Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 505146
Acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 7 de juliol de 2025, relatiu a les bases i la convocatòria dels ajuts a persones amb discapacitat inferior al 33 % amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) (exp. 1860-2025-000001)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'article 70.4 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (BOE núm. 52 d'1 de març de 2007), estableix que són competències pròpies dels consells insulars els assumptes en matèria de serveis socials, assistència social, política de protecció i atenció a persones dependents, així com les polítiques d'atenció a les persones i els col·lectius en situació de pobresa o necessitat social.

L'article 34 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears (BOIB núm. 89 de 18 de juny de 2009), recull que correspon a l'Administració autonòmica, als consells insulars i als municipis exercir les competències en matèria de serveis socials, d'acord amb el que estableixen l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, la llei esmentada i la legislació sobre règim local, de manera que s'asseguri el funcionament correcte del sistema públic de serveis socials.

Alhora, l'article 37 i de la Llei 4/2009 disposa que correspon als consells insulars tramitar, gestionar i concedir les prestacions econòmiques en matèria de serveis socials i les que se'ls encomanin dins el marc de la planificació general del Govern de les Illes Balears.

L'article 96.2 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, estableix que els consells insulars exerceixen l'activitat de foment en les matèries en les quals tenen atribuïdes competències pròpies, d'acord amb la legislació de subvencions de la Comunitat Autònoma.

D'acord amb l'article 6 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, resulten destinatàries amb caràcter prioritari dels serveis socials les persones amb alguna discapacitat (física, psíquica o sensorial), dificultats d'integració per diferents motius (malaltia, precarietat, addiccions), necessitats socials, vulnerables per raó d'edat, maltractades, discriminades i vulnerables.

El Pla Estratègic de Subvencions del Pressupost (PES) del Consell Insular de Menorca (CIM) per a l'exercici 2025, aprovat pel Consell Executiu en sessió de caràcter extraordinari de 22 de novembre de 2024 (BOIB núm. 161 de 12 de desembre de 2024), rectificat per Acord del Consell Executiu en sessió de caràcter extraordinari de 20 de desembre de 2024 (BOIB núm. 11 de 23 de gener de 2025), propugna com a eix estratègic d'actuació, entre d'altres, l'impuls de les ajudes socials, obrint noves línies d'actuació per donar resposta i cobrir les necessitats bàsiques de tots els col·lectius, especialment les dirigides a les famílies i als col·lectius més vulnerables.

El PES per a l'exercici 2025 preveu la convocatòria per a la concessió d'ajuts a les persones amb discapacitat inferior al 33 % amb necessitats especials per al seu desenvolupament que requereixin suports especialitzats, amb un pressupost previst de 30.000 euros.

El pressupost general del Consell Insular de Menorca per a l'any 2025, aprovat pel Ple de la Corporació en sessió de caràcter ordinari, el 17 de febrer de 2025 (BOIB núm. 23 de 20 de febrer de 2025), en relació amb el Departament de Benestar Social (3), preveu una partida específica destinada a aquests ajuts corresponents al programa de residència i centres de dia per a persones amb discapacitat (23135) amb un pressupost total de 30.000,00 € i un termini d'execució de la convocatòria anual (any 2025).

 L'objectiu específic d'aquesta convocatòria és millorar la qualitat de vida de les persones amb necessitats especials per al seu desenvolupament, procurant prou suport especialitzat per al seu dia a dia, sempre que no estiguin cobertes per altres ajuts per a persones amb discapacitat i/o pel mateix concepte o que, en cas de ser necessària la complementació amb altres ajuts, en conjunt no superin l'import total de l'activitat subvencionada. Amb relació al Departament de Benestar Social (3), inclou una partida específica corresponent al programa de residència i centres de dia per a persones amb discapacitat (23135) per complir aquests objectius.

 Amb tot, el Departament de Benestar Social considera indispensable la convocatòria dels ajuts per a persones amb discapacitat inferior al 33 % amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE). 

Subvenció inicial

Import

Òrgan-Programa-Econòmica

Ajuts a les persones amb discapacitat inferior al 33 % amb necessitats especials per al seu desenvolupament que requereixin suports especialitzats

30.000,00 euros

3-23135-4800000

S'ha revisat l'expedient i s'han vist els informes d'oportunitat de la directora insular de Gent Gran, Dependència i Diversitat Funcional, Melissa Manota Brooker, i de legalitat de la tècnica assessora jurídica de Benestar Social.

Es tenen en compte les competències pròpies o concurrents que sobre aquestes matèries té el Consell Insular de Menorca i de conformitat amb la normativa bàsica aplicable en matèria de subvencions, en el marc del que estableixen les bases d'execució del pressupost general d'aquesta administració.

 Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament de Benestar Social;

El Consell Executiu, per unanimitat dels sis membres presents (senyor Vilafranca Florit, senyora Reynés Calvache, senyor Gornés Hachero, senyora Taltavull Fernández, señor Pons Torres i senyor Delgado Díaz) i en votació ordinària, adopta el següent

 ACORD

Primer. Aprovar les bases i, simultàniament, la convocatòria dels ajuts a les persones amb una discapacitat inferior al 33 % amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) per a l'any 2025.

L'import total que es destina és de 30.000,00 euros. Amb relació als imports màxims per beneficiari, l'import màxim que es pot concedir per beneficiari serà de 1.500,00 euros.

