Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 665169
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual s’aproven les instruccions i s’obre el termini de presentació i acreditació dels mèrits corresponents a la formació, docència i recerca del procés simplificat d’accés o progressió en la carrera professional del personal estatutari dependent del Servei de Salut, corresponent als anys 2023, 2024 i 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents i fonaments jurídics

1. El 26 de juny de 2025 es va publicar la Resolució del director general del Servei de Salut per la qual s'aprovaren els mèrits que s'han d'avaluar en el procediment d'accés o progressió en la carrera professional del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.

2. El 5 de juliol de 2025 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (en endavant, BOIB) la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es va convocar un procés simplificat d'accés o progressió en la carrera professional del personal estatutari dependent del Servei de Salut, corresponent als anys 2023, 2024 i 2025 (bases de la convocatòria)

3. Aquesta convocatòria va preveure dues fases: un primera de presentació de la sol·licitud de participació, i una segona d'aportació de mèrits de formació, docència i recerca que es poguessin acreditar pels participants fins a la data de tall, 30 de juny de 2023, 2024 o 2025, segons correspongui, i que no s'haguessin emprat en convocatòries anteriors.

4. El punt 8 de la Resolució de 5 de juliol va establir que la fase de presentació i valoració de mèrits de formació, docència i recerca s'iniciàs amb la publicació d'una resolució del director general per la qual s'obrís el termini i s'aprovassin les instruccions per presentar els mèrits que haguessin de ser objecte de valoració.

5. El 13 de setembre de 2025 es va publicar la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual s'aproven les llistes definitives d'admesos i exclosos del procés simplificat d'accés o progressió en la carrera professional del personal estatutari dependent del Servei de Salut corresponent als anys 2023, 2024 i 2025

6. El punt 11.1 a) de les bases de la convocatòria, relatiu a la segona fase del procediment, «Presentació i avaluació dels mèrits de formació, docència i recerca», estableix el següent:

Aquesta fase s'iniciarà un cop publicades les llistes definitives d'admesos i exclosos, moment a partir del qual el director general del Servei de Salut dictarà una resolució d'obertura de termini i forma de presentació de l'acreditació dels mèrits, relativa a la segona fase del procediment.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Establir un termini de presentació dels mèrits corresponents a la formació, docència i recerca d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Aprovar les instruccions per a la presentació de la documentació justificativa dels mèrits (annex 1).

3. Publicar aquesta resolució i els seus annexos en el BOIB i en el web del Servei de Salut de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 8.2.a) i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.

 

(Signat electrònicament: 19 de setembre de 2025)

La directora de Recursos Humans (Margarita Bujosa Pocoví) Per delegació de la consellera de Presidència i Administracions Públiques (actual Conselleria de Treball, Funció Pública i Diàleg Social). (BOIB núm. 109, de 05/08/2023) Per suplència —per abstenció— del director general i del director de Gestió i Pressuposts (BOIB núm. 131, de 23/09/2023 i art. 13.1 de la Llei 40/2015)

 

ANNEX 1 Instruccions per presentar telemàticament la documentació acreditativa dels mèrits

1. Qüestions generals per presentar documentació acreditativa de mèrits

a) La documentació per acreditar els mèrits en aquesta convocatòria s'ha de presentar per mitjà de l'enllaç següent:

https://ibsalut.es/professionals/recursos-humans/carrera-professional/procediment-simplificat-2023-2025

També s'hi pot accedir des del web del Servei de Salut (www.ibsalut.es), seguint aquesta ruta: Professionals > Recursos Humans > Carrera professional.

b) Per accedir al tràmit electrònic d'acreditació de mèrits en aquesta convocatòria, és necessari disposar de DNI electrònic o un certificat digital vàlid de persona física dels inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació» (TSL) establerts a Espanya. Així mateix, es poden emprar sistemes d'identificació basats en les claus concertades; és a dir, Cl@ve Permanent.

c) Per iniciar el tràmit de presentació de mèrits l'interessat ha de clicar en la pestanya «Carrera simplificada 2023-2025», que el dirigirà a una pantalla on hi ha tres icones:

  • «Fase 1: Sol·licitud de reconeixement de la carrera professional»: No estarà habilitada
  • «Fase 2: Presentació de mèrits». Estarà habilitat durant el termini obert per presentar mèrits, 1 mes comptador a partir del dia següent a la publicació al BOIB de la resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual s'aproven les instruccions i s'obre el termini de presentació i acreditació dels mèrits corresponents a la formació, docència i recerca del procés simplificat d'accés o progressió en la carrera professional del personal estatutari dependent del Servei de Salut, corresponent als anys 2023, 2024 i 2025. Clicant en aquest icona s'accedeix al tràmit electrònic per presentar els mèrits.
  • «Consulta els teus tràmits» Clicant en aquesta icona el sol·licitant, durant tot el procés, pot consultar la informació relativa a l'estat de tramitació de la seva sol·licitud.

2. Revisió i actualització dels mèrits en l'expedient personal

a) Es recomana que, perquè el procés sigui més àgil, abans d'iniciar el tràmit telemàtic de presentació de la documentació acreditativa dels mèrits es revisin i actualitzin les dades de formació, docència i recerca que consten introduïdes a l'expedient personal de l'interessat.

b) Els mèrits que figuren a l'expedient personal es poden revisar i actualitzar per qualsevol de les vies següents:

  • En qualsevol moment, accedint al Portal del Personal.
  • Durant el termini de presentació i registre de la documentació acreditativa dels mèrits dins el procediment de la convocatòria simplificada de carrera 2023-2025, conforme s'estableix en el punt 3 d'aquest annex.

Per mitjà de la web de Carrera Professional, només podran accedir a aquest tràmit les persones que hagin superat la fase 1 del procediment.

c) La informació sobre els mèrits que consten inscrits a l'expedient personal està en uns dels estats següents:

  • Verificada: aquella en que s'ha comprovat l'autenticitat d'ofici pel Servei de Salut. No se pot modificar ni s'ha d'acreditar (no s'ha de justificar documentalment per part del participant
  • Incompleta: pendent de completar alguns camps i de justificar documentalment per part del participant.
  • Duplicada: pendent de revisar o d'eliminar duplicats. El participant pot trobar informació ja incorporada directament pel Servei de Salut sobre formació pròpia o de l'EBAP (preval la verificada) o introduïda pel participant en altres convocatòries. En aquest cas, ha de triar la que consideri més correcta i completar-la si és necessari.
  • Nova informació: pendent d'introduir tots els camps i de justificar documentalment per part del participant.

d) Tots els mèrits que no constin com a verificats s'hauran de justificar documentalment, conforme als punts 4 i 5 d'aquest annex.

Els documents que es puguin verificar electrònicament, és a dir, amb firma electrònica i/o codi segur de verificació, CSV, s'han de presentar de manera telemàtica, tal com s'indica en el punt 4 d'aquest annex.

La resta de documentació s'ha de presentar en una oficina de registre presencial, tal i com s'indica en el punt 5 d'aquest annex.

3. Inici del tràmit telemàtic de presentació de documentació acreditativa de mèrits: consulta, revisió i actualització de formació, docència i recerca

Quan l'interessat accedeixi al tràmit telemàtic de presentació de documentació acreditativa de mèrits, s'obrirà una pantalla d'inici, on trobarà el botó «Fase 2: Acreditació de mèrits».

Quan es clica en aquest botó, si l'interessat ha superat la fase 1, s'obri una PANTALLA D'INICI, des de la qual podrà accedir al seu expedient personal de mèrits o bé anar, directament, al tràmit electrònic de presentació de documentació:

a) Si l'interessat no ha revisat i actualitzat els mèrits per una altre via, ho pot fer per mitjà d'aquesta pantalla:

  • «Expedient personal» Clicant en el botó «Expedient personal» l'interessat accedirà al seu expedient personal, on podrà revisar i actualitzar els seus mèrits. Una vegada revisats i modificats els mèrits, ha de tornar a la finestra d'inici, on hi ha el botó «Esborrany de mèrits».
  • «Esborrany de mèrits»: Quan l'interessat cliqui en aquest botó es generarà un esborrany de tots els mèrits que té a l'expedient personal, prèviament consultat i modificat. Una vegada tengui l'esborrany, es pot presentar i registrar la documentació acreditativa. Aquest esborrany servirà de guia a l'hora de presentar l'acreditació del mèrits no verificats.
  • «Continuar»: Quan hagi actualitzat el mèrits i es tengui l'esborrany, l'interessat ha de clicar en el botó «Continuar». Seguidament, s'obrirà el tràmit electrònic per presentar documentació acreditativa de mèrits no verificats, que s'haurà de fer conforme els punts 4 i 5 d'aquest annex.

b) Si l'interessat ja ha revisat i actualitzat els mèrits per una altra via, ha de clicar directament el boto «Continuar».

Seguidament, s'obrirà el tràmit electrònic per presentar documentació acreditativa de mèrits no verificats, que s'haurà de fer conforme els punts 4 i 5 d'aquest annex.

4. El tràmit electrònic de presentació de documentació acreditativa de mèrits

Una vegada que l'interessat hagi revisat i actualitzat el mèrits, hagi obtingut l'esborrany de mèrits i cliqui en el botó «Continuar», s'obrirà una pantalla amb una capçalera en què hi figuren les tres etapes de les que consta el tràmit electrònic per presentar documentació acreditativa dels mèrits no verificats:

  • Dades personals.
  • Aportació documentació.
  • Finalització i registre.

a) Etapa 1: «Dades personals»

Aquí es poden corregir les dades ja introduïdes en la fase de sol·licitud, si hi ha hagut algun canvi. S'ha de tenir compte que aquesta correcció només serà a efecte d'aquest procediment.

b) Etapa 2: «Aportació documentació»

  • En aquest pas només es poden adjuntar certificats que es puguin verificar per mitjans electrònics (amb firma electrònica i/o codi segur de verificació, CSV). La resta de certificats s'han d'aportar per mitjà d'un registre presencial.
  • En cada tràmit d'aportació de documents es pot aportar un màxim de 30 certificats, cada un d'ells pot tenir una mida màxima de 5 MB. La mida total de tots els documents adjunts no pot superar els 30 MB. S'ha de presentar cada certificat per separat i en format PDF. Es pot repetir aquest tràmit totes les vegades que siguin necessàries, fins que s'hagi aportat tota la documentació.

c) Etapa 3: «Finalitzar i registrar»

«Visualitzar esborrany»

  • S'ha de clicar en el botó «Visualitzar esborrany» per descarregar l'esborrany de l'expedient personal revisat. Generar l'esborrany en cap cas no implica que la sol·licitud de presentació i acreditació de mèrits estigui finalitzada (ni presentada ni registrada).
  • En l'esborrany el sol·licitant pot comprovar si les dades són correctes. En cas contrari, pot retrocedir i corregir les dades que consideri oportunes.

«Finalitzar i registrar»:

  • Per presentar la sol·licitud d'acreditació de mèrits, s'ha de clicar en el botó «Finalitzar i registrar».
  • Una vegada registrada correctament, el sol·licitant podrà accedir a una còpia de la sol·licitud i al justificant del registre telemàtic en el mateix apartat del web del Servei de Salut dedicat a la carrera professional i en la seva carpeta ciutadana.

5. Presentació presencial de documentació acreditativa de mèrits

a) Els certificats que no es puguin verificar per mitjans electrònics (aquells que duen signatura manual o hològrafa) s'han d'aportar per mitjà de les oficines de registre de les gerències o a l'oficina principal del Servei de Salut.

A més, es pot presentar per qualsevol de les vies que s'estableixen en l'article 16.4 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

b) Per presentar la documentació de manera presencial, s'ha d'emplenar el model que es pot descarregar per mitjà del tràmit telemàtic de presentació de mèrits o directament en la web de Carrera Professional.

c) S'han de presentar els documents originals en format paper. Les oficines d'atenció en matèria de registre (OAMR) els digitalitzaran i els tornaran a l'interessat.

No s'han de presentar fotocòpies dels documents originals, excepte en el cas de certificats de mida superior a DIN A4. En aquest cas, s'han d'aportar els originals i una fotocòpia reduïda a DIN A4.

d) S'ha de sol·licitar una cita prèvia i seleccionar l'opció del nombre de documents que es vulguin presentar, clicant en l'enllaç següent:

https://ac.fundaciobit.org/citaregistro/reservar-cita;lang=ct

e) Hi ha oficines de registre presencial a l'Hospital Universitari Son Llàtzer, Hospital Universitari Son Espases, Hospital Comarcal d'Inca, Hospital de Manacor, Hospital Mateu Orfila, Hospital Can Misses, Hospital de Formentera, a les gerències d'Atenció Primària de Mallorca i del 061 i a l'Oficina Principal (carrer del Carme, núm. 18, Palma).