Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 629908
Convocatòria i bases que han regir la concessió de la Beca d’investigació del Consell Insular de Formentera per a l’any 2025
Versió PDF
La Junta de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió de 29 d'agost de 2025, va aprovar les bases i la convocatòria que han de regir la concessió d'una beca d'investigació del Consell Insular de Formentera, per l'any 2025, de conformitat amb el següent acord:
1. Aprovar les bases que han de regir el procediment de concessió de la Beca d'investigació del Consell Insular de Formentera de 2025 que s'adjunten com a annex.
2. Aprovar la convocatòria i obrir un termini per presentar les sol·licituds de trenta dies hàbils, a partir de l'endemà del dia de publicació d'aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
3. Aprovar l'import de 8.500 € i reservar-lo per al projecte que resulti guanyador en el procediment de selecció, amb càrrec als pressuposts generals del Consell Insular de Formentera.
4. Publicar les bases de la convocatòria al BOIB, al tauler d'anuncis i a la pàgina web del Consell.
ANNEX Bases que regeixen el procediment de concessió de la beca d'investigació del Consell Insular de Formentera de 2025 en matèria de patrimoni cultural
1. Objecte i finalitat
1. Aquesta convocatòria té per objecte regular la concessió d'una beca d'investigació en matèria de patrimoni cultural per a l'any 2025, en règim de concurrència competitiva i d'acord amb els principis d'objectivitat i publicitat.
2. La finalitat d'aquesta beca és impulsar i fomentar la investigació científica relacionada amb el patrimoni cultural de Formentera.
2. Quantia de l'ajut i crèdit pressupostari
La quantia de la beca és de vuit mil cinc-cents euros (8.500 euros), amb càrrec als pressupostos generals del Consell Insular de Formentera per a l'any 2025.
3. Activitats becades i projecte
1. Es podran presentar a aquesta convocatòria els projectes la temàtica dels quals s'emmarqui en les definicions de patrimoni històric, patrimoni cultural immaterial o patrimoni documental recollides respectivament a l'article 1.2 de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears; a l'article 2.1 de la Llei 18/2019, de 8 d'abril, de salvaguarda del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears, i a la Llei 6/2022, de 5 d'agost, arxius i gestió documental de les Illes Balears.
2. Els projectes hauran de plantejar investigacions inèdites i hauran de contenir, com a mínim, els apartats següents:
4. Requisits de les persones sol·licitants
1. Podran sol·licitar aquesta beca totes les persones majors d'edat i amb plena capacitat d'actuar que estiguin en possessió d'una titulació mínima de llicenciatura, grau o equivalent.
2. Els i les aspirants podran sol·licitar acollir-se a la convocatòria com a investigadors o investigadores a títol individual o bé constituïts en equips de recerca. En aquest cas, un dels membres que tengui la titulació mínima de llicenciatura, grau o equivalent haurà d'assumir la coordinació de la recerca.
3. Per valorar els currículums dels equips s'efectuarà una mitjana ponderada de manera que el currículum del coordinador/a suposarà un 50% de la valoració i el de la resta de membres de l'equip, el 50% restant.
5. Presentació de les sol·licituds
1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex I d'aquestes bases. Es podran presentar de les següents formes:
2. En qualsevol cas, les sol·licituds s'hauran d'acompanyar de la següent documentació:
3. Es consideraran excloses de manera definitiva, sense que sigui possible esmenar-les, aquelles sol·licituds que no estiguin acompanyades del projecte d'investigació (apartat 2.d d'aquest punt).
4. Per tal d'evitar presentar documents que ja figurin a l'àrea al Consell Insular de Formentera els sol·licitants podran acollir-se al que estableix l'article 13 i 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en què varen ser presentats o, en el seu cas, emesos, i quan no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al que corresponguin.
5. No es podran presentar a la convocatòria aquells projectes de recerca que ja comptin amb algun tipus d'ajuda econòmica per part del Consell Insular de Formentera.
6. Termini de presentació
El termini per presentar les sol·licituds serà de trenta dies hàbils a partir de l'endemà del dia de publicació d'aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Aquesta convocatòria també es farà pública al tauler d'anuncis i al lloc web del Consell Insular de Formentera (www.conselldeformentera.cat)
7. Esmena de les sol·licituds
1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, el Consell Insular de Formentera publicarà la llista provisional d'admesos i exclosos en el procediment. Aquesta informació es farà pública en la pàgina web de la institució i en el seu tauler d'anuncis.
