques descrites en cadascun dels projectes que s'han de desenvolupar en el lloc de feina i l'objecte de la subvenció és el que es preveu de manera individual per a cada lloc de feina.                                       

2. El projecte s'inclou dins un programa de foment de l'ocupació per tal que les persones joves (més grans de 16 i més petites de 30 anys) desocupades, amb estudis bàsics obligatoris com a màxim i persones desocupades, de 30 anys o més, preferentment en situació de desocupació de llarga durada, amb més dificultats d'inserció en el mercat laboral, adquireixin experiència professional i mantenguin les seves competències professionals, a fi de millorar-ne l'ocupabilitat i transitar cap a una inserció laboral continuada i de qualitat. 

3. Els contractes que es formalitzin a l'empara d'aquesta convocatòria no es poden destinar a cobrir llocs estructurals de caràcter permanent i no poden suposar substitució de personal d'estructura.  

4. Els contractes de la línia 1 han de correspondre només als grups professionals E1 o E0, vinculats al perfil professional, d'acord amb la classificació dels grups que s'estableix al «IV Conveni col·lectiu únic per al personal laboral de l'Administració General de l'Estat» registrat i publicat mitjançant la Resolució de 13 de maig de 2019, de la Direcció General de Treball (BOE núm. 118, de 17 de maig de 2019). 

5.  Per tal d'adaptar-se al màxim a l'objecte de la convocatòria, les contractacions s'han d'ajustar preferentment als perfils professionals de les persones desocupades que hi ha al territori, segons les dades proporcionades per l'OTIB i disponibles en el web del SOIB. 

6. Les entitats interessades a participar-hi han de presentar una única sol·licitud amb un projecte de contractació que ha d'incloure obligatòriament les dues línies, excepte en el cas que en el mateix territori presenti un projecte més d'una entitat. En aquest supòsit, cal assegurar que entre tots els projectes es dona cobertura en el territori a les dues línies, de manera que no quedi cap col·lectiu desatès. 

7. Els imports que consten en l'annex 2 com a assignació territorial per a cada línia són limitadors amb l'excepció següent: les entitats l'assignació de les quals no els permeti completar una darrera contractació, però el seu romanent d'assignació en representi un mínim del 50 % del mòdul corresponent, podran sol·licitar l'import complet d'aquesta contractació malgrat que en superi l'assignació, per tal d'aprofitar més els recursos econòmics disponibles i incrementar les possibilitats que es contractin més persones. 

La concessió d'aquesta darrera contractació estarà sotmesa a l'existència de romanents de crèdit procedents d'altres sol·licituds i s'atorgarà de conformitat amb els criteris de concessió establerts al punt desè d'aquesta convocatòria.   

8. Períodes d'execució dels projectes: 

  • Els projectes aprovats a les sol·licituds per a l'any 2025: s'han d'executar entre l'1 de desembre de 2025 i el 21 de desembre de 2026. 
  • Els projectes aprovats a les sol·licituds per a l'any 2026: s'han d'executar entre l'1 de desembre de 2026 i el 21 de desembre de 2027. 

9. Els contractes laborals s'han de formalitzar amb una durada prevista de 273 dies naturals a jornada completa, excepte els contractes per substitucions, que han de tenir la durada que resti fins a completar els 273 dies naturals subvencionats. En tot cas, la data de fi del contracte podrà ser, com a màxim, el 21 de desembre de l'any següent de l'àmbit temporal per al qual es va presentar la sol·licitud (2025 o 2026). 

10. Atès que l'objectiu de la convocatòria és contractar tantes persones desocupades com sigui possible, quan un lloc de feina quedi vacant, el SOIB, prèvia sol·licitud de l'entitat beneficiària, pot autoritzar-ne la cobertura, en els supòsits i amb les condicions que es recullen al punt dissetè d'aquesta convocatòria. La durada màxima subvencionable per a cada lloc de feina, entre el contracte inicial i les possibles substitucions, és de 273 dies naturals. 

11. Per a les entitats que prevegin contractar de 9 a 24 persones entre les dues línies d'aquesta convocatòria, una d'aquestes persones pot dur a terme (entre d'altres) tasques de suport a la gestió administrativa (SGA) del projecte, sempre que es corresponguin amb el seu perfil i grup professional. Per a projectes de 25 persones o més, s'hi poden destinar dues persones. Aquestes persones han de complir els mateixos requisits que la resta de persones candidates i superar el mateix procés de selecció.  

12. També, per a les entitats que prevegin contractar de 9 a 24 persones entre les dues línies d'aquesta convocatòria, una d'aquestes pot dur a terme tasques de suport a la gestió del personal (SGP) contractat en el marc del projecte, sempre que es corresponguin amb el seu perfil i grup professional. Per a projectes de 25 persones o més, s'hi poden destinar dues persones. 

Els contractes d'aquestes persones han de coorespondre al grup professional M2, han de complir els mateixos requisits que la resta de persones candidates i superar el mateix procés de selecció.  

Han de dur a terme tasques orientades a: informació en matèria de normativa laboral aplicable a les persones contractades, suport, acompanyament i seguiment individualitzat per a l'adaptació i per a la permanència i manteniment en el lloc de feina, mediació entre l'entitat i/o equips de feina, identificació de necessitats i d'aspectes de millora per a l'adaptació i per a la permanència i manteniment en el lloc de feina, etc. 

Setè  Persones destinatàries finals 

1. Per ser contractades, les persones candidates han de complir els requisits següents en el moment de la contractació: 

Línia 1: Impulsa'T < 30 : 

— Edat: més grans de 16 i més petites de 30 anys 

— Estudis: com a màxim estudis bàsics obligatoris 

— Inscrites com a demandants d'ocupació desocupades en el SOIB 

— Beneficiàries del Sistema Nacional de Garantia Juvenil 

Línia 2: Impulsa'T > 30 : 

— Edat: 30 anys o m´és 

— Inscrites com a demandants d'ocupació desocupades en el SOIB                       

Per a qualsevol de les línies, i en relació amb el lloc de feina a cobrir, les persones participants hauran de complir amb:  

— Adequació al lloc de feina 

— Titulació acadèmica adequada al grup professional del lloc de feina al qual opten, d'acord amb el que es preveu per a l'aplicació dels mòduls econòmics a l'apartat catorzè d'aquesta convocatòria. 

2. Criteris de priorització 

Línia 1: Impulsa'T < 30 : 

— Primer: es considera com a criteri prioritari de selecció la condició de víctima de violència masclista, i s'hi ha d'atorgar prioritat especial, tal com estableix l'article 36.3 de la Llei 11/2016. 

— Segon: tenen preferència les persones que tenguin un itinerari o pla personalitzat d'ocupació obert en el SOIB o en les seves entitats col·laboradores en Itineraris Integrals d'Inserció o en els serveis d'orientació per a l'ocupació concertats, i presentin un document del personal tècnic d'orientació en el qual s'indiqui que es troben en el moment adequat del seu procés d'inserció per participar en l'oferta concreta vinculada a aquest programa. 

Línia 2: Impulsa'T > 30 : 

— Primer: es considera com a criteri prioritari de selecció la condició de víctima de violència masclista, i s'hi ha d'atorgar prioritat especial, tal com estableix l'article 36.3 de la Llei 11/2016. 

— Segon: tenen preferència les persones de 45 anys o més, aturades de llarga durada, que tenguin un itinerari o pla personalitzat d'ocupació obert en el SOIB o en les seves entitats col·laboradores en Itinerari o Pla Personalitzat d'Inserció en els serveis d'orientació per a l'ocupació concertats, i presentin un document del personal tècnic d'orientació en el qual s'indiqui que es troben en el moment adequat del seu procés d'inserció per participar en l'oferta concreta vinculada a aquest programa.  

— Tercer: tenen preferència la resta de persones de 30 anys o més, però més petites de 45 anys, aturades de llarga durada, que tenguin un itinerari o pla personalitzat d'ocupació obert en el SOIB o en les seves entitats col·laboradores en Itinerari o Pla Personalitza o en els serveis d'orientació per a l'ocupació concertats, i presentin un document del personal tècnic d'orientació en el qual s'indiqui que es troben en el moment adequat del seu procés d'inserció per participar en l'oferta concreta vinculada a aquest programa. 

— Quart: tenen preferència la resta de persones de 45 anys o més, aturades que no siguin de llarga durada, que tenguin un itinerari o pla personalitzat d'ocupació obert en el SOIB o en les seves entitats col·laboradores en Itinerari o Pla Personalitzat d'Inserció o en els serveis d'orientació per a l'ocupació concertats, i presentin un document del personal tècnic d'orientació en el qual s'indiqui que es troben en el moment adequat del seu procés d'inserció per participar en l'oferta concreta vinculada a aquest programa.  

— Cinquè: tenen preferència la resta de persones de 30 anys o més, però més petites de 45 anys, aturades que no siguin de llarga durada, que tenguin un itinerari o pla personalitzat d'ocupació obert en el SOIB o en les seves entitats col·laboradores en Itinerari o Pla Personalitzat d'Inserció o en els serveis d'orientació per a l'ocupació concertats, i presentin un document del personal tècnic d'orientació en el qual s'indiqui que es troben en el moment adequat del seu procés d'inserció per participar en l'oferta concreta vinculada a aquest programa. 

Es consideren persones aturades de llarga durada les inscrites com a desocupades en el SOIB 360 dies o més en els darrers 540 dies, comptadors des de la data en què l'oferta d'ocupació s'ha posat en difusió en la pàgina web del SOIB. 

3. Baremació 

Després d'haver aplicat els criteris de priorització, s'aplicaran els criteris de baremació següents per establir la llista ordenada de persones candidates:  

— En compliment de l'article 27.d) de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies, és un criteri a baremar l'existència de càrregues familiars. 

— Tenint en compte que les contractacions s'han d'ajustar preferentment als perfils professionals de les persones desocupades existents en el territori, es baremarà la residència al municipi o illa (per a consells insulars o les seves entitats dependents) de l'entitat local que presenta l'oferta d'ocupació. 

— No haver participat en els programes de «SOIB Reactiva» d'anys anteriors. 

4. Atès que l'objectiu de la convocatòria és contractar tantes persones desocupades com sigui possible, les persones contractades que causin baixa voluntària o hagin completat el període per al qual han estat contractades no poden ser contractades en un altre lloc de feina en aquesta mateixa convocatòria. 

Així mateix, en el marc d'aquesta convocatòria, no podrà ser seleccionada una persona que hagi estat contractada en el marc de «SOIB Reactiva» 2024» a la mateixa entitat beneficiària i per a la mateixa ocupació. 

5. Segons l'article 36.2 de la Llei 11/2016, s'ha de garantir la participació equilibrada de les dones en el desenvolupament de programes de polítiques actives d'ocupació, per la qual cosa s'ha de procurar que el resultat final del procés de selecció i contractació respecti el principi de representació equilibrada entre dones i homes (60-40 %), i s'ha de deixar constància d'aquest fet a l'acta de selecció. 

Vuitè  Termini i model per presentar les sol·licituds 

1. Generació de la sol·licitud 

La sol·licitud de subvenció s'ha de generar mitjançant l'aplicació de gestió ESOIB. 

Cada entitat ha de presentar una única sol·licitud per a totes les contractacions que preveu fer, en el model normalitzat que trobarà a l'aplicació de gestió ESOIB, i adjuntar-hi la documentació corresponent. 

Per accedir a l'aplicació ESOIB, l'entitat prèviament ha d'haver sol·licitat l'alta de l'entitat i de les persones gestores que han de poder accedir-hi, enviant un correu electrònic a la bústia: fomentocupacio3@soib.caib.es. 

Les entitats que ja estan donades d'alta a l'ESOIB hi han d'accedir i verificar que les dades que hi figuren són correctes i estan actualitzades. En cas que la informació de l'ESOIB no estigui actualitzada, les entitats hauran de sol·licitar al SOIB, a través de la bústia de correu anteriorment indicada, que actualitzi les dades i hauran d'acreditar documentalment els canvis sol·licitats (representant, nomenaments, estatuts, accés de persones gestores en nom de l'entitat, etc.).  

Un treballador públic o treballadora pública de l'entitat que sol·licita la subvenció ha de ser la persona encarregada de realitzar la sol·licitud d'alta, així com l'actualització de les dades. 

2. Presentació de la sol·licitud a través del tràmit telemàtic disponible a la Seu Electrònica 

La presentació de la sol·licitud s'ha de realitzar d'acord amb els articles 4.1, 4.2 i 4.7 de l'Ordre 16/2023, i d'acord amb les indicacions següents: 

Una vegada adjuntada la documentació a l'ESOIB, es genera el document de sol·licitud normalitzat en format PDF, el qual s'ha de signar electrònicament i presentar a través del tràmit telemàtic disponible a la Seu Electrònica del Govern, dins el termini de presentació de sol·licituds, de conformitat amb l'article 16 de la Llei 39/2015. Fins que no es completi el tràmit de registre electrònic de la sol·licitud, aquesta no es considera presentada vàlidament. 

Tota la informació de la convocatòria i els enllaços per accedir a ESOIB —des d'on es genera el model de sol·licitud normalitzat— i a la Seu Electrònica —des d'on registrar la sol·licitud— estan disponibles al web: https://soib.es/convocatories/. 

3. Termini de presentació de sol·licituds  

El termini per presentar les sol·licituds per a l'any 2025 és de quinze dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).  

El termini per presentar les sol·licituds per a l'any 2026 va de l'1 al 31 de maig de 2026.  

Cada entitat ha de presentar una única sol·licitud per a totes les contractacions que preveu fer. En cas de presentar més d'una sol·licitud dins el termini establert, es considerarà que la darrera presentada és la vàlida i que substitueix l'anterior o les anteriors que s'hagin presentat. 

Novè  Documentació 

Tota la documentació que complementa la sol·licitud, de la qual forma part, s'ha de presentar directament a través de l'aplicació ESOIB, i és la següent: 

 a. La declaració responsable de l'apartat 4.4.d), apartats 1, 2, 3, 4, 5 i 7 (si escau) de l'Ordre de bases. 

 b. El certificat que s'esmenta en l'article 4.4.e) de l'Ordre de bases. 

 c. D'acord amb l'article 4.4.f) de l'Ordre de bases, i d'acord amb el model disponible en l'aplicació de gestió ESOIB, una declaració responsable sobre els punts següents: 

  1. — Que l'entitat sol·licitant té capacitat tècnica i organitzativa per gestionar el projecte aprovat, i que disposa dels equipaments, mobiliari, instal·lacions, material, eines, etc., per a l'execució correcta del projecte, així com dels recursos humans per donar suport adequat a les persones que es contractin. 
  2. — Que l'entitat sol·licitant disposa d'assignació pressupostària suficient per fer-se càrrec de les despeses que no subvenciona el SOIB per executar l'activitat. 
  3. — Que l'entitat sol·licitant disposa d'una assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys que es puguin causar a terceres persones en l'execució del projecte, o comprometre's a fer-se'n càrrec. Per tant, el SOIB queda exonerat de qualsevol responsabilitat. 
  4. — Que el compte bancari que s'indica per rebre l'ingrés de la subvenció és titularitat de l'entitat sol·licitant (declaració de veracitat de dades bancàries). 
  5. — Que els salaris que percebran les persones desocupades contractades per ocupar els llocs de feina relacionats amb el projecte presentat, i per als quals es demana la subvenció, s'han determinat segons el grup professional corresponent i d'acord amb el conveni col·lectiu, la taula salarial o l'acord que hi sigui aplicable legalment, que no pot ser, en cap cas, inferior al salari mínim interprofessional (SMI). 
  6. — Que els contractes que es formalitzaran a l'empara d'aquesta convocatòria no poden ser destinats a cobrir llocs de feina estructurals de caràcter permanent. 
  7. — Que les funcions de les persones treballadores que s'han de contractar siguin competència de les entitats sol·licitants i que les executin les entitats sol·licitants en règim d'administració directa. 

D'acord amb l'article 23 de la Llei 38/2003 i l'article 69 de la Llei 39/2015, l'Administració pot requerir a l'entitat sol·licitant de l'ajut els documents que acreditin la veracitat de les dades que conté la seva declaració responsable. 

De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015 i amb l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març de 2021, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, el SOIB pot obtenir, excepte oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social. En cas que l'entitat interessada s'oposi a aquestes consultes, s'ha d'aportar la documentació acreditativa, juntament amb la sol·licitud d'ajut, que ha de tenir data posterior a la data de publicació d'aquesta convocatòria. 

En aplicació de l'article 95.1.k) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, la entitat interessada ha d'autoritzar la consulta per verificar que està al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària Estatal. En cas que no s'autoritzi aquesta consulta, se n'ha d'aportar la documentació acreditativa, juntament amb la sol·licitud d'ajut, que ha de tenir data posterior a la data de publicació d'aquesta convocatòria. 

En virtut de l'article 28.3 de la Llei 39/2015, les persones sol·licitants tenen dret a no aportar la documentació que ja hagin aportat anteriorment en qualsevol administració, sempre que identifiquin el moment de presentació i l'òrgan davant el qual la varen presentar. Així mateix, d'acord amb l'article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar la documentació en cas que ja estigui en poder del SOIB perquè s'ha aportat en altres convocatòries. 

En aquests casos, s'ha de fer servir el «Model de comunicació identificativa de la documentació en poder de l'Administració», a disposició de les entitats interessades en l'aplicació de gestió ESOIB. La persona sol·licitant hi ha de fer constar la identificació de l'expedient en el qual es troba la documentació, el moment de presentació i l'òrgan davant el qual es va presentar i, en el cas que sigui el SOIB, el servei concret. 

Desè  Selecció de les entitats beneficiàries i criteris de concessió 

1. La selecció de les entitats beneficiàries s'ha de fer pel procediment de concurrència no competitiva, tal com estableix l'article 7.2 de les bases reguladores, atès que no resulta necessària la comparació de les sol·licituds ni establir-ne una prelació, excepte en els supòsits recollits al paràgraf següent. 

2. Respecte de cada línia, en el supòsit que més d'una entitat presenti una sol·licitud amb càrrec a la mateixa assignació territorial i entre totes superin l'import de l'assignació, el repartiment s'ha de fer aplicant els criteris següents: s'ha de prioritzar la sol·licitud de la corporació local (ajuntament o consell insular) per davant de les entitats de dret públic dependents o vinculades i, després, en cas que hi hagi més d'una entitat dependent, s'ha de prioritzar la que proposi el nombre més alt de contractacions i, en cas d'empat, per ordre de registre d'entrada, fins a exhaurir el crèdit màxim disponible per a aquest territori. 

3. Un cop revisades les sol·licituds rebudes i verificat que les entitats compleixen els requisits per beneficiar-se de la subvenció, s'ha de concedir segons els imports sol·licitats per part de les entitats i en funció de l'assignació màxima del repartiment territorial que preveu l'annex 2, per a cada línia. Així mateix, s'aplicarà l'establert en el punt 7 de l'apartat sisè d'aquesta convocatòria per als supòsits en què els imports sol·licitats superin l'assignació territorial, i allò que estableix el paràgraf anterior per als supòsits de concurrència de sol·licituds a la mateixa assignació territorial. 

Onzè  Conflicte d'interessos de les persones participants 

Les persones que intervinguin en el procés de selecció de les entitats beneficiàries , o en els processos de verificació del compliment de les condicions, han de manifestar de forma expressa l'absència o no de conflicte d'interessos o de causa d'abstenció, d'acord amb l'article 61 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol (Reglament Financer) i l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. En cas de tenir lloc un conflicte d'interessos o causa d'abstenció, la persona afectada s'ha d'abstenir d'intervenir en les actuacions. 

Dotzè  Instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció 

1. La instrucció del procediment es durà a terme d'acord amb el que estableix l'article 10 de l'Ordre 16/2023, excepte el punt 6, que no és d'aplicació. 

2. La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat encarregat d'examinar les sol·licituds presentades i està formada pels membres del SOIB que s'indiquen a continuació i en què s'ha de procurar, en la mesura que sigui possible, una presència equilibrada d'homes i de dones. 

— Presidència: 

Titular: la persona que ocupi el càrrec de cap del servei encarregat del seguiment tècnic d'aquest programa. 

Suplent: la persona que ocupi el càrrec de cap del departament encarregat de la gestió d'aquest programa. 

— Secretaria: 

Titular: la persona que ocupi el càrrec de cap del servei encarregat de la gestió administrativa i econòmica d'aquest programa. 

Suplent: la persona que ocupi el càrrec de cap d'una secció del servei encarregat de la gestió administrativa i econòmica d'aquest programa. 

El secretari o la secretària actua amb veu, però sense vot. 

— Tres vocals: personal tècnic. 

3. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i l'informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució provisional, motivada degudament, que s'ha de notificar a les entitats interessades, que disposaran d'un termini de quinze dies hàbils per acceptar-la o, si escau, presentar-hi al·legacions. Transcorregut aquest termini sense que l'entitat n'hagi manifestat oposició, s'entendrà tàcitament acceptada. 

4. Es pot prescindir del tràmit d'audiència si no hi ha altres fets ni es tenen en compte altres al·legacions que les formulades per les entitats interessades. En aquest cas, la proposta de resolució provisional formulada tindrà el caràcter de definitiva. 

5. Quan l'import de la subvenció que resulti de l'informe emès per la Comissió Avaluadora sigui inferior a l'import sol·licitat, en la proposta de resolució provisional motivada degudament s'ha de fer constar clarament per a quins llocs de feina es proposa concedir la subvenció. Les entitats disposaran del termini indicat anteriorment per manifestar si n'accepten la proposta. 

6. La resolució del procediment es durà a terme de conformitat amb l'article 11 de l'Ordre de bases. El termini per resoldre i notificar les resolucions ha de ser de sis mesos des de l'endemà de la publicació de la convocatòria per a les sol·licituds que es presentin a l'any 2025 i de sis mesos a comptar des del tancament del període de presentació de sol·licituds per a les de l'any 2026. La resolució serà notificada individualment a cadascuna de les entitats beneficiàries. 

7. Les propostes de resolució provisional i definitives no creen, davant l'Administració, cap dret a favor de l'entitat beneficiària que es proposi, mentre no es dicti la resolució de concessió i es notifiqui. 

Tretzè  Modificació de la resolució 

1. Amb posterioritat a la resolució de concessió, l'entitat beneficiària pot sol·licitar la modificació de la resolució de concessió, de conformitat amb les prescripcions que estableix l'article 12.1 i 12.3 de l'Ordre 16/2023. El termini per sol·licitar la modificació de la resolució és de deu dies hàbils.  

