Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SES SALINES

Núm. 563569
Aprovació definitiva del Reglament de la Comissió Mixta d'Igualtat de l'Ajuntament de Ses Salines (Expte. 2025/731)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

No havent presentat els interessats, durant el termini d'exposició al públic cap reclamació contra l'acord d'aprovació inicial del Reglament de la Comissió Mixta d'Igualtat de l'Ajuntament de Ses Salines, adoptat en sessió plenària ordinària celebrada el dia 10 de juny de 2025, aquest acord ha resultat definitivament aprovat.

La redacció definitiva del Reglament és la següent:

REGLAMENT COMISSIÓ MIXTA D'IGUALTAT

1. Introducció

La Comissió Mixta d'Igualtat de l'Ajuntament de Ses Salines es desenvolupa com a eix estratègic per dinamitzar la implementació dels principis d'igualtat dins totes les àrees i accions que desenvolupa l'Ajuntament i reforçar aquest principi de transversalitat.

2. Definició de Comissió Mixta d'Igualtat

La Comissió Mixta d'Igualtat, d'ara endavant CMI, és un òrgan consultiu que s'estableix a l'Ajuntament de Ses Salines com a espai de diàleg i presa de decisions dins de l'Ajuntament, que pretén impulsar, supervisar i aconseguir, a través de la participació i transparència, una cultura de respecte promovent la igualtat.

Aquesta comissió durà a terme la supervisió tècnica i política de les accions o polítiques municipals en matèria d'igualtat i l'avaluació i seguiment del Pla d'Igualtat intern i extern de l'Ajuntament de Ses Salines.

3. Objectiu general

La CMI té com a objectiu principal promoure i garantir la igualtat de gènere en totes les àrees de l'Ajuntament de Ses Salines, així com en el municipi de Ses Salines.

3.1. Objectius específics

  • Promoure la igualtat de gènere en les polítiques públiques de l'Ajuntament de Ses Salines.
  • Dissenyar i implementar un Pla d'Igualtat Municipal amb accions concretes i mesurables per a la promoció de la igualtat entre homes i dones.
  • Assessoria i orientació en matèria d'igualtat de gènere per als treballadors i treballadores de l'ajuntament.
  • Fomentar la sensibilització i formació de la ciutadania en matèria d'igualtat, diversitat i no discriminació.
  • Analitzar i revisar les polítiques públiques de l'ajuntament per detectar possibles desigualtats de gènere en l'acció municipal.

3.2.Objecte del Reglament

El present Reglament té per finalitat regular el funcionament intern de la Comissió Mixta d'Igualtat de l'Ajuntament de Ses Salines.

4. Composició

4.1 La Comissió estarà formada per:

  • Homes i dones.
  • Representació de l'equip de govern.
  • Representants de diferents grups polítics.
  • Personal tècnic de l'ajuntament de Ses Salines.
  • Participació d'òrgans municipals relacionats en temes d'igualtat, si escau.
  • Representant de personal funcionari o laboral de l'ajuntament de Ses Salines.

4.2 La Comissió podrà convidar a persones representants d'altres entitats per participar en les seves reunions.

5. Principis reguladors de la CMI.

a) Assegurar la confidencialitat dels temes tractats en funció de les seves característiques. Totes les persones que componen la CMI es comprometen a tractar amb confidencialitat la informació, dades, documents i/o qualsevol altra informació de la qual es fes ús en el si de la mateixa o els fos lliurada.

b) Mantenir un diàleg fluid i participatiu amb l'objectiu d'aconseguir un espai amb la major representativitat de les persones que treballen a l'Ajuntament de Ses Salines.

c) Transparència amb relació a les persones treballadores, així com la resta de parts integrades de l'Ajuntament de Ses Salines durant tot el procés dels Plans; així com de la resta de persones o institucions que puguin participar de forma contínua o puntual a les reunions de la Comissió.

6. Funcions de la CMI

a) Realitzar el seguiment i avaluació del Pla d'Igualtat intern i extern.

b) Exposar el calendari de treball en matèria d'Igualtat.

c) Coordinació amb la Taula Local de coordinació local per l'abordatge de la violència masclista.

d) Informar i sensibilitzar a les persones que treballen a l'Ajuntament així com a la població del municipi en matèria d'Igualtat i no discriminació.

e) Supervisar els protocols d'assetjament sexual o per raó de sexe.

f) Identificar obstacles i realitzar propostes de resolució i millora.

g) Ser receptora d'aportacions, valoracions, requisits, etc. procedents d'òrgans supramunicipals o de participació ciutadana.

h) Elaborar i proposar polítiques i programes que promouen la igualtat de gènere.

i) Vetllar pel compliment del principi d'igualtat d'oportunitats i de tracte i no discriminació, establint una cultura de treball que afavoreixi la igualtat plena d'homes i dones en el si de l'Ajuntament de Ses Salines així com, vetllar per la igualtat de tracte i d'oportunitats concretament en:

  • Accés a l'ocupació.
  • Classificació professional.
  • Formació.
  • Promoció.
  • Retribució.
  • Prevenció de l'assetjament sexual i assetjament per raó de sexe.
  • Conciliació de la vida laboral, personal i familiar.
  • Discriminació per embaràs i maternitat.
  • Comunicació no sexista.

6.1. Funcions de les persones que formen la CMI:

a) Presidència: Batlia o en qui delegui.

  • Presidir i moderar els debats de la comissió.
  • Representar formalment la comissió.
  • Altres funcions que li delegui la comissió.

b) Secretari/secretària: serà determinat a la CMI. La seva funció és de caràcter administratiu i tècnic.

  • Assistència a les reunions.
  • Gestió dels assumptes derivats de les reunions.
  • Redactar i gestionar les convocatòries, actes de reunió i altres documents derivats.
  • Facilitar als membres de la comissió la informació de forma periòdica.
  • Tasques associades a gestió derivades de les accions aprovades a la comissió.
  • Altres tasques encarregades per la Comissió d'Igualtat.

c) Resta de persones que són vocals.

  • Assistència a les reunions.
  • Opinió i votació respecte dels assumptes sotmesos a votació.
  • Altres funcions que li delegui la comissió.

Les vocalies estaran compostes per:

  • Representació de l'equip de govern.
  • Personal en l'àmbit tècnic amb coneixements en matèria d'Igualtat.
  • Representant de personal funcionari o laboral de l'ajuntament de Ses Salines.
  • Representants de tots els partits polítics que tenen representació din l'ajuntament de Ses Salines.

Podran assistir altres persones que es considerin rellevants pels assumptes tractats i personal extern com a assessorament i associacions o d'altres considerades clau pels temes a tractar. Aquestes persones tindran veu però no vot.

En cas d'absència, vacant o malaltia, les persones titulars anomenaran a la persona que li substituirà.

7. Sistemàtica de funcionament

  • En cas de renúncia, les persones participants, ho comunicaran a la CMI per escrit o a través d'Actes de reunió.
  • Aquesta Comissió es podrà complementar amb subcomissions de treball ja constituïdes o que es constituiran a mesura s'identifiquin necessitats.
  • A cada reunió s'aixecarà acta de les tasques derivades i de les decisions o conclusions rellevants.
  • En l'acta han de constar les persones assistents i les no assistents.
  • La composició i els moviments seran registrats a través de les actes de reunió.

8. Reunions

  • La Comissió es reunirà semestralment o baix calendari aprovat.
  • Les reunions podran ser convocades per a qualsevol de les persones que la constitueixen a través de la persona assignada a tasques de secretaria i amb un període d'antelació de quinze dies naturals.
  • Les decisions i activitat de la Comissió seran públiques.
  • Es fomentarà la participació ciutadana a través de consultes i fòrums oberts.

9. Modificació del Reglament

Aquest reglament podrà ser modificat per acord de la majoria dels membres de la Comissió, sempre que es justifiqui la necessitat de la modificació.

10. Sistema d'aprovació

El sistema d'aprovació pel qual es regirà la CMI és per majoria simple i el pes de les votacions quedarà sempre distribuït de forma equitativa. En cas d'empat en les votacions, serà el vot del/la president/a que decidirà el vot.

11. Disposició final

El present reglament entrarà en vigor l'endemà de la seva aprovació pel Ple de l'Ajuntament de Ses Salines.”

El que es fa públic pel seu coneixement.

 

Ses Salines, a data de la signatura electrònica (8 d'agost de 2025)

El batle Guillem F. Mas Bonet