Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

FUNDACIÓ TURISME RESPONSABLE DE MALLORCA

Núm. 680012
Resolució de rectificació d’errors de la Convocatòria propostes per a la signatura de contractes privats de patrocini de grans esdeveniments i altres activitats d’interès turístic per a l'any 2026 publicada en el BOIB núm. 128, de 25 de setembre de 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

A la Convocatòria propostes per a la signatura de contractes privats de patrocini de grans esdeveniments i altres activitats d'interès turístic per a l'any 2026 (BOIB núm. 128, de 25 de setembre de 2025), s'ha detectat que hi ha errors en relació amb el contingut de la Convocatòria que cal esmenar.

D'acord amb l'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les administracions públiques poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància de les persones interessades, els errors materials, de fet, o aritmètics existents en els seus actes.

Per tot això, dicto la següent

RESOLUCIÓ

1. Rectificar els errors en relació amb el contingut de la Convocatòria propostes per a la signatura de contractes privats de patrocini de grans esdeveniments i altres activitats d'interès turístic per a l'any 2026 (BOIB núm. 128, de 25 de setembre de 2025), en el sentit següent:

On diu:

L'article 6 dels estatuts de la Fundació Turisme Responsable de Mallorca estableix que la finalitat de la Fundació és, entre altres, la de fomentar la conscienciació d'un turisme sostenible i responsable de Mallorca en el mercat local, nacional i internacional.

La Fundació Turisme Responsable de Mallorca, per a l'any 2026, està interessada a realitzar diferents contractes privats amb entitats privades per patrocinar accions concretes que generin un retorn publicitari per a la marca Mallorca (marca establerta en el manual d'estil de la corporació).

La voluntat de la Fundació i del Patronat és formalitzar aquets contractes de patrocini amb entitats privades i que estiguin subjectes als principis de publicitat, transparència, cooperació i eficiència en la utilització dels recursos públics.

Per aquest motiu, s'estableix que el termini màxim de presentació serà fins el 3 de novembre de 2025 a les 14.00h i podran presentar les seves propostes a partir de les 9:00h del primer dia hàbil de la publicació del present anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les propostes han de millorar la visibilitat de Mallorca com un destí sostenible i responsable mitjançant projectes, accions promocionals o actuacions relacionades amb les finalitats següents:

  • Impulsar de manera directa projectes que cerquin la competitivitat i la diversificació de l'oferta turística de Mallorca.
  • Desenvolupar projectes i accions per incrementar la qualitat de l'oferta turística i el producte turístic de Mallorca.
  • Dur a terme actuacions que tinguin com a objectiu millorar la qualitat, la competitivitat i el posicionament de les marques de la Fundació Turisme Responsable de Mallorca en els mercats nacional i internacionals amb vista a consolidar la posició de lideratge en matèria turística.
  • Donar a conèixer la marca Mallorca com a destí sostenible i responsable als mercats nacional i internacional a través dels diferents productes turístics amb els quals la Fundació Turisme Responsable de Mallorca està treballant. - Fer publicitat indirecta de la marca Mallorca (marca establerta segons el manual d'estil de la FTRM).
  • Impulsar projectes alineats amb els propòsits i compromisos del Mallorca Pledge (www.mallorcapledge.com) per a la promoció d'un turisme sostenible.

Les característiques d'aquests projectes i d'aquestes accions han de ser:

  • Impulsar els productes turístics estratègics en què treballa la Fundació, com ara cultura, congressos, Premium, esports, MICE, naturalesa, accessibilitat, MFC, turisme actiu i identitat local i sostenibilitat.
  • Donar suport i visibilitat als punts estratègics del Mallorca Pledge (www.mallorcapledge.com), entre els quals destaquen: turisme sostenible, respecte a la biodiversitat, respecte a la població resident, aposta pel producte local, gestió de residus i circularitat.
  • Valorar que les actuacions, les accions o els esdeveniments duguin en el títol la paraula «Mallorca» en qualsevol idioma, per aconseguir una major visibilitat de la marca Mallorca.
  • Conèixer la durada de l'esdeveniment i les despeses indirectes fetes per saber si millora la competitivitat i la diversificació.
  • Estudiar el públic destinatari de l'esdeveniment per poder analitzar els projectes que corresponguin a una estratègia d'inserció en circuits nacionals o internacionals, així com conèixer els mercats en els quals es promocionarà el projecte.
  • Conèixer la projecció internacional que té cada acció o esdeveniment. Per aquest motiu, es demana el nombre d'idiomes en què es donarà a conèixer l'acció o esdeveniment i el nombre de països als quals s'adreça.
  • Donar a conèixer a través d'aquest esdeveniments i accions els productes gastronòmics i etnològics de la nostre illa.

