Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

AJUNTAMENT DE PORRERES

Núm. 587642
Nomenament com a funcionària de carrera de tècnica A2 derivada del procés d'estabilització

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Decret Núm. 2025-0390, de dia 22 d'agost de 2025 s'aprovà el nomenament d'una funcionària de carrera subgrup A2: Tècnica Mitjana que ha superat el procés d'estabilització pel sistema de concurs-oposició. D'acord amb l'aprovat al citat decret es pública el text íntegre al Butlletí Oficial de les Illes Balears, que és el següent:

DECRET DE BATLIA

ANTECEDENTS

1. En el BOIB núm. 99 de 30 de juliol de 2022 es va publicar el convenis signat amb el Consell de Mallorca pel que s'encarregava de l'aprovació de les bases, la convocatòria i la gestió dels processos d'estabilització de l'ocupació temporal que estableix la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, que deriven de les ofertes d'ocupació pública aprovades per aquest Ajuntament i publicades al BOIB núm. 68 de 26 de maig de 2022 i BOIB núm. 71 de 31 de maig de 2022.

2. Per Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública de data 30 de novembre de 2022 (BOIB núm. 158, de 6 de desembre de 2022), modificada per Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública de data 24 de gener de 2023 i de data 8 de febrer de 2023 (BOIB núm. 13, de 28 de gener de 2023 i BOIB núm. 19, de data 11 de febrer de 2023), i per Resolució de la consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública de data 29 d'agost de 2023 (BOIB núm. 121, de 30 d'agost de 2023), es va aprovar la convocatòria del procés selectiu pel sistema de concurs-oposició per a l'ingrés com a funcionaria de carrera subgrup A2, de l'Ajuntament de Porreres (i altres).

En aquesta resolució es va convocar 1 plaça de Tècnic/a Mitja/na subgrup A2.

3. Per Acord del tribunal qualificador competent d'aquest procés selectiu d'estabilització, un cop concloses la revisió i baremació dels mèrits dels aspirants, en data 23 de maig de 2025 es va publicar, al tauler electrònic d'anuncis i a la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca, la llista definitiva de les persones aspirants que han superat el procés selectiu, amb aplicació dels criteris de desempats i la resolució de les al·legacions formulades a la llista provisional, així com el llistat de llocs corresponents a l les places convocades, donant un termini de 7 dies hàbils per comunicar l'ordre de preferència dels llocs oferts.

En data 5 de juny de 2025 es publica resolució mitjançant la qual es declara decaiguda al tràmit la senyora Maria Esperança Massanet Forteza per no haver presentat la documentació requerida el dia 26 de maig de 2025 i tenint 5 dies hàbils per a la seva presentació.

4. De conformitat amb el punt 8.8 de les bases específiques de la convocatòria, un cop assignats els llocs de treball oferts, el tribunal ha d'elevar al conseller executiu d'Hisenda i Funció pública la proposta de persones aspirants que han superat el procés selectiu de concurs oposició, amb assignació de llocs de feina , desglossada, en el seu cas, per torns d'accés.

En data 19 de juny de 2025 el tribunal qualificador competent del procediment selectiu ha acordat elevar al conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública l'Acord amb la proposta de la persona aspirant que ha superat el procés selectiu d'estabilització pel sistema de concurs-oposició per a l'ingrés com a personal funcionari a l'escala d'administració general, subescala gestió categoria/especialitat Tècnic-a mitjà-na A2, derivat de l'oferta d'ocupació pública extraordinària de l'Ajuntament de Porreres i d'assignació del lloc de feina, per torn d'accés, d'acord amb el tràmit de manifestació d'ordre de preferències efectuat. En el cas de que una persona aspirant no hagués efectuat el tràmit, el lloc de treball ha estat assignat d'ofici.

5. En data 23 de juny el conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca ha dictat una resolució per aprovar la llista definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu pel sistema de concurs-oposició per al seu nomenament com a personal funcionari a l'escala d'administració general, subescala gestió categoria/especialitat Tècnic-a mitjà-na A2, derivat de l'oferta d'ocupació pública extraordinària de l'Ajuntament de Porreres i d'assignació del lloc de feina per torns d'accés.

6. D'acord amb el punt 9 de les bases específiques del procediment aquest Ajuntament ha d'adjudicar els llocs de treball a les persones que han superat el procés selectiu, les quals han de ser nomenades com a personal funcionari de carrera a l'escala d'administració general, subescala gestió categoria/especialitat Tècnic-a mitjà-na A2.

7. El termini per a la presa de possessió de la plaça s'inicia l'endemà de la publicació en el BOIB de la resolució de nomenament i adjudicació del lloc de treball, i serà de tres dies hàbils, sense perjudici de l'aplicació del que disposa el paràgraf segon de l'article 37 del Decret 27/1994.

FONAMENTS DE DRET

Primer.- Legislació aplicable

1. L'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local

1. L'article 68 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears

2. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

3. La llei 20/2021 de 28 de desembre de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en la ocupació pública

4. La llei 4/2022, de 28 de juny de consells Insulars

5. L'article 4 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears

6. La Resolució de la consellera d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca, de 30 de novembre de 2022 (BOIB núm. 158 , de 6 de desembre de 2022) per la qual s'aproven la convocatòria i bases específiques que han de regir el procés selectiu de concurs-oposició per a l'ingrés com a funcionari de carrera, d'aquest Ajuntament i Serveis Municipals de Porreres SL (entre d'altres) modificada per Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública de data 24 de gener de 2023 i de data 8 de febrer de 2023 (BOIB núm. 13, de 28 de gener de 2023 i BOIB núm. 19 de data 11 de febrer de 2023), i per Resolució de la consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública de data 29 d'agost de 2023 (BOIB núm. 121, de 30 d'agost de 2023).

Segon.- Sobre el tipus de personal al servei de les administracions públiques.

L'article 8 del Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic estableix que son empleats públics els que desenvolupin funcions retribuïdes a les administracions públiques al servei dels interessos generals, que es classifiquen en funcionaris de carrera, interins, laboral – fix, indefinit o temporal- i eventual.

En concordança amb l'anterior es manifesta l'article 13 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, que reitera la classificació entre personal laboral, funcionari i eventual.

Tercer.- Sobre les places objecte de cobertura

Cal posar de manifest en aquest punt que la plaça objecte de cobertura és la que té el següent codi de referència a la Relació de Llocs de Treball (RLT):

Ref. 30 – Tècnic/a Secretaria - AODL

Les funcions, son les pròpies especificades a la pròpia RLT, i queda degudament acreditat l'acompliment dels requisits per part de les persones interessades.

Quart.- Sobre les causes de resolució del nomenament

En aquest punt cal fer esment de la disposició addicional tretzena del Decret-llei 6/2022, relatiu a les exempcions d'acreditació del nivell de coneixement de llengua catalana. Aquesta disposició estableix:

“1.Excepcionalment, les convocatòries de desenvolupament dels processos d'estabilització de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, han de preveure l'exempció del requisit d'acreditació del coneixement de la llengua catalana exigit per a l'ingrés al cos o l'escala, l'especialitat, o l'escala, la subescala, la classe o la categoria, o la categoria professional, per a les persones aspirants que estiguin en servei actiu, en el moment de finalització de la presentació de sol·licituds, a la mateixa administració o ens públic, en el mateix cos, escala, especialitat, o escala, subescala, classe o categoria, o categoria professional objecte de la convocatòria, i no puguin acreditar el requisit exigit per a l'ingrés.

2. En el supòsit que aquestes persones, mitjançant la participació en aquests processos d'estabilització, assoleixin la condició de personal funcionari de carrera o personal laboral fix, restaran obligades, en el termini de dos anys, comptadors a partir de la presa de possessió o de la signatura del contracte de treball, a acreditar el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit per a l'accés al cos, o l'escala, la subescala, la classe o la categoria, o la categoria professional.

3. Si transcorregut el termini de dos anys, no s'acredita el nivell de coneixements de la llengua catalana exigit per a l'accés, aquestes persones seran remogudes del lloc de treball per manca d'adequació a les funcions d'aquest, mitjançant un procediment contradictori i oïts els òrgans de representació del personal corresponents. La remoció suposa el cessament en el lloc de treball obtingut al corresponent procés selectiu, i la pèrdua d'aquest lloc.”

D'altra banda, el punt 5.2 de les bases de la convocatòria, relatiu a l'exempció del requisit d'acreditació de coneixements de llengua catalana, preveu el següent:

“Les persones aspirants que no puguin acreditar el coneixement de la llengua catalana exigit i que estiguin en servei actiu, en el moment de finalitzar el termini de la presentació de sol·licituds, al mateix Ajuntament o entitat a la qual es pretén l'accés com a personal laboral fix, en la mateixa categoria -o especialitat- objecte de la convocatòria, estan exemptes d'acreditar-lo.

S'entenen com a situacions assimilades a servei actiu les següents:

  • Les persones que gaudeixen d'una excedència per cura de familiars (article 89.4 TREBEP i article 105 LFPCAIB).
  • Les persones que es troben en una situació d'una excedència per raó de violència de gènere (article 89.5 TREBEP i article 106 LFPCAIB).
  • Les persones declarades en serveis especials (article 87 TREBEP i article 99 LFPCAIB).
  • El personal laboral declarat en excedència forçosa (article 46.1 TRET).

En el supòsit que aquestes persones, mitjançant la participació en aquest procés d'estabilització, assoleixin la condició de funcionaries de carrera, restaran obligades, en el termini de dos anys, comptadors a partir de la presa de possessió a acreditar el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit per a l'accés la categoria/especialitat.

Si transcorregut el termini de dos anys, no s'acredita el nivell de coneixements de la llengua catalana exigit per a l'accés, aquestes persones seran remogudes del lloc de treball per manca d'adequació a les funcions d'aquest, mitjançant un procediment contradictori i oïts els òrgans de representació del personal corresponent. La remoció suposa el cessament en el lloc de treball obtingut al corresponent procés selectiu, i la pèrdua d'aquest lloc.

Aquestes persones restaran obligades a participar en totes les convocatòries de proves de llengua catalana que durant aquest període convoquin la Direcció General de Política Lingüística i l'Escola Balear d'Administracions Públiques per obtenir el certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell exigit per a l'accés a la categoria/especialitat a la qual s'ha accedit.”

Així les coses, la disposició addicional tretzena s'ha d'interpretar en el sentit de que esdevindrà una nova causa d'extinció contractual, a més de les establertes a l'article 49 de l'Estatut dels Treballadors, la manca d'acreditació del nivell de català exigit per participar en el procediment en el termini improrrogable de 2 anys.

Més enllà de l'anterior, cal fer esment de l'obligació que estableix que les persones que es van acollir a l'exempció del requisit d'acreditació de coneixements de llengua catalana estan obligades a participar a totes les convocatòries realitzades per l'EBAP i la Direcció general de Política lingüística (ara l'Institut d'Estudis Baleàrics).

Cal concloure que la candidata Margalida Sastre Servera, ja ha acreditat el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit per a l'accés (A2) aportat certificat de nivell C.

Vist l'informe d'intervenció 2025-0201, de 22 d'agost.

Vist els antecedents de fet i els fonaments de dret aplicables, que s'han extret de l'informe de secretaria que consta a l'expedient,

RESOLC

PRIMER. ADJUDICAR el lloc de treball d'acord amb el que s'indica a l'annex 1 d'aquesta resolució, a la persona aspirant que ha superat el procés selectiu d'estabilització pel sistema de concurs-oposició.

SEGON. NOMENAR, com a funcionària de carrera, de l'escala d'administració general, subescala gestió categoria/especialitat Tècnic-a mitjà-na subgrup A2, a la persona aspirant que ha superat el procediment selectiu d'estabilització pel sistema de concurs-oposició per a la convocatòria d'aquesta plaça, d'acord amb el que s'indica a l'annex 1 d'aquesta resolució.

TERCER. ORDENAR la publicació de la present Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, als efectes oportuns. La presa de possessió del lloc adjudicat s'ha d'efectuar en el termini de 3 dies hàbils, comptat a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Abans de la presa de possessió del llocs adjudicat, la persona interessada ha de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni que fa cap activitat en el sector públic de les que es comprenen en l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Si du a terme cap activitat privada, incloses les de caràcter professional, ho ha de declarar en el termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la presa de possessió, perquè l'òrgan competent acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

Contra la present Resolució que posa fi a la via administrativa, pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant l'òrgan que ha dictat l'acte notificat, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; o bé interposar directament recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això sense perjudici de què pugui interposar Vè. qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.

 

Palma, a data de la signatura electrònica (22 d'agost de 2025)

La batlessa Francisca Mora Veny

 

ANNEX 1 ADJUDICACIÓ DE LLOC DE TREBALL A LA PERSONA ASPIRANT QUE HA SUPERAT EL PROCÉS SELECTIU D'ESTABILITZACIÓ PEL SISTEMA DE CONCURS-OPOSICIÓ DE L'ESCALA ADMINISTRACIÓ GENERAL, SUBESCALA GESTIÓ, CATEGORIA TÈCNIC-A MITJÀ-NA DEL SUBGRUP A2, DERIVADA DE L'OFERTA D'OCUPACIÓ PUBLICA EXTRAORDINÀRIA DE L'AJUNTAMENT DE PORRES, I D'ASSIGNACIÓ DE LLOCS DE FEINA PER TORN D'ACCÉS PEL SEU NOMENAMENT COM A FUNCIONARI DE CARRERA.

Torn lliure ordinari. Concurs-Oposició. Adscripció definitiva. Ajuntament de Porreres

LLINATGES I NOM

NÚM. REF. / LLOC

NOM LLOC

UNITAT

SUBGRUP

SASTRE SERVERA, MARGALIDA

30

Tècnic-a mitjà-na

Secretaria

A2