Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MONTUÏRI

Núm. 596871
Bases reguladores per a la concessió de subvencions a les entitats culturals i esportives de Montuïri exercici 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió ordinària celebrada en data 30 de juliol de 2025, el Ple de l'Ajuntament de Montuïri ha aprovat les bases per a la concessió de subvencions a les entitats culturals i esportives de Montuïri exercici 2024.

D'acord amb l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publiquen les bases mencionades mitjançant aquest edicte.

Cosa que feim pública.

 

Montuïri, a la data de la signatura electrònica (27 d'agost de 2025)

La batlessa Paula Maria Amengual Nicolau

 

BASES DE SUBVENCIONS DESTINADES A ENTITATS I ACTIVITATS CULTURALS I ESPORTIVES DEL MUNICIPI DE MONTUÏRI PER A L'EXERCICI 2024

1.- FINALITAT I OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

1.1 L'Ajuntament de Montuïri crea aquesta línia de subvencions amb la finalitat de potenciar l'enfortiment del teixit associatiu del municipi com a fonament per al desenvolupament de les activitats que impulsin el desenvolupament cultural, esportiu i social del municipi, així com les activitats formatives que assegurin la seva continuïtat en el futur.

1.2 Són objecte de la present convocatòria per a entitats i activitats culturals:

a) El suport al teixit associatiu del municipi i amb aquest objecte, el suport econòmic a les despeses ordinàries de personal, manteniment i funcionament ordinari de les entitats culturals degudament legalitzades.

b) El suport a les activitats culturals que es desenvolupin en el municipi de Montuïri i que tinguin per objecte la promoció i difusió de les ciències, les lletres, les arts i el patrimoni històric artístic i cultural.

c) El suport a les activitats que, en el camp que ens ocupa, contribueixin a la formació dels socis o altres interessats, i en conseqüència assegurin la disponibilitat de personal amb la qualificació suficient per a garantir la qualificació tècnica i la continuïtat de les activitats pròpies de l'entitat.

1.3 Són objecte de la present convocatòria per a entitats i activitats esportives:

a) El suport als clubs esportius del municipi i amb aquest objecte, el suport econòmic a les despeses ordinàries de personal, manteniment i funcionament ordinari de les entitats esportives degudament legalitzades.

b) El suport a les activitats esportives que es desenvolupin en el municipi de Montuïri amb especial atenció a l'esport base i a l'esport per a tots.

c) El suport a les activitats que, en el camp que ens ocupa, contribueixin a la formació dels socis o altres interessats, i en conseqüència assegurin la disponibilitat de personal amb la qualificació suficient per a garantir la qualificació tècnica i la continuïtat de les activitats pròpies de l'entitat.

1.4 Les subvencions estan afectades al compliment de la finalitat a què es condiciona l'atorgament i no tenen caràcter devolutiu; sense perjudici del reintegrament inherent en cas de l'incompliment de les condicions o característiques imposades en l'acord de concessió de la subvenció.

 

2.- OBJECTE

2.1 Constitueix l'objecte d'aquestes bases la regulació de la convocatòria pública per a la concessió de subvencions a entitats socials sense finalitat de lucre que realitzin actuacions i activitats establertes al punt 1 d'aquestes bases.

2.2 Les actuacions i activitats subvencionades han de desenvolupar-se dintre del període comprès entre el dia 1 de gener de 2024 i el dia 31 de desembre de 2024.

3. ENTITATS BENEFICIÀRIES

3.1 Tindrà la consideració de beneficiària de subvencions les entitats o persones que compleixin els següents requisits:

a. Estar legalment constituïdes com a associació, sense ànim de lucre

b. Tenir presència i base social al municipi de Montuïri.

c. Gaudir de capacitat jurídica i d'obrar

d. No tenir finalitat de lucre

e. No haver sol·licitat i/o rebut subvenció de l'Ajuntament de Montuïri pel mateix projecte d'actuacions.

f. No esser beneficiari d'una subvenció nominativa de l'Ajuntament de Montuïri

g. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'AEAT, la Seguretat Social i l'Ajuntament de Montuïri.

h. No incórrer en cap supòsit contemplat a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

i. No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

j. la persona que hagi de realitzar l'activitat que va fonamentar el seu atorgament, o que es trobi en la situació que legitima la seva concessió.

4.- NATURALESA DE LA SUBVENCIÓ

4.1 Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari, excepcional i anul·lables. Són revocables i reintegrables en qualsevol moment per les causes previstes a la Llei o en aquestes bases. No generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

4.2 Així mateix, són compatibles amb altres ajudes, subvencions que pugui rebre l'entitat beneficiària per al mateix concepte d'entitats o administracions públiques diferents a l'Ajuntament d'Inca, sempre que el total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost del projecte subvencionat.

4.3 El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat. Per tal d'executar la totalitat del pressupost, l'entitat beneficiària ha de cercar altres fonts de finançament o bé aportar-hi fons propis, d'acord amb el que estableix la base 13 (justificació i pagament).

5.- DOTACIÓ PRESUPOSTÀRIA

5.1 Per a aquesta finalitat existeix crèdit adequat i suficient al Pressupost de l'Ajuntament de Montuïri de l'exercici a les aplicacions pressupostàries següents:

a. 10.500,00 euros a l'aplicació pressupostària 334 48000 per a les entitats culturals

b. 24.000,00 euros a l'aplicació pressupostària 341 48000 per a les entitats esportives

5.2 Les subvencions que atorgui l'Ajuntament de Montuïri en règim de concurrència competitiva no podran superar el 100% del cost de l'actuació subvencionada, entenent per cost el dèficit resultat de l'activitat subvencionada.

5.3 En cap cas l'import de la subvenció podrà ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada.

6.- SOL·LICITUD I DOCUMENTACIÓ

Les entitats o associacions interessades que compleixin els requisits que determinen aquestes bases o estiguin en condicions de complir-los en el termini de presentació de sol·licituds han de presentar la següent documentació:

a. ANNEX I. Sol·licitud

b. Fotocòpia del DNI del representant legal de l'entitat

c. Fotocòpia del CIF de l'entitat

d. Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'AEAT

e. Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social

f. Certificat de titularitat del compte bancari de titularitat de l'entitat que ha de rebre la subvenció

g. ANNEX II. Projecte descriptiu de les actuacions pel qual es sol·licita la subvenció i en la qual s'ha d'especificar, com a mínim:

 

a. Dades de l'entitat sol·licitant

b. Títol del projecte d'activitats

c. Breu descripció del projecte d'activitats i actuacions

d. Objectius que es pretenen amb la realització de les actuacions

e. Interès de ‘acció des del punt de vista de l'objecte de la subvenció

f. Població destinatària

g. Temporalització, expressat a ser possible mitjançant un cronograma

h. Pressupost detallat d'ingressos i despeses previstes per a la seva execució

a. Recursos materials i humans adscrits al projecte

j. Qualsevol altre document que es consideri necessari per a permetre una millor valoració de les subvencions sol·licitades i en particular la quantificació de beneficiaris de l'activitat general o dels projectes específics pels que sol·licita la subvenció.

h. ANNEX III. Declaració responsable:

a. De no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l'article 13 per obtenir la condició de persona beneficiària. Aquesta acreditació s'ha de fer d'acord amb el que s'estableix en l'article 13.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

b. De no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte i, si escau, una relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb la indicació dels imports i de les entitats subvencionadores. En cas que, durant la instrucció del procediment, prèviament a la proposta de concessió, l'entitat tengui coneixement de la concessió d'alguna subvenció, ho ha de comunicar tan aviat com sigui possible a l'òrgan instructor.

c. De no trobar-se en la situació prevista en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

i. Documentació justificativa: presentació de factures, la documentació acreditativa del pagament de les mateixes i la resta de documents de valor probatori i amb validesa al tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa.

7.- DESPESES SUBVENCIONABLES I IMPORT

7.1 Son despeses subvencionables les actuacions realitzades entre l'1 de gener de 2024 i el 31 de desembre de 2024 per a les entitats que reuneixin els requisits esmentats en el punt 2.

7.2 D'acord amb l'establert a l'article 3.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre de 2003, general de subvencions, són despeses subvencionables aquelles:

a. Que són estrictament necessàries per planificar, preparar, coordinar, difondre i executar el projecte d'activitats que s'hagi duit a terme durant la temporalització prevista a la base 2, punt 2, i respongui a la naturalesa del projecte subvencionat, sense la necessitat que s'hagin abonat o no encara les factures o altres documents que les acrediten.

b. Que siguin raonables i compleixin els principis de bona gestió financera i, en especial, de rendibilitat i eficàcia de costs.

c. Que no superin el valor de mercat.

7.3 Els conceptes de les despeses subvencionades poden ser, entre d'altres, els següents:

a. Despeses derivades de l'organització per part de l'entitat d'esdeveniments, programes, jornades, campionats, tornejos, campus, actuacions, activitats esportives o culturals i diverses activitats de formació de les entitats sol·licitants de la subvenció.

b. Despeses de subministres com llum, aigua, gas, telèfon, etc.

c. Despeses de personal necessàries per al desenvolupament de l'activitat diària de l'entitat (seguretat, manteniment, direcció, monitors, coordinadors...).

d. Despeses derivades de serveis d'atenció sanitària.

e. Despeses derivades de la contractació d'assegurances o de gestories en temes fiscals o laborals.

f. Comissions bancàries en les transferències dels pagaments que les entitats presentin per justificar.

g. Material inventariable i fungible.

7.4 No formen part del pressupost subvencionable ni del pressupost del projecte:

a. Les despeses l'import de les quals s'hagi adquirit a un preu superior al valor de mercat.

b. Les despeses financeres i les de gestió, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques si no hi estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-lo ni dur-lo a terme.

c. Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.

d. Els imposts indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els imposts personals sobre la renda.

e. Les despeses derivades de habilitació, manteniment i obres dutes a terme a qualsevol espai, així com a l'adquisició de bens de naturalesa inventariable.

f. Les despeses derivades de serveis de restauració, com ara dinars o sopars, no seran subvencionables, llevat que quedin degudament acreditades com a necessàries i inherents a l'execució directa de l'activitat objecte de subvenció.

7.5 La totalitat de les factures hauran de reunir els requisits de l'article 6 i 7 del Real Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel que es regulen les obligacions de facturació.

La factura contindrà els requisits de l'article 6 del citat reglament, els quals se citen de forma resumida a continuació:

a. Número

b. Data d'expedició.

c. Nom i cognoms, o denominació social completa, tant de qui té l'obligació d' expedir factura com de la persona o entitat destinatària de les obligacions.

d. Número d'identificació fiscal

e. Domicili, tant de l'obligada a expedir factura como de la destinatària de les operacions.

f. Descripció de les operacions, consignant-se les dades necessàries per la determinació de la base imposable.

7.6 La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat l'entitat o associació ha de ser la següent:

1. Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos a compte bancari: Còpia del justificant de l' ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figuren el concepte de transferència o l' ingrés, la data del document, l' import, la identificació del concepte, per tal que quedi identificat el pagament de la factura i les dades de l' ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l' emissora de la factura

2. Pagament mitjançant targeta de crèdit: Tiquet de compra en el qual figuri el pagament amb targeta en cas que no s' indiqui en la factura i Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta. L' extracte del compte es pot substituir per un certificat o títol similar de l' entitat bancària, en el qual, com a mínim, consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es realitza la transferència i l' import i la data de l' operació.

3. Pagament mitjançant domiciliació bancària: Notificació bancària del càrrec, i Extracte bancari en el qual figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l' entitat bancària, en el qual consti el titular i el número del compte corrent en què s' ha fet el càrrec i l' ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es realitza el càrrec i l' import i la data de l' operació.

8.- CRITERIS OBJECTIUS D'ATORGAMENT DE LA SUBVENCIÓ I QUANTIA

8.1 La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

8.2 Les subvencions s'atorgaran a les entitats sol·licitants que obtinguin millor valoració una vegada aplicats els criteris objectius determinats a continuació.

8.3 Amb caràcter general, per a la valoració de les sol·licituds presentades es tendrà en compte la fonamentació, l'oportunitat i la viabilitat del projecte, la coherència de l'estructura interna, el nivell de concreció de les activitats descrites així com la incorporació d'elements d'avaluació de la qualitat i d'enfocament de gènere.

8.4 Les sol·licituds es valoraran mitjançant l'avaluació d'un conjunt de criteris objectius. La puntuació màxima serà de 100 punts per entitat.

8.5 Totes les entitats que superin un mínim de 40 punts tindran dret a subvenció.

8.6 L'import a concedir es determinarà de forma proporcional, d'acord amb els punts obtinguts i la disponibilitat pressupostària:

Es calcula el valor econòmic de cada punt dividint el total de crèdit disponible entre la suma total de punts obtinguts per totes les entitats.

L'import a rebre per cada entitat serà el nombre de punts obtinguts multiplicat pel valor del punt.

En cap cas la subvenció podrà superar el 100 % del cost de l'activitat/projecte.

8.7 Els criteris que es tindran en compte per a la valoració són els següents:

CRITERIS DE VALORACIÓ DEL PROJECTE

ÀMBIT

PUNTUACIÓ MÀXIMA

ASPECTES QUE ES VALOREN

PUNTS

FORMA DE JUSTIFICACIÓ

Interès general i adequació de projecte pel municipi

18

Inexistència d'activitats anàlogues al municipi, o bé que sigui deficitàries i /o complementàries

10

Declaració raonada dins la memòria del projecte

Activitats culturals continuades al llarg de l'any

4

Relació d'activitats realitzades (memòria d'activitats anual)

Projectes que treballen i incorporen les diferents campanyes de sensibilització de l'Ajuntament: consum responsable, gènere, diversitat funcional etc.

4

Explicació dins la memòria / cartells, programes o materials justificatius

 

Qualitat en la presentació del projecte

13

Els objectius estan ben formulats

3

Projecte detallat amb objectius clars i concrets

Temporalització correcta de les accions

3

Calendari o cronograma d'activitats

Identificació clara de les activitats previstes

2

Descripció concreta d'activitats a desenvolupar

Utilització d'un llenguatge inclusiu en la redacció del projecte

2

Anàlisi formal del text del projecte

Previsió d'activitats inclusives adreçades a col·lectius específics

3

Descripció d'accions i col·lectius beneficiaris

Nombre i perfil de les persones beneficiàries

10

Més de 100 destinataris

10

Declaració responsable del nombre destinataris

Entre 50 i 100 destinataris

7

Declaració responsable del nombre destinataris

Menys de 50 destinataris

4

Declaració responsable del nombre destinataris

Participació en competicions federades * (criteri només aplicable en el cas d'entitats esportives)

5

Tenen equips federats

5

Certificat de la federació corresponent

Nombre de participants amb llicència federativa * (criteri només aplicable en el cas d'entitats esportives)

5

Mes de 50 participants amb llicència federativa

5

Certificat de la federació corresponent

Menys de 50 participants amb llicència federativa

3

Certificat de la federació corresponent

Participació en activitats i espais de reunió

13

Participació en activitats organitzades per l'Ajuntament així com formació en la que s'ha convidat oficialment a les associacions i entiats del municipi

O bé, participació en grups de treball, reunions informatives sobre activitats i altres xarxes liderades per l'Ajuntament

10

Validació per part de l'Ajuntament

Utilització de locals i/o instal·lacions municipals de manera continuada

8

Entitats que no utilitzen locals /instal·lacions municipals de manera continuada i no suposen per a l'Ajuntament cap despesa regular en aquest concepte

8

Validació per part de l'Ajuntament

Trajectòria i continuïtat

10

Més de 5 anys

10

CIF constitució de l'entitat o associació

Entre 2 i 5 anys

6

CIF constitució de l'entitat o associació

Menys de 2 anys

3

CIF constitució de l'entitat o associació

 

8.8 L'import a concedir a cadascun dels projectes subvencionats es determinarà en relació amb els punts assignats en la valoració obtinguda en aplicació d'allò previst anteriorment.

8.9 L'import màxim de la subvenció per a cada entitat o associació serà la següent:

a. 3.000,00 euros per entitats esportives

b. 1.500,00 euros per entitats culturals i/o caire diferent a les esportives

8.10 L'import màxim atorgat per entitat no podrà ser d'una quantia superior a la sol·licitat per aquesta.

8.11 En cas que l'import consignat a l'aplicació pressupostària amb càrrec a la qual s'ha d'abonar a subvenció no sigui suficient per atendre totes les sol·licituds, per determinar l'import de la subvenció s'ha d'aplicar el següent sistema:

a) Es suma el nombre de punts obtinguts per totes les entitats que compleixin els requisits.

b) Es divideix l'import total del crèdit assignat a aquesta convocatòria entre el nombre total de punts, i així s'obtindrà el valor de cada punt en euros.

c) La quantia que correspon a cada subvenció és el resultat de multiplicar el nombre de punts obtinguts per cada sol·licitant pel valor en euros de cada punt.

9.- DISPONIBILITAT DE CRÈDIT

L'atorgament de subvencions requerirà de la corresponent disponibilitat de crèdit consignat al Pressupost municipal de l'exercici de l'any de la convocatòria, i anirà a càrrec de l'aplicació pressupostària, sense que es puguin atorgar subvencions per imports superiors als que hi estiguin consignats.

10.- TERMINI I LLOC DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

10.1 Les entitats interessades poden presentar solament una sol·licitud per a aquesta convocatòria. En el cas que una entitat presenti més d'una sol·licitud, únicament es tendrà en compte la primera d'acord amb l'ordre fixat pel registre d'entrada.

10.2 Les sol·licituds de subvencions es dirigiran a la Sra. Batlessa de l'Ajuntament de Montuïri i s'han de presentar EXCLUSIVAMENT, juntament amb la documentació que s'especifica en el punt 6 de les presents bases reguladores de la convocatòria, de forma telemàtica a la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Montuïri, a través del procediment habilitat a aquest efecte denominat «Subvencions Entitats 2024».

10.3 El termini de presentació de les sol·licituds serà de 15 dies hàbils des de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

11.- PROCEDIMENT. ÒRGANS COMPETENTS PER INICIAR, INSTRUIR I RESOLDRE EL PROCEDIMENT

11.1 El procediment de concessió de les subvencions regulades a les presents bases serà el de concurrència competitiva.

11.2 Tots els acords del procediment es publicaran al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament de Montuïri.

11.3 Iniciació.

1. El procediment de concessió de subvencions s'iniciarà d'ofici, mitjançant l'aprovació simultània pel Ple de les bases i la convocatòria. Una vegada aprovades, aquestes seran publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, BOIB, al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament i a la pàgina web

2. La convocatòria d'aquestes subvencions també es publicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions, BDNS, d'acord amb l'art. 20.8.b de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Si les sol·licituds presentades dins el termini establert a l'apartat 9.2 d'aquestes bases no reuneixen els requisits establerts en la convocatòria, es requerirà a l'interessat perquè, en el termini improrrogable de deu dies, esmeni les deficiències o acompanyi els documents preceptius, advertint-lo de que si no ho fa se'l tindrà per desistit de la seva petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes prevists a l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, d'acord amb l'article 68 de la mateixa Llei.

11.4 Instrucció.

1. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a la Regidoria de Cultura i Esports de l'Ajuntament de Montuïri

 

​​​​​​​2. Per estudiar i avaluar les sol·licituds es constitueix una Comissió d'Avaluació, encarregada de la instrucció del procediment, integrada per les persones següents:

a. El Regidor/a de Cultura

b. El Regidor/a d'Esports

c. L'Agent de Desenvolupament Local de l'Ajuntament de Montuïri

d. El Secretari-Interventor de la Corporació, que actuarà com a Secretari

3. A la Comissió d'Avaluació li correspon examinar les sol·licituds presentades, avaluar-les i emetre l'informe que ha de servir de Base per elaborar la Proposta de Resolució que ha de resoldre la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Montuïri, d'acord amb els criteris de valoració i requisits establerts en aquestes bases.

4. A la Comissió d'Avaluació pot realitzar totes les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'hagi de pronunciar la resolució, i sol·licitar tots els informes i la documentació que consideri pertinents per resoldre.

5. La Comissió d'Avaluació formularà proposta de resolució provisional i degudament motivada la qual es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la Seu Electrònica, atorgant un termini de deu (10) dies hàbils per presentar les al·legacions que es considerin convenients.

6. Examinades per la Comissió d'Avaluació les al·legacions presentades per les entitats es formularà proposta de resolució definitiva a la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Montuïri relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció, la seva quantia, especificant la seva avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la. En el supòsit de que no es presentin al·legacions o renúncia en el termini establert a la proposta de resolució provisional, aquesta s'entendrà elevada a definitiva.

11.5 Resolució

1. La resolució, a més d'expressar l'entitat sol·licitant o relació de sol·licitants als quals es concedeix la subvenció, farà constar, de forma expressa, la desestimació de la resta de les sol·licituds, tot indicant l'entitat sol·licitant o relació de sol·licitants a les quals es desestima la subvenció.

2. Contra aquesta resolució, que es trobarà publicada al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament, la qual exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que 'ha dictada en el termini d'un (1) mes comptador des que s'hagi notificat o bé es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos (2) mesos des que s'hagi publicat.

12.- OBLIGACIONS DE LES ENTITATS BENEFICIÀRIES

Són obligacions dels beneficiaris les regulades per l'article 4 del Reglament regulador de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Montuïri publicat al BOIB número 80 en data 28 de juny de 2018.

13.- MESURES DE DIFUSIÓ DEL FINANÇAMENT PÚBLIC

13.1 Les entitats i associacions beneficiàries hauran de fer constar la col·laboració de l'Ajuntament en l'execució del projecte o de l'activitat, en tota la documentació impresa i en cartells o mitjans electrònics i audiovisuals.

13.2 Les entitats beneficiàries hauran de fer constar la col·laboració de l'Ajuntament de Montuïri en l'execució del projecte d'activitats, a tota la documentació i publicitat generada per l'esmentat projecte, en particular en els cartells, fulletons, anuncis i altres elements de propaganda utilitzats per donar-lo a conèixer, i als vídeos, programes informàtics o qualsevol altre mitjà de difusió que serveixi de suport del producte resultant de la col·laboració, mitjançant la inclusió del logotip de l'Ajuntament de Montuïri.

14.- CAUSES DE REINTEGRAMENT

14.1 Quan a conseqüència de l'anul·lació, revocació o de la revisió de la subvenció, l'import definitiu d'aquesta sigui inferior a l'import pagat, la perceptora estarà obligada a reintegrar l'excés.

14.2 Així mateix, també estarà obligada a reintegrar la subvenció la beneficiària que hagi percebut la subvenció falsejant les condicions exigides o amagant aquelles que haguessin impedit la seva concessió; la beneficiària que hagi incomplert totalment o parcialment de l'objectiu de l'activitat o del projecte; la beneficiària que hagi incomplert l'obligació de justificar en els terminis establerts; la beneficiària que oposi resistència o obstrucció a les actuacions de comprovació i de control financer i en els altres supòsits previstos en la normativa de la LGS.

14.3 Procedirà el reintegrament per part de les beneficiàries de la totalitat o part de les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament.

​​​​​​​​​​​​​​15.- RÈGIM JURÍDIC

En tot allò no previst en aquestes bases reguladores serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reglament general de subvenció 887/2006, aprovat el 21 de juliol; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; el Reglament de serveis de les corporacions locals, de 17 de juny de 1955; el Reial decret legislatiu 2/2004, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals; El Reglament regulador de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Montuïri publicat al BOIB número 80 en data 28 de juny de 2018; les bases d'execució del Pressupost municipal per a 2025 i la normativa per a la concessió de subvencions públiques, així com la resta de normativa que sigui d'aplicació.

16.- PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL

16.1 D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantía dels drets digitals, s'informa les persones sol·licitants que els dades facilitades seran incloses en un fitxer propietat de l'Ajuntament de Montuïri, amb la finalitat única i exclusiva de gestionar i tramitar el procediment de concessió de subvencions establert en aquesta convocatòria i d'acord amb els principis de seguretat i confidencialitat de les dades que la normativa de protecció de dades estableix.

16.2 Així mateix, s'informa la persona interessada de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en els termes inclosos a la legislació vigent, mitjançant escrit presentat en el Registre de l'Ajuntament de Montuïri.

17.- RECURSOS

17.1 Contra l'acord de resolució de la convocatòria es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu o bé recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que hagi dictat la resolució. No obstant això, s'hi pot presentar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que hi sigui pertinent.

17.2 Tot d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

ANNEX I CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS DESTINADES A ENTITATS I ACTIVITATS CULTURALS I ESPORTIVES DEL MUNICIPI DE MONTUÏRI

MODEL DE SOL·LICITUD

Sr/Sra (nom complet del representant legal) _________________________________, amb DNI __________________, en representació

de l'entitat _____________________, _________________________amb CIF____________________, domicili social al carrer

_________________, núm.__ de ______________, codi postal _______, telèfon___________ i correu electrònic

____________________________

EXPOS

Que una vegada han estat publicades les Bases Reguladores de la Convocatòria per a l'atorgament de subvencions destinades a entitats i activitats culturals i esportives de l'Ajuntament de Montuïri per a l'any 2024, l'entitat a la que represent vol optar a ser beneficiària d'aquesta.

Que adjunt la documentació següent:

a. ANNEX I. Sol·licitud

b. Fotocòpia del DNI del representant legal de l'entitat

c. Fotocòpia del CIF de l'entitat

d. Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'AEAT

e. Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social

f. Certificat de titularitat del compte bancari de titularitat de l'entitat que ha de rebre la subvenció

g. ANNEX II. Projecte descriptiu de les actuacions pel qual es sol·licita la subvenció

h. ANNEX III. Declaració responsable

i. ANNEX IV. Compte justificatiu

j. ANNEX V. Relació classificada de despeses realitzades i pagades.

k. Documentació justificativa: presentació de factures, la documentació acreditativa del pagament de les mateixes i la resta de documents de valor probatori i amb validesa al tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa.

Per tot això,

SOL·LICIT

L'atorgament de la subvenció per import de __________ euros per al desenvolupament de les actuacions denominades _______________ que es descriuen a l'ANNEX II, per la qual cosa s'adjunta la documentació exigida a la convocatòria.

 

Montuïri, a ______, de ___________ 2025.

