Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TREBALL, FUNCIÓ PÚBLICA I DIÀLEG SOCIAL
Núm. 659367
Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears de l’acta de la Mesa Conjunta de Negociació de l’Ajuntament d'Alaior de 29 d’octubre de 2024 i la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears
Versió PDF
Antecedents
1. El 29 d'octubre de 2024, els membres de la Mesa Conjunta de Negociació de l'Ajuntament d'Alaior es van reunir per aprovar l'acord on es regulen les condicions de treball i retribucions dels responsables de torn i responsables de grup dels membres de la policia local de l'Ajuntament d'Alaior.
2. El 18 de febrer de 2025, Catalina Paul Florit, en representació de la Mesa Conjunta de Negociació de l'Ajuntament d'Alaior, va sol·licitar el registre i el dipòsit de l'acta.
Fonaments de dret
1. L'article 90.3 del Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.
2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius, acords col·lectius de treball i plans d'igualtat.
3. L'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Per tot això, dicto la següent
Resolució
1. Inscriure i dipositar l'acta de la Mesa Conjunta de Negociació de l'Ajuntament d'Alaior de 29 d'octubre de 2024 en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears.
2. Notificar aquesta Resolució a la persona interessada.
3. Publicar l'acta en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, signat electrònicament el 16 de setembre de 2025
La directora general de Trabajo y Salud Laboral Maria de la Luz Moreno Romero Por delegación de la consejera de Trabajo, Función Pública y Diálogo Social (BOIB 99, de 26 de juliol de 2025)
Exp. Núm.: 213/2025
ACORD REGULADOR DE LES CONDICIONS DE TREBALL I RETRIBUCIONS DELS RESPONSABLES DE TORN I RESPONSABLES DE GRUP DELS MEMBRES DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT D'ALAIOR
1. Objecte de l'acord.
Aquest acord té com a objecte regular les condicions de treball i retribucions dels membres de la policia local que facin feines de superior categoria o quedin com a responsables d'un determinat torn de servei quan hi falti el corresponent comandament.
2. Àmbit d'aplicació, vigència, denúncia i pròrroga.
El present Acord regulador entrarà en vigor l'endemà de la seva firma, tot açò sens perjudici de la remissió de l'Acord aprovat i signat a l'oficina pública corresponent perquè es procedeixi al seu registre i posterior publicació, de conformitat amb l'article 38.6 del TRLEBEP (RDL 5/2015, de 30 d'octubre).
No obstant l'anterior, aquest Acord es prorrogarà, any rere any, si no es presentés denúncia expressa per alguna de les parts legitimades per a fer-ho. En cas que es presenti denúncia expressa, s'entendrà prorrogat provisionalment aquest Reglament fins que s'aprovi un nou Acord que els substitueixi, o bé, es dicti un Acord regulador per part de la corporació que supleixi la manca d'acord. Aquestes previsions normatives seran d'aplicació sempre i quan no vagin en contra del disposat per la legislació de l'Estat i qualsevol altre norma amb rang superior.
3. Àmbit territorial i personal.
Afectarà els empleats en servei actiu i destinació en el cos de la Policia Local de l'Ajuntament d'Alaior que prestin servei efectiu.
4. Indivisibilitat de l'acord.
Aquest acord es considera indivisible i no es podrà aplicar només parcialment.
5. Dret supletori.
Els aspectes que no apareguin en aquest acord i en tot el que es contradigui expressament, s'aplicarà la normativa en vigor.
6. Comissió d'interpretació i vigilància.
La comissió d'interpretació i vigilància s'encarregarà de la interpretació i vigilància d'aquest acord, estarà formada per un mínim de dos representants de cadascuna de les parts i la seva composició serà paritària.
7. Responsable de torn.
El responsable de torn serà el membre del cos de la policia local de la categoria de policia, que en virtut del que disposa l'article 54, m) de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les policies locals de les Illes Balears, en el cas que no hi hagi comandament en un determinat torn de servei, serà el responsable d'aquest, bé per antiguitat o per designació. En aquest cas, es rebrà una compensació de 10€ per torn efectivament treballat, en concepte de productivitat.
8. Responsable de grup.
El cos de la policia local es troba estructurat internament en cinc grups, amb un comandament de la categoria d'oficial en cadascun dels grups, és per la qual cosa, que, quan en un dels grups hi maqui la figura del comandament, sigui per vacances, o altres situacions administratives, cal substituir-lo amb un membre de la categoria de policia perquè faci les funcions deixades d'exercir pel comandament. En aquest cas, quan l'efectiu policial substitueixi al comandament del grup i realitzi les funcions de superior categoria, rebrà la part proporcional corresponent de la diferència dels complements de destí i específic de la persona substituïda durant el temps que duri la substitució. S'estableix que per percebre aquestes retribucions la substitució hauria de ser com de cinc dies dins el mes natural.
9. Comunicacions.
La prefectura o la persona que sigui designada per tal efecte, serà l'encarregada de passar al departament corresponent la relació d'agents que hagin realitzat el servei com a responsable de torn/grup durant el mes.
Disposició addicional primera. Aquest acord tindrà vigència des de l'aprovació per part del Ple i es tramitarà d'acord amb el procediment legalment establert.
Disposició addicional segona. Les retribucions que apareixen en aquest acord s'actualitzaran anualment d'acord amb el que marquin la llei de pressupostos generals de l'Estat per a cada any.
Disposició addicional tercera. Retrotreure els efectes del present Acord Regulador a partir de l'1 de maig de 2023.