Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 534318
Resolució del director general d’Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors de 28 de juliol de 2025 per la qual s’aprova la convocatòria pública per cobrir places d’assessors de formació permanent als centres de professorat en comissió de serveis

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, estableix que la formació permanent constitueix un dret i una obligació de tot el professorat i, també, que és una responsabilitat de les administracions educatives.

2. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atorga l'exercici de les competències en formació permanent del professorat a la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors.

3. L'article 144 de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, estableix que la formació permanent del professorat ha de ser organitzada per l'Administració educativa i pels centres de formació del professorat, entre d'altres, que han de realitzar una oferta lligada a les necessitats dels centres i vinculada als seus projectes educatius. La formació s'ha de dur a terme prioritàriament per mitjà d'activitats de formació als centres educatius.

4. L'article 15.3 del Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina que els assessors de formació són nomenats per la directora general de Personal Docent (actualment directora general de Personal Docent i Centres Concertats) a proposta de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat (actualment, director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors) entre el personal docent funcionari dels cossos de mestres, de professors d'ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional i de professors funcionaris dels ensenyaments de règim especial, per un temps limitat.

5. El punt 2 del mateix article estableix que, en els concursos públics de mèrits per a la selecció del personal assessor de formació, s'han de valorar l'adequació del perfil professional al lloc de treball, els mèrits, el currículum professional i la presentació d'un projecte de treball sobre el lloc de feina que se sol·licita de conformitat amb el barem establert en les convocatòries corresponents. Així mateix, s'ha de dur a terme una entrevista personal i valorar-la.

6. Finalment, el punt 4 d'aquest article estableix que la permanència en l'assessoria de formació té una limitació en el temps i està sotmesa a les avaluacions periòdiques de la tasca desenvolupada en les condicions que es determinin en la normativa de desplegament.

7. Aquesta convocatòria es regeix per l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears modificada per l'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de dia 17 de desembre de 2020.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig de 2006), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre de 2020).

2. El Decret 10/2025, de 14 de juliol de 2025, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB ext. núm. 91, de 14 de juliol de 2025).

3. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears (BOIB núm. 38, de 17 de març de 2022).

4. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 90, de 16 de juliol de 2016).

 

5. L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears (BOIB núm. 36, de 19 de març de 2016).

6. L'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 17 de desembre de 2020 per la qual es modifica l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears (BOIB núm. 213, de 24 de desembre de 2020).

7. La Resolució del conseller d'Educació i Universitats, a proposta del director general de Personal Docent i Centres Concertats, per la qual s'aprova el Pla quadriennal de formació permanent del professorat 2024-2028 (BOIB núm. 119, de 10 de setembre de 2024).

8. La Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de dia 8 de maig de 2025 per la qual s'aproven les instruccions i la convocatòria de les modalitats de formació en el centre i intercentres assessorats pels Centres de Professorat de les Illes Balears per al cursos 2025-2026, 2026-2027 i 2027-2028, modificada per la Resolució del director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors per la qual es corregeix l'errada detectada a la publicació de la resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de dia 8 de maig de 2025 per la qual s'aproven les instruccions i la convocatòria de les modalitats de formació en el centre i intercentres assessorats pels Centres de Professorat de les Illes Balears per al cursos 2025-2026, 2026-2027 i 2027-2028 (BOIB núm. 58, de 8 de maig de 2025).

9. Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats per la qual s'aproven les instruccions de les modalitats formatives: seminaris temàtics, grups de treball en xarxa, grups de treball de zona, grups de recerca i trobades pedagògiques entre centres, establertes en la Resolució del Conseller d'Educació i Universitats de 10 de setembre, a proposta del director general de Personal Docent i Centres Concertats, per la qual s'aprova el Pla Quadriennal de Formació Permanent del Professorat 2024-2028 (BOIB núm. 7, de 14 de gener de 2025).

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria pública per cobrir places d'assessors de formació als centres de professorat en comissió de serveis, les bases de la qual figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar l'annex 2 (relació de places d'assessors de formació), l'annex 3 (projecte de treball) i l'annex 4 (barem de mèrits).

3. Publicar aquesta Resolució i els seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que estableixen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

(Signat electrònicament: 29 de juliol de 2025)

El director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors Sebastián Massanet Massanet

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

Primer Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té com a objecte cobrir places d'assessories de formació als centres de professorat (CEP) mitjançant un concurs públic de mèrits i en règim de comissió de serveis, d'acord amb les condicions establertes en l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears.

 

Segon Requisits dels candidats

1. Per poder participar en aquest concurs, els funcionaris docents han de complir els requisits següents:

a) Ser funcionari de carrera en servei actiu d'un dels cossos següents: mestres, professors d'educació secundària, professors especialistes en sectors singulars de la formació professional o professors d'ensenyaments de règim especial.

b) Acreditar una antiguitat mínima de cinc anys com a funcionari de carrera en actiu en algun dels cossos a què fa referència l'apartat a).

c) Tenir una experiència de cinc anys, com a mínim, impartint docència directa dels ensenyaments regulats per la Llei orgànica 2/2006.

d) Estar destinat a qualsevol centre de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el moment de la publicació d'aquesta convocatòria.

e) Acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant la possessió del certificat de capacitació corresponent a cada etapa educativa o titulació equivalent.

f) No haver estat condemnat per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i identitat sexual, així com per tràfic d'éssers humans.

2. La Conselleria d'Educació i Universitats comprovarà d'ofici que els sol·licitants compleixen els requisits establerts.

3. Els sol·licitants que no autoritzin que es consulti si s'ha estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la identitat sexual, d'acord amb la Instrucció 1/2017 de la directora general de Personal Docent, han d'aportar aquest certificat juntament amb la sol·licitud.

4. No poden presentar-se a aquesta convocatòria els assessors de formació ni els directors que hagin participat i no hagin superat els processos d'avaluació dels assessors o dels directors de CEP del dos darrers cursos escolars, d'acord amb el que s'estableix en els articles 13.3 i 15.4 del Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tercer Funcions dels assessors

D'acord amb l'article 15 del Decret 41/2016, les funcions del personal assessor de formació dels centres de professorat són les següents:

a) Participar en els processos de detecció de necessitats formatives.

b) Assessorar i donar suport als centres docents de l'àmbit del centre de professorat en matèria de formació permanent, d'acord amb el que estableixen el pla quadriennal i el pla d'actuació del centre de professorat.

c) Desenvolupar tasques d'assessorament i dinamització de la formació als equips de professorat dels centres educatius o al professorat de centres en xarxa.

d) Assumir les tasques d'organització, gestió, execució, seguiment i avaluació de les activitats formatives pròpies de la seva assessoria i de totes les que determini el director del centre d'acord amb la proposta de l'equip pedagògic.

e) Participar en els programes específics de formació permanent que estableixi la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat (actualment. Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors)

f) Col·laborar en l'organització general del centre de professorat.

g) Treballar en equip amb la resta dels assessors del seu centre de professorat i d'altres centres per tal de millorar la formació pròpia i per dotar de coherència l'activitat formativa dels centres de professorat.

h) Avaluar la formació amb criteris de qualitat, transferència i funcionalitat

Quart Obligacions de caràcter general

1.Els assessors han de col·laborar en la realització d'activitats formatives d'altres CEP o de la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, segons el que estableixi el Servei de Formació Permanent del Professorat, amb el coneixement previ de la direcció del seu CEP d'origen.

2.La definició de places amb un perfil determinat no implica que les tasques de l'assessor s'hagin de limitar a l'àmbit al qual opta i accedeix. De la mateixa manera, encara que el docent que opta a una plaça d'assessoria sigui especialista en alguna àrea, matèria o etapa educativa, ha d'atendre la seva tasca d'assessorament des d'una perspectiva interdisciplinària i globalitzadora. El principi de complementarietat en el desenvolupament dels programes de formació exigeix que qualsevol assessor pugui i hagi de desenvolupar tasques formatives en qualsevol de les etapes educatives i en qualsevol aspecte curricular i d'organització que plantegin els centres educatius.

Cinquè Condicions generals del lloc de feina

1. La jornada laboral dels assessors és la que s'estableix amb caràcter general per al professorat, segons el que disposa l'article 14 de l'Ordre d'11 de març de 2016 i les Instruccions sobre l'organització i el funcionament dels centres de professorat.

2. El personal docent destinat als centres de professorat s'ha d'incorporar al seu lloc de feina el dia 1 de setembre o en el seu defecte en resoldre's el concurs a través del qual són nomenats i hi ha de romandre fins al 15 de juliol.

Sisè Presentació de la sol·licitud i el projecte de treball

1. La sol·licitud només es pot presentar de forma telemàtica fent servir el tràmit creat a l'efecte i al qual es pot accedir des de la pàgina web del Servei de Formació Permanent del Professorat (https://sfpp.caib.es). Per poder accedir al tràmit telemàtic és imprescindible disposar de certificat digital o Clave permanent.

2. Els interessats han d'adjuntar a la sol·licitud el projecte de treball referit a l'àmbit de l'assessoria sol·licitada, segons les indicacions de l'annex 3.

3. Cada persona només pot sol·licitar un màxim de dues places d'assessoria, sempre que compleixi els requisits exigits. A la sol·licitud s'ha d'indicar l'ordre de preferència de les dues places escollides i el CEP de cadascuna d'elles.

4. Els interessats han de complir amb els requisits en la data d'acabament del termini de presentació de la sol·licitud.

5. Només es tindran en compte els mèrits reconeguts com a màxim en la data d'acabament del termini de presentació de la sol·licitud, excepte els que s'estableixen en els apartats 2.1.b) i c) d'aquest annex i els mèrits de l'apartat d'experiència professional de l'annex 4, que es computaran a 31 d'agost de 2025.

6. Només es valoren els requisits i els mèrits recollits en el Portal de Serveis al Personal i en els registres de la Conselleria d'Educació i Universitats.

7. El termini de presentació de la sol·licitud i la documentació que cal adjuntar és de 5 dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució en el BOIB.

Setè Comissió de Selecció

1. S'ha de constituir una Comissió de Selecció, formada pels membres següents:

a) El director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, o la persona que delegui, que l'ha de presidir i que pot dirimir amb el seu vot els empats que es puguin produir.

b) El cap del Servei de Formació Permanent del Professorat, o la persona que delegui.

c) Un inspector d'educació, designat pel cap del Departament d'Inspecció Educativa.

d) Un funcionari adscrit al Servei de Formació Permanent del Professorat, que ha d'actuar com a secretari.

e) La cap del departament de Primera Infància i Atenció a la Diversitat o persona que delegui.

2. Cada organització sindical amb representació a la Mesa Sectorial d'Educació de les Illes Balears podrà designar una persona perquè assisteixi com a observadora a les sessions de la Comissió.

3. Per a la constitució i el funcionament de la Comissió és imprescindible la presència d'un mínim de tres dels seus membres, entre els quals hi ha d'haver el president i el secretari.

4. Una vegada constituïda la Comissió, es publicarà a la pàgina web del Servei de Formació Permanent del Professorat (https://sfpp.caib.es) la relació de les persones que la integren.

5. La publicació a la pàgina web del Servei de Formació Permanent del Professorat d'aquesta Resolució i de la resta de documents lligats a aquest procediment s'ha de considerar com a notificació als interessats, d'acord amb el que preveu l'article 43 de la Llei 39/2015.

6. La Comissió pot sol·licitar el parer d'experts en relació amb les funcions dels assessors dels CEP.

 

7. Les funcions de la Comissió són:

a) Verificar el compliment dels requisits d'accés dels sol·licitants

b) Valorar els mèrits dels candidats, segons el barem de l'annex 4.

c) Valorar el projecte dels candidats que hagin superat la primera fase del procés de selecció.

d) Dur a terme i valorar l'entrevista personal amb els candidats que hagin superat la primera fase del procés de selecció.

e) Resoldre els dubtes o les discrepàncies que puguin sorgir en el desenvolupament del procés.

f) Resoldre les reclamacions que es puguin produir.

g) Publicar les llistes provisionals i definitives de les diferents fases del procés a la pàgina web del Servei de Formació Permanent del Professorat (https://sfpp.caib.es).

h) Fer la proposta d'assessors seleccionats per cobrir les places convocades.

8. Els membres de la Comissió s'han d'abstenir d'intervenir, i ho han de notificar a l'autoritat competent, quan concorrin les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Igualment, els participants podran recusar els membres de la Comissió quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 24 de la Llei esmentada.

Vuitè Procediment de selecció

1. El procediment de selecció consta de dues fases: una primera fase en què s'han de comprovar els requisits i valorar els mèrits, i una segona fase en què es valora el projecte i es duu a terme una entrevista als aspirants que superin la primera fase de selecció.

2. En la primera fase de selecció (fase de concurs), la Comissió de Selecció ha de dur a terme les funcions següents:

a) Ha de comprovar que els sol·licitants compleixen els requisits establerts en la base segona d'aquest annex.

b) Ha de revisar i aplicar el barem de mèrits (annex 4).

c) Ha d'aprovar i publicar la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos amb les puntuacions provisionals d'aquesta primera fase a la pàgina web del Servei de Formació Permanent del Professorat (https://sfpp.caib.es). En el cas dels aspirants exclosos, s'ha d'indicar la causa d'exclusió.

Els aspirants poden presentar les al·legacions que estimin convenients davant la Comissió de Selecció en un termini d'un dia natural comptador a partir de l'endemà que es faci pública la relació anterior. Les al·legacions només es poden presentar de forma telemàtica fent servir el tràmit creat a l'efecte i al qual es pot accedir des de la pàgina web del Servei de Formació Permanent del Professorat (https://sfpp.caib.es). Per poder accedir al tràmit telemàtic és imprescindible disposar de certificat digital o Clave permanent.

d) Un cop estudiades i resoltes les reclamacions presentades, la Comissió ha de publicar la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, amb les puntuacions definitives d'aquesta primera fase, a la pàgina web del Servei de Formació Permanent del Professorat (https://sfpp.caib.es).

3. Per a la segona fase de selecció (fase de projecte i entrevista), s'han de tenir en compte els aspectes següents:

a) En aquesta segona fase, només poden ser valorats els aspirants que no hagin estat exclosos de la primera fase de concurs.

b) La Comissió ha de valorar el projecte de cada candidat d'acord amb el guió que figura en l'annex 3 i l'ha de puntuar amb entre 0 i 10 punts. La no presentació del projecte es valora amb 0 punts.

c) La Comissió ha de dur a terme una entrevista, que s'ha de valorar amb entre 0 i 10 punts. Aquesta entrevista té una doble finalitat:

  • Defensar el projecte presentat. La defensa no ha de significar en cap cas la reiteració de l'exposició dels continguts del projecte, que ja s'han formulat al document presentat, sinó de les bases i dels arguments en què es fonamenta. Els aspirants disposaran d'un màxim de deu minuts per defensar el seu projecte.
  • Debatre amb la Comissió durant un màxim de quinze minuts sobre aspectes del projecte o qualsevol altre tema relacionat amb la formació permanent del professorat, el plantejament de qüestions pràctiques relacionades amb l'exercici de la funció assessora i l'àmbit de l'assessoria a la qual es presenta. Si l'aspirant no es presenta a l'entrevista, aquesta s'ha de valorar amb 0 punts.

d) Per superar aquesta fase, és imprescindible obtenir una puntuació mínima de 5 punts a la valoració del projecte i una puntuació mínima de 5 punts a l'entrevista.

Novè Selecció

1. Una vegada acabades les dues fases, la Comissió ha de publicar una relació provisional dels aspirants amb indicació de la puntuació del projecte i de l'entrevista i amb la puntuació total, que ha de ser la suma de la del projecte i la de l'entrevista. Aquesta informació es farà pública al web del Servei de Formació Permanent del Professorat (https://sfpp.caib.es).

2. La Comissió també ha de publicar al web del Servei de Formació Permanent del Professorat (https://sfpp.caib.es) l'adjudicació provisional de les places d'acord amb la puntuació total de cada aspirant que hagi superat les dues fases, que ha de ser la suma de les puntuacions obtingudes en cadascuna de les dues fases de selecció.

3. L'ordre de prioritat per a l'adjudicació de les places és el de la major puntuació total obtinguda segons el punt 9.2. En cas d'empat en la puntuació final entre dos sol·licitants o més, s'ha d'adjudicar la plaça a la persona que hagi obtingut més puntuació en la segona fase; si l'empat continua, s'ha d'adjudicar al candidat que hagi obtingut més puntuació en l'apartat 2 del barem de mèrits i així successivament.

4. L'endemà de la publicació de l'adjudicació provisional de places s'obre un termini d'un dia natural perquè les persones interessades puguin presentar les possibles reclamacions a la puntuació total i a l'adjudicació. Aquestes reclamacions només es poden presentar de forma telemàtica fent servir el tràmit creat a l'efecte i als quals es pot accedir des de la pàgina web del Servei de Formació Permanent del Professorat (https://sfpp.caib.es). Per poder accedir al tràmit telemàtic és imprescindible disposar de certificat digital o Clave permanent.

5. Un cop estudiades i resoltes les reclamacions i renúncies presentades, la Comissió ha de publicar les llistes definitives a la pàgina web del Servei de Formació Permanent del Professorat (https://sfpp.caib.es)

Desè Resolució, designació i provisió de les places

1. Un cop publicada l'adjudicació definitiva de les places, la Comissió ha d'elevar la proposta al director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, que ha de dictar una resolució provisional en què es declarin seleccionats els aspirants proposats per la Comissió. Aquesta resolució s'ha de publicar a la pàgina web del Servei de Formació Permanent del Professorat (https://sfpp.caib.es).

2. Una vegada publicada, s'estableix un termini d'un dia natural comptador des de l'endemà de la publicació perquè els interessats puguin presentar reclamacions o renúncies davant el director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors. Aquestes reclamacions o renúncies només es poden presentar de forma telemàtica fent servir els tràmits creats a l'efecte i als quals es pot accedir des de la pàgina web del Servei de Formació Permanent del Professorat (https://sfpp.caib.es). Per poder accedir als tràmits telemàtics és imprescindible disposar de certificat digital o Clave permanent. Una vegada resoltes les reclamacions i renúncies, el director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors ha de dictar la resolució definitiva amb els aspirants seleccionats, que també s'ha de publicar al mateix web.

3. Als aspirants que superin el procés de selecció i siguin nomenats per a les places del present concurs com a assessors de formació se'ls adjudicarà una comissió de serveis segons les condicions i procediments prevists en el punt 4 de l'article 5 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears.

4. Malgrat que prenguin possessió de la plaça d'assessor de formació, els docents nomenats han de participar en les activitats docents corresponents al curs 2024-2025 previstes al seu centre la primera quinzena del mes de setembre.

5. D'acord amb el punt 5 de l'article 5 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016, en el cas que no s'hagin cobert la totalitat de les places convocades, la directora general de Personal Docent i Centres Concertats, a proposta del director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, ha de nomenar funcionaris docents perquè ocupin aquestes places en règim de comissió de serveis de manera provisional, de l'1 de setembre de 2025 al 31 d'agost de 2026, és a dir, per un període d'un any. Quan finalitzi aquest primer any, i fins que hi hagi un nou concurs de mèrits, la directora general de Personal Docent i Centres Concertats, a proposta del director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, ha de nomenar per a cada curs escolar funcionaris docents que ocupin aquestes places de manera provisional durant un any en règim de comissió de serveis.

Onzè Avaluació

1. Segons el punt 4 de l'article 5 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016, els assessors seleccionats en aquesta convocatòria han de ser avaluats en acabar el seu segon any com a assessors. Si el resultat de l'avaluació és positiu, se n'ha de renovar el nomenament, de nou en comissió de serveis, per un període de dos anys. Un cop finalitzat aquest segon nomenament, s'ha de dur a terme una nova avaluació que, si és positiva, permetrà la pròrroga de la comissió de serveis per quatre anys més.

2. Les avaluacions s'han de dur a terme d'acord amb l'article 6 de l'Ordre de dia 11 de març de 2016 esmentada. Les característiques de l'avaluació no recollides en l'article esmentat s'han de dictar mitjançant unes instruccions del director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors. En aquestes instruccions es poden detallar aspectes relatius a l'avaluació no recollits en l'Ordre, incloent-hi la possibilitat d'afegir més referents per a la realització de l'avaluació.

3. Si el resultat de l'avaluació és negatiu, no es renovarà la comissió de serveis i l'assessor cessarà en les seves funcions en acabar la comissió de serveis.

 

ANNEX 2 Relació de places

CEP de Calvià

  • Assessoria de l'àmbit de les metodologies d'aprenentatge i de les didàctiques de l'ensenyament: 1 plaça.
  • Assessoria de l'àmbit de la inclusivitat i atenció a la diversitat: 1 plaça.
  • Assessoria de l'àmbit de la formació lingüística, social i artística: 1 plaça.

CEP d'Eivissa

  • Assessoria de l'àmbit de les metodologies d'aprenentatge i de les didàctiques de l'ensenyament: 1 plaça.
  • Assessoria de l'àmbit de la convivència i de les competències socials i emocionals: 1 plaça.

CEP de Formentera

  • Assessoria de l'àmbit de les metodologies d'aprenentatge i de les didàctiques de l'ensenyament: 1 plaça.

CEP d'Inca

  • Assessoria de l'àmbit de la formació científica, tècnica i professional: 1 plaça.

CEP de Manacor

  • Assessoria de l'àmbit de la formació lingüística, social i artística: 1 plaça.

CEP de Palma Jaume Cañellas Mut

  • Assessoria de l'àmbit de les metodologies d'aprenentatge i de les didàctiques de l'ensenyament: 3 places
  • Assessoria de l'àmbit de la inclusivitat i atenció a la diversitat: 1 plaça.
  • Assessoria de l'àmbit de la convivència i de les competències socials i emocionals: 1 plaça.

 

ANNEX 3 Projecte de treball

1. Documentació de referència:

a) El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

b) L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears, modificada per l'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de dia 17 de desembre de 2020.

c) La Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 22 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen els centres que constitueixen la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears i la seva tipologia.

d) La Resolució del conseller d'Educació i Universitats a proposta del director general de Personal Docent i Centres Concertats, per la qual s'aprova el Pla quadriennal de formació permanent del professorat2024-2028.

e) La Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de dia 8 de maig de 2025 per la qual s'aproven les instruccions i la convocatòria de les modalitats de formació en el centre i intercentres assessorats pels Centres de Professorat de les Illes Balears per al cursos 2025-2026, 2026-2027 i 2027-2028, modificada per la Resolució del director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors per la qual es corregeix l'errada detectada a la publicació de la resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de dia 8 de maig de 2025 per la qual s'aproven les instruccions i la convocatòria de les modalitats de formació en el centre i intercentres assessorats pels Centres de Professorat de les Illes Balears per al cursos 2025-2026, 2026-2027 i 2027-2028

 

2. El projecte s'ha de basar en la normativa vigent que regeix la formació permanent del professorat i ha de ser coherent amb el Pla Quadriennal de formació permanent del professorat 2024-2028.

3.El projecte consisteix en el disseny d'una formació en un centre educatiu, que compleixi els requisits i el guió següents:

a) Requisits per a l'elaboració del projecte de treball:

1r. Extensió màxima: deu pàgines DIN A4, sense comptar la portada i l'índex.

2n. Tipus de lletra: Arial 12 sense comprimir en tot el document (excloent la portada i incloses les taules explicatives, els encapçalaments, els peus de pàgina i l'índex).

3r. Interlineat: doble a tot el document (incloses les taules explicatives).

4t. El projecte s'ha de lliurar en format PDF.

 

5è. En totes les pàgines hi han d'aparèixer el nom i els llinatges de l'aspirant.

b) Guió del projecte de treball:

1r. Portada: àmbit d'assessoria sol·licitada i CEP. Nom i llinatges del sol·licitant.

2n. Índex.

3r. Títol de la formació. Línia estratègica de la formació (que concordi amb l'àmbit de l'assessoria sol·licitada).

4t. Contextualització i origen de la necessitat formativa del centre educatiu. Nombre de participants.

5è. Objectius de la formació.

6è. Continguts.

7è. Metodologia, organització i seqüenciació.

8è. Mesures previstes per afavorir la transferència a l'alumnat.

9è. Avaluació de la formació, criteris i eines.

10è. Bibliografia i bibliografia web.

Documents adjunts