Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'EIVISSA
Núm. 666821
Resolució núm. 2025-6664 per la qual s’aproven les bases i la convocatòria per accedir al nivell inicial de carrera professional horitzontal pel personal funcionari i laboral al servei de l’Ajuntament d’Eivissa
Versió PDF
La Primera Tinent d'Alcalde, el dia 22 de setembre de 2025, ha dictat la següent resolució:
“DECRET
FETS I FONAMENTS DE DRET:
1. Vist l'expedient de la Regidoria de Recursos Humans que impulsa l'aprovació de la Convocatòria Extraordinària per a l'adquisició del nivell inicial la Carrera Professional horitzontal del personal de l'Ajuntament d'Eivissa, on consta:
2. Vista la normativa i disposicions següents :
Mitjançant el present i en virtut de les atribucions que m'han estat delegades mitjançant decret núm. 2023/5709 de data 22 de juny de 2023, la regidora delegada de l'àrea de recursos humans dicta la següent:
RESOLUCIÓ
PRIMER.- Aprovar les bases de la convocatòria extraordinària per a l'obtenció del nivell inicial de la Carrera Professional horitzontal del Personal de l'Ajuntament d'Eivissa i que s'adjunten com Annex I de la present Resolució.
SEGON.- Publicar aquesta resolució i el seu Annex a la intranet, al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa (https://eivissa.sedelectronica.es) i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
TERCER.- Disposar que els successius anuncis de la present convocatòria es publiquin exclusivament al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa (https:/eivissa.sedelectronica.es).
Document signat electrònicament (22 de setembre de 2025
La primera tinent d'alcalde Gema Marí Planells)
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A ACCEDIR AL NIVELL INICIAL DE CARRERA PROFESSIONAL HORITZONTAL PER AL PERSONAL FUNCIONARI I LABORAL AL SERVEI DE L'AJUNTAMENT D'EIVISSA
INTRODUCCIÓ
En sessió de data 4 de setembre de 2025 el Ple de l'Ajuntament d'Eivissa va aprovar l'Acord per a la implementació de la Carrera Professional horitzontal del Personal de l'Ajuntament d'Eivissa. La seva publicació es va dur a terme al BOIB núm. 119 de 6 de setembre de 2025.
PRIMER. Objecte i àmbit d'aplicació.
1.1. Aquestes bases tenen per objecte regular el procediment d'accés al nivell inicial de carrera professional horitzontal per al personal funcionari i laboral al servei de l'Ajuntament d'Eivissa, inclòs en el seu àmbit d'aplicació, establint els requisits i tràmits corresponents per a la presentació, quantificació i valoració del seu nivell inicial.
1.2. Podrà participar en aquest procediment, sempre que compleixi els requisits que s'estableixen en el punt segon d'aquestes bases, de conformitat amb l'article 3.1 de l'Acord per a la implementació de la Carrera Professional horitzontal del Personal de l'Ajuntament d'Eivissa (en endavant, l'Acord), els empleats i empleades públiques següents:
a) Personal funcionari de carrera i personal laboral fix.
b) Personal funcionari interí i personal laboral temporal, i indefinit no fix que ocupin places vacants de caràcter estructural existents en la plantilla de personal i hagin aconseguit un nivell a l'Ajuntament d'Eivissa (període mínim de 5 anys de serveis prestats).
c) Personal Funcionari en situació de segona activitat amb destinació.
1.3. Queda expressament exclòs d'aquest procediment :
a) Personal eventual.
b) Personal d'alta direcció.
c) Personal funcionari interí i personal laboral temporal que no ocupi places vacants de caràcter estructural. En tot cas, queden exceptuats de percebre el complement de carrera professional els empleats que prestin serveis en alguna de les següents modalitats: execució de programes de caràcter temporal i excés o acumulació de tasques.
d) Funcionaris en situació de segona activitat sense destí.
SEGON. Requisits de participació.
2.1. L'accés a la carrera professional requereix superar els períodes mínims de serveis prestats per a cada nivell, així com complir amb els requisits de formació establerts en els articles quatre, cinc, sis i set de l'Acord.
2.2. Els requisits per a participar en aquesta convocatòria són els següents:
a) Pertànyer a algun dels col·lectius indicats en el punt 1.2 d'aquestes bases.
b) Estar en servei actiu.
De conformitat amb l'article 10.12 de l'Acord, també podran participar en la present convocatòria els empleats i les empleades públiques que es detallen a continuació i que pertanyin a algun dels col·lectius assenyalats a l'apartat a) a efectes de reconeixement de nivell inicial de carrera professional si bé no generarà efectes retributius ni requerirà el seu reingrés al servei actiu:
c) Haver prestat un mínim de cinc anys de serveis prestats en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de la present convocatòria.
Es consideren serveis prestats, a l'efecte de requisits d'experiència prèvia d'accés a la carrera professional horitzontal, de conformitat amb el previst a l'article 4.3 de l'Acord, els períodes de temps en situació de servei actiu o en situació d'excedència amb reserva de lloc de treball, exercits en un mateix cos o escala –i especialitats, si escau– o en una categoria professional equivalent en qualsevol administració pública.
El còmput dels serveis prestats en diferents grups/subgrups es realitzarà conforme a les taules de ponderació establertes en el punt 7.2 de l'Acord i en el punt 4.3 de les presents bases.
d) Presentar la documentació acreditativa de les hores de formació corresponent al nivell al que es pretén accedir, concretament:
|
FUNCIONARIS |
SUBGRUP A1 |
SUBGRUP A2 |
GRUP B |
SUBGRUP C1 |
SUBGRUP C2 |
AGRUP. PROF. |
|
LABORALS |
ASSIMILAT SUBGRUP A1 |
ASSIMILAT SUBGRUP A2 |
ASSIMILAT GRUP B |
ASSIMILAT SUBGRUP C1 |
ASSIMILAT SUBGRUP C2 |
ASSIMILAT AGRUP. PROF. |
|
NIVELL 1 |
35h |
30h |
25h |
20h |
15h |
10h |
|
NIVELL 2 |
70h |
60h |
50h |
40h |
30h |
20h |
|
NIVELL 3 |
105h |
90h |
75h |
60h |
45h |
30h |
|
NIVELL 4 |
140h |
120h |
100h |
80h |
60h |
40h |
e) Presentar telemàticament la sol·licitud i adjuntar, de conformitat amb l'establert als apartats 6 i 7 de l'Acord, la documentació justificativa a traves del tràmit específic habilitat a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa, consistent en els anys de serveis prestats i la formació acadèmica o reglada i/o complementaria següent, relacionada amb les funcions del lloc de treball que ocupa la persona sol·licitant o bé alguna de alguna de la formació complementària establerta a l'article 6.2.b) de l'Acord.
I. Formació de caràcter reglat (cicles formatius, batxillerat, ESO, etc.)
II. Formació de caràcter universitari reconeguda mitjançant crèdits ECTS (European Credit Transfer System), segons estableix l'article 4 punt 5 del Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre pel qual s'estableix el sistema de crèdits, se'l reconeixerà 30h per crèdit cursat.
III. Crèdits universitaris anteriors al Pla Bolonya regulats en el Reial decret 1497/1987 de 27 de novembre, pel qual s'estableixen les directrius generals comunes dels plans d'estudi universitari de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional, seran reconeguts, tal com estableix el seu article.
TERCER. Normes de selecció de categoria i nivell per a la present convocatòria
3.1 Selecció de categoria
Els sol·licitants únicament podran sol·licitar l'accés a la carrera professional en la categoria en la qual es trobin en servei actiu o en situació assimilada en el termini de presentació de sol·licituds.
3.2. Primera adquisició de nivell
Mitjançant el present procediment d'accés a la carrera professional, l'adquisició de nivell inicial es realitza en funció dels períodes de serveis prestats computables al llarg de la vida laboral en qualsevol Administració Pública, d'acord amb l'escala següent:
a) Nivell I: A partir de 5 anys de serveis prestats.
b) Nivell II: A partir de 10 anys de serveis prestats.
c) Nivell III: A partir de 15 anys de serveis prestats.
d) Nivell IV: A partir de 20 o més anys de serveis prestats.
A aquest efecte, tenen la consideració d'administració pública, a més de l'Administració General de l'Estat, les Administracions de les Comunitats Autònomes, les entitats que integren la Administració Local, d'acord amb l'article 2.3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, qualsevol organisme públic i/o entitat de dret públic vinculats o depenents de les Administracions Públiques.
3.3. En aquest cas, a l'efecte de valoració de mèrits (antiguitat i formació) es computen a data d'expiració del termini assenyalat de presentació de sol·licituds per a participar en la present convocatòria.
