Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HABITATGE, TERRITORI I MOBILITAT

Núm. 569312
Resolució de la directora general d’Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental relativa a la revisió de l’Autorització Ambiental Integrada de la instal·lació de gestió de residus perillosos i no perillosos al P. I. de Ses Veles promoguda per Adalmo SL, vista la Decisió d’execució de la Comissió de 10 d’agost de 2018, per la qual s'estableixen les conclusions sobre les millors tècniques disponibles (MTD) en el tractament de residus (Exp. IPPC M06/2022)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Antecedents

1. En data 31 d'octubre de 2019 el Ple de la CMAIB acordà l'atorgament de l'Autorització Ambiental Integrada a la instal·lació de gestió de residus perillosos i no perillosos al P. I. de Ses Veles, promoguda per ADALMO SL, (BOIB núm.: 167 de 12 de desembre de 2019)

2. D'acord amb el que disposen els apartats 1, 2 i 3 de l'article 26 del RDL 1/2016, de 16 de desembre pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació, l'article 12 de la Llei 9/2022, de 23 de novembre, de règim jurídic i de procediment de les activitats subjectes a autorització ambiental integrada, i l'article 16 del RD 815/2013, de 18 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament d'emissions industrials i de desenvolupament de la Llei 16/2002, d'1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació, s'han de revisar les AAI una vegada es publiquin les conclusions relatives a les MTD.

3. En data 10 d'agost de 2018 es publica la Decisió d'execució 2018/1147 de la Comissió per la qual s'estableixen les conclusions sobre les millors tècniques disponibles (MTD) d'acord amb la Directiva 2010/75/UE del Parlament Europeu i del Consell, en el tractament de residus.

4. La instal·lació de gestió de residus perillosos i no perillosos d'Adalmo SL està classificada al punt 5.6, per tant, dins l'àmbit d'aplicació de la Decisió (UE) 2018/1147.

5. En data 11 de març de 2025 (GOIBS245122/2025 de 14 de febrer de 2025) es dona audiència al promotor.

Per tot l'anterior, i ATÈS

1. Que d'acord amb els articles 4.1 i 22.4 del RDL1/2016, en atorgar l'Autorització Ambiental Integrada l'òrgan competent ha de tenir en compte que en el funcionament de les instal·lacions s'adoptin les mesures adequades per prevenir la contaminació mitjançant l'aplicació de les millors tècniques disponibles, essent referència obligada per a l'establiment de les seves condicions les Decisions de la Comissió Europea en què es recullen les conclusions relatives a les millors tècniques disponibles.

2. Que en data 10 d'agost de 2018 es publica la Decisió d'execució 2018/1147 de la Comissió per la qual s'estableixen les conclusions sobre les millors tècniques disponibles (MTD) d'acord amb la Directiva 2010/75/UE del Parlament Europeu i del Consell, en el tractament de residus.

3. Que els informes emesos pels diferents òrgans consultats són favorables.

4. Que s'ha donat audiència al promotor.

Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 9 d'abril de 2025, i d'acord amb l'apartat 1 de l'article únic del Decret 5/2024, de 29 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent:

Resolució

Primer.- Atorgar la revisió de l'Autorització Ambiental Integrada de la instal·lació de gestió de residus perillosos i no perillosos al P. I. de Ses Veles promoguda per Adalmo SL, vista la Decisió d'execució de la Comissió de 10 d'agost de 2018, per la qual s'estableixen les conclusions sobre les millors tècniques disponibles (MTD) en el tractament de residus, amb les condicions d'explotació, capacitat i processos indicats al document: «Informe de evaluación. Conclusiones MTD. Tratamiento de residuos» de juny de 2023, amb subjecció a les següents modificacions:

Al punt 3. Desenvolupament de l'activitat

on diu:

«3. Desenvolupament de l'activitat

L'activitat es desenvoluparà d'acord als documents que obren a l'expedient, a l'establert a l'AAI i a la legislació vigent.»

ha de dir:

«3. Desenvolupament de l'activitat

3.1. L'activitat es desenvoluparà d'acord amb els documents que obren a l'expedient, a l'establert a l'AAI i a la legislació vigent.

3.2. Li és d'aplicació la Decisió d'execució 2018/1147 de la Comissió, de 10 d'agost de 2018, per la qual s'estableixen les conclusions sobre les millors tècniques disponibles (MTD) en el tractament de residus d'acord amb la Directiva 2010/75/UE del Parlament Europeu i del Consell.

Quant a les consideracions generals del comportament ambiental global, la instal·lació té implantat un Sistema de Gestió Ambiental (MTD1) que segueix les directrius de la norma UNE-EN ISO 14001, així com la UNE-EN ISO 9001 de qualitat i la UNE-EN ISO 45001 de Gestió de Seguretat i Salut Ocupacional.»

Es modifica el punt 7. Condicionants Hídrics que queda redactat de la següent manera:

7. Condicionants Hídrics

7.1. Aigua potable

L'aigua potable dels serveis i sanitaris (incloent-hi la neteja de les instal·lacions), a l'autoclau i a la màquina de rentat de bidons i envasos contaminats prové de la xarxa d'aigua potable. El consum d'aigua anual s'estima en 2.623,35 m3/any.

7.2. Aigües pluvials netes

Es disposa d'un aljub per a la recollida de les aigües pluvials netes provinents de la teulada de la instal·lació. Aquesta aigua és utilitzada per a la neteja de les instal·lacions i per al sistema contraincendis.

7.3. Aigües residuals sanitàries

Les aigües residuals sanitàries dels lavabos i vestuaris es destinen a la xarxa de clavegueram.

7.4. Aigües residuals industrials i pluvials brutes

a) Es preveu la generació d'un màxim de 2.190 m3/any d'aigua residual industrial procedent del tractament dels minerals.

b) Es disposa de tres separadors d'hidrocarburs de Classe I (filtre coalescent) amb desarenador i bypass de tempestes.

c) Es disposa d'una xarxa interna d'aigües pluvials contaminades i de procés que recull les aigües de les neteges de les instal·lacions, les pluvials de les zones exteriors en contacte amb residus i les aigües generades en el tractament d'olis usats i mescles aigua-oli/hidrocarburs. Aquestes aigües es dirigeixen als separadors d'hidrocarburs i una vegada tractades en aquests es destinen a la xarxa de clavegueram. S'estima un abocament dels separadors d'hidrocarburs a clavegueram d'uns 6 m3/dia, és a dir, 2.190 m3/any.

d) Es realitzen i conserven un mínim de tres analítiques anuals de l'aigua procedent dels separadors d'hidrocarburs que recullen les aigües pluvials dels patis exteriors i les procedents del tractament dels olis industrials usats i aigües olioses.

7.5. Aigües residuals dels separadors d'hidrocarburs

a) La instal·lació compta amb tres separadors d'hidrocarburs per al tractament de les aigües procedents del procés de tractament d'olis minerals no clorats, sentines i aigües olioses i les aigües pluvials dels patis exteriors.

b) La generació d'aigües residuals de procés i pluvials tractades en els separadors d'hidrocarburs s'estima en 7500 m3/any d'aigües pluvials tractades aproximadament i 2190 m3/any d'aigües procedents del tractament d'olis minerals no clorats, sentines i aigües olioses.

c) Durant els episodis de pluja no es podran realitzar abocaments de les aigües procedents de l'arqueta de decantació de sòlids al separador d'hidrocarburs.

 

7.6. Efluent de l'estació depuradora d'aigües residuals

a) Es disposa d'una depuradora que tracta per separat els efluents de l'autoclau i les solucions aquoses contaminades (àcides o bàsiques) procedents dels residus sanitaris. La capacitat màxima de la depuradora és de 42 m3/setmana.

b) Es preveu tractar un volum d'aigües contaminades de 15 m3/setmana i un volum d'efluents sanitaris de 4 m3/setmana, quedant una capacitat romanent per a futures necessitats de 23 m3/setmana.

c) Els fangs s'entreguen a gestor autoritzat, conservant els comprovants de l'entrega i les aigües depurades es destinaran a clavegueram. S'estima un abocament de la depuradora a clavegueram d'uns 2.184 m3/any.

d) Cada quatre mesos es realitzarà un control intern de volum i composició de les aigües tractades que s'aboquen a clavegueram, per tal de controlar que no es superin els límits dels contaminants establerts a la Decisió d'Execució de la Comissió (UE) 2018/1147, de 10 d'agost de 2018, relativa a les conclusions sobre les millors tècniques disponibles (MTD) en el tractament de residus.

e) Anualment es notificaran al registre estatal d'emissions i fonts contaminants (Registre PRTR) les emissions a la xarxa de clavegueram següents: As, Cd, Cr, Cu, Hg, Ni, Pb, Zn, hidrocarburs aromàtics policíclics (HAP), DQO i COT (la DQO o el COT es podran estimar).

7.7. Lixiviats

La parcel·la destinada a la gestió de residus perillosos i no perillosos compta amb zones cobertes i disposa de paviment impermeable consistent en una solera de formigó amb pendent per a la recollida dels lixiviats cap als embornals que aniran a parar als separadors de greixos e hidrocarburs.

7.8. Altres

a) Es compta amb material absorbent (sepiolita) a les diferents zones de la instal·lació per a la intervenció en cas de fugues o vessaments. Posteriorment al seu ús s'entregarà a gestor autoritzat.

b) Es realitza un control diari de l'estat del paviment per reparar danys i evitar qualsevol infiltració.

c) Els residus perillosos i els residus susceptibles de causar un possible vessament accidental s'emmagatzemen a l'interior de la nau.

d) Els olis i aigües olioses s'emmagatzemen en tancs verticals situats dins d'una cubeta de retenció.

7.9. Reglament municipal d'abocament a clavegueram

S'haurà de donar compliment a la prohibició d'abocament indirecte a la Xarxa de clavegueram públic les substàncies i materials enumerats a l'annex del Reglament Municipal de Palma.

Es modifica el punt 8. Condicionants d'Atmosfera que queda redactat de la següent manera:

8. Condicionants d'Atmosfera

8.1. Prescripcions de caràcter general.

La instal·lació haurà de complir amb el que estableix la Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera; el Reial decret 100/2011, de 28 de gener, pel qual s'actualitza el catàleg d'activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera (APCA) i s'estableixen les disposicions bàsiques per a la seva aplicació; la Directiva 2010/75/UE, de 24 de novembre, sobre les emissions industrials; el Reial Decret 815/2013, de 18 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament d'emissions industrials i de desenvolupament de la Llei 16/2002; el Reial Decret Legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació; el Reial decret 102/2011, de 28 de gener, relatiu a la millora de la qualitat de l'aire; el Reial decret 1042/2017, de 22 de desembre, sobre limitació de les emissions a l'atmosfera de determinats agents contaminants procedents de les instal·lacions de combustió mitjanes i s'actualitza l'annex IV de la Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera; la Decisió d'Execució de la Comissió (UE) 2018/1147, de 10 d'agost de 2018, per la qual s'estableixen les conclusions sobre les millors tècniques disponibles (MTD) en el tractament de residus, de conformitat amb la Directiva 2010/75/UE; així com amb tota la normativa de desenvolupament que li sigui d'aplicació.

8.2. Identificació d'activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera.

Aquesta instal·lació està inclosa dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l'aire i de protecció de l'atmosfera i l'annex del Reial decret 100/2011, de 28 de gener, pel qual s'actualitza el catàleg d'activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera i s'estableixen les disposicions bàsiques per a la seva aplicació, amb els següents codis:

 

​​​​​​​

Activitat

Epígraf

Grup

Tractament i eliminació de residus. Fragmentadores o trituradores de ferralla o altres residus metàl·lics.

09 10 09 06

B

Tractament i eliminació de residus. Emmagatzematge o operacions de manipulació com ara barreja, separació, classificació, transport o reducció de mida de residus no metàl·lics o de residus metàl·lics pulverulents, amb capacitat de manipulació d'aquests materials >=500 t/dia, o >=10 t/dia en el cas de residus perillosos.

09 10 09 50

B

Tractament i eliminació de residus. Tractament d'aigües/efluents residuals en la indústria. Plantes amb capacitat de tractament < 10.000 m3 al dia.

09 10 01 02

C

Processos industrials amb combustió. Calderes de P.t.n < 1 MWt y >= 250 KWt

03 01 03 04

C

Processos industrials amb combustió. Motors de combustió interna de P.t.n < 1MWt

03 01 05 04

--

La instal·lació consta dels següents focus emissors canalitzats i no canalitzats (difusos):

Focus canalitzat

Descripció

Hores  (h/any)

Potència (kWt)

Alçada (m) /diàmetre (cm) xemeneia

Codi  APCA

Grup

FC-1

Caldera de vapor WEISHAUPT MONARC

2.500

522

5 / 26

03 01 03 04

C

FC-2

Grup electrògen d'emergència

(combustible gasoil)

(focus no sistemàtic)

102

--

03 01 05 04

Sense grup assignat

 

Focus no canalitzats

Descripció

Hores  (h/any)

Codi APCA

Grup

FNC-1

Càrrega/descàrrega, emmagatzematge, trituració i compactació de residus

2.000

09 10 09 06

09 10 09 50

B

FNC-2

Depuradora d'aigües residuals

2.000

09 10 01 02

C

8.3. Mesures correctores i preventives, controls i valors límits d'emissió.

Condicions generals de les mesures

La present autorització es concedeix amb els límits i condicions tècniques que s'estableixen a continuació, a no ser que reglamentàriament s'estableixin límits més restrictius. Qualsevol modificació dels límits i condicions haurà de ser autoritzada prèviament.

Les mesures es realitzaran en condicions normals d'operació de la instal·lació.

Els punts de mostreig, per a gasos de combustió i partícules, de les xemeneies compliran amb els requisits de la norma UNE-EN 15259:2008 o de l'Ordre Ministerial de 18 d'octubre de 1976, sobre prevenció i correcció de la contaminació industrial de l'atmosfera. Han de ser accessibles en qualsevol moment per poder realitzar les mesures i inspeccions pertinents.

Els accessos i plataformes de treball als punts de mostreig hauran de complir la normativa en matèria de seguretat i salut en els llocs de treball.

S'utilitzaran els mètodes oficials o mètodes de referència per a les mesures de les diferents magnituds, be siguin contaminants o altre tipus de paràmetres, tant als controls interns o autocontrols com als controls externs de les emissions. Els mètodes de mesura seran preferentment UNE-EN, en el seu defecte i per aquest ordre: EN, UNE-ISO, UNE, i altres mètodes internacionals. Sempre que es publiquin noves normes que substitueixin les indicades, s'aplicaran les més recents.

El titular adoptarà totes les mesures adients perquè no se superin els valors límit indicats a continuació per a cada un dels focus existents i per a cada contaminant, realitzant els controls amb la periodicitat indicada.

8.4. Emissions canalitzades

A continuació s'indiquen els contaminants, valors límit d'emissió, tipus de control i periodicitat per al focus FC-1, caldera de vapor.

 

​​​​​​​

Focus

Contaminant

Valors límit emissió (gasoil)1

Control/Periodicitat

FC-1

NOx

600 mg/Nm3

Control extern (OCA):  cada 5 anys

CO

625 mg/Nm3

Opacitat

2 unitats a l'índex de Bacharach

1 Valors referits a condicions normals de temperatura (273 K) i de pressió (101,3 kPa) de gas sec.

Valors referits al 3% d'O2. També es mesurarà temperatura i oxigen.

El focus FC-2, grup electrogen d'emergència, no ha de realitzar controls d'emissions, mentre es mantengui el règim de focus no sistemàtic, amb funcionament 3 h/any.

8.5. Mesures correctores per a la reducció de les emissions difuses provinents dels equipaments de la instal·lació i de la trituradora (FNC-1)

El titular de la instal·lació haurà d'establir i aplicar un pla de manteniment i millora de les seves instal·lacions i processos en vistes a minimitzar les seves emissions difuses de pols. La MTD 14 aplica a la instal·lació que ha de continuar complint totes les mesures indicades. El titular ha d'avaluar periòdicament la millora de les mesures:

• Mantenir actualitzat el document d'identificació de processos que poden donar lloc a emissions difuses.

• Planta i vials pavimentats: accessos, zona de maquinària, zona d'acopis i zona de circulació de camions.

• Velocitat de vehicles a l'interior de les instal·lacions limitada a 20 km/h.

• Neteja periòdica de vials per reg.

• Alçada mínima durant les operacions de càrrega i descàrrega.

• Acopis separats per murs de contenció per tal d'evitar la contaminació creuada i la dispersió de materials per l'acció del vent.

• Mínima alçada dels acopis.

• Camions coberts amb lona per evitar l'emissió de partícules.

• Sistemes d'apantallament a la perifèria de la instal·lació.

• Us de materials adequats i realització d'operacions de manteniment d'instal·lacions i equips per prevenir la corrosió.

• Selecció i ús d'equips amb marcat CE, amb manual d'instruccions i declaració de conformitat segons la normativa aplicable.

• Neteja periòdica de les instal·lacions. Mantenir actualitzat el Protocol d'ordre i neteja d'instal·lacions, maquinària i vehicles.

• Mantenir actualitzat el programa de manteniment preventiu i correctiu de la maquinària.

Respecte a la trituradora de cables, s'aplica la MTD 25, per reduir emissions de partícules i metalls. La trituradora disposa de filtre de mànigues però les emissions no estan canalitzades. Per tant, s'ha d'aplicar la MTD 14d (contenir i recollir les emissions difuses) i una de les tècniques de la MTD 25. El titular indica la MTD 25b, filtració per filtre de mànigues. El titular ha de dur un control dels canvis de filtres i revisió de l'estat de funcionament del filtre de mànigues.

També s'ha de complir la MTD 27 sobre prevenció de deflagracions i reducció d'emissions. En aquesta instal·lació l'equip disposa d'un pretriturador de baixa velocitat abans de la trituradora principal, que correspon a la MTD 27c.

El control periòdic per part d'OCA ha de comprovar el compliment de cada una de les mesures d'aquest apartat, així com els canvis de filtres de la trituradora i el bon estat de funcionament de la trituradora i del pretriturador.

8.6. Mesures correctores per a la reducció de les emissions difuses provinents de la depuradora d'aigües residuals (FNC-2)

El titular de la instal·lació haurà d'establir i aplicar un pla de manteniment i millora de les seves instal·lacions i processos en vistes a minimitzar les seves emissions procedents de la depuradora d'aigües residuals. La MTD 14 s'aplica a la instal·lació que ha de continuar complint totes les mesures indicades. El titular ha d'avaluar periòdicament la millora de les mesures:

• Control i ajust dels paràmetres de funcionament del procés de depuració per garantir un correcte funcionament.

• Control i ajust dels paràmetres de funcionament del procés de deshidratació dels fangs.

• Reduir al mínim el període de retenció dels fangs dins les instal·lacions.

El control periòdic per part d'OCA ha de comprovar el compliment de cada una de les mesures d'aquest apartat.

8.7. Controls externs per part d'organisme de control autoritzat (OCA) de les emissions difuses

Els controls externs de les emissions difuses es realitzaran amb una periodicitat de tres anys, per part d'un organisme de control autoritzat per l'atmosfera (OCA) i consistiran en la comprovació del manteniment i de l'eficàcia de les mesures correctores i preventives implantades per a tots els focus existents i detallades en els punts anteriors.

El primer control per part d'OCA s'haurà d'efectuar en un termini de tres mesos a comptar des de la notificació de l'autorització. Posteriors controls s'hauran d'efectuar cada tres anys. Els controls s'efectuaran entre els mesos de maig i octubre.

En cas de denúncia, i si l'òrgan competent en matèria de contaminació atmosfèrica ho considera oportú, es podrà requerir al titular de la instal·lació a presentar un projecte de mesures correctores addicionals per minimitzar les emissions difuses.

Sempre que l'òrgan competent en matèria de contaminació atmosfèrica ho consideri necessari, es podrà requerir al titular de la instal·lació la realització de campanyes de control d'olors en els llindars de la parcel·la.

8.8. Notificacions immediates

Si hi ha qualque anomalia de funcionament que pugui donar lloc a una emissió anormal de contaminants a l'atmosfera o qualque superació de valors límit d'emissió, es notificarà, immediatament després del seu coneixement, a l'òrgan competent en matèria de contaminació atmosfèrica. Així mateix, s'informarà de les mesures correctores adoptades i del moment en què la instal·lació passa a funcionar correctament.

8.9. Registre d'emissions i controls

El titular de la instal·lació haurà de mantenir actualitzat un registre, que estarà a disposició de l'òrgan competent en matèria de contaminació atmosfèrica, amb dades relatives al funcionament, emissions, tasques de manteniment, incidències (revisió periòdica de la instal·lació, aturades, avaries, operacions de manteniment dels rentadors de gasos) i inspeccions, controls i informes resultants, etc., per a cada focus emissor d'acord amb el disposat a l'article 8 del Reial decret 100/2011 i la normativa de desenvolupament. La informació documental (informes, mesures, manteniment...) s'ha de conservar durant un període mínim de 10 anys.

Al punt 10.2:

on diu:

«10.2. Inventari d'emissions al Registre PRTR

D'acord amb l'establert en l'art. 8.3 de la Llei 16/2002, així com el Reglament (CE) núm. 166/2006, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de gener de 2006, relativa a l'establiment d'un registre europeu d'emissions i transferències de contaminants (Registre E-PRTR), el titular de la instal·lació notificarà almenys un cop l'any les dades de les emissions a l'atmosfera corresponents a la instal·lació. Aquestes emissions seran trameses, per a la seva avaluació prèvia, a l'òrgan competent en matèria de contaminació atmosfèrica adjuntant una memòria explicativa de la metodologia emprada per a la determinació de les dades notificades abans de ser incorporades a la base de dades del Ministeri (www.prtr-es.es). Les quantitats de contaminants seran mesurades, calculades o estimades, per aquest ordre de preferència.»

Ha de dir:

«10.2. Inventari d'emissions al Registre PRTR

El titular haurà de trametre les dades sobre quantitats de contaminants emesos anualment, en aplicació del disposat en el Reglament 166/2006 (PRTR), del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de gener de 2006, relatiu a l'establiment d'un registre europeu d'emissions i transferències de contaminants (Registre E-PRTR), per a les notificacions corresponents a l'any 2026, i a partir de l'1 de gener de 2028 en aplicació del disposat en el Reglament (UE) 2024/1244 del Parlament i del consell, de 24 d'abril de 2024, sobre la notificació de dades mediambientals procedents d'instal·lacions industrials, pel qual es crea un portal d'Emissions Industrials, i en el Reial decret 508/2007, de 20 d'abril, pel qual es regula el subministrament d'informació sobre emissions del Reglament E-PRTR.

Les quantitats de contaminants seran mesurades, calculades o estimades, preferentment per aquest ordre. Aquestes dades d'emissions seran incorporades al registre informàtic PRTREspaña dins el termini establert a la normativa.»

S'afegeix a l'apartat Emissions i immissions atmosfèriques, del punt 10.3.2:

«Respecte a les emissions a l'aire, als contaminants a declarar, s'inclouran, almenys, els indicats a les taules de valors límit d'emissió.

Les dades han de ser revisades i validades per un organisme verificador independent del titular. Aquestes dades d'emissions seran incorporades al registre informàtic PRTR España abans del termini normatiu.»

Segon.- Publicar el contingut d'aquesta resolució al BOIB i notificar a Adalmo SL, al Consell de Mallorca, a l'Ajuntament de Bunyola, a la Secció d'Atmosfera, al Servei d'Estudis i Planificació i al Servei de Residus i Sòls Contaminats.

 

(Signat electrònicament: 11 d'agost de 2025)

La directora general d'Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental Maria Paz Andrade Barberá