Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 602333
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts per contractar personal tècnic de suport a la recerca a les Illes Balears (TEC2025)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. L'article 30 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, estableix que, en matèria de recerca, innovació i desenvolupament científic i tècnic, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té competència exclusiva.

2. La Llei 7/2022, de 5 d'agost, de la ciència, tecnologia i innovació de les Illes Balears té com objecte el foment de l'activitat d'investigació, de desenvolupament tecnològic i d'innovació, entesa com a bé comú en l'àmbit de les Illes Balears, i la coordinació i la planificació de l'Ecosistema de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears (ECTIB).

3. L'article 16.2 de la Llei 7/2022 defineix el personal de suport a la recerca com les persones que, seguint el que estableix l'article 13.1 de la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, duen a terme activitats que contribueixen a la generació de nous coneixements, productes, processos, mètodes i tècniques o que participen en les tasques de gestió de projectes d'investigació, desenvolupament, innovació i transferència, en qualsevol àmbit públic o privat.

4. L'article 21.1 de la Llei 7/2022 especifica que els agents de recerca del sector públic de l'ECTIB poden disposar de personal tècnic de suport a la recerca amb funcions de col·laboració i assistència en activitats de recerca, desenvolupament i innovació en el marc legal aplicable al respectiu agent en funció de la seva tipologia i naturalesa jurídica.

5. El Manual de Frascati de l'Organització de Cooperació i Desenvolupament Econòmic (OCDE) defineix el personal tècnic de suport a la recerca com aquell que participa en la R+D mitjançant la realització de tasques cientificotècniques que requereixen de l'aplicació de conceptes, mètodes operatius i l'ús d'equipament de recerca, sovint sota la supervisió dels investigadors.

6. La necessitat de personal tècnic de suport a la recerca qualificat és una de les demandes més sol·licitades pels centres de recerca de les Illes Balears. La seva incorporació enforteix la capacitat investigadora dels grups de recerca.

7. D'acord amb el que es disposa a l'article 2.1.1 de la Comunicació de la Comissió sobre el Marc sobre Ajudes Estatals de Recerca i Desenvolupament i Innovació (2022/C 414/01), no s'aplicarà el que es disposa a l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes concedides a organismes de recerca per a activitats no econòmiques.

Les entitats beneficiàries que, a més d'activitats no econòmiques, realitzin també activitats econòmiques, hauran de consignar per separat el finançament, els costos i els ingressos respectius, perquè es pugui distingir amb claredat entre tots dos tipus d'activitats i entre els seus respectius costos, finançament i ingressos, de manera que s'eviti efectivament la subvenció indirecta de l'activitat econòmica.

Quan l'organisme de recerca realitzi gairebé exclusivament activitats no econòmiques, podran quedar exclosos íntegrament de l'àmbit d'aplicació de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea sempre que les seves activitats econòmiques siguin purament accessòries; és a dir, que corresponguin a una activitat que estigui relacionada directament amb el seu funcionament o sigui necessària per al funcionament de l'organisme de recerca o estigui estretament vinculada al seu principal ús no econòmic, i tingui un abast limitat. Es considerarà que això es produeix quan les activitats econòmiques consumeixen exactament les mateixes entrades (inputs), com material, equipament, mà d'obra i capital fix, que les activitats no econòmiques i la capacitat assignada cada any a aquestes activitats econòmiques no supera el 20 % de la capacitat anual total de l'entitat de què es tracti.

En aplicació de l'anterior, les ajudes previstes en aquesta resolució per als organismes de recerca no tindran la consideració d'ajudes d'Estat.

8. En el cas que el beneficiari sigui una empresa, les ajudes tindran consideració d'ajut d'estat i estaran sotmeses al règim de minimis establert en el Reglament (UE) núm. 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del TFUE als ajuts de minimis, l'import total dels quals, compatibles amb el règim d'ajudes estatals, corresponents a una única empresa no pot ser superior a 300.000 euros en un període de tres anys des de la primera resolució de concessió. Per a aquest càlcul, els ajuts es consideren concedits en el moment en què es confereix a l'empresa el dret legal a rebre l'ajut, amb independència de la data de pagament.

9. L'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació, estableix al punt 3r de l'article 2.1.a) que la contractació de personal tècnic és una activitat susceptible d'ajuda (BOIB núm. 25, de 13 de febrer de 2010).

10. El 19 d'abril de 2024 es va publicar l'acord del Consell de Govern pel qual s'aprova el Pla estratègic de subvencions de la Comunitat Autònoma de las Illes Balears per als exercicis 2024-2026. L'acord preveu la línia I.5.5 «Ajuts per cofinançar la incorporació de personal tècnic de suport de la investigació al sistema de ciència» (BOIB núm. 52 de 20 d'abril de 2024).

Fonaments de dret

1. La Llei 7/2022, de 5 d'agost, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació de les Illes Balears (BOIB ext. núm. 105, de 9 d'agost de 2022).

2. La Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació (BOE núm. 131, de 2 de juny de 2011).

3. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).

4. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

5. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

6. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

7. La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (BOE núm. 294, de 6 de desembre de 2018).

8. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

9. El Decret 75/2004 de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les Lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre de 2004).

10. L'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia, de 26 de gener de 2010, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, del 13 de febrer de 2010).

11. La Resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació de 17 d'octubre de 2024, per la qual es modifica l'annex del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 (BOIB núm. 137, del 19 d'octubre de 2024).

12. El Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior, en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, i eximeix determinades categories d'ajudes a la inversió per a les ajudes a projectes de recerca i desenvolupament (article 25).

13. La Comunicació de la Comissió sobre el Marc d'ajudes estatals de recerca i desenvolupament i innovació (2022/C 414/01), publicat en el Diari Oficial de la Unió Europea (C 414/1, de 28 d'octubre de 2022).

14. El Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.

Per tot això, d'acord amb els articles 8.1 i 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 5 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, a proposta del director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, amb l'informe de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, amb la fiscalització prèvia de la Intervenció de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que em confereixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria per a la concessió d'ajuts per contractar personal tècnic de suport a la recerca a les Illes Balears mitjançant el procediment de pagament anticipat amb les especificacions i els requisits que estableix l'annex I d'aquesta Resolució.

2. Aprovar les bases d'aquesta convocatòria, que s'especifiquen a l'annex I, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i ordenar que entri en vigor l'endemà d'haver-s'hi publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici d'interposar-ne qualsevol altre que es consideri oportú.

 

(Signat electrònicament: 29 d'agost de 2025)

El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany

 

ANNEX I Bases de la convocatòria

I. Objectius i característiques

Primer Finalitat

1. La finalitat d'aquesta convocatòria és donar ajuts per contractar personal tècnic de suport a la recerca perquè s'incorporin als grups de recerca de les Illes Balears.

2. Els ajuts es concediran en règim de concurrència competitiva, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics, assenyalats per l'article 6.2 del Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Segon Entitats beneficiàries

1. Tipus d'entitats beneficiàries:

a) Centres públics d'R+D: universitats públiques, organismes públics de recerca (reconeguts en la Llei 14/2011), entitats sanitàries públiques o de titularitat pública de naturalesa institucional amb personificació privada, sense ànim de lucre, i, en general, qualsevol centre d'R+D dependent de les diferents administracions públiques. S'inclouen en aquest apartat les fundacions, independentment del seu caràcter públic o privat, vinculades o dependents d'universitats públiques, organismes de recerca públics i hospitals públics.

b) Les associacions sense ànim de lucre que tenguin definida en els seus estatuts l'R+D com un dels seus objectius.

c) Universitats privades o centres universitaris privats amb capacitat i activitat demostrada en R+D (reconegudes pel Reial decret 1509/2008, de 12 de setembre, pel qual es regula el Registre d'Universitats, Centres i Títols).

2. Els beneficiaris han de complir els requisits específics següents:

a) Han de tenir una oficina o domicili social en l'àmbit territorial de les Illes Balears.

b) Han d'estar vàlidament constituïdes de conformitat amb la normativa vigent i inscrites en el Registre corresponent; disposar de l'organització, l'estructura tècnica i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'actuació objecte de subvenció.

c) L'actuació objecte de subvenció s'ha de desenvolupar a les Illes Balears.

3. No poden ser beneficiàries de la subvenció:

a) Les persones, entitats o agrupacions en què concorri alguna de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i en l'article 13.2, 3 i 3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

b) Les entitats sol·licitants que hagin estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma d'acord amb la Llei 11/2016, de 28 de juliol d'igualtat de dones i homes.

c) Les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, sancionades per resolució administrativa ferma per alguna de les infraccions qualificades com a molt greus, en els termes i terminis previstos al Títol IV de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tractament i no discriminació.

d) Les que hagin estat sancionades mitjançant resolució ferma en via administrativa amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb els apartats 2.a) i 3.a) de l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

e) Les que hagin estat sancionades amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir un ajut o subvenció mitjançant qualsevol altra norma aplicable.

4. Els grups de recerca de les entitats beneficiàries que poden optar a aquests ajuts han d'estar formats per un conjunt investigadors que duguin a terme activitats de recerca de manera conjunta i coordinada.

La composició mínima ha de ser de tres investigadors amb vinculació amb l'entitat beneficiària que estiguin en possessió del títol de doctor, i almenys un d'ells amb una antiguitat mínima de cinc anys i amb vinculació laboral o funcionarial permanent amb la seva entitat.

Tercer Característiques dels ajuts

1. La durada de l'ajut és de tres anys comptadors des de la data d'incorporació del tècnic al seu lloc de feina.

2. La dotació màxima de cadascun dels ajuts és de 32.400,00 euros per a cadascuna de les tres anualitats del contracte. La retribució mínima que s'ha d'indicar als contractes és de 24.311,55 euros bruts anuals. L'import màxim per finançar els contractes en concepte d'indemnització per expiració de contracte serà de 4.051,92 euros.

3. L'ajut atorgat s'ha de destinar a finançar el salari brut (el salari més la quota de la Seguretat Social del treballador) i la quota empresarial de la Seguretat Social dels tècnics contractats. Les entitats beneficiàries han d'assumir qualsevol increment retributiu dels tècnics contractats que es produeixi durant anys posteriors, com també les repercussions dels increments de la quota empresarial de la Seguretat Social o qualsevol altra incidència.

4. El personal tècnic que es contracti mitjançant els ajuts prevists en aquesta convocatòria ha d'estar en possessió d'una titulació oficial universitària, de nivell MECES igual o superior a 2, o equivalent (amb un mínim de 240 crèdits).

Quart Finançament

L'aportació de la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors ha de ser com a màxim d'1.025.500,00 euros de l'exercici de 2025. La distribució màxima de les partides pressupostàries és la següent:

  • 325.500,00 euros, amb càrrec a la partida 13801 541A01 70100 00.
  • 400.000,00 euros, amb càrrec a la partida 13801 541A01 74700 00.
  • 100.000,00 euros, amb càrrec a la partida 13801 541A01 74800 00.
  • 100.000,00 euros, amb càrrec a la partida 13801 541A01 74900 00.
  • 100.000,00 euros, amb càrrec a la partida 13801 541A01 78000 00.

Atès que aquesta subvenció s'imputa a més d'una partida pressupostària, l'assignació és vinculant per l'import total i no per cada partida. Aquesta vinculació està condicionada per les limitacions pressupostàries del crèdit disponible i per les pròpies dels expedients de modificació de crèdit que estableixen les normes pressupostàries que hi són aplicables.

Cinquè Compatibilitat amb altres ajudes

1. Els contractes finançats amb càrrec als ajuts objecte d'aquesta Resolució són incompatibles amb la vigència de qualsevol altre contracte laboral del personal contractat.

2. Els ajuts concedits seran compatibles amb altres ajuts o subvencions, amb independència de la seva naturalesa i de l'entitat que els atorgui, sempre que la suma total no superi el cost total de l'actuació subvencionada i que no provinguin del Govern de les Illes Balears. S'exceptuen els ajuts destinats a l'assistència a congressos, reunions o jornades científiques, o a la realització d'estades de curta durada en altres centres.

Les entitats sol·licitants hauran de declarar expressament els ajuts obtinguts o sol·licitats per als contractes per als quals se sol·licita finançament, tant en el moment de presentar la sol·licitud com en qualsevol moment posterior en què es produeixi aquesta circumstància.

 

II. Procediment de sol·licitud i concessió

Sisè Instrucció i òrgans competents

1. La Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors és l'òrgan competent per instruir els procediments de concessió dels ajuts d'aquesta convocatòria.

2. El conseller d'Educació i Universitats o la persona delegada en virtut de la normativa vigent és l'òrgan competent per resoldre la concessió dels ajuts.

Setè Entitats col·laboradores

De conformitat amb el que disposen els articles 26 i 27 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 9 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, per a la fase d'avaluació científica, s'ha designat, mitjançant el corresponent conveni, l'Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears (AQUIB) com a entitat col·laboradora.

Vuitè Termini i presentació de les sol·licituds

1. El termini per presentar les sol·licituds dels ajuts és de 20 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i finalitza a les 13.00 hores del darrer dia del termini.

2. Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds mitjançant el tràmit telemàtic disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica https://www.caib.es/seucaib (TEC2025). No es tendran per presentades en el Registre les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via diferent d'aquest tràmit telemàtic. La sol·licitud s'ha d'emplenar i signar electrònicament per la persona que representa legalment l'entitat sol·licitant.

3. Cada grup de recerca només podrà presentar una única sol·licitud en aquesta convocatòria. En cas que se'n presentin més d'una, es comunicarà aquesta circumstància perquè els implicats manifestin i acordin quina sol·licitud ha de continuar el procediment. Si no s'arriba a cap acord, s'entendrà que el grup desisteix de participar en la convocatòria.

4. La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases de la convocatòria per part de l'entitat.

5. El sol·licitant té dret a no aportar documents que ja estiguin en poder de l'Administració. La comprovació d'ofici que els sol·licitants estan al corrent de les obligacions tributàries es farà prèvia autorització expressa de l'interessat i les comprovacions relatives a la Seguretat Social es faran sempre que l'interessat no s'hi oposi a través dels formularis corresponents. En cas contrari, s'hauran d'aportar els certificats acreditatius corresponents.

6. Juntament amb la sol·licitud, mitjançant el tràmit, s'ha de presentar obligatòriament la documentació que s'enumera a continuació, seguint els models normalitzats publicats al mateix procediment.

a) La memòria descriptiva amb els apartats següents:

  • Necessitat i impacte de la contractació del personal tècnic que se sol·licita.
  • Relació del personal tècnic del que disposa el grup de recerca en l'actualitat i les funcions que realitza.
  • Perfil i característiques del personal tècnic que es vol contractar.
  • Tasques que durà a terme el personal tècnic i planificació d'aquestes.

En cas que l'entitat sol·licitant disposi d'una persona candidata, es pot incloure en la memòria el seu nom i la seva titulació acadèmica.

b) El currículum del grup de recerca amb la següent informació:

  • Publicacions científiques del grup de recerca (fer referència a les 10 publicacions amb major índex d'impacte dels darrers dos anys en les quals hi figurin, com a mínim, dos membres del mateix grup de recerca).
  • Patents.
  • Projectes de recerca actius en convocatòries competitives (darrers dos anys).
  • Contractes amb l'Administració pública i amb empreses (darrers dos anys).
  • Lectures de tesis (darrers dos anys).

c) DECLARACIÓ RESPONSABLE de l'entitat signada pel representant legal. La declaració ha d'incloure que l'entitat:

  • No ha obtingut subvencions ni ajuts per a la mateixa finalitat, objectius i actuacions, provinents de cap administració ni d'entitat pública o privada. En cas que se n'hagin obtingut o se n'obtinguin posteriorment, es compromet a comunicar-ho immediatament a l'òrgan gestor.
  • No incorre en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per rebre la subvenció, d'acord amb la legislació de subvencions vigent.
  • Que complirà les obligacions que estableix l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, com també les que estableix el punt 15 de les bases d'aquesta convocatòria.
  • Que es troba al corrent del pagament amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb les hisendes públiques estatal i autonòmica. Així com l'autorització expressa perquè l'òrgan instructor comprovi d'ofici aquestes dades. En cas que s'hi oposi, haurà de presentar la corresponent documentació d'acreditació quan se li reclami.
  • Que s'adquireix el compromís de comunicar a l'òrgan instructor qualsevol circumstància que afecti als requisits exigits per a la concessió de la subvenció.
  • Que aporta dades vertaderes tant en el formulari de sol·licitud com en els documents que l'acompanyen, i és coneixedora i responsable de tota la informació de la sol·licitud.
  • Que compleix amb tots els requisits per obtenir la condició de beneficiària detallats al punt 2 de les bases d'aquesta convocatòria.
  • Que ha informat les persones de les quals aporta dades o documentació en quant a la comunicació d'aquestes dades, l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seves competències i d'acord amb els fins del procediment, de la possibilitat que l'Administració realitzi consultes relacionades amb les seves dades per comprovar-ne, entre d'altres, la veracitat, i del dret d'oposició que li assisteix al fet que l'Administració tracti les seves dades.

7. Tots els documents on així s'exigeixi s'han de signar mitjançant signatura electrònica que compleixi els requisits i les especificacions previstes a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

8. Si la sol·licitud no s'ha formulat mitjançant els impresos normalitzats disponibles a la Seu Electrònica https://www.caib.es/seucaib (TEC2025) o s'ha presentat sense adjuntar-hi degudament tota la documentació esmentada en els apartats anteriors, s'ha de requerir la persona interessada perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni aquestes mancances. Si no fa les esmenes, es considera que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que fixa l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Novè Avaluació i selecció de les propostes

1. La composició de la Comissió Avaluadora és la següent:

a) El director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, que actua com a president.

b) Quatre persones expertes designades per l'òrgan instructor en col·laboració amb l'entitat col·laboradora.

c) La cap del Servei de Planificació de la Recerca, que actua com a secretària amb veu però sense vot.

2. La Comissió Avaluadora realitzarà el procediment d'avaluació i selecció de les propostes. El procediment d'avaluació i selecció s'ha de fer en dues fases: una primera fase d'avaluació i una segona fase de selecció de les propostes.

3. L'avaluació cientificotècnica s'ha de basar en els següents criteris, que s'han de valorar de la manera que s'indica:

a) Currículum del grup de recerca (publicacions, projectes de recerca, contractes, patents, formació, etc.) (màxim 15 punts).

b) Definició i planificació de les tasques per realitzar pel personal tècnic que s'ha de contractar (màxim 15 punts).

c) Impacte i benefici pel grup de recerca de la contractació del personal tècnic (màxim 10 punts).

4. Perquè la sol·licitud pugui ser considerada finançable s'ha d'obtenir una puntuació mínima de 25 punts.

5. En cas d'empat, la proposta amb més puntuació ha d'ocupar el primer lloc en la llista de prelació, d'acord amb l'ordre següent:

a) Currículum del grup de recerca (publicacions, projectes de recerca, contractes, patents, formació, etc.).

b) Definició i planificació de les tasques per realitzar pel personal tècnic que s'ha de contractar.

c) Impacte i benefici pel grup de recerca de la contractació del personal tècnic.

6. La Comissió Avaluadora ha de revisar les sol·licituds presentades i elaborar dues relacions:

a) Una relació prioritzada de les propostes que es considerin finançables en funció de la puntuació.

b) Una relació de les propostes considerades no finançables que formaran part de la llista de reserva.

7. La Comissió Avaluadora proposarà la relació de propostes finançables i no finançables a l'òrgan instructor.

8. L'òrgan instructor publicarà a la pàgina web del procediment de la seu electrònica https://www.caib.es/seucaib (TEC2025) la relació prioritzada de les propostes que es consideren finançables i la de les no finançables. Les entitats disposen d'un termini de cinc dies hàbils comptadors des del dia següent al de publicació de la relació per formular les al·legacions que considerin oportunes, les quals s'han de fer per registre electrònic.

Desè Proposta de resolució i acceptació

1. Realitzada l'avaluació i selecció de les sol·licituds en la forma prevista en aquesta convocatòria l'òrgan instructor ha de formular les propostes de resolució de concessió oportunes. Els interessats disposen d'un termini màxim de deu dies hàbils des de la notificació per manifestar l'acceptació o el desistiment de l'ajut proposat o per exposar les al·legacions que considerin necessàries.

Si no es presenta l'acceptació de l'ajut ni es formula cap al·legació o hi ha un desistiment exprés en l'esmentat termini, s'entén que es desisteix de la sol·licitud i de l'ajut proposat.

2. Juntament amb el model d'acceptació de l'ajut disponible a la pàgina del procediment a la Seu Electrònica https://www.caib.es/seucaib (TEC2025), s'ha de presentar la següent documentació:

a) Documents relatius a la part institucional de les entitats sol·licitants:

  • En el cas d'entitats públiques, una còpia de la publicació en el butlletí oficial corresponent de la creació o el reconeixement de l'entitat, com també l'acreditació de la representació que exerceix qui signa la sol·licitud. Si ja consta a la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, n'hi ha prou amb una manifestació en aquest sentit.
  • En el cas de persones jurídiques no incloses en el paràgraf anterior, el document constitutiu de l'entitat, si escau, els estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent o el certificat d'inscripció registral dels documents esmentats, i l'acreditació de la representació que exerceix qui signa la sol·licitud.

b) Un certificat o una acreditació de l'existència d'un compte bancari la titularitat del qual recau en l'entitat beneficiària de la subvenció. S'emprarà el model normalitzat disponible al procediment a la Seu Electrònica https://www.caib.es/seucaib (TEC2025). Si ja consta a la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, n'hi ha prou amb una manifestació en aquest sentit.

c) En el cas dels beneficiaris definits al punt 2.1.c), una declaració per part de l'entitat beneficiària de tots els ajuts de minimis rebuts durant els tres anys anteriors al moment de la concessió, els quals no poden superar el límit aplicable pel règim de minimis, incloent-hi la nova concessió.

3. En virtut d'allò que preveu l'article 45 de la Llei 39/2015, la notificació dels tràmits de proposta de resolució i de resolució es realitzaran de forma individual. Així mateix, un cop resolt el procés, l'òrgan instructor publicarà a la seu electrònica https://www.caib.es/seucaib (TEC2025), la relació de les propostes de concessió, així com les concessions definitives, garantint la màxima transparència en tot el procediment.

4. La resta d'accions derivades dels tràmits de notificació de les propostes de resolució i resolucions, com és el cas d'un avís, enviament d'informació complementària de l'avaluació, entre d'altres, es poden fer per correu electrònic.

5. La presentació per part de les persones interessades de qualsevol tipus de sol·licitud o resposta a aquests tràmits (com l'acceptació de l'ajut, el lliurament de documentació addicional o les al·legacions als tràmits) ha de registrar-se mitjançant el procediment a la Seu Electrònica https://www.caib.es/seucaib (TEC2025). De forma excepcional, en el cas que sigui necessari confrontar una documentació original o es doni alguna altra circumstància justificada adequadament, es pot presentar la documentació en qualsevol altra de les formes recollides a l'article 16 de la Llei 39/2015.

Onzè Resolució de concessió

1. El document de resolució de concessió ha de fixar amb caràcter definitiu el període d'execució i de justificació de l'ajut. La resolució també ha de contenir les dades indicades en el punt 12.1 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació.

2. El termini màxim per resoldre els procediments i notificar la resolució és de sis mesos, comptadors des de la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud. L'entitat interessada pot entendre desestimada la sol·licitud si, una vegada transcorregut el termini màxim de sis mesos des de la sol·licitud, no se li ha notificat cap resolució.

3. El termini per resoldre pot ser interromput, d'acord amb l'article 22.1 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, durant el període d'avaluació, així com en l'utilitzat per a l'esmena de deficiències i l'aportació de documents.

Dotzè Contractació i incorporació del personal tècnic

1. La selecció i contractació del personal tècnic de suport correspon a les entitats beneficiàries, amb posterioritat a la resolució de concessió dels ajuts i d'acord amb les condicions que s'hi estableixen.

2. Les institucions beneficiàries han de formalitzar els contractes amb el personal tècnic. En el contracte s'ha d'indicar la durada, la retribució que rebrà el personal tècnic i la data d'incorporació efectiva al lloc de feina, i s'ha de fer referència expressa al finançament del contracte de la següent manera:

«Contracte finançat pel Govern de les Illes Balears».

3. La incorporació efectiva del personal tècnic contractat al seu lloc de feina s'ha de produir com a màxim dins els tres mesos següents a la data de notificació de la concessió de l'ajut.

No obstant això, la incorporació podrà tenir lloc en una data posterior, sempre que l'entitat beneficiària en comuniqui degudament la justificació a l'òrgan instructor abans de la finalització del termini de tres mesos esmentat.

4. S'ha de trametre el contracte de la persona contractada a l'òrgan instructor mitjançant el procediment a la seu electrònica https://www.caib.es/seucaib (TEC2025).

5. D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, l'òrgan instructor certificarà, a través de consulta interadministrativa, el títol o certificació acadèmica de la titulació corresponent a la persona contractada com a personal tècnic. En cas que la persona s'hi oposi, haurà de presentar-lo en aquest moment.

6. En cas que es produeixi la renúncia de la persona contractada, l'entitat beneficiària l'ha de presentar a l'òrgan instructor mitjançant el procediment corresponent a la seu electrònica https://www.caib.es/seucaib (TEC2025).

Es podrà autoritzar la substitució de la persona renunciant per una altra, sempre que quedi un període mínim d'un any de contracte.

7. Les entitats beneficiàries, en el cas que es produeixin suspensions en els contractes formalitzats a l'empara d'aquesta actuació per la concurrència de situacions de maternitat o paternitat, risc en l'embaràs, risc en la lactància natural d'un menor de nou mesos, adopció o acolliment en el període que duri o incapacitat temporal per un període, com a mínim, de tres mesos consecutius, poden sol·licitar la interrupció del termini d'execució de l'ajut corresponent al temps de la suspensió.

La interrupció haurà de ser comunicada, tan aviat com es produeixi, per l'entitat beneficiària a la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, que podrà demanar els informes que consideri oportuns. La interrupció ha de ser autoritzada per l'òrgan condecent i donarà lloc a la modificació dels termes de la resolució de concessió.

Aquesta autorització en cap cas no significa un increment en la quantia de l'ajut concedit inicialment, ni tampoc del període total de contractació, que sempre ha de ser com a màxim de tres anys.

 

III. Procediment de gestió, justificació i control

Tretzè Pagament dels ajuts

1. De conformitat amb l'article 37.2 del Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, el Consell de Govern, en la sessió de l'1 d'agost de 2025, ha autoritzat el pagament anticipat de fins al 100% de l'import de la subvenció.

2. D'altra banda, segons el Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i d'acord amb l'article 25.3.b), s'eximeix els beneficiaris definits al punt 2.1.a) i b) de presentar cap tipus de garantia.

En el cas d'universitats privades amb capacitat i activitat demostrada en R+D, reconegudes pel Reial decret 1509/2008, d'acord amb l'article 25.1 del Decret 75/2004, només es podrà entendre garantida la seva obligació quan el creditor hagi constituït prèviament un aval bancari suficient, per un import mínim del 125 % de les quantitats anticipades, davant la direcció general competent en matèria de tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la qual s'haurà d'assegurar de la seva suficiència formal. L'aval serà de durada indefinida, i romandrà vigent fins que l'òrgan competent n'autoritzi la cancel·lació o devolució.

3. El pagament en concepte de despeses de contractació es durà a terme anticipadament, una vegada signada la resolució de concessió.

Catorzè Justificació dels ajuts

1. El centre d'R+D ha de justificar les despeses fetes durant l'anualitat anterior, corresponents al sou i la quota patronal de la Seguretat Social, en l'aplicació de cadascun dels ajuts que els han concedit, mitjançant un certificat.

2. Les dates de justificació de cada període i els imports mínims a justificar per a cada període, s'establiran en la resolució de concessió. La data de justificació final de l'ajut no pot ser, en cap cas, posterior al 30 de setembre de 2029.

3. Els beneficiaris han d'acreditar, per cada anualitat, la realització de la despesa mitjançant la següent documentació, emprant els models normalitzats disponibles a la Seu Electrònica https://www.caib.es/seucaib (TEC2025):

a) Una memòria d'actuació on s'indicaran les tasques desenvolupades pel personal tècnic contractat.

b) Un certificat de les despeses realitzades signat pel responsable de l'entitat. Aquest certificat ha de contenir un resum de les despeses fetes durant el període que s'ha de justificar amb indicació de la data de pagament.

Si n'hi ha, s'ha de presentar una relació detallada d'altres ingressos o ajuts percebuts que hagin cofinançat la contractació, amb indicació de l'import i la procedència.

c) La documentació justificativa següent, corresponent a l'anualitat que es justifica:

  • Les nòmines del tècnic contractat i els justificants de pagament, o bé un certificat o un extracte mensual bancari que acrediti l'ingrés de la nòmina en el compte corrent del perceptor.
  • Model TC1 de la Tresoreria General de la Seguretat Social amb el justificant del pagament bancari corresponent.
  • Model TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
  • Model 111 de retencions i ingressos a compte de l'IRPF amb el justificant del pagament bancari corresponent.
  • Model 190 (resum anual de retencions i ingressos a compte de l'IRPF) corresponent al període de justificació. S'han de presentar el primer full de dades generals i els corresponents a les persones declarades.

En el cas dels beneficiaris que siguin entitats públiques no territorials, segons l'article 18.1.c) de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, es pot eximir de l'obligació de presentar aquests justificants, sense perjudici de l'obligació de l'òrgan competent per a la comprovació de la subvenció de demanar, a l'entitat beneficiària, per mitjà l'aplicació de tècniques de mostreig, que presenti determinats justificants a l'efecte d'obtenir una evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció.

4. En el cas que no es justifiqui la totalitat de l'ajut concedit, s'haurà d'iniciar el procediment de reintegrament de l'import no justificat.

L'entitat beneficiària haurà de retornar els imports reclamats per l'òrgan competent a la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en un termini de quinze dies i haurà d'aportar una còpia del document acreditatiu del reintegrament a l'òrgan instructor.

 

Quinzè Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries dels ajuts han de complir amb les següents obligacions:

a) Formalitzar un contracte de feina amb el tècnic seleccionat, la durada del qual ha de ser com a mínim pel període per al qual es concedeix l'ajut establert en la resolució de concessió. La modalitat contractual s'ha d'ajustar a la legislació vigent en el moment en què se subscrigui el contracte.

b) Assignar al personal tècnic les tasques indicades en la sol·licitud i, si escau, en la resolució de concessió.

c) Justificar la despesa d'acord amb el que estableix aquesta convocatòria.

d) Conservar tots els justificants de pagament i col·laborar amb les institucions de control.

e) Presentar, juntament amb els certificats anuals, una memòria de les tasques desenvolupades.

2. A més, les entitats beneficiàries dels ajuts han de complir les obligacions fixades a l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i a l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, així com les establertes en aquesta Resolució. Aquestes obligacions es detallen a continuació:

a) Acreditar davant l'òrgan instructor que l'activitat s'ha dut a terme i que s'han complert de manera efectiva els requisits i les condicions que s'exigeixen per concedir els ajuts, com també justificar els ajuts en la forma i amb la documentació que es detallen en aquesta convocatòria i d'acord amb la normativa vigent sobre subvencions, contractes, etc.

b) Comunicar a l'òrgan instructor qualsevol canvi que s'introdueixi en el detall dels contractes i altres possibles modificacions, d'acord amb el punt 12, perquè l'òrgan instructor els autoritzi o els denegui. Els canvis han d'estar prou motivats i no han d'afectar ni els objectius ni les condicions establertes en la resolució de concessió de l'ajut.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma.

d) Accedir a les actuacions de comprovació que dugui a terme l'òrgan instructor i a les actuacions de control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes i qualsevol altra autoritat de control. Si del resultat d'aquestes actuacions de control es detecten irregularitats, derivarà l'obligació de reintegrament de les quanties indegudament percebudes.

e) Donar compliment a la normativa comunitària, nacional i autonòmica aplicable en l'àmbit de la contractació, les subvencions, la comptabilitat, la publicitat, el medi ambient i la igualtat d'oportunitats.

f) Fer constar en les memòries justificatives que es redactin els documents o els actes públics relacionats amb la finalitat de la subvenció el patrocini de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Concretament, s'hi ha d'incorporar la imatge corporativa del Govern de les Illes Balears. Una còpia d'aquestes publicacions s'ha de trametre a l'òrgan instructor.

g) Conservar tota la documentació justificativa relacionada amb les despeses de l'operació durant un període de cinc anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l'operació.

h) Adoptar mesures antifrau eficaces i proporcionades en l'àmbit de la gestió administrativa que correspongui a fi d'evitar sobrefinançament o doble finançament amb altres subvencions comunitàries, estatals, o autonòmiques o altres programes o períodes de programació, fraccionament de la despesa, etc. En aquest sentit, s'ha d'informar l'òrgan instructor sobre les sol·licituds d'altres ajuts per a les mateixes inversions o activitats cursades davant qualsevol altra administració o organisme, públic o privat, i, si escau, si s'han concedit i per quina quantia.

i) Disposar de tots els documents sobre la despesa que resultin necessaris per comptar amb una pista d'auditoria apropiada.

j) En el cas de renunciar a l'ajut atorgat, comunicar la renúncia per escrit a l'òrgan instructor. Si la renúncia és posterior al pagament de l'ajut, l'entitat beneficiària l'ha de reintegrar a la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el termini de quinze dies i ha d'aportar una còpia del document acreditatiu del reintegrament a l'òrgan instructor.

k) Avisar l'òrgan instructor, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, de qualsevol acte públic relacionat amb el projecte que tengui previst dur a terme.

l) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableix l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. En particular, cada entitat participant ha de respondre a les obligacions de reintegrament o a les sancions que es puguin imposar com a conseqüència d'incompliment dels compromisos.

Setzè Seguiment i actuacions de control

1. L'òrgan instructor ha d'establir els procediments adequats i ha de designar, si escau, els òrgans, les comissions o els experts que consideri necessaris per dur a terme les actuacions de seguiment i comprovació de l'aplicació de l'ajut.

2. En el seguiment, s'ha de valorar el grau de compliment de les activitats programades, mitjançant els informes justificatius que s'estableixen al punt 14.

3. El fet de no complir les normes d'aquesta convocatòria, d'ocultar dades o de presentar dades falses o inexactes, de no dur a terme l'acció o de no justificar-la, pot donar lloc a revocar la concessió de l'ajut i a haver de reintegrar les quantitats rebudes, d'acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense perjudici que s'apliqui el règim sancionador que estableix el títol V d'aquesta norma.

4. Els ajuts concedits d'acord amb el que disposa aquesta convocatòria s'han de sotmetre al règim de fiscalització, control i inspecció que estableixen els articles 41 i 42 del Text refós de la Llei de subvencions.

5. Correspon a l'òrgan competent decidir sobre la modificació de la resolució de concessió, amb els efectes que corresponguin, que inclouen la devolució de les quantitats percebudes, amb els interessos pertinents, i l'eventual aplicació del règim sancionador establert legalment, si en el seguiment de l'aplicació de l'ajut s'observa alguna de les circumstàncies següents:

  • L'incompliment o la desviació, per raons imputables als beneficiaris, de les obligacions derivades de la concessió de l'ajut.
  • La falsedat, la inexactitud o l'omissió de dades.
  • L'aplicació, en tot o en part, de la quantitat rebuda amb finalitats diferents d'aquelles per a les quals es va concedir l'ajut inicialment.
  • L'obtenció, amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud, d'altres ajudes públiques o privades que, en conjunt, superin el cost de l'activitat.

6. Les entitats beneficiàries dels ajuts queden obligades a comunicar a l'òrgan instructor qualsevol eventualitat en l'activitat subvencionada quan afecti el compliment de l'activitat segons els termes de la concessió de l'ajut.

Dissetè Protecció de dades

1. Les dades de caràcter personal recollides en la sol·licitud seran tractades per la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, amb la finalitat de gestionar la participació en aquesta convocatòria de subvencions, d'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, i del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD).

2. El responsable d'aquest tractament és el director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, tal com estableix el Decret 48/2004, de 22 de novembre, pel qual s'aprova la política de protecció de dades personals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. La finalitat del tractament és la tramitació del corresponent procediment administratiu d'acord amb aquesta resolució, amb el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i amb l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia, de 26 de gener de 2010, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació.

4. En aquest sentit, d'acord a l'article 6.1.e) del RGPD, aquest tractament és necessari per al compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics conferits al responsable del tractament.

5. Les dades personals es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual s'han recaptat i per determinar les possibles responsabilitats que es poguessin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades.

6. Els afectats pel tractament de dades personals poden exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si és el cas, en els termes que estableix el RGPD) davant el responsable del tractament esmentat abans, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la seu electrònica de la CAIB. Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD). La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la CAIB té la seu a la Conselleria de Presidència, Coordinació de l'Acció de Govern i Cooperació Local (Passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma). Adreça electrònica de contacte: protecciodades@dpd.caib.es.

Divuitè Exempció de responsabilitats

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears no es fa responsable de les actuacions del personal beneficiari dels ajuts, ni dels danys i perjudicis que puguin sobrevenir com a conseqüència de l'execució de les accions subvencionades en aquesta convocatòria.

 

Dinovè Normativa aplicable

En tot el que no s'especifica en aquesta Resolució, s'hi apliquen, de manera supletòria, el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, i totes les normes de caràcter economicoadministratiu que hi siguin aplicables.