Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MANACOR

EMPRESA DE SERVEIS DEL MUNICIPI DE MANACOR SA

Núm. 638211
Procés selectiu per constituir una borsa d’enginyeria del cicle de l’aigua per a l’Empresa de Serveis del Municipi de Manacor, SA

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Bases de la convocatòria del procés selectiu per constituir una borsa d'enginyeria del cicle de l'aigua  per a l'Empresa de Serveis del Municipi de Manacor, SA

Primera. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la present convocatòria és la selecció, mitjançant concurs-oposició, de personal laboral eventual per a la creació d'una borsa de treball de l'especialitat d'enginyeria de Nivell VIII del Conveni col·lectiu de la SAM.

La borsa de treball tindrà per objecte la cobertura de les necessitats de personal especialitzat per a la provisió de programes de caràcter temporal, dels diferents àmbits de feina de la SAM, així com substituir les possibles baixes, vacances, permisos, llicències o qualsevol supòsit de nomenament com a personal laboral temporal.

Resulta d'aplicació a la present convocatòria l'establert a la disposició addicional 21 de la Llei 32/2022, de 23 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2023, amb els supòsits i d'acord amb les modalitats previstes en el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, en la seva redacció donada per al Real Decret- Llei 32/2021, de 28 de desembre, així com la resta de normativa aplicable.

Segona. Funcions

Les tasques a desenvolupar seran les pròpies del lloc de treball per tal de donar compliment a programes de caràcter temporal, i en general, donar suport en l'elaboració de planificació i actuacions del cicle de l'aigua, en concret redacció de plans de control i desenvolupament de projectes,  així com supervisió dels sistemes i manteniment de les infraestructures, dins el marc de les atribucions i competències de la SAM. 

Específicament:

1. Participació en la redacció de plans del cicle de l'aigua: Pla de l'Aigua Sanitària, Pla d'Emergències de Sequera, Pla Integral de Sanejament, Pla de Gestió Sostenible de l'Aigua, Pla de Prevenció d'Inundacions.

2. Gestió de xarxes telemàtiques de l'empresa, incloent Sistemes d'Informació Geogràfica, programes de control dels sistemes hidràulics i programes de gestió dels usuaris.

3. Assessorament tècnic en projectes per equips elèctrics, instrumentació i control dels sistemes de tractament d'aigua i donar suport tècnic en matèria de planificació, diagnosi i control, tant a nivell intern com extern, referit especialment al conjunt de processos del cicle integral de l'aigua -potabilització, subministrament, sanejament i depuració- i a la resta d'activitats competència de la SAM.

4. Disseny i definició dels equips elèctrics i els sistemes de control dels diferents processos que formen part del cicle integral de l'aigua, i dels programes de manteniment de les instal·lacions; així com, redactar la documentació tècnica corresponent a les actuacions desenvolupades en aquest àmbit.

5. Assessorament tècnic, disseny, redacció, execució i  supervisió dels projectes d'instal·lacions solars fotovoltaiques, dins el marc de les atribucions i competències de la SAM.

6. Presentació, execució i supervisió dels projectes de licitació en relació amb les activitats de la SAM.

7. Gestionar els riscos de seguretat, implementar les seves mesures preventives i correctores i coordinar la seguretat de la informació dins la SAM, utilitzant l'ENS com a marc de referència.

8. Desenvolupar, implementar i mantenir la política de seguretat de la informació, tal com disposa l'ENS.

9. Emetre informes i treballs d'ordre tècnic, de col·laboració i assessorament al superiors, en relació a problemes generals i concrets d'usos i normativa aplicable.

10. I en general totes aquelles de caràcter similar que li siguin atribuïdes.

Les persones que quedin seleccionades formaran part d'una borsa segons l'ordre de puntuació obtinguda al concurs-oposició.

L'anunci de la convocatòria i inici del procés selectiu es publicarà al BOIB, a la seu electrònica de l'entitat i a la premsa local. La resta de publicacions referides en aquestes bases es faran a la seu electrònica de l'entitat.

Tercera. Requisits dels aspirants

Les persones aspirants hauran de complir, en el termini d´inscripció, els següents requisits:

̶  Tenir la nacionalitat espanyola o d'algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir permís de residència i permís de treball en vigor en el moment de la incorporació a l'empresa.

̶  Tenir complerts 18 anys a la data de la convocatòria i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

̶  Estar en possessió d'un dels títols universitaris següents:

  • Plans antics
  1. Enginyeria superior industrial
  2. Enginyeria tècnica industrial
  3. Enginyeria de Camins, Canals i Ports
  4. Enginyeria Tècnica d‘Obres Públiques
  • Plans nous
  1. Grau en Enginyeria de Tecnologies Industrials
  2. Màster en Enginyeria Industrial
  3. Grau en Enginyeria Civil
  4. Màster de Camins Canals i Ports
  5. Grau en Enginyeria Ambiental
  6. Màster en Enginyeria de l'Aigua

o, tenir complertes les condicions que els habiliti per a l'exercici de la professió regulada, segons estableixen les Directives Comunitàries, a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació del títol. Aquest requisit no és aplicable als aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades.

̶  Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell C1, mitjançant el certificat emès per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears o equivalent per l'Administració d'acord amb la normativa vigent.

Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s'haurà de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds als procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment. 

̶  Estar en possessió del carnet de conduir B.

̶  Posseir les capacitats funcionals pel compliment de les funcions corresponents.

Els aspirants hauran de reunir els requisits a dalt indicats dins el termini de presentació de sol·licituds, i mantenir aquests requisits íntegrament en el moment de la contractació.

Quarta. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds requerint prendre part en el procés selectiu es presentaran dins del termini de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i s'han d'adreçar a la Presidència de l'entitat. Si el darrer dia de presentació recaigués en dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent.

Les sol·licituds es podran presentar presencialment a les oficines de la SAM situades en el Carrer Major, número 22 de Manacor o telemàticament a la seu electrònica de la SAM https://sammanacor.sedelectronica.es/info.1

També poden presentar-se per les altres formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas que es presentin sol·licituds per les altres formes previstes en l'esmentat article 16, es requereix que la persona interessada ho comuniqui a la SAM mitjançant l'enviament d'un correu electrònic a l'adreça sam@sammanacor.com adjuntant el justificant de presentació de la sol·licitud en el mateix dia que s'envia.

Amb la sol·licitud s'hi han d'adjuntar els documents que es requereixin per demostrar la condició dels aspirants i els documents que es requereixen per demostrar els mèrits.

1. Sol·licitud signada.

2. Document nacional d'identitat o, en cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu (NIE, passaport o targeta de residència).

3. Titulació acadèmica requerida.

4. Còpia autèntica del certificat de coneixements de llengua catalana que s'indiqui en la convocatòria específica. Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant un certificat expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

5. Carnet de conduir B en vigor.

6. La documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen. No es valorarà cap mèrit que no s'hagi acreditat amb l'aportació de la documentació corresponent en el termini de presentació de sol·licituds.

En la sol·licitud s'ha de fer una relació de tota la documentació fotocopiada que es presenta, la qual serà contrastada amb els originals pel personal administratiu de la SAM que rebi la documentació.

Si la sol·licitud es presenta per registre electrònic a la seu electrònica de la SAM o mitjançant qualsevol dels altres mecanismes admesos, i la documentació no presenta codi segur de verificació, el personal administratiu de l'entitat citarà a l'aspirant a les oficines situades al carrer Major, per comprovar la documentació.

Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, el tribunal qualificador dictarà resolució en el termini màxim de 15 dies naturals aprovant la llista provisional de persones admeses i excloses, amb expressió de la causa d'exclusió, si s'escau. La relació de les persones admeses i excloses s'exposarà en la pàgina web de la SAM. 

Als efectes de l'establert a les presents bases, s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables:

  • La presentació de la sol·licitud fora de termini
  • La falta d'acompliment de qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació d'instàncies.
  • Qualsevol altre que resulti de la normativa aplicable o del previst a les bases específiques de cada convocatòria.

Per a esmenar el possible defecte o presentar els documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, a comptar des del dia següent de la publicació de la llista provisional. Si no es presenten esmenes la llista esdevindrà definitiva.

Transcorregut aquest termini s'aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses, que es publicarà a la pàgina web de l'entitat.

Cinquena. Tribunal qualificador

El tribunal qualificador estarà constituït per quatre membres, i s'ha de designar el mateix nombre de suplents. Ha de comptar amb un/a president/a, dos vocals i un/a secretari/a. Els membres han d'ocupar una categoria professional de nivell igual o superior que el de la convocatòria.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni sense secretari/ària.

El Tribunal qualificador estarà constituït per:

President: Francesc Grimalt Vigo

Vocal: Maria Antònia Galmés Garí

Vocal: Gabriel Galmés Grimalt

Secretària: Arantxa Fiol Aldaz

Suplents: Antoni Febrer Mesquida i Carme Sansó Cabrer

El Tribunal disposarà la incorporació d'assessors especialistes perquè l'assessori, amb veu i sense vot.

Sisena. Procediment de selecció

El procediment de selecció és el de concurs oposició, garantint els principis d'igualtat, mèrit i capacitat. Les proves de selecció s'inicien amb la fase d'oposició i continuen amb la de concurs.

FASE D'OPOSICIÓ: puntuació màxima 70 punts

Els aspirants seran convocats per a cada prova selectiva en crida única i seran exclosos del procediment els qui no compareguin, tret dels casos degudament justificats i apreciats pel tribunal. L'exercici tindrà caràcter obligatori i eliminatori.

La prova consistirà en la resolució per escrit d'un o varis supòsits pràctics, relacionats amb les matèries del temari i amb les funcions pròpies de l'especialitat d'enginyeria industrial.

Aquest exercici tendrà una durada màxima de 3 hores i es puntuarà amb un màxim de 70 punts, sent eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació mínima de 35 punts. En el cas que es proposin varis supòsits pràctics, la puntuació de cada un d'ells s'indicarà en l'exercici entregat al candidat.

L'exercici s'haurà de redactar de forma que permeti la seva lectura per qualsevol membre del Tribunal.

Adaptacions de temps i de mitjans per a persones amb discapacitat

Per a les persones amb discapacitat que sol·licitin, el tribunal qualificador ha d'establir les adaptacions possibles de temps i de mitjans que consideri pertinents per dur a terme les proves selectives.

Les persones aspirants han d'efectuar la petició de les adaptacions juntament amb la sol·licitud i el tribunal ha de fer les adaptacions pertinents en base al certificat de discapacitat expedit per l'organisme competent.

Qualificació dels exercicis

Finalitzades les proves selectives de la fase d'oposició es publicarà la llista provisional amb les puntuacions obtingudes en el procediment d'oposició, per ordre de major a menor puntuació.

Tots les persones que han participat en el procés disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l'anunci, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes contra l'esmentada llista o sol·licitar la revisió del seu examen per part del Tribunal. Resoltes les reclamacions es publicarà la llista definitiva de la fase d'oposició per ordre de puntuació en la pàgina web de la SAM.

FASE DE CONCURS: puntuació màxima 30 punts

El tribunal qualificador avaluarà els mèrits al·legats i justificats per les persones aspirants. La puntuació obtinguda a la fase de concurs no es podrà aplicar per superar el llindar de la prova de la fase d'oposició.

Experiència professional:

Per serveis prestats d'una banda  a l'Administració Publica o al Sector Públic, i de l'altra a empreses privades o com autònoms. Només es valoraran els serveis relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior, amb un màxim de 20 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l'aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça a cobrir.  A tal efecte s'haurà de presentar:

  1.  Administració Pública o Sector públic: 4 punts per any treballat. S'adjuntarà certificat en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en la mateixa així com el lloc de treball ocupat. Es valorarà tant l'experiència adquirida en convenis entre l'Administració públic o Sector públic i l' INEM o SOIB en règim de col·laboració social, com la que correspongui a cobertura de places per a les quals hagi existit un procés de selecció previ. No es valoraran els serveis prestats en qualitat de funcionari eventual o de confiança, de conformitat amb l'establert a l'article 20.4 de la Llei de 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
  2.  Empresa privada: 3 punts per any treballat. S'adjuntarà Informe de vida laboral emès per la Seguretat Social on s'especifiqui la data i baixa en l'activitat i currículum professional.
  3.  Autònom: 2 punts per any treballat. Certificats d'alta al règim especial d'autònoms amb el IAE corresponent  i de l'últim rebut del pagament de les quotes de treballadors autònoms, la Seguretat Social. Es complementarà amb un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social on s'especifiqui la data i baixa en l'activitat i una declaració responsable a la qual s´especifiqui que els treballs realitzats estan directament relacionats amb les funcions de la plaça a cobrir.

Estudis acadèmics:

Titulacions acadèmiques el caràcter oficial o l'equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri competent en la matèria, que estiguin directament relacionats amb les funcions del lloc de feina objecte de la convocatòria.  

a. Per titulació acadèmica oficial de nivell de Doctor, en alguna especialitat d'enginyeria  diferent a la requerida per a l'accés al procediment selectiu, o arquitectura, o també en alguna de les àrees de feina jurídica-administrativa o econòmica: 2 punts

b. Per títol propi de postgrau (màster, expert universitari, i curs d'actualització universitària), en alguna especialitat d'enginyeria  diferent a la requerida per a l'accés al procediment selectiu, o arquitectura o arquitectura tècnica, o també en alguna de les àrees de feina jurídica-administrativa o econòmica: 1.5 punts

c. Per titulació acadèmica oficial de nivell de Grau, en alguna especialitat d'enginyeria  diferent a la requerida per a l'accés al procediment selectiu, o arquitectura o arquitectura tècnica, o també en alguna de les àrees de feina jurídica-administrativa o econòmica: 1 punt

d. Per titulació de formació professional de grau mitjà o grau superior, que no sigui vehicular per accedir a la titulació exigida com a requisit en les bases i que estigui directament relacionada amb les tasques descrites: 0.50 punts

No són acumulables els nivells de formació professional ni les diferents titulacions dels mateixos estudis universitaris, excepte el doctorat. Únicament es valorarà el major nivell o títol assolit, amb una puntuació total màxima per aquest apartat de 3 punts.

Accions formatives:

Per cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça afectada o llocs convocats, impartits per institucions públiques i/o privades: 0 a 4 punts (per ser valorat aquest mèrit s'hauran d'aportar documents en els quals es desprengui clarament la durada dels cursos, i en el seu cas, la qualificació obtinguda. Si no s'especifica el nombre d'hores o crèdits no es podrà valorar).

La valoració es realitzarà d'acord amb la següent escala:

a. Cursos entre 5 i 20 hores: 0.15 punts per curs

b. Cursos entre 21 i 40 hores: 0.25 punts per curs

c. Cursos entre 41 i 60 hores: 0.50 punts per curs

d. Cursos entre 61 i 100 hores: 0.75 punts per curs

e. Cursos entre 101 i 300 hores: 1 punt per curs

f. Cursos de més de 300 hores: 1.5 punts per curs

Si el curs no indica la durada es valorà en 0.05 punts per curs.

No es valoraran en aquest apartat titulacions superiors a les exigides com a mínim a les bases.

Coneixement  de català:

Coneixements orals i escrits de llengua catalana. Es valoraran els certificats expedits per l'EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establert a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Joventut o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d'Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, fins a una puntuació màxima de 3 punts

  • Nivell C2 (abans D): 2 punts
  • Nivell LA (abans E): 1 punt

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'acumularà a la de l'altre certificat que s'aporti. En tot cas, si n'és el cas, només es valoraran els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'ocupació de la plaça a què s'accedeix. Els coneixements de llengua catalana únicament es puntuen dins aquest apartat.

Setena. Relació d'aprovats. Llista provisional i definitiva

Finalitzada la valoració dels mèrits aportats es publicarà la llista provisional de les puntuacions obtingudes en la fase de concurs. Es disposarà d'un termini de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l'anunci, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes contra l'esmentada llista o sol·licitar la revisió dels mèrits per part del Tribunal.

Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de 3 dies hàbils. L'ordre de classificació definitiva de les persones aspirants serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes en la fase de concurs. En cas d'empat, es resoldrà per sorteig.

Resoltes les reclamacions, el tribunal ha d'aprovar la relació definitiva de les de la fase de concurs, i es publicarà en la seu electrònica de la SAM. Les persones candidates passaran a formar part d'una borsa de treball, per ordre de puntuació, a l'efecte de cobrir programes de caràcter temporal, així com substituir les possibles baixes, vacances, permisos, llicències o qualsevol supòsit de nomenament com a personal laboral temporal.

Vuitena. Funcionament i vigència de la borsa de treball

La borsa de feina que es formi resultant d'aquest procés substituirà les borses de feina existents.  Aquesta borsa estarà vigent fins que la SAM en constitueixi una altra que la substitueixi.

Quan sigui necessari acudir a la borsa de feina, les persones integrants de la borsa seran requerides segons l'ordre de prelació establert.

En cas d'oferir-se més d'un contracte durant la vigència del borsí es començarà cada vegada pel primer lloc de la llista i es seguirà segons l'ordre de prelació. En cas de finalització del contracte per acomiadament o renúncia voluntària del treballador, quedarà eliminat de la llista.

La SAM es posarà en contacte telefònic un màxim de tres intents o per mitjans telemàtics (correu electrònic o WhatsApp), amb la persona que correspongui i li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s'incorpori al lloc de treball, el qual no serà inferior, si la persona interessada així ho demana, a dos dies hàbils a comptar des de la comunicació. Quedarà constància a l'expedient, de que aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.

Dins el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació, o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb la contractació.

Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altre circumstància que impedeixi la seva incorporació, passarà al darrer lloc de la borsa de feina, i s'avisarà al següent de la llista. Queden excloses d'aquesta conseqüència les persones aspirants que al·leguin la concurrència d'alguna de les circumstàncies que es detallen a continuació i que ho justifiquin documentalment dins dels tres dies hàbils següents.

1. Patir malaltia o incapacitat temporal.

2. Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, en el termini establert legalment per aquest tipus de permís.

3. Circumstàncies personals greus, degudament acreditades, que hagin tingut lloc en un període no superior a 15 dies hàbils abans de la data en què es realitza l'oferta o es produeix la incorporació.

4. Estar en el moment de la crida exercint funcions sindicals.

5. Tenir contracte en vigor en millors condicions que el que se li ofereixi.

El rebuig d'una oferta per causa justificada no comportarà cap modificació de la posició en l'ordre de la Borsa.

Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament a la contractació, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altre circumstància no justificada que impedeixi la seva incorporació i que no estigui inclosa dins les causes d´exclusió, passarà al darrer lloc de la borsa de feina, i s'avisarà al següent de la llista.

Quan la persona seleccionada cessi en el lloc de treball, llevat que sigui per renuncia voluntària o per acomiadament, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.

Novena. Causes d'exclusió de la borsa

S'exclourà una persona de la borsa de treball per qualsevol dels següents motius:

  • Sol·licitud expressa per escrit de la persona interessada.
  • No incorporació al lloc de feina després de l´acceptació de l'oferta, sense causa justificada.
  • No superar el període de prova.
  • Haver estat sancionada per una falta tipificada com a molt greu, una vegada s'incorpori. En cas que la sanció hagi estat objecte de recurs per via judicial, quedarà la persona temporalment exclosa de la Borsa de treball, sent automàticament readmesa en la seva posició original en cas de Resolució judicial ferma revocatòria de la sanció.
  • No superar l'examen mèdic.

Desena. Presentació de documents

En el termini de 15 dies naturals contats a partir de la resolució en la que es doni a conèixer a l'aspirant que hagi resultat seleccionat, s'haurà de presentar al personal administratiu de la SAM, els següents documents:

a. Fotocopia del document nacional d'identitat, que s'haurà de presentar juntament amb l'original.

b. Fotocopia del certificat d'afiliació a la Seguretat Social.

c. Certificat de titularitat del compte bancari.

Onzena. Protecció de dades.

De conformitat amb el que disposa el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques amb el que respecta al tractament de dades personals o a la lliure circulació d'aquestes dades (en endavant, RGPD), així com en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa a les persones participants en el procediment selectiu d'ocupació pública del següent:

  • Responsable del tractament: El responsable del tractament de les dades personals proporcionades és EMPRESA DE SERVEIS DEL MUNICIPI DE MANACOR SA (SAM MANACOR), amb domicili en Carrer Major 22, 07500 Manacor i CIF A57024549.
  • Finalitat del tractament: Les dades personals facilitades seran tractades amb la finalitat de gestionar i desenvolupar el procediment selectiu d'ocupació pública, així com per a la posterior contractació i gestió de la relació laboral de les persones candidates que resultin seleccionades.
  • Legitimació del tractament: La base jurídica per al tractament de les seves dades és el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics atorgats al responsable del tractament, tal com estableix l'article 6.1.e) del RGPD.
  • Persones destinatàries de les dades: Les dades personals podran ser comunicats a altres administracions públiques en els casos prevists per la llei i per a la correcta gestió del procediment selectiu en l'exercici de les seves competències.
  • Transferències internacionals: No es preveuen transferències internacionals de dades.
  • Drets de les persones interessades: Les persones interessades podran sol·licitar l'accés, rectificació o supressió de les seves dades, així com exercitar altres drets, a través de l'apartat Protecció de dades.
  • Conservació de les dades: Les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat del tractament per a la qual varen ser recollides les dades i per a fer front a les possibles responsabilitats legals.
  • Seguretat de les dades: SAM MANACOR es compromet a adoptar les mesures tècniques i organitzatives necessàries per a garantir la seguretat de les dades personals i evitar la seva alteració, pèrdua, tractament o accés no autoritzat, d'acord amb l'establert en el Reial Decret 311/2022, de 3 de maig, per al que es regula l'Esquema Nacional de Seguretat i en la Disposició addicional primera de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Dotzena. Incidències i normativa aplicable.

El tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin en tot el que preveuen aquestes bases, i per prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu.

La convocatòria, les seves bases i tots els actes que d'elles i de l'actuació del Tribunal se'n derivin, podran ser impugnats per les persones interessades en el termini i en la forma establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i en la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social.

 

Manacor, a la data de la signatura electrònica (11 de setembre de 2025

El president Sebastià Llodrà Oliver)

 

ANNEX Temari de suport dels exercicis

Tema 1: La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Els drets fonamentals dels espanyols. Garantia dels drets i llibertats.

Tema 2: Els interessats en el procediment. Concepte, capacitat i representació. Drets de les persones en les seves relacions amb l'Administració.

Tema 3: L'acte administratiu: contingut motivació forma i eficàcia. La notificació i la seva pràctica. Notificacions infructuoses i publicació.

Tema 4: El règim local espanyol: principis constitucionals i regulació jurídica. Relació entre ens territorials. L'autonomia local.

Tema 5: El municipi: concepte i elements. El Ple i la Batllia.  Els habitants i el territori. Les competències municipals.

Tema 6: Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic. Objecte i àmbit. Tipus de contractes del sector públic. Especial referència als encàrrecs a mitjans propis.

Tema 7: Llei 12/2017 d'Urbanisme de les Illes Balears, de 29 de desembre. La llicència i la comunicació prèvia. La inspecció i les infraccions.

Tema 8: El personal al servei de les entitats locals. El personal de les societats mercantils amb capital social íntegrament municipal.

Tema 9: L'Empresa de Serveis del Municipi de Manacor S.A. com a societat mercantil municipal. Estatuts. Competències i contingut.

Tema 10: Codi tècnic de l'edificació. Exigències de seguretat en cas d'incendi. Exigències de seguretat d'utilització i accessibilitat. Exigències bàsiques de salubritat. 

Tema 11: Reglament electrotècnic de baixa tensió i ITC (RD 842/2002, de 2 d'agost).

Tema 12: Llei 31/1995 de 8 de novembre, de Prevenció de Riscs Laborals

Tema 13: Real Decret 486/1997, de 14 d'abril, pel qual s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut en els llocs de treball. Continguts i aplicacions en les activitats.

Tema 14: Reglament d'instal·lacions de protecció contra incendis (RD 513/2017, de 22 de maig)

Tema 15: Llei 8/2017, de 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears. Accessibilitat en les edificacions.  

Tema 16: Decret llei 2/2012, de 17 de febrer, de mesures urgents per a l'ordenació urbanística sostenible.

Tema 17: Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de responsabilitat mediambiental.

Tema 18: Llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental de les Illes Balears.

Tema 19: Llei d'Aigües, RD Legislatiu 1/2001, de 20 de juliol.

Tema 20: Reglament del Domini Público Hidràulic (RDPH), Real Decreto 849/86, de 11 de abril.

Tema 21: Real Decreto 3/2023, de 10 de gener, pel que s'estableixen els criteris tècnico-sanitaris de la qualitat de l'aigua de consum, el seu control i subministrament.

Tema 22: Pla de Gestió de la Demanda de Recursos Hídrics en el terme de Manacor.

Tema 23: Ordenança municipal reguladora dels serveis de subministrament i sanejament urbà del municipi de Manacor

Tema 24: Pla d'Acció per l'Energia Sostenible i el Clima de Manacor contra el canvi climàtic.

Tema 25: Llei 24/2013, de 26 de desembre, del Sector Elèctric.

Tema 26: Real Decret 1955/2000, d'1 de desembre, per al que es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions d'energia elèctrica.

Tema 27: Real Decret 1699/2011, de 18 de novembre, per al que es regula la connexió a xarxa d'instal·lacions de producció d'energia elèctrica de petita potencia.

Tema 28: Real Decret Llei 15/2018, de 5 d'octubre, de mesures urgents per a la transició energètica i la protecció dels consumidors.

Tema 29: Real Decret 244/2019, de 5 d'abril, per al que es regulen les condicions administratives, tècniques i econòmiques de l'autoconsum d'energia elèctrica.

Tema 30: Real Decret 311/2022, de 3 de maig, per al que es regula l'Esquema Nacional de Seguretat