Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TURISME, CULTURA I ESPORTS

Núm. 626304
Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions destinada a promocionar la formació esportiva de les dones a l'àmbit esportiu

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BDNS: 835634

1. L'article 8.1.l de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears, estableix que correspon a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de les seves competències, fomentar l'esport d'alt nivell.

2. La Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, mitjançant la Direcció General d'Esports, exerceix les competències en matèria d'esport i lleure, atorgades per l'article 30.12 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, i d'acord amb el que disposa el Decret 6/2025, de 2 de juny, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. Informe del Director General d'Esports justificatiu de la necessitat d'elaborar una convocatòria d'ajuts per a cursos de formació tècnica esportiva de dones i foment de la igualtat de gènere.

4. Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual s'inicia el procediment d'elaboració d'una convocatòria d'ajuts per donar suport a accions de formació tècnica esportiva de foment de la igualtat de gènere.

5. Aquests ajuts no es poden considerar d'Estat, ja que, tal com assenyala l'apartat 2 de la Comunicació de la Comissió Europea relativa al concepte d'ajut estatal d'acord amb el que estableix l'article 107.1 del TFUE (DOUE C262/1, de 19 de juliol de 2016), les normes sobre ajuts estatals només s'apliquen quan el beneficiari té activitat econòmica, mentre que aquesta convocatòria s'adreça a la formació tècnica de persones físiques sense cap tipus d'activitat econòmica (alumnes dels cursos de formació).

6. Aquestes ajudes no queden subjectes al règim de minimis ni al marc nacional temporal.

7. Acord de Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026 (BOIB 52 de 20.04.2024), preveu la línia de subvencions següent:

III.6.6 Direcció general: Direcció General d'Esports

Font de finançament: capítol 4

Descripció: ajuts per fomentar l'esport femení.

Finalitats i efectes: facilitar la formació esportiva de les entrenadores, tècniques i àrbitres o jutgesses, independentment de l'edat, la situació social, física o econòmica, entenent aquesta pràctica com un element generador de benestar personal, d'integració i d'igualtat

Convocatòria: anual

Cost: 300.000 €

Indicadors: nombre de beneficiaris

Incidència sobre el mercat: sense incidència sobre el mercat

8. L'article 2.1.i de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer), estableix que és susceptible d'ajuts a la promoció de l'esport femení.

Per tot això, a proposta de la Direcció General d'Esports; de conformitat amb el que disposen l'article 15.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 5.1 de l'Ordre la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent

 

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions destinada a promocionar la formació esportiva de les dones a l'àmbit esportiu, d'acord amb els punts que disposa l'annex d'aquesta Resolució.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 25.000,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 12301 461A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025.

3. Autoritzar una despesa de 25.000,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 12301 461A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici 2025.

4. Designar la Direcció General d'Esports com a òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d'aquesta convocatòria.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Turisme, Cultura i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, a data de signatura digital (3 de setembre de 2025)

El conseller de Turisme, Cultura i Esports Jaume Bauzá Mayol

 

ANNEX Convocatòria de subvencions destinada a la formació esportiva de les dones a l'àmbit esportiu

1. Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria de subvencions és incrementar quantitativament i qualitativament la formació a l'àmbit esportiu de les dones, en diferents àrees:

-Formació de tècniques esportives o entrenadores.

-Formació d'àrbitres o jutgesses.

-Formació per oficials o anotadores de taula.

-Formació en preparació física.

-Formació en planificació i direcció de l'entrenament.

-Formació en gestió de serveis esportius.

-Formació en gestió d'instal·lacions esportives.

-Formació en serveis de salut a l'esportista: nutrició esportiva, medicina esportiva, psicologia esportiva, fisioteràpia i similars.

No són objecte d'aquesta convocatòria les formacions en graus i màsters universitaris.

2. Règim Jurídic

2.1. Aquestes subvencions es regiran per allò que s'estableix particularment en aquesta resolució de convocatòria, pel que preveu el text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; per l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16/2/2021), especialment en tot el que no disposa aquesta convocatòria.

3. Àmbit temporal

Són subvencionables les despeses dels cursos formatius finalitzats entre l'1 d'octubre de 2024 i el 31 de setembre de 2025 (inclosos).

4. Pressupost i finançament

4.1. L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de vint-i-cinc mil euros (25.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 12301 461A01 48000 00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici 2025.

4.2. Amb l'import de la subvenció es podrà finançar fins al 100 % del cost total dels projectes subvencionats, llevat que els beneficiaris disposin d'una altra font de finançament, i en aquest cas només se subvencionarà el percentatge que sol·licitin, sempre que la suma no superi el 100 % del cost del projecte corresponent.

5. Persones beneficiàries

5.1 Poden ser beneficiaris de les ajudes de formació tècnica esportiva dones que tinguin quinze o més anys a dia 1 de gener de 2025, que siguin residents a les Illes Balears i amb domicili fiscal a l'estat espanyol.

5.2. Les persones beneficiàries estaran subjectes a les obligacions derivades del contingut de les bases reguladores d'aquesta subvenció, de la resolució de concessió de les subvencions i, en general, de la normativa vigent que se li aplica.

Les persones beneficiàries no poden incórrer en cap de les circumstàncies que preveuen els articles 13.2 i 3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impedeixen obtenir la condició de beneficiària, així com els articles 10.1 i 2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

6. Obligacions de les persones beneficiàries

6.1. D'acord amb l'article 17 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021, les persones beneficiàries d'aquestes subvencions tenen les obligacions següents:

a) Comunicar a l'òrgan competent que s'accepta la proposta de resolució o que s'hi renuncia, en els termes de la resolució de la convocatòria.

b) Acreditar davant la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports que es compleixen de manera efectiva els requisits i les condicions per accedir als ajuts i, en especial, que es manté l'activitat a subvencionar.

c) Acreditar, de la manera establerta reglamentàriament, abans que es dicti la proposta de resolució de concessió, que s'està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica.

d) Comunicar a l'òrgan que concedeix les subvencions qualsevol variació de la seva situació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia dels ajuts, en el termini de vint dies hàbils comptadors des que s'origini la variació.

e) Assumir la diferència econòmica entre l'import de la quantitat concedida i el cost de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, ja sigui amb fons propis, o bé a través d'aportacions de tercers, garantint que aquesta es faci efectiva en els terminis i condicions establerts per a l'atorgament de la subvenció.

f) Comunicar a la Direcció General d'Esports l'obtenció d'altres subvencions, ajuts o finançament per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, en el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

g) Facilitar tota la informació que els requereixi l'òrgan de control financer corresponent.

h) Col·laborar amb les actuacions de control i comprovació que puguin dur a terme els òrgans competents, i aportar tota la informació i la documentació que li requereixin en l'exercici d'aquestes actuacions.

i) Aportar una memòria justificativa de l'aplicació dels ajuts atorgats i que n'expliqui la realització.

j) Justificar les despeses efectuades amb càrrec als ajuts atorgats, en la forma escaient i dins el termini establert, amb caràcter general, en aquesta norma i, amb caràcter específic, en les resolucions de concessió corresponents.

6.2. La persona beneficiària ha d'executar tot el projecte aprovat que hagi fonamentat la concessió de la subvenció.

7. Despeses subvencionables

7.1. Es subvenciona el preu de la matrícula del curs.

7.2. Per a ser subvencionats, els cursos han de complir un conjunt de requisits:

a. Han de ser cursos relacionats amb les àrees que apareixen a l'objecte d'aquesta convocatòria.

b. Han de tenir una durada mínima de 20 hores, comptabilitzant les hores de pràctiques.

c. El preu del curs no pot superar en cap cas els 30 € per hora de formació. Les hores de pràctiques es comptabilitzaran com a hores de formació.

d. L'import mínim del curs ha de ser de 50 €.

e. El sol·licitant ha de certificar la superació del curs.

7.3. No es subvencionen les despeses següents:

a. Material requerit per realitzar el curs que no estigui inclòs al preu de la matrícula.

b. Despeses de desplaçament, allotjament o manutenció requerides per l'assistència al curs.

8. Documentació que cal presentar

8.1. Les persones interessades han de presentar una sol·licitud.

8.2. A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Imprès de sol·licitud emplenat, en el qual constin les dades de la persona beneficiari i signat adequadament per la persona sol·licitant o la persona autoritzada per aquesta o el seu representant legal.

b) Identificació del sol·licitant: fotocòpia del document oficial d'identificació de la persona sol·licitant i de la persona autoritzada o del representant legal, si escau.

c) Certificat d'empadronament a un municipi de les Illes Balears.

d) De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 61 del Reial Decret 203/2021, de 30 de març, pel qual aprova el Reglament d'Actuació i Funcionament del sector públic per mitjans electrònics, la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports pot obtenir —excepte l'oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud—els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària Estatal i la Seguretat Social, si escau, a més de la verificació de les dades d'identitat (NIF). En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors, a més d'una còpia del document d'identitat, si escau, juntament amb la sol·licitud d'ajuts.

e) Documentació específica dels cursos de formació. S'ha de presentar aquesta documentació per a cada un dels cursos inclosos a la sol·licitud.

-Dades del curs (informació inclosa a l'imprès de sol·licitud):

- Nom del curs.

- Entitat que imparteix la formació.

- Durada en hores.

- Data d'inici i finalització.

- Preu del curs.

-Documentació a presentar en cas de cursos pagats i finalitzats:

- Còpia de la factura de la matricula del curs de formació.

- Acreditació del pagament de la factura del curs de formació: rebut de pagament al comptat, rebut bancari, extracte del compte bancari o full de la transferència.

-Còpia del títol, diploma o certificat d'assistència i aprofitament del curs. Si el document té informació a les dues cares s'haurà de presentar còpia de les dues cares. En qualsevol moment l'òrgan instructor podrà requerir al sol·licitant una còpia acarada o bé l'original del document acreditatiu.

- La documentació justificativa haurà de complir amb les condiciones indicades al punt 9 de la convocatòria.

8.3. Declaracions responsables que s'han de signar, incloses a l'imprès de sol·licitud:

-Que la persona sol·licitant, al moment de la sol·licitud té domicili fiscal a Espanya, o bé, certificat acreditatiu de l'Agència Tributaria d'aquesta circumstancia.

-Que la persona sol·licitant no es troba incursa en cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions que estableix l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

-Que la persona sol·licitant es compromet a complir les obligacions que estableix l'article 11 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

-Que la persona sol·licitant es compromet a complir les obligacions que estableix l'article 17 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'esports.

-Que la persona sol·licitant es compromet a complir les obligacions establertes al punt 6 d'aquesta convocatòria de subvencions.

-Que la persona sol·licitant no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

-Que es compromet a complir les obligacions establertes en la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals i que no ha estat sancionada, en virtut de resolució administrativa o sentència judicial ferma, per falta greu o molt greu en matèria de prevenció de riscos laborals, durant l'any immediatament anterior a la data de sol·licitud de la subvenció.

-Que la persona sol·licitant no ha sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals ha sol·licitat una subvenció o n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.

-Declaració de veracitat de les dades bancàries aportades, excepte que ja consti, tramitada vàlidament, en els arxius de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En aquest cas, és suficient indicar-ne les dades. La titularitat del compte bancari ha de ser de la persona beneficiària de la subvenció.

8.4. Els tècnics de la Direcció General d'Esports poden sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que considerin necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

8.5. En relació amb la documentació que determinen els apartats anteriors, cal comunicar a la Direcció General d'Esports qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es presenti la justificació final del projecte.

8.6. La presentació de la sol·licitud suposa que la persona sol·licitant autoritza els tècnics de la Direcció General d'Esports perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, i les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient.

8.7 La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les prescripcions que conté aquesta convocatòria i de tota la normativa aplicable en matèria de subvencions.

9. Justificació dels ajuts

9.1. Les persones beneficiàries han de justificar el 100% de l'activitat formativa mitjançant la presentació de la documentació justificativa que acrediti la realització de la despesa, signada per la persona beneficiaria o del seu representant, mitjançant la presentació del compte justificatiu simplificat, d'acord amb l'article 21 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer), en el moment de presentar la sol·licitud de la subvenció. La justificació, la liquidació i el pagament consegüent es farà en un sol moment en acabar l'activitat.

Els documents justificatius s'hauran de presentar d'acord amb el termini establert al punt 10.2 d'aquesta convocatòria.

9.2. Les factures han d'indicar les dades següents:

-Raó social i NIF de l'entitat prestadora de l'activitat formativa.

-Raó social i NIF de la persona beneficiaria.

-Expressió detallada de la formació esportiva prestada, així com el número d'hores del curs.

-Data d'emissió.

-Data efectiva del pagament.

9.3. L'aplicació dels fons percebuts no s'entén del tot justificada fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del projecte presentat, amb independència de l'import de la subvenció concedida.

9.4. Els justificants de pagament de les factures han de tenir una data anterior a l'1 d'octubre de 2025.

9.5. Les persones beneficiàries de la subvenció disposen d'un termini de quinze dies per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció que, si escau, apreciï l'òrgan competent per comprovar dita justificació, amb la comunicació prèvia per escrit adreçada a la persona beneficiària.

9.6. En tots els documents justificatius de la subvenció han d'aparèixer, de manera clara i inequívoca, el nom i el NIF de la persona beneficiària de la subvenció.

10. Nombre, lloc i termini de presentació de sol·licituds.

10.1. En cas que es presenti diverses actuacions formatives hauran d'especificar-se en el mateix projecte i en una única sol·licitud. Es poden presentar un màxim de tres accions formatives.

10.2. El termini per presentar les sol·licituds finalitza dia 10 d'octubre de 2025.

10.3 Les persones interessades poden presentar les sol·licituds de subvenció i la documentació adjunta presencialment o per mitjans electrònics, a través de la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o bé a qualsevol dels registres esmentats en l'article 16 de la Llei 39/2015 i l'article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

10.4. Els impresos oficials de la sol·licitud i dels documents que s'han d'emplenar i presentar són a disposició de les persones interessades en els enllaços del web de la Direcció General d'Esports.

10.5 Quan en la sol·licitud s'hi inclogui una adreça de correu electrònic, s'entendrà que aquesta adreça s'aporta a l'efecte dels avisos que s'esmenten en l'article 41.6 de la Llei 39/2015.

11. Examen de la documentació

11.1. Els serveis tècnics de la Direcció General d'Esports han d'examinar les sol·licituds i la documentació que s'hi adjunta per determinar si el projecte s'adequa al que estableix aquesta convocatòria.

11.2. D'acord amb el que disposa l'article 21.5 de la Llei 39/2015, quan el nombre de les sol·licituds formulades o de les persones afectades pugui suposar un incompliment del termini màxim de resolució, l'òrgan competent per resoldre, a proposta raonada de l'òrgan instructor, o el superior jeràrquic de l'òrgan competent per resoldre, a proposta d'aquest òrgan, poden habilitar els mitjans personals i materials per complir el despatx adequat i en el termini escaient.

11.3. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals o els que exigeix aquesta convocatòria, o no incorporin la documentació esmentada en l'apartat anterior, s'ha de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni el defecte o aporti la documentació que manca, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015.

12. Comissió Avaluadora

12.1. De conformitat amb l'article 12 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:

President: el cap del Servei d'Administració Esportiva de la Direcció General d'Esports.

Secretària: la cap de la Secció VI de la Direcció General d'Esports.

Vocals: tres funcionaris tècnics superior de la Direcció General d'Esports.

12.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:

- Examinar les sol·licituds presentades.

- Emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

Les decisions d'aquesta Comissió es prenen per majoria simple i en cas d'empat el president té el dret de vot de qualitat.

12.3. En el cas que, segons el que estableix l'article 21.5 de la Llei 39/2015, s'habilitin mitjans personals per resoldre el procediment dins el termini, es pot ampliar el personal tècnic de les direccions generals que formen part de la Comissió.

13. Comissió Tècnica

13.1 Per criteris esportius i tècnics i de conformitat amb l'article 12.3 de l'Ordre del de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), es constitueix la Comissió Tècnica, composta per:

- Un membre del personal tècnic de la Direcció General d'Esports, per designació del seu director general.

- Dos membres del personal tècnic de la Fundació per a l'Esport Balear, a proposta del seu gerent.

13.2 Les funcions de la Comissió Tècnica són:

- Avaluar les sol·licituds presentades dins del termini, d'acord amb els criteris d'avaluació establerts en el punt 15.

- Emetre l'informe tècnic que ha de servir de base a la Comissió Avaluadora perquè aquesta emeti l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

 

​​​​​​​14. Instrucció del procediment, resolució i notificació

14.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és el director general d'Esports, qui ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment, d'acord amb el que estableix l'article 16 del text refós de la Llei de subvencions, a més de comprovar la justificació i l'aplicació efectiva de la subvenció concedida, d'acord amb l'article 42 del mateix text legal.

14.2. Abans de la proposta de resolució, l'òrgan instructor pot donar audiència a les persones interessades durant un termini de deu dies a l'efecte de proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona sol·licitant o de les condicions i la forma de realització de l'activitat, sempre que això no perjudiqui terceres persones.

En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de la persona sol·licitant, conformitat que s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona sol·licitant en l'escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.

També s'ha de concedir el tràmit d'audiència esmentat anteriorment en el cas d'haver-se desestimat la sol·licitud de la persona o en el cas que l'import de la subvenció proposada sigui inferior a la quantitat sol·licitada.

14.3. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució, la qual s'ha de pronunciar sobre tots els aspectes relatius a la resolució establerts en l'article 14 de l'Ordre de bases reguladores del 12 de febrer de 2021, i si escau, sobre les modificacions indicades en el paràgraf anterior.

La proposta de resolució no crea cap dret a favor de la persona beneficiària proposada davant l'Administració mentre no es dicti la resolució de concessió i es notifiqui o publiqui.

14.4. La proposta de resolució s'ha de publicar al web de la Direcció General d'Esports, i té els mateixos efectes que la notificació, d'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015.

14.5. Una vegada formulada i publicada la proposta de resolució, les persones beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor que accepten la proposta o bé que hi renuncien, en el termini de cinc dies hàbils. En tot cas, es considera que la persona beneficiària renuncia a la proposta de resolució si no hi manifesta la acceptació dins el termini atorgat, comptador des de l'endemà que se li hagi notificat.

14.6. L'òrgan competent per resoldre els procediments de concessió de les subvencions que determina aquesta convocatòria és el conseller de Turisme, Cultura i Esports.

14.7. La resolució dictada en aquest procediment, que posa fi a la via administrativa, s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears ial web de la Direcció General d'Esports, d'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015; ha de ser motivada i ha de fixar, en cas de concessió, la quantia individual de la subvenció de cada una de les persones que hagin estat subvencionades.

14.8. El termini màxim per resoldre el procediment i publicar les resolucions és de sis mesos, comptadors des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

14.9. Les sol·licituds no resoltes en el termini fixat en l'apartat anterior s'han de considerar desestimades.

14.10. En el supòsit que el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a la persona sol·licitant de la subvenció per la falta de compliment d'algun tràmit preceptiu en el termini atorgat, es pot declarar-la decaiguda en el seu dret al tràmit corresponent. La Direcció General d'Esports pot proposar la resolució del procediment a l'òrgan competent per resoldre. Una vegada dictada la resolució, s'ha de notificar a la persona interessada. No obstant això, sempre que no afecti a tercers, s'ha d'admetre l'actuació de l'interessat i produir efectes legals, si es produís abans o en el dia en què es notifiqui la resolució en què es tingui per transcorregut el termini.

14.11 Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

15. Criteris de valoració i determinació de l'import de la subvenció

15.1. La concessió dels ajuts s'ha de regir pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'òrgan o entitat que els atorga, i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

 

​​​​​​​15.2. Les sol·licituds de les persones beneficiàries es seleccionen d'acord amb el que disposen els articles 17.1 i 18 del text refós de la Llei de subvencions, els articles 6 i 7 de l'Ordre de Bases de 12 de febrer de 2021 i el que disposa aquesta convocatòria.

15.3. En cap cas, l'import de la subvenció concedida no pot ser superior a la quantia sol·licitada.

15.4. L'import de la subvenció concedida no pot ser d'una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, superi el cost de l'activitat objecte de la subvenció.

15.5. La Comissió Avaluadora ha d'aplicar el procediment de valoració i determinació de l'import de la subvenció que es detalla a continuació:

a) S'assignarà un punt per cada euro del cost total del curs amb el màxim de punts indicats a la següent taula, segons el tipus de curs sol·licitat:

Tipus de curs

Màxim de punts

Cursos de Tècnica Esportiva o Tècnica Esportiva Superior, i cursos de monitora o entrenadora federativa de nivell 1, 2 i 3 que compleixin amb la disposició transitòria primera del Reial Decret 1363/2007, de 24 d'octubre

1.000

Cursos federatius d'entrenadora esportiva

750

Cursos federatius d'àrbitra o jutgessa

600

Altres cursos de formació a l'àmbit esportiu

500

El procediment per avaluar les sol·licituds és el següent:

1. Calcular els punts de cada sol·licitant (considerant fins a un màxim de tres cursos per sol·licitud), d'acord amb els criteris d'avaluació anteriors.

2. Sumar els punts de tots els cursos sol·licitats, i calcular l'import punt dividint els 25.000,00 € d'aquesta línia de subvenció entre el total de punts calculat anteriorment, per tal d'obtenir el valor punt.

3. Calcular els imports de les subvencions per les sol·licituds presentades multiplicant els punts obtinguts en cada curs pel valor punt, i ajustant aquest import amb l'import sol·licitat a cada curs.

4. Si, com a conseqüència d'aquesta distribució queda un romanent, s'ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta de persones beneficiàries.

16. Termini de justificació i pagament dels ajuts

16.1 El darrer dia per justificar l'ajut és dia 10 d'octubre de 2025.

16.2 Es farà un pagament del 100 % de l'import concedit, una vegada justificada completament la realització de les actuacions objecte de la subvenció, durant l'any 2025.

17. Avaluació i control

17.1. Les persones beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

17.2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l'ajut atorgat, sens perjudici de les responsabilitats que se'n puguin derivar.

17.3. L'òrgan gestor inclourà les dades dels beneficiaris d'aquest ajuts a la Base de Dades Nacional d'Ajuts (BDNS).

18. Revocació dels ajuts concedits

18.1. L'alteració, intencionada o no, de les condicions tingudes en compte per concedir la subvenció, l'incompliment total o parcial de les obligacions o dels compromisos que ha de complir la persona beneficiària i, en tot cas, l'obtenció de subvencions incompatibles prèviament o posteriorment a la resolució de concessió són causes de revocació, total o parcial, de la subvenció atorgada.

18.2. La revocació de la subvenció s'ha de dur a terme mitjançant una resolució de modificació de la resolució de concessió, que n'ha d'especificar la causa, com també la valoració del grau d'incompliment, i ha de fixar l'import que, si pertoca, ha de percebre finalment la persona beneficiària. A aquest efecte, s'entén com a resolució de modificació la resolució de pagament dictada en el procediment d'execució pressupostària que tingui tots aquests requisits. No obstant això, en els casos en què, com a conseqüència de l'abonament previ de la subvenció, la persona beneficiària n'hagi de reintegrar la totalitat o una part, no s'ha de dictar cap resolució de modificació i s'ha d'iniciar el procediment de reintegrament corresponent.

A aquests efectes, s'han de tenir en compte el principi general de proporcionalitat, com també la resta de criteris de gradació que estableix l'article 30.3 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'esports.

19. Reintegrament dels ajuts concedits

19.1. Les causes i l'import del reintegrament total o parcial, de la subvenció, com també el procediment per exigir-lo, es regeixen pel que estableix l'article 44 del text refós de la Llei de subvencions i per la normativa reglamentària de desplegament, tenint en compte els criteris de gradació a què es refereix l'article 30.3 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'Esports.

19.2. En el cas que la causa del reintegrament derivi de la invalidesa de la resolució de concessió, aquesta resolució s'ha de revisar prèviament d'acord amb l'article 25 del text refós de la Llei de subvencions i en la resta de disposicions aplicables.

20. Compatibilitat

Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajudes, subvencions i ingressos, independentment de la seva naturalesa i de l'entitat que els concedeixi, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost de l'activitat objecte de la subvenció.

21. Règim d'infraccions i sancions

Les infraccions i sancions que, si escau, es poden derivar de la concessió de les subvencions que preveu aquesta convocatòria es regeixen pel que estableix el títol V del text refós de la Llei de subvencions i d'acord amb el procediment que recull l'article 62 del mateix text legal.

22. Protecció de dades personals

Els tractaments de dades de caràcter personal de les persones físiques es realitzen amb subjecció estricta al que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades); en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, i en la resta de la normativa sobre protecció de dades personals.