Es consideren accions susceptibles d'obtenir patrocini:

  • Projectes, actuacions, celebracions i esdeveniments que contribueixen a la creació de producte i la comercialització i diversificació turística de Mallorca com a destí sostenible i responsable.
  • Totes les accions/esdeveniments s'han de desenvolupar dins el territori de Mallorca.

La quantitat adjudicada serà l'obtinguda una vegada s'hagin realitzat les negociacions pel tècnic responsable.

Les propostes han d'incloure la següent informació:

  • Nom i NIF de l'entitat.
  • Breu descripció i principis objectius que es pretenen aconseguir.
  • Públic al que va adreçat l'esdeveniment, el mercat al qual s'adreça indicant les nacionalitats i accions que es faran per arribar al mercat objecte de l'esdeveniment.
  • Durada de la proposta a patrocinar.
  • Pla de comunicació, valor econòmic i llistat d'accions publicitàries.
  • Impactes i quantificació econòmica del retorn publicitari del patrocini.
  • Justificació de la no existència de concurrència per raons de competència o la protecció de drets exclusius. La titularitat d'una marca d'un esdeveniment no es considera dret exclusiu. S'haurà d'aportar tota la documentació obrant per tal de justificar aquest punt.
  • Proposta de patrocini, amb totes les contraprestacions que es proposen per part de l'entitat amb un valor màxim de 200.000 euros impostos inclosos. Aquesta proposta ha de detallar on es visualitzarà la marca que la FTRM estableixi que es vol patrocinar.

No seran objecte d'aquest anunci per a presentar propostes que derivin en la signatura de contractes privats de patrocini de grans esdeveniments i altres activitats d'interès turístic:

  • Patrocinis de projectes que incloguin les fires i/o festes integrades en el calendari de fires de Mallorca.
  • Patrocinis de clubs esportius pel funcionament ordinari.
  • Patrocinis individuals a esportistes destacats.
  • Patrocinis a agències de publicitat, mitjà de publicitat o creatiu.
  • Les sol·licituds que no compleixin les condicions establertes en aquest anunci.
  • Programes, pel·lícules, sèries, obres i altres esdeveniments audiovisuals.
  • Incompatibilitat amb subvencions de la Fundació Turisme Responsable de Mallorca. És incompatible obtenir un patrocini i una subvenció pel mateix esdeveniment per part de la Fundació Turisme Responsable de Mallorca.
  • Projectes, actuacions, celebracions i esdeveniments que es celebrin des de l'1 de juliol de 2026 fins el 31 d'agost de 2026.
  • Els que rebin ajuts de marques de tabac, de begudes alcohòliques de més de 20º de graduació o de cases d'apostes o joc.
  • Projectes amb un pressupost inferior a 450.000 euros, impostos exclosos.

La justificació del patrocini serà mitjançant el retorn publicitari de la marca Mallorca i haurà de ser, com a mínim, igual o superior a la quantitat de contracte.

Les propostes s'han de presentar en el Registre electrònic de la Fundació Turisme Responsable de Mallorca https://fundaciomallorcaturisme.sedelectronica.es/, al tràmit sol·licitud de patrocinis de grans esdeveniments i altres activitats d'interès turístic i han d'estar adreçades a la presidència de la Fundació Turisme Responsable de Mallorca.

Aquestes propostes presentades estan sotmeses a la condició suspensiva de l'aprovació del Pla d'Actuació de la Fundació Turisme Responsable de Mallorca i al seu pressupost per a l'anualitat 2026.

 

​​​​​​​Ha de dir:

L'article 6 dels estatuts de la Fundació Turisme Responsable de Mallorca estableix que la seva finalitat és, entre altres, impulsar i fomentar la conscienciació d'un turisme sostenible i responsable a Mallorca, tant en l'àmbit local com en l'àmbit nacional i internacional.

Per a l'any 2026, la Fundació té la voluntat de formalitzar diferents contractes privats de patrocini amb entitats privades que presentin projectes i iniciatives que contribueixin a reforçar la imatge de Mallorca com a destí sostenible, responsable i compromès amb els valors del Mallorca Pledge (https://pledge.fundaciomallorcaturisme.net/ca/home).

Aquestes col·laboracions hauran de posar en valor la identitat local, el producte de proximitat, la circularitat i la sostenibilitat, consolidant la percepció de Mallorca com un destí respectuós amb el territori, la població resident i la biodiversitat.

El termini de presentació serà fins el 3 de novembre de 2025 a les 14.00h i podran presentar les seves propostes a partir de les 9:00h del primer dia hàbil següent a la publicació del present anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les iniciatives susceptibles de ser patrocinades hauran de contribuir a:

  • Reforçar la identitat cultural, social i natural de Mallorca, donant suport al producte local i a la preservació del patrimoni.
  • Afavorir la diversificació i la qualitat de l'oferta turística des d'una perspectiva de respecte i sostenibilitat.
  • Donar visibilitat als compromisos del Mallorca Pledge: turisme sostenible, respecte a la biodiversitat, aposta pel producte local, gestió responsable dels recursos i implicació comunitària.
  • Impulsar accions que generin un impacte positiu i tangible tant en el territori com en la societat mallorquina.

Les característiques i condicions d'aquests projectes han de ser:

  • Les propostes hauran de desenvolupar-se íntegrament a Mallorca.
  • Hauran de detallar com contribueixen als objectius del Mallorca Pledge.
  • Es valorarà especialment la participació de la comunitat local, la innovació en matèria de sostenibilitat i l'impacte educatiu o de conscienciació.
  • La proposta econòmica haurà de concretar les contraprestacions i visualització de la col·laboració, amb un valor màxim de 250.000 euros (impostos inclosos).
  • La justificació del patrocini s'haurà d'acreditar mitjançant el retorn publicitari de la marca Mallorca, que haurà de ser, com a mínim, igual o superior a la quantitat del contracte.
  • El retorn publicitari s'entén referit exclusivament a la repercussió efectiva de la marca MALLORCA dins l'esdeveniment (presència en suports, mencions i aparicions), mesurada mitjançant clipping i mètriques verificables, i no al valor mediàtic global del propi esdeveniment.

La quantitat adjudicada serà l'obtinguda una vegada s'hagin realitzat les negociacions pel tècnic responsable.

Les propostes han d'incloure la següent informació:

  • Nom i NIF de l'entitat.
  • Breu descripció i principis objectius que es pretenen aconseguir.
  • Públic al que va adreçat l'esdeveniment, el mercat al qual s'adreça indicant les nacionalitats i accions que es faran per arribar al mercat objecte de l'esdeveniment.
  • Durada de la proposta a patrocinar.
  • Pla de comunicació, valor econòmic i llistat d'accions publicitàries. 
  • Impactes i quantificació econòmica del retorn publicitari del patrocini.
  • Justificació de la no existència de concurrència per raons de competència o la protecció de drets exclusius. La titularitat d'una marca d'un esdeveniment no es considera dret exclusiu. S'haurà d'aportar tota la documentació obrant per tal de justificar aquest punt.
  • Proposta de patrocini, amb totes les contraprestacions que es proposen per part de l'entitat amb un valor màxim de 250.000 euros impostos inclosos. Aquesta proposta ha de detallar on es visualitzarà la marca que la FTRM estableixi que es vol patrocinar.

No podran ser objecte de patrocini les propostes següents:

  • Projectes que incloguin les fires i/o festes integrades en el calendari oficial de fires de Mallorca.
  • Patrocinis destinats al funcionament ordinari de clubs esportius.
  • Patrocinis individuals a esportistes destacats.
  • Propostes d'agències de publicitat, mitjans o creatius per a la seva activitat ordinària.
  • Les sol·licituds que no compleixin les condicions establertes en aquest anunci.
  • Programes, pel·lícules, sèries, obres i altres produccions audiovisuals.
  • Propostes que pretenguin, simultàniament, obtenir una subvenció de la Fundació Turisme Responsable de Mallorca per al mateix esdeveniment.
  • Esdeveniments que se celebrin entre l'1 de juliol i el 31 d'agost de 2026.
  • Propostes vinculades a marques de tabac, begudes alcohòliques de més de 20º de graduació o cases d'apostes i joc.
  • Projectes amb un pressupost inferior a 450.000 euros (impostos exclosos).

Les propostes s'hauran de registrar electrònicament a través de la seu electrònica de la Fundació: https://fundaciomallorcaturisme.sedelectronica.es al tràmit sol·licitud de patrocinis de grans esdeveniments i altres activitats d'interès turístic i han d'estar adreçades a la presidència de la Fundació Turisme Responsable de Mallorca.

Aquestes propostes estan sotmeses a la condició suspensiva de l'aprovació del Pla d'Actuació 2026 de la Fundació Turisme Responsable de Mallorca i del pressupost corresponent.

​​​​​​​

Palma, a la data de la signatura electrònica (25 de setembre de 2025)

El vicepresident de la Fundació Turisme Responsable de Mallorca Marco Táboas Adeva