Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA

AGÈNCIA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE PALMA - PALMAACTIVA-

Núm. 510179
PalmaActiva.- Extracte de la convocatòria de subvencions per donar suport a la modernització i transformació digital del treball autònom en el municipi de Palma 2025. (Publicat extracte a la Base de Dades Nacional de Subvencions ID 827701)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Acord del Consell Rector, de dia 17 de juliol de 2025, s'aprovaren les bases de la convocatòria pública per a la concessió de subvencions destinades a fomentar inversions realitzades durant l'any 2024 en processos de transformació, renovació i adaptació digitals de les persones que realitzen una activitat econòmica per compte propi i de manera independent en el municipi de Palma.

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria; el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index) i a la pàgina web www.palmaactiva.com

1. Objecte i finalitat

Aquesta convocatòria té per objecte regular les condicions per accedir als ajuts destinats a fomentar inversions realitzades durant l'any 2024 en processos de transformació, renovació i adaptació digitals de les persones que realitzen una activitat econòmica per compte propi i de manera independent en el municipi de Palma. La finalitat principal és donar impuls al treball autònom no consolidat i optimitzar recursos públics envers la població emprenedora que treballa per compte propi mitjançant el foment del teixit empresarial i la promoció de sectors empresarials claus i estratègics.

2. Requisits de les persones beneficiaries

Poden ser beneficiàries les persones físiques que desenvolupin una activitat econòmica al municipi de Palma en forma d'empresari o empresària individual o professional independent que compleixin els requisits següents:

a) Persones físiques amb domicili fiscal o domicili de realització de l'activitat al municipi de Palma, que hagin causat alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) a partir de l'1 de gener de 2022 (o en la mutualitat alternativa) que hagin desenvolupat una activitat econòmica inscrita en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors durant el 2024, en un o varis epígrafs fiscals de l'Impost d'Activitats Econòmiques inclosos en les agrupacions següents:

- Secció 1ª. Activitats empresarials:

- Agrupació 41: Indústries de productes alimentaris i begudes

- Agrupació 42: Indústries d'altres productes alimentaris, begudes i tabac

- Agrupació 43: Indústria tèxtil

- Agrupació 44: Indústria del cuir

- Agrupació 45: Indústria del calçat i vestit i altres confeccions tèxtils

- Agrupació 46: Indústries de la fusta, suro i mobles de fusta

- Agrupació 47: Indústria del paper i fabricació d'articles de paper; arts gràfiques i edició

- Agrupació 48: Indústries de transformació del cautxú i matèries plàstiques

- Agrupació 49: Altres indústries manufactureres

- Agrupació 50: Construcció

- Agrupació 61: Comerç a l'engròs

- Agrupació 62: Recuperació de productes

- Agrupació 63: Intermediaris del comerç

- Agrupació 69: Reparacions

- Agrupació 75: Activitats annexes als transports

- Agrupació 76: Telecomunicacions

- Agrupació 84: Serveis prestats a les empreses

- Agrupació 85: Lloguer de béns mobles

- Agrupació 91: Serveis agrícoles, ramaders, forestals i pesquers

- Agrupació 92: Serveis de sanejament, neteja i similars

- Agrupació 93: Educació i investigació

- Agrupació 94: Sanitat i serveis veterinaris

- Agrupació 95: Assistència i serveis socials

- Agrupació 96: Serveis recreatius i culturals

- Agrupació 97: Serveis personals

- Agrupació 98: Parcs d'esbarjo, fires i altres serveis relacionats amb l'espectacle

- Agrupació 99: Serveis no classificats en altres rúbriques

- Secció 2ª. Activitats professionals:

- Agrupació 51: Agents Comercials

- Agrupació 52: Tècnics en hostaleria

- Agrupació 59: Altres professionals relacionats amb el comerç i l'hostaleria

- Agrupació 61: Gestors o intermediaris en les operacions de transport de mercaderies

- Agrupació 62: Capitans i pilots de la marina mercant

- Agrupació 63: Pilots i navegants d'aeronàutica

- Agrupació 64: Operadors de telecomunicacions

- Agrupació 65: Gestors administratius

- Agrupació 69: Altres professionals relacionats amb el transport i les comunicacions

- Agrupació 71: Professionals de serveis financers i comptables

- Agrupació 72: Gestors de duanes

- Agrupació 73: Advocats

- Agrupació 74: Economistes

- Agrupació 75: Notaris

- Agrupació 76: Procuradors

- Agrupació 77: Agents de la propietat industrial

- Agrupació 78: Agents de la propietat immobiliària

- Agrupació 79: Altres professionals relacionats amb les activitats financeres, (...) i de lloguers

- Agrupació 81: Professionals que presten serveis de neteja

- Agrupació 82: Professionals docents

- Agrupació 83: Professionals de la sanitat

- Agrupació 84: Professionals relacionats amb activitats parasanitàries

- Agrupació 85: Professionals relacionats amb l'espectacle

- Agrupació 86: Professionals liberals, artistes i literats

- Agrupació 87: Professionals relacionats amb loteries, apostes i altres jocs d'atzar

- Agrupació 88: Professionals diversos

- Secció 3ª. Activitats artístiques:

- Agrupació 01: Activitats relacionades amb el cinema

- Agrupació 02: Activitats relacionades amb el teatre i el circ

- Agrupació 03: Activitats relacionades amb la música

- Agrupació 04: Activitats relacionades amb l'esport

- Agrupació 06: Altres serveis relacionats amb l'espectacle

- Agrupació 07: Activitats relacionades amb el turisme

b) Haver realitzat una inversió mínima 500,00 euros (IVA exclòs) amb la suma de les inversions presentades.

c) Tenir la consideració de microempresa conforme al Reglament (UE) nº 651/2014, és a dir, la que ocupi a 10 o menys treballadors de mitjana anual i tingui un balanç general anual que no superi els 2 milions d'euros.

d) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb Hisenda (AEAT), la Seguretat Social (TGSS) i amb l'Ajuntament de Palma.

e) No estar exclòs de l'accés a subvencions públiques per la comissió d'infraccions, segons l'art. 10 de l'Ordenança Municipal de Subvencions.

f) No trobar- se en cap de les circumstàncies previstes en l'article 13.2 de la Llei 38/2003 General de Subvencions.

3. Accions i despeses subvencionables

Condicions generals:

a) Són subvencionables les actuacions d'inversió realitzades de manera completa en el període comprés entre l'1 de gener de 2024 i el 31 de desembre de 2024.

b) S'entenen per despeses d'inversió subvencionables aquelles que:

- Suposen un import agregat mínim de 500,00 euros (IVA exclòs).

- Provenen de l'adquisició de maquinari i/o programari destinat a la millora, renovació o transformació digital de l'activitat econòmica de l'autònom o autònoma dins el període subvencionable.

- Tenen un caràcter durador en el temps i, per tant, s'han de registrar com a béns d'inversió amb vida útil superior a l'any, d'acord amb la normativa fiscal aplicable.

- Són despeses de nova adquisició de béns en primera compra.

- No han estat objecte d'altres subvencions incompatibles ni formen part de despeses no subvencionables.

- Si la persona beneficiària ha exercit múltiples activitats dins del període d'execució de les inversions i un mateix bé d'inversió s'hagi afectat parcialment a vàries d'elles als efectes fiscals, només serà subvencionable el sumatori de les afectacions corresponents a activitats incloses en epígrafs IAE contemplades a l'apartat 3.a) sempre que superin, individualment o acumuladament, un 50% d'afectació.

c) No seran subvencionables les despeses de funcionament del negoci o d'explotació de l'activitat econòmica com els arrendaments de maquinària, equipament o instal·lacions; de manteniment, conservació o reparació d'instal·lacions o equipament existent; subministraments (aigua, electricitat, gas, telefonia, etc.); les despeses de personal, etc.

d) La sol·licitud pot incloure una o més actuacions subvencionables per a cada persona beneficiària. Sols s'admet una sol·licitud per persona beneficiària, no se subvencionarà la mateixa actuació pel mateix centre d'explotació encara que la presentin dos persones diferents.

Despeses subvencionables:

Només seran subvencionables, de manera exhaustiva, les despeses relacionades a continuació, sempre que compleixin les condicions generals establertes en les bases i estiguin directament relacionades amb la l'objecte de la convocatòria:

a) Equipament informàtic bàsic (ordinador de sobretaula, monitor d'ordinador, teclat d'ordinador, ratolí d'ordinador, servidor informàtic, sistema d'alimentació ininterrompuda (SAI), disc dur extern, unitat de memòria SSD).

b) Perifèrics i dispositius d'entrada/sortida (E/S) (impressora làser, escàner de documents, projector, pantalla de projecció, càmera web d'alta definició, micròfon de sobretaula, altaveus per a ordinador, tauleta gràfica).

c) Equipament per a punt de venda i gestió comercial (lector de codi de barres, caixa registradora electrònica, terminal punt de venda (TPV), balança electrònica, etiquetadora electrònica, pantalla tàctil per a TPV, lector de targetes de fidelització, impressora d'etiquetes, comptador de persones, pantalla digital informativa).

d) Maquinària per a fabricació i prototipat (impressora 3D, escàner 3D, plòter, talladora làser, fresadora CNC, màquina de gravat, màquina de brodat digital, màquina de cosir computeritzada, impressora de sublimació, premsa tèrmica, màquina de tall i gravat làser).

e) Connectivitat i xarxes (router Wi- Fi, switch de xarxa, punt d'accés Wi- Fi (Access Point), targeta de xarxa Ethernet, adaptador de xarxa Powerline, cablejat estructurat (cable Ethernet), commutador PoE (Power over Ethernet), firewall hardware, sistema de detecció d'intrusions (IDS), enrutador VPN (Virtual Private Network), patch panel, servidor NAS (Network Attached Storage)).

f) Llicències de programari informàtic amb el compromís d'emprar- lo durant un període continuat superior als 24 mesos des de la data de sol·licitud, amb les següents utilitats: gestió comptable, fiscal i financera, gestió de relacions amb clients (CRM), gestió de recursos humans bàsics, gestió de projectes i tasques, edició de vídeo i imatges, disseny gràfic, signatura electrònica de documents, ciberseguretat bàsica, sistemes de facturació bàsica, gestió documental i arxiu, còpies de seguretat i solucions artificials per a la recuperació de dades i també solucions basades en intel·ligència artificial per a tasques d'automatització, assistents virtuals, anàlisi predictiu, classificació o recomanació relacionades amb l'activitat econòmica.

Despeses no subvencionables:

Les despeses que es relacionen a continuació constitueixen despeses no subvencionables a títol orientatiu:

a) L'adquisició de bens usats.

b) Els imposts, tributs, taxes, preus públics, despeses notarials, despeses associades a registres administratius, comercials, patents i marques, despeses financeres i altres de naturalesa similar als anteriors.

c) Les despeses per a serveis d'assessorament, consultoria, comptables i similars.

d) Les despeses d'enviament, preparació de comandes, desmuntatge de mobiliari i equipaments a substituir.

e) Les despeses publicitàries i d'estratègies de màrqueting digital de campanyes online i/o offline, la gestió de xarxes socials i clients, i també materials de despeses corrents com poden ser targetes, bosses, tríptics, fullets, consumibles, cartells informatius i promocionals o similars.

f) Les despeses de creació, millora, allotjament, actualització, optimització i/o posicionament del lloc web, l'adquisició de programes informàtics i altres conceptes similars.

g) Les despeses relatives a serveis externs de consultoria, desenvolupament o personalització avançada de solucions digitals. No s'exclou la compra de llicències de programari ni les configuracions bàsiques imprescindibles per al seu funcionament, sempre que compleixin les condicions establertes a l'apartat 4.2.f.

4. Quantia

Aquesta convocatòria de subvencions compta amb el pressupost màxim de 50.000 euros a càrrec de l'aplicació pressupostaria 40.43310.7700000 del pressupost de despeses de PalmaActiva de l'any 2025.

Excepcionalment conforme amb l'article 58.2, del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es fixa com a quantitat màxima addicional al pressupost màxim anterior sense necessitat de nova convocatòria, fins a la quantia de 50.000 euros addicionals.

Determinació de la quantia individualitzada de subvenció

a) Per a determinar l'import màxim subvencionable es parteix de la quantificació de les despeses d'inversió que hagi presentat la persona sol·licitant, deduïdes les partides que no s'ajusten a les condicions de la convocatòria. Així s'obté l'import ajustat del qual es dedueix, si escau, l'excés sol∙licitat sobre la quantia màxima subvencionable. Una vegada determinat aquest, l'ordre de preferència per a l'obtenció és el que resulta de l'ordre de puntuació obtingut en l'avaluació.

b) L'import màxim subvencionable és el 80% del cost total de la inversió elegible (IVA exclòs), amb un màxim de 3.000,00 euros i un mínim de 400,00 euros per persona beneficiària.

c) Les subvencions s'atorgaran, fins a l'exhauriment del crèdit, per ordre de puntuació. En el cas d'empat de puntuació, aquest es resoldrà per ordre d'entrada. L'ordre d'entrada de les sol·licituds s'establirà en atenció al dia i l'hora del registre de presentació electrònica de la sol·licitud i per a aquelles que haguessin estat requerides per a millora o esmena, la data del darrer registre de presentació de documents d'esmena.

d) No es realitzarà cap prorrateig del pressupost de la convocatòria entre les sol·licituds admeses i valorades. Només es concediran quanties de subvenció que es corresponguin als imports sol·licitats de manera íntegra, per la qual cosa no s'aplicaran romanents dels crèdits pressupostaris que suposin la concessió parcial de l'import sol·licitat. (Document B del model de sol·licitud).

5. Presentació de sol·licituds

- Es podran presentar les sol·licituds en els 20 dies hàbils posteriors a la publicació de la convocatòria al BOIB. La presentació de la sol·licitud per part dels interessats comporta l'acceptació expressa del contingut d'aquesta convocatòria.

- Totes les sol·licituds s'han de presentar per mitjans electrònics, de conformitat amb el que disposa l'apartat 2 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- Les sol·licituds s'han de presentar obligatòriament d'acord amb el model normalitzat disponible, acompanyades de la documentació requerida, a través de la seu electrònica de PalmaActiva.

- Els models normalitzats, les Bases i la resta de documentació associada a l'expedient, estan disponibles en la seu electrònica de PalmaActiva: https://web.palmaactiva.com/seuelectronica.

 

Palma, a la data de firma electrònica (18 de juliol de 2025)

La gerent de PalmaActiva Carmen Aguiló Buades