Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 600089
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual s’autoritza la implantació d’una unitat educativa específica en centre ordinari (UEECO) a l’IES Sa Blanca Dona, del municipi d’Eivissa
Versió PDF
Fets
1. Mitjançant la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca d'11 de novembre de 2019 (BOIB núm. 156, de 16 de novembre) es va actualitzar l'oferta formativa per al curs 2019-2020 dels ensenyaments autoritzats, com a conseqüència de la implantació, la supressió i el canvi de perfil o de règim dels cicles formatius de formació professional en centres públics d'educació secundària, en centres integrats de formació professional i en centres d'educació de persones adultes. Entre aquests centres hi havia l'IES Sa Blanca Dona, del municipi d'Eivissa, que va quedar configurat de la manera següent:
Ensenyaments autoritzats:
Educació secundària obligatòria
Batxillerat
Estudis de la família professional d'administració i gestió (ADG)
Estudis de la família professional Comerç i màrqueting (COM)
* Els programes de millora de l'aprenentatge i del rendiment (PMAR) a 2n i 3r d'ESO s'impartiran o no, segons les necessitats d'escolarització del centre.
Aquest programa de millora de l'aprenentatge i del rendiment (PMAR de 2n i 3r d'ESO) va desaparèixer en aplicació de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre. Aquestes unitats han passat a ser del Programa de diversificació curricular (PDC de 3r i PDC de 4t).
2. Mitjançant la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 22 de juny de 2022 (BOIB núm. 87, de 5 de juliol) es va autoritzar la implantació de la modalitat de batxillerat general a tots els centres que tenien autoritzades les modalitats d'humanitats i ciències socials i ciències i tecnologia. Amb aquesta autorització, el batxillerat del centre va quedar de la manera següent:
3. En data 15 de maig de 2025, el cap de Servei d'Inclusió per a la Comunitat Educativa (SICE) va remetre un informe favorable a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives sobre la creació d'una aula UEECO per al pròxim curs 2025-2026 a l'IES Sa Blanca Dona per poder donar resposta a les necessitats d'escolarització de l'etapa d'educació especial bàsica 2 (EEB2) del municipi de d'Eivissa i dels municipis del voltant.
4. En data 19 d'agost de 2025, l'arquitecte del Servei d'Infraestructures Educatives va emetre un informe favorable per a la implantació d'una aula UEECO a l'IES Sa Blanca Dona, d'Eivissa. No obstant això, s'especificava que s'havia d'adaptar un bany i instal·lar una presa d'aigua a l'aula.
5. El 26 d'agost de 2025, la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre la implantació d'una unitat UEECO d'EEB2 a l'IES Sa Blanca Dona, del municipi d'Eivissa.
6. El 27 d'agost de 2025, la directora general de Planificació i Gestió Educatives va emetre una proposta de resolució sobre l'autorització de la implantació d'una unitat UEECO d'EEB2 a l'IES Sa Blanca Dona, del municipi d'Eivissa.
Fonaments de dret
1. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
2. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).
3. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre)
4. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
5. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, la qual estableix a l'article 102.1, la creació, la supressió i la transformació de centres públics correspon al Govern de les Illes Balears, que ha d'establir els tipus d'ensenyaments que s'hi desenvoluparan. (BOIB núm. 38, de 17 de març).
6. El Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics (BOIB núm. 67, del 5 de maig de 2011).
7. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91, de 14 de juliol).
Per tot això, d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives, en data 27 d'agost de 2025, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar, amb efectes de l'inici del curs escolar 2025-2026, la modificació de la configuració de l'IES Sa Blanca Dona, del municipi d'Eivissa, amb la implantació d'una unitat UEECO d'educació especial bàsica 2 (EEB2), amb 7 places escolars. Amb aquesta modificació el centre queda configurat de la manera següent:
Codi de centre: 07006299
Denominació genérica: Institut d'Educació Secundària
Denominació específica: Sa Blanca Dona
Domicili: Ctra. de Sant Antoni, Km 1,2
Localitat: Eivissa
Municipi: Eivissa
CP: 07800
Ensenyaments autoritzats:
Educació secundària obligatòria
Educació especial: 2 unitats distribuïdes de la manera següent:
Batxillerat
Formació professional
Estudis de la família professional d'administració i gestió (ADG)
Estudis de la família professional Comerç i màrqueting (COM)
* Els programes de diversificació curricular (PDC) a 3r i 4t d'ESO s'impartiran o no, segons les necessitats d'escolarització del centre.
2. Inscriure aquesta autorització en el Registre estatal de centres docents no universitaris (RCD) del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i en el Registre autonòmic de centres docents de la Conselleria d'Educació i Universitats (Repositori de centres).
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (28 d'agost de 2025)
El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany