Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TREBALL, FUNCIÓ PÚBLICA I DIÀLEG SOCIAL
Núm. 543333
Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears de l’acord per a la creació d’un complement econòmic autonòmic de millora salarial per als centres d’educació infantil de 0 a 3 anys de gestió indirecta de les Illes Balears de 7 de juliol de 2025 i la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (codi de conveni 07100105082025)
Versió PDF
1. El 7 de juliol de 2025 els membres de la Comissió Negociadora es van reunir per aprovar un acord per a la creació d'un complement econòmic autonòmic de millora salarial per als centres d'educació infantil de 0 a 3 anys de gestió indirecta de les Illes Balears.
2. L'11 de juliol de 2025, Jaime Coll Roca, en representació de la Comissió Negociadora, va sol·licitar el registre, el dipòsit i la publicació de la citada Acta.
Fonaments de dret
1. L'article 90.3 del Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.
2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.
3. L'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Per tot això, dicto la següent
Resolució
1. Inscriure i dipositar l'acord per a la creació d'un complement econòmic autonòmic de millora salarial per als centres d'educació infantil de 0 a 3 anys de gestió indirecta de les Illes Balears, de 7 de juliol de 2025 en el Registre de Convenis col·lectius, Acords col·lectiu de treball i Plan d'igualtat de les Illes Balears.
2. Publicar l'acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Fer constar que la versió catalana del text és l'original signada pels membres de la Comissió Negociadora i que la versió castellana és la seva traducció.
4. Notificar aquesta Resolució a la persona interessada.
Palma, en data de la signatura electrònica (25 de juliol de 2025)
La consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social Catalina Teresa Cabrer González
ACORD PER A LA CREACIÓ D'UN COMPLEMENT ECONÒMIC AUTONÒMIC DE MILLORA SALARIAL PER ALS CENTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL DE 0 A 3 ANYS DE GESTIÓ INDIRECTA DE LES ILLES BALEARS
A Palma, a les 13:00 hores de dia 7 de juliol de 2025, reunides a la Conselleria d'Educació i Universitats. Les organitzacions patronals, Associació Provincial de Centres d'Ensenyament de Balears (CECEIB), Federació d'escoles infantils privades i de la petita i mitjana empresa de les Illes Balears (FEIPIMEB) i l'Associació Empresarial d'Escoles d'Educació Infantil de Menorca, i les organitzacions sindicals, UGT, CCOO i STEI, més representatives del sector de Centres d'Assistència i Educació Infantil, en l'àmbit funcional dels centres de gestió indirecta i territorial de les Illes Balears, a fi de fixar les condicions d'un complement econòmic autonòmic de millora salarial del personal de centres infantils de gestió indirecta a les Illes Balears.
EXPOSEN
Actualment existeix una bretxa salarial entre el que estipula el XIII Conveni Col·lectiu de Centres d'Assistència i Educació Infantil i el cost de vida real a les Illes Balears.
Les parts signants consideren necessari establir un complement autonòmic que millori les condicions econòmiques de les treballadores del sector, en l'àmbit de la gestió indirecta, garantint la dignificació professional i l'estabilitat del servei públic.
Primer.
Que l'article 6 del XIII conveni Col·lectiu de Centres d'Assistència i Educació Infantil d'àmbit estatal estableix la possibilitat de dur a terme negociacions i, en conseqüència, arribar a acords en l'àmbit autonòmic, per les parts legitimades en aquest àmbit. En concret, aquest precepte estableix
[...] En el ámbito de una comunidad autónoma, los sindicatos y las asociaciones empresariales que reúnan los requisitos de legitimación de los artículos 87 y 88 del Estatuto de los Trabajadores, podrán negociar convenios colectivos y acuerdos interprofesionales de comunidad autónoma que tendrán prioridad aplicativa sobre cualquier otro convenio sectorial o acuerdo de ámbito estatal, siempre que dichos convenios y acuerdos obtengan el respaldo de las mayorías exigidas para constituir la comisión negociadora en la correspondiente unidad de negociación y su regulación resulte más favorable para las personas trabajadoras que la fijada en los convenios o acuerdos estatales.
Podrán tener la misma prioridad aplicativa prevista en el apartado anterior los convenios colectivos provinciales cuando así se prevea en acuerdos interprofesionales de ámbito autonómico suscritos de acuerdo con el artículo 83.2 del Estatuto de los Trabajadores y siempre que su regulación resulte más favorable para las personas trabajadoras que la fijada en los convenios o acuerdos estatales. [...]
Segon.
Que el XIII Conveni Col·lectiu de Centres d'Assistència i Educació Infantil, en la seva Disposició Transitòria Quarta, estableix expressament la possibilitat d'arribar a acords autonòmics o territorials que millorin les condicions econòmiques del personal del sector, incloent-hi la possibilitat de fixar complements de caràcter salarial.
Disposición Transitoria Cuarta del XIII Convenio Colectivo: "Con independencia del que establece este convenio estatal, las partes firmantes reconocen la posibilidad de suscribir acuerdos de ámbito autonómico o territorial que establezcan mejoras económicas para los trabajadores y trabajadoras del sector, como por ejemplo complementos salariales específicos, que respondan a las particularidades socioeconómicas de los diferentes territorios."
Tercer.
Les parts signants del present acord es reconeixen la recíproca legitimitat i representació conforme als articles 87 i 88 de l'Estatut dels Treballadors en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Així mateix, es reconeix la particularitat que els acords derivats de l'àmbit de negociació col·lectiva de la comunitat autònoma de Balears se circumscriuen exclusivament al seu específic àmbit territorial.
Quart.
Totes les representacions assistents reconeixen, que el XIII conveni col·lectiu d'àmbit estatal de centres d'assistència i educació infantil, serà d'aplicació directa en tot el que no es reculli de manera expressa en el present acord. Les parts reconeixen que el present acord per a la creació d'un complement econòmic autonòmic en matèria salarial té la consideració de condicions mínimes en el seu àmbit funcional. Podent existir convenis col·lectius (insulars i/o d'empresa) i/o acords interprofessionals de rang inferior que recullin condicions salarials superiors a les establertes en el present acord, i en aquest cas seran aplicable als treballadors/as les condicions salarials més beneficioses. Així mateix el present acord s'integrarà dins del conveni col·lectiu de centres d'assistència i educació infantil de les Illes Balears en el moment que aquest fos negociat i publicat.
Cinquè.
Existeix l'anàlisi compartida de totes les organitzacions signants que les retribucions en educació infantil són insuficients, no sols sobre la base de la formació i responsabilitat requerides, si no també respecte al cost de la vida a les illes Balears. En l'actualitat els salaris del sector no permeten, en molts casos, cobrir les necessitats bàsiques (habitatge, alimentació i educació) de les treballadores i els seus respectius nuclis familiars. Amb el propòsit compartit per totes les organitzacions signants del present acord de millorar les condicions salarials del personal dels centres infantils de gestió indirecta de Balears respecte a la regulació establerta actualment en el conveni estatal. Adquirint també el compromís per totes les organitzacions signants d'impulsar i negociar un Conveni Autonòmic que reguli i millori les condicions salarials i laborals del conjunt de tot el sector 0-3.
ACORDEN
En funció de tot l'anterior i per unanimitat, les organitzacions presents adopten els següents acords:
Primer. Àmbit d'aplicació.
Aquest acord serà d'aplicació al personal laboral dels centres d'educació infantil de 0 a 3 anys de gestió indirecta finançats, totalment o parcialment, amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Segon. Vigència.
L'acord tindrà una vigència de tres anys, des de l'1 de setembre de 2025 fins al 31 d'agost de 2028. Serà aplicable en els serveis els procediments de licitació dels quals o contractació hagin començat a partir de la publicació en el BOIB del present acord, tenint efectes econòmics des de la data en què s'iniciï l'execució dels nous contractes o licitacions. Establint com a data límit 31 d'agost de 2028. Data en la qual independentment de les dates de licitació i/o contractació pública el present acord en matèria salarial per a la creació d'un complement econòmic autonòmic, serà aplicable en els centres de gestió indirecta d'educació infantil de 0 a 3 anys de les Illes Balears.
Tercer. Complement autonòmic de millora salarial.
S'estableix un complement mensual autonòmic, amb 12 pagues anuals, que s'afegirà a les taules salarials A del XIII Conveni Col·lectiu de Centres d'Assistència i Educació Infantil de gestió indirecta amb noves licitacions des de dia 1 de setembre de 2025 i fins a 31 d'agost de 2026, amb les quantitats següents:
Aquestes quantitats es corresponen amb una jornada completa, s'abonarà proporcionalment en funció de la jornada.
Quart. Complement autonòmic per funció de tutoria.
S'estableix, al mateix temps, un complement mensual de 60 euros, en 12 pagues anuals, per a aquelles treballadores de les categories de Mestra i Educadora Infantil que exerceixin la funció de tutoria al centre educatiu.
Aquestes quantitats es corresponen amb una jornada completa, s'abonarà proporcionalment en funció de la jornada.
Cinquè. Complement per titulació superior.
Les treballadores de la categoria d'Educadora Infantil que formen part del personal amb dret a subrogació en el moment en què es convoca una nova licitació, així com la resta de treballadores de la mateixa categoria d'educadora infantil i que acreditin estar en possessió del Grau en Educació Infantil o titulació universitària equivalent, en comptes o a més de la titulació de Tècnica Superior en Educació Infantil, percebran un complement mensual addicional de 100 euros, en 12 pagues anuals.
Al mateix temps, aquelles educadores infantils, habilitades per l'organisme competent a tal efecte, amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquest acord, també percebran el complement mensual addicional de 100 euros, en 12 pagues anuals.
Aquestes quantitats es corresponen amb una jornada completa, s'abonarà proporcionalment en funció de la jornada.
Sisè. Revisió anual dels complements
Els complements establerts en aquest acord s'actualitzaran en el mateix percentatge que les taules salarials A dels centres d'educació infantil de gestió indirecta del XIII Conveni Col·lectiu de centres d'assistència i educació infantil, s'adjunten (annex 2 i annex 3) les taules amb els increments previstos a les taules salarials del XIII conveni col.lectiu de centres d'assistència i educació infantil de referència, juntament amb els complements autonòmics mensuals, amb el mateixos increments percentuals que les taules salarials per als propers cursos. Els nous imports es consolidaran com a complement autonòmic.
Finalitzada la vigència d'aquest acord salarial, es considerarà prorrogada any rere any, en cas que no s'hagi fet denúncia expressa i escrita de qualsevol de les parts amb una antelació mínima de dos mesos respecte a la data de venciment.
Una vegada produïda la denúncia escrita, les parts signants estan obligades a iniciar les negociacions, com a màxim, un mes després de la data de la recepció de la denúncia de l'acord. Des de la denúncia de l'acord, i mentre no s'aprovi el nou de manera expressa, es considerarà prorrogat aquest document amb totes les les seves clàusules.
Setè. Finançament
El finançament d'aquests complements s'haurà de preveure als plecs de condicions de les licitacions que entrin en vigor a partir del curs 2025-2026.
Vuitè. Naturalesa del complement
Els complements descrits tenen la consideració de no absorbibles, no compensables i són compatibles amb altres plusos o complements que pugui reconèixer la normativa vigent o els convenis d'àmbit superior.
Novè. Comissió de seguiment
Es constituirà una comissió paritària integrada per dos membres de cada una de les organitzacions signants per al seguiment, interpretació i aplicació del present acord.
Desè. Registre i publicació de l'acord
Aquest Acord es dipositarà davant la Direcció General de Treball de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia del Govern de les Illes Balears, i es publicarà en el BOIB als efectes legals que corresponguin.
Així mateix, es remetrà aquest Acord davant la Comissió Paritària del XIII Conveni Col·lectiu Nacional de centres d'assistència i educació infantil, per a què en prengui coneixement.
Es faculta com a Secretari el Sr. Jaime Coll Roca amb DNI número 43xxxx38 H , a fi que pugui dur a terme tots els tràmits per al dipòsit, registre i publicació del present acord, així com per a la remissió a la comissió paritària del conveni col.lectiu estatal.
I perquè consti, es firma el present acord en la data i lloc acordats per les parts negociadores.
Palma, 7 de juliol de 2025
Per la part patronal:
CECEIB
Sr. Ventura Blach Amengual amb DNI núm. 42XXXX71E Signatura:
FEIPIMEB
Sr. Pau Ramis Peñas amb DNI núm. 42XXXX04Q Signatura:
ASSOCIACIÓ EMPRESARIAL D'ESCOLES D'EDUCACIÓ INFANTIL DE MENORCA
Sra. Laia Coll Marquès amb DNI núm. 41XXXX49B Signatura:
Per la part sindical:
UGT
Sr. Miguel Ángel Romero Barrones amb DNI nùm. 34XXXX66J Signatura:
CCOO
Sr. Eduardo Rodríguez Blanco amb DNI núm. 70XXXX29M Signatura:
STEI
Sra. Maria Camps Sintes amb DNI núm. 41XXXX43B Signatura:
ANNEX 1 TAULES SALARIALS AMB ELS COMPLEMENTS AUTONÒMICS PER A CENTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL DE GESTIÓ INDIRECTA
Des de 1 de setembre de 2025 a 31 d'agost de 2026 amb licitació a partir de la publicació en el BOE
|
|
SALARI BASE MENSUAL (x14) |
SALARI BASE ANUAL |
CRIB MENSUAL (ANUAL X12) |
TUTORIA MENSUAL (ANUAL X12) |
FORMACIÓ MENSUAL (ANUAL X12) |
CPP (14) |
|
GRUP I. PERSONAL D'AULA |
|
|||||
|
Mestra |
1.691,66€ |
23.686,24€ |
400€ (4.800€) |
60€ (720€) |
|
30,23 € |
|
Educadora Infantil |
1.432,22€ |
20.051,08€ |
300€ (3.600€) |
60€ (720€) |
100€ (1200€) |
22,33 € |
|
Auxiliar de suport |
1.289,85€ |
18.057,90€ |
200€ (2.400€) |
|
|
16,32 € |
|
GRUP II. PERSONAL DE SERVEIS COMPLEMENTARIS |
|
|||||
|
Personal especialitzat : logopeda, psicòleg, infermer, metge, pedagog, treballador social, … |
1.694,94€ |
23.729,16€ |
400€ (4.800€) |
|
|
29,66 € |
|
GRUP III. PERSONAL D'ADMINISTRACIÓ i SERVEIS |
|
|||||
|
Personal de cuina, neteja, manteniment, serveis generals i administratiu |
1.289,85€ |
18.057,90€ |
200€ (2.400€) |
|
|
16,32 € |
|
|
SALARI MENSUAL |
SALARI ANUAL |
CRIB MENSUAL (ANUAL X12) |
|
|
|
|
CÀRRECS DIRECTIUS TEMPORALS |
|
|||||
|
Director, subdirector i Director pedagògic |
1.812,00€ |
25.368,00€ |
400€ (4.800€) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTA: El CPP del càrrec directiu serà el que correspon al seu lloc de treball |
||||||
ANNEX 2 TAULES SALARIALS AMB ELS COMPLEMENTS AUTONÒMICS PER A CENTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL DE GESTIÓ INDIRECTA
Des de 1 de setembre de 2026 a 31 d'agost de 2027 amb licitació a partir de la publicació en el BOE
|
|
SALARI BASE MENSUAL |
SALARI BASE ANUAL |
CRIB MENSUAL (ANUAL X12) |
TUTORIA MENSUAL (ANUAL X12) |
FORMACIÓ MENSUAL (ANUAL X12) |
CPP (14) |
|
GRUP I. PERSONAL D'AULA |
|
|||||
|
Mestra |
1.776,24€ |
24.867,36€ |
424€ (5.088€) |
63,6€ (763,20€) |
|
30,23 € |
|
Educadora Infantil |
1.518,15€ |
21.254,10€ |
318€ (3.816€) |
63,6€ (763,20€) |
106€ (1272€) |
22,33 € |
|
Auxiliar de suport |
1.354,34€ |
18.960,76€ |
212€ (2.544€) |
|
|
16,32 € |
|
GRUP II. PERSONAL DE SERVEIS COMPLEMENTARIS |
|
|||||
|
Personal especialitzat: logopeda, psicòleg, infermer, metge, pedagog, treballador social, … |
1.779,68€ |
24.915,52€ |
424€ (5.088€) |
|
|
29,66 € |
|
GRUP III. PERSONAL D'ADMINISTRACIÓ i SERVEIS |
|
|||||
|
Personal de cuina, neteja, manteniment, serveis generals i administratiu. |
1.354,34€ |
18.960,76€ |
212€ (2.544€) |
|
|
16,32 € |
|
|
SALARI MENSUAL |
SALARI ANUAL |
CRIB MENSUAL (ANUAL X12) |
|
|
|
|
CÀRRECS DIRECTIUS TEMPORALS |
|
|||||
|
Director, Subdirector, Director Pedagògic |
1.956,96€ |
25.368,00€ |
424€ (5.088€) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTA: El CPP del càrrec directiu serà el que correspon al seu lloc de treball. |
||||||
ANNEX 3 TAULES SALARIALS AMB ELS COMPLEMENTS AUTONÒMICS PER A CENTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL DE GESTIÓ INDIRECTA
Des de 1 de setembre de 2027 a 31 d'agost de 2028 amb licitació a partir de la publicació en el BOE
|
|
SALARI BASE MENSUAL |
SALARI BASE ANUAL |
CRIB MENSUAL (ANUAL X12) |
TUTORIA MENSUAL (ANUAL X12) |
FORMACIÓ MENSUAL (ANUAL X12) |
CPP (14) |
|
GRUP I. PERSONAL D'AULA |
|
|||||
|
Mestra |
1.811,76€ |
25.364,64€ |
432,48€ (5.189,66€) |
64,87€ (778,44€) |
|
30,23 € |
|
Educadora Infantil |
1.548,51€ |
21.679,14€ |
324,36€ (3.892,32€) |
64,87€ (778,44€) |
108,10€ (1.297,20€) |
22,33 € |
|
Auxiliar de suport |
1.381,43€ |
19.340,02€ |
216,24€ (2.594,88€) |
|
|
16,32 € |
|
GRUP II. PERSONAL DE SERVEIS COMPLEMENTARIS |
|
|||||
|
Personal especialitzat: logopeda, psicòleg, infermer, metge, pedagog, treballador social, … |
1.815,27€ |
25.413,78€ |
432,48€ (5.189,66€) |
|
|
29,66 € |
|
GRUP III. PERSONAL D'ADMINISTRACIÓ i SERVEIS |
|
|||||
|
Personal de cuina, neteja, manteniment, serveis generals i administratiu. |
1.381,43€ |
19.340,02€ |
216,24€ (2.594,88€) |
|
|
16,32 € |
|
|
SALARI MENSUAL |
SALARI ANUAL |
CRIB MENSUAL (ANUAL X12) |
|
|
|
|
CÀRRECS DIRECTIUS TEMPORALS |
|
|||||
|
Director, Subdirector, Director Pedagògic |
1.996,10€ |
27.945,40€ |
432,48€ (5.189,66€) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTA: El CPP del càrrec directiu serà el que correspon al seu lloc de treball. |
||||||