QUART. Serveis prestats
4.1. Es consideren serveis prestats, els reconeguts a l'efecte d'antiguitat, segons els certificats de serveis prestats de cada Administració d'acord amb la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública.
4.2. De conformitat amb l'article 5.3 de l'Acord, els serveis prestats relatius al temps treballat a l'Ajuntament d'Eivissa, seran emesos d'ofici mitjançant informe per part del Departament de Recursos Humans.
4.3. El temps de serveis prestats en altres administracions públiques s'acreditarà mitjançant la presentació de certificat de serveis prestats emesos per les Administració/ns corresponent/s.
4.4. De conformitat al previst a l'article 5.2 de l'Acord el temps de servei prestat que excedeixi després de l'obtenció d'un dels nivells, es reservarà per a utilitzar el seu còmput a la progressió al següent nivell.
4.5. Els serveis prestats en diferents grups, es computaran de forma ponderada. A l'efecte de determinar el nombre de dies de serveis prestats, s'aplicaran els criteris de ponderació de la següent taula, computant-se tots els períodes treballats en qualsevol grup/subgrup, o en qualsevol grup professional laboral, en funció dels dies acreditats en cada categoria:
|
FUNCIONARIS I LABORALS |
PROCEDÈNCIA SUBGRUP A1 |
PROCEDÈNCIA SUBGRUP A2 |
PROCEDÈNCIA GRUP B |
PROCEDÈNCIA SUBGRUP C1 |
PROCEDÈNCIA SUBGRUP C2 |
PROCEDÈNCIA AGRUPACIONS PROFESSIONALS |
|
PLAÇA SUBGRUP A1 |
1 |
0,9 |
0,8 |
0,7 |
0,6 |
0,5 |
|
PLAÇA SUBGRUP A2 |
1,1 |
1 |
0,9 |
0,8 |
0,7 |
0,6 |
|
PLAÇA SUBGRUP B |
1,2 |
1,1 |
1 |
0,9 |
0,8 |
0,7 |
|
PLAÇA SUBGRUP C1 |
1,3 |
1,2 |
1,1 |
1 |
0,9 |
0,8 |
|
PLAÇA SUBGRUP C2 |
1,4 |
1,3 |
1,2 |
1,1 |
1 |
0,9 |
|
PLAÇA AGRUP. PROF |
1,5 |
1,4 |
1,3 |
1,2 |
1,1 |
1 |
CINQUÈ. Presentació de sol·licituds
5.1. Termini per a presentar sol·licituds
El termini per a la presentació de sol·licituds serà de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma.
5.2. Tràmit de presentació
a) La sol·licitud de participació en aquesta convocatòria s'haurà de presentar a través de la seu electrònica municipal, https://eivissa.sedelectronica.es, accedint al següent l'apartat: Empleats i càrrecs públics / Recursos Humans - Accés a la carrera professional
b) No s'admetrà cap sol·licitud presentada mitjançant un altre procediment.
c) La tramitació de la sol·licitud electrònica requereix emplenar degudament les diferents fases en què es configura el tràmit. Això inclou una relació detallada de tots els serveis prestats i de la formació acadèmica i professional de l'empleat o empleada.
d) Hauran d'adjuntar-se a la sol·licitud els documents acreditatius dels serveis prestats en altres administracions públiques, així com els títols i/o certificats d'aprofitament i/o d'assistència que justifiquin la formació rebuda per l'empleat o l'empleada.
e) Si l'interessat presenta més d'una sol·licitud s'entén que l'única vàlida és l'última presentada. Les anteriors presentades es tindran per no efectuades.
f) La sol·licitud incorporarà una declaració responsable relativa a la veracitat de les dades consignades en aquesta.
SISÈ. ÒRGAN DE VALORACIÓ DE LA CARRERA PROFESSIONAL
6.1 L'òrgan competent per valorar i verificar el compliment dels requisits i condicions necessàries per a obtenir el nivell inicial de la carrera professional horitzontal serà la Comissió de Valoració i Seguiment. La comissió serà nomenada per l'Alcalde o Regidor/a delegat/da de l'Ajuntament.
6.2 La Comissió de Valoració és un òrgan col·legiat, tècnic i especialitzat, de naturalesa paritària i amb caràcter preceptiu. Haurà de regir-se pels principis d'objectivitat, discrecionalitat i professionalitat i tindrà com a funcions comprovar els requisits de les persones sol·licitants i elevar a l'òrgan competent una proposta definitiva sobre l'estimació o desestimació de les sol·licituds a més de valorar, estudiar i proposar les mesures a aplicar en casos d'incompliment.
