Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE MEDI AMBIENT, MEDI RURAL I ESPORTS

Núm. 518541
Resolució de l’aprovació de la convocatòria de subvencions a favor de les Federacions Esportives de les Illes Balears per l’adquisició de material inventariable destinat a la pràctica de l’activitat esportiva a Mallorca 2025-2026

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS: 847297

Antecedents

1. En data 24 de juny de 2025, la cap de Secció de Foment de l'Esport amb el vist i plau del director insular d'Esports ha emès, la memòria justificativa sobre la necessitat de tramitar una convocatòria de subvencions a favor de les Federacions Esportives de les Illes Balears per l'adquisició de material inventariable destinat a la pràctica de l'activitat esportiva a Mallorca 2025-2026, amb l'objectiu d'enfortir l'estructura i la capacitat operativa de les Federacions dotant-les de material esportiu i tecnològic.

2. En data 25 juny de 2025, el vicepresident segon i conseller executiu del Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Esports va dictar la resolució d'inici d'expedient de la convocatòria de subvencions a favor de les Federacions Esportives de les Illes Balears per l'adquisició de material inventariable destinat a la pràctica de l'activitat esportiva a Mallorca 2025-2026.

3. En data 8 de juliol de 2025 la directora insular d'Hisenda i Pressuposts va emetre informe favorable a la despesa pluriennal de la convocatòria amb càrrec a l'aplicació pressupostària 50.34101.78901, amb un crèdit de 652.000,00 € per l'exercici 2025 (RC 220250016388) i amb un crèdit de 163.000,00 € per l'exercici 2026 (RC 220259000431)

4. S'ha redactat la convocatòria de subvencions a favor de les Federacions Esportives de les Illes Balears per l'adquisició de material inventariable destinat a la pràctica de l'activitat esportiva a Mallorca 2025-2026.

5. La cap del Servei Jurídic Administratiu de la DIE ha emès informe favorable a la proposta d'aprovació de la convocatoria de subvencions a favor de les Federacions Esportives de les Illes Balears per l'adquisició de material inventariable destinat a la pràctica de l'activitat esportiva a Mallorca 2025-2026.

6. La Intervenció Delegada en data 18 de juliol de 2025 ha emès informe de fiscalització prèvia (Núm. Ref. 2025/3780)

Fonaments de dret

1. La Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports (BOCAIB núm. 159 de 29/12/1994), va transferir al Consell de Mallorca, amb caràcter de pròpies totes les competències que havien estat assumides per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'esports.

2. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, en la redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, atribueix com a competència pròpia dels consells insulars la matèria de l'esport i, en concret, el foment i promoció de les activitats esportives.

3. L'article 9 f) de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i de l'esport de les Illes Balears atribueix als consells insulars, entre altres, fomentar i executar els programes d'esport en edat escolar i d'activitat física per a totes les persones; organitzar, regular i patrocinar competicions i manifestacions esportives i d'activitat física en l'àmbit de les seves competències insulars; i donar suport a l'execució de programes de seguiment esportiu insulars impulsats per les delegacions insulars de les federacions esportives.

4. El Pla Insular d'Esports aprovat en sessió plenària de dia 14 de març de 2024 (BOIB Núm. 100 de 30-07-24), preveu dins l'Eix 2 Pla de suport al sistema esportiu de Mallorca, ajuts econòmics a federacions esportives amb l'objectiu de fomentar les competicions federades, modernitzar les federacions i adaptar-les a les noves tecnologies, així com el foment de la inversió d'equipaments.

5. L'article 28.1 m) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars disposa que el Consell Executiu és l'òrgan competent per aprovar les convocatòries d'ajudes i de subvencions. No obstant, vist l'Acord de data 28 de maig de 2025 (BOIB núm. 69 de 31-05-25), s'ha delegat en els conselles executius i conselleres executives competents per raó de la matèria, l'aprovació de les convocatòries d'ajudes i subvencions i aportacions. En tot cas, requeriran d'autorització prèvia del Consell Executiu per l'aprovació de la despesa de les convocatòries de quantia superior a cinc-cents mil euros.

El Consell Executiu, va autoritzar, en data 9 de juliol de 2025, el vicepresident segon i conseller executiu de Medi Ambient, Medi Rural i Esports per aprovar la convocatòria i la despesa que se'n deriva.

6. L'article 33.2 k) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars atribueix als consellers executius com titulars dels seus departaments, resoldre les convocatòries d'ajudes i subvencions.

7. El Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Esports, d'acord amb el Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca pel qual s'estableixen les competències dels departaments del Consell Insular de Mallorca de data 28 de juliol de 2023 (BOIB núm. 106 de 09-07-23), té atribuïdes les competències de desplegar una oferta general i específica de programes, serveis i recursos orientada a cobrir les necessitats esportives, entre d'altres. Per tant, correspon al vicepresident segon i conseller executiu del Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Esports la tramitació i resolució de la convocatòria.

8. La convocatòria s'ajusta a l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca i específicament, compleix l'article 19 perquè té el contingut mínim que aquest precepte exigeix per a les convocatòries.

9. En data 2 de juliol de 2023 el Consell Executiu del Consell de Mallorca va autoritzar el pagament anticipat de fins el 100% de l'import de les concessions efectuades a les Federacions esportives de les Illes Balears.

En el cas d'aquesta convocatòria, la bestreta de l'import de concessió és del 80% com finançament necessari per dur a terme les actuacions subvencionades.

10. L'article 17.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions estableix que les bases reguladores de les subvencions de les corporacions locals s'han d'aprovar en el marc de les bases d'execució del pressupost, a través d'una ordenança general de subvencions o mitjançant una ordenança específica per a les diferents modalitats de subvencions.

Les bases reguladores de la present convocatòria són les establertes en l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada per Acord del Ple de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18.02.2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 04.08.2018).

11. Aquesta convocatòria s'ha previst al Pla Estratègic de Subvencions (PES) del Consell de Mallorca per l'any 2025, aprovat per Acord del Consell Executiu de data 4 de desembre de 2024 i modificat en data 2 de juliol de 2025.

12. Aquesta convocatòria s'ha de realitzar d'acord a principis de publicitat, transparència, concurrència no competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.

13. La base 34.9 de les d'execució del pressupost del Consell de Mallorca per l'exercici 2025 (despeses pluriennals i expedients de taramitació anticipada de despesa) disposa, respecte a les subvencions que la convocatòria i la concessió es poden aprovar en un exercici presupostari anterior a aquell en què hagi de tenir lloc l'execució de la despesa, sempre es compleixi alguna de les circumstàncies següents:

a) Hi hagi normalment crèdit adequat i suficient per a la cobertura pressupostària de la despesa de què es tracti en el pressupost de l'entitat.

b) Hi hagi crèdit adequat i suficient en el projecte de pressuposts generals de l'entitat que hagi d'estar sotmès a l'aprovació del Ple del Consell de Mallorca corresponent a l'exercici següent.

A l'expedient de despesa que es tramiti amb caràcter previ a la convocatòria, el certificat d'existència de crèdit adequat i suficient ha de ser substituït per un certificat expedit pel director o directora insular que tingui atribuïdes les funcions d'Hisenda en què es faci constar que hi concorre alguna de les circumstàncies abans descrites.

14. S'ha tingut en compte l'Acord del Ple del Consell de Mallorca, de data 12 de desembre de 2019, modificat per Acord de Ple de data 13 de gener de 2022, d'aprovació del règim de fiscalització i intervenció limitada prèvia de requisits bàsics i presa de raó en ingressos del Consell Insular de Mallorca i de les entitats del seu sector públic subjectes a funció interventora.

Per tot l'exposat, el vicepresident segon i conseller executiu de Medi Ambient, Medi Rural i Esports, per delegació del Consell Executiu de data 28 de maig de 2025 (BOIB núm. 69 de 31-05-25) dicta la següent

 

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions a favor de les Federacions Esportives de les Illes Balears per l'adquisició de material inventariable destinat a la pràctica de l'activitat esportiva a Mallorca 2025-2026 i els annexos, que s'adjunten a la present Resolució.

2. Autoritzar la despesa per un import de vuit-cents quinze mil euros (815.000,00 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 50.34101.78901distribuïts de la següent manera:

  • 652.000,00 € amb càrrec a l'exercici 2025 RC 220250016388
  • 163.000,00 € amb càrrec a l'exercici 2026 RC 220259000431

L'aprovació de la despesa de l'exercici 2026 queda condicionada a l'existència real i adequada dins el pressupost de 2026

3. Publicar aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i traslladar aquesta informació a la base de dades nacional de subvencions.

 

Palma, 22 de juliol de 2025

El vicepresident segon i conseller executiu de Medi Ambient, Medi Rural i Esports (per delegació del Consell Executiu, segons acord de dia 28 de setembre de 2022, BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022) Pedro Bestard Martínez

 

Convocatòria de subvencions a favor de les Federacions Esportives de les Illes Balears per l'adquisició de material inventariable destinat a la pràctica de l'activitat esportiva a Mallorca 2025-2026.

1. Normativa aplicable

1.1 Aquesta convocatòria s'aprova d'acord amb l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, aprovada en sessió plenària de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21 de 18-02-2017), modificada per acord plenari de dia 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96 de 04-08-2018).

1.2 També li resulta d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

1.3 A més, la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears (LAFEIB) destaca com a finalitat de les administracions públiques, en el marc de les seves competències, el foment de l'activitat física i l'esport i de tutela de l'exercici, amb la finalitat d'aconseguir la màxima qualitat i excel·lència, i la fidelització de les persones esportistes, practicants i usuàries, així com la iniciació en l'activitat per les persones sedentàries mitjançant la pràctica compatible amb la salut i la seguretat

Entre les competències que la LAFEIB atribueix als consells insulars, s'inclouen en l'article 9:

a) Planificar, en col·laboració amb la resta d'administracions públiques, fomentar i executar els programes d'esport en edat escolar i d'activitat física per a totes les persones.

n) Organitzar, regular i patrocinar competicions i manifestacions esportives d'activitat física en l'àmbit de les competències insulars.

r) Donar suport a l'execució de programes de seguiment esportiu insulars impulsats per les delegacions insulars de les federacions esportives.

2. Objecte i finalitat de la convocatòria

2.1 L'objectiu d'aquesta convocatòria és donar suport a les federacions esportives de les Illes Balears mitjançant l'enfortiment de l'estructura i de la capacitat operativa de les Federacions a través de l'adquisició de material esportiu de caràcter inventariable.

2.2 Les finalitats són:

  • Millorar les condicions materials de les federacions esportives per al desenvolupament de les seves activitats en edat escolar.
  • Fomentar la pràctica esportiva segura i de qualitat, mitjançant equipaments adequats.
  • Potenciar el suport al teixit esportiu federat, contribuint a la seva sostenibilitat i modernització.
  • Reforçar la capacitat organitzativa i tècnica de les federacions, facilitant-los recursos materials bàsics.
  • Garantir la igualtat d'accés als recursos per a totes les federacions, especialment les de menor dimensió.

3. Beneficiaris

Poden ser beneficiaris d'aquestes subvencions les federacions esportives de les Illes Balears que tinguin infants federats en edat escolar (de 6 a 16 anys) o fins a 21 anys en els casos de joves amb diversitat funcional i que compleixin els requisits següents:

3.1 Tenir capacitat jurídica, d'actuar i estar legalment constituïts.

En aquest sentit, han d'estar inscrites en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears en el període subvencionable.

3.2 Complir els requisits previstos a l'article 8 de l'Ordenança de Subvencions del Consell de Mallorca.

3.3 Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'AEAT, la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca i els seus organismes autònoms dependents. La presentació de la sol·licitud de subvenció, comporta l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan<A[òrgan|orgue]> que concedeix la subvenció obtingui d'ofici l'acreditació de les circumstàncies d'estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i el Consell de Mallorca a través de certificats telemàtics. En aquest cas el sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent. Si el sol·licitant denega expressament el consentiment perquè l'òrgan<A[òrgan|orgue]> instructor sol·liciti els certificats esmentats, els ha d'aportar juntament amb la sol·licitud.

3.4 No ser deutora per resolució de procedència de reintegrament a què fa referència l'article 48.4 de l'OGS.

3.5 No haver estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries a raó de sexe o de gènere mitjançant resolució administrativa o sentència judicial ferma.

3.6 No tenir patrocini de cases d'apostes o entitats vinculades a la venda especialitzada de begudes alcohòliques de graduació superior a vint graus, tabac o similars.

3.7 Que desenvolupin la seva actuació en l'àmbit territorial de l'illa de Mallorca.

3.8 Complir la resta de requisits previstos en aquesta convocatòria i la normativa de subvencions aplicable.

4. Despeses subvencionables

4.1 Són subvencionables les despeses d'inversió que s'hagin dut a terme entre l'1 de juny de 2025 i el 30 de juny de 2026.

4.2 Les despeses subvencionables, que han de ser assumides per la federació beneficiària (factures a nom de l'entitat beneficiària i abonades per<A[para|por]> la mateixa), i són, a títol d'exemple, les següents:

4.2.1 Material esportiu inventariable:

Equipament esportiu: Inclou tot el material necessari per a la pràctica esportiva com ara porteries fixes i mòbils, cistelles fixes i mòbils, taulells, bicicletes, motocicletes, veles, piragües, tacs de sortida, postes de voleibol, pals de rugbi, tatamis, barres d'equilibri, arcs de competició, cascos d'embarcacions, equips de busseig, etc.

Material de seguretat homologat: Equipament necessari per garantir la seguretat dels esportistes.

Remolcs específics per a embarcacions, bicicletes o altres equipaments esportius.

Queden excloses d'aquesta convocatòria les despeses de transport i muntatge del material esportiu subvencionat en el moment de la seva adquisició.

4.2.2 Material tecnològic inventariable:

Dispositius electrònics específics per l'activitat esportiva, sistemes de cronometratge, petos electrònics càmeres de vídeo per l'anàlisi de rendiment, etc.

Programari esportiu especialitzat, així com altres solucions informàtiques que contribueixin a millorar la gestió i la capacitat operativa de les Federacions esportives.

 

​​​​​​​Sistemes de comunicació: Equipaments per la comunicació interna i externa de les federacions durant la pràctica de l'activitat esportiva com ara walkie-talkies, etc.

Queden excloses d'aquesta convocatòria les despeses d'adquisició d'ordinadors de taula o portàtils, televisions, tauletes, telèfons mòbils i altres dispositius electrònics genèrics.

4.3 Es considera material inventariable, als efectes d'aquesta convocatòria, aquell de que de manera unitària tingui un cost igual o superior a 600,00 €.

5. Afectació

5.1 Els equipaments subvencionats queden afectats durant el termini mínim de 2 anys, comptadors des de la seva adquisició, a la finalitat prevista per a la qual es concedeixi la subvenció.

5.2 Juntament amb la sol·licitud, el president o presidenta de la Federació haurà de presentar una declaració responsable sobre aquesta afecció.

5.3 L'incompliment de l'obligació de destí durant el temps indicat, donarà lloc al reintegrament de l'import de la subvenció.

6. Crèdit pressupostari

6.1 El crèdit assignat a aquesta convocatòria és d'un total de vuit-cents quinze mil euros (815.000,00 €) distribuïts de la manera següent: sis-cents cinquanta-dos mil euros (652.000,00 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostaria 50.34101.78901 de l'exercici pressupostari 2025, i cent seixanta-tres mil euros (163.000,00€) amb càrrec a l'aplicació pressupostaria 50.34101.78901 de l'exercici pressupostari de l'any 2026.

6.2. La despesa corresponent a l'exercici 2026 resta condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient per l'exercici 2026.

7. Naturalesa de la subvenció

7.1 Aquestes subvencions són de caràcter voluntari, eventuals, anul·lables, revocables i reintegrables a tota hora per les causes previstes en la Llei o en aquestes bases. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

7.2 La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència no competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s'han de resoldre segons aquests criteris.

7.3 Així mateix, són compatibles amb altres ajuts o subvencions que pugui rebre el beneficiari por<A[por|para]> la mateixa activitat subvencionada, sempre que el còmput total dels ajuts o subvencions rebudes no superi el cost total de l'activitat subvencionada.

8. Règim de concessió

8.1 El procediment de concessió és mitjançant concurrència no competitiva i per rigorós ordre d'entrada, de manera que seran subvencionables totes les sol·licituds que compleixin els requisits establerts en la convocatòria, i, per tant, no és necessària la comparació entre les sol·licituds.

8.2 Se seguirà l'ordre d'entrada de les sol·licituds en el registre electrònic del Consell de Mallorca, sempre que l'expedient sigui correcte i s'aportin els documents preceptius, fins a esgotar el total del crèdit assignat a la convocatòria.

En aquest sentit, si es fa un requeriment a l'entitat sol·licitant, l'ordre d'entrada que figurarà en el registre serà el del moment en què es presenta la documentació correcta i completa.

8.3 Si s'exhaureix el crèdit destinat a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació de sol·licituds, s'ha de suspendre la concessió de noves ajudes, mitjançant resolució que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

9. Import de la subvenció

Se subvencionarà el 80% del cost total del projecte presentat amb un màxim de 30.000 € per Federació.

La quantia de la subvenció no pot ser superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions al cost del projecte subvencionat.

 

​​​​​​​10. Termini i lloc de presentació de sol·licituds

10.1 El termini per presentar la sol·licitud, tota la documentació i els annexos que l'acompanyen establerts en el punt 11 d'aquestes bases, és de 20 dies hàbils, a partir de l'endemà al de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si l'últim dia és inhàbil, s'entén prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

10.2 El lloc per presentar la sol·licitud és la seu electrònica del Consell de Mallorca (https://seu.conselldemallorca.net)

10.3 La sol·licitud, així com els requeriments i l'aportació de documentació s'ha de fer per mitjans electrònics. Per tant, només seran vàlides les aportacions de documentació que es facin a través de la seu electrònica, per tant, és necessari el certificat digital de l'entitat sol·licitant (certificat de representant de persona jurídica).

Cada Federació només pot presentar una sol·licitud pel projecte objecte de la subvenció.

10.4 Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en aquesta convocatòria, l'òrgan<A[òrgan|orgue]> instructor ha de requerir l'entitat interessada, una única vegada i de manera telemàtica, perquè aporti la documentació o esmeni la falta<A[repari|solucioni]> en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

(NOMÉS ES FARÀ UN ÚNIC REQUERIMENT PER SOL·LICITUD)

11. Formalització de sol·licituds

Les sol·licituds per obtenir la subvenció s'han de presentar mitjançant les instàncies i els annexos que facilita el Consell de Mallorca i que es poden trobar a la seu electrònica del Consell de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net.

Amb la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:

Annex 1. Model de sol·licitud i declaracions responsables. Únic per a tots els projectes.

Annex 2 . Descripció de les adquisicions i pressupost d'ingressos i despeses. Es presentarà un annex 2 per cada projecte d'actuació.

No s'acceptaran sol·licituds de subvenció que no s'ajustin als models aprovats.

12. Justificació de la subvenció

12.1 El termini per presentar la documentació justificativa comença el dia 15 de gener de 2026 finalitza el dia 15 de juliol de 2026.

12.2 La justificació es farà mitjançant la presentació d'un compte justificatiu únic de tots els projectes amb aportació de justificants, d'acord amb el previst a l'article 39 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca. El compte justificatiu s'ha de presentar d'acord amb els models adjunts i inclou:

12.2.1 Amb la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:

Annex 3. Una memòria explicativa de la inversió realitzada: memòria explicativa del compliment de la inversió i de les actuacions/compres/adquisicions realitzades.

S'ha de justificar l'import total del projecte sol·licitat. No s'entendrà del tot justificada l'aplicació dels fons percebuts fins que no s'acrediti, com a mínim, l'import del projecte d'actuació que ha servit de base a la concessió de la subvenció.

Si no es justifica degudament el total de l'activitat o inversió subvencionada, sempre que s'hagi assolit l'objectiu o finalitat establerts, s'ha de reduir l'import de la subvenció concedida aplicant el percentatge de finançament sobre la quantia corresponent als justificants presentats o acceptats del pressupost, si escau, ajustats.

Així mateix, si s'han realitzat altres actuacions/compres/adquisicions no previstes al projecte de sol·licitud, sempre que siguin susceptibles de ser subvencionades en aquesta convocatòria, s'ha d'exposar el projecte realitzat efectivament i la seva necessitat.

La memòria ha de justificar les inversions realitzades amb descripció acurada de la inversió o equipament adquirit (detallant el destí de la inversió, els objectius aconseguits...)

 

​​​​​​​Annex 4. Una memòria econòmica que dona compte de les despeses d'execució del projecte d'inversió realitzat, que inclou:

a) Una relació classificada de les despeses de l'actuació firmada pel representant de la persona beneficiària amb identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament (pagament efectuat en els termes que s'assenyalen en l'art. 48.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

 

b) Factures girades per tercers a la persona beneficiària de la subvenció o els documents de valor probatori equivalents en el trànsit<A[trànsit|tràfic]> jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació en què es fa referència en el paràgraf anterior, i la documentació acreditativa del pagament.

La documentació acreditativa de la realització dels pagaments es farà d'acord amb el punt 14 d'aquesta convocatòria.

 

c) Declaració responsable del representant de la persona beneficiària de la subvenció mitjançant la qual acredita que les despeses relacionades en la memòria econòmica (ha de constar una relació amb totes les factures i/o documents justificatius a què es refereix) corresponen, sens dubte, a l'activitat subvencionada i s'inclouen despeses financeres, d'assessoria jurídica o financera, notarials, registrals, pericials, d'administració específics, o excepcionalment de garantia bancària; que estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada, i que són indispensables per a la preparació adequada o l'execució d'aquesta.

 

d) Relació detallada, firmada pel representant de<A[para|por]> la persona beneficiària, dels fons propis i d'altres ingressos o subvencions que han finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència. Si no n'hi ha, s'ha d'acreditar mitjançant una declaració responsable.

 

e) Si cal<A[pega|ocurre]>, els tres pressupostos que, d'acord amb l'art. 44.5 d'aquesta Ordenança, ha d'haver sol·licitat la persona beneficiària. (Quan la despesa sigui igual o superior a 15.000 €).

En aquest cas, la persona beneficiària ha de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contracció del compromís per lliurar el bé, llevat que, per les característiques especials de les depeses subvencionables, no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin i el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de sol·licitar la subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o si escau, en la sol·licitud de subvenció, s'ha de fer d'acord amb els criteris d'eficiència i economia i s'ha de justificar expressament en una memòria quan no recaigui en l'elecció econòmica més avantatjosa.

 

f) Declaració responsable de la persona beneficiària o documentació acreditativa que el cost d'adquisició justificat no supera el valor de mercat.

 

g) Si cal<A[pega|ocurre]>, declaració responsable del representant de la persona beneficiària o documentació acreditativa que la persona beneficiària no recupera ni compensa l'IVA.

 

h) Si cal<A[pega|ocurre]>, contracte subscrit per escrit i acord d'autorització de la subcontractació, si l'activitat subvencionada s'ha subcontractat i la subcontractació excedeix el 20% de l'import de la subvenció i és superior a 60.000 €.

 

i) Si cal<A[pega|ocurre]>, declaració responsable del representant de la persona beneficiària que les persones que ha subcontractat no es troben sotmeses a cap de les prohibicions establertes en les lletres a), b) i c) de l'art. 34 d'aquesta Ordenança, quan<A[cuando|cuándo]> s'ha autoritzat prèviament la subcontractació.

 

j) Fotografies del material adquirit amb la inserció del logotip institucional del Consell de Mallorca, als efectes de donar compliment a l'obligació de difusió de la publicitat del Consell de Mallorca en el finançament de les actuacions subvencionades.

Tota la documentació que es presenti, ha de tenir el format PDF. No s'admetran captures de pantalla, ni arxius comprimits.

13. Pagament

13.1 El pagament de la subvenció es bestraurà al 80% de l'import de concessió com a finançament necessari per l'execució de les actuacions subvencionades i s'abonarà en l'exercici 2025, una vegada dictada la Resolució de concessió.

El 20% de l'import restant s'abonarà una vegada s'hagi justificat la totalitat de la subvenció i queda condicionada a l'existència de crèdit real i efectiu dins l'exercici 2026.

 

13.2 Si no es justifica degudament el total de l'activitat o inversió subvencionada, sempre que s'hagi assolit l'objectiu o finalitat establerts, s'ha de reduir l'import de la subvenció concedida aplicant el percentatge de finançament sobre la quantia corresponent als justificants presentats o acceptats del pressupost, si escau, ajustats.

En el cas que l'import de la justificació total de les actuacions subvencionades i abonades sigui inferior a l'import bestret, l'entitat beneficiària haurà de fer un reintegrament al Consell de Mallorca per la diferència, més els interessos de demora des del moment del pagament de la bestreta.

13.3 Per donar d'alta o realitzar modificacions en un compte corrent registrat, perquè el Consell Insular de Mallorca o els ens que en depenen facin els pagaments que pertoquin, han de seguir els tràmits establerts en la seu electrònica del Consell de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net/fitxa?key=72772

14. Documentació acreditativa del pagament de les despeses justificades

14.1. La documentació acreditativa dels pagaments presentats per justificar la subvenció, en funció de la forma en què s'ha realitzat el pagament, ha de ser la següent:

​​​​​​​14.1.1 Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:

  • Copia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, a fi<A[final|finalitat]> que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissora de la factura, respectivament, i
  • Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquesta transferència, quan no quedin acreditats els requisits assenyalats en el paràgraf anterior.

14.1.2 Pagament mitjançant xec nominatiu:

  • Copia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut i
  • Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré, o
  • Certificat de l'entitat bancària en què consti el nombre de xec, l'import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l'extracte del compte corrent si el certificat de l'entitat bancària inclou també la identificació del número<A[número|nombre]> de compte en què s'ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb la persona beneficiària de l'ajuda).

14.1.3 Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

  • Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil i
  • Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contingui: el titular i el número<A[número|nombre]> de compte que s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es dóna la impressió mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament<A[abonament|adob]> per part del lliurat.

14.1.4 Pagament mitjançant targeta de crèdit:

  • Tiquet<A[Ticket|Tique]> de compra en què figuri el pagament amb targeta en cas que no s'indiqui a la factura i
  • Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se por<A[por|para]> un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què, com a mínim, consti el titular i el número<A[número|nombre]> del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i data de l'operació.

14.1.5 Pagament mitjançant domiciliació bancària:

  • Notificació bancària del càrrec i
  • Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què consti el titular i número<A[número|nombre]> del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i data de l'operació.

14.1.6 Pagament en efectiu:

  • Rebut, firmat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la firma ha de figurar el nom, els llinatges i el nombre de DNI de la persona que firma. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per un import no superior a 250 €, incloent l'IVA, amb un màxim de 1.000 € per subvenció concedida.

14.2 Totes les operacions de pagament han d'estar realitzades a nom i per compte de l'entitat beneficiària.

15. Reintegrament de la subvenció

15.1 En el cas que l'import de la justificació total de les actuacions subvencionades i abonades sigui inferior a l'import bestret, l'entitat beneficiària haurà de fer un reintegrament al Consell de Mallorca per l'import no justificat, més els interessos de demora.

15.2 La declaració judicial o administrativa de nul·litat o anul·lació comporta l'obligació de tornar les quantitats percebudes.

15.3 També correspon<A[pegan|ocurren]> el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorda la procedència del reintegrament, en els supòsits determinats a l'article 56 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.

15.4 Si, després d'haver cobrat la subvenció, una comprovació o un control financer per part dels serveis de l'Administració posa de manifest la falta de pagament, total o parcial, de les despeses justificades per part del beneficiari, s'ha d'exigir el reintegrament, respecte del qual s'ha d'aplicar el principi de proporcionalitat. A aquest efecte, es considera reintegrable la subvenció en proporció amb les despeses impagades.

15.5 L'incompliment de l'obligació de destí a la finalitat concreta per la qual es va atorgar la subvenció durant el termini de 2 anys serà causa de reintegrament de la subvenció.

15.6 L'òrgan<A[òrgan|orgue]> que concedeix la subvenció és competent per exigir de l'entitat beneficiària el reintegrament de subvencions mitjançant la resolució del procediment regulat a l'article 57 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.

16. Òrgans<A[Òrgans|Orgues]> competent per instruir i resoldre el procediment

16.1 L'òrgan<A[òrgan|orgue]> competent per aprovar la convocatòria és vicepresident segon i conseller executiu de Medi Ambient, Medi Rural i Esports per delegació del Consell Executiu del Consell de Mallorca de data 28 de maig de 2025 (BOIB núm. 69 de 31-05-25).

16.2 L'òrgan competent per resoldre la convocatòria és el vicepresident segon i conseller executiu de Medi Ambient, Medi Rural i Esports.

16.3 La instrucció correspon a la Secretaria Tècnica de Medi Ambient, Medi Rural i Esports, que ha de dur a terme totes les actuacions o els actes de tràmit necessaris i vetlar pel compliment<A[cumplimiento|cumplido]> dels requisits de la convocatòria.

Els requeriments de documentació o d'esmena de la subvenció presentada s'efectuaran pel Servei Jurídic de la Direcció Insular d'Esports.

L'òrgan<A[òrgan|orgue]> instructor formularà la proposta de concessió definitiva on detallarà el beneficiari i l'import de la subvenció concedida.

La concessió d'aquests ajuts s'ha de sotmetre a la fiscalització prèvia de la Intervenció del Consell de Mallorca.

17. Supòsits de denegació

Es denegaran les sol·licituds en els supòsits següents:

a. Quan<A[Cuando|Cuándo]> l'import de la subvenció o ajuda concedida sigui de quantia que, aïllada o en concurrència amb altres subvencions i ajuts econòmics d'altres administracions públiques o entitats privades, superi el cost de l'actuació o projecte desenvolupats per l'entitat.

b. Quan l'objecte pel qual es demana la subvenció no s'adequa a la finalitat de la convocatòria o no compleixi els requisits prevists per ser entitat beneficiària.

c. Quan no s'hagi esmenat la documentació requerida.

18. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que li són d'aplicació i, en concret, amb l'article 9 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.

Són obligacions de les entitats beneficiàries:

a. Complir l'objectiu, executar el projecte, exercir l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions.

 

​​​​​​​b. Justificar, davant de l'òrgan<A[òrgan|orgue]> que concedeix la subvenció el compliment d<A[cumplimiento|cumplido]>els requisits i les condicions, i també la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció.

 

c. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que ha d'efectuar l'òrgan<A[òrgan|orgue]> que concedeix la subvenció i qualsevol altra de comprovació i control financer que poden dur a terme els òrgans<A[òrgans|orgues]> de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que el requereixin a l'exercici de les actuacions anteriors.

 

d. Comunicar a l'òrgan<A[òrgan|orgue]> que concedeix la subvenció l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan aviat com es conegui i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació donada en els fons percebuts.

 

e. Acreditar, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, que està al corrent del compliment<A[cumplimiento|cumplido]> de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que depenen, i de les obligacions amb la Seguretat Social.

 

f. Disposar dels llibres comptables, els registres tramitats i altres documents degudament auditats en els termes que s'exigeix en la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona beneficiària en cada cas, així com tots els estats comptables i els registres específics exigits en la convocatòria de les subvencions, amb la finalitat de garantir l'exercici adequat de les facultats de comprovació i control.

 

g. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control, durant un termini de 4 anys.

 

h. Adoptar les mesures de difusió establertes a l'article 15 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca

 

i. Donar publicitat de les subvencions i ajuts percebuts en els termes i condicions establerts en la llei 19/2013, de 9 de desembre de transparència, accés a la informació pública i bon govern. En cas que es faci ús de la previsió continguda a l'article 5.4 de l'esmentada llei, la Base de Dades Nacional de Subvencions, servirà de medi<A[medi|mitjà]> electrònic per al compliment<A[cumplimiento|cumplido]> de les obligacions de publicitat.

 

j. Col·laborar amb la Direcció Insular d'Esports en el desenvolupament del seu Pla de Comunicació en relació a aquesta subvenció. Assistir i signar a l'acta de comprovació material de la inversió. S'haurà de comunicar a la Direcció Insular d'Esports el dia de la recepció del material adquirit.

 

k. Reintegrar els fons percebuts en els casos que preveu l'article 56 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.

 

l. L'obligació de destí del material adquirit durant el termini mínim de 2 anys, comptadors des de la seva adquisició, a la finalitat prevista per a la qual es concedeixi la subvenció.

 

m. Tot el material adquirit amb càrrec a aquesta convocatòria s'han d'emprar per l'esport en edat escolar, tant en entrenaments com en competicions.

19. Notificació de la concessió i termini per resoldre

19.1 La concessió de la subvenció es notificarà mitjançant publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015. d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques i a través de la seu electrònica.

19.2 Tots els requeriments i comunicacions es realitzaran telemàticament en l'adreça electrònica que figuri a la seu electrònica del Consell de Mallorca.

19.3 El termini màxim per resoldre el procediment i notificar-ho és de cinc mesos des de la data de presentació de la sol·licitud per part de l'entitat interessada.

19.4 El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima les entitats interessades per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

20. Comunicació de dades a la base de dades nacional de subvencions

El Consell de Mallorca, en compliment del previst a l'article 19.2 de l'Ordenança de Subvencions del Consell de Mallorca, remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre aquesta convocatòria i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

21. Règim de recursos

Contra l'Acord que aprova aquesta convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la publicació d'aquest acord. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant la Comissió de Govern que és l'òrgan<A[òrgan|orgue]> competent per resoldre<A[resoldre|decidir]>'l.

Contra la Resolució de concessió d'aquesta convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, es podrà interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució. El recurs es pot interposar formalment davant el conseller executiu o consellera executiva que tingui atribuïdes les competències d'Esports o davant el Consell Executiu, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptats a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci administratiu i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

Malgrat tot l'anterior, es pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

22. Publicitat de les actuacions subvencionades

22.1 Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions han de fer constar la publicitat del Consell de Mallorca en el finançament de les actuacions subvencionades. En aquest sentit, tot l'equipament i material adquirit amb càrrec a aquesta convocatòria haurà d'incorporar de manera visible la imatge institucional del Consell de Mallorca.

22.2 Aquesta imatge haurà de seguir les directrius següents:

  • Incloure el logotip oficial del Consell de Mallorca en un lloc visible del material.
  • En el cas de material tecnològic o esportiu, el logotip haurà d'estar integrat, de forma permanent, en el material.
  • No es permet la substitució del logotip oficial del Consell de Mallorca per altres símbols o marques. Podeu trobar la imatge oficial del Consell de Mallorca en el següent enllaç https://www.conselldemallorca.es/identitat-corporativa

22.3 El compliment de la publicitat de les actuacions subvencionades serà objecte de comprovació en la justificació de la subvenció.

Documents adjunts