2. S'establirà un termini de 10 dies naturals des de l'endemà de la publicació perquè les persones que hagin quedat excloses puguin esmenar les causes especificades com a motiu d'exclusió, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. Una vegada valorades les esmenes que es puguin presentar, es publicarà la llista definitiva d'admesos i exclosos així com la composició de la Comissió Avaluadora, seguint els mateixos canals de difusió que la llista provisional.
8. Selecció de les persones beneficiàries
1. El procediment de concessió de la beca es realitzarà en règim de concurrència competitiva. Així, s'establirà un únic procés comparatiu de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'obtenir una valoració de les sol·licituds d'acord amb els criteris fixats en aquestes mateixes bases.
2. La persona o equip científic que obtengui major puntuació en el procés de selecció haurà d'acreditar la veracitat de la documentació presentada, mitjançant l'aportació d'originals, còpies acarades o per altre mitjà que permeti dita validació. El fet de no acreditar la veracitat de tots els documents presentats i al·legats inicialment suposarà la pèrdua de la condició de guanyador i es procedirà a requerir dita documentació a la següent persona o equip amb més puntuació. La falsedat en la documentació presentada comporta l'exclusió del procés de selecció, així com la possibilitat d'aplicar sancions per falsedat documental.
3. Una vegada validada la veracitat de tota la documentació, el conseller responsable de l'àrea de Patrimoni elevarà a la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, a instàncies de la Comissió Avaluadora, la proposta d'adjudicació de la beca a la persona o equip que hagi obtingut major puntuació en la llista definitiva.
9. Criteris de selecció
1. Els projectes es valoraran sobre una puntuació màxima prevista de 100 punts, i s'avaluaran tenint en compte els següents aspectes i percentatges màxims:
2. No podran obtenir la beca d'investigació aquells projectes amb una puntuació final inferior a 60 punts, de manera que el procediment de selecció es pot declarar desert.
3. En cas que l'estudi de la documentació no sigui suficient per determinar un ordre de prioritat entre les sol·licituds, la Comissió Avaluadora podrà demanar informació addicional i/o concertar entrevistes amb les persones sol·licitants.
10. Comissió Avaluadora
1. La Comissió Avaluadora serà l'òrgan col·legiat que s'encarregarà d'examinar les sol·licituds presentades i emetre l'informe que ha de servir de base per a la resolució de concessió per part de l'òrgan competent. La seua composició respectarà el principi de presència equilibrada entre homes i dones d'acord amb el que disposa l'article 4.6 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i estarà formada pels següents membres:
2. La Comissió avaluadora té potestat per resoldre els dubtes que puguin plantejar aquestes bases, així com per prendre els acords necessaris sobre la seua interpretació, a fi de garantir un bon desenvolupament del procés d'avaluació de les sol·licituds.
11. Renúncies
La persona o equip guanyadors de la beca tendran un termini de cinc dies comptadors des del següent al de la notificació per renunciar-hi. Excepcionalment, començats els treballs i per causes de força major i imprevistes, es reconeix el dret a renunciar a la beca. En aquest supòsit, caldrà que el beneficiari o beneficiaris ho comuniquin mitjançant un escrit dirigit a l'àrea de Patrimoni del Consell Insular de Formentera. Aquesta renúncia comporta la revocació de la totalitat de l'ajut econòmic de la beca.
12. Obligacions de la persona beneficiària
En el cas que la persona o persones beneficiàries no renunciïn a la beca en el termini de cinc dies des de la notificació, implicarà la plena acceptació del que estableixen aquestes bases, així com de l'ajustament als procediments legals que regeixen per a les justificacions de l'ús dels fons públics rebuts. Així, la persona o persones beneficiàries de la beca s'hauran d'ajustar al funcionament següent:
13. Incompliment
La constatació de l'incompliment dels requisits necessaris o de les obligacions assumides com a conseqüència de la concessió de la beca podrà donar lloc a l'extinció del dret del seu gaudi o a la modificació de la resolució de la concessió, al reintegrament de les quantitats percebudes i, en el seu cas, a la incoació del corresponent expedient sancionador, de conformitat amb el que preveu el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com a totes aquelles responsabilitats de tot ordre que se'n poguessin derivar.
14. Instrucció i resolució
1. Els expedients es resoldran en un termini màxim de sis mesos des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds que s'estableix en aquesta convocatòria.
2. La Junta de Govern del CIF, d'acord amb les competències conferides pel Decret de Presidència de 27 de desembre de 2024, sobre les atribucions i el règim jurídic de la Junta de Govern (publicat al BOIB núm. 19/2025, d'11 de febrer) i pels articles 132.2 i 28.1.m de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, serà l'òrgan que adoptarà l'acord de concessió de la beca, a proposta del conseller competent en la matèria i sobre la base de l'informe proposta emès per la Comissió Avaluadora.
L'acord de resolució final especificarà el candidat o candidata o candidats o candidates a qui es concedeix la beca i aquells o aquelles a qui, en llista ordenada d'acord amb els resultats de la selecció, figurin com a suplents en cas de renúncies.
15. Abonament de l'ajut
L'abonament de la quantia de la beca es realitzarà en dos pagaments iguals, un per a cada semestre, una vegada que la persona que realitzi el seguiment de la investigació (segons el punt 12.c d'aquestes bases) hagi presentat un informe de la feina realitzada fins al moment i el vistiplau per al pagament de la part de la dotació econòmica.
El darrer pagament de la beca s'abonarà amb l'informe de l'esmentada persona que faci el seguiment acceptant el resultat final del treball d'investigació becat.
16. Règim de recursos
La resolució de concessió de la beca d'investigació exhaureix la via administrativa. Una vegada publicada es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat (la Junta de Govern del CIF) en el termini d'un mes des de la notificació, o bé recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de Palma (Mallorca) en el termini de dos mesos des de la notificació.
17. Disposicions supletòries
Aquesta convocatòria es regeix pel que disposen les bases anteriors, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en allò que sigui d'aplicació.
La qual cosa es fa pública per al general coneixement.
Formentera, amb la data de la signatura electrònica (8 de setembre de 2025)
El president del Consell Insular de Formentera Óscar Portas Juan
ANNEX I SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ BECA D'INVESTIGACIÓ DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA 2025 PATRIMONI CULTURAL
En/Na/N'..............................................................................................................................................................................................................,
amb DNI núm. ....................................................................................................................................................................................................,
amb domicili a.....................................................................................................................................................................................................,
població ............................................................................................................................. CP ..........................................................................,
telèfon/s ........................................................................................................... i adreça electrònica ..................................................................
EXPOSA
Que assabentat/da de la convocatòria pública de la beca d'investigació del Consell Insular de Formentera de 2025 sobre patrimoni cultural, i d'acord amb el que preveuen les seues bases,
SOL·LICITA
Acollir-se al procediment per seleccionar el projecte beneficiari de l'esmentada beca d'investigació.
|
Investigador/a a títol individual |
Investigador/a coordinador/a de l'equip format per: ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ ........................................................................................................................ |
|
DOCUMENTACIÓ ADJUNTA |
|
|
( )DNI, passaport, NIE o targeta de residència (de cadascun dels membres de l'equip) |
|
|
( ) Declaració responsable (de cadascun dels membres de l'equip) |
|
|
( ) Titulació acadèmica (de cadascun dels membres de l'equip) |
|
|
( )Projecte |
|
|
( )Currículums del personal investigador (de cadascun dels membres de l'equip) |
|
Formentera, ............d..................................... de 2025
(signatura)
HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
ANNEX II DECLARACIÓ RESPONSABLE BECA DE INVESTIGACIÓ DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA 2025 PATRIMONI CULTURAL
En/Na/N' .............................................................................................................................................................................................................,
amb DNI núm. ....................................................................................................................................................................................................,
amb domicili a....................................................................................................................................................................................................,
població ............................................................................................................................................ CP ..........................................................,
telèfon/s ............................................................................................................................ i adreça electrònica ...................................................
Declara:
- Que les dades anteriors i les del currículum/s adjunt/s són certes i que coneix i accepta les bases d'aquesta convocatòria.
- Que està al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell insular, amb la Comunitat Autònoma i amb l'Administració de l'Estat, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.
- Que no incorre en cap de les causes d'incompatibilitat o prohibició per obtenir subvencions que figuren en l'article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003)
- Que autoritza el Consell Insular de Formentera a accedir a la informació fiscal de la persona o persones interessades.
Formentera, ..............................d...................................... de 2025
(Signatura)
HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA