Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ECONOMIA, HISENDA I INNOVACIÓ

Núm. 611434
Resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació, a proposta de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, per la qual s'autoritza la cessió d'ús gratuïta i temporal del despatx 208 i la revocació de la cessió d'ús del 305 al Casal Ernest Lluch situat al carrer de la Rosa, 3, de Palma, a favor de l'Associació Asperger de Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En la data de la signatura electrònica, la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1. En data 15 de maig de 1995, l'Ajuntament de Palma va cedir l'edifici del Casal Ernest Lluch a la Conselleria de Salut, mitjançant la signatura d'un conveni per un període de noranta-nou anys.

2. En la clàusula cinquena d'aquest conveni s'autoritza, expressament, la Conselleria de Salut a formalitzar cessions d'ús gratuïtes i temporals de determinades parts del Casal a altres entitats i associacions sense ànim de lucre, i li encomana el manteniment, el funcionament i la gestió dels serveis que s'hagin d'ubicar a l'edifici.

3. L'article segon de l'Ordre de la consellera de Salut i Consum de 10 de març de 2020 de modificació de l'Ordre del conseller de Salut de 12 de juny de 2014 per la qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament del Casal Ernest Lluch, estableix que el Casal és un edifici posat al servei d'entitats sense ànim de lucre sempre que els seus fins, d'acord amb els estatuts, siguin socials o culturals directament relacionats amb les competències de la Conselleria de Salut, per facilitar-los l'exercici de les seves funcions i tasques.

4. El nombre de l'actiu en l'Inventari general de béns i drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears és el 100000002338 – 0, amb referència cadastral 9905710DD6890F0001QH, inscrit en el Registre de la Propietat núm. 3 de Palma (foli 103, tom 78, llibre 2419, inscripció núm. 2189).

5. L'Associació Asperger de Balears és entitat resident del Casal Ernest Lluch des del 13 de març de 2024 i hi ocupa el despatx 305, d'uns 9 m2.

6. En data 11 de juliol de 2025 l'Associació Asperger de Balears va registrar un escrit en què comunicava que el despatx 305 els ha quedat petit i no els permet donar un servei adequat per poder continuar acompanyant les famílies autistes de Mallorca, ja que ara per ara hi ha un increment de casos amb diagnòstic d'autisme que esperen tractament professional i acompanyament emocional, per la qual cosa l'associació està professionalitzant els serveis per poder donar un millor suport a persones d'especial vulnerabilitat. Per això, sol·licita canviar-se al despatx 208 del Casal Ernest Lluch, on a més de poder guardar el material de l'associació podrà mantenir reunions de grups reduïts de persones i donar, així, un millor servei a les persones afectades pel trastorn de l'autisme i a les persones convivents, que, cada vegada més, demanen un servei àgil i professional.

7. El canvi de despatx no implica cap canvi en els altres condicionaments de la cessió, que segons la resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació de 13 de març de 2024 (BOIB núm. 38, de 19 de març) s'exhaureix el 13 de març de 2028.

8. En data 28 de juliol de 2025, va tenir entrada en la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni (VALIB núm. identificador 410855) un ofici de la secretària general de la Conselleria de Salut, acompanyat de l'informe i de la resolució de cessió, en el qual s'insta el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació a iniciar l'expedient de canvi de despatx del 305 al 208 al Casal Ernest Lluch a favor de l'Associació Asperger de Balears.

9. En data 11 d'agost de 2025, la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni va dictar la resolució d'inici de l'expedient de què es tracta.

Fonaments de dret

1. El conveni de 15 de maig de 1995 pel qual l'Ajuntament de Palma cedeix l'edifici del Casal Ernest Lluch, ubicat al carrer de la Rosa, 3, de Palma, i l'espai ubicat al carrer de Can Campaner, 4, de Palma, a la Conselleria de Salut per un període de noranta-nou anys.

2. L'Ordre del conseller de Salut de 12 de juny de 2014 per la qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament del Casal Ernest Lluch (BOIB núm. 86, de 24 de juny), modificada per l'Ordre de la consellera de Salut i Consum de 10 de març de 2020 (BOIB núm. 56, de 14 d'abril).

3. Els articles 63 i 64, en relació amb els articles 87.g) i 88.f), inclosos en la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Els articles 128, 129 i 130, per remissió de l'article 142, inclosos en el Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, de patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. El Decret 7/2025, d'11 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 89, de 12 de juliol).

6. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91, de 14 de juliol).

7. El Decret 56/2023, de 21 de juliol, pel qual es disposa el nomenament d'alts càrrecs de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació (BOIB núm. 103, de 22 de juliol).

Proposta de resolució

Propòs al conseller d'Economia, Hisenda i Innovació que dicti una resolució en els termes següents:

1. Autoritzar la cessió d'ús gratuïta i temporal del despatx 208 i la revocació de la cessió d'ús del 305 al Casal Ernest Lluch situat al carrer de la Rosa, 3, de Palma, a favor de l'Associació Asperger de Balears.

2. Establir que la cessió d'ús és fins al 13 de març de 2028.

3. Disposar que l'entitat usuària del Casal s'ha de fer càrrec de la reposició o la reparació dels desperfectes en els materials, els equipaments o les instal·lacions del despatx o l'espai cedit en ús exclusiu.

4. Fixar que l'entitat està sotmesa al compliment dels deures que estableix l'Ordre de la consellera de Salut i Consum de 10 de març de 2020 de modificació de l'Ordre de conseller de Salut de 12 de juny de 2014 per la qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament del Casal Ernest Lluch.

5. Establir que, si el bé i els drets cedits no es destinen a l'ús previst en l'Ordre de la consellera de Salut i Consum abans esmentada, es considerarà revocada la cessió i revertiran a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. Estipular que la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en qualsevol moment anterior al venciment de la cessió d'ús o de les pròrrogues, a instància de la Conselleria de Salut o de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, pot instar-ne la revocació amb un preavís de tres mesos.

7. Notificar aquesta Resolució a les parts interessades.

8. Anotar les característiques de la cessió d'ús i la revocació en l'Inventari general de béns i drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

9. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma,  22 d'agost de 2025

El conseller d'Economia, Hisenda i Innovació Antoni Costa Costa

La directora general proposant Susana Fátima Pérez Sánchez