Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 665169
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual s’aproven les instruccions i s’obre el termini de presentació i acreditació dels mèrits corresponents a la formació, docència i recerca del procés simplificat d’accés o progressió en la carrera professional del personal estatutari dependent del Servei de Salut, corresponent als anys 2023, 2024 i 2025
Versió PDF
Antecedents i fonaments jurídics
1. El 26 de juny de 2025 es va publicar la Resolució del director general del Servei de Salut per la qual s'aprovaren els mèrits que s'han d'avaluar en el procediment d'accés o progressió en la carrera professional del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.
2. El 5 de juliol de 2025 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (en endavant, BOIB) la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es va convocar un procés simplificat d'accés o progressió en la carrera professional del personal estatutari dependent del Servei de Salut, corresponent als anys 2023, 2024 i 2025 (bases de la convocatòria)
3. Aquesta convocatòria va preveure dues fases: un primera de presentació de la sol·licitud de participació, i una segona d'aportació de mèrits de formació, docència i recerca que es poguessin acreditar pels participants fins a la data de tall, 30 de juny de 2023, 2024 o 2025, segons correspongui, i que no s'haguessin emprat en convocatòries anteriors.
4. El punt 8 de la Resolució de 5 de juliol va establir que la fase de presentació i valoració de mèrits de formació, docència i recerca s'iniciàs amb la publicació d'una resolució del director general per la qual s'obrís el termini i s'aprovassin les instruccions per presentar els mèrits que haguessin de ser objecte de valoració.
5. El 13 de setembre de 2025 es va publicar la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual s'aproven les llistes definitives d'admesos i exclosos del procés simplificat d'accés o progressió en la carrera professional del personal estatutari dependent del Servei de Salut corresponent als anys 2023, 2024 i 2025
6. El punt 11.1 a) de les bases de la convocatòria, relatiu a la segona fase del procediment, «Presentació i avaluació dels mèrits de formació, docència i recerca», estableix el següent:
Aquesta fase s'iniciarà un cop publicades les llistes definitives d'admesos i exclosos, moment a partir del qual el director general del Servei de Salut dictarà una resolució d'obertura de termini i forma de presentació de l'acreditació dels mèrits, relativa a la segona fase del procediment.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Establir un termini de presentació dels mèrits corresponents a la formació, docència i recerca d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
2. Aprovar les instruccions per a la presentació de la documentació justificativa dels mèrits (annex 1).
3. Publicar aquesta resolució i els seus annexos en el BOIB i en el web del Servei de Salut de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 8.2.a) i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.
(Signat electrònicament: 19 de setembre de 2025)
La directora de Recursos Humans (Margarita Bujosa Pocoví) Per delegació de la consellera de Presidència i Administracions Públiques (actual Conselleria de Treball, Funció Pública i Diàleg Social). (BOIB núm. 109, de 05/08/2023) Per suplència —per abstenció— del director general i del director de Gestió i Pressuposts (BOIB núm. 131, de 23/09/2023 i art. 13.1 de la Llei 40/2015)
ANNEX 1 Instruccions per presentar telemàticament la documentació acreditativa dels mèrits
1. Qüestions generals per presentar documentació acreditativa de mèrits
a) La documentació per acreditar els mèrits en aquesta convocatòria s'ha de presentar per mitjà de l'enllaç següent:
https://ibsalut.es/professionals/recursos-humans/carrera-professional/procediment-simplificat-2023-2025
També s'hi pot accedir des del web del Servei de Salut (www.ibsalut.es), seguint aquesta ruta: Professionals > Recursos Humans > Carrera professional.
b) Per accedir al tràmit electrònic d'acreditació de mèrits en aquesta convocatòria, és necessari disposar de DNI electrònic o un certificat digital vàlid de persona física dels inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació» (TSL) establerts a Espanya. Així mateix, es poden emprar sistemes d'identificació basats en les claus concertades; és a dir, Cl@ve Permanent.
c) Per iniciar el tràmit de presentació de mèrits l'interessat ha de clicar en la pestanya «Carrera simplificada 2023-2025», que el dirigirà a una pantalla on hi ha tres icones:
2. Revisió i actualització dels mèrits en l'expedient personal
a) Es recomana que, perquè el procés sigui més àgil, abans d'iniciar el tràmit telemàtic de presentació de la documentació acreditativa dels mèrits es revisin i actualitzin les dades de formació, docència i recerca que consten introduïdes a l'expedient personal de l'interessat.
b) Els mèrits que figuren a l'expedient personal es poden revisar i actualitzar per qualsevol de les vies següents:
Per mitjà de la web de Carrera Professional, només podran accedir a aquest tràmit les persones que hagin superat la fase 1 del procediment.
c) La informació sobre els mèrits que consten inscrits a l'expedient personal està en uns dels estats següents:
d) Tots els mèrits que no constin com a verificats s'hauran de justificar documentalment, conforme als punts 4 i 5 d'aquest annex.
Els documents que es puguin verificar electrònicament, és a dir, amb firma electrònica i/o codi segur de verificació, CSV, s'han de presentar de manera telemàtica, tal com s'indica en el punt 4 d'aquest annex.
La resta de documentació s'ha de presentar en una oficina de registre presencial, tal i com s'indica en el punt 5 d'aquest annex.
3. Inici del tràmit telemàtic de presentació de documentació acreditativa de mèrits: consulta, revisió i actualització de formació, docència i recerca
Quan l'interessat accedeixi al tràmit telemàtic de presentació de documentació acreditativa de mèrits, s'obrirà una pantalla d'inici, on trobarà el botó «Fase 2: Acreditació de mèrits».
Quan es clica en aquest botó, si l'interessat ha superat la fase 1, s'obri una PANTALLA D'INICI, des de la qual podrà accedir al seu expedient personal de mèrits o bé anar, directament, al tràmit electrònic de presentació de documentació:
a) Si l'interessat no ha revisat i actualitzat els mèrits per una altre via, ho pot fer per mitjà d'aquesta pantalla:
b) Si l'interessat ja ha revisat i actualitzat els mèrits per una altra via, ha de clicar directament el boto «Continuar».
Seguidament, s'obrirà el tràmit electrònic per presentar documentació acreditativa de mèrits no verificats, que s'haurà de fer conforme els punts 4 i 5 d'aquest annex.
4. El tràmit electrònic de presentació de documentació acreditativa de mèrits
Una vegada que l'interessat hagi revisat i actualitzat el mèrits, hagi obtingut l'esborrany de mèrits i cliqui en el botó «Continuar», s'obrirà una pantalla amb una capçalera en què hi figuren les tres etapes de les que consta el tràmit electrònic per presentar documentació acreditativa dels mèrits no verificats:
a) Etapa 1: «Dades personals»
Aquí es poden corregir les dades ja introduïdes en la fase de sol·licitud, si hi ha hagut algun canvi. S'ha de tenir compte que aquesta correcció només serà a efecte d'aquest procediment.
b) Etapa 2: «Aportació documentació»
c) Etapa 3: «Finalitzar i registrar»
«Visualitzar esborrany»
«Finalitzar i registrar»:
5. Presentació presencial de documentació acreditativa de mèrits
a) Els certificats que no es puguin verificar per mitjans electrònics (aquells que duen signatura manual o hològrafa) s'han d'aportar per mitjà de les oficines de registre de les gerències o a l'oficina principal del Servei de Salut.
A més, es pot presentar per qualsevol de les vies que s'estableixen en l'article 16.4 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
b) Per presentar la documentació de manera presencial, s'ha d'emplenar el model que es pot descarregar per mitjà del tràmit telemàtic de presentació de mèrits o directament en la web de Carrera Professional.
c) S'han de presentar els documents originals en format paper. Les oficines d'atenció en matèria de registre (OAMR) els digitalitzaran i els tornaran a l'interessat.
No s'han de presentar fotocòpies dels documents originals, excepte en el cas de certificats de mida superior a DIN A4. En aquest cas, s'han d'aportar els originals i una fotocòpia reduïda a DIN A4.
d) S'ha de sol·licitar una cita prèvia i seleccionar l'opció del nombre de documents que es vulguin presentar, clicant en l'enllaç següent:
https://ac.fundaciobit.org/citaregistro/reservar-cita;lang=ct
e) Hi ha oficines de registre presencial a l'Hospital Universitari Son Llàtzer, Hospital Universitari Son Espases, Hospital Comarcal d'Inca, Hospital de Manacor, Hospital Mateu Orfila, Hospital Can Misses, Hospital de Formentera, a les gerències d'Atenció Primària de Mallorca i del 061 i a l'Oficina Principal (carrer del Carme, núm. 18, Palma).