Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TREBALL, FUNCIÓ PÚBLICA I DIÀLEG SOCIAL

Núm. 581291
Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, a proposta del director general de Funció Pública, de correcció dels errors advertits en la publicació de la Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social de 28 de juliol de 2025 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal (BOIB núm. 102, de 2 d’agost)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El director general de Funció Pública ha formulat la proposta de resolució següent:

Antecedents

1. La consellera de Presidència i Administracions Públiques va dictar la Resolució de 29 de maig de 2025 mitjançant la qual es va modificar la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 2 d'agost de 2023 per la qual es deleguen competències en matèria de personal (BOIB núm. 71, de 5 de juny).

Concretament, la Resolució esmentada va modificar el punt 1.a), va suprimir l'apartat e) del punt 2, va modificar el punt 4 i va afegir un punt 4 bis a la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 2 d'agost de 2023 per la qual es deleguen competències en matèria de personal.

2. La consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social va dictar la Resolució de 28 de juliol de 2025 per la qual es deleguen competències en matèria de personal (BOIB núm. 102, de 2 d'agost).

Aquesta Resolució va deixar sense efecte la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 2 d'agost de 2023 per la qual es deleguen competències en matèria de personal, però, per error, no va tenir en compte la modificació efectuada mitjançant la Resolució de 29 de maig de 2025, indicada en el punt 1.

Fonaments de dret

1. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que aquestes poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància de les persones interessades, els errors materials, de fet o aritmètics que hi hagi en els seus actes.

2. L'article 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratius correspon a l'òrgan que hagi dictat l'acte o la disposició.

Proposta de resolució

Atesos els antecedents exposats, tot fent ús de les atribucions que en matèria de personal em confereixen les normes vigents, propòs a la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social que dicti una resolució en els termes següents:

1. Rectificar els errors observats en el punt 1.a) de la Resolució de 28 de juliol de 2025 per la qual es deleguen competències en matèria de personal (BOIB núm. 102, de 2 d'agost), en el sentit següent:

On hi diu:

a) Proposar, en els termes que determini la normativa vigent, la concessió de la retribució econòmica de les gratificacions per serveis extraordinaris al personal funcionari o de les hores extres al personal laboral, prestats fora de l'horari i la jornada habituals de treball, quan no s'hagin de compensar amb temps de descans.

Hi ha de dir:

a) Tramitar i resoldre, en els termes que determini la normativa vigent, els procediments de concessió de la retribució econòmica de les gratificacions per serveis extraordinaris al personal funcionari o de les hores extres al personal laboral, prestats fora de l'horari i la jornada habituals de treball, quan no s'hagin de compensar amb temps de descans.

2. Suprimir l'apartat e) del punt 2 de la Resolució de 28 de juliol de 2025 per la qual es deleguen competències en matèria de personal (BOIB núm. 102, de 2 d'agost).

3. Rectificar els errors observats en el punt 4 de la Resolució de 28 de juliol de 2025 per la qual es deleguen competències en matèria de personal (BOIB núm. 102, de 2 d'agost), en el sentit següent:

On hi diu:

4. Delegar en el secretari general de la Conselleria d'Educació i Universitats l'exercici de les competències administratives, inclosa la signatura dels actes administratius i de les resolucions derivades dels expedients administratius, en matèria de gestió del personal laboral i del personal funcionari que s'enumeren a continuació:

a) Convocar i resoldre els concursos per constituir les borses de personal laboral no permanent de la categoria professional d'auxiliar tècnic/a educatiu/iva de la CAIB, per dur a terme treballs ocasionals o urgents o bé per cobrir llocs de treball per interinitat, a les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera. L'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) posarà a la seva disposició els mitjans tecnològics i, si escau, assessorament tècnic i jurídic.

b) Gestionar i tramitar les borses de personal d'auxiliar tècnic/a educatiu/iva esmentades en la lletra anterior. La Direcció General de Funció Pública li prestarà, si escau, assessorament tècnic i jurídic.

c) Gestionar i tramitar les borses de personal de neteja. La Direcció General de Funció Pública li prestarà, si escau, assessorament tècnic i jurídic.

d) Tramitar i formalitzar els contractes laborals eventuals de durada determinada o per cobrir llocs de treball per interinitat, així com els cessaments, excepte en els supòsits de nomenament i cessament per reingrés de personal laboral fix o de resultes de processos de concurs per a la provisió de llocs de treball o d'ofertes d'ocupació pública, amb relació als contractes de la categoria d'auxiliar tècnic/a educatiu/iva.

e) Gestionar les borses del cos ajudant facultatiu, escala socioeducativa, en el supòsit de substitució de baixes produïdes per incapacitat temporal i per vacances, permisos, llicències i reduccions de jornada, i fer a la Direcció General de Funció Pública les propostes de nomenament i de cessament. La Direcció General de Funció Pública posarà a la seva disposició els mitjans tecnològics. En tot el procés, la Secretaria General de la Conselleria d'Educació i Universitats i la Direcció General de Funció Pública han d'actuar de manera coordinada.

f) Tramitar i formalitzar els contractes de treball del personal laboral no docent per prestar serveis de neteja en els centres de la Conselleria d'Educació i Universitats, en les modalitats d'interinitat i de contractació eventual, per suplir baixes produïdes per incapacitat temporal i per vacances, permisos, llicències i reduccions de jornada.

Hi ha de dir:

4. Delegar en el secretari general de la Conselleria d'Educació i Universitats l'exercici de les competències administratives, inclosa la signatura dels actes administratius i de les resolucions derivades dels expedients administratius, en matèria de gestió del personal laboral i del personal funcionari, que s'enumeren a continuació:

a) Gestionar i tramitar les borses de personal de neteja. La Direcció General de Funció Pública li prestarà, si escau, assessorament tècnic i jurídic.

b) Tramitar i formalitzar els contractes de treball del personal laboral no docent per prestar serveis de neteja en els centres de la Conselleria d'Educació i Universitats, en les modalitats d'interinitat i de contractació per circumstàncies de la producció, per suplir baixes produïdes per incapacitat temporal i per vacances, permisos, llicències i reduccions de jornada.

c) Tramitar i formalitzar els contractes laborals per circumstàncies de la producció de durada determinada o per cobrir llocs de treball per interinitat, així com els cessaments, excepte en els supòsits de nomenament i cessament per reingrés de personal laboral fix o de resultes de processos de concurs per a la provisió de llocs de treball o d'ofertes d'ocupació pública, amb relació als contractes de la categoria d'auxiliar tècnic/a educatiu/iva.

4. Afegir un punt 4 bis a la Resolució de 28 de juliol de 2025 per la qual es deleguen competències en matèria de personal (BOIB núm. 102, de 2 d'agost), amb la redacció següent:

4 bis. Delegar en la directora general de Personal Docent i Centres Concertats de la Conselleria d'Educació i Universitats l'exercici de les competències administratives, inclosa la signatura dels actes administratius i de les resolucions derivades dels expedients administratius, en matèria de gestió del personal laboral i del personal funcionari, que s'enumeren a continuació:

a) Convocar i resoldre els concursos per constituir les borses de personal laboral no permanent de la categoria professional d'auxiliar tècnic/a educatiu/iva de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per dur a terme treballs ocasionals o urgents, o bé per cobrir llocs de treball per interinitat, a les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera. L'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) posarà a la seva disposició els mitjans tecnològics i, si escau, assessorament tècnic i jurídic.

b) Gestionar i tramitar les borses de personal d'auxiliar tècnic/a educatiu/iva esmentades en la lletra anterior. La Direcció General de Funció Pública li prestarà, si escau, assessorament tècnic i jurídic.

c) Gestionar les borses del cos ajudant facultatiu, escala socioeducativa, en el supòsit de substitució de baixes produïdes per incapacitat temporal i per vacances, permisos, llicències i reduccions de jornada, i fer les propostes de nomenament i de cessament a la Direcció General de Funció Pública, la qual posarà a la seva disposició els mitjans tecnològics. En tot el procés, la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats de la Conselleria d'Educació i Universitats i la Direcció General de Funció Pública han d'actuar de manera coordinada.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

6. Establir que els efectes d'aquesta Resolució es produeixen a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

 

(Signat electrònicament: 18 d'agost de 2025)

La consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social Catalina Teresa Cabrer González

El director general proposant Antoni Mesquida Bauzá