Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TURISME, CULTURA I ESPORTS

Núm. 531047
Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual es convoquen ajuts per als programes de seguiment i tecnificació esportiva de les federacions esportives de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS: 847228

Fonaments de dret

1. L'article 10.1 j de la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'Esport de les Illes Balears, estableix que correspon a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de les seves competències, fomentar l'esport d'alt nivell.

2. L'article 2.1.b de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer), estableix que és susceptible d'ajuts el suport a les federacions esportives de les Illes Balears.

3. L'article 15.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, estableix que la convocatòria ha de ser aprovada per resolució de l'òrgan competent. El text de la convocatòria es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), amb la resta de la informació que es requereixi, i, també es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, amb indicació dels recursos que poden interposar les persones o entitats interessades.

4. L'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports, a l'article 5.1, disposa que les convocatòries que es dictin a l'empara d'aquestes bases s'han d'aprovar per resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports. El text de la convocatòria s'ha de comunicar a la Base Nacional de Subvencions (BDNS), amb la resta de la informació que es requereixi, i també s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, amb indicació dels recursos que poden interposar les persones o entitats interessades.

5. La Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, mitjançant la Direcció General d'Esports, exerceix les competències en matèria d'esport i lleure, atorgades per l'article 30.12 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, i d'acord amb el que disposa el Decret 6/2025, de 3 de juny, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pels exercicis 2024- 2026, aprovat per Acord de Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 (BOIB 52 de 20.04.2024), preveu la següent línia de subvencions:

 

III.6.5

Direcció General d'Esports

Fonts de finançament: capítol IV

Objectius i efectes: subvencions per a la gestió de programes de seguiment i tecnificació esportiva de les federacions esportives de les Illes Balears.

Descripció: donar suport a les necessitats derivades del desenvolupament dels programes de seguiment i tecnificació esportiva de les federacions esportives de les Illes Balears.

Convocatòria: anual

Cost: 2.400.000,00€

Indicadors: nombre d'esportistes de les Illes Balears que per les marques o els resultats esportius són classificats com a esportistes d'alt nivell

Incidència en el mercat: sense incidència en el mercat.

7. Les ajudes susceptibles de ser atorgades en aquesta convocatòria no impliquen ajudes d'estat, d'acord amb la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajuda estatal conforme a allò que disposa l'article 107, apartat 1, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atès que els beneficiaris de la convocatòria són totes les federacions esportives de les Illes Balears que són beneficiaris finals de l'ajut. A més, l'objecte d'aquesta convocatòria a ajudar a les federacions esportives per la realització dels seus programes de seguiment i tecnificació esportiva per tal que els esportistes amb llicència esportiva individual o en equip puguin millorar els seus resultat esportius en competicions esportives de caràcter no professional, i per la qual cosa no estan lligats a una activitat econòmica. Així mateix, cal destacar que, d'acord amb l'article 100 de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport a les Illes Balears, les federacions esportives de les Illes Balears, executen funcions públiques delegades de caràcter administratiu.

8. Aquestes ajudes no queden subjectes al règim de mínimis ni al marc nacional temporal.

9. Els programes de seguiment comencen amb la selecció dels i de les esportistes entre la població en edat escolar les seves qualitats específiques dels quals permeten preveure'n la projecció futura dins l'esport d'alt nivell, i acaba amb el seu pas a l'alt nivell, tot vetllant perquè els i les esportistes que hi participen obtinguin una formació integral.

10. Els programes de tecnificació tenen com a finalitat du a terme el perfeccionament del nivell tècnic i competitiu, garantint uns mitjans de suport adequats i vetllant perquè els esportistes aconsegueixin una formació integral.

Per tot això, a proposta de la Direcció General d'Esports; de conformitat amb el que disposen l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 5.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer); ates l'informe favorable de la Intervenció General; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts per a programes de seguiment i de tecnificació esportiva de les federacions esportives de les Illes Balears, que figura en l'Annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim 1.200.000 €), amb càrrec a la partida pressupostària 12301 461A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma, amb els següent detall d'anualitats i imports:

2025              400.000 €

2026              800.000 €

3. Designar la Direcció General d'Esports com a òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d'aquesta convocatòria.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Turisme, Cultura i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver- se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, a data de signatura digital (23 de juliol de 2025)

El conseller de Turisme, Cultura i Esports Jaume Bauza Mayol

 

 

ANNEX  1 Convocatòria d'ajuts per als programes de seguiment i tecnificació esportiva de les federacions esportives de les Illes Balears

1. Objecte i definicions

1.1 L'objecte d'aquesta convocatòria és atendre les necessitats de les federacions esportives de les Illes Balears, per ajudar al desenvolupament dels programes de seguiment esportiu i tecnificació esportiva.

1.2 Seguiment esportiu: Etapa del desenvolupament esportiu, prèvia a la tecnificació esportiva, en la qual es du a terme la detecció, el control, la vigilància i les actuacions periòdiques puntuals de suport, de les persones esportistes que per les seves condicions físiques i/o capacitats tècnico- tàctiques destaquen respecte de la resta.

1.3 Tecnificació esportiva: Etapa del desenvolupament esportiu, prèvia a l'alt rendiment, en la qual es du a terme el perfeccionament del nivell tècnic i competitiu, garantint uns mitjans de suport adequats i vetllant perquè els esportistes aconsegueixin una formació integral.

2. Import màxim i crèdit pressupostari

2.1 L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 1.200.000,00 €per a programes de seguiment esportiu i tecnificació esportiva, amb càrrec a la partida pressupostària 12301 461A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb el següent detall d'anualitats i imports:

2025             400.000,00€

2026             800.000,00€

2.2 En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la convocatòria, s'ha de fer mitjançant una resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports.

3. Entitats beneficiàries

3.1 Es poden acollir a aquesta convocatòria les federacions esportives de les Illes Balears legalment reconegudes i inscrites en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears.

3.2 Per poder accedir a aquestes subvencions, les federacions esportives han d'estar al corrent de totes les obligacions amb l'Administració esportiva de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, establertes en la legislació següent:

– Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears.

– Decret 33/2014, d'1 d'agost, pel qual es regula el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears.

– Decret 33/2004, de 2 d'abril, pel qual es regulen les federacions esportives de les Illes Balears.

 

3.3 Per poder accedir a aquestes subvencions, les federacions esportives han de complir amb els següents requisits:

 

 

– Per constituir un programa de seguiment esportiu, s'ha de complir amb els requisits del punt 2.2.1. sobre requisits per al nivell de detecció de talent i seguiment esportiu, podeu trobar els requisits en el link següent:

 

https://www.fundacioesportbalear.es/storage/app/uploads/public/687/f63/4e0/ANNEX%202%20model%20de%20seguiment%20i%20tecnificacio%20esportiva%20del%20govern%20de%20les%20illes%20balears.pdf

 

– Per constituir un programa de tecnificació esportiva en especialitats olímpiques i/o paralímpiques, s'ha de complir els requisits del punt 2.1.1. sobre els requisits per al nivell de tecnificació olímpica/paralímpica autonòmica,podeu trobar els requisits en el link següent:

 

https://www.fundacioesportbalear.es/storage/app/uploads/public/687/f63/b5d/ANNEX%203%20model%20de%20seguiment%20i%20tecnificacio%20esportiva%20del%20govern%20de%20les%20illes%20balears.pdf

 

– Per constituir un programa de tecnificació esportiva en especialitats no olímpiques i/o no paralímpiques, s'ha de complir els requisits del punt 2.1. sobre els requisits per al nivell de tecnificació federativa autonòmica, podeu trobar els requisits en el link següent:

 

https://www.fundacioesportbalear.es/storage/app/uploads/public/687/f63/b4a/ANNEX%204%20model%20de%20seguiment%20i%20tecnificacio%20esportiva%20del%20govern%20de%20les%20illes%20balears.pdf

 

En relació als links indicar que:

 

– El primer link descriu el model dels programes de detecció de talent i seguiment federatiu.

– El segon link descriu el model dels programes de tecnificació per a modalitats esportives amb especialitats olímpiques o paralímpiques.

– El tercer link, descriu el model dels programes de tecnificació per a modalitats esportives sense especialitats olímpiques o paralímpiques.

4. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

Com a regla general, els ajuts que es concedeixin són compatibles amb altres ajuts o subvencions, independentment de la seva naturalesa i de l'entitat que les concedeixi, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció.

5. Despeses imputables i nombre de programes

5.1 Despeses imputables

Lessubvencions s'hauran desol·licitar per activitats directament relacionades amb els objectius de la present convocatòria mitjançant els següents conceptes:

– Retribucions brutes del personal tècnic esportiu, més el cost de les quotes de la seguretat social a càrrec de la federació esportiva.

– Desplaçament a competicions o concentracions. S'acceptaran:

 

- Despeses de desplaçament en vaixell o avió.

- Despeses de lloguer de cotxes o bus (no del combustible).

- Despeses d'allotjament.

- Despeses de manutenció.

 

– Lloguer d'instal·lacions esportives per als programes.

– Adquisició de material esportiu fungible per als programes.

– Roba esportiva per a les persones esportistes dels programes (d'acord amb el disseny oficial de la FEB).

– Accions formatives puntuals, impartides a Balears per tècnics externs. S'acceptaran les següents despeses del personal tècnic extern:

 

- Despeses de desplaçament en vaixell o avió.

- Despeses d'allotjament.

- Despeses de manutenció.

 

– Serveis de valoració dels esportistes: controls tècnics, valoracions funcionals, reconeixements mèdics, informes tècnics, altres proves científiques.

5.2 Despeses elegibles

L'import elegible per a cada concepte subvencionat estarà condicionat per les següents regles:

Concepte

Cost elegible

Restriccions

Retribucions personal tècnic als programes de seguiment

Entre el 0% i el 100%

Mínim 10h/setmana

Retribucions personal tècnic als programes de tecnificació

Entre el 0% i el 80%

Mínim 15h/setmana

Despeses totals dels desplaçaments

Entre el 0% i el 100%

 

Bitllet avió o vaixell

Màxim 200 € per persona

 

Allotjament

Màxim 100 € per persona/dia

 

Manutenció

Màxim 50 € persona/dia

 

Allotjament amb manutenció inclosa

Màxim 150 € persona/dia

 

Lloguer de cotxes

Màxim 40 € cotxe / dia

 

Lloguer de bus

Màxim 400 € / dia

Màxim un bus per a cada desplaçament

Lloguer instal·lacions

Màxim el 30% de l'import atorgat

 

Roba esportiva

Màxim 60 € / persona

 

Accions formatives

Màxim el 30% de l'import atorgat

Considerant les mateixes limitacions aplicades al desplaçament, allotjament i manutenció dels esportistes i tècnics. No s'admeten despeses de taxi ni bus.

Actuació de valoració dels esportistes

Màxim 150 € / persona i actuació, i el total d'actuacions no pot superar el 30% de l'import atorgat.

 

 

​​​​​​​A més, seran elegibles com a despeses de personal dels programes de seguiment i tecnificació esportiva exclusivament les corresponents als següent tipus de contractació o acords:

a) Contracte laboral d'acord amb l'Estatut del Treballador (art. 12,15 i 16).

b) Contracte laboral especial dels esportistes professionals (Reial Decret 1006/1985, 26 de juny).

c) Professionals independents.

d) Contracte o acord de personal voluntari (Llei 11/2019, de 8 de març, de voluntariat de les Illes Balears)

En quant a les despeses de personal tècnic s'estableixen les següents restriccions:

 

Import brut + cost SS

Sou mínim direcció tècnica 40h/setmanals

41.331,79 €

Sou mínim personal tècnic 40h/setmanals

37.146,18 €

En cas de jornades parcialss'aplicaran els mateixos criteris de mínims i màxims en proporció al nombre d'hores del contracte, sobre les 40h/setmanals estipulades a la taula anterior.

5.3 Nombre de programes de seguiment

El nombre de programes de seguiment esportiu que es poden sol·licitar són els següents:

5.3.1 Per a les federacions amb especialitats olímpiques i/o paralímpiques, que també poden tenir especialitats no olímpiques i/o no paralímpiques:

– Un únic programa per al conjunt de totes les especialitats no olímpiques i/o no paralímpiques.

– Un programa per a cada una de les especialitats olímpiques o paralímpiques.

– El màxim total de programes serà de quatre (4).

- Els programes seran mixtes, sols que la pròpia especialitat determini el gènere.

– Cada programa es podrà desenvolupar a una, dues o més illes.

5.3.2 Per a les federacions que tinguin totes les especialitats no olímpiques i/o no paralímpiques

– Un únic programa per a totes les especialitats que es vulguin incloure.

– El programes seran mixtes, sols que la pròpia especialitat determini el gènere.

– El programa es podrà desenvolupar a una, dues o més illes.

5.4 Nombre de programes de tecnificació

El nombre de programes de tecnificació esportiva que es poden sol·licitar són els següents:

 

​​​​​​​5.4.1 Per a les federacions amb especialitats olímpiques i/o paralímpiques, que també poden tenir especialitats no olímpiques i/o no paralímpiques:

– Un programa per a cada una de les especialitats olímpiques o paralímpiques (que poden ser masculins, femenins o mixtos encara que sols un per especialitat), que compleixin amb els criteris objectius mínims establerts al link3.

5.4.2 Per a les federacions que tinguin totes les especialitats no olímpiques i/o no paralímpiques

– Un únic programa per al conjunt de totes les especialitats no olímpiques i/o no paralímpiques(que pot ser masculí, femení o mixt encara que sols un per especialitat), que compleixi amb els criteris objectius mínims establerts al link4.

5.5 Els criteris objectius s'estableixen en funció dels resultats esportius dels i de les esportistes que formen part dels programes de tecnificació. Per a aquesta convocatòria només es tindran en compte els resultats aconseguits per les persones esportistes en una data anterior a 9 de juny de 2025.

5.6 L'activitat subvencionada ha d'ésser portada a terme per l'entitat beneficiaria de la subvenció. S'entén que un beneficiari subcontracta quan concerta amb tercers l'execució total o parcial de l'activitat que constitueix l'objecte de la subvenció. Queda fora d'aquest concepte la contractació de les despeses en què hagi d'incórrer el beneficiari per a la realització per si mateix de l'activitat subvencionada.

En la subcontractació de les actuacions subvencionades caldrà tenir en compte el següent:

a) La mateixa entitat no pot tenir la condició de beneficiària i de subcontractada en actuacions de la mateixa convocatòria.

b) El contingut de la prestació que se subcontracta ha d'estar perfectament identificat en relació amb el projecte o activitat.

c) El beneficiari haurà de facilitar informació sobre l'adequació dels preus del mercat en els casos que li sigui requerida.

Per a la justificació de les activitats subcontractades s'haurà de presentar un document formalitzat per l'entitat subvencionada i la subcontractada en el qual caldrà identificar les activitats que es realitzaran, la seva durada i descripció detallada de l'operació, amb els serveis concrets, preus unitaris, etc. i contraprestació total.

5.7 No són despeses objecte d'aquesta convocatòria:

– Les despeses per desplaçaments dels esportistes i tècnics entre les illes de la comunitat autònoma de les Illes Balears per participar en proves esportives.

– Les despeses per desplaçaments dels esportistes i tècnics a la Península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla per participar en competicions nacionals incloses al calendari de la federació nacional corresponent.

– Les despeses dels desplaçaments de les seleccions autonòmiques als campionats d'Espanya en edat escolar convocats pel CSD, a la Península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla.

– Les despeses de personal tècnic d'indemnitzacions per acomiadament, incloses les pactades.

6. Documentació que cal presentar

6.1 L'entitat beneficiària de l'ajut és l'encarregada de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, dins el termini establert.

 

​​​​​​​6.2 Documentació que s'ha d'aportar:

a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades de l'entitat sol·licitant.

b) Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social.

c) Documents específics de cada un dels programes presentats:

– Certificat federatiu que indiqui les dates de celebració dels Campionats de Balears organitzats per la federació, per a les categories de menors (inferiors a 18 anys), exceptuant les escolars, i distribuït per categoria i sexe.

– Declaració responsable de que la Federació Balear organitza el Campionat de Balears de totes les categories federades de menors de 18 anys, exceptuant les escolars, en què almenys en el 80% de les proves que conformen l'especialitat hi hagi un mínim de 6 participants. En el cas d'especialitats de modalitats adaptades el mínim de categories de menors de 18 anys serà d'una (ENTREGAR UNA DECLARACIÓ PER A CADA PROGRAMA).

– Projecte delprograma segons el model de l'ANNEX 5 (ENTREGAR UN ANNEX 5PER A CADA PROGRAMA). Aquest annex ha d'incloure, entre d'altres:

- Pressupost de DESPESES SUBVENCIONABLES del programa.

- El Projecte Estratègic per Cicle Olímpic.

- El Programa d'Actuació Anual del programa.

- La relació de tècnics inclosos al programa esportiu, amb nom i llinatges, funcions al programa, número de NIF/NIE, illa de residència, illes a les que desenvolupa el programa i titulacions esportives.

- Calendari de sessions d'entrenament, concentracions i competicions indicant nom de la instal·lació, dates i horaris previstos d'execució.

- Relació d'instal·lacions utilitzades al programa per als entrenaments i concentracions, indicant nom de la instal·lació, adreça i codi postal, població, règim utilització (en propietat, concertada o cedida, o bé de lloguer).

– Dades específiques en cas de programes de seguiment:

- La relació dels clubs amb esportistes dins del programa de seguiment, indicant nom del club, adreça i codi postal, localitat i illa, correu electrònic de contacte i nom i llinatges de la persona que el presideix. S'hauran d'incloure un mínim de tres clubs si el programa es desenvolupa a una única illa, o cinc si és a més d'una illa. En aquest últim cas també haurà d'haver un mínim d'un club per illa.

- La relació de persones esportistes incloses al programa de seguiment, amb nom i llinatges, data de naixement, illa de residència, club d'afiliació i número de NIF/NIE. S'haurà d'indicar un mínim de tres esportistes per illa, i un mínim d'un esportista per club. La llista ha d'anar en ordre de prelació de millor a pitjor nivell esportiu.

– Dades específiques en cas de programes de tecnificació esportiva.

- La relació de persones esportistes incloses al programa de tecnificació, amb nom i llinatges, data de naixement, illa de residència, club d'afiliació i número de NIF/NIE. En aquesta llista s'haurà d'indicar si la persona esportista ha d'accedir al programa per criteris objectius o tècnics. En el primer cas s'ha d'acompanyar amb els millors resultats esportius aconseguits per la persona esportista abans de dia 9 de juny de 2025, així com a l'acte de la competició on hagi obtingut el resultat i on es pugui identificar correctament el nombre d'esportistes participants i la denominació i àmbit d'aquesta. No s'haurà d'entregar aquesta llista, ni es tindrà en consideració en cas de que la federació aparegui com a valorada a la publicació de 9 de juny de 2025.

d) Documents justificatius que certifiquin la formació del personal tècnic esportiu contractat:

– Còpia compulsada del títol o certificat que acrediti la formació requerida.

– Si escau, document de sol·licitud d'un període de carència (segons link 2 punt 2.2.1., link 3 punt 2.1.1.2 i el link4 punt 2.1.2.), a partir del dia de la publicació d'aquesta normativa per a l'obtenció dels títols requerits, justificant el motiu de la sol·licitud.

– En cas de presentar formació federativa que no compleixi amb la disposició transitòria primera del Reial Decret 1363/2007, de 24 d'octubre, un certificat federatiu indicant la càrrega lectiva en hores de la formació acreditada del personal tècnic.

– Còpia compulsada del contracte de treball o bé, declaració responsable de relació amb una persona professional independent, o bé còpia del contracte o acord de personal voluntari.

– Certificat negatiu de delictes sexuals, tal com estableix l'article 1.8 de la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència.

En relació amb la documentació requerida a l'apartat b) del punt anterior i, d'acord amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, el sol·licitant pot manifestar la seva oposició expressa a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports perquè no efectuï les consultes telemàtiques per a la verificació de les dades. Aquesta oposició tindrà com a conseqüència que la persona interessada hagi de presentar els corresponents documents acreditatius.

L'òrgan instructor ha d'aportar d'ofici el certificat emès per la Fundació per a l'Esport Balear d'avaluació dels programes de tecnificació.

6.3 Declaracions responsables incloses a l'imprès de sol·licitud:

– Declaració responsable de l'entitat sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció de conformitat amb la normativa aplicable.

– Declaració responsable de complir les obligacions que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 17 de l'Ordre de Bases, com també les que s'estableixen a la convocatòria.

– Declaració responsable de no tenir vigent cap sanció ferma greu o molt greu en matèria esportiva, cap sanció ferma per dopatge, ni cap sanció penal ferma per delictes relacionats amb el dopatge.

– Declaració responsable de tots els ajuts i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionada amb la sol·licitud.

– Declaració responsable de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, segons l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

– Declaració responsable de no haver estat sancionades, en virtut de resolució administrativa o sentència judicial ferma, en els tres últims anys, per faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals, de conformitat amb l'article 13 del Real Decret Legislatiu 5/2000 , d'4 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, segons l'article 42 b) de la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball en Illes Balears.

– Donat el cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat esmentat es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.

6.4 L'òrgan instructor ha d'aportar d'ofici el certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

 

​​​​​​​6.5 En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.

En cas que l'entitat sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud els corresponents certificats acreditatius d'aquestes circumstàncies.

L'òrgan instructor comprovarà d'ofici la constitució i la inscripció en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears de les federacions esportives de les Illes Balears, com també l'acreditació de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.

Així mateix, l'òrgan instructor comprovarà d'ofici l'anotació en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears de les delegacions territorials de les federacions esportives espanyoles, com també l'acreditació de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.

En cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà a la persona o entitat sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.

6.6 La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.

6.7 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

6.8 L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.

6.9 L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d'admetre la sol·licitud.

6.10 La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi aquestes declaracions deixen sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i prèvia audiència a l‘entitat interessada, i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.

6.11 Amb la signatura de les declaracions responsables, la persona signant dóna el seu consentiment per a la realització de les verificacions oportunes, des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds de subvenció i fins al compliment per part de l'entitat beneficiària de la respectiva obligació de justificació de manera completa i correcta, i manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts i que disposa de la documentació que ho acredita.

7. Termini per presentar les sol·licituds

Dins el termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, al qual, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, s'hi haurà d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.

En cas de presentar- la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els requerirà perquè la realitzin en la forma indicada anteriorment.

No es tindran per presentades en el registre les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent d'aquest tràmit telemàtic.

8. Competència i resolució

8.1 La Direcció General d'Esports és l'òrgan competent per instruir el procediment; és l'òrgan competent per tramitar els expedients, i ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d'emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d'establir la relació ordenada per puntuació de les possibles entitats beneficiàries.

8.2 L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.

8.3 En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona sol·licitant o les condicions i la forma de realització de l'activitat proposada per ell, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de la persona sol·licitant, la qual s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona sol·licitant en el seu escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.

8.4 Sens perjudici del que preveu l'apartat anterior, la persona sol·licitant també pot modificar per si mateixa la sol·licitud en els casos i sota les condicions que estableix l'article 16.3 del Text refós de la Llei de subvencions.

8.5 Si el procediment de concessió es paralitza per causa imputable al sol·licitant de la subvenció, per la falta d'acompliment d'algun tràmit preceptiu en el termini atorgat a l'efecte, se'l podrà declarar decaigut en el seu dret al tràmit corresponent, i la Direcció General d'Esports proposarà al conseller de Turisme, Cultura i Esports la resolució del procediment; no obstant, sempre que no afecti a tercers, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals, si es produís abans o dins dia en què es notifiqui la resolució en què es tingui per transcorregut el termini.

8.6 El director general d'Esports ha d'emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l'exclusió.

La proposta de resolució del Director General d'Esports contindrà tots els aspectes prevists a l'article 16.4 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i a l'article 13.6 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021).

8.7 D'acord amb l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, els actes a què es refereix el punt 9.6 anterior s'han de publicar, durant el període en què aquesta convocatòria sigui vigent, a la pàgina web de la Direcció General d'Esports, perquè, en el termini de deu dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú.

8.8 Una vegada publicades les propostes de resolució, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o renúncia de la proposta en el termini de 5 dies hàbils. En tot cas, es considera que la persona beneficiària desisteix de la proposta si no manifesta l'acceptació en el termini atorgat.

8.9 La resolució expressa del conseller de Turisme, Culturai Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució contindrà els aspectes previst a l'article 14.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021).

Les resolucions dictades en aquest procediment, que exhaureixin la via administrativa, han de ser objecte de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre; han de ser motivades i han de fixar, en el cas de la concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.

8.10 El termini màxim per resoldre el procediment i publicar les resolucions és de 6 mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.

8.11 Contra aquesta resolució s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Turisme, Cultura i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També s'hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució.

9. Comissió Avaluadora

9.1 De conformitat amb l'article 12 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:

- President: el cap del Servei d'Administració Esportiva de la Direcció General d'Esports.

- Secretària: la cap de secció VI de la Direcció General d'Esports.

- Vocals: Tres funcionaris tècnics superiors de la Direcció General d'Esports nomenats pel director General d'Esports.

9.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:

– Examinar les sol·licituds presentades.

– Emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

Les decisions d'aquesta Comissió s'han de prendre per majoria simple i en cas d'empat el president té el dret de vot de qualitat.

9.3 Comissió tècnica

9.3.1 Per criteris esportius i tècnics i de conformitat amb l'article 12.3 de l'Ordre del de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), es constitueix la Comissió Tècnica, composta per tres tècnics de la Fundació per a l'Esport Balear, a proposta del seu gerent.

9.3.2 Les funcions de la Comissió Tècnica són:

– Determinar si les entitats sol·licitants compleixen amb les condicions per a ser subvencionats.

– Avaluar les sol·licituds presentades, d'acord amb els criteris d'avaluació establerts en el punt 10.

– Emetre l'informe tècnic que ha de servir de base a la Comissió Avaluadora perquè aquesta emeti l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

 

​​​​​​​10. Criteris i barems per avaluar les sol·licituds

10.1 El procediment per concedir aquestes subvencions s'ha de fer en règim de concurrència competitiva, amb la finalitat de comparar en un únic procediment les sol·licituds presentades i d'establir una prelació entre aquestes sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració que fixen els apartats següents.

10.2 Càlcul dels ajuts als programes de seguiment

10.2.1Per a cada programa presentat s'assignarà una puntuació en funció del nombre d'illes a les que estigui implantat:

 

1 Illa

2 Illes

3- 4 Illes

Programa 1

4

7

10

Programa 2

3

5

8

Programa 3

2

3

6

Programa 4

1

2

4

Per tal d'afavorir als sol·licitants s'avaluaran en primer lloc els programes que estiguin implantats a un major nombre d'illes, per passar posteriorment als que tinguin una menor implantació.

10.2.2Per al càlcul de les subvencions s'aplicarà un sistema de repartiment per puntuació.

Es divideix l'import disponible de la convocatòria per a programes de seguiment de 380.000 € entre la suma total de punts obtinguts pels programes, que ens donarà el valor del punt. L'ajuda resultant serà l'obtinguda de sumar els ajuts de tots els programes sol·licitats, sent l'ajut de cada programa el resultat de multiplicar el valor del punt pel nombre de punts del programa.

Addicionalment, s'estableixen les següents restriccions:

- El valor punt no podrà superar els 1.800 €.- L'import assignat a un programa no podrà superar els 18.000,00 €.

10.3 Càlcul dels ajuts als programes de tecnificació

S'assigna l'import de 820.000,00€ als programes de tecnificació esportiva.

S'assignarà en primer lloc un import de 20.000 € a tots els programes de tecnificació d'especialitats no olímpiques/no paralímpiques.

L'import restant es distribuirà amb els programes de tecnificació d'especialitats olímpiques/paralímpiques segons els criteris establerts al punt 3.1.Càlcul de la Dotació Econòmica per als Programes de Tecnificació Olímpica/Paralímpica Autonòmica del link3.

Els Programes de Tecnificació Olímpica i Paralímpica Autonòmics disposaran d'un pressupost econòmic anual, distribuït de manera objectiva i transparent. Aquesta dotació es calcula a partir de dues grans partides: recursos humans i despesa corrent/inversions, que sumades defineixen el total assignat a cada programa.

Tot i que aquest càlcul serveix per determinar la dotació inicial, no obliga a aplicar aquesta mateixa proporció en l'execució real del pressupost. Els imports es podran destinar exclusivament a tres àrees: personal tècnic contractat directament pel programa, despeses corrents i inversions relacionades amb el context d'entrenament.

No es permetrà utilitzar aquests fons per activitats, inversions o persones alienes al programa. Es diferencia clarament entre personal tècnic intern, serveis externs puntuals i voluntari.

El personal voluntari no podrà ser considerat ni com a director tècnic ni com a tècnic dintre d'un programa de tecnificació.

A més, els programes poden ampliar la seva dotació amb fons addicionals provinents de federacions, patrocinadors o altres fonts externes.

L'ús del pressupost quedarà condicionat al compliment estricte dels requisits establerts per garantir- ne una gestió responsable i eficient.

Addicionalment, s'estableixen les següents restriccions:

- L'import assignat a un programa no podrà superar els 120.000,00 €.

11. Termini de justificar

11.1 El termini per presentar la justificació acaba dia 15 de setembre de 2026.

12. Pagament i justificació d'activitats

12.1 Pagament de la subvenció:

a) El pagament del 90%, de la subvenció es farà anticipadament, en concepte de bestreta, una vegada dictada la resolució de concessió, i s'eximeix l'entitat beneficiària de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, de conformitat amb l'article 37.2 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 25.3.b) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i d'acord amb l'autorització prèvia de l'Acord del Consell de Govern del dia4 de juliol de 2025.

Anualitat 2025: El pagaments anticipat serà d'import atorgat per a l'any 2025 (33,33% del total)

Anualitat 2026: El pagament anticipats serà del 56,67% del total atorgat.

b) El 10% restant, és tramitarà quan l'entitat beneficiària hagi justificat correctament la totalitat de les despeses efectuades per a la realització de les activitats subvencionables, d'acord amb el que preveu la base 12.4. Els crèdits no justificats s'han de reintegrar d'acord amb la legislació vigent, d'acord amb el que preveu la base 18.

12.2 Es consideren despeses subvencionables les efectuades entre l'1 de setembre de 2025 i el 31 d'agost de 2026.

Els justificants han de correspondre a despeses d'activitats portades a terme en l'esmentat període, efectivament pagades fins a la data límit per justificar, a nom del perceptor de la subvenció i amb totes les operacions comptabilitzades.

12.3 Les subvencions que concedeix la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports s'han de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu, d'acord amb l'article 20 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer.

12.4 S'ha d'entendre justificada del tot la subvenció atorgada amb els documents que s'han de presentar la següents documentació:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, que inclou una memòria d'execució del programa de seguiment o programa de tecnificació.

b) Una relació classificada de totes les despeses de l'activitat subvencionada amb indicació de la persona o entitat creditora i del document, el seu import i data d'emissió. S'indicaran quines d'aquestes despeses són finançades amb la subvenció concedida i la data de pagament. A més, en cadascuna d'aquestes s'inclourà una explicació de la despesa que permeti identificar- ne la finalitat i adequació a l'objecte de la subvenció.

c) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la seva procedència, o liquidació econòmica amb indicació dels ingressos i despeses.

L'òrgan concedent ha de comprovar, a través de tècniques de mostreig aleatori simple o per raó de la quantia i/o la destinació dels fons aplicats a les despeses subvencionades, els justificants que consideri oportuns i que permeten obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, i amb aquesta finalitat ha de requerir a l'entitat beneficiària la tramesa dels originals dels justificants de despeses seleccionades.

d) Còpia de les factures amb la corresponent acreditació del pagament. Acreditació del pagament de la factura:

 

- Pagada per transferència bancària. Còpia de la transferència bancària.

- Si el pagament ha estat practicat amb targetes de crèdit, cal lliurar el rebut del pagament i una còpia de l'extracte bancari de la tarja on figuri l'apunt del càrrec.

 

e) Els tres pressuposts que, si escau, i en aplicació de l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, ha d'haver sol·licitat l'entitat beneficiària.

Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de considerar- la com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa efectuada o amb el lliurament a aquests d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, segons l'article 83.1 del Reglament de la Llei 38/2003.

12.5 Factures i rebuts

Els rebuts i les factures presentats com a comprovants per justificar la subvenció han de reunir tots els requisits fiscals que estableix la normativa vigent aplicable (mercantil, fiscal, laboral, etc..). Totes les despeses s'acreditaran amb factures i rebuts de pagament. No seran elegibles factures proforma, tiquets de caixa, factures simplificades, albarans, etc... Els tiquets son vàlids per justificar peatges i aparcaments.

D'acord amb el que estableix el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació parcialment modificat pel la Llei 28/2014, de 27 de novembre (BOE- A- 2014- 12329), les factures han de contenir com a mínim:

- Número i sèrie, si s'escau.

- Nom i cognoms o denominació social.

- NIF i domicili de l'expedidor i del destinatari, tant en el cas de persones físiques com a persones jurídiques.

- Descripció detallada de l'operació, amb els serveis concrets, preus unitaris, etc. i contraprestació total.

- Base imposable.

- Tipus tributari i quota repercutible.

- Lloc i data d'emissió.

- Dades del registre mercantil de l'expedidor.

L'art. 24 del Codi de Comerç assenyala que els empresaris individuals, societats i entitats subjectes a inscripció obligatòria faran constar en tota la seva documentació, correspondència, notes de comanda i factures, el domicili i les dades identificadores de la seva inscripció en el Registre Mercantil. Les societats mercantils i altres entitats faran constar, a més, la seva forma jurídica i, si escau, la situació de liquidació en què es trobin.

A les factures la descripció de l'operació haurà d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de la facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l'actuació subvencionada. No són suficients referències genèriques o no quantificades, com “organització campionat”, “material esportiu”, “promoció”, “serveis professionals”, etc.

Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, caldrà adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'haurà de poder verificar el preu unitari de l'operació.

Son elegibles les denominades “factures electròniques” (no confondre amb qualsevol document tramès per mitjans electrònics i telemàtics) entre el perceptor de la subvenció i els seus subministradors o prestadors de serveis. Les especificacions les podeu trobar a http://www.facturae.es/.

Les factures i els documents amb esmenes o modificats manualment no tenen consideració com a elegibles als efectes de justificar la subvenció.

12.6 Despeses no subvencionables

En cap cas es consideren despeses subvencionables:

a) Els interessos deutors dels comptes bancaris.

b) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.

c) Les despeses de procediments judicials.

d) Despeses de garantia bancària.

e) Despeses d'assegurances obligatòries o voluntàries.

f) Les retencions de l'impost de la renda de les persones físiques.

g) Despeses d'indemnitzacions per acomiadament (incloses les pactades) ni les bestretes al personal.

h) Quotes de la seguretat social, ni de cap altre règim de previsió.

i) Despeses protocol·làries: begudes alcohòliques, tabac, multes i sancions, obsequis, regals, dinars de “treball”, banquets, “gales” actes de recepció o cloenda, atencions protocol·làries o representatives, obsequis, etc.

j) Les denominades “auto factures” (utilització de mitjans i recursos propis del beneficiari, de la mateixa entitat perceptora de l'ajut o de tercers participats pel mateix).

12.7 Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d'aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d'altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.

12.8 Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.

12.9 El model de compte justificatiu és posarà a disposició de les persones interessades el dia següent de la notificació de les subvencions atorgades, en la pàgina web de la Direcció General d'Esports.

12.10Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de quinze dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva presentació de la justificació de la subvenció.

13. Contraprestacions econòmiques a persones físiques

13.1 Atès l'article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació.

13.2 Salaris

Es podran justificar els corresponents a les persones subjectes a una relació laboral amb la federació esportiva. Aquesta justificació es farà mitjançant el rebut o nòmina amb el brut rebut per la persona treballadora, més el corresponent TC amb les despeses de quotes de la SS.

No són elegibles salaris de persones en què la nòmina hi consti una activitat i portin a terme una de diferent, o amb retribucions superiors a tres vegades el sou mínim interprofessional de 2025.

Per justificar el pagament de les nòmines i dels TC caldrà aportar:

a) Transferència bancària que identifiqui al destinatari, l'import i la data. No és vàlida l'ordre de pagament, sinó el justificant bancari o certificat de l'entitat financera on hi consti la informació.

b) Si els justificants de pagament son globals, es presentarà el desglossament per treballador a la identificació del nombre de remesa, data, nom del treballador i nòmina pagada i import.

13.3 Pagaments a professionals independents

Podran ser elegibles les despeses netes i IVA no deduït, d'arrendaments de serveis professionals que estiguin donats d'alta en l'IAE. La justificació d'aquests pagaments es farà individualment per cada servei prestat i pel líquid rebut, mitjançant la corresponent factura o minuta, amb còpia del contracte d'arrendament de serveis o un altre document que determini el servei a prestar i la remuneració. En tots els casos caldrà practicar la retenció en concepte d'IRPF, i aplicar l'IVA quan es calgui, tenint en compte les previsions de l'article 40.8 del Text refós de la Llei de subvencions.

13 4 Personal voluntari

13.4.1 S'entén per voluntariat el conjunt d'accions i activitats d'interès general desenvolupades per persones físiques i que reuneixin els requisits següents:

a) Que tinguin caràcter solidari i altruista.

b) Que tinguin una realització lliure i voluntària.

c) Que es duguin a terme sense contraprestació econòmica o material, sens perjudici del possible rescabalament de les despeses que l'acció voluntària els pugui ocasionar, si ho acorden així en el document de compromís.

Només podran percebre el reemborsament de les despeses ocasionades en l'exercici de l'activitat voluntària.

13.4.2. Límits d'aquestes despeses

a) Amb caràcter general, si es tracta de qualsevol despesa relacionada amb una compra (material, per exemple) destinada a l'exercici de l'acció voluntària i que ha avançat de la seva butxaca la persona voluntària, l'abonament de la despesa es realitzarà previ lliurament de factura corresponent (en cap cas notes, tiquets, rebuts).

 

​​​​​​​b) En un segon aspecte, roba, vestuari o recursos accessoris de seguretat necessari per al desenvolupament de l'activitat voluntària o bé el subministra la mateixa federació esportiva o bé, si és la pròpia persona voluntària la que realitza la compra es justificarà i abonarà la despesa amb les mateixes condicions que l'apartat anterior, és a dir, amb el lliurament de la factura i comprovació que efectivament disposa d'aquest vestidor. Fins a un límit màxim de 200,00€ per cada entrenador.

c) Despeses de locomoció: cal justificar la realitat del desplaçament i la seva vinculació amb el programa de seguiment o tecnificació esportiva i la seva col·laboració voluntària. Si s'utilitza un vehicle propi (que haurà d'estar especificat, model i matrícula) l'import màxim és el resultat de multiplicar 0,19 € pel nombre de quilòmetres recorreguts. Si es tracta de transport públic caldrà justificar amb factures, bitllets o documents equivalents. En aquestes despeses podem incloure també despeses de peatges, aparcaments o altres relacionats amb el desplaçament.

d) Despeses de manutenció són els normals a compensar per dinar en bars, restaurant i altres establiments d'hostaleria realitzats en municipi diferent del lloc de treball habitual del / a perceptor / a i de què constitueixi la seva residència. Si en canvi és en el mateix municipi s'haurà de demostrar que l'horari de l'acció voluntària fa impossible el desplaçament a el domicili particular, i que aquest horari té sentit per a l'activitat que es realitza.

Aquestes despeses de manutenció tenen uns límits: si no hi ha pernocta 26,67 €/dia, si hi ha pernocta 53,34 €/dia.

e) Juntament amb les factures i el justificant de l'abonament s'ha d'emplenar un full de liquidació de despeses on s'ha de explicar el motiu de la despesa, l'activitat relacionada, data i persona voluntària participants, que estigui signat tant per la federació esportiva com per la persona voluntària.

14. Altres requisits generals

14.1 Les subvencions rebudes són compatibles amb d'altres destinades a la mateixa finalitat i atorgades per altres administracions públiques o ens públics i privats d'àmbit territorial, nacional, estatal, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que no ultrapassin el 100 % del cost en quantia equivalent a l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat subvencionada. En tot cas, si les entitats beneficiàries obtenen un ajut addicional, la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports revocarà la subvenció atorgada per a la mateixa finalitat en quantia equivalent a l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat subvencionada.

14.2 Per dur a terme l'activitat subvencionada, es pot subcontractar amb el límit màxim del 50 % de l'import de la subvenció atorgada d'acord amb el que disposen l'article 29 de la Llei 38/2003 general de subvencions i l'article 68 del Reglament d'aquesta, tenint en compte que quan l'activitat concertada amb tercers excedeixi el 20 % de l'import de la subvenció i aquest import sigui superior a 60.000 € la subcontractació estarà sotmesa al compliment dels requisits següents:

a) Que el contracte es faci per escrit.

b) Que prèviament el conseller de Turisme, Cultura i Esports l'hagi autoritzat, en funció de la documentació que lliuri el perceptor de la subvenció, sempre abans de presentar el compte justificatiu.

Un contracte no es pot fraccionar per disminuir- ne la quantia i eludir el compliment dels requisits exigits anteriorment.

15. Obligacions de les entitats beneficiàries

Són obligacions de les entitats beneficiàries dels ajuts:

– Comunicar, mitjançant un escrit adreçat al conseller de Turisme, Cultura i Esports, que s'accepta la proposta de resolució de la subvenció o bé que s'hi renuncia. Es considera que la persona beneficiària desisteix de la proposta si no manifesta l'acceptació en termini.

– Dur a terme l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajut en el termini establert i complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.

– Justificar la realització de l'activitat objecte de l'ajut i també complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.

– Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que corresponguin de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes i altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests els requereixin amb relació als ajuts concedits.

– Comunicar a l'òrgan concedent la sol·licitud o l'obtenció de subvencions o ajuts per la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional o internacional. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de la subvenció concedida.

– Comunicar immediatament al conseller de Turisme, Cultura i Esports qualsevol eventualitat que alteri o dificulti greument el desenvolupament del projecte objecte de l'ajut.

– Estar al corrent de les obligacions tributàries o de qualsevol naturalesa, amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

– Conservar els justificants de les despeses corresponents a l'activitat subvencionada durant 5 anys i posar- los a disposició de la Conselleria quan aquesta els sol·liciti.

– Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per concedir la subvenció, en el termini de quinze dies hàbils.

– Adoptar les mesures de difusió previstes a la normativa.

– Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, si escau, les bases reguladores.

– Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

16. Revocació

S'ha de revocar la concessió de la subvenció quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió.

17. Liquidació de la subvenció

17.1. La liquidació i el pagament de la subvenció s'ha de dictar i notificar dins el termini de dos mesos, a comptar des de la presentació de la justificació per la persona o entitat interessada o, si s'escau, des de l'endemà del termini màxim per presentar- la, sens perjudici que, prèviament, s'hagi de requerir a la persona o entitat interessada perquè la presenti en un termini addicional de quinze dies improrrogables.

17.2. La liquidació de la subvenció s'ha de dictar en el marc de les actuacions de comprovació, i constitueix un pressupost de l'obligació de pagament total o parcial que, si s'escau, correspongui a favor de la persona o entitat interessada i a càrrec de l'administració concedent, com també, si s'escau, de l'inici pel conseller de Turisme, Cultura i Esports i a instància de la Direcció General d'Esports del procediment de revocació o de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida i no justificada totalment o parcialment que preveuen els articles 43 i 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

En tot cas, la liquidació de la subvenció no impedeix ni afecta la realització d'altres actuacions ulteriors de control intern o extern previstes en aquesta llei i en la resta de la legislació aplicable per part dels òrgans competents en cada cas, amb l'abast i les conseqüències jurídiques corresponents.

17.3. Sens perjudici del que estableix l'apartat 17.1, quan la liquidació de la subvenció no es dicti i notifiqui dins els primers nou mesos no s'han d'exigir els interessos de demora que es meritin entre l'endemà d'aquests nou primers mesos i l'inici d'un eventual procediment de reintegrament.

Per al còmput d'aquests nou mesos no s'han de tenir en compte els períodes d'interrupció justificada de les actuacions de comprovació ni les dilacions que es puguin produir per causes no imputables a l'administració concedent, sempre que es documentin de manera adequada fent constar les dades d'inici i acabament de cada període, per dies naturals, i el motiu de la interrupció o la dilació.

18. Reintegrament

18.1 Com a conseqüència de la revocació s'ha de reintegrar totalment o parcialment l'import de l'ajut obtingut i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:

a) L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajut.

b) L'obtenció de l'ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o l'alteració de les condicions tingudes en compte per concedir- lo, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.

c) L'incompliment greu de l'obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.

d) La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.

e) La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.

f) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.

18.2 Per al reintegrament, s'ha d'aplicar el procediment que determina a aquest efecte l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

18.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

19. Règim d'infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dóna lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establertes legalment.

20. Inspecció

D'acord amb el que disposa aquesta convocatòria, els ajuts que concedeix la Conselleria de Turisme, Cultura i Esportss'han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent d'aplicació.

21. Protecció de dades

En el cas que l'objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, els beneficiaris han de complir amb la normativa corresponent, tot adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

22. Normativa aplicable

En tot el que no disposa aquesta convocatòria, s'ha d'aplicar l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23 de 16 de febrer); el Text refós de la Llei de Subvencions de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; i la resta de la normativa aplicable.