Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 602318
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual s’autoritza la modificació de la configuració del centre privat concertat amb ensenyaments elementals de Música Sant Josep Obrer II, de Palma, amb l’augment de 2 unitats d’educació infantil de primer cicle
Versió PDF
Fets
1. Mitjançant la Resolució del conseller d'Educació i Universitats de 19 de juliol de 2023 (BOIB núm.105, de 27 de juliol)s'autoritzà la modificació de la configuració del centre privat concertat integrat amb ensenyaments elementals de música i ensenyaments de règim general Sant Josep Obrer II, de Palma, amb la transformació d'una unitat del títol professional bàsic en Serveis Comercials (COM11) en dues unitats d'educació secundària obligatòria i el trasllat de la unitat ASCE del CCEE Mater Misericordiae al centre específic. Com a conseqüència d'aquesta modificació, el centre va quedar configurat de la manera següent:
Ensenyaments autoritzats:
- Educació infantil de primer cicle: 3 unitats i 48 places escolars (distribuïdes de la següent manera: 1 unitat d'1-2 anys i dues unitats de 2-3 anys).
- Educació infantil de segon cicle: 9 unitats i 225 places escolars.
- Educació primària: 18 unitats i 450 places escolars.
- Educació secundària obligatòria: 30 unitats i 900 places escolars.
- Programa de diversificació curricular (PDC): 4 unitats i 60 places escolars.
- Cicles formatius de Grau bàsic:
Família professional d'Administració i gestió (ADG):
- Títol professional bàsic en Serveis administratius (ADG11) 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars.
Família professional d'Informàtica i comunicacions (IFC):
- Títol professional bàsic en Informàtica i comunicacions (IFC11) 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars.
-Ensenyaments elementals de música:
Especialitats: piano, guitarra, violí, violoncel, percussió, flauta travessera, clarinet i saxòfon.
2. En data 27 de març de 2024, (GOIBE195983/2024), la titularitat del centre va registrar una sol·licitud de modificació de la configuració del CC Sant Josep Obrer II amb l'augment de dues unitats d'educació infantil de primer cicle, concretament sol·licitaven una unitat de 0 a 1 anys i una unitat d'1a 2 anys. Amb aquesta sol·licitud es va adjuntar un plànol i un escrit explicatiu signat pel representant de la titularitat del centre.
3. En data 22 de juliol de 2024, l'arquitecte de l'Institut per a l'Educació de la Primera infància (IEPI) va emetre un informe desfavorable per a la configuració sol·licitada, ja que la documentació presentada no acreditava que les instal·lacions del centre complissin els requisits establerts per la normativa aplicable per a la configuració sol·licitada, el Decret 23/2020 de 31 de juliol.
4. En data 6 d'agost de 2024, (GOIBE490487/2024), el representant de la titularitat va registrar nova documentació per donar resposta a les deficiències exposades a l'informe de dia 22 de juliol de 2024.
5. En data 22 d'agost de 2024, l'arquitecte de l'IEPI va emetre un altre informe desfavorable indicant que s'havia d'aportar nova documentació gràfica i escrita que esmenàs els punts exposats a l'informe de dia 22 de juliol de 2024.
6. En data 7 de maig de 2025, (GOIBE316524/2025), la titularitat va presentar nova documentació per donar resposta a les deficiències exposades als informes de dia 22 de juliol de 2024 i de dia 22 d'agost de 2024.
7. En data 21 de maig de 2025, l'arquitecte del Servei d'infraestructures Educatives va emetre un nou informe en què s'assenyalava que encara hi havia una sèrie de punts que s'havien d'atendre i esmenar i que, per tant, la documentació presentada no acreditava que les instal·lacions del centre complissin amb els requisits establerts per la normativa de referència.
8. El 29 de maig de 2025, (GOIBE369597/2025), la titularitat del centre va registrar nova documentació per donar resposta als informes desfavorables emesos anteriorment i el 22 de juliol de 2025, (GOIBE517443/2025), va sol·licitar la visita per part de l'equip tècnic de del Servei d'infraestructures Educatives per comprovar que les obres s'ajustaven als plànols enviats.
9. El 24 de juliol de 2025, la Comissió de valoració de les qualificacions del professorat d'educació infantil de primer cicle va emetre un informe favorable provisional respecte al nombre de professionals, condicionat a complir els compromisos adquirits respecte a la certificació de llengua catalana exigible de conformitat a l'apartat f) de l'article 11 del Text consolidat del Decret 23/2020 i l'article 3 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018.
10. Finalment, en data 28 d'agost de 2025, l'arquitecte del Servei d'Infraestructures Educatives va emetre un informe favorable de la visita realitzada dia 27 d'agost de 2025 per a l'autorització del centre amb la configuració sol·licitada.
11. El 29 d'agost de 2025, la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre modificació de la configuració del centre privat concertat amb ensenyaments elementals de Música Sant Josep Obrer II, de Palma, amb l'augment de 2 unitats d'educació infantil de primer cicle.
12. El 29 d'agost de 2025, la directora general de Planificació i Gestió Educatives va proposar la modificació de la configuració del centre privat concertat amb ensenyaments elementals de Música Sant Josep Obrer II, de Palma, amb l'augment de 2 unitats d'educació infantil de primer cicle.
Fonaments de dret
1. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
2. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).
3. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, (BOE núm. 340, de 30 de desembre), per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, (BOE núm. 106, de 4 de maig).
4. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
5. El Decret llei 5/2023, de 28 d'agost, de mesures urgents en l'àmbit educatiu i en el sanitari (BOIB núm.120, de 29 d'agost).
6. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, la qual estableix a l'article 102 de creació de centres, que la creació, la supressió i la transformació de centres privats s'han de sotmetre a l'autorització administrativa corresponent (BOIB núm. 38, de 17 de març).
7. El Decret 23/2020 de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (BOIB núm. 135, d'1 d'agost).
8. L'Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 9 de juliol de 2021 de modificació de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari, se n'estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l'exempció de l'avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d'Assessorament per a l'Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB núm. 95, de 17 de juliol).
9. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de dia 28 de maig de 2018 per la qual s'aproven les instruccions que estableixen les condicions per obtenir l'equivalència del certificat de capacitació per a l'ensenyament en llengua catalana al primer cicle de l'educació infantil (CCI) amb la titulació de tècnic superior en Educació Infantil (BOIB núm. 68, de 2 de juny).
10. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91, de 14 de juliol).
Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives en data 29 d'agost de 2025, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar, amb efectes des de l'inici del curs escolar 2025-2026, la modificació de la configuració del centre privat concertat amb ensenyaments elementals de Música Sant Josep Obrer II, de Palma, amb l'augment de 2 unitats d'educació infantil de primer cicle.
2. Determinar que, com a conseqüència d'aquesta autorització, el centre queda configurat de la manera següent:
Codi de centre: 07003067 Denominació genèrica: centre privat concertat integrat amb ensenyaments elementals de música i ensenyaments de règim general Denominació específica: Sant Josep Obrer II Titular: Fundación Diocesana Ramón Llull (Núm. NIF R0700747I) Domicili de l'edifici d'educació primària : c/ Reis Catòlics, núm.89 Domicili de l'edifici d'educació infantil: c/ del Pic de Penyalara, núm. 1 Domicili de l'edifici d'educació secundària obligatòria i cicles formatius: c/ Sebastià Arrom, núm. 3 Localitat: Palma Municipi: Palma CP: 07007
Ensenyaments autoritzats:
- Educació infantil de primer cicle: 5 unitats i 67 places escolars distribuïdes de la següent manera:
- 1 unitat de 0 a 1 anys amb 7 places escolars
- 2 unitat d'1 a 2 anys amb 24 places escolars
- 2 unitats de 2 a 3 anys amb 36 places escolars
- Educació infantil de segon cicle: 9 unitats i 225 places escolars.
- Educació primària: 18 unitats i 450 places escolars.
- Educació secundària obligatòria: 30 unitats i 900 places escolars.
- Programa de diversificació curricular (PDC): 4 unitats i 60 places escolars.
- Cicles formatius de Grau bàsic:
Família professional d'Administració i gestió (ADG):
- Títol professional bàsic en Serveis administratius (ADG11) 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars
Família professional d'Informàtica i comunicacions (IFC):
- Títol professional bàsic en Informàtica i comunicacions (IFC11) 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars
- Ensenyaments elementals de música:
Especialitats: piano, guitarra, violí, violoncel, percussió, flauta travessera, clarinet i saxòfon.
Adscripció administrativa:
Els cicles formatius de grau bàsic queden adscrits a l'IES Politècnic (codi: 07003869).
Els ensenyaments elementals de música estan adscrits al Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca (codi:07006810).
3. Inscriure aquesta autorització en el registre estatal de centres docents no universitaris del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports (RCD) i en el registre de centres de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives.
4. Fer avinent al centre que està obligat a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució. En cas contrari, es revocarà l'autorització atorgada.
5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (29 d'agost de 2025)
El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany