Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SA POBLA

Núm. 526154
Extracte de les bases per les quals es regula l’esdeveniment “Art i copes 2025” BDNS (Identif.) 848463

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb el que es preveu en els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet el qual pot consultar-se en la Base de dades Nacional de Subvencions.

(http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index)

BASES PER LES QUALS ES REGULA ART I COPES 2025

1. Hi pot participar qualsevol artista de qualsevol nacionalitat i procedència, així com les entitats, galeries, associacions i grups que promoguin l'art. Els i les artistes podran presentar: obra pictòrica, obra escultòrica, instal·lacions o intervencions concretes a l'espai públic.

1.1. Les intervencions i les instal·lacions han d'avaluar-se tècnicament i en cap cas no podran fer malbé l'espai públic.

2. Espais per la mostra:

2.1 Espais oficials. Formen part de la mostra: Can Planes–Espais d'Art i Cultura, Es Cavallets, Fundació Joan Soler, Can Corró, Sa Congregació i Ajuntament de sa Pobla.

2.2 Espais privats adherits. Són aquells espais privats que participen amb una proposta artística pròpia.

S'estableix una comissió de selecció, que vetlarà per la qualitat de les obres i les instal·lacions a exposar i dels espais participants. Formaran aquesta comissió dos representants del món artístic i un representant de l'àrea de Cultura de l'Ajuntament de sa Pobla.

Aquesta comissió serà la responsable de la selecció d'artistes i obres participants en els espais oficials.

3. Les inscripcions es podran fer:

1.1 Dates: del 5 d'agost al 18 de setembre de 2025.

1.2 Tramitació:

1.2.1 L'Ajuntament de sa Pobla facilitarà un model únic de sol·licitud per participar en aquest premi, que s'adjunta com a annex I de la present convocatòria. Per a qualsevol informació o suport en la tramitació i seguiment de les sol·licituds cal adreçar-se a les dependències de l'Ajuntament situades a la plaça de la Constitució, 1, 07420, sa Pobla (Illes Balears).

1.1 Resposta:

1.1.1. Dia 19 de setembre es farà la selecció d'artistes i obres participants, que posteriorment es comunicarà als interessats i a les interessades.

1.2. Entrega i muntatge:

1.2.1. L'entrega de les obres serà entre els dies 23 i 26 de setembre. El muntatge es durà a terme a partir del 23 de setembre. Un membre de l'organització establirà un calendari d'entrega acordat amb l'artista.

4. Els interessats/des a exhibir la seva obra han de presentar els dos annexos adjunts a la convocatòria.

4.1. Annex 1. Full d'inscripció amb les dades personals.

4.2. Annex 2. Proposta expositiva que ha d'incloure el títol de l'obra, les mesures, la tècnica i un esquema de muntatge.

4.2.1. Es presentaran un mínim de tres obres en el cas de pintura, fotografia o escultura. Per a altres disciplines (performance, videoart…) s'adjuntarà una representació fotogràfica o de la peça audiovisual.

5. La comissió es reserva el dret de convidar a participar en l'esdeveniment aquells artistes, entitats, galeries, comissaris, col·lectius, associacions i grups que es considerin adients; i distribuir els espais amb un criteri que cerqui major èxit i repercussió. Així mateix, la comissió respectarà el dret de llibertat d'expressió dels i les artistes, i procurarà la paritat en la selecció de les persones que hi participin.

6. L'embalatge, el transport i l'assegurança de l'obra van a càrrec de l'artista.

7. Les persones participants que tenguin disponibilitat podran muntar i desmuntar l'obra personalment. Aquelles que no tenguin disponibilitat ho hauran de comunicar a l'organització.

7.1. La comissió de selecció, en l'exercici de comissariat de la mostra, serà la responsable de la ubicació de cada obra i donarà el vistiplau definitiu al muntatge. L'organització concretarà amb els i les artistes el dia de muntatge i desmuntatge de les obres.

8. Inscriure una obra o proposta a la mostra implica la presumpció de la seva autoria, i qui l'hagi inscrit en serà responsable davant qualsevol reclamació que es pugui formular.

9. Durant l'esdeveniment, les obres corresponents a les diferents exposicions municipals, instal·lacions i muntatges inclosos a Art i Copes no seran objecte de compra, no podrà existir venda directa d'obra ni aquesta podrà comptar amb preus visibles per al visitant (excepte aquelles que s'ubiquin a galeries o espais de titularitat privada o aquelles que pel seu objecte social autoritzi expressament la comissió).

10. El desmuntatge i la retirada de les obres serà entre els dies 13 i 26 d'octubre. Transcorreguts dos mesos després d'aquesta data, l'organització no es fa responsable de la custòdia de les obres.

11. Totes aquelles qüestions no estipulades en aquestes bases seran resoltes per la comissió de selecció, sempre garantint una solució justa i digna per a ambdues parts. El simple fet d'inscriure's a la mostra pressuposa l'acceptació d'aquestes bases.

Consideracions per a aquesta convocatòria:

  • Can Gelabert (Binissalem) seleccionarà artistes per desenvolupar un projecte col·lectiu comissariat entre l'organització de Can Gelabert i la comissió d'Art i Copes.
  • LCA Málaga: seleccionarà un artista per a la seva programació anual per formar part dels seus futurs projectes a Màlaga.
  • Can Garau Centre d'Art (Sencelles): seleccionarà dos artistes per formar part de projectes de la seva programació anual.
  • Les persones participants rebran l'abonament d'una quantitat econòmica de 75 € de la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de sa Pobla en el procés d'adopció de bones pràctiques.
  • L'Ajuntament de sa Pobla no fa muntatges a espais privats. En el cas que l'artista vulgui exposar a algun espai privat s'ha de posar en contacte amb l'establiment.
  • Se seleccionarà una o un artista de l'edició per a l'elaboració de la imatge d'una programació cultural de l'Ajuntament de sa Pobla
  • Les exposicions privades que vulguin sortir al programa de mà de l'itinerari d'Art i Copes 2025 han d'emplenar el qüestionari abans del 18 de setembre. El qüestionari està disponible a l'adreça següent:

<https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdJrxcPHxWJWZiG1w6Ii42TgwPRKN3mHx4S_K5-ScK6KHp7-w/viewform?usp=preview>.

 

ANNEX 1 Full d'inscripció

Full d'inscripció a ART i COPES 2025

Nom i llinatges

 

DNI

 

Lloc i data de naixement

 

Telèfon de contacte

 

Correu electrònic

 

Núm. de compte bancari

(per fer l'ingrés si la proposta queda seleccionada)

 

L'autor/a o representant de l'exposició, amb la signatura d'aquest document, deixa constància de:

  • Haver-se llegit les bases d'Art i Copes 2025 i acceptar-les.
  • Fer una petició expressa de l'ingrés per la seva participació, en el cas de ser seleccionat/da.

 

Signatura

 

ANNEX 2 Proposta expositiva

Proposta expositiva ART i COPES 2025

Títol de l'obra

 

Mesures de l'obra

Altura:

 Amplada:

 

Profunditat:

 

 

Esquema de muntatge

(esborrany o explicació breu que defineixi els mínims del muntatge i la seva col·locació)

 

 

 

Altres aportacions de l'artista que cregui oportunes considerar

 

L'autor/a o representant de l'exposició, amb la signatura d'aquest document, deixa constància d'haver-se llegit les bases d'Art i Copes 2025 i acceptar-les.

 

Signatura

 

Sa Pobla, (signat electrònicament: 25 de juliol de 2025)

El batle Biel Ferragut Mir