Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'EIVISSA
Núm. 621637
Acord de la carrera professional horitzontal dels empleats públics de l'Ajuntament d'Eivissa
Versió PDF
|
Expedient núm. |
Procediment |
|---|---|
|
16347/2025 |
Negociació Col·lectiva |
Per mitjà del present anunci es fa públic, de conformitat amb el que es disposa en l'article 127 del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local, que el Ple de l'Ajuntament d'Eivissa, en sessió plenària celebrada el dia 4 de setembre de 2025, va adoptar, entre altres, el següent acord:
“PRIMER.- Aprovar el text consensuat per la Taula General de data 06.08.2025 que consta a l'expedient sobre l'Acord per a la implementació de la Carrera Professional horitzontal del Personal de l'Ajuntament d'Eivissa i que s'adjunta com a Annex de la present Resolució.
SEGON.- Aprovar la creació d'un complement retributiu denominat “complement de carrera professional” dins del règim de les retribucions dels funcionaris i del personal laboral de l'Ajuntament d'Eivissa d'acord amb les modificacions consensuades del Pacte regulador de les condicions laborals del personal funcionari i del Conveni col·lectiu per al personal laboral de l'Ajuntament d'Eivissa amb la representació dels empleats públics municipals.
TERCER.- Aprovar que el present acord tindrà efectes econòmics retroactius des de l'1 de juliol de 2025.
QUART.- Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les illes Balears i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa (https://eivissa.sedelectronica.es).
ACORD PER A LA IMPLEMENTACIÓ DE LA CARRERA PROFESSIONAL HORITZONTAL DEL PERSONAL DE L'AJUNTAMENT D'EIVISSA
ANTECEDENTS
L'Estatut Bàsic de l'Empleat públic (EBEP), el Text Refós del qual va ser aprovat mitjançant el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, estableix en els seus articles 16, 17 i 19 que els empleats públics tindran dret a la promoció professional, i que a aquest efecte les administracions públiques promouran l'actualització i perfeccionament de la qualificació professional dels seus empleats.
Després de definir la carrera professional com “el conjunt ordenat d'oportunitats d'ascens i expectatives de progrés professional, conforme als principis d'igualtat, mèrit i capacitat”, estableix que “les lleis de funció pública que es dictin en desenvolupament d'aquest estatut regularan la carrera professional aplicable a cada àmbit, que podran, consistir, entre altres, en l'aplicació aïllada o simultània de les diferents modalitats que preveu”.
En la Comunitat Autònoma de les Illes Balears aquesta regulació és la continguda en els articles 62, 62 bis i ss de la Llei 3/2007, de 27 de març, de Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Amb aquestes premisses, la reforma legislativa efectuada a través del EBEP i la legislació autonòmica implica una major autonomia en la determinació d'una part de les retribucions, les de caràcter complementari, que poden variar legítimament en una o altres administracions.
Això implica l'elaboració d'un nou model que haurà de valorar necessàriament la trajectòria i actuació professional, la qualitat dels treballs realitzats, els coneixements adquirits i l'avaluació de l'acompliment, així com altres mèrits en raó de l'especificitat de la funció desenvolupada i l'experiència adquirida.
L'avaluació de l'acompliment dels empleats públics, haurà de realitzar-se a través de procediments fundats en principis de transparència, objectivitat, imparcialitat i no discriminació, i l'avaluació de la qual haurà de ser tinguda en compte a l'efecte de promoció de la carrera.
Per tot això, a l'empara del que es disposa en l'article 38 del Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, després de la negociació mantinguda entre els representants municipals i els de les organitzacions sindicals, s'estima convenient l'aprovació del present acord de conformitat amb les següents estipulacions:
1. OBJECTE
1.1. L'objecte d'aquest acord és establir les bases per a implantar la carrera professional horitzontal per a tot el personal funcionari i laboral al servei de l'Ajuntament d'Eivissa inclòs en l'àmbit d'aplicació de l'apartat 3 del present acord sobre la base del que s'estableix en l'RD 5/2015, de 30 d'octubre, del EBEP i la Llei 3/2007, de 27 de març, de Funció Pública de les Illes Balears.
2. CARACTERÍSTIQUES
2.1. La carrera horitzontal té les següents característiques.
a) Voluntària: correspon al personal inclòs en l'àmbit d'aplicació decidir si s'incorpora i el ritme de progressió als diferents nivells que la configuren, complint els requisits establerts.
b) Personalitzada: el reconeixement del nivell té caràcter personal i individual i s'efectuarà considerant els mèrits presentats per la persona interessada de conformitat amb els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
c) Progressiva: com a regla general, l'accés als diferents nivells reconeguts en la carrera professional s'efectuarà successivament i de nivell en nivell, de tal manera que l'accés al nivell superior solo s'aconseguirà si s'acredita el reconeixement del nivell immediatament inferior, excepte la fase extraordinària d'implantació.
d) Irreversible: el nivell reconegut té caràcter irrevocable i consolidat amb caràcter general, excepte l'aplicació de la sanció de demèrit que preveu l'article 96.1 e) del TREBEP.
e) Incentivada: el reconeixement de cada nivell està retribuït econòmicament mitjançant el complement de caràcter fix i mensual corresponent.
f) Transparent: les eines de mesura dels paràmetres i dels criteris que s'hagin d'avaluar es basen en criteris objectius.
g) Oberta: no té limitacions d'accés sempre que es compleixin els requisits bàsics establerts i els criteris definits per a obtenir cada nivell.
h) Independent del lloc o de la plaça que s'ocupi: obtenir un nivell de carrera professional determinat o accedir a un altre no implica canviar el lloc de treball ni l'activitat professional que es desenvolupa.
i) Actualitzable: Es revisen periòdicament els elements que es considerin en la valoració de manera que responguin a la realització i necessitats canviants de l'administració i dels seus professionals.
3. ÀMBIT D'APLICACIÓ
3.1. Personal que ha de percebre la carrera professional.
Els empleats públics de l'Ajuntament d'Eivissa que tenen dret a percebre la carrera professional horitzontal són:
a) Funcionaris de carrera i personal laboral fix.
b) Funcionaris interins i personal laboral temporal, i indefinit no fix que ocupin places vacants de caràcter estructural existents en la plantilla de personal i hagin aconseguit un nivell a l'Ajuntament d'Eivissa (període mínim de 5 anys de serveis prestats).
c) Funcionaris en situació de segona activitat amb destinació.
3.2. Personal que no ha de percebre la carrera professional.
a) Personal eventual.
b) Personal d'alta direcció.
c) Funcionaris interins i personal laboral temporal que no ocupin places vacants de caràcter estructural. En tot cas, queden exceptuats de percebre el complement de carrera professional els empleats que prestin serveis en alguna de les següents modalitats: execució de programes de caràcter temporal i excés o acumulació de tasques.
d) Funcionaris en situació de segona activitat sense destí.
4. ESTRUCTURA I NIVELLS
4.1. La carrera horitzontal de l'Ajuntament d'Eivissa s'estructura en quatre nivells, cadascun dels quals correspon a un nombre determinat d'anys de serveis prestats. Els empleats hauran de romandre un període mínim de temps en cada nivell així com acreditar la formació requerida per a poder ascendir al nivell superior.
4.2. El nombre d'anys de serveis prestats mínims, per a accedir a cada nivell és el següent:
a. Nivell I: A partir de 5 anys de serveis prestats.
b. Nivell II: A partir de 10 anys de serveis prestats (5 anys des de l'accés al nivell I).
c. Nivell III: A partir de 15 anys de serveis prestats (5 anys des de l'accés al nivell II).
d. Nivell IV: A partir de 20 o més anys de serveis prestats (5 anys des de l'accés al nivell III).
4.3. Es consideren serveis prestats, a l'efecte de requisits d'experiència prèvia d'accés a la carrera professional horitzontal, els períodes de temps en situació de servei actiu o en situació d'excedència amb reserva de lloc de treball, exercits en un mateix cos o escala –i especialitats, si escau– o en una categoria professional equivalent en qualsevol administració pública.
4.4. També es computen els serveis prestats en altres categories, cossos o escales i especialitats, si escau, o categoria professional de manera equivalent, d'acord amb les taules de ponderació que figuren en aquest acord.
4.5. S'entendrà com a temps de treball efectiu, el transcorregut en alguna de les següents situacions administratives:
1. Servei actiu.
2. Serveis especials.
3. Servei en altres administracions públiques.
4. Excedència voluntària per raó de violència de genero, en els termes que estableix l'article 89.5 del EBEP.
5. Excedència per cura de familiars.
6. Excedència forçosa.
7. Excedència especial que regula el Decret llei 5/2012 d'1 de juny.
4.6. Per a accedir a un nivell de carrera professional superior, cal complir el nombre corresponent d'anys de serveis prestats.
5. ADQUISICIÓ DEL NIVELL INICIAL
5.1. L'accés a la carrera professional s'efectua mitjançant l'obtenció d'un dels nivells previstos en el punt 4.2. Posteriorment, l'ascens a nivells superiors es realitzarà conforme al procediment i requisits establerts en el present acord. La promoció de nivell únicament podrà realitzar-se al nivell immediatament superior.
5.2. La primera adquisició de nivell, serà d'una sola vegada, en funció dels anys de serveis prestats i les hores de formació exigides per a aquest nivell, computables al llarg de la vida laboral en qualsevol Administració Pública. Quant a la formació, s'aplicaran els criteris establerts en l'apartat 6 del present acord.
En el procés d'adquisició del nivell inicial, el temps de servei prestat que excedeixi després de l'obtenció d'un dels nivells estipulats en el present acord es reservarà el seu còmput per a la progressió al següent nivell.
5.3. Es consideren serveis prestats, els reconeguts a l'efecte d'antiguitat, segons els certificats de serveis prestats de cada Administració d'acord amb la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs. Els relatius al temps treballat a l'Ajuntament d'Eivissa, seran emesos d'ofici mitjançant informe per part del Departament de Recursos Humans. El temps de serveis prestats en altres administracions públiques s'acreditarà mitjançant la presentació de certificat de serveis prestats emesos per les Administració/és corresponent/s.
5.4. Una vegada finalitzat el termini de sol·licituds, el Departament de Recursos Humans emetrà un informe amb el llistat d'empleats públics que han sol·licitat la carrera professional. Aquest informe inclourà el temps de servei prestat a l'Ajuntament d'Eivissa així com el corresponent a altres administracions, segons la documentació acreditada pels sol·licitants. Posteriorment, l'informe serà remès a la Comissió de Valoració.
5.5. En el cas de serveis prestats per personal que ocupi llocs de treball per adscripció provisional, atribució temporal de funcions o acompliment accidental, quan la categoria d'aquest lloc sigui superior a la de la seva plaça en propietat, tindrà dret a percebre el complement de carrera professional corresponent al grup/subgrup o categoria professional del lloc que efectivament exerceix mentre es mantingui aquesta situació. Així mateix, tant els serveis prestats com la formació rebuda es computaran conforme a les funcions i requisits associats al lloc que efectivament ocupa.
5.6. Per a acreditar la formació i, d'aquesta manera, poder adquirir el nivell corresponent segons el temps treballat, haurà de presentar-se tota la documentació que justifiqui la formació realitzada. Aquesta documentació haurà d'enviar-se mitjançant el tràmit electrònic establert, conforme al que es disposa en la convocatòria publicada a aquest efecte.
5.7. Es valorarà la formació realitzada i certificada fins a la data de finalització del termini per a presentar sol·licituds de participació per part dels interessats en la convocatòria. La formació presentada fora de termini no es valorarà per a adquirir el corresponent nivell. Tota la formació acreditada haurà de guardar relació directa amb les funcions inherents al lloc que l'empleat exerceixi a cada moment.
5.8. Es valoraran les hores de formació realitzades, classificades per grups/subgrups i nivells, conforme a la taula que s'indica a continuació:
|
FUNCIONARIS |
SUBGRUP A1 |
SUBGRUP A2 |
GRUP B |
SUBGRUP C1 |
SUBGRUP C2 |
AGRUP. PROF. |
|---|---|---|---|---|---|---|
|
LABORALS |
ASSIMILAT SUBGRUP A1 |
ASSIMILAT SUBGRUP A2 |
ASSIMILAT GRUP B |
ASSIMILAT SUBGRUP C1 |
ASSIMILAT SUBGRUP C2 |
ASSIMILAT AGRUP. PROF. |
|
NIVELL 1 |
35h |
30h |
25h |
20h |
15h |
10h |
|
NIVELL 2 |
70h |
60h |
50h |
40h |
30h |
20h |
|
NIVELL 3 |
105h |
90h |
75h |
60h |
45h |
30h |
|
NIVELL 4 |
140h |
120h |
100h |
80h |
60h |
40h |
6. FORMACIÓ COMPUTABLE A L'EFECTE DE CARRERA PROFESSIONAL
La formació podrà ser formació acadèmica o reglada i formació complementària.
6.1. Formació acadèmica o reglada:
a) En aquest apartat s'engloben tots els estudis i titulacions que, dins del Sistema Educatiu Espanyol, s'imparteixen de manera presencial, a distància o mixta, sense fer diferència entre centres públics, privats o concertats, sempre que el títol obtingut tingui validesa acadèmica oficial.
b) La formació acadèmica o reglada es valorarà únicament a l'efecte d'adquisició del nivell inicial.
c) En cap cas es valoraran els estudis que hagin sigut requisit previ i necessari per a accedir a la plaça que s'ocupa.
d) En cap cas es valoraran els estudis, que siguin requisit previ, per a accedir a altres estudis que es valorin.
e) La valoració, segons la legislació vigent, es realitzarà de la manera següent:
I. Formació de caràcter reglat (cicles formatius, batxillerat, ESO, etc.)
II. Formació de caràcter universitari reconeguda mitjançant crèdits ECTS (European Credit Transfer System), segons estableix l'article 4 punt 5 del Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre pel qual s'estableix el sistema de crèdits, se'l reconeixerà 30h per crèdit cursat.
III. Crèdits universitaris anteriors al Pla Bolonya regulats en el Reial decret 1497/1987 de 27 de novembre, pel qual s'estableixen les directrius generals comunes dels plans d'estudi universitari de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional, seran reconeguts, tal com estableix el seu article.
6.2. Formació complementària
a) Es considera formació complementària tota aquella, presencial, a distància o mixta, oferta dins del Pla de formació anual de l'Ajuntament d'Eivissa, o per qualsevol organisme públic previst en la Llei 40/2015 d'1 d'octubre de Règim jurídic del Sector Públic i Llei 39/2015 1 octubre de Procediment administratiu comú de les Administracions Públiques com poden ser: Administracions Públiques (EBAP, SOIB, Conselleria del Govern de les illes Balears competent en matèria d'ocupació i formació, FELIB , ...), corporació de dret públic amb títol oficial de formació (Cambres de Comerç, Col·legis Oficials, Associacions públiques, agents socials,.. etc.), organismes públics dependents, universitats, centres públics d'ensenyament o bé acadèmies oficials de formació, sempre que tinguin les competències en matèries de formació ocupacional. També es considerarà formació complementària la impartida a través de la plataforma d'administració electrònica EsPúblico i Gestiona.
b) El contingut d'aquesta formació, ha d'estar relacionat amb les funcions del lloc de treball que ocupa la persona sol·licitant, o tractar-se de formació complementària a la formació exigida per a accedir al lloc, com podrien ser cursos d'informàtica, prevenció de riscos laborals, de qualitat, de violència de gènere, sempre que hagin estat impartits o promoguts pels centres anteriorment assenyalats.
c) El personal que accedeixi a la carrera professional horitzontal, podrà utilitzar tots els mèrits que posseeixi, així com els serveis prestats, per a accedir al nivell immediatament superior, d'acord amb el que s'estableix en els apartats 6.1 i 6.2.
d) La valoració de les hores de formació es realitzarà conforme a l'indicat en el certificat d'assistència o d'aprofitament corresponent, d'acord amb els següents criteris:
- Certificats d'aprofitament: les hores que estipule el certificat.
- Certificats d'assistència: la meitat de les hores que estipule el certificat.
7. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL COMPUTABLE A L'EFECTE DE CARRERA PROFESSIONAL
7.1. Els serveis prestats es valoraran d'acord amb l'estipulat en l'apartat 4.2 del present acord.
7.2. Criteris de ponderació dels serveis prestats en diferents grups/subgrups.
Els serveis prestats en diferents grups de titulació, es computaran de forma ponderada. A l'efecte de determinar el nombre de dies de serveis prestats, s'aplicaran els criteris de ponderació de la següent taula, computant-se tots els períodes treballats en qualsevol grup/subgrup, o en qualsevol grup professional laboral, en funció dels dies acreditats en cada categoria:
|
FUNCIONARIS I LABORALS |
PROCEDÈNCIA SUBGRUP A1 |
PROCEDÈNCIA SUBGRUP A2 |
PROCEDÈNCIA GRUP B |
PROCEDÈNCIA SUBGRUP C1 |
PROCEDÈNCIA SUBGRUP C2 |
PROCEDÈNCIA AGRUPACIONS PROFESSIONALS |
|---|---|---|---|---|---|---|
|
PLAÇA SUBGRUP A1 |
1 |
0,9 |
0,8 |
0,7 |
0,6 |
0,5 |
|
PLAÇA SUBGRUP A2 |
1,1 |
1 |
0,9 |
0,8 |
0,7 |
0,6 |
|
PLAÇA SUBGRUP B |
1,2 |
1,1 |
1 |
0,9 |
0,8 |
0,7 |
|
PLAÇA SUBGRUP C1 |
1,3 |
1,2 |
1,1 |
1 |
0,9 |
0,8 |
|
PLAÇA SUBGRUP C2 |
1,4 |
1,3 |
1,2 |
1,1 |
1 |
0,9 |
|
PLAÇA AGRUP. PROF |
1,5 |
1,4 |
1,3 |
1,2 |
1,1 |
1 |
7.3. El personal que accedeixi pel procediment selectiu de promoció interna, o qualsevol altre estipulat en la legislació vigent, a un cos o escala d'un grup o subgrup, o a una categoria professional superior a la que tenia, ha d'iniciar la carrera professional en la nova situació adquirida. No obstant això, continuarà percebent les retribucions corresponents al complement de carrera de la categoria anterior fins que el nivell reconegut en el nou grup/subgrup aconsegueixi una quantia superior.
8. RETRIBUCIONS
8.1. Les retribucions derivades d'aplicar el model de carrera professional horitzontal, queden integrades en el complement de carrera professional de l'article 24.a) del EBEP. Les quanties anuals per nivell i grup/subgrup són les següents:
|
FUNCIONARIS |
SUBGRUP A1 |
SUBGRUP A2 |
GRUP B |
SUBGRUP C1 |
SUBGRUP C2 |
AGRUP. PROF. |
|---|---|---|---|---|---|---|
|
LABORALS |
ASSIMILAT SUBGRUP A1 |
ASSIMILAT SUBGRUP A2 |
ASSIMILAT GRUP B |
ASSIMILAT SUBGRUP C1 |
ASSIMILAT SUBGRUP C2 |
ASSIMILAT AGRUP. PROF. |
|
NIVELL 1 |
3.183€ |
2.864€ |
2.546€ |
2.228€ |
1.910€ |
1.591€ |
|
NIVELL 2 |
6.365€ |
5.729€ |
5.092€ |
4.456€ |
3.819€ |
3.183€ |
|
NIVELL 3 |
9.548€ |
8.593€ |
7.638€ |
6.684€ |
5.729€ |
4.774€ |
|
NIVELL 4 |
12.731€ |
11.457€ |
10.184€ |
8.911€ |
7.638€ |
6.365€ |
8.2. El personal inclòs en l'àmbit subjectiu d'aplicació del present acord percebrà, després de la resolució definitiva de la convocatòria, amb efectes retroactius des de l'1 de juliol de 2025, la quantia corresponent al grau o nivell de carrera professional que tingui reconegut.
8.3. La retribució té caràcter complementari i està vinculada a l'obtenció d'un determinat nivell de carrera professional. Únicament podrà percebre's el complement corresponent a l'últim nivell reconegut, en funció del grup o subgrup professional en el qual l'empleat es trobi en situació de servei actiu.
8.4. Durant els períodes d'alliberament sindical, el personal mantindrà el dret al complement de carrera corresponent al nivell que tingués reconegut en el moment d'accedir a aquesta condició, o als quals li siguin reconeguts amb posterioritat.
8.5. Respecte al personal que treballi a temps parcial o amb jornada reduïda, es realitzarà una reducció proporcional del complement salarial en concepte de carrera professional, excepte en aquells supòsits en els quals l'empleat gaudeixi d'una reducció de la jornada laboral amb dret a percebre les retribucions íntegres.
8.6. Les quanties establertes estaran subjectes a les variacions retributives anuals que estableixin les Lleis de Pressupostos Generals de l'Estat.
8.7. El complement de carrera professional horitzontal s'abonarà de forma fraccionada en 12 mensualitats com un complement salarial en la nòmina mentre l'empleat estigui d'alta en la Seguretat Social a l'Ajuntament d'Eivissa.
9. CALENDARI D'IMPLANTACIÓ
9.1. La carrera professional s'implantarà, percebent-se la quantia corresponent al nivell que es reconegui, una vegada finalitzada la convocatòria, amb efectes econòmics retroactius des de l'1 de juliol de 2025, conforme a la següent calendarització:
• 30% amb efectes econòmics a 1 de juliol de 2025
• 70% amb efectes econòmics a 1 de gener 2026
• 100% amb efectes econòmics a 1 de gener de 2027
9.2. Els empleats públics amb dret al complement de carrera professional, que es trobin en situació de servei actiu i optin per jubilar-se durant els exercicis 2025, 2026 o 2027, podran percebre el 100% d'aquest complement amb efectes retroactius des d'1 de juliol de 2025 i fins a la finalització de la seva relació laboral amb l'Ajuntament d'Eivissa.
Requisits per a acollir-se a la mesura:
Els interessats que, durant el procés de reconeixement del nivell inicial, desitgin acollir-se a aquesta mesura, hauran de presentar una declaració jurada. En aquesta declaració, hauran de manifestar el seu compromís de cessar en el servei dins del termini establert, coincidint amb la data que compleixin els requisits legals per a la jubilació, ja sigui obligatòria o voluntària.
En el cas d'aquell personal que, havent optat inicialment per no presentar la declaració jurada esmentada en l'apartat anterior, decideixi finalment jubilar-se durant els exercicis 2025, 2026 o 2027, podrà sol·licitar el reconeixement retroactiu de les retribucions vinculades a la carrera professional no abonades des d'1 de juliol de 2025, fins a aconseguir el 100% corresponent.
Clàusula de reversió per incompliment: En cas que l'empleat públic no procedeixi a la seva jubilació dins del termini degudament comunicat, quedarà obligat al reintegrament de les quantitats percebudes en concepte de complement de carrera professional corresponents a l'excés retributiu concedit a conseqüència del seu compromís de jubilació.
10. PROCEDIMENT PER A OBTENIR EL NIVELL INICIAL
10.1. Una vegada aprovada la carrera professional i després de l'aprovació de la convocatòria inicial, es procedirà a la seva publicació en la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa. En aquesta s'establiran els requisits i el procediment per a sol·licitar l'adquisició del nivell inicial. Aquesta convocatòria estarà dirigida a tot el personal empleat públic que compleixi les condicions legalment exigibles, de conformitat amb la normativa vigent i el que es disposa en el present acord.
10.2. En compliment del que es disposa en l'apartat 12 del present acord, es constituirà una Comissió de Valoració i Seguiment, previ nomenament dels seus membres per l'alcalde o regidor delegat, que s'encarregarà de la supervisió i avaluació de la carrera professional.
10.3. Les sol·licituds hauran de presentar-se pel procediment telemàtic que es prevegi en la corresponent convocatòria, d'acord amb la forma i termini establerts tant en el present acord com en la convocatòria. En aquesta sol·licitud hauran d'adjuntar-se els documents que acreditin el compliment dels requisits per a participar en l'accés a nivell.
10.4. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Comissió de Valoració i Seguiment verificarà la documentació presentada i avaluarà els mèrits al·legats pels sol·licitants amb la finalitat d'emetre el corresponent informe de valoració.
10.5. La Comissió de Valoració i Seguiment, exposarà en el Tauler d'anuncis de la seu electrònica una llista amb els nivells obtinguts per les persones sol·licitants i el desglossament de les valoracions.
10.6. Una vegada publicades les valoracions, s'obrirà un termini per a efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió davant la Comissió de Valoració i Seguiment.
10.7. La Comissió resoldrà les reclamacions i, a continuació, farà pública, en el tauler d'anuncis de la seu electrònica la llista definitiva de persones sol·licitants amb el nivell inicial adquirit.
10.8. D'acord amb la citada llista, la Comissió de Valoració elevarà a la Presidència de la Corporació, la proposta definitiva per a la seva aprovació mitjançant Decret d'Alcaldia o regidor en qui delegui.
10.9. Es constituirà, sempre que sigui tècnicament possible, una base d'accés telemàtic que permetrà consultar l'expedient individual de carrera professional, el qual inclourà les dades del treballador relatius a: el seu historial de serveis prestats en l'Administració Pública, els certificats acreditatius de formació presentats i degudament validats, així com el nivell de carrera professional corresponent, garantint en tot cas la protecció de dades personals conforme a la normativa vigent en matèria de protecció de dades i transparència administrativa.
10.10. Tenint en compte el volum de treball que suposaria aquest procés, es facilitarà de manera voluntària des de la resta de departaments els mitjans materials i humans que siguin necessaris per a facilitar la gestió d'aquest procés d'avaluació inicial.
10.11. El compliment dels requisits de formació i temps treballat, vindran referits al dia de l'expiració del termini establert en la convocatòria.
10.12. El personal que en la data d'efectes del reconeixement en funció de l'estipulat en l'apartat 3.1 del present acord, es trobi en alguna de les situacions administratives que a continuació es detallen, podran sol·licitar el reconeixement de nivell inicial de carrera professional. Aquest reconeixement no generarà efectes retributius ni requerirà el reingrés al servei actiu, d'acord amb la forma i amb els efectes previstos en la convocatòria:
a) Excedència voluntària per agrupació familiar.
b) Excedència per cura de familiars.
c) Excedència per raó de violència de gènere o violència sexual.
d) Excedència per raó de violència terrorista.
e) Serveis especials.
Una vegada que el treballador es reincorpori al servei actiu, percebrà el complement de carrera professional que se l'hagués reconegut, sense que en cap cas procedeixi el seu abonament amb efectes retroactius.
10.13. El personal que, en el moment de presentar la sol·licitud dins del termini establert en la convocatòria inicial, no hagués completat el temps de servei requerit per a accedir al Nivell I (nivell inicial), però estigués en condicions d'aconseguir-ho abans de l'1 de juliol de l'any següent, podrà sol·licitar aquest reconeixement una vegada complert el temps exigit, tenint efecte econòmics a partir de la data de sol·licitud.
Per a això, prèviament, la Comissió de Valoració i Seguiment avaluarà els requisits presentats, amb la finalitat de verificar el compliment de les condicions establertes per a l'obtenció del nivell.
10.14. El personal que s'incorpori a l'Ajuntament d'Eivissa procedent d'altres Administracions Públiques amb posterioritat a l'entrada en vigor del present acord, podrà sol·licitar el reconeixement de la carrera professional en el moment del seu ingrés en la corporació, tenint efecte econòmics a partir de la data de sol·licitud.
Per això, prèviament, la Comissió de Valoració i Seguiment avaluarà els requisits presentats, a fi de verificar el compliment de les condicions establertes per a l'obtenció del nivell.
11. MANTENIMENT DEL NIVELL
11.1. Tots els empleats que tinguin reconegut algun nivell de carrera professional hauran de participar en la convocatòria anual de manteniment de nivell, acreditant la formació corresponent al seu nivell i grup/subgrup dins de la carrera professional.
El període en el qual haurà de realitzar-se la formació serà entre l'1 de juliol de cada any i el 30 de juny de l'any següent. Durant aquest període, el personal haurà de completar la formació necessària per a mantenir el seu nivell i, d'aquesta manera, poder percebre el complement durant els 12 mesos següents al seu reconeixement.
11.2. L'Ajuntament d'Eivissa es compromet, en la mesura que sigui possible, a promoure dins del Pla anual, formació vinculada al manteniment i promoció de la carrera.
11.3. Per al manteniment de nivell, el personal ha de realitzar dins del període establert, les hores necessàries segons el grup/subgrup i nivell d'acord amb el que es detalla a continuació:
|
FUNCIONARIS |
SUBGRUP A1 |
SUBGRUP A2 |
GRUP B |
SUBGRUP C1 |
SUBGRUP C2 |
AGRUP. PROF. |
|
LABORALS |
ASSIMILAT SUBGRUP A1 |
ASSIMILAT SUBGRUP O A2 |
GRUP B |
ASSIMILAT SUBGRUP O C1 |
ASSIMILAT SUBGRUP C2 |
ASSIMILAT AGRUP. PROF. |
|
TOTS NIVELLS |
35 |
30 |
25 |
20 |
15 |
10 |
11.4. La formació s'acreditarà mitjançant l'aportació dels certificats d'aprofitament o d'assistència que s'hauran de remetre a la Comissió de Valoració i Seguiment entre l'1 i el 15 de juliol del període anual corresponent.
11.5. A l'efecte de la carrera professional, la formació presentada podrà ser presencial, semipresencial, “en línia” i/o a distància.
11.6. L'incompliment dels mínims de formació estipulats per al manteniment anual del nivell obtingut suposarà la suspensió del complement de carrera professional corresponent al personal afectat, excepte en aquells casos en els quals aquest incompliment es degui a causes de força major, conforme al que es preveu en l'apartat següent. En tals suposats, la Comissió de Valoració i Seguiment avaluarà la situació.
11.7. S'entenen causes de força major, aquelles situacions d'incapacitat permanent, risc durant l'embaràs, incapacitat temporal per accident laboral, o aquelles que estiguin determinades per la normativa corresponent.
11.8. En cas que es procedeixi a la suspensió del complement de carrera professional d'un treballador, s'iniciarà un procediment en el qual es donarà audiència a l'afectat i als representants del personal, a fi que la Comissió de Valoració i Seguiment pugui ratificar o revocar aquesta suspensió.
De ratificar-se la suspensió, el treballador cessarà en el cobrament del complement durant l'exercici anual següent. No obstant això, si acredités la formació requerida dins del període estipulat en l'apartat 11.1, es procedirà a reinstaurar el pagament corresponent al seu nivell professional, sense que en cap cas procedeixi l'abonament dels imports no percebuts durant el temps en què no va complir amb els requisits formatius establerts.
12. PROGRESSIÓ DE NIVELL
12.1. Per a que els empleats públics, acollits al sistema de carrera professional horitzontal, puguin progressar al nivell superior, hauran d'acreditar els anys de serveis prestats necessaris d'acord amb el que s'estableix en l'apartat 4.2 del present acord.
12.2. Prèvia sol·licitud de progressió de nivell de la persona interessada, el Departament de Recursos Humans emetrà un certificat que acrediti els anys de servei prestats, amb la finalitat de procedir a la promoció de nivell.
12.3. L'empleat que sol·liciti la progressió de nivell, haurà d'acreditar la realització de les hores de formació corresponents a la diferència entre el nivell al qual aspira accedir i el nivell d'origen del qual prové.
12.4. Els efectes econòmics derivats de la progressió de nivell tindran efecte a partir de la data de sol·licitud.
13. ÒRGANS DE VALORACIÓ DE LA CARRERA PROFESSIONAL
13.1. L'òrgan competent per a valorar i verificar el compliment dels requisits i condicions necessàries per a accedir als diferents nivells de la carrera professional horitzontal de l'Ajuntament d'Eivissa serà la Comissió de Valoració i Seguiment. Aquesta comissió serà nomenada per l'Alcalde o regidor delegat de l'Ajuntament d'Eivissa en la resolució mitjançant la qual s'aprovi la convocatòria.
13.2. La Comissió de Valoració és un òrgan col·legiat, de naturalesa paritària i amb caràcter preceptiu.
13.3. Per a la valoració del nivell inicial de carrera professional, es constituirà una Comissió de Valoració extraordinària formada per un màxim 16 membres titulars i 3 membres en qualitat de suplents de cada titular. A més, tindran dret a assistir, en qualitat d'observadors, un membre titular i un suplent per cada sindicat amb representació en la Taula General de Funcionaris i Laborals. Prèvia sol·licitud motivada de la Comissió, podrà assistir personal del Departament de Recursos Humans com a assessor, amb veu però sense vot.
La designació dels membres s'efectuarà mitjançant sorteig entre el personal de l'Ajuntament, amb distinció per grups, subgrups o categories professionals (A1, A2, C1 i C2), exceptuant al personal pertanyent a la categoria AP, sota els següents criteris:
• S'exclourà al personal pertanyent a la categoria AP.
• Se seleccionaran un mínim de dos representants per cadascuna de les categories A1, A2 i C1.
• Es designaran un mínim de quatre membres de la categoria C2.
El càrrec de president recaurà en un funcionari de les categories A1 o A2, mentre que el de secretari serà exercit per un membre de la categoria C2.
L'ordre de participació s'establirà alfabèticament per primer cognom, prenent com a referència la lletra determinada en el sorteig anual efectuat per la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública.
13.4. La Comissió de Valoració i Seguiment estarà formada per funcionaris/as de carrera, personal laboral fix, funcionaris/as interins/as o personal laboral temporal que ocupin places vacants de caràcter estructural i comptin amb almenys un nivell de carrera professional reconegut per l'Ajuntament d'Eivissa, comptarà amb un màxim de cinc membres titulars i tres suplents per cada titular, designats per l'Ajuntament. A més, tindran dret a assistir, en qualitat d'observadors, un membre titular i un suplent per cada sindicat amb representació en la Taula General de Funcionaris i Laborals. Prèvia sol·licitud motivada de la Comissió, podrà assistir personal del Departament de Recursos Humans com a assessor, amb veu però sense vot.
La designació dels membres s'efectuarà mitjançant sorteig entre el personal de l'Ajuntament, amb distinció per grups, subgrups o categories professionals (A1, A2, C1 i C2), sota els següents criteris:
• S'exclourà al personal pertanyent a la categoria AP.
• Se seleccionarà un representant per cadascuna de les categories A1, A2 i C1.
• Es designaran dos membres de la categoria C2.
El càrrec de president recaurà en un funcionari de les categories A1 o A2, mentre que el de secretari serà exercit per un membre de la categoria C2.
L'ordre de participació s'establirà alfabèticament per primer cognom, prenent com a referència la lletra determinada en el sorteig anual efectuat per la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública.
13.5. La Comissió de Valoració i Seguiment es reunirà de manera ordinària amb periodicitat anual, entre la segona quinzena de juliol i el mes d'agost, amb la finalitat de validar la formació presentada durant el període anual necessària per al manteniment de nivell.
13.6. La Comissió de Valoració i Seguiment es reunirà de manera extraordinària trimestralment sempre que hi hagi sol·licituds que no requereixin participació en la convocatòria anual: nou accés, progressió de nivell, suspensió del complement o altres situacions que requereixin valoració.
13.7. Aquesta comissió és un òrgan col·legiat, tècnic i especialitzat i haurà de regir-se pels principis d'objectivitat, independència, imparcialitat, discrecionalitat i professionalitat, i tindrà les següents funcions:
• Comprovar els requisits de les persones sol·licitants, i elevar a l'òrgan competent una proposta definitiva, sobre l'estimació o desestimació de les sol·licituds.
• Valorar, estudiar i proposar, les mesures a aplicar en casos d'incompliment
13.8. Els membres de la Comissió, estan obligats a mantenir el secret sobre les deliberacions, els informes emesos, les avaluacions i qualsevol altre assumpte de competència de la Comissió.
13.9. Els membres de la Comissió tindran dret a l'abonament de l'import de 42,83 euros per cada sessió a la qual assisteixin. No es generarà el dret de retribució indicat a favor dels membres de la Comissió quan la durada de les sessions que duguin a terme sigui inferior a tres hores. En cap cas tindran dret a aquest abonament els empleats de l'Ajuntament d'Eivissa que actuïn en qualitat d'observadors o assessors.
14. VIGÈNCIA
El present acord s'elevarà al Ple de la Corporació de l'Ajuntament d'Eivissa, per a la seva aprovació i posterior publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, moment en el qual la present disposició administrativa adquirirà la seva eficàcia.
El present acord, deixa sense efecte qualsevol disposició de rang igual o inferior, que s'oposi a l'aquí acordat, ho contradigui o sigui incompatible amb el que disposa.”
Eivissa, firmat electrònicament (5 de setembre de 2025)
La primera tinent d'alcalde Gema Marí Planells