Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)
Núm. 596317
Notificació de proposta provisional de denegació amb sanció adicional als beneficiaris de les ajudes, de data 11 de juliol de 2025, a l’empara de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), per la qual es convoquen ajudes destinades al pagament compensatori per a zones de muntanya a les Illes Balears, per a l’ any 2024
Versió PDF
La convocatòria d'ajudes especifica que les comunicacions i les notificacions es realitzaran a les persones interessades mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears d'acord amb els termes que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El cap del Servei d'ajudes Directes de la PAC en data 31de juliol de 2025, va signar la següent Proposta Provisional
"INFORME / PROPOSTA PROVISIONAL DE DENEGACIÓ AMB SANCIÓ ADDICIONAL
Pla estratègic de la PAC 2023-2027 PEPAC
INTERVENCIÓ 6613_02 SIGC.: Pagament compensatori en zones de muntanya
Convocatòria 2024
Document: Informe/Proposta de Resolució amb sanció addicional
Codi SIA: 2987430
Emissor (DIR3): A04026954
Codi BDNS: 741228
Antecedents
1. En data 30 de gener de 2024 es va publicar, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 15, la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 25 de gener de 2024, per la qual s'aprova la convocatòria per a l'any 2024 de les ajudes destinades al pagament compensatori en zones de muntanya a les Illes Balears.
2. De conformitat amb l'apartat sisè de la resolució anterior, modificada per Resolució del president del FOGAIBA de 2 de juliol de 2024 i publicada al BOIB núm. 88 de 4 de juliol, de determinats ajuts corresponents a les intervencions en forma de pagaments directes que preveu el Pla estratègic de la PAC (PEPAC) per a l'any 2024, el termini de presentació de sol·licituds de determinades intervencions al desenvolupament rural es va modificar. Aquest nou termini de presentació va acabar dia 15 de juny de 2024 i varen tenir entrada en el registre del FOGAIBA un total de 252 sol·licituds d'ajuda de pagament compensatori en zones de muntanya a les Illes Balears.
3. Una vegada avaluades les sol·licituds d'ajuda pels òrgans gestors, i d'acord amb els criteris d'elegibilitat establerts, la senyora Francina dels Àngels Mateu Juan, amb NIF ***1905** , no compleix amb el requisit de disposició dels recintes identificats (codi control 242) tal com estableix com a requisit l'apartat 1 de l'article 11 del Reial Decret 1048/2022, de 27 de desembre. Els recintes no declarables els podeu veure a l'Annex I.
4. També en aplicació del punt 1 a, b i c de l'Annex I REDUCCIONS I EXCLUSIONS de la convocatòria d'aquesta ajuda, per fet de no acreditar la disposició de les parcel·les, li resultava una sobredeclaració superior al 50% i per tant, no li correspon el cobrament de l'ajuda i a més es penalitza al sol·licitant en la quantitat resultant del càlcul que s'hi explica i que podem veure a l'Annex II.
5. S'han estudiat totes les al.legacions, comunicacions i escrits que consten a l'expedient electrònic de la sol.licitud única núm. 4976 de 2024 de la Sra. Mateu Juan, així com també tots els documents que han arribat a través del Registre general, els quals també han estat incorporats al mateix expedients electrònic, entre el Servei d'Ajudes Directes i la Sra. Mateu Juan, i entre la Secció II de PDR i la Sra. Mateu Juan, en referència a tota la documentació sobre l'acreditació de disposició de recintes. Es conclou que cap dels escrits ni al.legacions presentades per la Sra. Mateu Juan acredita la disposició dels recintes esmentats a l'Annex I, per tant, continuen essent no declarables.
6. A més, la indefensió plantejada, no té cabuda ja que s'ha verificat que s'han garantit en tot moment les degudes garanties processals, al haver-se practicat amb anterioritat els corresponents tràmits d'audiència sobre aquest mateix fet, que han permès al recurrent conèixer els fets i fonaments de dret, així com formular les al·legacions que ha considerat oportunes en tot moment. Per tant, no es pot considerar l'existència d'indefensió, donat que s'ha respectat el dret de defensa i el principi de contradicció, complint àmpliament els requisits del procediment.
Fonaments de dret
1. Resolució de la President del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 25 de gener de 2024 per la qual s'aprova la convocatòria per a l'any 2024 de les ajudes destinades al pagament compensatori en zones de muntanya, publicada al BOIB núm. 15 de dia 30 de gener de 2024.
2. Reial Decret 147/2023, de 28 de febrer, pel qual s'estableixen les normes per a l'aplicació de penalitzacions en les intervencions contemplades en el Pla Estratègic de la Política Agrària Comuna.
3. Reial Decret 1048/2022, de 27 de desembre, sobre l'aplicació, a partir de 2023, de les intervencions en forma de pagaments directes i l'establiment de requisits comuns en el marc del Pla Estratègic de la Política Agrària Comuna, i la regulació de la sol.licitud única en el sistema integrat de gestió i control.
4. Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
5. Ordre 10/2023 de la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació, de 6 d'abril de 2023, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc de les intervencions per al desenvolupament rural de les Illes Balears 2023-2027.
6. La llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears.
7. La llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
La resta de normativa de desenvolupament i aplicació.
Proposta de resolució de denegació
Per tot això, s'informa desfavorablement i propòs al vicepresident en Matèria Agrària del FOGAIBA que dicti una resolució en els termes següents:
1. Denegar la sol·licitud presentada per la Sra. Francina dels Àngels Mateu Juan, amb nif ***1905**, per incompliment del requisit de disposició dels recintes tal com s'especifica als antecedents i a l'Annex I.
2. Imposar una sanció addicional a la interessada per l'import de 4.297,62 €, resultat d'una sobredeclaració del 59,94 % (superior al 50%), tal com s'especifica a l'Annex II.
3. La present proposta provisional de resolució s'ha de comunicar a la interessada informant-la que disposa d'un termini màxim de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la notificació d'aquesta proposta per a presentar al·legacions i/o aportar documents. En el cas de no fer ús del seu dret a al·legar, en el termini indicat, o si manifesta la seva decisió de no efectuar al·legacions ni aportar nous documents o justificacions, aquesta proposta tendrà caràcter definitiu, i s'elevarà al vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA perquè dicti la Resolució de denegació corresponent.
4. Notificar la resolució a la interessada mitjançant la publicació en el BOIB.
5. Informar a la interessada que el seu expedient es troba a la seva disposició i consulta al Servei d'Ajudes de Desenvolupament Rural del FOGAIBA (carrer de Reina Constança, núm. 4 de Palma).
Informa
El cap de Secció XVI d'Adjudes PDR per suplència de la cap de Secció II d'Ajudes PDR (Segons la Resolució de suplències del director Gerent del FOGAIBA de 12 juliol 2021 publicada al boib 94 de 15 de juliol de 2021)
Antonio Barcelo Ávila
Proposa
El cap de Servei d'Ajudes Directes PAC
per suplència de la cap del Servei d`Ajudes al Desenvolupament Rural (Segons la Resolució de suplències del director Gerent del FOGAIBA publicada al BOIB 160 de 20 de novembre de 2021)
Joan Ramis Ripoll
ANNEX I
INCOMPLIMENT del requisit de disposició dels recintes, perquè aquests recintes són NO DECLARABLES (codi control 242), tal com estableix l'apartat 1 de l'article 11 del Reial Decret 1048/2022, de 27 de desembre, sobre l'aplicació, a partir de 2023, de les intervencions en forma de pagaments directes i l'establiment de requisits comuns en el marc del Pla Estratègic de la Política Agrària Comuna, i la regulació de la sol.licitud única en el sistema integrat de gestió i control.
RELACIÓ DE RECINTES DECLARATS QUE ES TROBA ENTRE ELS NO DECLARABLES:
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/12/207/2 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/12/207/3 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/11/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/118/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/119/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/120/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/132/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/133/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/136/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/138/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/161/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/165/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/166/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/175/2 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/179/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/187/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/192/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/196/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/20/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/20/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/208/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/215/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/216/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/33/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/477/2 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/483/3 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/55/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/2/59/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/3/25/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/3/33/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/3/88/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/4/1/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/4/18/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/4/20/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/4/51/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/4/53/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/6/29/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/6/30/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/6/65/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/106/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/106/3 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/107/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/118/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/120/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/121/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/122/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/124/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/125/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/129/3 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/135/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/136/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/137/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/138/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/154/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/155/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/156/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/161/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/161/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/165/2 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/167/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/168/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/169/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/172/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/175/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/176/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/177/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/195/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/196/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/246/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/247/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/254/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/28/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/29/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/30/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/33/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/34/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/35/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/40/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/41/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/43/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/45/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/46/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/47/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/48/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/48/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/56/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/76/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/77/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/78/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/8/86/2 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/9/1/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/9/119/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/9/122/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/9/38/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/9/38/4 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
12/9/57/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/1/108/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/1/32/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/1/32/5 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/1/32/6 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/1/34/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/1/38/2 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/1/43/7 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/1/51/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/1/67/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/1/81/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/1/83/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/1/84/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/1/88/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/19/104/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/6/112/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/6/62/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/6/63/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/6/65/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/6/66/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/6/71/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/6/74/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/6/75/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/6/96/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/6/97/1 |
|
Municipi/Polígon/Parcel.la/ Recinte |
58/6/98/1 |
ANNEX II
Càlculs realitzats amb les fórmules i explicacions del punt 1 a, b i c de l'Annex I REDUCCIONS I EXCLUSIONS de la convocatòria de l'Ajuda Pagament compensatori en zones de muntanya de 2024:
Palma,en data de firma digital (25 d'agost de 2025)
El director gerent del Fogaiba Joan Josep Coll Bibiloni