Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EMPRESA, AUTÒNOMS I ENERGIA
Núm. 549149
Resolució del conseller d’Empresa, Autònoms i Energia de correcció d’errades de la Resolució del conseller d’Empresa, Autònoms i Energia per la qual s’aprova la convocatòria pública de subvencions per al desballestament de vehicles més contaminants en el marc de l’impost sobre estades turístiques a les Illes Balears i de mesures d’impuls del turisme sostenible (ITS2024-2025-068)
Versió PDF
Fets
En el BOIB núm. 96, de 22 de juliol de 2025, s'ha publicat la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia de 18 de juliol de 2025 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per al desballestament de vehicles més contaminants en el marc de l'impost sobre estades turístiques a les Illes Balears i de mesures d'impuls del turisme sostenible (ITS2024-2025-068).
S'ha advertit una errada en la redacció de l'annex 1 de la convocatòria, concretament en l'apartat 4 del punt segon sobre els beneficiaris i en l'apartat 2 del punt quart sobre les actuacions i despeses subvencionables.
Fonaments de dret
1. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que:
Les administracions públiques poden rectificar, així mateix, en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.
2. L'article 56.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que:
La revocació dels actes de gravamen o desfavorables i la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratives correspon a l'òrgan que hagi dictat l'acte o la disposició.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Rectificar l'errada observada en l'apartat 4 del punt segon i en l'apartat 2 del punt quart de l'annex 1 de la Resolució del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia de 18 de juliol de 2025 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per al desballestament de vehicles més contaminants en el marc de l'impost sobre estades turístiques a les Illes Balears i de mesures d'impuls del turisme sostenible (ITS2024-2025-068).
En l'apartat 4, del punt segon, on hi diu:
4. Els beneficiaris han de destinar l'import íntegre de l'ajut que rebin al pagament de les actuacions subvencionables corresponents. Aquesta regla resultarà igualment d'aplicació a les comunitats energètiques que puguin dur a terme els projectes, activitats o comportaments o es trobin en la situació que motiva la concessió de la subvenció, amb independència que tant l'import d'aquesta com el cost de les obres s'hagi de repercutir entre els integrants d'aquestes. No obstant això, quan algun dels seus integrants incorri en una o diverses prohibicions establertes en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, no s'atribuirà a l'integrant esmentat la part proporcional que li correspondria de l'ajut rebut, que es prorratejaria entre els restants, sempre que es mantingui el compliment dels requisits exigits per accedir a la condició de beneficiari per part de l'entitat de què es tracti.
Hi ha de dir:
4. Els beneficiaris han de destinar l'import de l'ajut que rebin al pagament de les despeses de les actuacions subvencionables en cas que n'hi hagi. Aquesta regla resultarà igualment d'aplicació a les comunitats energètiques que puguin dur a terme els projectes, activitats o comportaments o es trobin en la situació que motiva la concessió de la subvenció, amb independència que tant l'import d'aquesta com el cost de les actuacions s'hagi de repercutir entre els integrants d'aquestes. No obstant això, quan algun dels seus integrants incorri en una o diverses prohibicions establertes en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, no s'atribuirà a l'integrant esmentat la part proporcional que li correspondria de l'ajut rebut, que es prorratejaria entre els restants, sempre que es mantingui el compliment dels requisits exigits per accedir a la condició de beneficiari per part de l'entitat de què es tracti.
En l'apartat 2 del punt quart, on hi diu:
2. El desballestament del vehicle objecte de la sol·licitud s'ha de dur a terme per un centre autoritzat de tractament de vehicles (CATV) i s'ha de fer dins el període que va des del dia que es presenti la sol·licitud fins al termini que fixi la resolució d'atorgament. Aquest termini no pot ser superior als dos mesos comptadors des de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució d'atorgament.
Hi ha de dir:
2. El desballestament del vehicle objecte de la sol·licitud s'ha de dur a terme per un centre autoritzat de tractament de vehicles (CATV) i s'ha de fer dins el període que va des del dia que es presenti la sol·licitud fins al termini que fixi la resolució d'atorgament. Aquest termini no pot ser superior a dotze mesos comptadors des de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució d'atorgament.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, en la data de la signatura electrònica (1 d'agost de 2025)
El conseller d'Empresa, Autònoms i Energia Alejandro Sáenz de San Pedro García