Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 626550
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen les ajudes per a inversions productives i creació d’empreses en l’aqüicultura, en el marc de la mesura 2.1.2 del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d’Aqüicultura (FEMPA), corresponents als anys 2021-2027

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Reglament (UE) 2021/1139 del Parlament Europeu i del Consell, de 7 de juliol de 2021, pel qual s'estableix el Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, i pel qual es modifica el Reglament (UE) 2017/1004 (d'ara endavant, Reglament FEMPA), regula aquest fons per al període 2021-2027. 

El 29 de juny de 2022, la Comissió Europea va aprovar el Reglament delegat (UE) 2022/2181 de la Comissió, de 29 de juny de 2022, pel qual es completa el Reglament (UE) 2021/1139 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, quant a les dates d'inici i els períodes de temps en relació amb la inadmissibilitat de les sol·licituds d'ajuda. 

El 29 de novembre de 2022, la Comissió Europea va aprovar el programa Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura: Programa per a Espanya, per al període que va des de l'1 de gener de 2021 fins al 31 de desembre de 2027 (d'ara endavant, Programa FEMPA), mitjançant la Decisió C(2022)8732, d'acord amb el Reglament FEMPA. 

En aquest Programa FEMPA, dins la prioritat 2, relativa al foment de les activitats sostenibles d'aqüicultura, així com la transformació i comercialització de productes de la pesca i l'aqüicultura, per contribuir a la seguretat alimentària a la Unió, es preveu la mesura 2.1.2, corresponent a les ajudes per a inversions productives i creació d'empreses en l'aqüicultura. Amb aquesta mesura es pretén fomentar la competitivitat del sector mitjançant inversions productives per aconseguir una aqüicultura sostenible i competitiva. 

Actualment hi ha molt bones perspectives de mercat per incrementar la producció aqüícola amb noves espècies, nous productes i serveis de valor afegit. Per aquest motiu, cal fomentar les inversions productives i la creació d'empreses per aconseguir una aqüicultura sostenible i competitiva, aprofitant l'impuls del mercat, que es dona en molts pocs sectors. 

En data 5 de març de 2024, es publica al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 32 l'Ordre 7/2024 del conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, de 29 de febrer de 2024, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura corresponent al període 2021-2027 que, a l'article 2.1, assenyala que són subvencionables, entre d'altres, les despeses que es derivin de l'execució de la mesura 2.1.2, corresponent a inversions productives i creació d'empreses en l'aqüicultura. 

Per altra banda, el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, en l'article 2.a, estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la política agrícola comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca, de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes que preveu la normativa de la Unió Europea. 

Mitjançant el Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En concret, a l'annex 1 s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural. 

D'acord amb el que disposen l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 10 de l'Ordre 7/2024 del conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, de 29 de febrer de 2024, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura corresponent al període 2021-2027, correspon aprovar la convocatòria d'aquestes ajudes mitjançant una resolució. 

Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1.g del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, a proposta del director gerent del FOGAIBA, dicto la següent 

 

RESOLUCIÓ 

Primer 

Objecte de les subvencions i àmbit d'aplicació 

1. S'aprova la convocatòria d'ajudes per a inversions productives i creació d'empreses en l'aqüicultura, en el marc de la mesura 2.1.2 del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura (FEMPA), corresponent als anys 2021-2027, d'acord amb el que preveu l'Ordre 7/2024 del conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, de 29 de febrer de 2024, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura corresponent al període 2021-2027 (BOIB núm. 32, de 5 de març de 2024). 

2. Les convocatòries que preveu aquesta Resolució són quatre en total.  

3. L'àmbit territorial d'aplicació de les subvencions és la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

Segon 

Import màxim de la convocatòria i finançament 

1. Per a la primera convocatòria es destina un import màxim de set-cents catorze mil dos-cents vuitanta-cinc euros amb setanta-un cèntims (714.285,71€), amb càrrec als pressupostos del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de l'any 2025, una quantia que es pot incrementar amb crèdits que es destinin a aquesta finalitat. 

2. La resta de convocatòries d'ajudes que estableix aquesta Resolució queden sotmeses a la condició suspensiva d'existència de crèdit adequat i suficient per finançar el compliment de les obligacions generades. 

Si un cop acabat qualsevol dels períodes no s'ha exhaurit l'import màxim previst inicialment per a cadascun d'aquests, la quantitat no aplicada s'ha de traslladar al període següent mitjançant una resolució de l'òrgan competent per a la concessió de subvencions, que s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears

3. Les subvencions esmentades les cofinança el Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura en un 70,00 % i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el 30,00 % restant. 

Tercer 

Requisits dels beneficiaris  

1. Poden ser beneficiaris de les ajudes que preveu aquesta convocatòria els operadors del sector aqüícola. 

S'entén per operador la persona física o jurídica que explota o posseeix una empresa dedicada a una activitat vinculada a qualsevol de les fases de les cadenes de producció, transformació, comercialització, distribució i venda al detall de productes de la pesca i de l'aqüicultura, d'acord amb la definició que s'estableix a l'article 4.1.30) del Reglament (UE) núm. 1380/2013 del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de desembre de 2013, sobre la política pesquera comuna, pel qual es modifiquen els reglaments (CE) núm. 1954/2003 i (CE) núm. 1224/2009 del Consell, i es deroguen els reglaments (CE) núm. 2371/2002 i (CE) núm. 639/2004 del Consell i la Decisió 2004/585/CE del Consell. 

En tot cas, les referències realitzades a les persones aqüícultores en aquesta resolució s'entenen que són equivalents al concepte d'operador del sector aqüícola esmentat anteriorment. 

1.1. Amb caràcter general, l'ajuda destinada a la creació d'empreses corresponent al punt 1.c de l'apartat quart d'aquesta Resolució es concedeix als aqüicultors, persones físiques o jurídiques, que inicien les activitats en el sector sempre que: 

a. comptin amb les competències i qualificacions professionals adequades;  

b. creïn per primera vegada una microempresa o petita empresa aqüícola com els seus titulars, d'acord amb les definicions establertes en la Recomanació 2003/361/CE de la Comissió, de 6 de maig de 2003, sobre la definició de microempreses, petites i mitjanes empreses (DOUE núm. 124, de 20 de maig), i 

c. presentin un pla empresarial per al desenvolupament de les seves activitats aqüícoles amb el següent contingut mínim: anàlisi de situació, objectius, estratègies, anàlisi de mercat i anàlisi econòmic-financer. 

1.2. Amb caràcter general, les ajudes previstes per a la diversificació mitjançant activitats complementàries, corresponents al punt 1.a de l'apartat quart d'aquesta Resolució, es concedeixen a les empreses del sector que presenten un pla empresarial per al desenvolupament de les noves activitats. 

 

​​​​​​​2. No poden ser persones beneficiàries de les ajudes que preveu aquesta Resolució les que: 

a. Han comès una infracció greu d'acord amb l'article 42 del Reglament (CE) núm. 1005/2008 del Consell o l'article 90 del Reglament (CE) núm. 1224/2009 o conformement a altres actes legislatius adoptats pel Parlament Europeu i pel Consell en el marc de la política pesquera comuna (PPC);  

b. Han estat involucrades en l'explotació, gestió o propietat d'algun vaixell pesquer inclòs en la llista de vaixells INDNR de la Unió segons disposa l'article 40, apartat 3, del Reglament (CE) núm. 1005/2008, o d'algun vaixell amb pavelló de països considerats tercers països no cooperants, segons s'estableix a l'article 33 del Reglament esmentat;  

c. Han comès algun dels delictes mediambientals que estableixen els articles 3 i 4 de la Directiva 2008/99/CE del Parlament Europeu i del Consell, en cas que la sol·licitud d'ajudes es presenti d'acord amb l'article 27 d'aquest Reglament, o  

d. S'ha determinat, mitjançant una resolució definitiva, que l'operador ha comès frau, tal com es defineix a l'article 3 de la Directiva (UE) 2017/1371, en el context del FEMP o del FEMPA. 

El període de temps corresponent a la inadmissibilitat, respecte de les situacions a, b, c i d d'aquest punt, és el que estableix el Reglament delegat (UE) 2022/2181 de la Comissió, de 29 de juny de 2022, pel qual es completa el Reglament (UE) 2021/1139 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, pel que fa a les dates d'inici i els períodes de temps en relació amb la inadmissibilitat de les sol·licituds d'ajuda. 

3. No poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta Resolució les persones, entitats i associacions que concorrin en alguna de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. La justificació de no trobar-se dins d'aquestes prohibicions s'efectua de la manera que preveu l'apartat 6 de l'article 10 esmentat. 

A més, d'acord amb el que estableix l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per a subvencions d'un import superior a 30.000,00 euros, els sol·licitants diferents a les entitats de dret públic, amb ànim de lucre i subjectes a la Llei 3/2024, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, han d'acreditar que compleixen els terminis de pagament que preveu la Llei 3/2024, de 29 de desembre. La forma d'acreditació ha de ser la que preveu l'article 13.3 bis esmentat i, si escau, l'article 22 bis del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. 

4. D'acord amb el que disposa l'article 10.1.e del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considera que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui el que disposen l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social ha de quedar acreditada abans no es dicti la proposta de resolució del procediment. 

L'acreditació del compliment del requisit esmentat s'ha de fer mitjançant la presentació de les certificacions que preveu l'article 22 del Reial decret 887/2006. No obstant això, la persona interessada pot autoritzar el FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural perquè comprovi d'ofici el compliment del requisit esmentat i, en aquest cas, no cal presentar els certificats corresponents. 

En tot cas, d'acord amb el que disposa l'article 11.f del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, l'acreditació que preveu el paràgraf anterior es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitadora quan es tracti d'una ajuda igual o inferior a 3.000,00 euros. 

5. D'acord amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta resolució les empreses i les entitats sol·licitants sancionades o condemnades, en els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere. 

6. Complir amb el que disposa la normativa sectorial (comunitària, estatal i autonòmica) que resulti d'aplicació per a cada tipus de projecte. En particular, s'ha d'aplicar la legislació en matèria d'accessibilitat per a les persones amb discapacitat i en matèria ambiental quan correspongui per l'objecte de les operacions. 

7. A més dels requisits que estableixen els punts anteriors, han de complir els requisits que preveu l'Ordre 7/2024 del conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura corresponent al període 2021-2027, així com els que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions. 

8. Els requisits generals i específics s'han de mantenir durant tota la tramitació, concessió, justificació, pagament de l'ajuda i durant els cinc anys següents, a comptar des de la data del pagament final de l'ajuda. En el cas de les pimes, el període de manteniment d'inversions o de creació de llocs de treball que creïn és de tres anys, en els termes que preveu l'article 65 del Reglament 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny, excepte els requisits de no incórrer en les circumstàncies de l'article 13 de la Llei general de subvencions, en què s'està subjecte als terminis que especifica aquest article. 

Quart 

Actuacions subvencionables 

1. Són subvencionables les actuacions següents que es facin a les Illes Balears: 

a. Inversions per a una aqüicultura econòmicament viable, competitiva i atractiva, com són les següents:  

- Inversions productives en l'aqüicultura o la modernització dels centres aqüícoles que siguin innovadores, en redueixin l'impacte ambiental, augmentin la resiliència al canvi climàtic i millorin l'eficiència energètica, entre d'altres. 

- Inversions que afavoreixin l'automatització i digitalització de processos. 

- Inversions per optimitzar els processos, recursos i residus a través de l'economia circular. 

- Inversions per millorar la qualitat del producte aqüícola o per incrementar-ne el valor. 

- Inversions per diversificar la producció aqüícola i les espècies conreades. 

- Inversions a fi de millorar les condicions de treball i de seguretat dels treballadors i treballadores del sector aqüícola. 

- Inversions a fi de diversificar els ingressos de les empreses aqüícoles mitjançant el desenvolupament d'activitats complementàries com aqüiturisme i restaurants, i també el desenvolupament de valors socioculturals, educatius i de recuperació de llocs emblemàtics i de valor cultural com ara cases salineres, molins de marees, etcètera. Aquestes activitats complementàries han d'estar vinculades a l'activitat aqüícola o als valors ambientals de les zones litorals. 

En tot cas, aquesta ajuda es concedeix únicament a les empreses aqüícoles si les activitats complementàries es poden vincular a l'activitat aqüícola principal de l'empresa o als valors ambientals de les zones litorals, inclosos el turisme de pesca esportiva, els serveis mediambientals relacionats amb l'aqüicultura o les activitats educatives sobre l'aqüicultura. 

b. Millora i construcció de les infraestructures dependents de les explotacions aqüícoles i associades directament a les seves instal·lacions: 

- Adquisició o modernització dels vaixells auxiliars per a l'explotació de l'aqüicultura, sempre que no s'utilitzi per a l'aprofitament dels recursos marins aquàtics salvatges i quan la modernització impliqui una millora de les condicions de treball i seguretat dels treballadors i treballadores. 

- Inversions en infraestructures associades a la instal·lació aqüícola o espais portuaris per a l'apilament, neteja i organització del material necessari per al desenvolupament i control del cultiu. 

- Inversions en eines i infraestructures que facilitin l'accés a recursos (accés a internet, aigua o llum). 

c. Inversions productives i creació de noves empreses: 

- Construcció de noves instal·lacions, ja siguin efectuades per empreses existents (augment de producció o modernització) o per noves empreses (construcció de noves empreses). 

El suport per a aquest tipus d'inversions ha de ser coherent amb la contribució d'Espanya a les directrius de desenvolupament sostenible de l'aqüicultura marina i continental de la UE (2021-2030). 

2. Els projectes que normativament estiguin subjectes a una avaluació d'impacte ambiental prèvia han de complir la normativa aplicable d'acord amb els procediments que s'estableixen i això es pot acreditar aportant la resolució amb la qual ha conclòs l'avaluació i l'autorització substantiva del projecte. 

3. Són subvencionables les despeses dels projectes tècnics, dels estudis tècnics de validació dels projectes i direcció d'obra fins a un límit del 12,00 % del cost subvencionable del pressupost d'execució material de l'obra o actuació. 

4. Per a les despeses relacionades amb l'execució material de les obres, l'import corresponent a les despeses generals i benefici industrial no pot superar el 19,00 % del total del pressupost d'execució material de l'obra (13,00 % despeses generals + 6,00 % benefici industrial). 

Quan es tracta d'una inversió en obra civil, cal que la inversió es faci complint les normes urbanístiques en aquesta matèria. A aquest efecte, és preceptiu acreditar, de manera prèvia al pagament, que es compleixen aquests aspectes adjuntant la documentació que s'esmenta en l'apartat dotzè d'aquesta Resolució. 

5. En el supòsit d'adquisició de terrenys, construcció, rehabilitació i millora de béns inventariables, inscriptibles en un registre públic, s'ha de fer constar en l'escriptura que el beneficiari ha de destinar els béns a la finalitat concreta per a la qual es va concedir la subvenció durant un període de cinc anys a comptar des del pagament final de l'ajuda, així com l'import de la subvenció concedida; a més, aquests punts han de ser objecte d'inscripció al registre públic corresponent.  

A aquest efecte, és preceptiu acreditar, de manera prèvia al pagament, que es compleixen aquests aspectes adjuntant la documentació que s'esmenta en l'apartat dotzè d'aquesta Resolució. La inscripció en el registre s'ha d'acreditar abans del pagament, però el compromís de mantenir la destinació, i també de fer-hi constar el cofinançament d'aquesta ajuda per executar la inversió de cinc anys a comptar des de la data del pagament final, s'ha de fer constar en l'escriptura després del pagament. 

Quant a l'adquisició de terrenys no edificats i terrenys edificats, s'han d'aplicar els límits que preveu la lletra i del punt 11 d'aquest apartat. Aquests límits no s'apliquen quan es tracta d'operacions relatives a la conservació del medi ambient. 

6. És subvencionable l'IVA per operacions amb import total inferior a 5 milions d'euros (IVA inclòs), d'acord amb el que disposa l'article 64.1.c del Reglament 2021/1060, de 24 de juny de 2021. 

7. Són subvencionables les actuacions efectuades a partir del 6 de juliol de 2022. 

8. L'actuació subvencionada ha d'haver estat efectuada i pagada pel beneficiari en el termini comprès entre la data de començament del període d'elegibilitat que preveu el paràgraf anterior i el termini que preveu el punt 1 de l'apartat dotzè d'aquesta Resolució. En tot cas, aquest termini no pot superar el 30 de juny de 2029, tret que la Comissió aprovi una pròrroga del programa esmentat. 

9. En cap cas no són subvencionables projectes finalitzats abans de la presentació de la sol·licitud de l'ajuda. 

10. En tot cas, s'han d'aplicar les normes en matèria de despeses susceptibles de subvenció i comprovació que estableixen els articles 40, 41 i 42 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 83 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. 

11. En qualsevol cas, no es poden subvencionar les despeses següents, sens perjudici de les despeses restants que disposa l'article 13 del Reglament FEMPA: 

a. Els interessos deutors dels comptes bancaris. 

b. Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals. 

c. Les despeses del procediment judicial. 

d. La construcció de nous ports, llocs de desembarcament o noves llotges. 

e. Les compres de materials i equips usats.  

f. El cost d'elements de transport que no estiguin directament relacionats amb l'operació.  

g. Les despeses originades per una mera reposició d'anteriors, tret que correspongui a inversions diferents de les anteriors, o bé per la tecnologia emprada, o bé pel seu rendiment. Tampoc no són subvencionables les despeses originades per obres que suposen la substitució d'elements deteriorats, obres de manteniment i reparació com, per exemple, la substitució de taules, reclavat del casc o pintat, calafatejat dels vaixells, tot això sens perjudici del que s'estableixi per a la mesura concreta. 

h. La compra d'edificis o locals si han estat subvencionats en els darrers deu anys.  

i. L'adquisició de terrenys per un cost superior al 10,00 % del total de la despesa subvencionable de l'operació que es tracti; en el cas de zones abandonades i d'aquelles amb un passat industrial que comprenguin edificis, aquest límit augmenta fins al 15,00 %. 

j. La urbanització no relacionada amb l'activitat del projecte que es pretén finançar.  

k. La compra a través d'operacions d'arrendament financer.  

l. Els tràmits administratius per a la creació d'una nova empresa. 

m. Les obres no vinculades amb el projecte d'inversió, habitatges, menjadors, obres d'embelliment, equips d'esbarjo i similars. 

n. Les despeses derivades dels tràmits administratius per a la constitució d'una nova empresa. 

o. Les despeses que no resultin dels projectes i assessoraments necessaris per escometre la inversió objecte de finançament d'aquest tipus d'activitat (estudis d'impacte ambiental, informes tècnics, ambientals, jurídics, etcètera). 

p. Totes les despeses que no tenguin la condició de despesa elegible d'acord amb les bases reguladores o amb la normativa nacional o europea d'aplicació. 

12. El beneficiari ha de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de proveïdors diferents amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, excepte quan, a causa de les característiques especials de les despeses subvencionables, no hi hagi al mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o l'ofereixin, o bé si la despesa s'ha efectuat abans de sol·licitar l'ajuda.  

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar a la sol·licitud de la subvenció, s'ha de dur a terme d'acord amb els criteris d'eficiència i economia, amb la justificació expressa en una memòria de l'elecció quan aquesta no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. 

13. No són admissibles els projectes que no obtenguin una puntuació superior a quatre punts pel que fa a l'aplicació dels criteris de selecció generals, d'acord amb l'epígraf a de l'apartat setè. 

Cinquè 

Quantia de les ajudes 

1. La quantia de les ajudes que han de rebre els beneficiaris és la corresponent a l'aplicació d'un màxim del 50,00 % sobre la despesa subvencionable. 

2. El percentatge d'ajuda que assenyala el punt anterior s'incrementa en els casos següents: 

- Increment del 10,00 % per operacions que donen suport a l'aqüicultura sostenible executades per empreses qualificades com a pime d'acord amb la definició que recull la Recomanació 2003/361/CE de la Comissió, de 6 de maig de 2003, esmentada anteriorment. 

- Increment del 25,00 % per operacions de suport a productes, processos o equips innovadors en el sector de l'aqüicultura. 

3. En cap cas l'import de l'ajuda, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, no pot superar el cost de l'activitat subvencionada.  

Sisè 

Sol·licituds 

1. El termini de presentació de sol·licituds per a la primera convocatòria és des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució al BOIB fins al 14 de novembre de 2025. Per a les convocatòries següents es poden presentar les sol·licituds: 

- Segona convocatòria, entre l'1 febrer de 2026 i el 31 de març de 2026, ambdós inclosos. 

- Tercera convocatòria, entre l'1 febrer de 2027 i el 31 de març de 2027, ambdós inclosos. 

- Quarta convocatòria, entre l'1 febrer de 2028 i el 31 de març de 2028, ambdós inclosos. 

2. Les persones interessades que compleixen els requisits que preveu aquesta convocatòria han de presentar les sol·licituds de forma electrònica, adreçades al FOGAIBA, mitjançant el tràmit telemàtic que està disponible per al procediment publicat a la Seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. De conformitat amb el que disposa l'article 66.6 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'ha de presentar la sol·licitud mitjançant el model específic assignat a aquest procediment i signat electrònicament. 

S'han de subministrar totes i cadascuna de les dades que s'indiquen en el tràmit esmentat, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté la sol·licitud. 

3. A aquestes sol·licituds s'ha d'adjuntar la documentació següent:  

a. En cas de persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídica, el número de NIF. 

b. Còpia del document constitutiu de l'entitat i estatuts socials degudament inscrits al registre corresponent o certificat d'inscripció registral dels documents esmentats. 

c. Si escau, document acreditatiu de la representació amb què actua qui signa la sol·licitud, que ha de ser vigent en el moment de la sol·licitud. 

d. Memòria explicativa o projecte tècnic, si escau, de l'activitat que s'ha de dur a terme. 

e. Estudi de viabilitat econòmica que inclogui el pressupost, el detall de les despeses i dels ingressos previstos i, si escau, l'IVA desglossat.  

f. En el cas de les operacions d'inversió que, de conformitat amb la legislació nacional o autonòmica aplicable, s'hagin de sotmetre a avaluació d'impacte ambiental per poder ser elegibles, cal presentar la declaració, informe o resolució corresponent d'impacte ambiental emesos per l'òrgan ambiental en sentit positiu. 

g. Si escau, plànols o croquis en què figuri l'emplaçament de les inversions. 

h. Pressupostos detallats o factures proforma de les actuacions i inversions que es preveuen. 

i. Si escau, documentació justificativa de l'elecció del proveïdor. 

j. Si escau, documentació justificativa del compliment d'algun dels criteris de puntuació que estableix l'apartat setè d'aquesta Resolució. 

k. En cas de subvencions d'import superior als 30.000,00 euros i per a persones sol·licitants diferents de les entitats de dret públic que tenguin ànim de lucre i que estiguin subjectes a la Llei 3/2004, de 29 de desembre, si són persones jurídiques que, d'acord amb la normativa comptable, no poden presentar el compte de pèrdues i guanys abreujat, certificació o informe emès per un auditor inscrit en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, en els termes que preveu l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. 

l. Si escau, pla empresarial. 

m. Si escau, estudi de viabilitat que, en el cas d'inversions del punt 1.a de l'apartat quart recolzats en la reducció de l'impacte ambiental i aquells projectes que normativament hi estiguin subjectes, inclogui una avaluació d'impacte ambiental de les operacions.

n. En el cas de persones jurídiques, certificació d'antecedents penals. 

o. La resta de documentació que es consideri pertinent conforme a la normativa d'aplicació. 

4. La comprovació del DNI tant de la persona sol·licitant com del seu representant la duu a terme d'ofici el FOGAIBA. En el cas que es vulgui denegar expressament l'autorització al FOGAIBA o a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural per obtenir el DNI de la persona sol·licitant o dels representants, o bé dels certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social, les dades de la BDNS o els antecedents penals en el cas de les persones físiques, així com inhabilitacions i sancions en cas de sol·licitants persones jurídiques, s'han d'aportar un document de denegació i els certificats corresponents. En cas que no s'estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions anteriors per acreditar que s'està al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social, o bé quan la quantia de la subvenció sigui igual o inferior a 3.000,00 euros, se n'ha d'acreditar el compliment mitjançant declaració responsable. 

Si la persona interessada ha presentat una declaració responsable i durant la instrucció del procediment l'import de la subvenció és superior a 3.000,00 euros, o en el cas que el FOGAIBA consideri oportú fer la comprovació efectiva del compliment d'aquest requisit, es requerirà a aquesta persona que aporti la justificació d'aquest requisit, llevat que s'hagi autoritzat el FOGAIBA per dur-ne a terme la comprovació d'ofici. 

5. D'acord amb el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, no cal presentar la documentació o les dades elaborades per qualsevol administració que es puguin obtenir per mitjans telemàtics o que estiguin en poder del FOGAIBA. En el cas de denegació expressa per dur a terme aquesta comprovació, cal aportar el document corresponent. 

Les persones interessades tampoc no estan obligades a presentar dades o documents que hagin aportat elles mateixes davant de qualsevol administració. A aquest efecte, les persones esmentades han de comunicar en quin moment i davant de quin òrgan administratiu van presentar els documents, i el FOGAIBA és qui els ha d'obtenir electrònicament. Excepcionalment, si el FOGAIBA no pogués obtenir els documents esmentats, se'n pot sol·licitar novament l'aportació a les persones interessades. 

En el supòsit d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent pot requerir a la persona sol·licitant que el presenti o, per defecte, que acrediti per altres mitjans els requisits als quals es refereix el document, abans de formular la proposta de resolució del procediment. 

6. Si la sol·licitud té algun defecte o no inclou tota la documentació que s'ha esmentat en els punts anteriors, o bé si els documents que s'hagin de presentar durant la tramitació de l'expedient presenten esmenes o guixades, es requerirà a la persona sol·licitant que, en el termini de deu dies, esmeni el defecte o aporti la documentació, amb la indicació que, si no ho fa, s'entén que desisteix de la sol·licitud i, amb la resolució prèvia, s'arxivarà l'expedient sense cap altre tràmit. 

7. La resolució de concessió suposa l'acceptació per part del beneficiari a ser inclòs en la llista pública que es recull a l'article 49.3 del Reglament (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell de 24 de juny de 2021, de conformitat amb el que estableix el Pla d'informació i publicitat de l'Organisme Intermedi de Gestió (OIG) per al FEMPA 2021-2027, així com de tot el que conté aquesta convocatòria, i també de les bases reguladores que estableix l'Ordre 7/2024, de 29 de febrer, del conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura corresponent al període 2021-2027 i en la resta de normativa d'aplicació. 

Setè 

Selecció dels beneficiaris 

La selecció dels beneficiaris de les ajudes es fa mitjançant el procediment de concurrència competitiva.  

Les sol·licituds es puntuen aplicant els criteris de selecció següents: 

a. Criteris generals del Programa FEMPA, amb una puntuació màxima de 10 punts i una ponderació sobre el total del 30,00 %. S'analitzen els criteris següents: 

a1. Adequació a l'estratègia del FEMPA per a Espanya, amb un màxim de 2 punts: 

- Si l'actuació no s'ajusta a l'estratègia no rep cap punt i en queda exclosa. 

- Si l'actuació no està inclosa explícitament en les llistes de l'estratègia del Programa FEMPA però es dedueix que s'alinea amb alguna d'elles: 1 punt. 

- Si una actuació està explícitament inclosa en les llistes de l'estratègia: 2 punts. 

- Les actuacions del Pla nacional de dades bàsiques (PNDB) reben 2 punts. 

a2. Adequació al document de debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats (DAFO) del Programa FEMPA , amb un màxim de 2 punts: 

- Si l'operació no contribueix o no recull cap dels aspectes DAFO de la seva activitat no rep cap punt i en queda exclosa. 

- Si l'operació, en relació amb als aspectes DAFO de la seva activitat, contribueix a: i) pal·liar debilitats; ii) combatre amenaces; iii) mantenir o reforçar fortaleses; iv) aprofitar oportunitats; v) cobrir necessitats no explícitament mencionades: 1 punt. 

- Si una operació es nombra explícitament entre les necessitats que descriu el DAFO de la seva activitat: 2 punts. 

a3. Adequació al tipus d'activitat prevista al Programa FEMPA, amb un màxim de 2 punts: 

- Si una operació no s'ajusta a cap de les indicades en el tipus d'activitat en el qual s'emmarca, no rep cap punt i en queda exclosa. 

- Si una operació s'ajusta a les indicades en el tipus d'activitat en el qual s'emmarca, però no s'esmenta explícitament: 1 punt. 

- Si l'operació s'esmenta explícitament en el tipus d'activitat en el qual s'emmarca: 2 punts. 

a4. Contribució als indicadors de resultats del Programa FEMPA, amb un màxim de 2 punts: 

- Si no s'aporta cap indicador de resultat, no s'assigna cap punt i en queda exclosa. 

- Si l'operació respon a tots els indicadors de resultat de la seva activitat: 1 punt. 

- Si l'operació no respon a tots els indicadors de resultat de la seva activitat, es puntua en proporció al nombre d'indicadors als quals respongui del total dels assignats a aquesta activitat. 

- Si l'operació respon, addicionalment, a algun altre indicador de resultat de l'objectiu específic en el qual s'inclogui l'activitat en la qual s'emmarqui: 1 punt addicional. 

- Si l'operació s'inclou en les activitats emmarcades en el PNDB, rep 2 punts. 

a5. Contribució a altres plans o programes del Programa FEMPA, amb un màxim de 2 punts: 

- Si l'operació no es correlaciona amb cap pla o programa, no s'assigna cap punt i en queda exclosa. 

- Si l'operació es correlaciona amb un pla o programa: 1 punt. 

- Si l'operació es correlaciona amb més d'un pla o programa: 2 punts. 

- Si l'operació contribueix a un pla o programa d'àmbit social: 2 punts. 

b. Criteris horitzontals ambientals i socials del Programa FEMPA, amb una puntuació màxima de 3 punts i una ponderació sobre el total del 20,00 %. S'analitzen els criteris següents:  

b1. Criteri ambiental: eficiència energètica i efectes positius a la mitigació del canvi climàtic i la neutralitat climàtica, quantificat, entre d'altres, amb les variables següents: 

  • Percentatge d'estalvi de consum d'energia. 
  • Percentatge de reducció de consum de fonts d'energia no renovables. 
  • Percentatge de reducció d'emissions de gasos d'efecte hivernacle. 
  • Captació de CO2 o gasos d'efecte hivernacle (fanerògames, algues, etcètera). 

- Si l'actuació no està expressament esmentada en algun dels plans, normes o estratègies indicades en els criteris ambientals, rep 1 punt. 

- Si l'actuació està expressament esmentada en algun dels plans, normes o estratègies, rep 2 punts. 

b2. Criteri social: afecció del projecte a la aqüicultura tradicional: 1 punt. 

c. Criteris de viabilitat tècnica i econòmica del Programa FEMPA, amb un màxim de 4 punts i una ponderació de 20,00 % sobre el total: 

c1. Implicació d'empreses, associacions o agrupacions sectorials al desenvolupament del projecte: 2 punts. 

 

​​​​​​​c2. Contribució quantitativa als indicadors de resultats:  

- Si contribueix a qualsevol altre indicador del FEMPA: 1 punt. 

- Si contribueix positivament a més d'un indicador de l'objectiu específic de l'activitat 2.1.2: 2 punts.  

d. Criteris específics del tipus d'activitat del Programa FEMPA, amb una ponderació del 30,00 % sobre el total: Projecte qualificable com a aqüicultura tradicional: 4 punts.

La puntuació final és la resultant d'aplicar la fórmula següent:

P = [0,3*(a1+a2+a3+a4+a5)/10] + [0,2*(b1+b2)/4 ] + [ 0,2*(c1+c2)/4] + [0,3*(d)/4]

Per obtenir l'ordre de prelació s'han d'ordenar les sol·licituds d'acord amb la puntuació obtinguda. En cas d'empat, s'ordenen per ordre d'entrada de la sol·licitud.  

Vuitè 

Comissió Avaluadora 

1. La Comissió Avaluadora està integrada pels membres següents: 

- President: secretari general de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural o persona en qui delegui. 

- Vicepresident: director general de Pesca i Medi Marí o persona en qui delegui. 

- Vocals: 

  • Director gerent del FOGAIBA o persona en qui delegui. 
  • Cap del Departament Jurídic del FOGAIBA o persona en qui delegui. 
  • Cap del Servei de Gestió Econòmica del FOGAIBA o persona en qui delegui. 
  • Cap del Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca del FOGAIBA o persona en qui delegui. 

- Secretari o secretària: un dels vocals de la Comissió Avaluadora. 

2. La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades, aplicar els criteris de valoració que preveu l'apartat setè d'aquesta Resolució i emetre un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució. Aquesta Comissió únicament es constitueix en el cas que les sol·licituds amb dret d'ajuda superin les quanties destinades a aquesta convocatòria i s'hagi d'establir una prelació entre les sol·licituds presentades aplicant els criteris de selecció que preveu l'apartat setè.  

No obstant això, en cas de renúncia o desistiment de la persona sol·licitant, així com també de desestimació de la subvenció perquè no reuneix els requisits exigits, no és preceptiva la intervenció de la Comissió Avaluadora i l'òrgan competent ha de declarar conclusos aquests expedients sense cap altre tràmit.  

3. Perquè la Comissió Avaluadora s'entengui vàlidament constituïda es requereix la presència del president i del secretari o, si escau, de qui els substitueixi i, almenys, de la meitat dels seus membres que pertanyin al FOGAIBA. 

Novè 

Instrucció del procediment 

1. L'òrgan competent per instruir el procediment de concessió de les ajudes és el Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de la Pesca. Aquest òrgan duu a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.  

Es fa una comprovació in situ, prèvia a la valoració de la sol·licitud, per comprovar que l'actuació sol·licitada no s'ha finalitzat en la data de la sol·licitud. 

Una vegada l'òrgan instructor ha avaluat les sol·licituds, s'ha d'emetre un informe en el qual es concreta el resultat de l'avaluació efectuada, especialment el compliment dels criteris de subvencionalitat i la resta de compromisos que exigeix la convocatòria. 

L'òrgan instructor, després d'estudiar l'expedient i l'informe, ha de formular una proposta de resolució provisional degudament motivada, que s'ha de notificar a les persones interessades, a les quals s'ha de concedir un termini de deu dies per presentar al·legacions. 

Es pot prescindir del tràmit de notificació de la proposta de resolució provisional quan no figurin en el procediment ni es tenguin en compte altres fets, al·legacions ni proves a banda dels que hagin adduït les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada té caràcter de definitiva. 

Quan la subvenció té per objecte el finançament d'activitats que ha de desenvolupar el sol·licitant i l'import de la subvenció de la proposta de resolució provisional és inferior al que figura en la sol·licitud presentada, el beneficiari, dins el tràmit d'audiència, pot modificar la sol·licitud inicial per ajustar els compromisos i les condicions a la subvenció atorgable. 

En qualsevol cas, la reformulació de sol·licituds ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, així com els criteris de valoració establerts respecte a les sol·licituds o peticions. 

Un cop s'hagin examinat les al·legacions que hagin formulat les persones interessades, si escau, s'ha de formular la proposta de resolució definitiva, la qual ha d'expressar la persona sol·licitant o la llista de persones sol·licitants per a les quals es proposa la concessió de la subvenció i la seva quantia. 

2. La resolució dels expedients l'ha de dictar el vicepresident en matèria de pesca del FOGAIBA, en qualitat d'organisme intermedi de gestió, a proposta del cap del Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de la Pesca i amb l'informe previ, si escau, de la Comissió Avaluadora. Amb anterioritat a l'emissió de l'informe de la Comissió Avaluadora, la unitat gestora ha d'emetre un informe en el qual s'acredita, si és favorable, la legalitat de l'ajuda i l'import. En la resolució de concessió de l'ajuda cal fer constar el finançament per part de les diferents administracions. 

3. S'ha d'adjuntar a la resolució de concessió el document en què s'estableixen les condicions de l'ajuda (DECA), de conformitat amb el que estableix l'article 73.3 del Reglament (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021. 

També s'ha d'especificar en aquest document que el beneficiari ha de complir i mantenir els requisits específics que s'exigeixen per obtenir la condició de beneficiari, el manteniment de les inversions, així com de les obligacions i dels compromisos assumits, tot això durant un període de cinc anys a comptar des de la realització del pagament final de l'ajuda. 

4. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i aquesta s'ha de notificar individualment a les persones interessades. Un cop hagi transcorregut aquest termini, si no s'ha notificat la resolució expressa, la persona interessada pot entendre desestimada la sol·licitud. 

5. Les comunicacions i notificacions a les persones interessades en aquest procediment es fan de manera electrònica. 

6. Contra aquesta Resolució es pot interposar recurs d'alçada davant el conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb el que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 

Desè  

Modificació de la resolució 

1. Amb caràcter excepcional, i respectant la quantia de l'ajuda concedida, les persones beneficiàries poden sol·licitar la modificació de les condicions d'execució de l'activitat subvencionada sempre que aquesta no alteri substancialment la naturalesa o la finalitat de la subvenció, no perjudiqui tercers i l'autoritzi el FOGAIBA, conforme el que disposa l'article 15 de l'Ordre 7/2024, de 29 de febrer, del conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura corresponent al període 2021-2027, quan es donin circumstàncies que alterin o dificultin el desenvolupament de les activitats que no siguin imputables a les persones sol·licitants. 

2. Les sol·licituds de modificació han d'estar prou motivades i s'han de formular amb caràcter immediat a l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i, en qualsevol cas, en un màxim de sis mesos per a les inversions immobles i de tres mesos per a les inversions mobles, i sempre amb anterioritat al moment en què acabi el termini d'execució de les activitats subvencionades. 

3. El vicepresident en matèria de pesca del FOGAIBA, en qualitat d'organisme intermedi de gestió, ha de dictar les resolucions de les sol·licituds de modificació en el termini màxim d'un mes comptat a partir de la data de la presentació davant el registre. Els canvis s'aproven sempre que s'acostin de manera significativa al compliment dels objectius que preveu la memòria. Aquestes resolucions no poden implicar perjudici per a altres persones beneficiàries. 

Un cop hagi transcorregut aquest termini, si no s'ha dictat una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada. 

 

​​​​​​​4. Així mateix, quan la persona beneficiària manifesti, en el moment de la justificació de l'ajut, que s'han produït alteracions en la manera d'executar l'activitat subvencionada que no alterin substancialment la naturalesa o la finalitat de la subvenció, i que haguessin pogut ser objecte d'autorització mitjançant la modificació de les condicions d'execució a què es refereix el punt 1 anterior, es pot acceptar la justificació, sense que tengui lloc la revocació o el reintegrament de la subvenció i sens perjudici de les sancions que puguin correspondre. 

Onzè  

Obligacions dels beneficiaris 

1. Són obligacions dels beneficiaris les següents: 

- Dur a terme les inversions o les activitats auxiliades en el termini establert. 

- Justificar les despeses relacionades amb la inversió o les activitats auxiliables per a la recepció dels fons comunitaris en els termes i els terminis que determina aquesta Resolució. 

- Complir les normes comunitàries aplicables a la inversió de què es tracti i les específiques que es puguin assenyalar en funció del tipus d'inversió. 

- Adoptar les mesures que calgui per proporcionar informació al públic i fer-ne publicitat. 

- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, com també facilitar tota la informació que aquests organismes els requereixin en relació amb les ajudes concedides necessàries per comprovar la concessió correcta de l'ajuda i el manteniment posterior dels compromisos, així com facilitar tota la informació que es requereixi per a aquesta finalitat. 

- La formalització i actualització d'indicadors previstos al Programa FEMPA  relatius al projecte davant la necessitat de remetre a la Comissió Europea la informació que preveu la normativa comunitària.  

Els indicadors referits consisteixen en: 

  • Indicadors de realització: nombre d'operacions. 
  • Indicadors de resultat: nova capacitat de producció i producció aqüícola mantinguda. 

- Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de portar la persona beneficiària, d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable. A aquest efecte, s'han de dur registres comptables independents o utilitzar codis de comptabilitat apropiats per a totes les transaccions relacionades amb l'operació.  

- Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, durant un termini de cinc anys a partir del 31 de desembre de l'any en què hagi rebut el darrer pagament de l'ajut.  

- Mantenir els requisits i les condicions d'admissibilitat després d'haver presentat la sol·licitud d'ajuda durant el termini complet d'execució de l'operació i durant un termini de cinc anys des del pagament final al beneficiari. 

- Mantenir la durabilitat de les inversions durant un període de cinc anys a comptar des del pagament final de l'ajuda. En el cas de les pimes, el període de manteniment d'inversions o de creació de llocs de treball que creïn és de tres anys, en els termes que preveu l'article 65 del Reglament 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell de 24 de juny. 

- Adoptar les mesures de difusió que estableixi la convocatòria i, en particular, les que prescriuen els articles 47, 50 i l'annex IX del Reglament 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell de 24 de juny i l'article 60 del Reglament (UE) 2021/1139 del Parlament Europeu i del Consell de 7 de juliol.  

- Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que preveu l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.  

- En cas de béns inscriptibles en un registre públic, acreditar amb posterioritat al pagament de l'ajuda, i a requeriment de l'òrgan gestor de l'ajuda, l'anotació en el registre corresponent relativa a l'obligació de destinar els béns a la finalitat concreta per a la qual es va obtenir la subvenció per un període mínim de cinc anys des de la data de pagament de l'ajuda, així com l'import de l'ajuda rebuda.   

- Complir les obligacions, que siguin d'aplicació, i que recull la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, el Reial decret 902/2020, de 13 d'octubre, d'igualtat retributiva entre dones i homes, la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no-discriminació i la Llei orgànica 10/2022, de 6 de setembre, de garantia integral de la llibertat sexual.  

2. Aquestes obligacions s'entenen sens perjudici de l'obligació de complir la resta que preveuen l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 17 de l'Ordre 7/2024, de 29 de febrer, del conseller de Agricultura, Pesca i Medi Natural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com la resta que deriven de la normativa estatal i comunitària d'aplicació. 

3. El règim jurídic aplicable per l'incompliment d'aquestes obligacions, i sens perjudici del que estableix la normativa específica, estatal i comunitària, és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i comprèn des del reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents. 

4. En el cas que es produeixi alguna de les situacions a les quals es refereix el punt 2, lletres a, b i c, de l'apartat tercer d'aquesta convocatòria, entre la data en què es va presentar la sol·licitud d'ajuda i cinc anys després del pagament final, l'ajuda ha de ser objecte d'una correcció financera d'acord amb el que disposa l'article 44 del Reglament (UE) 2021/1139 i l'article 103.1 del Reglament (UE) 2021/1060. 

Dotzè 

Justificació i pagament de les ajudes 

1. El termini per notificar i justificar la realització de les inversions detallades en aquesta Resolució és de dotze mesos per a inversions immobles o estudis i de sis mesos per a inversions mobles, a comptar des de l'endemà de la data de notificació de la resolució de concessió de l'ajuda i, en qualsevol cas, sempre abans del 30 de juny de 2029. En el supòsit que es tracti d'un projecte amb inversions mobles i immobles, aquest termini és de dotze mesos. 

2. L'actuació subvencionada ha d'estar realitzada i pagada per la persona beneficiària en el període comprès entre la data de començament del període d'elegibilitat que preveu l'apartat quart d'aquesta Resolució i el termini que preveu el punt anterior, que també s'especifica en la resolució de concessió.  

3. Per raons justificades de demora en la concessió de llicències per part dels ajuntaments, baixes laborals i incidències greus que no siguin imputables al sol·licitant, o per la pròpia, els beneficiaris poden sol·licitar l'ampliació del termini de realització i justificació que estableix la resolució de concessió. Aquesta sol·licitud s'ha de presentar i resoldre abans que finalitzi el termini d'execució.  

El FOGAIBA pot acordar l'ampliació sol·licitada sempre que amb això no es perjudiquin drets de terceres persones i no se superi el 30 de juny de 2029. L'acord d'ampliació s'ha de notificar individualment a la persona interessada i no és susceptible de recurs.  

4. Durant el termini de justificació establert, els beneficiaris han de presentar les sol·licituds de pagament de forma electrònica dirigides al FOGAIBA mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible al procediment publicat a la Seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. De conformitat amb el que disposa l'article 66.6 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'ha de presentar la sol·licitud mitjançant el model específic assignat a aquest procediment i signat electrònicament. 

Caldrà subministrar totes i cadascuna de les dades que s'indiquen al tràmit, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté aquesta sol·licitud. 

5. Aquesta sol·licitud de pagament ha d'anar acompanyada dels documents justificatius següents: 

a. Memòria d'execució comparada amb la relació de despeses, factures i justificants de pagament.  

Aquesta memòria ha d'incloure la relació de les diferències existents entre els treballs previstos i no duts a terme i, si escau, la justificació de les causes excepcionals de força major. La memòria ha d'incloure, entre d'altres, una relació del nombre d'operacions, nova capacitat de producció i sobre la producció aqüícola mantinguda.  

b. Factures que reuneixin els requisits i les formalitats que preveu el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d'1 de desembre de 2012), i que continguin el desglossament de les inversions efectuades. 

En el cas de pagament de taxes, n'hi ha prou amb aportar el comprovant administratiu corresponent, que també serveix com a document justificatiu de pagament, si se'n deriva l'acreditació d'aquest aspecte. 

c. Documentació justificativa del pagament de l'import de les factures presentades. El pagament de l'import d'aquestes factures queda acreditat, d'alguna de les maneres següents, presentant: 

1r. Fotocòpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu de la transferència, en el qual figurin la data de la transferència, l'import transferit i la identificació del concepte de la transferència per tal que el pagament de la factura quedi identificat, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament. 

2n. Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyat de l'extracte bancari corresponent del beneficiari de l'ajuda en el qual aparegui el càrrec d'aquest xec o pagaré. 

Si l'import de la inversió auxiliable no coincideix amb l'import del xec, aquest document ha d'anar acompanyat d'un certificat de l'emissor de la factura en el qual es deixi constància que el xec o pagaré esmentat s'ha cobrat efectivament, amb indicació de la data de cobrament i de la factura a la qual correspon el pagament. El certificat esmentat ha d'estar signat i segellat per l'entitat emissora amb indicació del nom i el càrrec o la responsabilitat que té el sotasignat. 

3r. Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament efectuat mitjançant la indicació del concepte, l'import i la identificació del pagador i del destinatari. 

No s'admeten els pagaments en efectiu. 

d. Si escau, indicació dels criteris de repartiment dels costos generals o indirectes incorporats en la relació de justificants de despeses. 

e. Si escau, sol·licitud de les llicències o autoritzacions administratives necessàries, i és preceptiu per a la tramitació del darrer pagament adjuntar-les a la sol·licitud de pagament. 

f. En cas que es faci obra civil, s'ha d'aportar, si escau, a més de la llicència d'obra, el certificat final d'obra del tècnic director del projecte, si n'hi ha.  

g. En el cas d'adquisició de béns immobles, s'ha d'aportar fotocòpia de l'escriptura pública de compravenda. En aquest supòsit, no cal aportar el justificant de pagament sempre que se'n derivi el pagament efectuat. 

h. En el supòsit d'adquisició de terrenys, construcció, rehabilitació i millora de béns inventariables, i en el cas de béns inscriptibles en un registre públic, s'han d'aportar amb l'acreditació d'inscripció i el compromís de mantenir la destinació, i també s'ha de fer constar el cofinançament d'aquesta ajuda per executar la inversió de cinc anys, a comptar des de la data del pagament final que s'ha de fer constar en l'escriptura després del pagament. 

i. En el cas de la construcció d'edificis nous o de la renovació general d'un edifici, s'ha d'aportar fotocòpia de l'escriptura pública d'obra nova. La renovació d'un edifici es considera general quan el seu cost suposi com a mínim el 50,00 % del valor de l'edifici nou. 

j. En cas de compra d'edificis, el certificat de taxador independent degudament acreditat i inscrit en el registre oficial, i la declaració jurada del venedor per si l'edifici ha obtingut una altra subvenció nacional o comunitària durant els darrers deu anys. 

k. Relació detallada de la correspondència de les factures presentades amb els pressupostos presentats a la sol·licitud d'ajuda (llista que relaciona proformes amb les factures finals presentades). 

l. En cas de modificació de les inversions sol·licitades inicialment, i si pertoca, pressupostos o factures proforma de les inversions objecte d'ajuda confeccionats pels fabricants o instal·ladors autoritzats. 

m. Si escau, els tres pressupostos que, en aplicació de l'article 40 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, hagi sol·licitat el beneficiari.  

n. En el cas de béns inscriptibles en un registre públic, s'ha d'aportar fotocòpia de l'escriptura pública, en la qual ha de constar l'obligació de destinar els béns a la finalitat concreta per a la qual es va concedir la subvenció, així com l'import de la subvenció. En aquest supòsit, no caldrà aportar el justificant de pagament sempre que se'n derivi el pagament efectuat. 

o. Per a la justificació de la contractació laboral de personal, cal presentar: 

- El contracte laboral subscrit amb cada treballador correctament segellat per l'òrgan competent d'ocupació. 

- Nòmines dels treballadors. 

- Documents TC1 i TC2 de tot el període del qual se sol·licita el pagament, juntament amb una llista en què figurin, de manera detallada per mes i per treballador, els imports corresponents al total reportat en la nòmina. 

- Documentació justificativa del pagament dels sous efectuada als treballadors i també de les quotes a la Tresoreria General de la Seguretat Social. 

Aquest pagament ha de quedar acreditat de la manera següent, amb la presentació de: 

1r Qualsevol dels documents següents: 

- Justificant de l'ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu de la transferència, en què figurin la data de la transferència, l'import que cal transferir, la identificació del concepte de la transferència perquè quedi identificat el pagament de la nòmina, i també les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb les del promotor i les del treballador, respectivament. 

- O bé còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyat del corresponent extracte bancari del beneficiari de l'ajuda en què figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré. 

2n Justificants de l'ingrés efectuat a la Tresoreria General de la Seguretat Social. 

3r Models 111 i 190 emplenats i presentats davant l'Agència Estatal d'Administració Tributària. 

p. Si escau, declaració d'impacte ambiental o informe d'impacte ambiental amb el que respectivament hagin conclòs els procediments, així com l'autorització del projecte pel seu òrgan substantiu i que incorporin les seves determinacions i condicions. 

q. Certificació bancària, acreditativa de la titularitat del compte corrent designat per la persona beneficiària de l'ajuda per rebre el pagament. 

6. El beneficiari pot sol·licitar una bestreta de fins al 40,00 % de l'ajuda concedida. Aquesta sol·licitud s'ha d'acompanyar amb la documentació acreditativa d'haver constituït una garantia per un import igual al 125,00 % de la bestreta sol·licitada. La concessió de la bestreta no eximeix el beneficiari de l'obligació de justificar la realització de l'activitat objecte de subvenció, així com l'aplicació dels fons percebuts, en el termini i els termes que preveu aquesta resolució. La falta de justificació implica el reintegrament de les quantitats rebudes, a més dels interessos legals a compte des del moment de pagar la bestreta. 

7. A petició del beneficiari, es pot efectuar un pagament parcial, prèvia justificació de les despeses efectivament realitzades, per un mínim del 50,00 % del cost de la inversió o l'actuació objecte d'ajuda, en els termes que estableixen els punts 4 i 5 d'aquest apartat.  

En aquest cas, el pagament s'efectua quan s'hagi comprovat la realització i la justificació de les inversions o actuacions corresponents, prèvia deducció, si escau, de l'import rebut en concepte de bestreta. 

Els pagaments parcials i les obligacions de justificació que se'n derivin no eximeixen el beneficiari de l'ajuda de l'obligació de justificar la realització completa i el cost total de l'activitat subvencionada. 

8. Una vegada rebudes les sol·licituds de pagament, per part de l'òrgan gestor s'ha de comprovar in situ la inversió efectuada, si escau, i la procedència de la despesa duta a terme. I prèvia execució dels controls administratius, cal emetre l'informe tècnic i la proposta de pagament de l'ajuda corresponent. 

9. L'import de l'ajuda concedida s'abona al beneficiari mitjançant transferència bancària quan s'hagi justificat el compliment de la finalitat i l'aplicació de la subvenció, amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA. 

10. El fet de no presentar la documentació justificativa o de no executar la inversió objecte de l'ajuda en el termini i en els termes que s'estableixen suposa un incompliment al qual s'aplica el que disposa el punt 3 de l'apartat onzè d'aquesta Resolució. 

11. No obstant això, en els casos en els quals es produeixin desviacions entre la inversió feta i l'aprovada, s'ha d'ajustar l'ajuda total concedida a l'import de la inversió efectuada, sempre que la finalitat de la subvenció, atesa la seva naturalesa, sigui susceptible de satisfacció parcial, i sempre que s'acostin de manera significativa al compliment total dels objectius previstos i suposin almenys un 50,00 % d'execució de la quantitat total d'inversió aprovada en la resolució de concessió inicial. 

Aquest ajustament s'ha de fer aplicant el percentatge de subvenció que pertoqui a la inversió total justificada. No es redueix l'import de la subvenció concedida sempre que la inversió executada sigui igual o superior a la màxima auxiliable. 

12. Si l'activitat subvencionable es compon de diverses fases o actuacions i es poden identificar objectius vinculats a cadascuna d'elles, l'import de la subvenció ha de ser proporcional al volum de les fases o de les actuacions de l'activitat en què s'hagin aconseguit els objectius previstos. Això no obstant, es pot admetre que, davant d'una execució parcial de la inversió, i a l'objecte de justificació, es puguin compensar uns conceptes amb altres, indistintament, sempre que també es prevegin els desglossaments esmentats en la resolució de concessió. 