Nom i cognoms

Signatura

 

 

Sra. Batlessa/Presidenta de l'Ajuntament de Montuïri

 

ANNEX II PROJECTE DESCRIPTIU DE LES ACTUACIONS PER LA QUAL ES SOL·LICITA LA SUBVENCIÓ

El projecte de l'acció presentada per la persona sol·licitant haurà de fer menció, com a mínim, dels següents aspectes:

1. Dades de l'entitat sol·licitant.

2. Títol del projecte d'activitats.

3. Breu descripció del projecte d'activitats i actuacions.

4. Objectius que es pretenen amb la realització de les actuacions.

5. Interès de l'acció des del punt de vista de l'objecte de la subvenció.

6. Població destinatària.

7. Temporalització, expressat a ser possible mitjançant un cronograma.

8. Pressupost detallat d'ingressos i de despeses previstes per l'acció (d'acord amb l'estructura presentada al full següent).

9. Recursos materials i humans adscrits al projecte.

10. Qualsevol altra documentació que la persona sol·licitant consideri pertinent.

 

Nom i cognoms

(firma i segell originals)

 

ANNEX III CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS DESTINADES A ENTITATS I ACTIVITATS CULTURALS I ESPORTIVES DEL MUNICIPI DE MONTUÏRI

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE

Sr/Sra (nom complet del representant legal) _________________________________, amb DNI __________________, en representació

de l'entitat _____________________, _________________________amb CIF____________________, domicili social al carrer

_________________, núm.__ de ______________, codi postal _______, telèfon___________ i correu electrònic

____________________________

DECLAR QUE:

1.- Que l'entitat que es representa no es troba incursa en les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari assenyalades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).

2.- Que l'Entitat no ha percebut cap altra subvenció de l'Administració per al projecte que es presenta a aquesta convocatòria de subvenció.

3.- Que l'entitat es compromet a comunicar a l'Ajuntament de Montuïri, immediatament després d'haver-se-li atorgat, qualsevol ajuda pública no descrita en aquest document i que li sigui atorgada per a l'execució de les activitats per a les quals ha sol·licitat la subvenció.

4.- Que l'entitat no ha estat sancionada o condemnada en els darrers tres anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o gènere d'acord amb l'establert a l'article 11 de la Llei 2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

 

Montuïri, a ___________, de _____________ 2025

Nom i cognoms

(firma i segell originals)

 

ANNEX IV COMPTE JUSTIFICATIU

ENTITAT SOL·LICITANT: CIF DE L'ENTITAT:

PRESSUPOST DE DESPESES

RELACIÓ DE DESPESES PREVISTES

QUANTIA EN EUROS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ALTRES DESPESES PREVISTES

QUANTIA EN EUROS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL DESPESES PREVISTES EN EUROS

 

PRESSUPOST D'INGRESSOS

INGRESSOS PROPIS DE L'ACTUACIÓ

QUANTIA EN EUROS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

​​​​​​​ALTRES INGRESSOS DE L'ACTUACIÓ

QUANTIA EN EUROS

SUBVENCIÓ SOL·LICITADA a l'Ajuntament de Montuïri

 

Subvencions d'altres administracions (cal especificar l'Administració, l'import i l'estat: a sol·licitar, pendent de resolució o concedida)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL D'INGRESSOS EN EUROS

 

Ajudes obtingudes i la seva quantia: en cas de desconèixer-se si la subvenció sol·licitada està concedida i la seva quantia, s'indicarà la quantitat sol·licitada i s'afegirà la següent nota: "en tramitació".

 

Montuïri, de de 2025

Nom i cognoms

(firma i segell originals)

 

ANNEX V RELACIÓ CLASSIFICADA DE DESPESES REALITZADES I PAGADES

Entitat____________________

CIF_______________________

NÚM. FACTURA

DATA

PROVEÏDOR

CIF/NIF

CONCEPTE

IMPORT

DATA PAGAMENT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Montuïri, ______________, de ____________ 2025

Nom i cognoms

(signatura i segell originals)