Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 600007
Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual s'autoritza la modificació de la configuració, amb l’ampliació d’una unitat d’educació infantil de primer cicle del centre d’educació infantil privat de primer cicle (CEI) Koala, de Palma
Versió PDF
Fets
1. A partir de l'Ordre del conseller d'Educació i Cultura, de 21 de setembre de 2004 per la qual s'autoritza l'obertura i el funcionament del centre privat d'educació preescolar Koala, de Palma, (BOIB núm. 135, de 28 de setembre), aquest centre va quedar configurat de la manera següent:
Ensenyaments autoritzats: educació infantil de primer cicle
Capacitat autoritzada: 3 unitats distribuïdes de la manera següent:
2. En data 7 de febrer de 2025, (GOIBE82587/2024) i en data 3 de març de 2025, (GOIBE142886/2025), la titularitat del centre va presentar una sol·licitud per a la modificació de la configuració amb l'augment d'una unitat d'educació infantil de 2 a 3 anys. Juntament amb la sol·licitud va registrar els plànols i el certificat de compliment de les condicions higièniques, acústiques i d'habitabilitat i seguretat signat per l'arquitecta.
3. En data 5 de maig de 2025, l'arquitecte del Servei d'Infraestructures Educatives va emetre un informe favorable de la configuració sol·licitada ja que la documentació presentada acreditava que les instal·lacions complien els requisits establerts per la normativa aplicable, el Decret 23/2020, de 31 de juliol. No obstant això, s'instava al centre a aportar un nou conjunt de plànols signats pel tècnic competent i documentació gràfica i escrita que esmenàs els punts exposats a l'informe.
4. En data 12 de maig de 2025, (GOIBE325596/2025), els sol·licitants varen presentar nova documentació gràfica i escrita per reparar les deficiències exposades a l'informe emès el 5 de maig de 2025.
5. En data 16 de maig de 2025, l'arquitecte del Servei d'Infraestructures Educatives va emetre un segon informe en què s'especificava que la documentació presentada acreditava que les instal·lacions del centre complien els requisits establerts pel Decret 23/2020, de 31de juliol. No obstant això, s'especificava que el centre havia de presentar, abans de la finalització de les obres, un nou conjunt de plànols que comptàs amb la signatura electrònica vàlida de l'arquitecte responsable del projecte. Aquesta documentació es va registrar dia 23 de maig de 2025, (GOIBE355267/2025).
6. El 4 de juny de 2025, la Comissió de valoració de les qualificacions del professorat d'educació infantil de primer cicle va emetre un informe favorable provisional respecte al nombre de professionals, condicionat a complir els compromisos adquirits respecte a la certificació de llengua catalana exigible de conformitat a l'apartat f) de l'article 11 del Text consolidat del Decret 23/2020.
7. En data 1 de juliol de 2025, (GOIBE458150/2025), la titularitat del centre va registrar la sol·licitud de la visita d'obres per part de l'equip tècnic del Servei d'Infraestructures Educatives per tal de comprovar que les obres realitzades s'ajustaven a la documentació presentada.
8. Finalment, el 22 d'agost de 2025, l'arquitecte del Servei d'Infraestructures Educatives va emetre un informe favorable per a l'autorització del centre amb la configuració sol·licitada, ja que en la visita realitzada l'1 d'agost de 2025 es va comprovar que les instal·lacions del centre s'ajustaven als plànols enviats. No obstant això, s'instava al centre a aportar documentació fotogràfica que acreditàs l'execució dels treballs pendents abans de la posada en funcionament de la unitat que s'havia d'autoritzar.
9. El 26 d'agost de 2025, la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre la modificació de la configuració, amb l'ampliació d'una unitat d'educació infantil de primer cicle de 2 a 3 anys, al centre d'educació infantil privat de primer cicle (CEI) Koala, de Palma.
10. El 27 d'agost de 2025, la directora general de Planificació i Gestió Educatives, va proposar l'autorització de la modificació de la configuració, amb l'ampliació d'una unitat d'educació infantil de primer cicle de 2 a 3 anys, al centre d'educació infantil privat de primer cicle (CEI) Koala, de Palma.
Fonaments de dret
1. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
2. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).
3. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, (BOE núm. 106, de 4 de maig) modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre).
4. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
5. El Decret llei 5/2023, de 28 d'agost, de mesures urgents en l'àmbit educatiu i en el sanitari (BOIB núm.120, de 29 d'agost).
6. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, la qual estableix a l'article 102 de creació de centres, que la creació, la supressió i la transformació de centres privats s'han de sotmetre a l'autorització administrativa corresponent (BOIB núm. 38, de 17 de març).
7. El Decret 23/2020 de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (BOIB núm. 135, d'1 d'agost).
8. L'Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 9 de juliol de 2021 de modificació de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari, se n'estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l'exempció de l'avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d'Assessorament per a l'Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB núm. 95, de 17 de juliol).
9. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de dia 28 de maig de 2018 per la qual s'aproven les instruccions que estableixen les condicions per obtenir l'equivalència del certificat de capacitació per a l'ensenyament en llengua catalana al primer cicle de l'educació infantil (CCI) amb la titulació de tècnic superior en Educació Infantil (BOIB núm. 68, de 2 de juny).
10. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91, de 14 de juliol).
Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives amb data 27 d'agost de 2025, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar la modificació de la configuració del centre d'educació infantil privat de primer cicle (CEI) Koala, de Palma, amb l'ampliació d'una unitat d'educació infantil de primer cicle de 2 a 3 anys.
2. Determinar que, com a conseqüència d'aquesta autorització, el centre queda configurat de la manera següent:
Codi de centre: 07013061
Denominació genèrica: centre privat d'educació infantil de primer cicle
Denominació específica: Koala
Titular: Vallés Tunberg SL
Domicili: c/ de Joan Mas, núm. 3
Codi postal: 07010
Localitat: Palma
Municipi: Palma
Ensenyaments autoritzats: educació infantil de primer cicle
Capacitat autoritzada: 4 unitats distribuïdes de la manera següent:
3. Inscriure aquesta autorització en el Registre estatal de centres docents (RCD) del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i en el Registre Autonòmic de la Conselleria d'Educació i Universitats.
4. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució. En cas contrari, es revocarà l'autorització atorgada.
5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (27 d'agost de 2025)
El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany