Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 554242
Extracte convocatòria per a la concessió de subvencions destinades a la realització d'activitats d'Interès Social 2024-2027
Versió PDF
BDNS: 850201
De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria; el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions
(http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index) i a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma (www.palma.cat).
Primer. Beneficiaris:
Entitats sense ànim de lucre per a la realització d'activitats emmarcades a l'àmbit social i configurades dins un marc de prevenció, assistencial, de promoció o rehabilitació de persones o col·lectius amb dificultats socials.
Segon. Objecte i àmbit d'aplicació:
Podran ser objecte de subvenció les sol·licituds que contemplin activitats, emmarcades en l'àmbit competencial dels serveis socials municipals, que estiguin previstes en el Pla estratègic de subvencions de Serveis Socials 2025-2027 i, les quals, es trobin emmarcades concretament dintre de les línies i mesures següents:
|
Línies estratègiques i les seves mesures |
||
|
Línia 1 |
La cobertura de necessitats bàsiques |
|
|
Mesures |
1.1 |
La cobertura de necessitats bàsiques en relació amb l'alimentació de persones que no poden accedir al catàleg de prestacions econòmiques municipals ni gaudir de targeta moneder per aliments. |
|
1.2 |
La cobertura de necessitats bàsiques en relació amb el manteniment al mateix habitatge i al manteniment i equipaments de la llar. |
|
|
Línia 2 |
La prevenció, detecció i intervenció en situacions de risc social |
|
|
Mesures |
2.1 |
La detecció, prevenció i intervenció en situacions de risc social fomentant l'acompanyament social. |
|
2.2 |
Les actuacions comunitàries territorials per tal d'afavorir i generar contexts preventius. |
|
|
2.3 |
El suport a les famílies en situació de risc lligada a la manca de competències i habilitats parentals. |
|
|
Línia 3 |
La promoció de les capacitats per a l'autonomia personal |
|
|
Mesures |
3.1 |
Les capacitats d'autonomia i la inserció en la vida quotidiana i comunitària, als recursos normalitzats, territorials i de ciutat de les persones amb discapacitat. |
Com a regla general no seran admeses i, per tant, quedaran excloses:
a) Les activitats no incloses específicament, així com les que es fixen en aquest apartat.
b)Activitats que són competència pròpia o delegada d'altres Àrees municipals, altres administracions o serveis públics que s'han de prestar i/o presten, directa, indirectament o a través de convocatòries de subvencions.
c) Aquelles sol·licituds que configurin activitats que no estiguin recollides dins els Estatuts de l'entitat sol·licitant.
d) Activitats incloses en projectes que estiguin conveniats, concertats o contractats amb alguna administració pública.
e) Aquelles activitats que no van adreçades i no tenen com a beneficiaris els ciutadans del municipi de Palma.
Per altra banda, en relació amb les diferents línies de subvencions, quedaran excloses les següents activitats:
Activitats excloses de l'eix 2:
- Activitats culturals, educatives, formatives, laborals o esportives i/o de participació ciutadana que no formin part d'un projecte comunitari o social vinculat a un territori i col·laboratiu amb els serveis socials municipals.
- Activitats destinades a menors en centres assistencials, projectes d'emancipació.
- Activitats terapèutiques i de rehabilitació.
- Activitats de lleure o/i esplai, vinculades a programacions estacionals (estiu, Nadal, Pasqua) o continuades en el temps com a programació estable.
- Activitats amb la finalitat única de formar professionals o voluntariat.
- Activitats destinades a problemàtiques específiques de salut.
Activitats excloses de l'eix 3:
- Activitats de centres de dia, centres ocupacionals, tallers ocupacionals, centres residencials o habitatges tutelats.
- Activitats d'oci i temps lliure de sortides grupals de col·lectius de persones en discapacitat que signifiquin una programació estable de les pròpies entitats.
- Activitats que contemplin la informació, orientació, intermediació o disseny d'itineraris d'inserció laboral.
Les actuacions subvencionades seran les que hagin estat executades en el període comprès entre l'1 d'octubre de 2024 i el 31 de desembre de 2027.
Tercer. Bases reguladores:
Quart. Quantia:
La quantia global de la convocatòria ascendeix a 1.590.000,00 € (un milió cinc-cents noranta mil euros), la qual es finançarà, sempre que hi hagi crèdit adient i suficient, amb càrrec a l'aplicació 05.23120.48301 - SERVEIS SOCIALS. SUBV. PROG. SOCIALS D'INTERÈS GENERAL - del pressupost de despeses de Serveis Socials pels exercicis pressupostaris de 2025, 2026, 2027 i 2028, de conformitat amb la següent distribució:
- Exercici pressupostari de 2025:
- Exercici pressupostari de 2026: fins a un màxim de 530.000,00 €, desglossats de la següent manera:
- Exercici pressupostari de 2027: fins a un màxim de 530.000,00 €, desglossats de la següent manera:
- Exercici pressupostari de 2028:
El crèdit pressupostari establert per a la concessió de subvencions dintre d'aquesta convocatòria es distribueix entre les línies i les mesures que l'integren de la següent forma:
|
Eixos i mesures |
Import previst període subvencionable |
||||
|
1/10/24 a 31/12/25 |
1/01/26 a 31/12/26 |
1/01/27 a 31/12/27 |
TOTAL |
||
|
Eix 1: La cobertura de les necessitats bàsiques |
|||||
|
1.1 |
La cobertura de necessitats bàsiques en relació a alimentació de persones que no poden accedir al catàleg de prestacions econòmiques municipals ni gaudir de la targeta moneder per aliments. |
20.000,00 € |
20.000,00 € |
20.000,00 € |
60.000,00 € |
|
1.2 |
La cobertura de necessitats bàsiques en relació al manteniment al mateix habitatge i al manteniment i equipaments de la llar. |
20.000,00 € |
20.000,00 € |
20.000,00 € |
60.000,00 € |
|
Eix 2: La prevenció, detecció i intervenció en les situacions de risc i d'exclusió social |
|||||
|
2.1 |
La detecció, prevenció i intervenció en situacions de risc social fomentant la incorporació social de les persones. |
160.000,00 € |
160.000,00 € |
160.000,00 € |
480.000,00 € |
|
2.2 |
Les actuacions comunitàries territorials per tal d'afavorir i generar contexts preventius. |
250.000,00 € |
250.000,00 € |
250.000,00 € |
750.000,00 € |
|
2.3 |
El suport a les famílies en situació de risc lligada a la manca de competències i habilitats parentals |
60.000,00 € |
60.000,00 € |
60.000,00 € |
180.000,00 € |
|
Eix 3: La promoció de les capacitats per l'autonomia personal |
|||||
|
3.1 |
Les capacitats d'autonomia i la inserció, en la vida quotidiana, als recursos normalitzats, territorials i de ciutat, de les persones amb discapacitat. |
20.000,00 € |
20.000,00 € |
20.000,00 € |
60.000,00 € |
|
|
530.000,00 € |
530.000,00 € |
530.000,00 € |
1.590.000,00 € |
|
Aquests imports s'han d'entendre sense perjudici de l'aplicació de les regles de distribució pressupostària corresponents, especialment en el supòsit que hi hagi sobrants.
Cinquè. Presentació de sol·licituds:
Les entitats interessades que compleixin amb els requisits fixats podran presentar sol·licitud de subvenció en el termini de quinze dies hàbils des de l'endemà d'aquesta publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Les entitats hauran de presentar les sol·licituds de subvenció d'acord amb els models normalitzats que es posaran a la seva disposició a la pàgina web municipal i amb la resta de documentació annexa.
S'hauran d'adreçar als Serveis Socials de l'Àrea de Serveis Socials, Educació, Participació Ciutadana, Joventut i Igualtat d'Oportunitats de forma telemàtica, en el Registre General municipal, d'una de les següents maneres:
a) En el Registre Electrònic de l'Ajuntament de Palma (www.palma.cat).
b) En la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes als quals es refereix l'art. 2.1 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les administracons públiques.
Les entitats hauran de comunicar, a través de l'adreça electrònica benestaridretssocials@palma.cat, que han presentat la documentació, annexant-hi el justificant de presentació del Registre Electrònic.
La sol·licitud de subvenció haurà d'estar conformada per la següent documentació:
a) Annex I – Sol·licitud de subvenció degudament complimentada.
b) Annex II – Memòria tècnica de l'activitat per a la qual es demana la subvenció, especificant els següents punts: dades de l'entitat sol·licitant, identificació de l'activitat, determinació de la mesura de l'activitat subvencionable a la qual s'ajusta el seu contingut, objectius i activitats, metodologia / estratègia, població destinatària / àrea d'intervenció o altres aspectes de l'activitat, relacions i participació amb altres entitats, temporalització i cronograma, seguiment, avaluació i pressupost de l'activitat.
En el pressupost, si és el cas, s'ha de fixar la quantia i percentatge de l'activitat subvencionada, o que es pretén que sigui subvencionada, per altres administracions i la quantia i percentatge de l'activitat subvencionada que es pretén que sigui subvencionat per l'Ajuntament de Palma. L'import sol·licitat com a subvenció en cap cas podrà ser superior al 80% del cost total del projecte.
c) Annex III – Declaració responsable amb el contingut següent:
d) Annex IV - Declaració responsable d'altres subvencions sol·licitades pendents de resolució o obtingudes per al mateix concepte. En el cas d'haver-ne obtingut subvencions per a l'activitat que es presenta en la sol·licitud de subvenció, s'haurà de presentar còpia de la notificació de la resolució de concessió o qualsevol altre document acreditatiu.
e) Annex V – Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de tresoreria. Si el document no conté diligència bancària, s'haurà de presentar certificat de compte bancari o documentació anàloga.
f) Annex VI – Sol·licitud de pagament anticipat del 50% de l'import concedit com a subvenció per a cada anualitat.
g) Annex VII – Declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI).
h) Còpia dels estatuts de l'entitat.
i) Còpia del DNI del representant de l'entitat que signa els annexos i documentació acreditativa d'aquesta representació.
j) Targeta d'Identificació Fiscal (CIF).
Si es presenta més d'una sol·licitud de subvenció, s'haurà de presentar la documentació individualitzada relativa als apartats a), b), d), f) i g) per a cada una de les activitats presentades.
De conformitat amb l'article 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 53 f) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i pel que fa a la documentació referida als apartats e), h), i) i j), si aquesta documentació ja es troba en poder de l'Ajuntament, i sempre i que el seu contingut no hagués variat i continuï vigent, l'entitat sol·licitant sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de l'acabament del procediment a què corresponguin, pot fer ús del dret de no presentar-los, fent constar la data i l'òrgan o dependència en els quals varen ser presentats o emesos.
- Cada entitat podrà presentar un màxim de 2 projectes en total per aquesta convocatòria i per totes les mesures.
- El cost màxim dels projectes a presentar no podrà superar els 70.000 € per a cada anualitat de la Convocatòria.
- El cost màxim a sol·licitar com a subvenció segons la línia per a cada anualitat serà el següent:
|
Mesura |
Import màxim per sol·licitud i anualitat |
|---|---|
|
1.1 |
10.000,00 € |
|
1.2 |
10.000,00 € |
|
2.1 |
30.000,00 € |
|
2.2 |
30.000,00 € |
|
2.3 |
20.000,00 € |
|
3.1 |
10.000,00 € |
- S'han de presentar tants models de sol·licitud de subvenció com projectes es presentin.
- En cap cas, les entitats sol·licitants podran fraccionar un mateix projecte en diferents sol·licituds.
Sisè. Obligacions de les entitats beneficiàries:
Les entitats que resultin beneficiàries d'una subvenció tindran les següents obligacions:
a) Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
b) Justificar davant l'òrgan atorgant o l'entitat col·laboradora, si s'escau, el compliment dels requisits i les condicions, com també la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió o el gaudi de la subvenció. La documentació justificativa corresponent es presentarà en el següent termini:
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que efectua l'òrgan atorgant o l'entitat col·laboradora, si s'escau, i a qualssevol altres de comprovació i control financer que puguin realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que es requereixi en l'exercici de les actuacions anteriors.
d) Comunicar a l'òrgan atorgant o a l'entitat col·laboradora l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades.
Aquesta comunicació ha de fer-se tan aviat com es conegui i, en qualsevol cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació dels fons percebuts.
e) Acreditar, abans que es dicti la proposta de resolució, que es troben al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
f) Disposar els llibres comptables, els registres diligenciats i altres documents degudament auditats, en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial, aplicable a l'entitat beneficiària, com també tots els estats comptables i els registres específics exigits, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.
g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent-hi els electrònics, que poden ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
h) Donar l'adequada publicitat de caràcter públic dels finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguin objecte de subvenció.
i) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en la normativa.
j) Complir amb la resta d'obligacions que estableixin les lleis aplicables.
Setena. Règim de pagament:
Es fixa el següent règim de pagament per a les entitats que resultin beneficiàries d'una subvenció:
a) Per les actuacions desenvolupades entre l'1 d'octubre de 2024 i el 31 de desembre de 2025:
b) Per les actuacions desenvolupades entre l'1 de gener de 2026 i el 31 de desembre de 2026:
c) Per les actuacions desenvolupades entre l'1 de gener de 2027 i el 31 de desembre de 2027:
El pagament de les subvencions està condicionat a què l'entitat beneficiària estigui al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i que s'emeti certificat negatiu de deutes de recaptació municipal. Aquesta acreditació es farà mitjançant els corresponents certificats que aportin les beneficiàries o que s'obtinguin d'ofici per l'Administració, segons el cas.
Palma, a la data de la signatura electrònica (5 d'agost de 2025)
El cap del Servei de Benestar Social Alberto del Alamo Cuadrado