Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 656554
Resolució del director gerent d’Atenció Primària de Mallorca de 8 de setembre de 2025 per la qual es resol la convocatòria per a la provisió, pel procediment de lliure designació, del lloc de treball de responsable d’infermeria de l’Equip d’Atenció Primària (EAP) de la zona bàsica de salut (ZBS) de Coll d’en Rebassa de la plantilla orgànica autoritzada d’Atenció Primària de Mallorca
Versió PDF
Fets
1. El dia 17 de juliol de 2025 es va publicar en el BOIB núm. 94 la resolució del director gerent d'Atenció Primària de Mallorca de 14 de juliol de 2025 per la qual es convoca la provisió, pel procediment de lliure designació, del lloc de treball de responsable d'infermeria de l'Equip d'Atenció Primària (EAP) de la zona bàsica de salut (ZBS) de Coll d'en Rebassa de la plantilla orgànica autoritzada d'Atenció Primària de Mallorca.
2. Una vegada exhaurit el termini de presentació de sol•licituds, es comprova per l'òrgan competent que hi ha dues persones aspirants a la provisió del lloc convocat (el senyor José Manuel Palomino Rodríguez i la senyora Mª Josep Ferrà Serra).
El senyor José Manuel Palomino Rodríguez compleix tots els requisits i la resta d'especificacions exigides en la convocatòria, atès que té la condició de personal estatutari sanitari fix de la categoria infermer/a i pertany a la plantilla de l'EAP amb actuació a la ZBS de Coll d'en Rebassa (està en comissió de serveis en aquest EAP des de l'1 de juliol de 2025).
Per contra, la senyora Mª Josep Ferrà Serra no compleix tots els requisits i la resta d'especificacions exigides en la convocatòria, atès que té la condició de personal estatutari sanitari fix de la categoria infermer/a, però no pertany a la plantilla de l'EAP amb actuació a la ZBS de Coll d'en Rebassa (pertany a l'EAP Escola Graduada des del 12 de març de 2025).
Consegüentment amb això, s'admet la sol·licitud de participació a la convocatòria del senyor José Manuel Palomino Rodríguez i s'exclou la de la senyora Mª Josep Ferrà Serra pel motiu abans esmentat.
3. El dia 5 de setembre de 2025 s'emet informe per la Direcció d'Infermeria de la Gerència d'Atenció Primària de Mallorca sobre la idoneïtat de la única persona admesa a la provisió de lloc convocat (senyor José Manuel Palomino Rodríguez), on s'efectuen consideracions respecte de la valoració dels serveis prestats en el Sistema Nacional de Salut i especialment a l'àmbit de l'atenció primària, de la valoració de la seva respectiva formació i del seu currículum vitae, del seu compromís amb el projecte de desenvolupament del Servei de Salut de les Illes Balears i de l'EAP Coll d'en Rebassa, i de l'entrevista personal duta a terme.
Les conclusions a què s'arriba en aquest informe es que s'informa favorablement sobre la idoneïtat del candidat José Manuel Palomino Rodríguez per a ocupar el lloc de treball de responsable d'infermeria de l'EAP Coll d'en Rebassa i, per això, se'l proposa com a persona idònia per a ocupar el lloc de treball convocat, atès que “L'aspirant presenta molt bona predisposició i motivació per a liderar l'equip, també conta amb l'aprovació per gran part dels seus companys de l'equip d'infermeria i de l'equip directiu (extreta aquesta informació de les entrevistes realitzades al propi centre de salut Coll d'en Rebassa el dia 19 de febrer del 2025”.
4. Ateses les anteriors consideracions, es procedeix a nomenar aquesta persona, que es considera adequada i idònia per ocupar el càrrec tenint en compte el seu perfil i la responsabilitat i la confiança especial que s'hi requereix.
Fonaments de dret
1. Art. 29.3 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut.
2. Art. 30.3 del Decret 39/2006, de 21 d'abril, per la qual s'aproven els estatuts de l'ens públic Servei de Salut de les Illes Balears.
3. Art. 46 del Decret llei 3/2024, de 24 de maig, de mesures urgents de simplificació i racionalització administratives de les administracions públiques de les Illes Balears.
4. Arts. 23 a 28 del Reial Decret llei 1/1999, de 8 gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les Institucions Sanitàries de la Seguretat Social.
5. Art. 30.d de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB i apartat 1 de la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública.
6. Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 22 de juliol de 2025 per la qual es modifica la plantilla orgànica de personal estatutari de la Gerència d'Atenció Primària de Mallorca.
7. Resolució de la consellera de Salut de 10 de juliol de 2025 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 17/07/2025).
Per tot això, dicto la següent
Resolució
1. Adjudicar la provisió, pel procediment de lliure designació, del lloc de treball de responsable d'infermeria de l'Equip d'Atenció Primària (EAP) de la zona bàsica de salut (ZBS) de Coll d'en Rebassa de la plantilla orgànica autoritzada d'Atenció Primària de Mallorca al senyor José Manuel Palomino Rodríguez, amb DNI ***4647**.
2. Publicar la present resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.6 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar-hi.
(Signat electrònicament: 8 de setembre de 2025)
La consellera de Salut PD El director gerent d'Atenció Primària de Mallorca (BOIB 94/2025) Carlos Raduán de Páramo