Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SES SALINES
Núm. 563569
Aprovació definitiva del Reglament de la Comissió Mixta d'Igualtat de l'Ajuntament de Ses Salines (Expte. 2025/731)
Versió PDF
No havent presentat els interessats, durant el termini d'exposició al públic cap reclamació contra l'acord d'aprovació inicial del Reglament de la Comissió Mixta d'Igualtat de l'Ajuntament de Ses Salines, adoptat en sessió plenària ordinària celebrada el dia 10 de juny de 2025, aquest acord ha resultat definitivament aprovat.
La redacció definitiva del Reglament és la següent:
“REGLAMENT COMISSIÓ MIXTA D'IGUALTAT
1. Introducció
La Comissió Mixta d'Igualtat de l'Ajuntament de Ses Salines es desenvolupa com a eix estratègic per dinamitzar la implementació dels principis d'igualtat dins totes les àrees i accions que desenvolupa l'Ajuntament i reforçar aquest principi de transversalitat.
2. Definició de Comissió Mixta d'Igualtat
La Comissió Mixta d'Igualtat, d'ara endavant CMI, és un òrgan consultiu que s'estableix a l'Ajuntament de Ses Salines com a espai de diàleg i presa de decisions dins de l'Ajuntament, que pretén impulsar, supervisar i aconseguir, a través de la participació i transparència, una cultura de respecte promovent la igualtat.
Aquesta comissió durà a terme la supervisió tècnica i política de les accions o polítiques municipals en matèria d'igualtat i l'avaluació i seguiment del Pla d'Igualtat intern i extern de l'Ajuntament de Ses Salines.
3. Objectiu general
La CMI té com a objectiu principal promoure i garantir la igualtat de gènere en totes les àrees de l'Ajuntament de Ses Salines, així com en el municipi de Ses Salines.
3.1. Objectius específics
3.2.Objecte del Reglament
El present Reglament té per finalitat regular el funcionament intern de la Comissió Mixta d'Igualtat de l'Ajuntament de Ses Salines.
4. Composició
4.1 La Comissió estarà formada per:
4.2 La Comissió podrà convidar a persones representants d'altres entitats per participar en les seves reunions.
5. Principis reguladors de la CMI.
a) Assegurar la confidencialitat dels temes tractats en funció de les seves característiques. Totes les persones que componen la CMI es comprometen a tractar amb confidencialitat la informació, dades, documents i/o qualsevol altra informació de la qual es fes ús en el si de la mateixa o els fos lliurada.
b) Mantenir un diàleg fluid i participatiu amb l'objectiu d'aconseguir un espai amb la major representativitat de les persones que treballen a l'Ajuntament de Ses Salines.
c) Transparència amb relació a les persones treballadores, així com la resta de parts integrades de l'Ajuntament de Ses Salines durant tot el procés dels Plans; així com de la resta de persones o institucions que puguin participar de forma contínua o puntual a les reunions de la Comissió.
6. Funcions de la CMI
a) Realitzar el seguiment i avaluació del Pla d'Igualtat intern i extern.
b) Exposar el calendari de treball en matèria d'Igualtat.
c) Coordinació amb la Taula Local de coordinació local per l'abordatge de la violència masclista.
d) Informar i sensibilitzar a les persones que treballen a l'Ajuntament així com a la població del municipi en matèria d'Igualtat i no discriminació.
e) Supervisar els protocols d'assetjament sexual o per raó de sexe.
f) Identificar obstacles i realitzar propostes de resolució i millora.
g) Ser receptora d'aportacions, valoracions, requisits, etc. procedents d'òrgans supramunicipals o de participació ciutadana.
h) Elaborar i proposar polítiques i programes que promouen la igualtat de gènere.
i) Vetllar pel compliment del principi d'igualtat d'oportunitats i de tracte i no discriminació, establint una cultura de treball que afavoreixi la igualtat plena d'homes i dones en el si de l'Ajuntament de Ses Salines així com, vetllar per la igualtat de tracte i d'oportunitats concretament en:
6.1. Funcions de les persones que formen la CMI:
a) Presidència: Batlia o en qui delegui.
b) Secretari/secretària: serà determinat a la CMI. La seva funció és de caràcter administratiu i tècnic.
c) Resta de persones que són vocals.
Les vocalies estaran compostes per:
Podran assistir altres persones que es considerin rellevants pels assumptes tractats i personal extern com a assessorament i associacions o d'altres considerades clau pels temes a tractar. Aquestes persones tindran veu però no vot.
En cas d'absència, vacant o malaltia, les persones titulars anomenaran a la persona que li substituirà.
7. Sistemàtica de funcionament
8. Reunions
9. Modificació del Reglament
Aquest reglament podrà ser modificat per acord de la majoria dels membres de la Comissió, sempre que es justifiqui la necessitat de la modificació.
10. Sistema d'aprovació
El sistema d'aprovació pel qual es regirà la CMI és per majoria simple i el pes de les votacions quedarà sempre distribuït de forma equitativa. En cas d'empat en les votacions, serà el vot del/la president/a que decidirà el vot.
11. Disposició final
El present reglament entrarà en vigor l'endemà de la seva aprovació pel Ple de l'Ajuntament de Ses Salines.”
El que es fa públic pel seu coneixement.
Ses Salines, a data de la signatura electrònica (8 d'agost de 2025)
El batle Guillem F. Mas Bonet