13. En cas d'incompliment de l'obligació de manteniment de les circumstàncies que preveu l'article 65 del Reglament 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell de 24 de juny, la persona beneficiària ha de reemborsar l'import percebut indegudament en relació amb l'operació, de manera proporcional al període durant el qual s'hagin incomplert els requisits. 

14. En qualsevol cas, s'han de respectar de manera sistemàtica les exclusions i limitacions que es preveuen en el marc de les disposicions comunitàries i nacionals que siguin aplicables. 

15. Si qualsevol de les situacions que preveu l'article 11.1 del Reglament (UE) 2021/1139 del Parlament Europeu i del Consell de 7 de juliol es produeixen durant el període comprès entre la presentació de la sol·licitud d'ajut i els cinc anys següents a la realització del pagament final, la persona beneficiària ha de reintegrar l'ajuda rebuda en els termes que estableix l'article 44 del Reglament (UE) 2021/1139. 

16. Quan la persona beneficiària de la subvenció sigui una empresa, les despeses subvencionables corresponents a les seves operacions comercials han d'haver estat abonades en els terminis de pagament que preveu la normativa sectorial d'aplicació o, si no n'hi ha, en els termes que estableix la Llei 3/2024, de 29 de desembre. 

Tretzè  

Compatibilitat de les subvencions 

Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb les ajudes que la persona beneficiària rebi per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o d'una altra entitat pública o privada, sempre que la mateixa despesa o inversió no tengui finançament parcial o total procedent de fons de la Unió Europea i, a més a més, l'import rebut, aïlladament o conjuntament, no pot superar el cost de l'activitat subvencionable. 

S'han de tenir en compte els límits que estableixen l'article 63.9 del Reglament (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell de 24 de juny i l'article 194 del Reglament (UE, Euratom) 2024/2509 del Parlament Europeu i del Consell, de 23 de setembre de 2024, sobre les normes financeres aplicables al pressupost general de la Unió i l'article 20 del Text refós de la Llei de subvencions. 

En aquests casos, la despesa declarada en una sol·licitud de pagament no s'ha de declarar amb cap de les finalitats següents: 

- per aconseguir una ajuda d'un altre fons o instrument de la Unió; 

- per aconseguir una ajuda del mateix fons, en el marc d'un altre programa. 

 

Catorzè 

Controls 

1. Els perceptors de les ajudes que regula aquesta Resolució queden subjectes a les disposicions comunitàries de control que estableix el Reglament (UE) núm. 2021/1139 del Parlament Europeu i del Consell, de 7 de juliol de 2021, pel qual s'estableix el Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, i pel qual es modifica el Reglament (UE) 2017/1004. A aquest efecte, les persones beneficiàries estan obligades a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control indicades per part de les administracions autonòmica, estatal o comunitària, Intervenció General, Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control intern o extern, així com facilitar tota la informació que requereixin aquests organismes en relació amb les ajudes concedides. 

Així mateix, l'exercici d'aquestes funcions d'inspecció i control inclou les actuacions adreçades a la prevenció i detecció de frau, d'acord amb el que estableix en matèria de gestió i control el títol VI del Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell.  

2. Qualsevol persona que tengui coneixement de fets que puguin ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria pot posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics, a través del canal habilitat a l'efecte pel servei esmentat a l'adreça web

https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-ES/CA-UACI/SNCA/Paginas/ComunicacionSNCA.aspx, i en els termes que estableix la Comunicació 1/2017, de 6 d'abril, d'aquest servei. 

3. El règim de control de les ajudes comprèn tant controls administratius com inspeccions sobre el terreny, i aquests controls s'han de fer de manera que s'asseguri la comprovació eficaç del compliment de les condicions per concedir l'ajuda, així com la moderació dels costos subvencionables, d'acord amb la normativa aplicable.  

Quinzè 

Règim jurídic aplicable 

Per al que preveu aquesta convocatòria, s'aplica el següent: 

- El Reglament (UE) 2021/1139 del Parlament Europeu i del Consell, de 7 de juliol de 2021, pel qual s'estableix el Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura (FEMPA), i pel qual es modifica el Reglament (UE) 2017/1004.  

- El Reglament (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com les normes financeres per a aquests fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i la Política de Visats.  

- El Reglament delegat (UE) 2022/2181 de la Comissió, de 29 de juny de 2022, pel qual es completa el Reglament (UE) 2021/1139 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, pel que fa a les dates d'inici i els períodes de temps en relació amb la inadmissibilitat de les sol·licituds d'ajuda.  

- El Programa per a Espanya 2021-2027 del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura. 

- El Reglament (UE) 1380/2013 del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de desembre de 2013, sobre la política pesquera comuna, pel qual es modifiquen els reglaments (CE) núm. 1954/2003 i (CE) núm. 1224/2009 del Consell, i es deroguen els reglaments (CE) núm. 2371/2002 i (CE) núm. 639/2004 del Consell i la Decisió 2004/585/CE del Consell.  

- El Reglament (UE) 2019/1022 del Parlament Europeu i del Consell, de 20 de juny de 2019, pel qual s'estableix un pla plurianual per a la pesca demersal a la Mediterrània occidental i pel qual es modifica el Reglament (UE) núm. 508/2014.  

- El Reglament (CE) 1005/2008 del Consell, de 29 de setembre de 2008, pel qual s'estableix un sistema comunitari per prevenir, descoratjar i eliminar la pesca il·legal, no declarada i no reglamentada, es modifiquen els reglaments (CEE) núm. 2847/93, (CE) núm. 1936/2001 i (CE) núm. 601/2004, i es deroguen els reglaments (CE) núm. 1093/94 i (CE) núm. 1447/1999. 

- El Reglament (CE) núm. 1224/2009 del Consell, de 20 de novembre de 2009, pel qual s'estableix un règim comunitari de control per garantir el compliment de les normes de la política pesquera comuna, es modifiquen els reglaments (CE) núm. 847/96, (CE) núm. 2371/2002, (CE) núm. 811/2004, (CE), núm. 768/2005, (CE) núm. 2115/2005, (CE) núm. 2166/2005, (CE) núm. 388/2006, (CE) núm. 509/2007, (CE) núm. 676/2007, (CE) núm. 1098/2007, (CE) núm. 1300/2008 i (CE) núm. 1342/2008 i es deroguen els reglaments (CEE) núm. 2847/93, (CE) núm. 1627/94 i (CE) núm. 1966/2006. 

- La Directiva 2008/99/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 19 de novembre de 2008, relativa a la protecció del medi ambient mitjançant el Dret penal. 

- La Directiva (UE) 2017/1371 del Parlament Europeu i del Consell, de 5 de juliol de 2017, sobre la lluita contra el frau que afecta els interessos financers de la Unió a través del Dret penal. 

- El Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears. 

- El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

- L'Ordre 7/2024, de 29 de febrer, del conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura corresponent al període 2021-2027.  

- El Decret 43/2015, de 22 de maig, de principis generals i directrius de coordinació en matèria d'explotacions agràries, agràries prioritàries, de titularitat compartida, preferents i d'oci o autoconsum; de regulació sobre l'organització i el funcionament del Registre Interinsular Agrari i dels registres insulars agraris de les Illes Balears. 

- El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions. 

- El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 

- La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 

- La Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.  

- El Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació. 

- La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques 

- La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. 

- La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

- La resta de disposicions comunitàries aplicables, les disposicions bàsiques que l'Estat dicti en desenvolupament o transposició i la normativa autonòmica d'aplicació. 

 

Setzè 

Publicació 

Aquesta Resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (8 de setembre de 2025)

El president del FOGAIBA Joan Simonet Pons