Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 538933
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 7 de juliol de 2025, relatiu a l’aprovació de la convocatòria i les bases de diverses borses extraordinàries de treball del Consell Insular de Menorca (exp. 0607-2025-000061)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 20 de novembre de 2017, el Ple del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària, va aprovar la modificació de les bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari i personal laboral temporal del Consell Insular de Menorca (BOIB núm. 146 de 30 de novembre de 2017), aprovades pel Ple del Consell Insular en data 17 de juliol de 2017 (BOIB núm. 99 de 12 d'agost de 2017).

Les bases generals esmentades, en el punt 4, paràgraf tercer, especifiquen que el Servei de Gestió de Persones ha de vetllar perquè les borses de feina tenguin sempre prou gent en funció de la rotació de cada borsa i convocar noves borses per assegurar-ne l'eficàcia.

Pel que s'ha exposat anteriorment, es fa necessària la convocatòria de noves borses extraordinàries de treball.

Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament d'Economia i Serveis Generals i en exercici de les competències atribuïdes a l'article 33 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars;

El Consell Executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta el següent

ACORD

Primer. Aprovar la convocatòria i les bases específiques de les borses extraordinàries de treball següents:

- PSICÒLEG/ÒLOGA

- EDUCADOR/A SOCIAL

- MONITOR/A INTEGRACIÓ SOCIAL

- AUXILIAR CUIDADOR/A

- ZELADOR/A XOFER/A

- ZELADOR/A VETLLADOR/A

Segon. Ordenar la publicació de les bases esmentades, que s'adjunten com a annex.

 

ANNEX Bases específiques del procediment de selecció de personal funcionari interí i de personal laboral temporal per cobrir diferents places del Consell Insular de Menorca

Primera. Objecte

L'objecte d'aquestes bases és regular el procés selectiu per formar part de la borsa extraordinària de treball de diversos llocs per a nomenaments de funcionaris interins i per a contractacions laborals eventuals, equiparades al mateix grup de classificació que les contractacions laborals del Consell Insular de Menorca.

Aquest procés selectiu es regeix per les bases generals que han de regir el procediment de selecció del personal funcionari interí i del personal laboral temporal del Consell Insular de Menorca, així com pel document annex que conté el barem de mèrits, aprovats ambdós pel Ple del Consell Insular de Menorca en la sessió ordinària de dia 17 de juliol de 2017 i publicats en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 99 de 12 d'agost de 2017. Les bases esmentades van ser modificades pel Ple del Consell Insular de Menorca en la sessió de caràcter ordinari del dia 20 de novembre de 2017 i publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 146, de 30 de novembre de 2017.

Els llocs de treball als quals poden ser destinats els aspirants són tots els dels serveis del Consell Insular de Menorca en funció del grup, el subgrup, l'escala i la subescala que correspongui.

 

Els llocs de treball són els següents:

- Psicòleg/òloga: per a nomenaments de funcionaris interins, places enquadrades en el subgrup de classificació professional A1, escala d'administració especial i per a contractacions laborals eventuals, equiparades al mateix grup de classificació que les contractacions laborals del Consell Insular de Menorca.

- Educador/a social: per a nomenaments de funcionaris interins, places enquadrades en el subgrup de classificació professional A2, escala d'administració especial i per a contractacions laborals eventuals, equiparades al mateix grup de classificació que les contractacions laborals del Consell Insular de Menorca.

- Monitor/a d'integració social: per a nomenaments de funcionaris interins, places enquadrades en el grup de classificació professional B, escala d'administració especial i per a contractacions laborals eventual, equiparades al mateix grup de classificació que les contractacions laborals del Consell Insular de Menorca.

- Auxiliar cuidador/a: per a nomenaments de funcionaris interins, places enquadrades en el subgrup de classificació professional C1, escala d'administració especial i per a contractacions laborals eventuals, equiparades al mateix grup de classificació que les contractacions laborals del Consell Insular de Menorca.

- Zelador/a xofer/a: per a nomenaments de funcionaris interins, places enquadrades en el subgrup de classificació professional AP, escala d'administració especial i per a contractacions laborals eventuals, equiparades al mateix grup de classificació que les contractacions laborals del Consell Insular de Menorca.

- Zelador/a vetllador/a: per a nomenaments de funcionaris interins, places enquadrades en el subgrup de classificació professional AP, escala d'administració especial i per a contractacions laborals eventuals, equiparades al mateix grup de classificació que les contractacions laborals del Consell Insular de Menorca.

Segona. Requisits i condicions específiques

A més dels requisits i les condicions generals exposades en el punt sisè de les bases generals esmentades, els aspirants han de complir els requisits següents, establerts en el Catàleg de llocs de treball.

- Psicòleg/òloga: han d'estar en possessió del títol de graduat en Psicologia + Màster en Psicologia General Sanitària o titulació equivalent. (S'entén per titulació equivalent aquella que en plans d'estudis anteriors donaven accés a l'exercici de les mateixes funcions: llicenciatures.)

Tenir el nivell B2 de coneixements de català.

- Educador/a social: han d'estar en possessió del títol de graduat en Educació Social o titulació equivalent.

Tenir el nivell B2 de coneixements de català.

- Monitor/a d'integració social: han d'estar en possessió del títol de tècnic superior en Integració Social o titulació equivalent.

Tenir el nivell B2 de coneixements de català.

- Auxiliar cuidador/a: han d'estar en possessió del títol de tècnic en cures auxiliars d'infermeria o tècnic d'atenció a persones en situació de dependència, o titulació equivalent.

Tenir el nivell B2 de coneixements de català.

- Zelador/a xofer/a: sense requisit de titulació.

Tenir el nivell B1 de coneixements de català.

Carnet de conduir B.

- Zelador/a vetllador/a: sense requisit de titulació.

Tenir el nivell B1 de coneixements de català.

Tercera. Presentació de sol·licituds i documentació

Totes les sol·licituds s'han de presentar en el format oficial que el Consell Insular de Menorca posa a l'abast dels candidats.

 

​​​​​​​Terminis

El termini per fer la sol·licitud és de vint dies naturals comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria al BOIB. Si el darrer dia de presentació de sol·licituds cau en dissabte o festiu, es prorroga fins al dia hàbil següent.

Dades consignades a la sol·licitud

Per ser admesos a les proves selectives, els aspirants han de manifestar a la sol·licitud que són certes les dades que hi indiquen i que compleixen totes les condicions establertes a les bases, sota la seva responsabilitat i amb independència de l'acreditació posterior en finalitzar el procés selectiu. La falta d'aquesta manifestació és causa d'exclusió de l'aspirant.

Als efectes d'admissió dels aspirants, únicament es tenen en compte les dades que facin constar a la sol·licitud.

Les dades corresponents al domicili, el telèfon i l'adreça electrònica que figurin en la sol·licitud es consideren com les úniques vàlides a l'efecte de notificacions i és responsabilitat dels aspirants comunicar la modificació puntual d'aquestes dades al Consell Insular de Menorca.

Les sol·licituds es poden presentar a través dels mitjans següents:

a) Telemàtica:

Es pot fer la sol·licitud de manera totalment telemàtica mitjançant DNI electrònic, un certificat digital vàlid, mitjançant el PIN Ciutadà o Clave, accedint al web oposicions.cime.es.

b) Presencial o manual:

Es pot fer la sol·licitud de manera presencial amb el model de sol·licitud que es pot obtenir al web del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o al Servei d'Atenció Ciutadana (SAC). La sol·licitud s'ha d'emplenar i després registrar al SAC de Ciutadella o de Maó o mitjançant qualsevol de les altres formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si la instància es presenta per correu, cal que sigui certificat, per la qual cosa s'ha de presentar a l'oficina de correus en sobre obert. Tant si es presenta a les oficines de correus com a qualsevol altre registre de l'Administració, cal enviar per correu electrònic a l'adreça gestio.persones@cime.es la sol·licitud amb el segell de Correus o el registre d'entrada d'una altra administració per poder-ne tenir constància dins del termini de presentació d'instàncies.

Nota: Les persones que en el moment de convocar aquestes noves borses ja facin feina al CIM (a la mateixa plaça) poden demanar-ne la incorporació i el manteniment de la nota d'oposició de l'anterior convocatòria. Aquesta opció no es podrà considerar en el cas de les persones que s'incorporaren a les borses a la finalització d'un contracte o nomenament fruit de la crida urgent a través del SOIB (base 4 de les bases generals).

Aquesta convocatòria de borses deixa sense efecte les borses anteriors creades per a la mateixa plaça o les mateixes places.

Documentació que s'ha de presentar

a) Acreditació de la nacionalitat: fotocòpia del DNI.

Si no té la nacionalitat espanyola, còpia del document oficial que n'acrediti la personalitat i que l'autoritzi a treballar.

b) Còpia del títol exigit per prendre part en la convocatòria, o còpia del resguard d'haver abonat els drets d'obtenció del títol. Si la titulació figura en una llengua diferent de la catalana o la castellana (llengües oficials de les Illes Balears), s'ha d'aportar el títol traduït a alguna d'aquestes dues llengües per un intèrpret jurat.

c) La justificació de la liquidació de la taxa corresponent.

Els drets d'examen per a aquesta convocatòria es fixen en:

- Places enquadrades en el subgrup de classificació C1 i AP: 8 €.

- Places enquadrades en el subgrup de classificació B, A2 i A1: 15 €.

Per a sol·licituds manuals, cal fer l'ingrés al c/c ES33 2100 6078 4013 0004 0330 (CaixaBank), del Consell Insular de Menorca, o al Servei d'Atenció al Ciutadà de Maó o Ciutadella.

Queden exemptes del pagament de la taxa les persones en situació d'atur i famílies nombroses.

L'acreditació d'aquestes circumstàncies s'ha de fer mitjançant un informe del SOIB o oficina corresponent de les comunitats autònomes en què consti la situació d'aturat dins el termini de presentació de sol·licituds, o mitjançant el títol de família nombrosa.

Aquesta taxa no es requereix a les persones que s'incorporin d'ofici des d'una borsa anterior i que només presentin documentació per a l'actualització de mèrits.

d) Còpia del certificat oficial de coneixements de català de conformitat amb l'acord del Consell Executiu de data 5 de setembre de 2022, relatiu a la correcció dels requisits de català en el catàleg de llocs de treball del Consell Insular de Menorca (BOIB núm. 122 de 17 de setembre de 2022).

Els estudis de llengua catalana de l'ESO i del batxillerat es poden homologar amb els certificats oficials de coneixements de llengua catalana A2, B1, B2 i C1 de l'Institut d'Estudis Baleàrics o de l'òrgan del Govern de les Illes Balears que en tengui la competència.

S'accepta l'homologació del certificat de català sempre que la sol·licitud d'aquesta s'hagi fet abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.

Els certificats obtinguts a Catalunya i a la Comunitat Valenciana i els estudis d'ESO o batxillerat fets en aquestes comunitats no són directament vàlids per a aquestes convocatòries, ha de ser mitjançant l'homologació per part de l'Institut d'Estudis Baleàrics o de l'òrgan del Govern de les Illes Balears que en tengui la competència.

Podeu trobar tota la informació a:

https://www.caib.es/webgoib/-/homologacions-dels-estudis-de-secund%C3%A0ria-amb-els-certificats-oficials-de-coneixements-de-llengua-catalana.

e) Còpia dels documents justificatius dels mèrits. L'experiència laboral s'ha d'acreditar amb l'aportació de la vida laboral acompanyada dels contractes laborals, o bé dels certificats oficials d'empresa o de serveis prestats a l'Administració. Sens perjudici de l'anterior, s'ha de tenir en compte el que preveu la base cinquena en relació amb la valoració de l'experiència professional com a autònom o professional liberal.

Nota: Els aspirants que vulguin poden presentar els documents justificatius dels mèrits dins els cinc dies hàbils següents d'haver-se publicat la llista de les persones que hagin superat les proves.

f) El document d'autobarem de mèrits (segons el model que estableixi la convocatòria corresponent).

Quarta. Procés selectiu

El procés selectiu consisteix en la superació de proves teòriques o teoricopràctiques i en la valoració de mèrits.

Prova: Les proves consisteixen en la comprovació dels coneixements i la capacitat analítica dels aspirants, amb la realització d'exercicis que demostrin tenir habilitats i destreses relacionades amb el temari que consta en l'annex I d'aquestes bases i en el temps que determini el tribunal.

Aquestes proves es puntuen de 0 a 10 punts i és necessari obtenir un mínim de 5 punts per continuar el procés selectiu.

Valoració de mèrits: Es valoren els mèrits adquirits fins a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds de participació en el procés dels aspirants que hagin superat la prova teòrica o teoricopràctica, d'acord amb els mèrits que hagin aportat i segons el barem que estableixen les bases generals.

Les acreditacions referides als serveis prestats en el Consell Insular de Menorca s'aporten d'ofici a l'expedient, sempre que prèviament s'hagin demanat a la sol·licitud.

No es valoren els mèrits de serveis prestats en llocs que hagin estat coberts mitjançant comissions de serveis o assignació temporal de tasques, posteriors al 16 de juny de 2013, que no hagin estat coberts mitjançant procediment legalment establert.

Els mèrits i la prova es ponderen aplicant els percentatges següents: un 45 % per als mèrits i el 55 % restant per a la prova específica.

Cinquena. Recursos

Contra la convocatòria i les bases es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat.

El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de tres mesos. Un cop transcorregut aquest termini, si no s'ha dictat una resolució, es pot entendre desestimat el recurs, excepte en el supòsit previst en l'article 24.1, tercer paràgraf, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Davant la desestimació, es pot interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a partir del dia en què es publiqui davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.

 

ANNEX I

TEMARI GENERAL PER A LES CONVOCATÒRIES DEL SUBGRUP A1

Tema 1. Els consells insulars. Característiques generals. Composició, organització i competències en el marc legislatiu estatal i autonòmic.

Tema 2. La funció pública local. Classes de personal. Els drets i els deures dels empleats públics.

Tema 3. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals. Riscs i mesures preventives associades al lloc de treball.

Tema 4. El procediment administratiu: concepte, naturalesa i principis generals. Fases del procediment: iniciació, ordenació, instrucció i finalització.

TEMARI GENERAL PER A LES CONVOCATÒRIES DEL SUBGRUP A2

Tema 1. Els consells insulars. Característiques generals. Composició, organització i competències en el marc legislatiu estatal i autonòmic.

Tema 2. La funció pública local. Classes de personal. Els drets i els deures dels empleats públics.

Tema 3. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals. Riscs i mesures preventives associades al lloc de treball.

TEMARI GENERAL PER A LES CONVOCATÒRIES DEL GRUP B

Tema 1. Els consells insulars. Característiques generals. Composició, organització i competències en el marc legislatiu estatal i autonòmic.

Tema 2. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals. Riscs i mesures preventives associades al lloc de treball.

TEMARI GENERAL PER A LES CONVOCATÒRIES DEL SUBGRUP C1

Tema 1. Els consells insulars. Característiques generals. Composició, organització i competències en el marc legislatiu estatal i autonòmic.

TEMARI GENERAL PER A LES CONVOCATÒRIES DEL SUBGRUP AP

Tema 1. Els consells insulars. Característiques generals. Composició, organització i competències en el marc legislatiu estatal i autonòmic.

TEMARI ESPECÍFIC PER A LA CONVOCATÒRIA DE PSICÒLEG/ÒLOGA

Tema 1. Psicopatologia en la infància i en l'adolescència: trastorns de la conducta.

Tema 2. Psicopatologia de l'adult. Normalitat i patologia. Classificació dels trastorns mentals.

Tema 3. Psicologia de l'envelliment. El funcionament afectiu, relacional, conductual i cognitiu. Els estils d'envelliment. Avaluació de les persones grans en situació de risc. Els maltractaments a la gent gran.

Tema 4. Concepte de discapacitat. Classificació internacional de les deficiències, les discapacitats i les minusvalideses. La valoració i l'orientació de les persones amb discapacitat.

Tema 5. L'abordatge de les drogodependències i altres addiccions: de la prevenció a la reinserció social, incloent-hi el tractament i la reducció del dany.

Tema 6. L'informe tècnic i l'informe psicològic. Fases i continguts de la informació. La informació pública i la informació confidencial.

Tema 7. Àmbits d'actuació dels psicòlegs en el Consell Insular de Menorca. Perfil i rol del psicòleg en els diferents àmbits d'actuació. El treball interdisciplinari i en xarxa.

Tema 8. La protecció de menors desemparats. Marc legal. Atenció i protecció dels infants i adolescents. Xarxa de protecció de menors. Funcions dels equips que hi intervenen. Mesures de protecció.

Tema 9. L'abús sexual a menors. Detecció, tipus i tractament. Estrès posttraumàtic.

Tema 10. Intervenció del psicòleg dins l'àmbit residencial de menors i adolescents.

Tema 11. Intervenció psicològica en dones víctimes de violència de gènere.

Tema 12. Intervenció psicològica en fills i filles de dones víctimes de violència de gènere.

TEMARI ESPECÍFIC PER A LA CONVOCATÒRIA D'EDUCADOR/A SOCIAL

Tema 1. Diferències de rol i funcions dels educadors de l'àmbit d'infància, d'adults, de gent gran, de persones amb discapacitat i col·lectius de risc.

Tema 2. L'abordatge del conflicte en la realitat educativa. El conflicte com a element de relació i el conflicte com a instrument educatiu.

Tema 3. Els instruments específics de cada modalitat d'intervenció: projectes de centre, projectes educatius individuals, projectes comunitaris, reglaments de règim intern, programacions i memòries anuals.

Tema 4. L'organització d'un centre d'acolliment per a menors en situació de desprotecció o del servei on es desenvolupa la tasca de l'educador/a social. La intervenció educativa en el marc de l'equip multidisciplinari.

Tema 5. Eines metodològiques del treball individualitzat: l'orientació, l'acompanyament, la mediació i l'acció tutorial.

Tema 6. El treball socioeducatiu amb persones immigrants: les aportacions positives de la immigració; els plans d'acollida; el procés de regularització; els drets i els deures cívics; les polítiques de convivència, de consens i de participació social.

Tema 7. Concepte de vellesa i psicologia de la persona gran. Funcions educatives i relacions interpersonals. Mitjans i recursos. Models institucionals.

Tema 8. L'educador/a social en l'àmbit de les discapacitats. Principals metodologies i programes d'intervenció.

TEMARI ESPECÍFIC PER A LA CONVOCATÒRIA DE MONITOR/A D'INTEGRACIÓ SOCIAL

Tema 1. Treball en equip: concepte d'equip, equip multidisciplinari, el procés d'integració, consens, motivació-incentivació i aprenentatge. La comunicació interpersonal: concepte i tipus de comunicació.

Tema 2. Autonomia personal i social: concepte. Autodeterminació i independència. La dependència: graus i nivells, factors psíquics i contextuals.

Tema 3. La promoció de l'autonomia: la prevenció de la dependència, els suports, la normalització de la dependència, l'atenció a la dependència, el suport informal i el suport formal.

Tema 4. Habilitats d'autonomia personal i social: àrees en què s'organitzen, habilitats, hàbits i rutines, la importància de les rutines, fases d'adquisició de les habilitats d'autonomia personal i social.

Tema 5. Entrenament en habilitats d'autonomia personal i social: objectius de l'entrenament, el programa d'intervenció i el pla individual, valoració inicial i objectius.

Tema 6. Intervenció en activitats de la vida diària: categories, habilitats de la vida diària, valoració, planificació, execució i avaluació de l'entrenament en habilitats de la vida diària.

TEMARI ESPECÍFIC PER A LA CONVOCATÒRIA D'AUXILIAR CUIDADOR/A

Tema 1. Funcions de l'auxiliar cuidador en un centre d'atenció a persones amb discapacitat intel·lectual o malaltia mental.

Tema 2. Els equips multidisciplinaris. El treball en equip: fonaments metodològics. Tècniques de treball en equip.

Tema 3. Protocols, procediments i registres. Protocols més importants en el treball de l'auxiliar cuidador per a l'atenció a persones amb discapacitat i dependència de grau 3 nivell II.

Tema 4. Actuació del cuidador en relació amb l'autonomia i la dependència de la persona segons el tipus de discapacitat. Respecte i reconeixement de drets.

TEMARI ESPECÍFIC PER A LA CONVOCATÒRIA DE ZELADOR/A XOFER/A I ZELADOR/A VETLLADOR/A

Tema 1. Funcions del zelador i del coordinador de personal subaltern. Funcions d'assistència al personal sanitari facultatiu i no facultatiu.

Tema 2. El zelador en la seva relació amb els usuaris: trasllat i mobilització dels usuaris. Mitjans mecànics utilitzats per facilitar la mobilització. Tècniques de mobilització d'usuaris amb limitacions importants de mobilitat. Les transferències.

 

Maó, 29 de juliol de 2025

Per delegació del president La secretària Rosa Salord Oleo (Decret 129/2023, de 27 de juliol) (BOIB núm. 106 de 29-7-2023)