Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTA MARIA DEL CAMÍ

Núm. 533856
Bases de la convocatòria per a la constitució d’un borsí de treball de professor/a de violí amb contractació laboral temporal mijançant concurs-oposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local en sessió de dia 29/07/2025 ha aprovat les Bases que han de regir la convocatòria de la constitució d'un borsí de treball per cobrir amb caràcter laboral temporal la contractació de professor/a de música en l'especialitat de violí per a l'Escola de Música Andreu Torrens de l'Ajuntament de Santa Maria del Camí.

Es transcriuen a continuació les mateixes.

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.

L'objecte de les bases és regular la convocatòria de la constitució d'un borsí de treball de professor/a de violí per cobrir amb caràcter laboral temporal, necessitats urgents de contractació que es produeixin.

SEGONA.- NATURALESA I CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA.

Tipus de personal: Personal Laboral Temporal.

Denominació: Professor/a de música en l'especialitat de violí.

Grup: A

Subgrup: A1

Jornada: 37,33%.

Característiques de la Convocatòria:

  • Servei de docència de l'especialitat pròpia de la convocatòria, la qual inclou impartir classes, classes col·lectives i activitats de diversa índole: tutories, organització del curs, pedagògica i administrativa, a l'escola de música.
  • A més d'impartir classes de la seva especialitat podrà impartir classes d'altres especialitats (conjunt instrumental, llenguatge musical, etc.)

TERCERA.- NORMATIVA D'APLICACIÓ.

Aquestes proves selectives es regeixen per la següent normativa:

a) Reial decret legislatiu 2/2015 de 23 d'octubre mitjançant el qual s'aprova el text refós de la llei de l'Estatut Bàsic dels Treballadors.

b) Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 de setembre, mitjançant el que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. (TRLEBEP)

c) Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

QUARTA.- REQUISITS DELS ASPIRANTS.

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permetin l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del TREBEP.

b) Tenir complerts setze anys i no excedir l'edat ordinària de jubilació forçosa.

c) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.

d) No haver estat separat o sancionat amb acomiadament procedent mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol Administració Pública ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques per sentència ferma. Els aspirants la nacionalitat dels quals no sigui l'espanyola hauran d'estar, igualment, no sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, en el seu Estat, l'accés a la Funció Pública.

e) Tenir el títol superior de música o Pla 66 en l'especialitat de percussió.

f) Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana nivell C1, de conformitat amb el Decret 11/2017, de 24 de març.

g) Amb caràcter previ a la contractació, l'interessat ha d'aportar el certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals que acrediti que no ha estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual, ni per tràfic d'éssers humans (Article 13.5 de la LO 1/1996, de 15 de gener modificada per la Llei 26/2015 de 28 de juliol de modificació del sistema de protecció a la infància i l'adolescència)

h) Haver abonat la taxa de 10 € per inscripció al procés selectiu. Aquesta taxa s'ha de satisfer al compte: ES5921000108630200159452 – Codi: 0741044.

Ha de constar en el concepte: Nom+ borsí professor/a percussió.

i) Abans de la signatura del contracte, l'interessat ha de fer constar que no realitza cap altre activitat en cap lloc del sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984 i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat privada ha de declarar-la en el termini de deu dies des de la signatura del contracte, perquè la Corporació pugui adoptar l'acord de compatibilitat o incompatibilitat

Els/les aspirants hauran de reunir els requisits establerts en aquestes bases a la finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant el procés selectiu; requisits que es faran constar en la sol·licitud. En aquest sentit, es podran fer les comprovacions oportunes fins a la contractació.

CINQUENA.- SISTEMA SELECTIU.

El procediment de selecció és el de concurs-oposició, que consisteix en la realització successiva d'una fase de concurs i d'una fase d'oposició.

La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants, d'acord amb els ítems inclosos en les presents bases i relacionats amb les característiques de la convocatòria. Aquesta fase no té caràcter eliminatori però la puntuació obtinguda en la mateixa s'aplicarà únicament a aquells candidats que superin la fase d'oposició.

La fase d'oposició consisteix en la realització d'un cas pràctic (impartir una classe), com a mitjà de comprovació dels mèrits al·legats i de verificació del perfil adient al lloc a ocupar, per fer efectius els principis de mèrit i capacitat. Aquesta fase té caràcter eliminatori i és necessari superar-la.

La puntuació global del concurs oposició ha de resultar de la suma de les puntuacions de les fases d'oposició i de concurs, i és del 60 % per a la fase d'oposició i del 40 % per a la fase de concurs, amb una puntuació final entre 0 i 60 punts per a la fase d'oposició i entre 0 i 40 punts per a la fase de concurs.

S'estableix un barem estructurat en els dos blocs que s'indiquen a continuació, amb les puntuacions màximes que es poden assolir en cadascun, amb un màxim total de 100 punts:

Fase Oposició:

  • Cas pràctic: fins a un màxim de 60 punts (60%)

Serà necessari obtenir 35 punts per superar-la.

Fase Concurs:

  • Mèrits professionals: fins a un màxim de 25 punts (25%)
  • Altres mèrits: fins a un màxim de 15 punts (15%)

La puntuació final del procés selectiu vendrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes a les dues fases, resultant seleccionada la persona que obtengui la puntuació més alta. La puntuació de la fase de concurs sols es tendrà en compte i se supera la fase d'oposició.

FASE D'OPOSICIÓ

- Cas Pràctic (màxim 60 punts)

Els aspirants realitzaran un cas pràctic que consistirà en la realització d'una classe a un alumne sobre temes de l'especialitat i les característiques específiques de la convocatòria. Aquest exercici es puntuarà de 0 a 60 punts. L'aspirant que no tingui la puntuació mínima de 35 punts quedarà exclòs del procés selectiu.

FASE DE CONCURS

- Mèrits professionals (màxim 25 punts)

Per a la valoració de l'experiència prèvia, amb el màxim de 25 punts, cal distingir:

  • Per cada mes treballat a escoles de música o conservatoris dependents d'administracions públiques, de l'especialitat a què s'opta: 0,125 punts per mes de serveis prestats.
  • Per cada mes treballat en escoles de música amb gestió privada, de l'especialitat a què s'opta: 0,0625 punts per mes de serveis prestats.

No es computen els serveis que s'han prestat simultàniament amb altres igualment al·legats.

Per fer el càlcul dels serveis prestats, s'estableix que els mesos naturals complets computen com un mes. Els períodes inferiors a un mes s'acumularan i cada període de 30 dies es computarà com un mes.

- Altres mèrits (màxim 15 punts)

En aquest segon apartat s'han de valorar els mèrits següents amb el màxim de 15 punts:

  • Formació acadèmica: fins a un màxim de 6 punts.
  • Coneixements de la llengua catalana superiors als establerts com a requisit d'accés: fins a un màxim de 3 punts.
  • Cursos de formació rebuts o impartits: fins a un màxim de 6 punts.

Els mèrits s'han de valorar amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds per participar en la convocatòria.

- Formació acadèmica (màxim 6 punts)

Quant a la formació acadèmica, es valoraran les titulacions acadèmiques oficials i reconegudes pel Ministeri d'Educació, d'acord amb els criteris següents:

La titulació acadèmica ha de ser diferent de la que s'acredita com a requisit d'accés, i del mateix o superior nivell.

Les titulacions acadèmiques han d'estar relacionades amb les funcions de la categoria o especialitat a què s'opta.

Només es valorarà la titulació de nivell més alt que s'acredita, la puntuació de la qual no s'ha d'acumular a la d'altres titulacions que es posseeixin.

Per a la valoració concreta, amb un màxim de 6 punts, s'atorgarà la puntuació següent:

  • Títol d'estudis oficials de doctor, reconegut com a nivell MECES 4: 6 punts.
  • Títol d'estudis oficials de màster, llicenciatura, grau, reconeguts com a nivell MECES 3: 4,5 punts.