2. En el cas excepcional que a una de les línies no hi hagi persones candidates per cobrir tots els llocs de feina oferts, el SOIB podrà autoritzar, prèvia sol·licitud de l'entitat interessada, oferir aquell nombre de llocs a l'altra línia, sense que això suposi en cap cas un increment de la subvenció total concedida a l'entitat. 

Catorzè  Quantia de la subvenció 

1. La subvenció s'ha de destinar a finançar els costs laborals totals, inclosa la cotització empresarial a la Seguretat Social, que es derivin de contractar les persones que compleixin els requisits i hagin resultat seleccionades, a jornada completa i amb una durada de 273 dies naturals o, excepcionalment, pel temps que s'hagi autoritzat per als supòsits prevists de substitucions. 

2. L'import de la subvenció s'ha de determinar aplicant a cada contractació el mòdul corresponent segons el grup per al qual s'hagi de contractar, multiplicat per 273 dies. 

3. L'import dels mòduls s'ha establert seguint un mètode de càlcul just, equitatiu i verificable, basat en dades objectives del IV Conveni únic per al personal laboral de l'Administració General de l'Estat, recollit en l'informe tècnic del SOIB de data 12 d'abril de 2021 i validat per la Intervenció Adjunta d'Auditories de la CAIB en data 21 d'abril de 2021. L'import dels mòduls ha estat objecte d'actualització seguint el procediment que s'estableix en els informes respectius, i els imports a aplicar en aquesta convocatòria s'han recollit en l'addenda d'actualització de data 1 d'agost de 2025. 

Els imports dels mòduls que s'han d'aplicar a les sol·licituds que es presentin per a l'any 2025 són els que figuren a l'annex 3.   

L'import dels mòduls a aplicar a les sol·licituds que es presentin a l'any 2026 seran els que es determinin, si escau, a la Resolució d'actualització que s'ha de publicar en el BOIB anteriorment a l'inici d'aquest període de presentació de sol·licituds. 

4. D'acord amb l'article 8 del IV Conveni col·lectiu únic anteriorment esmentat, als efectes de determinar el mòdul que s'ha d'aplicar, s'estableixen els grups professionals següents, d'acord amb la titulació exigida per ingressar-hi: 

a. Grup professional M2: títol classificat en el nivell 2 del Marc espanyol de qualificacions per a l'educació superior o equivalents. 

b. Grup professional M1: títol classificat en el nivell 1 del Marc espanyol de qualificacions per a l'educació superior o equivalents. 

c. Grup professional E2: títol de batxiller o tècnic o equivalents. 

d. Grup professional E1: títol de graduat en educació secundària obligatòria o títol professional bàsic o equivalents. 

e. Grup professional E0: sense titulació prevista en el sistema educatiu. 

5. Aquests són els mòduls aplicables per a la concessió i la justificació de la subvenció, independentment de les normes que s'apliquin als efectes de la possible certificació de les despeses per a l'FSE+. 

6. La quantia de la subvenció que rebin les entitats beneficiàries s'ha de destinar a sufragar els costs salarials totals, —inclosa la cotització empresarial a la Seguretat Social—, per cobrir 273 dies naturals de contractació a jornada completa, per als llocs de feina autoritzats, amb les característiques i per als grups professionals d'acord amb la resolució de concessió, independentment que siguin coberts per una persona o per diverses.  

Per al cas de substitucions, es consideren despeses elegibles les derivades de la contractació inicial i de les persones substitutes fins a completar un màxim de 273 dies naturals.  

La substitució de persones treballadores per baixes voluntàries o per rescissió del contracte no suposa en cap cas un increment de la subvenció ni de la durada de la contractació subvencionada. 

7. Per tal d'evitar un possible doble finançament via compensacions rebudes per l'entitat de part de la Tresoreria General de la Seguretat Social, referida al pagament delegat de la part dels salaris durant els períodes d'incapacitat temporal (IT), els dies en què la persona treballadora es trobi en situació d'IT, se subvencionarà únicament la part del mòdul destinada a finançar els costs de les cotitzacions a la Seguretat Social, que d'acord amb l'informe de mòduls es correspon amb el 33,42 % de l'import del mòdul.  

8. L'import de la subvenció és independent de la retribució que percebi finalment la persona treballadora, que ha de ser la que legal o convencionalment li correspongui i que en cap cas no pot ser inferior al Salari Mínim Interprofessional (SMI) vigent durant la contractació. 

Quinzè Selecció 

1. El procediment de selecció i contractació s'ha de dur a terme seguint els principis rectors de la política d'ocupació que estableix l'article 5 de la Llei 3/2023, que són els principis d'igualtat i no discriminació en l'accés i consolidació de l'ocupació i desenvolupament professional; el principi de transparència en el funcionament del mercat de treball; els principis de col·laboració institucional i coordinació; els principis d'adaptació, acompanyament i activació; els principis d'eficàcia i eficiència en el disseny i execució de les polítiques d'ocupació, així com en la prestació dels serveis d'ocupació, bàsics i complementaris, i el principi d'adequació a les característiques del territori. 

2. Per dur a terme el registre de les ofertes de feina, les entitats han de complir amb els principis rectors de la política d'ocupació que estableix l'article 5 de la Llei 3/2023, esmentats en el punt anterior. 

3. Les persones treballadores s'han de seleccionar seguint el protocol del departament que tingui les funcions d'intermediació per gestionar el procés de selecció d'aquesta convocatòria, el qual ha d'estar publicat en el web del SOIB: https://soib.es i ha de preveure la possibilitat d'emprar mitjans no presencials. 

4. A l'efecte de dur a terme la selecció, s'ha de constituir per a aquest fi una comissió mixta de selecció en què ha de participar una persona representant de l'entitat beneficiària i una representant del SOIB. 

5. L'entitat ha de presentar l'oferta de manera telemàtica, en el portal web del SOIB: https://soib.es. Les ofertes d'ocupació han de tenir caràcter genèric. Les ofertes es posen en difusió en el portal web del SOIB. 

6. La comissió mixta de selecció, d'acord amb el que especifiqui el protocol del departament que tingui les funcions d'intermediació, ha de seleccionar com a participants les persones que reuneixin els requisits, i ha de tenir en compte els criteris de priorització i baremació que estableix l'apartat setè d'aquest annex. S'ha de generar una llista de reserves ordenades per puntuació formada per les persones que, tot i reunir els requisits, no hagin estat seleccionades. 

En relació amb la contractació vinculada a programes d'activació per a l'ocupació per part de les administracions públiques i l'aplicació dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat, d'acord amb el que estableixen l'article 42 i la disposició addicional novena de la Llei 3/2023; l'article 4.4 del Reial decret 818/2021, de 28 de setembre, pel qual es regulen els programes comuns d'activació per a l'ocupació per al Sistema Nacional d'Ocupació i, finalment, d'acord amb el que conclou la nota informativa del Ministeri de Treball i Economia Social i el SEPE, de data 21 de març de 2023, s'ha d'entendre el següent: 

Per dur a terme aquest tipus de contractació, es considerarà que qualsevol sistema utilitzat per seleccionar les persones participants s'entendrà complert quan els processos de selecció s'adeqüin als procediments de selecció establerts per l'administració competent per gestionar el programa de polítiques actives d'ocupació respectiu, considerant els requisits de les ofertes presentades, si escau, i el perfil de les persones beneficiàries.  

En tot cas, no és aplicable la normativa establerta per als procediments de selecció de personal de les diferents administracions públiques, encara que l'entitat beneficiària sigui una entitat o un organisme públic. 

Les persones candidates s'han d'inscriure per mitjà d'autocandidatura en el portal del SOIB. Aquesta inscripció comporta que autoritza la cessió de les seves dades perquè l'entitat beneficiària del projecte les consideri i gestioni, a l'efecte de seleccionar persones participants. 