6.3 Els membres de la Comissió estan obligats a mantenir el secret sobre les deliberacions, els informes emesos, les avaluacions i qualsevol altre assumpte de la seua competència.
6.4 Els membres de la Comissió tindran dret a l'abonament en els termes establerts a l'article 13.9 de l'Acord.
6.5 Per a la valoració de les sol·licituds presentades en la present convocatòria, es constituirà una Comissió de Valoració extraordinària formada per un màxim de 16 membres titulars i 3 membres de qualitat de suplents de cada titular. Tindran dret a assistir, en qualitat d'observadors, 1 membre titular i 1 suplent per cada sindicat amb representació en la Taula General de Funcionaris i Laborals. També tindrà dret a assistir personal del Departament de Recursos Humans, amb veu però sense vot, prèvia sol·licitud motivada de la Comissió.
6.5 D'acord amb l'article 13 de l'Acord, la designació dels membres s'efectuarà mitjançant sorteig entre el personal de l'Ajuntament, amb distinció per grups, subgrups o categories professionals (A1,A2,C1,C2). S'exclourà al personal pertanyent a la categoria AP i es seleccionarà un mínim de 2 representants per cadascuna de les categories A1, A2, C1. Es designaràn un mínim de 4 membres de la categoria C2.
La determinació del nombre de membres de la Comissió de valoració serà efectuada mitjançant la resolució del seu nomenament, una vegada quantificat mitjançant l'informe emès per part del departament de RRHH, establert a l'art. 5.4 de l'Acord, el nombre de sol·licituds presentades.
El càrrec de president recaurà en un funcionari de les categories A1 o A2, mentre que el de secretari serà exercit per un membre de la categoria C2.
6.6 L'ordre de participació s'establirà alfabèticament per primer cognom, prenent com a referència la lletra determinada en el sorteig anual per la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública.
SETÈ. Procediment i resolució
7.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Comissió de Valoració i Seguiment, verificarà la documentació presentada i avaluarà els mèrits al·legats pels sol·licitants amb la finalitat d'emetre el corresponent informe de valoració.
7.2. La Comissió de Valoració i Seguiment, exposarà en el Tauler d'anuncis de la seu electrònica una llista provisional amb els nivells obtinguts per les persones sol·licitants i el desglossament de les valoracions.
7.3. Una vegada publicades les valoracions, s'obrirà un termini de cinc dies hàbils per a efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió davant la Comissió de Valoració i Seguiment.
7.4. La Comissió examinarà les reclamacions, a continuació, farà pública, en el tauler d'anuncis de la seu electrònica la llista definitiva de persones sol·licitants amb el nivell inicial adquirit i l'òrgan competent resoldrà.
7.5. D'acord amb la citada llista, la Comissió de Valoració elevarà a la Presidència de la Corporació, la proposta definitiva per a la seva aprovació mitjançant Decret d'Alcaldia o regidor/a en qui delegui.
7.6. De conformitat amb el disposat a l'apartat tercer de l'article 21 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, el termini per resoldre l'esmentada convocatòria serà de tres mesos.
VUITÈ. Efectes econòmics
8.1. En relació amb la retribució i els efectes econòmics, s'estarà al disposat a l'article 8 i 9 de l'Acord, percebent-se la quantia corresponent al nivell reconegut a cada un dels empleats i empleades públiques, una vegada finalitzada al convocatòria, amb efectes retroactius des de l'1 de juliol de 2025 i en el percentatge establert per a l'any 2025 en el calendari d'implantació.
Els empleats públics que hagin participat en l'obtenció del nivell inicial i es trobin en alguna de les situacions administratives establertes a l'article 10.12 de l'Acord, tindran només dret a percebre el complement de carrera professional reconegut a partir de la data que consti de reincorporació del treballador al servei actiu, sense que en cap cas, procedeixi al seu abonament amb efectes retroactius.
Les possibilitats pressupostàries de la Corporació marcaran el desenvolupament de l'aplicació dels resultats de la convocatòria així com les disposicions que puguin disposar l'aprovació de la Llei general de pressupostos per a l'any 2025.
Eivissa, (document signat electrònicament: 22 de setembre de 2025)
La primera tinent d'alcalde (Gema Marí Planells)