- Coneixements de llengua catalana (màxim 3 punts)

Quant als coneixements de llengua catalana, només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti. En tots els casos, només es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés i amb un màxim de 3 punts.

La puntuació atorgar és la següent:

  • Nivell C2: 2 punts
  • Llenguatge administratiu: 1 punt

- Cursos de formació (màxim 6 punts)

Es valoraran els cursos de formació rebuts o impartits certificats amb aprofitament o assistència, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques.

L'expressió en el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració es refereix tant a l'antic Acord de Formació Contínua a les Administracions Públiques (AFCAP) com al actual Acord de Formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP).

Es valoraran tots els cursos de formació certificats amb aprofitament o assistència, impartits o promoguts per qualsevol administració pública de base territorial, escoles d'administració pública i universitats.

Els cursos de formació impartits per ens del sector públic adscrits i dependents de les administracions públiques de base territorial han de considerar-se com a impartits o promoguts per les administracions territorials a què estiguin adscrits.

També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continuada amb l'administració.

Els cursos amb aprofitament o impartits es valoraran a raó de 0,05 punts per hora.

Els cursos amb assistència es valoraran a raó de 0,025 punts per hora.

No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d‟un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valora a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS, ia raó de 10 hores per cada crèdit CFC o LRU.

Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'ordenació universitària anterior (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.

Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits als certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.

En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió oa un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la participació. En aquest cas, es valorarà el mèrit que atorgui més puntuació a la persona participant.

En qualsevol cas, la persona interessada pot acreditar que el contingut de dos o més cursos que s'anomenen igual no és el mateix com a conseqüència de canvis normatius o d'altres variacions que hagin motivat la modificació dels continguts.

Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació ofimàtica com a usuari.

SISENA.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS.

a) Les sol·licituds per prendre part a la convocatòria s'han d'adreçar al batle, segons el ANNEX I d'aquestes bases i s'han de presentar en el Registre General de l'Ajuntament (horari de dilluns a divendres, de 09:00 h a 14:00 h) o a través de la seu electrònica de l'Ajuntament (ajsantamariadelcami.sedeelectronica.es) o en qualsevol de les formes establertes a l'article 16 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú, en el termini dels 15 dies naturals a comptar des del dia següent al de la publicació en el BOIB. No s'admetrà cap instància que arribi després d'aquest termini. En cas de presentació a través de Correus o registre d'una altra administració s'hauran de complir els següents requisits:

1. La instància haurà de dur el segell que indiqui la data d'entrada a Correus o bé al registre d'una altra administració.

2. S'haurà d'enviar per correu electrònic al mail ajuntament@ajsantamariadelcami.net còpia de la instància amb el segell que acrediti la data d'entrega dins el termini de presentació de sol·licituds.

3. La documentació s'haurà d'entregar dins el termini de presentació d'instàncies.

4. Sense la concurrència d'aquests requisits, no serà admesa cap instància.

5. Transcorregut no obstant, el termini de cinc dies naturals des de la finalització del termini de presentació d'instàncies, sense que hagi arribat al registre d'aquest Ajuntament la pertinent documentació, no serà admesa en cap cas.

b) Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, el Batle dictarà Resolució en la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. Així mateix, constarà la data i hora per a la realització del cas pràctic als aspirants admesos.

Aquesta Resolució es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament https://ajsantamariadelcami.net/ca i es concedirà un termini de tres dies hàbils a comptar des del dia següent al de la publicació per a rectificació, esmenar errades o possibles reclamacions. En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s'entendrà aquesta elevada a definitiva, sense necessitat de nou acord ni publicació.

SETENA.- TRIBUNAL DE SELECCIÓ

En el moment de la publicació de la llista definitiva de persones admeses es nomenaran els membres del tribunal qualificador. Estarà format per personal de l'Ajuntament de Santa Maria del Camí, funcionari de carrera o laboral fix, d'igual o superior categoria, amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigit per a la plaça convocada. El Tribunal podrà comptar amb assistència especialista en els temes que consideri pertinents, que podran prestar la col·laboració que se'ls sol·liciti, i tendran veu, però no vot. Aquest Tribunal serà el competent per resoldre totes les qüestions derivades de la interpretació d'aquestes bases i dels casos no previstos.

VUITENA.- FINALITZACIÓ DEL PROCÉS DE SELECCIÓ.

Acabada la selecció, el Tribunal publicarà la relació de les puntuacions atorgades, que comprendrà la proposta a favor de l'aspirant que hagi obtingut la millor puntuació, així com també la llista dels qui en consideració a la puntuació concedida se'ls pugui considerar aptes sense obtenció de plaça, que formaran part de la borsa, la qual es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament https://ajsantamariadelcami.net/ca.

Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total. Aquestes persones disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració de les proves selectives.

En cas que es produeixin empats, s'han de resoldre segons els criteris següents:

1. Major puntuació d'experiència laboral.

2. Major puntuació en cas pràctic.

3. Major puntuació de formació.

4. Sorteig

NOVENA.- GESTIÓ DE LA BORSA

Quan es donin les circumstàncies per a la contractació de personal laboral temporal, segons les causes regulades legalment, els serveis municipals procediran a contactar de manera telefònica, per ordre de puntuació, amb les persones que formin part de la borsa, les quals hauran de manifestar la seva conformitat o no amb la contractació en un termini d'un dia hàbil. En la comunicació s'haurà d'informar a l'aspirant de les condicions bàsiques de treball del lloc que es proposa. Si no s'accepta la contractació no s'exclourà de la borsa, però passaran al darrer lloc de la mateixa, llevat que concorri alguna circumstància excepcional oportunament justificada. S'entén per aquesta situació quan al·leguin i justifiquin documentalment en un termini de tres (3) dies hàbils alguna de les situacions següents:

1. Trobar-se en període d'embaràs, maternitat, paternitat, adopció o acolliment.

2. Patir malaltia o incapacitat temporal.

3. Estar exercint funcions sindicals.

4. Estar fent feina en el moment en què es faci l'oferta.

Els aspirants cridats que donin la seva conformitat a la seva contractació hauran de presentar en el termini de tres dies hàbils, comptats des del següent a l'acceptació, la documentació següent:

  • Copia autèntica del DNI o del NIF o document acreditatiu de la nacionalitat certificat per l'autoritat competent del país d'origen, si s'escau.
  • Còpia autèntica del títol exigit als requisits.
  • Còpia autèntica del certificat nivell C1 de català.
  • Còpia autèntica del certificat negatiu de delictes sexuals.
  • Declaració jurada o promesa acreditativa de posseir la capacitat funcional que no impedeixi el normal exercici de les funcions.
  • Declaració jurada o promesa de no haver estat separat mitjançant un expedient disciplinari del servei de l'Estat, de l'Administració local o autonòmica, o dels organismes que en depenguin, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.
  • Declaració jurada o promesa de no estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.
  • Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Aquelles persones que no presentin la documentació dintre del termini establert o no compleixin els requisits exigits, no podran ser contractats i restaran sense efecte totes les seves actuacions sense perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud en què demanaven prendre part en el procés selectiu.

S'estableix un període de prova de tres (3) mesos, que es realitzarà sota la supervisió de la persona responsable del servei. Durant aquest període de prova les persones aspirants que no assumeixin els nivells suficients d'adaptació i assoliment d'objectius al lloc de treball, han de ser declarades no aptes per desenvolupar les tasques.

DESENA.- VIGÈNCIA DE LA BORSA

La borsa amb les persones admeses i ordenades per la prelació de punts obtinguts serà vigent durant el termini de tres anys.

ONZENA.-INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin a la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el tauler anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Santa Maria del Camí(https://ajsantamariadelcami.net/ca), al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant la Junta de Govern Local de l'Ajuntament, en el termini d'un mes des de la seva publicació al BOIB, d'acord amb l'establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé directament i de forma alternativa recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'establert als articles esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a interposar davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB de la convocatòria.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL PRIMERA.-

En cas que sigui necessari contractar més personal en funció de les necessitats del servei, l'Ajuntament podrà optar per acudir a aquest borsí de feina o bé per convocar la plaça corresponent.

En cas de què comunicada a un integrant d'aquesta borsa l'existència d'una vacant, aquest no manifesti per escrit registrat d'entrada a l'Ajuntament, la seva voluntat d'ocupar la mateixa dins el termini màxim de cinc dies hàbils, comptats a partir del dia següent hàbil al de la recepció de la corresponent comunicació municipal, se'l donarà per desistit, passant a ocupar el darrer lloc de la borsa i ocupant el seu lloc el següent de la llista. La renúncia expressa també implicarà el seguiment d'aquest procediment.

En tot cas, l'existència de la borsa de treball, no enerva la potestat de l'Ajuntament de convocar un nou procés selectiu per cobrir la possible vacant.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL SEGONA.-

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Santa Maria del Camí (https://ajsantamariadelcami.net/ca)

El no previst en aquestes bases serà d'aplicació la normativa reguladora definida en l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Aquest Borsí anul·larà els existents amb anterioritat.

 

(Signat electrònicament: 29 de juliol de 2025

El batle Nicolau Canyelles Parets)

 

ANNEX I MODEL DE SOL·LICITUD BORSÍ PROFESSOR/A DE MÚSICA EN L'ESPECIALITAT DE VIOLÍ PER A L'ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA ANDREU TORRENS DE SANTA MARIA DEL CAMÍ.

____________________________________________, major d'edat, amb DNI núm. __________________, i domicili a efectes de.

notificacions i comunicacions al ___________ __________________________________________, de ___________________________,

telèfon/s__________________ ____________________(és imprescindible designar un o varis), e-mail

________________________________________.

EXPÒS:

Primer.- Que he tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball per a professor de música en l'especialitat de violí per a l'Escola Municipal de Música Andreu Torrens, de l'Ajuntament de Santa Maria del Camí.

Segon.- Que aport els següents documents:

( ) Còpia autèntica del DNI o del NIF o document acreditatiu de la nacionalitat certificat per l'autoritat competent del país d'origen, si s'escau.

( ) Còpia autèntica del títol superior de música o Pla 66 en l'especialitat de violí.

( ) Còpia autèntica del certificat nivell C1 de català.

( ) Còpia autèntica del certificat negatiu de delictes sexuals.

( ) Justificant de pagament dels drets d'examen.

Tercer.- Que declaro estar en possessió de tots i cadascun dels requisits i condicions que s'exigeixen a la convocatòria, i específicament que reuneix els requisits establerts a la Base quarta de la convocatòria.

Quart.- Que aport la documentació relativa a mèrits de conformitat amb el que disposen les Bases de la convocatòria.

Cinquè.- Que sóc responsable de la veracitat dels documents i la informació que present en aquest procés selectiu.

Per tot l'exposat,

SOL·LICIT:

1,- Ser admès/sa la convocatòria del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball de professor de música en l'especialitat de violí per a l'Escola Municipal de Música Andreu Torrens, de l'Ajuntament de Santa Maria del Camí.

2,- Que es tinguin per presentats els següents mèrits a valorar a la fase concurs de conformitat amb el que disposen les Bases de la convocatòria:

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA RELATIVA A MÈRITS:

1.-________________________________________________________

2.-________________________________________________________

3.-________________________________________________________

4.-________________________________________________________

5.-________________________________________________________

6.-________________________________________________________

7.-________________________________________________________

 

Santa Maria del Camí ________________________________________ de 2025.

 

IL·LM. Sr. BATLE-PRESIDENT AJUNTAMENT SANTA MARIA DEL CAMÍ