Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

INSTITUT MUNICIPAL DE L'ESPORT

Núm. 519711
Convocatòria de l'Institut Municipal de l'Esport de les proves selectives mitjançant el sistema d’oposició per torn lliure per a la cobertura vuit places de recepcionista

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El gerent de l'Institut Municipal de l'Esport, per l'acord del Consell Rector de 25 de juliol de 2023 i pel que disposa l'art. 20 e) dels Estatuts de l'Institut Municipal de l'Esport i l'art. 92 e) del Reglament orgànic del Govern i de l'Administració de l'Ajuntament de Palma, ha resolt el següent decret núm. 242 de 22 de juliol de 2025 SEGRA 767331:

Primer.- Convocar el procés selectiu amb caràcter lliure pel sistema d'oposició per cobrir vuit places de recepcionista, vacants en la plantilla de personal laboral de l'Institut municipal de l'Esport de l'Ajuntament de Palma, pertanyents al nivell 8, dotades pressupostàriament i corresponents a l'oferta pública d'ocupació dels exercicis 2022 i 2023.

Segon.- Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria, que s'adjunten.

Tercer.- Autoritzar i disposar la despesa corresponent a les retribucions bàsiques que són de 162.380,72 € anuals, dels quals 60.892,77 € són amb càrrec a la partida pressupostària 22 34200 13000, 60.892,77 € a la 24 34200 13000, i 40.595,18 € a la 25 34200 13000, distribuïda per cada una de les vuit places de la següent manera: 1.260.21 € de salari base per 15 pagues, 364,97 € de complement de destí per 3 pagues extres, 299,53€ de paga addicional en el mes de setembre. També, autoritzar i disposar la despesa corresponent a la quota empresarial de la Seguretat Social de 6.753,01€ anuals per cada una de les vuit places, amb càrrec de 20.259,03 € a cada una de les partides pressupostàries 22 34200 16000 i 24 34200 16000, i 13.506,02 € a la 25 34200 16000.

Quart.- Donar compte al proper Consell Rector que es dugui a terme.

 

Palma, a la data de la firma electrònica (22 de juliol de 2025)

El gerent Miguel Ángel Bennásar Llabrés Acord Consell Rector, 25/07/2023

 

BASES ESPECÍFIQUES PER COBRIR VUIT PLAÇES VACANTS DE RECEPCIONISTA PEL SISTEMA D'OPOSICIÓ PER TORN LLIURE. CORRESPONENTS A LES OFERTES D'OCUPACIÓ PÚBLICA DELS ANYS 2022 i 2023 DE L'INSTITUT MUNICIPAL DE L'ESPORT (IME) DE L'AJUNTAMENT DE PALMA.

PRIMERA.- OBJECTE I NORMES GENERALS

L'Institut municipal de l'Esport (IME) convoca proves selectives mitjançant el sistema d'oposició per torn lliure per a la cobertura vuit places de RECEPCIONISTA, vacants a la plantilla de personal laboral d'aquest l'Institut Municipal de l'Esport (IME) de l'Ajuntament de Palma pertanyent al nivell retributiu 8, de conformitat amb la Relació de Llocs de Treball vigent (BOIB núm. 66, de 21 de maig de 2022 i núm.47 de 17 d'abril de 2025), dotades pressupostàriament i corresponents a les ofertes públiques d'ocupació dels anys 2022 i 2023.

Aquesta convocatòria està, a més, subjecta al que disposa la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del Personal al servei de les Administracions Públiques.

Aquestes bases tindran en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes, quant a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'Igualtat de dones i homes de les Illes Balears.

 

Aquest procediment selectiu es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i per les bases generals que regulen aquesta convocatòria, publicades en el BOIB núm. 16, de l'1 de febrer de 2024. En allò que no estigui previst, s'aplicarà el que estableix el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (d'ara endavant, TREBEP) i la Llei 3/2007, de 27 de març de la funció pública de les Illes Balears (en endavant LFPIB).

SEGONA.- REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Per a prendre part en les proves selectives serà necessari reunir les següents condicions:

1.- Tenir la nacionalitat espanyola o complir els requisits establerts a l'article 57 del TREBEP, en el supòsit d'accés a la funció pública per a nacionals d'altres estats.

2.- Tenir 16 anys complerts i no superar l'edat de jubilació forçosa.

3.- Estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundaria Obligatòria (ESO) d'acord amb els plans d'estudis vigents, o equivalent.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'haurà d'acreditar que es posseeix la corresponent convalidació o la credencial que acrediti, si escau, l'homologació del títol.

4.- Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.

5.- No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública ni dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en situació d'inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionariat, o per a exercir funcions similars a les que exercien en cas de personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, l'accés a l'ocupació pública en els mateixos termes.

6.- Abans de prendre possessió del lloc de treball, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap supòsit d'incompatibilitat establert en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

7.- Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell A2 mitjançant un certificat expedit per l'EBAP, o bé per títols, diplomes i certificats homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts com a equivalents per l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12 de març 2013).

8.- Abonar com a dret d'examen 13,79 euros dins del termini d'admissió d'instàncies, sense que es pugui abonar en cap altre moment.

Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran de complir-se l'últim dia del termini de presentació d'instàncies, i els aspirants hauran de mantenir-los durant el període en què es desenvolupi el procediment selectiu.

TERCERA.- FUNCIONS DEL LLOC DE TREBALL

  • Prestar atenció presencial i telefònica al públic.
  • Informar sobre les instal·lacions i activitats.
  • Tramitacions administratives que estan vinculades a l'atenció al públic (inscripcions, altes, baixes, cobraments, reserves, segons perfil GISE assignat).
  • Informació al públic.
  • Obertura i tancament de les instal·lacions.
  • Cobrament del preu públic.
  • Realització de reserves d'instal·lacions.
  • Control d'accessos.
  • Utilització del programa informàtic de l'àrea o instal·lació depenent del lloc d'adscripció.
  • Complir les directrius, normes, procediments i accions preventives establertes en matèria de Prevenció de Riscs Laborals i assumir les funcions que li siguin encomanades en matèria d'actuació en emergències, col·laborant amb el servei de Prevenció quan li sigui requerit.
  • Qualsevol altra tasca que li sigui encomanada pel superior jeràrquic entre les que corresponen a la categoria d'adscripció del lloc de treball per al bon funcionament de l'àrea o instal·lació.

QUARTA.- FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

1.- S'han de satisfer les taxes per optar a les proves de selecció d'acord amb el que preveu l'ordenança fiscal reguladora de l'Ajuntament de Palma accedint al següent enllaç: https://palma.tributoslocales.es/070403/APALMA/tasas, justificant que s'haurà d'adjuntar a la sol·licitud per participar en el concurs –oposició (veure base cinquena).

2.-. Les persones aspirants a les proves selectives han d'emplenar l'imprès de sol·licitud/declaració responsable del compliment dels requisits, establert per l'IME, que pot obtenir-se a través d'Internet consultant la plana web https://ime.palma.es/oferta-p%C3%BAblica-de-feina i presentar-ho a través del registre electrònic:

https://imepalma.sedipualba.es/carpetaciudadana/tramite.aspx?idtramite=13860

o bé presencialment en el registre general de l'IME de 9,30 a 14 h, a les oficines d'atenció al ciutadà de l'Ajuntament de Palma, o en qualsevol altra de les formes que estableix l'art. 16.4 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú.

NO S'HA D'APORTAR CAP DOCUMENT D'ACREDITACIÓ DELS REQUISITS NI DE MÈRITS.

3.- En cas que s'hagi presentat més d'una sol·licitud, únicament es tindrà en compte la sol·licitud amb l'últim número de registre electrònic d'entrada.

4.- El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies naturals, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado (BOE). Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent. Els successius anuncis es publicaran únicament a la plana web de l'IME i, si escau, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

5.- La falsedat de les dades que constin en la sol·licitud o en la documentació aportada com a requisits per participar en la convocatòria comportarà l'exclusió immediata de la persona sol·licitant des del moment en què es detecti, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

CINQUENA.- PAGAMENT DE LA TAXA DELS DRETS D'EXAMEN

L'import de la taxa del dret d'examen serà de 13,79 euros, d'acord amb el que disposa l'article 4 de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per optar a proves de selecció de personal, i s'haurà d'abonar dins del termini de presentació d'instàncies, sense que es pugui abonar en cap altre moment, accedint al següent enllaç:

https://palma.tributoslocales.es/070403/APALMA/tasas

SISENA.- ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

Un cop finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà una resolució en el termini màxim d'un mes aprovant la llista provisional de persones admeses i excloses, amb indicació, si escau, de la causa d'exclusió. La relació de les persones admeses i excloses es publicarà a la pàgina web i al tauler d'anuncis de l'IME, a l'apartat d'oferta pública d'ocupació.

S'atorgarà un termini de deu dies hàbils des de l'endemà de la publicació per tal que les persones interessades puguin presentar les al·legacions o esmenes que considerin oportunes.

Un cop examinades les al·legacions presentades, es publicarà la relació definitiva de persones admeses i excloses a través dels mitjans esmentats. Les possibles reclamacions o al·legacions, si n'hi ha, seran acceptades o rebutjades en la resolució que aprovi la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.

Transcorregut aquest termini, s'aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses, que es publicarà a la pàgina web https://ime.palma.es/, a l'apartat d'oferta pública de feina i en la relació de persones excloses constaran les resolucions de les reclamacions presentades.

En cas que no es presentin reclamacions a la llista provisional, s'entendrà aquesta elevada a definitiva sense necessitat de nova resolució, circumstància que es farà pública mitjançant diligència a la web de l'IME.

En qualsevol cas, amb la publicació de la llista definitiva de persones admeses i excloses es farà pública la data, el lloc i l'hora de realització del primer exercici de la fase d'oposició.

SETENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR

El tribunal qualificador estarà format per un president o presidenta, designat per l'òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats entre empleats públics en servei actiu que reuneixi els requisits exigits en la normativa vigent. Aquesta designació implicarà també la dels respectius suplents. El secretari o secretària serà designat per votació entre els vocals.

Podran assistir-hi, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per tal d'observar i vetllar pel bon desenvolupament del procés selectiu.

Si fos necessari, el tribunal podrà disposar de la incorporació d'assessors especialistes perquè l'assessorin en totes o algunes de les proves, amb veu però sense vot. L'abstenció i recusació dels membres del tribunal s'ajustarà al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei de Règim Jurídic del Sector Públic.

El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari.

VUITENA.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

El procediment selectiu serà pel sistema d'oposició pel torn lliure.

NOVENA.- QUALIFICACIONS

Els exercicis obligatoris seran eliminatoris i es puntuaran d'acord amb el que estableixen les presents bases reguladores. Per poder optar a la realització del segon i tercer exercici serà imprescindible haver estat qualificat com a “apte/a” en l'exercici o exercicis precedents.

DÈCIMA.- CALENDARI DELS EXERCICIS

Les dates dels exercicis es determinaran pel tribunal després de la publicació al Butlletí Oficial de l'Estat i es notificaran únicament a la pàgina web de l'IME.

En el cas que, amb posterioritat a l'aprovació d'aquestes bases, es modifiqui la normativa reguladora del contingut del temari, s'aplicaran les referències que es trobin en vigor en el moment de la seva publicació al Butlletí Oficial de l'Estat.

ONZENA.- PROGRAMA I TEMARI DE L'OPOSICIÓ

PRIMER EXERCICI

De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en desenvolupar per escrit, en un temps màxim d'1 hora, un tema elegit entre tres temes designats per sorteig públic del temari específic. Es valorarà fins a un màxim de 40 punts, sent necessari obtenir una qualificació mínima de 20 punts per a superar aquest exercici.

Es valorarà, fonamentalment, els coneixements exposats sobre els temes que corresponguin, així com la claredat, l'ordre d'idees i la qualitat de l'expressió escrita.

SEGON EXERCICI

De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en resoldre, en un temps màxim determinat pel tribunal, un supòsit pràctic escollit a l'atzar entre els proposats pel tribunal, relacionat amb les funcions pròpies de la plaça. Es valorarà fins a un màxim de 40 punts, sent necessari obtenir una qualificació mínima de 20 punts per superar aquest exercici.

Es valorarà la capacitat de raciocini, la correcta interpretació de la normativa aplicable, si n'és el cas, l'adequada formulació de conclusions i els coneixements exposats.

TERCER EXERCICI

De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en respondre per escrit un qüestionari de 40 preguntes amb quatre respostes alternatives sobre el contingut del temari de la part general, i 5 més de reserva amb la finalitat de convalidar successivament, segons l'ordre en el que es presentin en el qüestionari, aquelles que poguessin ser objecte d'anul·lació. El temps màxim per desenvolupar aquest exercici serà de 60 minuts. L'exercici es qualificarà de 0 a 20 punts, sent necessari obtenir una puntuació mínima de 10 punts per superar aquest exercici.

Les preguntes no resoltes, tant si figuren les quatre opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia no seran penalitzades.

Total puntuació màxima de l'oposició 100 punts.

Els exercicis es podran desenvolupar en qualsevol dels dos idiomes oficials d'aquesta Comunitat Autònoma, a elecció de cada aspirant.

Les persones que opositin han d'anar proveïdes dels estris necessaris per a la realització dels exercicis. L'ús de qualsevol document, material, dispositiu, etc. haurà d'autoritzar-se pels membres del tribunal i en cap cas es podrà fer servir ninguna eina informàtica de qualsevol tipus, ni equips, ni rellotges susceptibles de connexió a Internet.

 

​​​​​​​TEMARI PART ESPECÍFICA

1. Nocions d'emmagatzematge.

2. Treball amb màquines auxiliars d'oficina: fotocopiadores, enquadernadores, destructores, fax i altres d'anàlogues. Utilització i manteniment bàsic preventiu.

3. Servei de custòdia de materials d'oficina.

4. Drets i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. Canals d'atenció a la ciutadania: presencial, telefònic i electrònic. Transformació de les oficines de registre a les oficines d'assistència en matèria de registre: noves funcions. Queixes i suggeriments.

5. Emissió, recepció i transmissió de telefonades. L'atenció telefònica. Característiques específiques.

6. Mesures preventives i pautes d'actuació davant una emergència.

7.-Resolució de conflictes en els llocs d'atenció al públic: gestió de queixes dels clients/usuaris.

8. Intel·ligència emocional: punts principals per a l'atenció al públic i per a la feina en equip.

TEMARI PART GENERAL

1. La Constitució espanyola de 1978: característiques i principis generals. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: contingut bàsic i principis generals.

2. El Govern de les Illes Balears: composició, funcionament i atribucions. L'estructura de l'Administració autonòmica: les conselleries, les direccions generals i les secretaries generals.

3. El règim local. L'Administració Local en la Constitució i en els Estatuts d'Autonomia. El principi d'autonomia local: significat, contingut i límits.

4. La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals: règim jurídic i els seus àmbits. Vies de protecció de la confidencialitat. Responsable i encarregat del tractament. Règim sancionador. Autoritats de control. Drets digitals.

5. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques: objecte i àmbit d'aplicació. Els drets dels ciutadans en les relacions amb les administracions públiques.

6. Normativa estatal i autonòmica en matèria d'igualtat i contra la violència de gènere: disposicions generals, objecte, principis i polítiques públiques. La violència masclista: definició, prevenció i dret a la protecció efectiva.

7. Drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social. Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre.

8. Conceptes bàsics sobre seguretat i salut en el lloc de treball. La Llei de prevenció de riscos laborals: drets i deures del treballador i obligacions de l'empresari. Els riscos específics i la seva prevenció.

CONSTITUCIÓ DE LA BORSA D'INTERINS

El present procediment selectiu generarà una borsa de treball de la qual es podran nomenar, per ordre de puntuació final, les persones que figurin en la borsa de candidats tenint preferència aquells que hagin superat algun exercici del procés selectiu, tal i com s'indica a la disposició addicional primera del Reial Decret 896/1991, 7 de juny.

INTERPOSICIÓ DE RECURS

Contra aquesta convocatòria i bases específiques, que esgoten la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, segons els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos des de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.