Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 654158
Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual s'autoritza l’obertura i el funcionament, amb dues unitats d’educació infantil de primer cicle, de l’escola d’educació infantil EI Es Llombards, de Santanyí
Versió PDF
Fets
1. En data 29 d'abril de 2021, (GOIBE140596/2021), l'Ajuntament de Santanyí va presentar una sol·licitud per a l'obertura i el funcionament d'una escola d'educació infantil de primer cicle amb dues unitats, una unitat mixta de 0 a 2 anys i una unitat de 2 a 3 anys.
Amb la sol·licitud va presentar l'escriptura de compravenda de la finca on s'havia d'ubicar l'escola i la targeta d'identificació fiscal de l'Ajuntament de Santanyí.
2. En data 5 de maig de 2021, des de la Secció d'Autoritzacions i Registre de Centres es va fer un requeriment de documentació a l'Ajuntament de Santanyí, atès que mancaven els plànols, la memòria justificativa del compliment dels requisits exigits segons el Decret 23/2020 de 31 de juliol, la justificació del compliment de les mesures d'accesibilitat, habitabilitat i el codi tècnic d'edificació.
3. En data 13 de maig de 2021, la directora de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància va informar a la Secció d'Autoritzacions i Registre de Centres que el procediment derivat de la Resolució del conseller d'Educació, Universitats i Recerca de 27 de novembre de 2020 per la qual es convocaven ajuts corresponents als exercicis 2020 a 2024, s'havien vist alterats per la modificació de la convocatòria esmentada i, en conseqüència, les sol·licituds fetes per diversos EI, entre ells l'EI Es Llombards, de Santanyí, havien de quedar en suspensió, ja que els possibles beneficiaris de la subvenció atorgada per la Conselleria no tenien la certesa de l'adjudicació d'aquesta i, per tant, no havien iniciat l'execució dels projectes.
4. En data 19 de maig de 2021, (GOIBE190171/2021), l'Ajuntament de Santanyí va registrar una sol·licitud d'ampliació de termini per poder presentar la documentació requerida el 30 de maig de 2021.
5. L'11 d'octubre de 2022, (GOIBE584676/2022), els sol·licitants varen registrar el projecte d'activitats i l'estudi bàsic de seguretat i salut.
6. En data 9 de gener de 2023, l'arquitecte de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI) va emetre un informe favorable a la configuració sol·licitada, el qual es va comunicar a l'Ajuntament de Santanyí. No obstant això, l'informe incloïa una sèrie d'observacions que s'havien de tenir en compte. Així mateix, s'indicava que, un cop finalitzades les obres, s'havia de sol·licitar la visita de final d'obra i s'havien de remetre les titulacions de les persones treballadores del centre.
7. El 28 d'abril de 2025, (GOIBE294936/2025), la batlessa de l'Ajuntament de Santanyí va comunicar a través del registre electrònic que les obres havien finalitzat i va sol·licitar la visita per part de l'equip tècnic del Servei d'Infraestructures Educatives.
8. Finalment, en data 28 d'agost de 2025, l'arquitecte del Servei d'Infraestructures Educatives va emetre un informe favorable de visita per a l'autorització de la configuració sol·licitada, ja que en la visita realitzada el 26 d'agost de 2025 es va comprovar que les instal·lacions s'ajustaven als plànols enviats.
9. En data 8 de setembre de 2025, (GOIBE627739/2025), i 9 de setembre de 2025, (GOIBE629073/2025), l'Ajuntament de Santanyí va presentar les titulacions de les persones que han de treballar a l'escola d'educació infantil de primer cicle EI Es Llombards, les quals resten pendents de la revisió i validació per part de la Comissió de Titulacions amb la participació d'Inspecció Educativa.
10. El 12 de setembre de 2025, la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre l'obertura i el funcionament, amb dues unitats d'educació infantil de primer cicle, de l'escola d'educació infantil EI Es Llombards, de Santanyí.
11. El 12 de setembre de 2025, la directora general de Planificació i Gestió Educatives, va proposar l'autorització de l'obertura i el funcionament, amb dues unitats d'educació infantil de primer cicle, de l'escola d'educació infantil EI Es Llombards, de Santanyí.
Fonaments de dret
1. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
2. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).
3. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, (BOE núm. 340, de 30 de desembre), per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, (BOE núm. 106, de 4 de maig).
4. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
5. El Decret llei 5/2023, de 28 d'agost, de mesures urgents en l'àmbit educatiu i en el sanitari (BOIB núm.120, de 29 d'agost).
6. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, la qual estableix a l'article 102 de creació de centres, que la creació, la supressió i la transformació de centres públics correspon al Govern de les Illes Balears, que ha d'establir els tipus d'ensenyaments que s'hi desenvoluparan (BOIB núm. 38, de 17 de març).
7. El Decret 23/2020 de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (BOIB núm. 135, d'1 d'agost).
8. L'Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 9 de juliol de 2021 de modificació de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari, se n'estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l'exempció de l'avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d'Assessorament per a l'Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB núm. 95, de 17 de juliol).
9. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de dia 28 de maig de 2018 per la qual s'aproven les instruccions que estableixen les condicions per obtenir l'equivalència del certificat de capacitació per a l'ensenyament en llengua catalana al primer cicle de l'educació infantil (CCI) amb la titulació de tècnic superior en Educació Infantil (BOIB núm. 68, de 2 de juny).
10. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91, de 14 de juliol).
Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives amb data 12 de setembre de 2025, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar, amb efectes de l'inici del curs escolar 2025-2026, l'obertura i el funcionament de l'escola d'educació infantil de primer cicle EI Es Llombards, de Santanyí, amb el codi de centre 07017005.
2. Determinar que, com a conseqüència d'aquesta autorització, el centre queda configurat de la manera següent:
Codi de centre: 07017005
Denominació genèrica: escola d'educació infantil
Denominació específica: Es Llombards
Titular: Ajuntament de Santanyí
Domicili: c/ de Ses Escoles, núm. 27
Localitat: Es Llombards
Municipi: Santanyí
CP: 07690
Ensenyaments autoritzats: 2 unitats d'educació infantil de primer cicle, distribuïdes de la manera següent:
- De 0 a 2 anys: 1 unitat amb un màxim de 10 places escolars*
- De 2 a 3 anys: 1 unitat i 18 places escolars
*Segons la taula de ràtios publicada al Decret 23/2020 de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (BOIB núm. 135, d'1 d'agost).
3. Inscriure aquesta autorització en el Registre estatal de centres docents (RCD) del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i en el Registre Autonòmic de la Conselleria d'Educació i Universitats.
4. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució. En cas contrari, es revocarà l'autorització atorgada.
5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (16 de setembre de 2025)
El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany