Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
SOCIETAT MUNICIPAL D'APARCAMENTS I PROJECTES
Núm. 529890
Bases especifiques de la convocatòria mitjançant concurs-oposició de 1 plaça de personal enginyer tècnic de telecomunicacions
Versió PDF
BASES REGULADORES:
I. DISPOSICIONS GENERALS
1.1 OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte de les presents bases és la convocatòria de 1 plaça de personal fix ENGINYER TÈCNIC DE TELECOMUNICACIONS.
Aquest procés es regirà per el que ve disposat a les presentes bases de la convocatòria i a les bases generals de processos selectius de personal fix de l'SMAP.
1.2 Característiques del lloc de treball:
1.3 Regim de treball
L'horari de treball és a jornada completa, en horari de dematí, de dilluns a divendres.
1.4 Funcions i responsabilitats.
Missió: Personal en possessió d'un títol de grau mitjà expedit per una Escola Tècnica o Facultat Universitària, i que baix las directives de la direcció de l'Empresa i utilitzant els mitjans operatius i informàtics que se li assignin, executa de forma habitual les funcions tècniques i específiques determinades. Pot tenir assignada la responsabilitat de la organització, gestió i coordinació del personal de que d'ell depèn.
Funciones:
Aquestes funcions procuren descriure la naturalesa i el nivell de treball general exercit por el personal assignat a aquest lloc de treball. No és una llista exhaustiva ni excloent de totes les responsabilitats, funcions i destreses requerides per al treball
II. REQUISITS PER LES PERSONES ASPIRANTS.
2.1 REQUISITS GENERALS
2.2 REQUISITS ESPECÍFICS
1. Estar en possessió de la titulació relativa a Estudis Universitaris de grau mitjà, branca Enginyeria Tècnica o equivalent de Telecomunicacions. En el cas de titulacions equivalents s'haurà d'aportar mitjà de prova que acrediti l'equivalència. En el cas de titulacions obtengudes a l'estranger, haurà d'estar en possessió de la credencial que acrediti la seva homologació.
Las condicions i requisits establerts d'aquestes bases hauran de posseir-se durant la presentació de les sol·licituds i mantenir-se fins el moment de la incorporació a la plaça vacant.
Las persones aspirants hauran de reunir els requisits abans indicats dins del termini de presentació de sol·licitud i no haver perdut cap dels requisits en el moment de la contractació.
En qualsevol moment que l'SMAP esbrini o constati de manera fefaent la manca dels requisits o la falsedat en la documentació o declaració presentada, l'aspirant serà exclòs immediatament del procés, i en cas de estar contractat serà acomiadat disciplinàriament sense perjudici de la responsabilitat en que hagi incorregut per falsedat, reservant-se l'SMAP, les accions legals pertinents.
III. TRIBUNAL QUALIFICADOR.
3.1 Composició
El Tribunal qualificador estarà composat per els següents membres:
Se hauran d'abstenir i no podran formar part dels tribunals les persones que tenguin una relació d'amistat o enemistat manifesta, o vincle matrimonial o situació de fet assimilable, i el parentesc de consanguinitat dins del quart grau o d'afinitat dins del segon, amb qualsevol de les persones interessades.
3.2 Funcions
Las funcions del Tribunal seran les establertes a les bases generals i en concreto:
El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per el bon ordre del procés per concurs oposició en tot lo no previst a les bases genèriques i/o especifiques.
El Tribunal, si així ho consideras oportú, podrà dirigir-se als aspirants mitjançantls comptes de correu electrònic facilitades a la seva sol·licitud, per la resolució de les seves al·legacions, reclamacions o peticions, essent el candidat aspirant el responsable que les dades facilitades siguin correctes.
Si en qualsevol moment del procés de selecció el Tribunal te coneixement de la no veracitat de qualcuna dada aportada per un aspirant, suposarà l'exclusió automàtica del procés selectiu.
IV. SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ I SEGUIMENT DEL PROCÉS.
4.1 Sol·licituds
La presentació de la sol·licitud per participar en el present procés selectiu implica l'acceptació tant de les bases generals com de les presents bases especifiques en la totalitat del seu contengut, entenent-se per tant que la persona aspirant és coneixedora del procediment, terminis i requisits que es contenen en aquestes bases reguladores, així com dels drets i obligacions que l'assisteixen durant el desenvolupament del procés.
La sol·licitud d'inscripció es farà mitjançant l'enllaç disponible a la pàgina web de l'SMAP al portal d'ofertes d'ocupació pública de l'SMAP https://smappalma.sedipualba.es/carpetaciudadana/tramite.aspx?idtramite=14213 . Les persones interessades hauran de inscriure's i omplir la sol·licitud de forma telemàtica mitjançant l'aplicació disponible a la pàgina web de l'SMAP, essent necessari estar en disposició de identificació i autenticació mitjançant certificat digital.
Totes les persones interessades i que reuneixin els requisits per optar a les places, hauran de presentar la sol·licitud, en els 10 dies hàbils següents al de la publicació al BOIB mitjançant la plataforma a la que es pot accedir des de la pàgina web de l'SMAP https://www.mobipalma.mobi/es/smap-oferta-publica-de-treball/ , seguint les passes i instruccions que s'indiquen i adjuntant la documentació sol·licitada. El termini de inscripció se indicarà a les bases de la convocatòria i en el portal d'ofertes d'ocupació pública de l'SMAP
4.2 Documentació a presentar.
Tota persona interessada, per poder ser admesa al procés de selecció a la present categoria, haurà de presentar, mitjançant el portal d'ofertes d'ocupació pública de SMAP, copia escanejada llegible en format .PDF dels documents que es relacionen en aquest apartat. La documentació ha de presentar-se escanejada per les dues cares. La documentació haurà de presentar-se obligatoriament en format -.pdf. No s'admeten formats de text, Excel o imatges (-.jpg, -.jpeg, -.gif, -.bmp, -.tiff, -.png, etc.). La persona candidata és la única responsable de que els arxius que remet siguin totalment llegibles. Els arxius que no s'obrin o no es puguin descarregar seran considerats com a no rebuts.
Els arxius que s'adjuntin a la sol·licitud de participació hauran de anomenar-se de forma clara segons el seu contengut i presentar-se segons s'indiqui en el procés de sol·licitud.
La documentació a presentar és:
Sol·licitud realitzada mitjançant el portal d'ofertes d'ocupació pública de l'SMAP.
Document nacional de identitat o, en cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu (NIE, passaport o targeta de residència)
Títols exigits a la convocatòria (anvers i revers) com a requisit.
Certificats de funcions en treballs anteriors, signats i segellats per la direcció o responsable del departament corresponent on hi consti: nom, llinatges i DNI-NIE de la persona aspirant, període treballat, càrrec ocupat i funcions realitzades, per acreditar el requisit d'experiència mínima, de la experiència computable com mèrits. De no quedar suficientment acreditada l'experiència, no es donarà per complit el requisit.
Acreditació del nivell de llengua catalana, dels cursos, acciones formatives, certificat i/o diplomes que s'aportin com a mèrit (anvers i revers en tots els casos). El nivell de llengua catalana pot acreditar-se mitjançant certificat oficial o de nivell superior, o els documents considerats equivalents per l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de Febrer de 2013 (BOIB núm. 34 de 12 de Març de 2013), per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut. També es poden acreditar mitjançant la homologació dels estudis de llengua catalana establerta a l'Ordre de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de Juliol de 2014 (BOIB núm. 115, de 26 d'Agost de 2014) per la qual es regulen la homologació dels estudis de llengua catalana de l'Educació Secundària obligatòria i del Batxiller amb els certificats de coneixements de llengua catalana de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats.
Currículum actualitzat.
Informe de vida laboral actualitzat.
Juntament amb la inscripció, s'haurà de presentar la documentació referida als requisits i als mèrits.
Al presentar la seva sol·licitud, la persona aspirant dona el seu consentiment per que el Tribunal realitzi, si ho considera necessari, les comprovacions oportunes damunt les dades aportades
4.3. Seguiment del procés
Totes les publicacions de aquest procés es faran mitjançant el portal d'ofertes de ocupació pública de l'SMAP, accessible des de la pàgina web de l'SMAP, i les al·legacions/impugnacions o sol·licituds de revisió que hi pugui haver, es remetran per correu electrònic seleccio@smap.palma.cat . En atenció a l'acompliment de la normativa de protecció de dades i de les recomanacions de les autoritats de control en protecció de dades, tots els llistats es publicaran al web de l'SMAP en el mode que ve establert a l'apartat 5 punt 2) de les bases generals.
V. DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU
La puntuació global del concurs oposició ha de resultar de les puntuacions a les fases de oposició i concurs, essent d'un 70% per la fase d'oposició i d'un 30% la fase concurs, amb una puntuació final de entre 0 i 70 punts per la fase de oposició i de entre 0 i 30 per la de concurs.
5.1 TEST PSICOTÈCNIC
Per la realització d'aquesta prova, l'SMAP podrà contractar un tècnic extern amb experiència en la realització d'aquest tipus de proves.
El resultat serà APTE o NO APTE, i tendrà caràcter eliminatori. Dit resultat provisional es publicarà al web de l'SMAP, obrint-se un termini de TRES DIES HÀBILS (dissabtes exclosos) a comptar a partir del primer dia hàbil següent al de la publicació dels resultats provisionals, per la presentació de reclamacions o al·legacions. Les al·legacions i reclamacions que es puguin rebre seran resoltes por el tècnic extern que es contracti a l'efecte.
Una vegada expirat el termini, i resoltes les reclamacions i al·legacions que puguin haver-se rebut, els resultats provisionals passaran a considerar-se definitius i les candidatures que hagin superat la prova es consideraran aptes per continuar en el procés, mentre que les que hagin resultat no aptes quedaran excloses del procediment de selecció.
5.2 FASE OPOSICIÓ
La fase d'oposició constarà d'un únic exercici, amb caràcter eliminatori amb una prova tipus test de un temari referit únicament a la part general. Les preguntes estaran distribuïdes de manera equilibrada entre els diferents temes. Seran 50 preguntes, cada una de les quals tendrà tres possibles respostes, i només una serà la correcta. Les respostes correctes es valoraran en positiu, i les respostes no contestades o errònies no tendran cap tipus de penalització. Totes les preguntes es correspondran al contengut del temari complet de la oposició.
Per superar la prova serà necessari obtenir una puntuació mínima del 50% (35 punts) de la puntuació total.
En el cas que s'acordi anular qualcuna pregunta per que el plantejament és incorrecte, per que totes les respostes plantejades son incorrectes o per que n'hi ha mes d'una correcte, o també per que no hi ha coincidència substancial entre la formulació de les preguntes en les dues versions ofertes en les llengües oficials de la Comunitat Autònoma, el Tribunal establirà al mateix acord la substitució, a l'efecte del càlcul de la qualificació resultant, i així sucessivament, d'acord amb l'ordre en que figuren al qüestionari.
El tribunal podrà acordar l‘anulació de qualcuna o qualcunes de les preguntes durant la realització de l'exercici o be com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També podrà anular preguntes si es detecta d'ofici un error material, de fet o aritmètic en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici.
Si una vegada duita a terme la operació anterior el Tribunal acorda anular qualcuna pregunta mes, el valor de cada pregunta s'ajustarà per que la puntuació màxima sigui de 70 punts.
El temari ve especificat a l'annex I d'aquestes bases.
5.3 CONCURS DE MÈRITS.
La puntuació màxima d'aquesta fase serà de 30 punts i els mèrits es valoraran fins la data en que finalitza el termini per presentar sol·licituds.
El barem de puntuació dels mèrits i la distribució dels 30 punts com a màxim és el següent:
a. Experiència professional: Fins un màxim de 20 punts.
b. Altres mèrits: Fins un màxim de 10 punts.
b.1. Formació reglada relacionada amb el lloc de treball: Fins un màxim de 2,5 punts:
̶ Possessió de titulacions acadèmiques oficials de nivell superior a la requerida i relacionades amb les funcions de la plaça objecte de la convocatòria: 1 punt.
̶ Per cada títol de postgrau (màster propi, especialista universitari, expert universitari, diploma universitari, curs d'actualització universitari o equivalent) relacionats directament amb les funciones de la plaça objecte de la convocatòria:
b.2. Formació no reglada i cursos relacionats amb el lloc de treball: fins un màxim de 5 punts:
̶ Per les convocatòries de llocs de treball dirigides a personal operari o operaria, els cursos o les accions formatives d'aquest apartat es valoraran a raó de 0,045 punts per hora.
̶ Per les convocatòries de llocs de treball dirigides a personal administratiu, tècnic i de direcció, els cursos o les accions formatives d'aquest apartat es valoraran:
b.3. Nivell acreditat oficialment de idioma català: fins un màxim de 2,5 punts.
̶ Per la possessió del certificat de nivell B2: 0,5 punts.
̶ Per un certificat de nivell superior al B2: 2 punts (només s'atorgarà puntuació per el certificat que acrediti major nivell).
VI. PUNTUACIÓ FINAL
La puntuació final del procés selectiu vendrà determinada per la suma total de la fase d'oposició i la fase de concurs.
En cas d'empat, d'acord amb les bases generals, aquest es resoldrà atenent als següents criteris:
Abans de la incorporació efectiva al lloc de treball com a personal laboral fix, les persones que hagin presentat còpia de la documentació relativa al procés selectiu, seran requerides per aportar la documentació original o copia compulsada. La no presentació suposarà l'exclusió del procediment i la impossibilitat de ser nomenat personal laboral fix.
Las persones candidates que poguessin aspirar a ocupar la plaça vacant seran citades al servei mèdic el qual, una vegada realitzat el reconeixement i proves addicionals necessàries realitzades, indicarà l'aptitud o no dels qui aspiren a la plaça; si la persona candidata és declarada apta i sense restriccions tendran caràcter de definitius els resultats finals obtenguts.
Una vegada incorporada la persona guanyadora, haurà de superar el període de prova establert al conveni col·lectiu. En cas de renuncia a la plaça, no superació del període de prova, o per qualsevol circumstancia anàloga, que impliqui que la persona guanyadora no ocupi la plaça, ocuparà el seu lloc la següent persona del llistat definitiu.
VII. BORSA DE TREBALL
Una vegada finalitzat el concurs, totes les persones que hagin superat satisfactòriament el mateix, seran integrades en una llista – anomenada borsa de treball – per ordre de major o menor puntuació obtenguda al concurs, a càrrec de la qual es podran efectuar crides segons les necessitats de caràcter temporal de l'Empresa.
La borsa de treball tendrà una vigència de dos anys, a comptar des de la data de publicació de l'acta final del concurs, llevat que es dugui a terme un nou procés selectiu a la mateixa categoria i/o plaça que la substitueixi.
VIII. PUBLICACIÓ, COMUNICACIONS i TERMINIS.
Totes les comunicacions sobre processos selectius de concurs es publicaran a la pàgina web de l'SMAP.
Per el còmput dels terminis reflectits com a dies hàbils a les presentes bases, s'entendran els compresos entre el dilluns i el divendres, per la qual cosa el dissabte es considera dia no hàbil. Els dies naturals s'entendran els compresos entre dilluns i diumenge.
IX. TERMINI D'IMPUGNACIÓ DE LES BASES
Queda establert un termini de impugnació de les presents bases d'un mes a comptar des de la data de la seva publicació.
X. INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES.
|
RESPONSABLE |
SMAP |
|
DELEGAT DE PROTECCIÓ DE DADES |
dpd@smap.palma.cat |
|
FINALITAT |
Gestionar els processos selectius regulats a les presents bases i avaluar els perfils dels candidats amb la finalitat de cobrir les necessitats dels llocs vacants. |
|
LEGITIMACIÓ |
La participació en aquests processos selectius implica l'acceptació plena per les persones sol·licitants de les presents bases, essent necessari el tractament de les seves dades i la publicació de resultats en els mitjans que l'Empresa consideri, d'acord a les obligacions legals imposades com empresa pública i al ser necessàries per poder participar en aquest procés inscrit voluntàriament per l'interessat. La legitimitat del tractament està basada en el desenvolupament de la relació precontractual, el compliment de les obligacions legals i l'interès legítim de l'SMAP als efectes de comprovar la veracitat de la documentació presentada. |
|
DESTINATARIS |
No es cediran dades a tercers, excepte obligació legal i que es derivi de les obligacions de transparència. |
|
DRETS |
Accedir a les dades, rectificar-les i suprimir-les, així com a oposar-se al seu tractament o a sol·licitar la portabilitat i limitació. Aquestes peticions s'han de realitzar mitjançant comunicació escrita a la seu física o electrònica de l'SMAP a dpo@smap.palma.cat Així mateix també pot posar-se en contacte amb el Delegat d'aquesta Entitat dpo@smap.palma.cat o presentar una denuncia davant l'Agencia Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament no s'ha realitzat de forma correcta. |
Palma, 24 de juliol de 2025
La gerente Lydia Pérez Martínez
ANNEX I
TEMA 1. Codi de Conducta de l'SMAP.
TEMA 2.- Protocol d'assetjament a l'SMAP.
TEMA 3.- Drets i obligacions de l'empresa i dels treballadors en matèria de prevenció de riscs laborals. Llei 31/1995, de 8 de Novembre, de Prevenció de Riscs Laborals, Capítol III (articles 14 a 29).
TEMA 4.- Manual de l'Usuari del Portal Horari de l'SMAP.
TEMA 5.- Llei 11/2022, de 28 de Juny, General de Telecomunicacions.
TEMA 6.- Real Decret 244/2010, de 5 de Març, per el que s'aprova el Reglament Regulador de l'Activitat de Instal·lació i Manteniment d'Equips i Sistemes de Telecomunicació.
TEMA 7.- Reglament regulador de les infraestructures comuns de telecomunicacions (ICT) per l'accés als serveis de telecomunicació a l'interior de les edificacions: Real Decret 346/2011, de 11 de Març i Ordre ITC/1644/2011, de 10 de Juny.
TEMA 8.- Ordre ITC/1142/2010, de 29 d'Abril, por la qual es desenvolupa el Reglament Regulador de l'Activitat de Instal·lació y Manteniment d'Equips y Sistemes de Telecomunicació.
TEMA 9.- Ordre ECE/983/2019, de 26 de Setembre, por la qual es regulen les característiques de reacció al foc dels cables de telecomunicacions a l'interior de les edificacions.
TEMA 10.- Llei 9/2017, de 8 de Novembre, de Contractes del Sector Públic.
TEMA 11.- Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) de Palma.
TEMA 12.- Conveni Col·lectiu per el personal de l'SMAP.