Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)
Núm. 528453
Notificació de Resolució de modificació de la revocació de les ajudes, TR de data 08 de juliol de 2025 de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 26 d’abril de 2023, per la qual s’aprova la convocatòria de les ajudes destinades al foment de les trampes massives i/o confusió sexual com a alternativa a la lluita química, per l’any 2023
Versió PDF
L'apartat 8.3. de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 26 d'abril de 2023 per la qual s'aprova la convocatòria de les ajudes destinades al foment de les trampes massives i/o confusió sexual com a alternativa a la lluita qúimica, per l'any 2023, especifica que la resolució expressa es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears d'acord amb els termes que preveu l'article 45.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Els expedients han estat tramitats pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) en compliment del que disposa l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA, en data 08 de juliol de 2025 va signar la següent resolució.
«INFORME / PROPOSTA RESOLUCIÓ /RESOLUCIÓ DE MODIFICACIÓ DE LA REVOCACIÓ
Pla estratègic de la PAC 2023-2027 PEPAC
Mesura 65017_01- Foment de les trampes massives i/o confusió sexual com a alternativa a la lluita química
Convocatòria 2023- Anualitat 2023
Document:resolució
Codi SIA: 3013421
Emissor: Codi DIR3A04026954
Data: 04/07/2025
Codi DBNS:6900951
Antecedents
1. En data 6 d'abril de 2023, es publica en el BOIB núm. 43, l'Ordre de la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc de les intervencions per al desenvolupament rural de les Illes Balears 2023-2027
2. En data 29 d'abril de 2023, es va publicar el BOIB núm. 55 la Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual s'aprova, per l'any 2023, la convocatòria d'ajudes destinades al foment de les trampes massives i/o confusió sexual com a alternativa a la lluita química.
3. En data 30 de maig de 2023, es publica en el BOIB núm. 71, la Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es modifica la Resolució de la presidenta del FOGAIBA de 27 de febrer de 2023, de convocatòria, per a l'any 2023, dels ajuts corresponents a les intervencions en forma de pagaments directes que preveu el Pla estratègic de la PAC (PEPAC), així com altres resolucions de convocatòria d'ajuts que preveuen les intervencions al desenvolupament rural.
4. En data 25 de gener de 2024, es publica en el BOIB núm. 12, la Resolució del President del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es modifiquen diverses convocatòries de subvencions del FOGAIBA, corresponents a les intervencions que preveu el Pla estratègic de la PAC2023-2027 d'Espanya (PEPAC), per l'ajuda de la Unió finançada pel FEGA i pel FEADER
5. En data 27 d'abril de 2023 els beneficiaris: Isabel Maria Vicens, Tomàtiga de Ramellet de Mallorca, S.L., Ca'n Vicens, S.L. i Bona Sembra Sociedad Cooperativa va presentar sol·licitud per acollir-se a la línia d'ajuda de trampes cromotròpiques per mosques blanques , minadors de fulla, trips i tuta absoluta per l'any 2023 subvencionada per part de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural.
6. En data 29 de juny de 2023 els beneficiaris: Isabel Maria Vicens, Tomàtiga de Ramellet de Mallorca, S.L., Ca'n Vicens, S.L. i Bona Sembra Sociedad Cooperativa presenten la sol·licitud única mitjançant la plataforma de Sistema de Gestió d'Ajudes, SGA.
7. En data 22 de gener de 2024 es va fer una segona notificació de deficiències per totes les línies TRAMPES MASSIVES I/O CONFUSIÓ SEXUAL6517_01; LLUITA BIOLÒGICA 6517_02 i SOLARITZACIÓ 6517_03 i tots els beneficiaris de les tres línies.
8. En data 27 d'abril de 2024, es publica el BOIB núm. 56 la Resolució de Concessió als beneficiaris a l'empara de la Resolució del president del Fons de Garantia agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 26 d'abril de 2023, per la qual s'aprova la convocatòria de les ajudes destinades al foment de les trampes massives i/o confusió sexual com a alternatives a la lluita química, per l'any 2023.
8. En data 13 de maig de 2024 es va publicar la proposta provisional de revocació de concessió de la primera anualitat pels beneficiaris: Isabel Maria Vicens, Tomàtiga de Ramellet de Mallorca, S.L., Ca'n Vicens, S.L. i Bona Sembra Sociedad Cooperativa.
9. En data 30 de maig 2024 els beneficiaris: Isabel Maria Vicens, Tomàtiga de Ramellet de Mallorca, S.L., Ca'n Vicens, S.L. i Bona Sembra Sociedad Cooperativa presenten al·legacions a la proposta provisional de revocació de concessió parcial de la primera anualitat de la línia de trampes massives i/o confusió. Un cop revisades les al·legacions,aquestes no s'acceptaran perquè en fase de revocació no es pot tenir en compte una modificació substancial del programa de lluita quan aquesta s'hauria d'haver duit a terme dins el període de presentació de sol·licitud d'ajuda o en posterioritat, en el tràmit d'esmena de deficiències que és en el moment en que ha de quedar detallat el programa i totes les actuacions pertinents i relacionades amb el cicle de cultiu. Les trampes del programa ja han estat subvencionades per la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural i, com ja s'ha esmentat la inversió inicial no és pot ampliar.
10. En data 29 de juny de 2024 es publica en el BOIB núm. 86 la resolució de revocació de concessió de la primera anualitat de la convocatòria de Foment de les trampes massives i/o confusió sexual com a alternativa a la lluita química.
11. Atès que a n'aquesta resolució anteriorment esmentada s'ha trobat un error a l'annex I del BOIB núm 86, per tal d'esmenar les errades detectades, es modifica l'annex I de la revocació incorporant els cofinançaments degudament detallats. (Veure l'annex I modificat)
Fonaments de dret
1. Resolució de la Presidenta del fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 29 d'abril de 2023 per la qual s'aprova la convocatòria per a l'any 2023 al Foment de les trampes massives i/o confusió sexual com a alternativa a la lluita química.
2. L'ordre 10/2023 de la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació, de 5 d'abril de 2023, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc de les intervencions per al desenvolupament rural de les Illes Balears 2023-2027.
3. Artícle 20 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de Desembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de Subvencions on diu que quan es tracti de subvencions compatibles, concedides a un mateix beneficiari per a la mateixa finalitat, l'import no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o conjuntament amb subvencions o ajudes de la mateixa administració o d'altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat que el beneficiari ha de realitzar o el valor de la situació objecte de finançament.
4. Art 109.2 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
Informe i proposta de resolució
Per tot això, s'informa i es proposa al vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA que dicti una resolució en els termes següents:
1. Modificar l'annex I del BOIB núm 86, publicat en data 29 de juny de 2024, per l'annex I de l'acutal resolució on surten detallats els imports cofinançats a revocar.
2. Notificar la resolució als interessats en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució -que no exhaureix la via administrativa- es pot interposar recurs d'alçada davant el conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El cap de Secció XVI d'Ajudes per al Desenvolupament Rural
Antonio Barceló Avila
Per suplència de la Cap de Secció II d'ajudes al Desenvolupament Rural (BOIB núm. 94 de 15/07/2021)
Conforme amb l'informe, es proposa
La cap del Servei d'Ajudes per al Desenvolupament Rural
Gema Canós Franch
Conforme amb la proposta, en dict resolució
El vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA
Fernando Fernández Such»
ANNEX I Modificació de la resolució de revocació_1era anualitat 2023 (Trampeig_2023_2023)
|
Nº EXP INT |
CIF/NIF |
NOM/RAÓ SOCIAL |
GRUP DE CULTIU |
IMPORT ANUAL A REVOCAR |
IMPORTE FEADER54% (2023-2024) |
IMPORTE AGE 10,80% (2023-2024) |
IMPORTE CAIB 35,20% (2023-2024) |
MOTIU DE REDUCCIÓ |
||
|
1 |
***3759** |
VICENS |
GELABERT |
ISABEL Mª |
HALL |
1.496,00 € |
807,84 € |
161,57 € |
526,59 € |
Doble financiació: Artícle 20 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de Desembre |
|
2 |
B57816308 |
TOMATIGA DE RAMALLET DE MALLORCA, S.L. |
HALL |
6.744,00 € |
3.641,76 € |
728,35 € |
2.373,89 € |
Doble financiació: Artícle 20 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de Desembre |
||
|
3 |
B04198974 |
CAN VICENS, S.L. |
HALL |
7.200,00 € |
3.888,00 € |
777,60 € |
2.534,40 € |
Doble financiació: Artícle 20 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de Desembre |
||
|
4 |
F72759673 |
BONA SEMBRA SOCIEDAD COOPERATIVA |
HALL |
2.756,00 € |
1.488,24 € |
297,65 € |
970,11 € |
Doble financiació: Artícle 20 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de Desembre |
||
ANNEX II
|
CAN VICENS, S.L. |
|||
|
POLÍGON/PARCEL·LA |
SUPERFÍCIE |
SOL·LICITA AJUDA AJUDA CONSELLERIA |
SOL·LICITA AJUDA FOGAIGA-PDR |
|
40_33_36_1 |
5,7800 |
SI |
SI |
|
40_33_36_4 |
4,1400 |
SI |
SI |
|
40_33_36_10 |
3,9500 |
SI |
SI |
|
40_33_36_16 |
1,4000 |
SI |
SI |
|
40_33_36_19 |
0,0300 |
SI |
SI |
|
40_33_36_21 |
1,7300 |
SI |
SI |
|
40_33_36_24 |
1,0100 |
SI |
SI |
Rebut per part de Conselleria competent en matèria agrària han rebut 16350 trampes de diferents colors i 18500 difussors. Segons el pla i les factures que presenten l'any 2023 han comprat a l'empresa AGROMALLORCA; SCOOP 6000 trampes i 15 pots (15*500=7500)
ANNEX III
|
TOMATIGA DE RAMALLET DE MALLORCA, S.L. |
|||
|
POLÍGON/PARCEL·LA |
SUPERFICIE |
SOL·LITICA AJUDA AJUDA CONSELLERIA |
SOL·LICITA AJUDA FOGAIGA-PDR |
|
27_1_446_1 |
3,6137 |
SI |
SI |
|
27_1_428_6 |
1,1545 |
SI |
SI |
|
27_1_96_1 |
1,3276 |
SI |
SI |
|
27_1_25_1 |
2,0929 |
SI |
SI |
|
27_1_25_7 |
0,0577 |
SI |
SI |
|
27_1_25_9 |
1,7286 |
SI |
SI |
|
27_1_25_10 |
0,1201 |
SI |
SI |
|
27_1_26_1 |
2,2333 |
SI |
SI |
|
27_1_26_6 |
1,9652 |
SI |
SI |
|
27_1_26_9 |
1,6509 |
SI |
SI |
Rebut per part de Conselleria competent en matèria agrària un total de 14400 trampes de diferents característiques per mosca blanca. I 16000 difusors per Tuta Absoluta. Les factures comprades 26 pots (26*500unitat=13000) i de plaques es varen comprar 580 unitats.
ANNEX IV
|
ISABEL MARIA VICENS GELABERT |
|||
|
POLÍGON/PARCEL·LA |
SUPERFICIE |
SOL·LITICA AJUDA AJUDA CONSELLERIA |
SOL·LICITA AJUDA FOGAIGA-PDR |
|
27_8_340_7 |
3,7400 |
SI |
SI |
Rebut per part de Conselleria competent en matèria agrària 3400 trampes de diferents colors i 4000 difussors. Presenta juntament amb el pla de trampes una factura de compra 6 pots (6*500=3000).
ANNEX V
|
BONA SEMBRA |
|||
|
POLÍGON/PARCEL·LA |
SUPERFICIE |
SOL·LITICA AJUDA AJUDA CONSELLERIA |
SOL·LICITA AJUDA FOGAIGA-PDR |
|
40_34_262_16 |
6,0600 |
SI |
SI |
Rebut per part de Conselleria competent en matèria agrària 5550 trampes de diferents colors i 6500 difusors que anirien per 6 hectàrees. Per l'ajuda de Foment de Trampes al FOGAIBA presenta un pla per 19,89 hectàrees on el polígon i parcel·la 34/262_16 ja reb la subvenció per part de la Conselleria.
Palma, en data de signatura digital (25 de juliol de 2025)
El director gerent del Fogaiba Joan Josep Coll Bibiloni