Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 569949
Resolución del consejero de Educación y Universidades por la que se modifica la Resolución del consejero de Educación y Universidades por la cual se convocan ayudas para la formación de personal investigador (FPI) y la formación de personal investigador empresarial (FPI-E), así como subvenciones para tasas académicas (FPI 2024), con cofinanciación del Fondo Social Europeo (FSE +)
Versió PDF
Fets
1. El 14 de gener de 2025 es publicà, al BOIB núm. 7, la resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació per la qual es convoquen ajuts per a la formació de personal investigador (FPI) i la formació de personal investigador empresarial (FPI-E), així com subvencions per a taxes acadèmiques (FPI 2024).
2. L'objecte d'aquesta convocatòria és atorgar subvencions a centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic i a empreses ubicades a les Illes Balears per finançar vint-i-sis ajuts per formar personal investigador, l'objectiu de les quals és formar en recerca científica i tècnica a titulats superiors universitaris que vulguin fer una tesi doctoral. Els ajuts es distribueixen de la manera següent:
a) Modalitat A (FPI): aquests ajuts tenen com a objectiu la formació de doctors mitjançant el cofinançament de contractes laborals, en la modalitat de contracte predoctoral, del personal investigador en formació en centres d'R+D que vulgui fer una tesi doctoral associada a un projecte d'investigació finançat per projectes d'R+D subvencionats per un organisme competent mitjançant una convocatòria pública competitiva.
b) Modalitat B (FPI-E): aquests ajuts tenen com a objectiu la formació de doctors a empreses ubicades en les Illes Balears, mitjançant el cofinançament dels contractes laborals del personal investigador en formació que participi en un projecte de recerca industrial o de desenvolupament experimental que es desenvolupi en una empresa, en el qual s'ha d'emmarcar la tesi doctoral, per afavorir la inserció laboral d'investigadors a les empreses des dels inicis de les seves carreres professionals, contribuir a l'ocupabilitat d'aquests investigadors i promoure la incorporació de talent al teixit productiu per elevar-ne la competitivitat.
3. D'altra banda, també és objecte d'aquesta convocatòria atorgar subvencions destinades a cobrir les taxes acadèmiques per al personal investigador en formació, les quals inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l'obertura i el manteniment de l'expedient, i la defensa de la tesi doctoral.
4. La convocatòria estableix a l'apartat catorzè.1, relatiu a la contractació i incorporació dels investigadors, que el termini màxim per a la incorporació dels investigadors al centre adscrit és el 15 d'octubre de 2025.
5. El 24 de juliol de 2025, el director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors ha emès la Memòria justificativa sobre la necessitat de modificar la convocatòria d'ajuts per a la formació de personal investigador (FPI) i la formació de personal investigador empresarial (FPI-E), així com subvencions per a taxes acadèmiques (FPI 2024), amb cofinançament del Fons Social Europeu (FSE+).
6. L'objectiu d'aquesta modificació és optimitzar al màxim els terminis d'execució dels contractes i garantir el compliment dels terminis establerts en les diferents fases del procediment administratiu de concessió de les subvencions. Per aquest motiu, s'incorpora una nova disposició en aquest apartat, segons la qual, en cas que la resolució de concessió dictada pel conseller d'Educació i Universitats sigui posterior a l'1 d'octubre de 2025, la incorporació del personal investigador en formació s'haurà d'efectuar dins dels quinze dies naturals següents a la data de notificació de la resolució.
Fonaments de dret
1. Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. Decret 7/2025, d'11 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).
4. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
5. Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
6. Decret 75/2004 de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les Lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre).
7. Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia, de 26 de gener de 2010, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'investigació, desenvolupament tecnològic i innovació.
8. Acord del Consell de Govern de 20 d'abril de 2024 on s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al període 2024-2026.
9. Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es convoquen ajuts per a la formació de personal investigador (FPI) i la formació de personal investigador empresarial (FPI-E), així com subvencions per a taxes acadèmiques (FPI 2024), amb cofinançament del Fons Social Europeu (FSE+) (BOIB núm. 7, de 14 de gener de 2025).
10. Resta de normativa economicofinancera i administrativa d'aplicació.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Modificar l'apartat catorzè. 1, de l'annex 1 de la convocatòria, que correspon a la contractació i incorporació dels investigadors, en el sentit següent:
On diu:
1. Les entitats beneficiàries han de formalitzar els contractes amb els investigadors candidats i els han de trametre a la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors.
El termini màxim per a la incorporació dels investigadors al centre adscrit és el 15 d'octubre de 2025.
Ha de dir:
1. Les entitats beneficiàries han de formalitzar els contractes amb els investigadors candidats i els han de trametre a la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors.
El termini màxim per a la incorporació dels investigadors al centre adscrit és el 15 d'octubre de 2025.
En el cas que la notificació de la Resolució del conseller d'Educació i Universitats de les ajudes sigui posterior a l'1 d'octubre de 2025, el termini per a la incorporació finalitzarà als quinze dies naturals, comptadors des de l'endemà de la data de notificació de la resolució de concessió.
2. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrònicament: 7 d'agost de 2025) El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany