Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 576410
Convocatòria de dues places vacants de la categoria de subinspector o subinspectora de Policia de l’Ajuntament de Manacor per promoció externa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant el Decret de Batlia núm. 2025-3851, de 14 d'agost de 2025, s'ha resolt el següent:

«1. Aprovar la convocatòria per cobrir com a personal funcionari de carrera dues places vacants de la categoria de subinspector o subinspectora de Policia de l'Ajuntament de Manacor per promoció externa.

2. Aprovar les bases específiques que han de regir la convocatòria del procés selectiu, que s'adjunten com a annex d'aquesta resolució.

3. Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el BOIB i l'anunci de la convocatòria en el BOE, a la premsa local i a la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor.

4. Comunicar la publicació de la convocatòria al Servei d'Ocupació de les Illes Balears perquè en faci la difusió oportuna, i a la Junta de Personal.

 

(Signat electrònicament: 14 d'agost de 2025)

La 2a tinent de batlia i delegada genèrica de l'àrea de Recursos Humans i Turisme (Decret 2025-2652, de 16/05/2025. BOIB núm. 64 de 22/05/2025) Antònia Llodrà Brunet

 

ANNEX

Bases específiques de la convocatòria del procés selectiu per cobrir com a personal funcionari de carrera dues places vacants de la categoria de subinspector o subinspectora de Policia de l'Ajuntament de Manacor per promoció externa

1. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa

La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, dues places de subinspector o subinspectora de la policia local, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2022 (BOIB 109 de 18 d'agost de 2022), pel sistema de promoció externa mitjançant concurs oposició.

Característiques de les places objecte d'aquesta convocatòria :

  • Subgrup: A2
  • Escala Administració Especial, subescala de Serveis Especials. Escala executiva de la Policia Local
  • Denominació: subinspector/a de la Policia Local
  • Procediment: concurs oposició pel sistema de promoció externa
  • Places objecte de la convocatòria
    • 1.1.44.4 Subinspector/a policia
    • 1.1.44.5 Subinspector/a policia

En el present procés selectiu seran d'aplicació les prescripcions contingudes en aquestes bases. I en allò no previst, per les bases generals de convocatòria de processió de selecció de personal fix i personal no permanent de l'Ajuntament de Manacor (BOIB 163 de 29 de novembre de 2014). Així com també la Llei 4/2013,de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre , el Decret llei 6/2021 i el Decret llei 6/2022; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

Les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En el Butlletí Oficial de l'Estat s'ha de publicar l'anunci de la convocatòria que ha de dur la denominació de l'escala i la categoria de les places convocades, el nombre de places, l'ajuntament que els convoca, el sistema d'accés, el procediment selectiu, els mitjans d'impugnació i la data i número del Butlletí Oficial de les Illes Balears en què s'han publicat les bases.

Els anuncis posteriors relatius al procés de selecció es publicaran únicament al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor.

2. Requisits de les persones aspirants.

A més dels que preveu la legislació bàsica per accedir a la funció pública, els aspirants han de complir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds en el procés selectiu els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir els divuit anys complits

c) Estar en possessió del títol universitari de grau, diplomatura o equivalent, o haver superat tres cursos complets o el primer cicle d'una llicenciatura, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

e) Tenir la condició de funcionari de carrera en algun dels cossos de policia local de les Illes Balears i l'antiguitat que s'especifica a continuació en la categoria d'origen:

  • En el mateix cos de policia local: dos anys si es tracta d'una categoria immediatament superior i quatre anys si es tracta de dues categories superiors.
  • En la categoria immediatament superior d'un cos de policia local diferent d'aquell al qual pertany el funcionari o la funcionària de carrera: quatre anys.
  • Mancar més de 3 anys per passar a la situació de segona activitat per raó d'edat

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.

e) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

g) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

h) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

i) Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2

j) Haver abonat la taxa per drets d'examen.

3. Presentació de sol·licituds.

1.Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (Annex I), s'hauran d'adreçar a la batlia i es presentaran al Registre de l'Ajuntament a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

Per presentar la sol·licitud electrònicament s'ha de fer a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor, dins el «Catàleg de tràmits», seleccionar la matèria «recursos humans», i «Sol·licitud per a seleccions de Personal i Provisions de Llocs de treball» i seleccionar la convocatòria de què es tracti.

2. El termini general de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils a partir de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

3. Juntament amb la sol·licitud, emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar :

  1.  Document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de la renovació
  2.  Títol acadèmic exigit.
  3.  Certificació del nivell de coneixements de la llengua catalana expedit per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears, o bé dels títols, diplomes o certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent
  4.  Certificat dels serveis prestats i reconeguts en la categoria que correspongui. acreditats mitjançant certificat expedit pels ajuntaments.
  5.  Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds. (annex II)
  6.  Acreditació d'haver abonat la taxa per drets d'examen. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determina l'exclusió de l'aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista.

D'acord amb l'ordenança fiscal 24T.OD els drets d'examen per aquesta convocatòria són de 27,15 euros Per poder efectuar el pagament cal accedir a l'enllaç següent https://www.atib.es/TL/modelos/Default.aspx?m=06 .D'acord amb el que estableix que l'article 5 de l'ordenança fiscal.

S'estableix una bonificació del 50% de la quota tributària a favor dels membres de famílies nombroses. L'acreditació de la condició de membre de família nombrosa s'haurà d'acreditar al moment de la presentació de la instància per a participar a les proves de selecció de personal.

L'Ajuntament de Manacor pot requerir de la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.

4. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal

5. Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili , telèfon i correu electrònic que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva de les persones candidates tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

6. Pel que fa a la presentació dels mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, s'hauran de presentar estructurats segons els blocs en què es divideix l'annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel que s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, mitjançant la presentació dels documents acreditatius d'acord en el model normalitzat establert a l'efecte per l'Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició.

4. Admissió i exclusió de les persones aspirants.

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 10 dies hàbils, es publicarà en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor una resolució per la qual s'aprova la llista provisional d'admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió. En aquesta resolució es farà constar la data, l'hora i el lloc dels exercicis de la fase d'oposició amb indicació de si s'han de dur a terme en una o més sessions, i l'interval mínim entre exercici i exercici.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

Els errors materials o de fet podran ser rectificats o esmenats en qualsevol moment, jo bé d' d'ofici o a petició de la part interessada

2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.

3.Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el batle dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprengui que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació

5. El tribunal qualificador.

1. L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.

2. La composició dels Tribunals ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.

3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part les persones representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Les persones representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han de pertànyer a organitzacions sindicals que tinguin la consideració de més representatives i que comptin amb més del 10 % de representants en l'àmbit del municipi de la convocatòria, amb un màxim d'un representant per cada sindicat amb el límit de quatre membres per cada procediment selectiu.

4. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.

5. El Tribunal Qualificador ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a. President o Presidenta (designat per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda)

b. Vocals:

  • (un vocal proposat per la Direcció General Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals , om de la persona titular i suplent)
  • (un vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública, nom de la persona titular i suplent)
  • (un vocal designat per l'ajuntament convocant (nom de la persona titular i suplent).

c. Un secretari o secretària: ( persona designada per l'ajuntament convocant amb veu i vot ,nom de la persona titular i suplent)

El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria

6. El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot

7. Els membres del Tribunal i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

9.El tribunal continuarà constituït fins que es resolguin les reclamacions plantejades o els dubtes que es puguin suscitar en el procés selectiu i en tot cas, fins que es faci la valoració final de la fase de pràctiques.

Els membres del tribunal estaran facultats per resoldre les qüestions que puguin presentar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords necessaris que assegurin el degut ordre en les mateixes, en tot el no previst en les bases de la convocatòria, i per a l'adequada interpretació de les bases.

El tribunal adoptarà els seus acords per majoria dels membres presents en cada sessió. En cas d'empat, es repetirà la votació fins una tercera vegada, en la que, si persisteixi l'empat, aquest el dirimirà el president amb el seu vot. Per a les votacions es seguirà l'ordre establert en el decret de nomenament dels membres del tribunal, votant en darrer lloc, el president.

El tribunal adoptarà les mesures oportunes para garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de la oposició es corregeixen sense conèixer la identitat de las persones aspirants.

10. Actes del Tribunal.

La persona se Tribunal aixecarà acta de totes les seves sessions, tant de constitució com de celebració d'exercicis, com de la correcció i avaluació dels mateixos, així com de la deliberació dels assumptes de la seva competència, on es farà constar també les qualificacions dels exercicis, les incidències i votacions que es produeixin. Les actes hauran de ser aprovades i subscrites per totes les persones que hagin participat, tant pels membres del tribunal com pel personal assessor. Les actes numerades i signades constituiran l'expedient, que reflectirà el procediment selectiu dut a terme. Una vegada finalitzat el procés selectiu, el secretari/a del tribunal remetrà al departament de Recursos Humans l'expedient, degudament ordenat i foliat, juntament amb tota la documentació de les proves realitzades

6. Fases del sistema de selecció

1. El sistema de selecció és el de concurs oposició seguit per un període de pràctiques.

2. El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre, les quals es descriuen a continuació.

3. La fase d'oposició del concurs oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.

4. La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori. Els mèrits que s'han de valorar són els de l'annex IV.

5. La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

7. Proves de la fase d'oposició

1. Totes les proves de l'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. És necessari superar la prova anterior per poder passar a la següent.

La fase d'oposició, de caràcter i superació obligatoris, constitueix un 60 % del procés selectiu.

L'ordre d'actuació dels aspirants es determinarà alfabèticament pels llinatges.

Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici mitjançant el sistema de crida única, essent exclosos de les proves selectives aquells aspirants que no compareguin, excepció feta dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal

Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de qualsevol dels exàmens o proves previstes en el procés selectiu, podran posar en coneixement del Tribunal aquesta situació, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel qual es certifica aquesta circumstància.

La comunicació ha de realitzar-se amb el temps suficient i el Tribunal ha de determinar sobre la base de la informació si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o proves o realitzar-la en un lloc alternatiu.

En cap cas les proves de reconeixement mèdic han d'estimar com a circumstància negativa als efectes del procés selectiu qualsevol derivada de la situació d'embaràs o lactància.

2. El tribunal ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir que els exercicis de la fase d'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat de les persones. En aquest sentit, per a la realització dels exercicis s'empraran sistemes per tal de mantenir l'anonimat de les persones aspirants sempre que la naturalesa de l'exercici així ho permeti. En aquells supòsits en que les persones vulnerin l'anonimat procedint a la identificació dels seus exercicis amb qualsevol altre sistema (noms, traços, marques, signes, ... que en permetin conèixer la identitat de la persona) el Tribunal procedirà a excloure del procés selectiu a la persona aspirant infractora i la seva prova es tindrà per no realitzada.

3. Les proves són les següents:

  • Prova de coneixements tipus test.
  • Prova de desenvolupament.
  • Cas pràctic.
  • Prova d'aptitud psicotècnica i de personalitat.

Primer exercici: prova de coneixements tipus test

La prova de coneixements tipus test consta de dos exercicis que es poden realitzar en una sola sessió.

1r exercici: Consisteix a respondre per escrit les preguntes d'un qüestionari de 100 preguntes, amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposat pel Tribunal qualificador, designat per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, que estan relacionades amb el programa de temes que figurin en la convocatòria com a annex III temari general.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la.

Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si hi figura més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:

{A-(E/4)} x 20 Q = ————————— P

Q: resultat de la prova.

A: nombre de respostes encertades.

E: nombre de respostes errònies.

P: nombre de preguntes de l'exercici.

2n exercici: Consisteix en respondre per escrit les preguntes d'un qüestionari de 100 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, designat per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, relacionades amb el contingut del temari específic municipal proposat per l'ajuntament, de coneixements geogràfics, històrics, sociològics i demogràfics del terme municipal de Manacor i de les ordenances municipals de l'Ajuntament de Manacor

Es pot accedir a aquest temari a la pàgina web de l'Ajuntament de Manacor.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

Les preguntes no resoltes no s'han de valorar. Les preguntes amb resposta errònia o que presenten més d'una resposta s'han de penalitzar amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per qualificar l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:

{A-(E/4)} x 20 Q = ————————— P

Q: resultat de la prova.

A: nombre de respostes encertades.

E: nombre de respostes errònies.

P: nombre de preguntes de l'exercici. Temps: 120 minuts per exercici

En cas que el Tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s'ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.

La valoració d'aquesta prova ha de ser el resultat de la suma d'ambdues fases; la puntuació de cada fase suposarà el 50 % de la puntuació total de la prova. No s'han de sumar les dues fases si en una de les dues s'obté una puntuació inferior a 10. Per aprovar aquest exercici és necessari obtenir 20 punts com a mínim.

Segon exercici: prova de desenvolupament

Consisteix en el desenvolupament per escrit de dos temes diferents, corresponents al temari general que figura en la convocatòria (annex III). La elecció d'aquests s'ha de fer per sorteig.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

Temps:120 minuts

Tercer exercici: casos pràctics

Consisteix a resoldre dos casos pràctics relacionats amb el temari de la convocatòria (annex III) i amb les funcions policials que s'han de determinar mitjançant un sorteig públic entre un mínim de 5 alternatives diferents.

 

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

Temps: 120 minuts

Quart exercici: prova d'aptitud psicològica i de personalitat

Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de cada categoria, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat.

Aquesta prova, efectuada per un o diversos professionals de la psicologia que actuaran com a assessors del tribunal, haurà de constar de dues parts:

a. La primera consisteix a respondre un o diversos tests d'aptitud intel·lectual. Es podrà fer, si escau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi. El resultat serà D'APTE O NO APTE. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtenguin una valoració D'APTE.

Temps: (120 minuts )

b) La segona consisteix a respondre la prova o les proves per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de cada categoria i que poden consistir en un o diversos tests i, si escau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi. La seva valoració és APTE O NO APTE. Quedaran eliminats els aspirants que no obtenguin la valoració D'APTE.

Temps: (120 minuts)

En tot cas, les proves i els instruments utilitzats per a l'avaluació han de comptar amb els requisits tècnics de fiabilitat i validesa propis de psicometria. Així mateix, els qüestionaris de personalitat han de disposar d'escales de desitjabilitat social i/o sinceritat que l'avaluador haurà de considerar.

8. Qualificació dels exercicis

La qualificació dels exercicis s'haurà de fer pública el dia que s'acordin i s'hauran de publicar al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor. Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l'Ajuntament en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l'inici de l'exercici següent. Als efectes assenyalats, s'ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.

Relació provisional de persones aprovades i revisió d'exàmens

Finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal ha de fer pública en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor la llista provisional de persones que l'hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que han superat la fase d'oposició serà determinada per la superació de tots els exercicis eliminatoris. La puntuació final de la fase d'oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris. Les persones aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de la publicació de les llistes provisional, per fer reclamacions.

Acabat aquest termini, el Tribunal disposarà de (10 dies) per resoldre'n les reclamacions.

Llista definitiva de persones aprovades en la fase d'oposició

Resoltes les reclamacions, el Tribunal publicarà en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor les llistes definitives de persones aprovades en la fase d'oposició.

9 Fase de concurs

Els mèrits que s'han de valorar en la fase de concurs són els que estableix l'annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears (annex IV de les bases ) .

La puntuació final del concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:

 

      60              40 Pt = ——— o + ——— c      O               C

Pt: puntuació total

O: puntuació màxima de la fase d'oposició

o: punts obtinguts en la fase d'oposició

C: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació obtinguda en la fase concurs

Al·legació i acreditació dels mèrits

Dins el termini de deu dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes definitives de persones aprovades de la fase d'oposició, les persones aspirants que en formin part han d'al·legar i acreditar davant el Tribunal Qualificador, segons el model de l'annex V, els mèrits que s'indiquin en l'annex IV, mitjançant documents originals o fotocòpies confrontades, presentades en el registre de l'ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.

Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'ajuntament convocant, els aspirants poden sol·licitar que s' incorporin d'ofici, un extracte dels mèrits que figuren en l'expedient personal amb referència al darrer dia del termini per presentar la sol·licitud de participació. Els mèrits al·legats que no constin en l'expedient personal hauran de ser presentats mitjançant en el registre de l'ajuntament.

Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

10. Relació d'aprovats

10.1 Llistes d'aspirants seleccionats del concurs oposició

Finalitzada per part del Tribunal la valoració dels mèrits aportats es faran públiques en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor les llistes provisionals de puntuacions obtingudes en la fase de concurs, així com la llista provisional d'aspirants seleccionats del concurs oposició. Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils per fer reclamacions, comptadors des de la publicació de les llistes provisionals.

Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini màxim de 10 dies hàbils

En cas d'empat en la puntuació final del concurs oposició d'algunes de les persones aspirants, el desempat es resoldrà atenent a la major puntuació atorgada en la fase d'oposició. Si persisteix l'empat, es tindrà en compte el major còmput del temps dels serveis prestats i reconeguts com personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local i si encara persisteix l'empat, es dirimirà segons el major nivell de català acreditat. Si l'empat no s'ha resolt, finalment el Tribunal resoldrà l'empat per sorteig públic

10.2 Relacions definitives de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha d'aprovar la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, i la publicarà en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'ajuntament de Manacor.

L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenats com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'ajuntament de Manacor.

En cap cas no pot ser un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

10.3 Presentació de documentació i nomenament funcionaris en pràctiques

Les persones aspirants disposen d'un termini de vint dies hàbils, des de la data de publicació de la resolució d'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques, per presentar els documents que acrediten que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria:

 

a. Document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b. Titulació exigida.

c. Certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria de subinspector/a

d. Acreditar el coneixement de la llengua catalana, mitjançant l'aportació del certificat de nivell B2 de coneixements de català.

e. Certificat/s que acreditin la condició de personal funcionari de carrera i l'antiguitat que s'especifica a continuació :

 

1. En el mateix cos de policia local: dos anys d'oficial o quatre anys de la categoria de policia

2. En un cos de policia local diferent d'aquell al qual pertany el funcionari o la funcionària de carrera: quatre anys d'oficial.

 

f. Certificat de mancar més de 3 anys per passar a la situació de segona activitat per raó d'edat.

g. Certificat de no tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h. Còpia els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

No requereixen presentació aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament de Manacor o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques segons es regula en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest darrer cas l'interessat ha d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les seves xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte.

L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada se'n dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

Les persones aspirants que superin el concurs oposició i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria han de ser nomenades funcionaris en pràctiques pel batle a l'inici d'aquest període. El nomenament tendrà efectes des de la data de començament del curs de capacitació o en els supòsits en què la normativa d'aplicació excepcioni la realització d'aquest curs, des de la data de començament de les pràctiques en el municipi.

En cap cas es pot nomenar personal funcionari en pràctiques un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

Aquesta situació s'ha de mantenir fins que siguin nomenats personal funcionari de carrera, si escau, o qualificats com a no aptes.

11. Personal funcionari en pràctiques

La fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques.

Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria de subinspector/a com de la fase de pràctiques en el municipi, relacionades amb les funcions pròpies d'aquesta categoria.

Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada del batle proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Si algun aspirant és qualificat com a no apte en la fase de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o és expulsat, en la mateixa resolució es pot requerir a les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en les proves del concurs oposició per ser nomenats personal funcionari en pràctiques. La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar al començament del curs de capacitació immediatament posterior.

La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

12. Contingut i retribucions de les pràctiques

Curs de capacitació

Les persones aspirants nomenades funcionàries en pràctiques hauran de realitzar i superar el curs de capacitació, impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, a què fa referència l'article 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, excepte en els supòsits en què la normativa d'aplicació excepcioni la realització d'aquest curs.

Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria de subinspector/a o superior abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i el tenguin degudament actualitzat, resten exemptes de realitzar aquesta fase de les pràctiques.

L'incompliment de les normes de règim intern establertes en la resolució corresponent de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques a la qual fa referència l'article 178.2 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals dels Illes Balears i és modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública dels Illes Balears, pot donar lloc a la no superació del curs de capacitació en les condicions establertes.

Les faltes d'assistència no justificades durant la realització del curs de capacitació comportarà la disminució proporcional dels drets econòmics, sense perjudici de la incidència sobre l'avaluació d'aquest.

Els aspirants que no superin el curs de capacitació perdrà tots els drets al seu nomenament com a funcionari/a de carrera, declarant-se així mitjançant resolució motivada de l'òrgan municipal corresponent.

Pràctiques en el municipi

Aquest període de pràctiques per a la categoria de subinspector es pot compaginar amb la realització del curs de capacitació .

La fase de pràctiques al municipi amb el contingut que determini l'Ajuntament, tindrà una durada de 6 mesos. La metodologia d'execució i la supervisió s'ajustarà al que s'estableix en la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020 per la qual es determina la metodologia d'execució, supervisió i avaluació de les pràctiques en el municipi per a les distintes categories de policia local (BOIB, núm 188 de 31 d'octubre de 2020).

L'avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que estableixen els articles del 180 al 182 del Decret 40/2019 i la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020.

Queden exemptes de la realització d'aquesta fase de pràctiques les persones aspirants que hagin ocupat en comissió de serveis o com a personal funcionari interí un lloc, en el mateix ajuntament que convoca el procés selectiu d'accés, en una categoria igual o superior a la que es refereix la convocatòria del procés, sempre que hagi obtingut una avaluació favorable d'aquest període i que la durada de l'avaluació sigui igual o superior a la prevista per a la fase de pràctiques en les bases de la convocatòria.

L'exempció no serà aplicable si en els dotze mesos immediatament anteriors a l'inici de la fase de pràctiques del procés selectiu la persona aspirant deixa de prestar serveis en una categoria igual o superior a la que es refereix la convocatòria del procés.

Retribució de les pràctiques

Durant el període de pràctiques es reben les retribucions segons el que estableix l'article 34 bis de la Llei 4/2013.

13. Finalització del procés selectiu

El tribunal qualificador elevarà al batle la llista definitiva de les persones aspirants declarats aptes o no aptes, el qual resoldrà ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

14. Impugnació

Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la Batlia en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà que s'hagin publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears , d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

ANNEX I MODEL DE SOL·LICITUD

Nom i llinatges:

DNI núm:

Domicili:

Població i codi postal:

Telèfon:

Correu electrònic:

EXPÒS

Que m'he assabentat de la convocatòria per a proveir, com a personal funcionari de carrera pel sistema de promoció externa, dues (2) places de SUBINSPECTOR/A de la policia local de l'Ajuntament de Manacor , les bases de la qual varen ser publicades en el BOIB núm. ___ de ___de ________ de 202_.

SOL·LICIT:

Prendre part del procediment de selecció, fent constar que reuneixo totes i cada una de les condicions i requisits exigits a les bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.

Adjunt a la sol·licitud la següent documentació:

x Còpia del document nacional d'identitat

x Títol acadèmic exigit com a requisit

x Documentació acreditativa del nivell B2 de llengua catalana

x Justificant abonament dels drets d'examen.

x Declaració responsable ajustada al model de l'annex 2 de les bases

 

Manacor , a ___ d_______________ de 202_

Sgt.: ______________________________

 

ANNEX II MODEL DECLARACIÓ RESPONSABLE

_____________________________________________________________________, amb DNI núm. _____________, declar que complesc els requisits establerts a la base tercera de la convocatòria, referits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.

Així mateix, declar expressament que:

a) Que tenc la nacionalitat espanyol a

b) Que tens els divuit anys complits

c) Tenc la condició de funcionari de carrera en algun dels cossos de policia local de les Illes Balears i l'antiguitat que s'especifica a continuació en la categoria d'origen (marcau el que correspongui):

□ En el mateix cos de policia local: dos anys si es tracta d'una categoria immediatament superior i quatre anys si es tracta de dues categories superiors.

□ En la categoria immediatament superior d'un cos de policia local diferent d'aquell al qual pertany el funcionari o la funcionària de carrera: quatre anys.

d) Que em manquen més de 3 anys per passar a la situació de segona activitat per raó d'edat

e) Que no he estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal i no he estat inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

f) No tenc antecedents penals per delictes dolosos.

g) Que no patesc cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.

h) Que em compromet a portar armes i, si escau, a utilitzar-les.

i) Que estic en possessió dels permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

 

Manacor , a ___ d_______________ de 202_

Sgt.: ______________________________

 

ANNEX III TEMARI

1. TEMARI GENERAL

Temari corresponent a la categoria subinspector o subisnpectora d'acord la Resolució de la Directora gerent de l'EBAP de 27 d'octubre de 2020 (BOIB 190, de 5 de novembre de 2020)

1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Constitució espanyola de 1978. Drets i deures fonamentals. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. Economia i Hisenda. L'organització territorial de l'Estat. El Tribunal Constitucional.

3. Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Preàmbul. Disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. El poder judicial a les Illes Balears: el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, competències, el president o la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears. Finançament i hisenda: principis generals: principis. La reforma de l'Estatut.

4. Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. Els municipis. Relacions interadministratives. Disposicions comunes a les entitats locals: reglaments, ordenances i bans.

5. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Els interessats en el procediment. Els actes administratius. La revisió dels actes en via administrativa.

6. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Principis de la potestat sancionadora. Responsabilitat patrimonial de les administracions públiques.

7. Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014. Disposicions generals.

8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.

9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.

10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

12. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

13. Elaboració de dispositius de trànsit. Detecció del tipus d'incident per nivells de complexitat. Estudi previ per a l'elaboració de dispositius a la via pública. Elaboració de dispositius per a incidents prevists. Selecció d'agents per elaborar dispositius per a incidents imprevists

14. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament. Règim estatutari.

15. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Règim disciplinari.

16. Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears. Disposicions generals. Cossos de policia local. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Règim estatutari.

17. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Dels cossos i forces de seguretat. De les policies locals.

18. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. Llei orgànica 6/1984, de 24 de maig, reguladora del procediment d'habeas corpus.

19. Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia. De les persones a qui correspon l'exercici de les accions que neixen dels delictes i les faltes. De les actuacions de la Policia Judicial i del Ministeri Fiscal.

20. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. De la infracció penal. De les persones criminalment responsables dels delictes.

21. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. De les penes, les classes i efectes. De les formes substitutives de l'execució de les penes privatives de llibertat i de la llibertat condicional.

22. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. L'homicidi i les seves formes.Les lesions.

23. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la llibertat. Delictes contra la intimitat, el dret a la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.

24. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.

25. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes relatius a l'ordenació del territori i l'urbanisme, la protecció del patrimoni històric i el medi ambient.

26. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

27. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra l'administració pública. Delictes contra l'Administració de justícia. Delictes comesos pels funcionaris públics contra les garanties constitucionals. Delictes relatius a l'exercici dels deures fonamentals i llibertats publiques.

28. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. Disposicions generals. Inspeccions.

29. Reial decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s'aprova el Reglament d'armes. Disposicions generals. Documentació de la titularitat de las armes. Llicències, autoritzacions especials i targetes d'armes: llicències en general i targetes. Disposicions comunes sobre tinença i ús d'armes: disposicions generals.

30. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.

31. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per mantenir i restablir la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat. Règim sancionador: subjectes responsables, òrgans competents i regles generals sobre les infraccions i l'aplicació de les sancions, infraccions i sancions.

32. Llei orgànica 5/2000, de 12 de gener, reguladora de la responsabilitat penal dels menors. De l'àmbit d'aplicació de la Llei. De les mesures. De la instrucció del procediment: regles generals.

33. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Preàmbul. Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones. Disposicions aplicables a tractaments concrets: tractaments amb finalitats de videovigilància, tractament de dades relatives a infraccions i sancions administratives. Garantia dels drets digitals.

34. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Polítiques públiques per a la promoció de la igualtat de gènere. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.

35. La violència de gènere. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Drets de les víctimes de violència de gènere. Tutela institucional. Tutela judicial: els jutjats de violència sobre la dona: competència.

36. Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI fòbia. Disposicions generals. Polítiques públiques per promoure la igualtat efectiva de les persones LGTBI: professionals que actuen en àmbits sensibles. Mecanismes per garantir el dret a la igualtat: disposicions generals.

37. Polítiques públiques de seguretat. La policia com a institució. Conceptes clau. Disseny d'una política pública. La participació ciutadana en les polítiques públiques. Escenaris de presa de decisions. Models de presa de decisions. La implementació de les polítiques. L'avaluació de les polítiques. La metodologia de l'avaluació.

38. Àrea de qualitat. Orientació a les necessitats ciutadanes. Sistemes de qualitat aplicats a l'administració i a les policies locals. Processos de millora contínua. Mesurament de les policies locals i avaluació. Orientació cap als resultats.

39. Lideratge d'equips. Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l'acció. Teories del lideratge. El líder com a motivador.

40. La comunicació com a eina de feina. La comunicació eficaç en les organitzacions. El procés de comunicació interpersonal en els equips. Empatia i escolta activa. La comunicació assertiva. La comunicació no verbal. Feedback eficaç adreçat al canvi de conductes.

2. TEMARI ESPECÍFIC MUNICIPAL

41. Ordenança municipal reguladora de l'aparcament i trànsit de vehicles (BOIB 120 de 04.09.2021)

42. Ordenança reguladora dels horaris d'obertura i de tancament d'establiments del terme municipal de Manacor (BOIB 151 de 07.11.2023)

43. Ordenança reguladora de la tinença d'animals de companyia (BOIB 151 de 07.11.2023 )

44. Ordenança ocupació via pública 2013 (BOIB núm. 67 d'11.05.2013)

45. Ordenança reguladora de residus i del consum responsable del municipi de Manacor -(BOIB 55 de 29.abril.2023)

46. Ordenança de protecció dels espais, elements verds i mobiliari urbà del terme municipal de Manacor (BOIB 5 de 09.01.2007 Mod BOIB 135 de 18.10.2022)

47. Ordenança reguladora de l'ús i funcionament dels aparcaments subterranis públics del municipi de Manacor (BOIB núm. 93 de 19.juliol.2022)

48. Reglament regulador de la venda ambulant als mercats del terme municipal de Manacor 2022 (BOIB núm. 52 de 19.abril.2022)

49. Ordenança reguladora de la mobilitat de ciclistes i persones usuàries de vehicles de mobilitat personal - VMP - (BOIB 65 de 19.05.2022). Capítol I Disposicions generals Capítol II Senyalització, Vires Circulatòries i Velocitat dels Cicles VMP Capítol III Característiques dels Cicles VMP i prohibicions

50. Ordenança reguladora de la mobilitat de ciclistes i persones usuàries de vehicles de mobilitat personal - VMP - (BOIB 65 de 19.05.2022) Capítol IV. Convivència, estacionament i registre de cicles i VMP. Capítol V. Règim sancionador.

51. Ordenança reguladora de la mobilitat de ciclistes i persones usuàries de vehicles de mobilitat personal - VMP - Capítol VI. Mesures cautelars i complementàries: retirada i immobilització de cicles i de VMP a la via pública . Capítol VII. VMP destinats a l'activitat turística, d'oci, ús compartit i de repartiment de mercaderies

52. Ordenança neteja viària recollida residus i gestió de parcs verds (BOIB 25 de 15.02.2007) Títol II. Neteja viària i normes de comportament sobre les vies i zones públiques Títol III De la recollida de residus sòlids urbans o municipals

53. Ordenança neteja viària recollida residus i gestió de parcs verds (BOIB 25 de 15.02.2007) Títol IV Parcs verds Títol V Règim sancionador i responsabilitat administrativa

54. Ordenança publicitat (BOIB 55 de 04.05.1996)

55. Ordenança publicitat dinàmica BOIB 110 03.09.1996) Títol I Normes general Títol II De les Llicències

56. Ordenança publicitat dinàmica BOIB 110 03.09.1996) Títol III Agents de propaganda manual. Títol V Exercici de l'activitat Títol VI De les infraccions i sancions

57. Ordenança prohibició venda ambulant sense autorització (BOIB 83 de 09.06.2012)

58. Ordenança gestió de residus construcció-demolició text refós (BOIB 66 de 03. 05,.2007)

59. Ordenança contaminació ambiental per trànsit rodat (BOIB 120 de 30.09.2000) I. Àmbit d'aplicació 2. Renous

60. Ordenança contaminació ambiental per trànsit rodat (BOIB 120 de 30.09.2000) III. Mesures cautelars IV. Infraccions i sancions

61. Ordenança consum indegut begudes alcohòliques (BOIB 144 de 03.10.2009)

62. Ordenança de circulació (BOIB 102 de 22.07.2006) Títol I Introducció. Títol II Senyalització. Títol III Circulació Títol IV Renous

63. Ordenança de circulació (BOIB 102 de 22.07.2006) Títol V Estacionament i parada de vehicles. Títol VI Ceps. Títol VII Ocupació de les vies públiques Títol VII Infraccions i sancions. Títol VIII Règim jurídic

64. Ordenança alarmes (BOIB 55 de 04.05.1996)

65. Ordenança reguladora del règim aplicable als vehicles abandonats a la via pública del municipi de Manacor (BOIB 10 de 23.01.2021)

66. Zona de Protecció Acústica Especial (ZPAE)– Zona Centre Manacor del TM de Manacor (BOIB 45 de 12.04.2025)

67. Ordenança reguladora sobre l'ús de les vies ubicades dins una zona de prioritat residencial (BOIB 68 de 29.05.2025) 21 Drets i obligacions de les persones adjudicatàries . 22. Prohibicions. 24 Règim Sancionador

68. Reglament regulador d'ús d'horts ecològics urbans (BOIB núm. 28.02.2015)

69. Reglament servei públic auto -taxis (BOIB núm. 118 de 04.08.2007) Títol II De les llicències i del permís municipal de conductors. Títol IV Dels vehicles Títol V De les parades

70. Reglament servei públic auto -taxis (BOIB núm. 118 de 04.08.2007) Títol VI De la prestació del servei Títiol VIII De les Infraccions, les sancions i el procediment sancionador

71. Reglament Agrupació voluntariat de protecció civil del municipi BOIB núm. 86 de 09.06.2011) Part I Secció segona: organització Part I Secció tercera: funcions

72. Reglament del Mercat Municipal de Manacor (BOIB núm. 27 de juny de 2020) Titol V de l'exercici de l'activitat Títol VI Calendari i horaris Títol VII Règim sancionador

73. Reglament d'ús de les deixalleries del terme municipal de Manacor( BOIB núm. 52 de 25 d'abril de 2023) Títol I Disposicions generals. Títol II Tipologies i quantitats de residus admesos

74. Reglament d'ús de les deixalleries del terme municipal de Manacor( BOIB núm. 52 de 25 d'abril de 2023) Títol III Normes d'utilització i funcionament del servei Títol V Règim sancionador

75. Reglament municipal pel qual es regula la circulació de vehicles de motor dins els espais naturals del terme de Manacor (BOIB núm. 65 de 19 de maig de 2022).

76. Reglament regulador dels usos de les cases i escoles rurals propietat de l'Ajuntament de Manacor (BOIB 76 d'11 de juny de 2022)

77. Reglament regulador de la venda ambulant als mercats del terme municipal de Manacor (BOIB núm.52 de 19 d'abril de 2022) Títol I Venda ambulant. Títol III. Obligacions i prohibicions de les persones adjudicatàries de mercats. Títol IV Infraccions i sancions

78. Ordenança Municipal reguladora dels serveis de subministrament i sanejament urbà del municipi de Manacor (BOIB núm. 42 de 5 d'abril de 2025). Títol I Disposicions generals. Títol VII Abocaments a la xarxa

79. Ordenança Municipal reguladora dels serveis de subministrament i sanejament urbà del municipi de Manacor (BOIB núm. 42 de 5 d'abril de 2025). Títol XI Inspecció i règim de control . Títol XII Règim sancionador

80. La prehistòria a Manacor (I): De les primeres comunitats a la cultura talaiòtica. L'assentament a Manacor. L'edat del bronze i la cultura talaiòtica (arquitectura i organització social).

81. La prehistòria a Manacor (II): Vida quotidiana i període postalaiòtic. Vida quotidiana i rituals funeraris. El període postalaiòtic i canvis culturals.

82. La romanització a Manacor (I): Integració territorial i vida rural. Des de l'arribada romana fins a l'Antiguitat tardana. La integració de Mallorca a l'Imperi Romà i l'ocupació del territori manacorí. Economia i societat romana: la vida a les vil·les rústiques.

83. La romanització a Manacor (II): Indústria, comerç i transició. Indústria i comerç: la producció d'àmfores i l'exportació de vi. Creences i pràctiques funeràries romanes. La fi del domini romà i la transició a l'Antiguitat tardana.

84. L'Antiguitat tardana a Manacor (I): La fi de Roma i l'inici cristià. De la fi de Roma al món islàmic. La caiguda de l'Imperi Romà i la pervivència de l'hàbitat rural. L'arribada del cristianisme: arqueologia paleocristiana a Manacor

85. L'Antiguitat tardana a Manacor (II): Els bizantins i la consolidació islàmica. Els bizantins i l'esplendor de la basílica de Son Peretó. L'arribada i consolidació de l'Islam: canvis socials i culturals.

 

​​​​​​​86. L'època islàmica a Manacor (I): Conquesta, organització i societat. De la conquesta a la consolidació del regne de Mallorca. La conquesta islàmica de Mallorca i l'establiment de la nova organització territorial. Al-Andalus i les Balears: economia, cultura i societat sota domini islàmic.

87. L'època islàmica a Manacor (II): Evolució urbana i llegat cultural. L'evolució urbana de Manacor i el seu paper durant el període islàmic. L'herència islàmica en la toponímia, l'agricultura i les tradicions locals.

88. El medi físic del municipi de Manacor: Situació, territori i relleu. La ubicació geogràfica i l'extensió del municipi dins l'illa de Mallorca. La delimitació territorial i els municipis limítrofs. Les característiques generals del relleu, amb les seves tres zones diferenciades: el Pla, la Serra de Llevant i la Marina.

89. El medi físic del municipi de Manacor: Formacions geològiques, clima i vegetació. Les principals formacions geològiques i hidrològiques, incloent coves (Drach, Hams) i torrents. El clima mediterrani de la zona i les seves variacions. La vegetació dominant.

90. El medi físic del municipi de Manacor: Platges del terme municipal i les característiques d'accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda

 

ANNEX IV BAREM DE MÈRITS

Barem de mèrits establert a l'annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 56,4 punts. Per a la part de concurs del concurs oposició la puntuació màxima és el 40 % de la puntuació total del procés, que s'ha de calcular segons la fórmula que s'estableix en l'article 169 d'aquest Decret, d'acord amb el que estableixen els apartats següents.

El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:

1. Valoració dels serveis prestats

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els criteris següents:

a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.

c. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.

d. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts.

e. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.

f. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.

g. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.

h. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.

2. Antiguitat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els criteris següents:

a. Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

b. Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destí, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública: 0,1 punts per any

La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Estudis acadèmics oficials.

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:

a. Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

c. Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

d. Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e. Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord a l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f. Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.

Només s'han de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s'exigeix per a l'ingrés en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, llevat dels títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.

4. Valoració dels coneixements de llengües

4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a. Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts

b. Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts

c. Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts

S'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el cas que sigui requisit per participar en el concurs estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior al que s'exigeix com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4.2 Coneixements d'altres llengües

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

Nivells del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del

Marc comú europeu

Altres nivells EBAP

Puntuaci ó

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0,10

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curs de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs de nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n curs de nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n curs de nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

5.1 Formació relacionada amb l'àrea professional

5.1.1. Accions formatives relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

  • Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
  • Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora
  • Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.
  • Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc es valora la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut

5.1.2 Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a. Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b. Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d'1,5 punts.

c. Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

5.2 Formació no relacionada amb l'àrea professional

5.2.1. Accions formatives no relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a. Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b. Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

5.2.2 Formació universitària no oficial no relacionada

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general : 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6. Reconeixements honorífics

Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:

a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,75 punts.

b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,50 punts.

c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.

d) Felicitacions públiques atorgades per la Comunitat Autònoma o pel Ple dels ajuntaments: 0,10 punts.

S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.

Únicament poden valorar-se a l'efecte de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 d'aquest Reglament. La puntuació per una felicitació pública pot considerar-se només en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedida.

7. Valoració de les proves físiques.

La superació de les proves físiques previstes a l'article 164 del Reglament marc amb una nota igual o superior, en conjunt, a 7, té una puntuació, en la fase de concurs, igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt.

8. Formes d'acreditació dels mèrits per part de les persones candidates.

Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a) Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

b) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

c) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

d) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

e) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen formació dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

f) Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

 

ANNEX IV MODEL AL·LEGACIÓ DELS MÈRITS

Nom i llinatges:

DNI núm:

Domicili:

Població i codi postal:

Telèfon:

Correu electrònic:

S'han d'adjuntar amb aquesta relació els originals o còpies confrontades dels

 

RELACIÓ DE MÈRITS AL·LEGATS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Manacor , a ___ d_______________ de 202_

Sgt.: ______________________________»