Setzè  Contractació i registre de contractes 

1. Abans de contractar, el SOIB ha de verificar que les persones seleccionades tinguin la demanda d'ocupació d'alta en situació de desocupació. Si no es compleix aquesta condició, no es considerarà subvencionable la contractació efectuada. Per fer aquesta verificació, la contractació de les persones seleccionades s'ha de dur a terme l'endemà d'un dia hàbil.  

2. És condició indispensable que, abans de formalitzar el contracte, la persona que s'ha de contractar no s'oposi que el SOIB accedeixi a les bases de dades de la Tresoreria General de la Seguretat Social, anteriorment, durant i fins als dotze mesos posteriors a la finalització del contracte, per tal de verificar que el contracte s'ha formalitzat i se n'ha complert la durada prevista, així com per liquidar la subvenció i establir les taxes d'inserció de les persones participants amb la periodicitat que estableix la normativa reguladora dels fons amb els quals es finança el programa públic. 

En cas que la persona que s'ha de contractar s'oposi a aquestes consultes, es considerarà que no es pot formalitzar la contractació, atès que no resultaria possible dur a terme les tasques necessàries per verificar la correcta aplicació dels fons públics amb què se subvenciona el contracte. 

3. Les persones seleccionades han de ser contractades a jornada completa durant 273 dies naturals, excepte en el cas de les substitucions, mitjançant un contracte temporal de causa específica, a l'empara del que estableix la disposició addicional novena: «Contractes vinculats a programes d'activació per a l'ocupació, de la Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'ocupació». 

4. El contracte s'ha de formalitzar obligatòriament per escrit, en el model oficial del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) «Contracte de treball temporal», «contractes vinculats a programes de polítiques actives d'ocupació» (codi de contracte 405). El model oficial de contracte és a disposició de les entitats beneficiàries en el web: https://soib.es i en el web del SEPE. 

5. El contracte s'ha de registrar vinculat al número d'oferta que proporciona l'oficina del SOIB que en fa la selecció. El registre de contractes es realitza a través de l'aplicació Contrat@, que es troba a disposició de les persones interessades en el web https://soib.es. Una vegada registrats, els contractes s'han de pujar a la plataforma ESOIB. 

Dissetè  Inici i execució 

1. La data d'inici dels contractes per a les sol·licituds de l'any 2025 ha d'estar compresa entre l'1 de desembre de 2025 i el 28 de febrer de 2026 (inclòs). La data d'acabament és 273 dies naturals després de l'inici. La data màxima de finalització dels contractes de les persones substitutes és el 21 de desembre de 2026.   

La data d'inici dels contractes per a les sol·licituds de l'any 2026 ha d'estar compresa entre l'1 de desembre de 2026 i el 28 de febrer de 2027 (inclòs). La data d'acabament és 273 dies naturals després de l'inici. La data màxima de finalització dels contractes de les persones substitutes és el 21 de desembre de 2027.   

2. Per tal de facilitar les seleccions i les incorporacions al lloc de feina, la comissió mixta de selecció pot triar la data d'inici de cada línia dins d'aquest termini, però entre la primera i la darrera contractació dins la mateixa línia d'ajuts no poden transcórrer més de 30 dies naturals. 

3. Atès que l'objectiu de la convocatòria és contractar tantes persones desocupades com sigui possible, en el supòsit que el lloc de feina subvencionat quedi vacant per baixa per causes alienes a l'entitat o per rescissió del contracte abans de la data prevista d'acabament, el SOIB pot autoritzar la substitució de la persona treballadora, amb la sol·licitud prèvia de l'entitat. L'entitat disposa d'un termini màxim de quinze dies hàbils des que es produeix la vacant per sol·licitar la substitució; en el cas que no es compleixi aquest termini, aquesta no s'autoritzarà. Les persones substitutes han de provenir de la llista de reserva establerta a la selecció i, si no n'hi ha, s'ha de promoure un nou procés de selecció; les persones candidates han de complir els requisits per ser contractades. El contracte de la persona substituta s'ha de formalitzar per al temps que resti fins a completar els 273 dies naturals. 

4. Amb la finalitat de contribuir a la millora de l'ocupabilitat o la inserció laboral posterior de les persones contractades, el SOIB durà a terme sessions d'informació sobre la Cartera comuna de serveis durant l'execució del projecte.  

 

Divuitè  Obligacions de les entitats beneficiàries 

Són obligacions genèriques les que estableixen l'article 14 de la Llei 38/2003 i tots els apartats, excepte l'a), r) i s) de l'article 14 de l'Ordre 16/2023. 

Són obligacions de caràcter específic les següents: 

1. Utilitzar l'aplicació web de gestió ESOIB i presentar tota la documentació en els models disponibles. L'entitat és responsable de l'ús correcte de l'aplicació per part de les persones gestores per a les quals ha sol·licitat accés; d'aquesta manera, haurà de sol·licitar al SOIB la revocació del permís d'accés a l'ESOIB quan la persona autoritzada sigui baixa a l'entitat o deixi de gestionar el programa. 

2. Respectar les directrius i els protocols que pugui establir el SOIB relatius al desenvolupament de les activitats, gestió i justificació de la subvenció. En qualsevol cas, l'entitat ha de reportar tota la informació i la documentació relativa a la gestió i seguiment de l'activitat subvencionada mitjançant l'aplicació de gestió ESOIB, en la forma i en els terminis que estableixi el protocol de gestió de projectes o les guies d'ajuda que hi ha a disposició seva en el web del SOIB i en l'aplicació ESOIB. 

3. Comunicar al Servei de Seguiment Tècnic del SOIB qualsevol alteració o incidència en el projecte inicial o variació que tingui incidència en la conservació i la quantia de l'ajut en el termini de set dies hàbils. 

4. Una vegada concedida la subvenció, qualsevol incidència esdevinguda relativa al projecte de contractació que suposi modificar o alterar les dades relatives a la ubicació, tasques, perfil professional, etc. que varen donar lloc a la subvenció, s'ha de comunicar i s'ha de sol·licitar l'autorització prèvia del Servei de Seguiment Tècnic del SOIB, en el termini de set dies hàbils. Si aquesta modificació de projecte afecta les condicions d'execució que estableix la resolució de concessió, a més de l'autorització prèvia del Servei de Seguiment Tècnic, la persona que ocupi la representació legal de l'entitat haurà de sol·licitar la modificació de la resolució corresponent, tal com estableix l'apartat 14 d'aquesta convocatòria. 

5. En els supòsits de substitució de l'apartat 17.3 d'aquesta convocatòria, l'entitat té un termini de quinze dies hàbils des que es produeix la vacant per sol·licitar-ne la substitució. 

6. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels elements electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control per part de les autoritats nacionals o de l'FSE+, d'acord amb el que estableix l'article 82 del Reglament (UE) 2021/1060. Als efectes de dur a terme aquestes actuacions de control, abans de formalitzar els contractes, l'entitat ha de recaptar de les persones a contractar, —en el model que estarà disponible a l'ESOIB— la no oposició al fet que el SOIB faci la consulta dels informes de vida laboral durant l'execució del projecte i després de la finalització del contracte. 

7. Les entitats beneficiàries han d'adoptar les mesures necessàries per fer arribar al públic la informació sobre les operacions cofinançades per la Unió Europea (FSE+) i han de complir les normes sobre informació i comunicació de l'ajut de l'FSE+. Les entitats han d'informar totes les persones destinatàries finals que l'activitat està cofinançada per la Unió Europea (FSE+), en el marc del Programa d'Illes Balears del Fons Social Europeu Plus per al període 2021-2027. 

8. L'acceptació per part de la persona beneficiària dels ajuts implica consentir ser inclosa en la llista d'operacions seleccionades publicada per l'autoritat de gestió, d'acord amb el que estableix l'article 49.3 del Reglament (UE) núm. 1060/2021, de 24 de juny de 2021, del Parlament Europeu i del Consell. 

9. Qualsevol persona que tingui coneixement de fets que siguin constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançades totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria, podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics via el canal d'aquest Servei habilitat a tal efecte en l'adreça web: https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-ES/Paginas/denan.aspx, i en els termes que estableix la Comunicació 1/2017, de 6 d'abril, del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l' Estat. 

Dinovè  Condicions per pagar la subvenció 

1. D'acord amb l'article 17.3 de l'Ordre de Bases, en relació amb l'article 37.2 del Decret legislatiu 2/2005, el Consell de Govern de dia 5 de setembre de 2025, a proposta de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, ha autoritzat el pagament anticipat de la subvenció per raons d'interès públic. Les entitats beneficiàries estan eximides de presentar garantia, d'acord amb l'article 42.2.a) del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions. 

2. El pagament de la subvenció s'ha de fer a la bestreta de la manera següent:  

  • 25 % a la concessió, a tramitar d'ofici pel SOIB durant l'any de presentació de la sol·licitud (2025 o 2026). 
  • 75 % a tramitar d'ofici pel SOIB durant el primer semestre de l'any següent al de presentació de la sol·licitud (2026 o 2027 respectivament). 

3. Les obligacions reconegudes a favor de les entitats beneficiàries de les subvencions s'han de pagar segons les disponibilitats de la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.                                   

Vintè      Seguiment dels projectes i control de la subvenció 

Amb la finalitat de comprovar l'execució correcta de les accions, d'acord amb la normativa reguladora i el contingut dels projectes aprovats, el SOIB ha de dur a terme el seguiment de l'execució. 

El SOIB ha d'establir els mecanismes i la metodologia que consideri més adients per avaluar aquests projectes. Aquests mecanismes i metodologia estaran recollits en el Protocol de gestió de projectes disponible a l'aplicació ESOIB (apartat «Fons documental») i al web del SOIB: https://soib.es/convocatories/. Igualment, durant l'execució del programa, el personal tècnic de seguiment de referència que designi el SOIB durà a terme, en qualsevol moment, una visita tècnica de seguiment in situ del projecte. 

A aquest efecte, el personal tècnic que designi el SOIB han de dur a terme les funcions de seguiment, sens perjudici de les tasques d'inspecció i control que pugui dur a terme el personal funcionari que les tingui atribuïdes, així com de la potestat sancionadora que puguin exercir els òrgans competents. 

Així, les persones responsables de les entitats beneficiàries han de facilitar a les persones que facin tasques de seguiment tota la informació que se'ls requereixi en relació amb l'execució de les accions, l'accés a les instal·lacions on es duen a terme, i la recollida de totes les evidències necessàries per verificar l'execució correcta del projecte. 

Pel que fa al seguiment de l'execució dels projectes, per determinar que s'ha complert amb l'objecte de la subvenció i que les persones contractades han dut a terme les tasques previstes en el projecte de contractació o les autoritzades pel Servei de Seguiment Tècnic del SOIB, durant l'execució del projecte l'entitat ha d'aportar en la forma i els terminis que estableixi el protocol de gestió de projectes del SOIB, les evidències següents que ho acreditin: 

  • Control d'assistència diària. 
  • Descripció de les tasques que cadascuna de les persones contractades ha dut a terme. 

S'entendrà per incompliment d'aquesta obligació, i podrà donar lloc a no ser considerat elegible a efectes de liquidació de la subvenció, les causes següents: 

  • La manca de justificació o evidència d'assistència al lloc de feina. 
  • La manca de descripció de les tasques dutes a terme per les persones contractades. 

En el cas que la persona treballadora hagi assistit al seu lloc de feina però l'entitat no disposi de justificació o evidència d'assistència i/o de descripció de tasques, aquesta deficiència es podrà esmenar de manera excepcional mitjançant un informe justificatiu signat per la persona de l'entitat responsable del projecte, sempre que estigui degudament justificada, almenys, un 80 % de l'assistència total de la durada del contracte de cada persona treballadora. 

L'incompliment d'aquesta obligació, o bé si de l'anàlisi es dedueix que no s'ha complert amb l'objecte de la subvenció, es recollirà a l'informe final que ha d'emetre el Servei de Seguiment Tècnic del SOIB, el qual ha de servir de base per liquidar la subvenció, i que podrà donar lloc al reintegrament total o parcial de la subvenció en els termes que recull el punt vint-i-tresè d'aquesta convocatòria. 

El SOIB pot fer la consulta dels informes de vida laboral durant l'execució del projecte i després de la finalització del contracte, als efectes del control i seguiment de la subvenció, report d'indicadors i estadístiques. 

Vint-i-unè  Difusió pública de les actuacions 

1. Tota publicitat o difusió que es vulgui fer s'ha de presentar al SOIB com a mínim cinc dies hàbils anteriorment a fer-se pública, i se n'ha d'assenyalar el text i també el disseny de la publicitat que se'n vol fer, juntament amb el nom dels mitjans en què es farà la difusió, i si escau, els dies i les hores. En cas que hi detecti irregularitats, el SOIB ho ha de comunicar a l'entitat beneficiària perquè les esmeni. A mesura que es facin aquestes actuacions de publicitat i difusió, l'entitat ha de trametre al Servei de Seguiment Tècnic evidències que han tingut lloc. 

2. En tota publicitat o difusió que es dugui a terme, s'hi ha de fer constar el nom complet del programa «SOIB Impulsa'T 2025-2026». A més, s'ha de fer constar que ha estat promogut pel SOIB i ha disposat del cofinançament de la Unió Europea (FSE+), d'acord amb les indicacions que es descriuen al protocol de gestió de projectes, el qual recull les obligacions d'informació i comunicació establertes al Reglament (UE) 2021/1060. Així mateix, l'entitat hi pot fer constar els seus elements identificatius, en la mateixa o menor grandària que la dels logotips del SOIB i de la Unió Europea (FSE+), d'acord amb les orientacions de l'article 47 i l'annex IX del reglament esmentat. 

3. Tota la publicitat, la documentació escrita, els anuncis o la senyalització exterior, i també qualsevol tipus d'informació en suport electrònic, informàtic o telemàtic que es derivi d'aquesta activitat ha d'estar, com a mínim, en català i s'hi ha d'utilitzar un llenguatge inclusiu d'homes i de dones. 

4. D'acord amb l'article 50 del Reglament (UE) 2021/1060, durant l'execució de l'operació, les entitats beneficiàries de la subvenció tenen l'obligació de reconèixer l'ajuda de la Unió Europea (FSE+) al seu lloc web oficial, si en tenen, i a les seves xarxes socials, per indicar els objectius i els resultats de l'operació, l'ajuda o import financer i el cofinançament de la Unió Europea (FSE+). També tenen l'obligació de col·locar un cartell de mida A3 o una pantalla electrònica equivalent amb la informació del projecte en un lloc visible i d'accés al públic. 

5. En cas d'incompliment de les obligacions en matèria de comunicació i publicitat, s'aplicaran les regles que indica l'article 30 de l'Ordre 16/2023. 

6. D'acord amb l'article 50 del Reglament (UE) 2021/1060, en cas d'incompliment de les obligacions en matèria de comunicació i publicitat, el SOIB haurà de comunicar i instar les entitats beneficiàries perquè prenguin les mesures oportunes. En cas de persistir l'incompliment, es podrà cancel·lar fins a un màxim del 3 % de l'ajut dels fons de l'operació. 

Vint-i-dosè  Justificació 

1. La subvenció s'ha de justificar pel sistema de mòduls tal com estableix l'article 23 de l'Ordre 16/2023, mitjançant la presentació de la documentació següent: 

a) Memòria final d'actuacions, que ha de recollir una declaració de les activitats efectuades objecte de la subvenció i dels resultats obtinguts. 

Aquesta memòria es genera a través de l'aplicació ESOIB, d'acord amb la informació, la documentació i les evidències que hi consten. El SOIB l'ha de posar a disposició de l'entitat beneficiària mitjançant l'aplicació corporativa de la CAIB de portafirmes. L'entitat disposa d'un termini màxim de quinze dies hàbils per validar-la i signar-la. 

b) Memòria econòmica justificativa que ha de contenir els aspectes següents: 

  1. i. Declaració de l'entitat sobre el nombre d'unitats físiques considerades com a mòdul, tenint en compte les baixes de participants abans d'acabar el programa i les possibles substitucions, si escau. 
  2. ii. Quantia de la subvenció calculada sobre la base de les activitats quantificades en la memòria tècnica d'actuació i els mòduls, tenint en compte els períodes de baixes per IT en què només s'aplicarà el 33,42 % del mòdul que correspon als costs de SS. 

c) Declaració responsable actualitzada en la qual es faci constar que l'entitat sol·licitant no ha demanat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia concedida. 

d) Justificant de devolucions voluntàries dels fons públics percebuts com a bestreta i no aplicats a l'objecte subvencionable, si escau, i els interessos corresponents. 

e) Document «Relación Nominal de Trabajadores» (RNT) per a cada un dels mesos en què s'ha executat el projecte subvencionat, per verificar els períodes de baixa per incapacitat temporal i fer la minoració corresponent en l'aplicació del mòdul.  

f) Document «Informe de Datos para la Cotización - Trabajadores por cuenta ajena» (IDC) per a cadascuna de les persones treballadores contractades, per verificar els períodes de baixa per incapacitat temporal i fer la minoració corresponent en l'aplicació del mòdul. 

La documentació dels punts b), c), d), e) i f) anteriors s'ha de presentar a través del tràmit telemàtic de justificació disponible a la Seu Electrònica del Govern, si està habilitat, o si no, per registre electrònic, i pujar-la a l'aplicació ESOIB. El termini per presentar-la és d'un mes des que l'entitat hagi signat la memòria final d'actuacions del punt a).   

2. Quan no es presenti la documentació justificativa a què fa referència l'apartat 1, s'aplicarà l'article 25.3 de l'Ordre 16/2023. 

3. El termini per esmenar els defectes de la justificació és de deu dies hàbils. 

4. Les entitats beneficiàries estan dispensades de l'obligació de presentar llibres, registres i documents de transcendència comptable o mercantil, sense perjudici dels requeriments que puguin fer els òrgans administratius competents per comprovar i controlar l'aplicació de la subvenció. No obstant això, les entitats beneficiàries tenen l'obligació de custodiar la documentació corresponent durant els terminis assenyalats per la normativa aplicable. 

5. La subvenció s'ha de liquidar d'acord amb l'informe tècnic final d'actuació emès pel servei del SOIB responsable del seguiment tècnic del projecte i s'ha de calcular pels dies en què el lloc de feina s'ha ocupat (tenint en compte les possibles substitucions si escau) i aplicant el mòdul econòmic corresponent en funció del grup professional o bé el 33,42 % del mòdul pels dies d'IT.       

En cap cas, la liquidació no pot superar la quantia de la subvenció concedida inicialment. 

Vint-i-tresè  Revocació i reintegrament 

El SOIB durà a terme el control de les subvencions d'acord amb el que estableixen els articles 28 i 29 de l'Ordre 16/2023. 

L'entitat ha de retornar de manera voluntària els fons rebuts i no aplicats a la finalitat de la subvenció (article 90 del Reglament de la Llei 38/2003), sense haver d'esperar que el SOIB liquidi la subvenció, mitjançant el model 046 de declaració/liquidació que es pot descarregar a l'enllaç: https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=7218. 

Per calcular els imports a reintegrar s'ha de multiplicar l'import del mòdul diari pel qual es va concedir l'ajuda pel resultat de restar els dies complets dels 273 dies que es varen considerar per a la concessió. 

Vint-i-quatrè  Compatibilitat amb altres subvencions 

Les subvencions que estableix aquesta Resolució són incompatibles amb qualsevol altre ajut o subvenció de qualsevol administració pública o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, i amb qualsevol reducció o bonificació a les cotitzacions a la Seguretat Social, per a la mateixa finalitat. 

 

ANNEX 2 Repartiment territorial per a les sol·licituds que es presentin l'any 2025 

Assignació per municipis (ajuntaments i entitats que en depenen o hi estan vinculades) 

Municipi 

Línia 1: Impulsa'T< 30  

Línia 2: Impulsa'T > 30 

Nombre de persones desocupades 

% sobre total 

Import repartiment 

Nombre de persones desocupades 

% sobre total 

Import repartiment 

Alaró 

16 

0,39 % 

17.971,59 € 

67 

0,66 % 

55.213,94 € 

Alcúdia 

56 

1,38 % 

67.953,84 € 

105 

1,03 % 

86.276,63 € 

Algaida 

16 

0,39 % 

17.971,59 € 

44 

0,43 % 

27.027,00 € 

Andratx 

27 

0,67 % 

32.944,17 € 

76 

0,75 % 

62.709,16 € 

Ariany 

0,06 % 

17.971,59 € 

0,04 % 

27.027,00 € 

Artà 

19 

0,47 % 

23.125,27 € 

58 

0,57 % 

47.718,73 € 

Banyalbufar 

0,02 % 

17.971,59 € 

0,06 % 

27.027,00 € 

Binissalem 

27 

0,67 % 

32.944,17 € 

99 

0,98 % 

81.863,60 € 

Búger 

0,15 % 

17.971,59 € 

0,07 % 

27.027,00 € 

Bunyola 

21 

0,52 % 

25.580,00 € 

48 

0,47 % 

39.390,71 € 

Calvià 

114 

2,81 % 

138.362,41 € 

289 

2,85 % 

238.344,57 € 

Campanet 

0,12 % 

17.971,59 € 

29 

0,29 % 

27.027,00 € 

Campos 

45 

1,11 % 

54.647,47 € 

93 

0,92 % 

76.866,79 € 

Capdepera 

31 

0,77 % 

37.853,62 € 

63 

0,62 % 

51.882,74 € 

Consell 

14 

0,35 % 

17.971,59 € 

40 

0,39 % 

27.027,00 € 

Costitx 

0,15 % 

17.971,59 € 

16 

0,16 % 

27.027,00 € 

Deià 

0,02 % 

17.971,59 € 

0,04 % 

27.027,00 € 

Escorca 

0,00 % 

17.971,59 € 

0,01 % 

27.027,00 € 

Esporles 

12 

0,30 % 

17.971,59 € 

32 

0,32 % 

27.027,00 € 

Estellencs 

0,02 % 

17.971,59 € 

0,02 % 

27.027,00 € 

Felanitx 

62 

1,53 % 

75.318,02 € 

137 

1,35 % 

112.926,28 € 

Fornalutx 

0,06 % 

17.971,59 € 

0,01 % 

27.027,00 € 

Inca 

206 

5,09 % 

250.501,31 € 

432 

4,26 % 

356.267,70 € 

Lloret de Vistalegre 

0,02 % 

17.971,59 € 

23 

0,23 % 

27.027,00 € 

Lloseta 

34 

0,84 % 

41.341,09 € 

100 

0,99 % 

82.696,40 € 

Llubí 

0,17 % 

17.971,59 € 

22 

0,22 % 

27.027,00 € 

Llucmajor 

114 

2,81 % 

138.362,42 € 

349 

3,44 % 

287.728,93 € 

Manacor 

192 

4,74 % 

233.318,23 € 

383 

3,77 % 

315.460,40 € 

Mancor de la Vall 

0,10 % 

17.971,59 € 

10 

0,10 % 

27.027,00 € 

Maria de la Salut 

0,20 % 

17.971,59 € 

18 

0,18 % 

27.027,00 € 

Marratxí 

127 

3,14 % 

154.512,73 € 

346 

3,41 % 

285.230,53 € 

Montuïri 

0,17 % 

17.971,59 € 

31 

0,31 % 

27.027,00 € 

Muro 

25 

0,62 % 

30.489,45 € 

45 

0,44 % 

27.027,00 € 

Palma 

1.883 

46,48 % 

518.000,00 € 

5.003 

49,29 % 

685.000,00 € 

Petra 

0,22 % 

17.971,59 € 

22 

0,22 % 

27.027,00 € 

Pobla (sa) 

52 

1,28 % 

63.044,40 € 

108 

1,06 % 

88.775,03 € 

Pollença 

38 

0,94 % 

46.250,54 € 

84 

0,83 % 

69.371,58 € 

Porreres 

16 

0,39 % 

17.971,59 € 

47 

0,46 % 

27.027,00 € 

Puigpunyent 

0,06 % 

17.971,59 € 

16 

0,16 % 

27.027,00 € 

Salines (ses) 

12 

0,30 % 

17.971,59 € 

25 

0,25 % 

27.027,00 € 

Sant Joan 

0,12 % 

17.971,59 € 

15 

0,15 % 

27.027,00 € 

Sant Llorenç des Cardassar 

18 

0,44 % 

17.971,59 € 

39 

0,38 % 

27.027,00 € 

Santa Eugènia 

0,12 % 

17.971,59 € 

18 

0,18 % 

27.027,00 € 

Santa Margalida 

38 

0,94 % 

46.250,54 € 

87 

0,86 % 

71.869,98 € 

Santa Maria del Camí 

32 

0,79 % 

38.886,38 € 

61 

0,60 % 

50.217,13 € 

Santanyí 

26 

0,64 % 

31.522,20 € 

53 

0,52 % 

43.554,72 € 

Selva 

11 

0,27 % 

17.971,59 € 

41 

0,40 % 

27.027,00 € 

Sencelles 

14 

0,35 % 

17.971,59 € 

45 

0,44 % 

27.027,00 € 

Sineu 

14 

0,35 % 

17.971,59 € 

52 

0,51 % 

42.721,91 € 

Sóller 

27 

0,67 % 

32.944,17 € 

52 

0,51 % 

42.721,91 € 

Son Servera 

33 

0,81 % 

39.919,12 € 

39 

0,38 % 

27.027,00 € 

Valldemossa 

0,07 % 

17.971,59 € 

10 

0,10 % 

27.027,00 € 

Vilafranca de Bonany 

16 

0,39 % 

17.971,59 € 

33 

0,33 % 

27.027,00 € 

MALLORCA 

3.463 

85,49 % 

2.693.219,25 € 

8.830 

87,02 % 

4.085.619,37 € 

 

 

 

 

 

 

 

Alaior 

31 

0,77 % 

37.853,62 € 

51 

0,50 % 

41.889,11 € 

Castell (es) 

25 

0,62 % 

30.489,45 € 

80 

0,79 % 

66.040,36 € 

Ciutadella de Menorca 

67 

1,65 % 

81.260,22 € 

156 

1,54 % 

128.749,53 € 

Ferreries 

0,15 % 

17.971,59 € 

18 

0,18 % 

27.027,00 € 

Maó 

97 

2,39 % 

117.691,87 € 

227 

2,24 % 

187.294,67 € 

Mercadal (es) 

12 

0,30 % 

17.971,59 € 

25 

0,25 % 

27.027,00 € 

Migjorn Gran (es) 

0,07 % 

17.971,59 € 

0,05 % 

27.027,00 € 

Sant Lluís 

13 

0,32 % 

17.971,59 € 

39 

0,38 % 

27.027,00 € 

MENORCA 

254 

6,27 % 

339.181,52 € 

601 

5,93 % 

532.081,67 € 

 

 

 

 

 

 

 

Eivissa 

101 

2,49 % 

122.601,31 € 

269 

2,65 % 

221.688,57 € 

Sant Antoni de Portmany 

73 

1,80 % 

88.624,40 € 

107 

1,05 % 

87.942,23 € 

Sant Joan de Labritja 

10 

0,25 % 

17.971,59 € 

22 

0,22 % 

27.027,00 € 

Sant Josep de Sa Talaia 

43 

1,06 % 

52.192,75 € 

123 

1,21 % 

101.267,06 € 

Santa Eulària del Riu 

88 

2,17 % 

106.840,22 € 

167 

1,65 % 

137.910,34 € 

EIVISSA 

315 

7,77 % 

388.230,27 € 

688 

6,78 % 

575.835,20 € 

 

 

 

 

 

 

 

Formentera 

19 

0,47 % 

23.125,27 € 

27 

0,27 % 

27.027,00 € 

FORMENTERA 

19 

0,47 % 

23.125,27 € 

27 

0,27 % 

27.027,00 € 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL 

4.051 

100,00 % 

3.443.756,31 € 

10.146 

100,00 % 

5.220.563,24 € 

 

 

 

 

 

 

 

Assignació mancomunitats 

 

 

Import repartiment 

 

 

Import repartiment 

Mancomunitat des Raiguer 

 

 

17.971,59 € 

 

 

27.027,00 € 

Mancomunitat des Migjorn 

 

 

17.971,59 € 

 

 

27.027,00 € 

Mancomunitat Pla de Mallorca 

 

 

17.971,59 € 

 

 

27.027,00 € 

Mancomunitat Tramuntana 

 

 

17.971,59 € 

 

 

27.027,00 € 

Escorxador Insular d'Eivissa 

 

 

17.971,59 € 

 

 

27.027,00 € 

TOTAL MANCOMUNITATS 

 

 

89.857,95  € 

 

 

135.135,00  € 

 

 

 

 

 

 

 

Assignació: Entitat Local Menor 

 

 

Import repartiment 

 

 

Import repartiment 

Palmanyola 

17.971,59  € 

 

 

27.027,00 € 

 

 

 

 

 

 

 

Assignació àmbit territorial illa (consells i entitats depenents) 

Nombre de persones desocupades 

% sobre total 

Import repartiment 

Nombre de persones desocupades 

% sobre total 

Import repartiment 

Illa Mallorca 

3.463 

85,49 % 

300.000,00 € 

8.830 

87,02 % 

375.000,00 € 

Illa Menorca 

254 

6,27 % 

58.253,20 € 

601 

5,93 % 

100.426,37 € 

Illa Eivissa 

315 

7,77 % 

72.189,37 € 

688 

6,78 % 

114.821,39 € 

Illa Formentera 

19 

0,47 % 

17.971,59 € 

27 

0,27 % 

27.027,00 € 

Total àmbit illes 

4.051 

100,00 % 

448.414,15 € 

10.146 

100,00 % 

617.274,76 € 

 

ANNEX 3 import dels mòduls per a les sol·licituds que es presentin l'any 2025 

Grup 

Mòdul diari 

M2 

99,00 € 

M1 

78,26 € 

E2 

67,70 € 

E1 

65,83 € 

E0 

62,11 €