Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TREBALL, FUNCIÓ PÚBLICA I DIÀLEG SOCIAL

Núm. 519422
Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social de delegació de competències i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents 

1. Amb l'aprovació del Decret 7/2025, d'11 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB 89/2025), i del Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB 91/2023), es crea la Conselleria de Treball, Funció Pública i Diàleg Social amb una nova estructura orgànica. 

2. Per això, es necessària l'aprovació d'una resolució en la qual s'estableixi un règim de suplències i de delegació de competències, d'acord amb l'estructura orgànica de la Conselleria de Treball, Funció Pública i Diàleg Social.  

Fonaments de dret 

1. Els articles 9 i 13 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. 

2. Els articles 25, 32, 33 i 42.c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

3. El Decret 7/2025, d'11 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

4. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

Per tot això, dict la següent 

Resolució 

1. Delegar en la persona titular de la Secretaria General de la Conselleria dee Treball, Funció Pública i Diàleg Social les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la persona titular de la Conselleria en les matèries següents, quan l'exercici no correspongui a les persones titulars de les direccions generals, d'acord amb l'apartat 2 d'aquesta Resolució: 

a) En matèria de contractació, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació de contractes del sector públic i, en particular, la designació dels membres de les meses de contractació i la formalització dels contractes, tot això en els expedients l'import de licitació dels quals sigui igual o inferior a 500.000 euros. 

b) En matèria de subvencions, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació que regula les subvencions autonòmiques, a excepció de les següents: 

  1. 1r. Les resolucions de convocatòria. 
  2. 2n. Les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions de quantia superior a 500.000 euros. 
  3. 3r. Les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments de modificació, de revocació i de reintegrament de quantia superior a 500.000 euros, com també tots els actes de tràmit que, si escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment. 

c) En matèria de personal, les facultats i les actuacions següents: 

  1. 1r. Les relatives a la formalització de les diligències de presa de possessió, d'incorporació i de cessament en el càrrec del personal de la Conselleria. 
  2.  
    2n. Les competències previstes en el Decret 35/2014, d'1 d'agost, mitjançant el qual es regulen la jornada i els horaris general i especials del personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears representat a la Mesa Sectorial de Serveis Generals. 

d) En matèria d'hisenda pública, la resolució dels procediments de devolució d'ingressos indeguts a què es refereix l'article 63.4.c) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears sense limitació de quantia. 

e) En matèria de gestió i d'execució pressupostària, l'exercici de les funcions següents: 

  1. 1r. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius d'autorització i de disposició de despeses, de reconeixement d'obligacions i de proposta de pagaments relatius a qualsevol secció pressupostària i programa assignats a la Conselleria, com també tots els documents justificatius corresponents, amb excepció dels expedients de despesa de quantia superior a cinc-cents mil euros (500.000,00€). 
  2. 2n. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius relatius a propostes de modificacions de crèdits, sense limitació de quantia. 

f) En matèria de relacions amb els tribunals, l'exercici de totes les actuacions que calguin i, en particular, la tramesa d'expedients administratius i els actes d'execució de sentències. 

g) En els expedients relatius als projectes d'inversió, l'exercici de totes les competències que la normativa vigent atribueix a la persona titular de la secció pressupostària corresponent, llevat dels expedients de quantia superior a 500.000 euros. 

h) En matèria d'accés a la informació pública, les resolucions en què es concedeixi o denegui l'accés a la informació. 

2. Delegar en les persones titulars de les direccions generals adscrites a la Conselleria de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la persona titular de la Conselleria en les matèries següents, quan afectin el seu àmbit competencial: 

a) En matèria de subvencions, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació que regula les subvencions autonòmiques, a excepció de les següents: 

  1. 1r. Les resolucions de convocatòria. 
  2. 2n. Les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions de quantia superior a 500.000 euros. 
  3. 3r. Les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments de modificació, de revocació i de reintegrament de quantia superior a 500.000 euros, com també tots els actes de tràmit que, si escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment. 

b) En matèria d'hisenda pública, la resolució dels procediments de devolució d'ingressos indeguts a què es refereix l'article 63.4.c) del Decret 75/2004, sense limitació de quantia. 

c) En matèria de relacions amb els tribunals, l'exercici de totes les actuacions que calguin i, en particular, la tramesa d'expedients administratius i els actes d'execució de sentències. 

d) En matèria sancionadora, les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments, com també tots els actes de tràmit que, si escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment. 

e) En matèria de fundacions, l'exercici de les funcions administratives pròpies del protectorat sobre fundacions, quan correspongui a la Conselleria. 

f) En matèria d'intervenció administrativa relativa a l'atorgament d'autoritzacions, llicències, recepció de declaracions responsables i de comunicacions prèvies, i qualsevol altre mecanisme d'intervenció pública en l'activitat privada corresponent als diferents sectors d'activitat de les direccions generals, l'exercici de totes les funcions de tramitació i de resolució dels procediments administratius corresponents, a excepció de la subscripció de convenis i d'acords de terminació convencional dels procediments. 

3. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia de la persona titular de la Secretaria General, l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades d'aquest òrgan correspon a la persona titular dels òrgans directius següents, per aquest ordre: 

  • Direcció General de Treball i Salut Laboral.  
  • Direcció General de Diàleg Social i Transició Econòmica. 
  • Direcció General de Funció Pública. 
  • Direcció General d'Igualtat i Conciliació. 

4. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia de les persones titulars de les direccions generals  que s'indiquen en l'apartat anterior, l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades d'aquests òrgans, correspon a la persona titular de la Secretaria General i, en cas de vacant, d'absència o de malaltia d'aquesta darrera, a la persona titular de l'òrgan directiu que correspongui d'acord amb l'ordre indicat en l'apartat anterior. 

5. Disposar que aquesta Resolució esdevé efectiva a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

6. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (22 de juliol de 2025)

La consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social  Catalina Teresa Cabrer González