Segon. Sobre l'import global màxim dels ajuts i el crèdit pressupostari, es proposa que el 100 % dels ajuts concedits s'atenguin amb càrrec a la partida 3-23135-4800000 de l'exercici pressupostari de l'any 2025. 

Subvenció inicial

Import

Òrgan-Programa-Econòmica

Ajuts a les persones amb discapacitat inferior al 33 % amb necessitats especials per al seu desenvolupament que requereixin suports especialitzats

30.000,00 euros

3-23135-4800000

Tercer. El termini de presentació de les sol·licituds és de trenta dies naturals des de l'endemà a la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). El termini finalitza el mateix dia de la publicació en el BOIB en el mes del venciment, d'acord amb el que estableix l'article 30.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (o el primer dia hàbil següent a aquest, si el termini recau en dia inhàbil).

 L'activitat finançada s'ha d'haver dut a terme entre l'1 de gener de 2024 i el 30 de juny de 2025.

 En el cas que les sol·licituds i els drets d'ajuda dels beneficiaris superin el límit global de la convocatòria, els ajuts es pagaran per ordre de menor a major nivell de renda dels beneficiaris i fins a esgotar la partida pressupostària, i queden exclosos dels drets d'ajuda la resta de beneficiaris, una vegada esgotada la partida.

Quart. La instrucció d'aquest procediment correspon a la tècnica de treball social del Departament de Benestar Social Marta Frías Fuertes, que alhora és membre vocal de la comissió avaluadora. En els casos d'abstenció/recusació, absència, malaltia o altres impediments justificats, serà substituïda per la tècnica de gestió del departament Eulàlia Allés Coll.

 Cinquè. Aprovar la composició de la comissió avaluadora del Departament de Benestar Social del CIM amb la funció d'estudiar i examinar les sol·licituds presentades d'acord amb els criteris establerts en les bases, emetre el seu informe i elevar la proposta de concessió a l'òrgan competent per dictar resolució.

Han de conformar aquesta comissió els membres següents: un/a president/a, un/a vicepresident/a, un/a secretari/ària i tres vocals del Departament de Benestar Social del CIM.

a) La presidència ha de recaure en la consellera executiva cap del Departament de Benestar Social, Carmen Reynés Calvache. Li correspon la direcció de la comissió, en la qual, a més de veu i vot, si s'escau, resoldrà els empats que es puguin produir en les votacions pel seu vot de qualitat. En els casos d'abstenció/recusació, absència, malaltia o altres impediments justificats, podrà substituir la vicepresidenta en l'exercici de les seves funcions i té veu i vot.

b) La vicepresidència ha de recaure en la directora insular de Gent Gran, Dependència i Diversitat Funcional, Melissa Manota Brooker. Li correspon substituir, quan correspongui, la presidenta en l'exercici de les seves funcions, i té veu i vot.

c) Els vocals han de ser tres tècnics del Departament de Benestar Social: els treballadors socials Marta Frías Fuertes i Alberto Cantos Chaparro i la tècnica de gestió Eulàlia Allés Coll. En els casos d'abstenció/recusació, absència, malaltia o altres impediments justificats, seran substituïts per qui designi la presidència entre els altres tècnics del departament. Tots els membres vocals de la comissió avaluadora tindran veu i vot.

d) L'administrativa del departament de Benestar Social Judit Ràfols Centelles actuarà com a secretària de la comissió avaluadora i haurà d'aixecar acta de les reunions, en les quals s'han de reflectir els acords adoptats. En els casos d'abstenció/recusació, absència, malaltia o altres impediments justificats, serà substituïda per l'auxiliar administrativa del Departament de Benestar Social Carolina Marqués Florit, la qual actuarà com a secretària suplent.

El conseller executiu o la consellera executiva competent dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

 Sisè. Comunicar a la Base de dades Nacional de Subvencions la Resolució d'aquesta convocatòria de subvencions.  

 

ANNEX  Bases per les quals es regula la concessió d'ajuts per a persones amb discapacitat inferior al 33 % amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE)

 1. Marc competencial i objecte dels ajuts

 L'objecte dels ajuts és establir i regular els ajuts econòmics per a persones amb discapacitat inferior al 33 % amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) que requereixen suports especialitzats per ajudar a finançar els tractaments professionals necessaris per a l'abordatge dels problemes d'adaptació a l'escola, millora de tècniques d'estudi i adquisició d'estratègies per al maneig d'aquestes necessitats educatives especials i que no tenen suport d'altres administracions.

De fet, d'acord amb el punt 3.3.2 del Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Menorca, vigent en el moment de la convocatòria, s'hi preveu aquesta sota la denominació d'ajuts a les persones amb discapacitat inferior al 33 % amb necessitats especials per al seu desenvolupament que requereixen suports especialitzats.

Segons s'estableix en el citat Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Menorca i per a aquesta convocatòria, es preveuen els objectius específics següents:

 — Millorar la qualitat de vida de les persones amb necessitats especials per al seu desenvolupament, procurant el suport especialitzat suficient per al seu dia a dia, sempre que no estiguin cobertes per altres ajuts per a persones amb discapacitat.

Aquests ajuts s'emmarquen en l'exercici de l'activitat de foment que correspon al Consell Insular de Menorca (CIM) en matèria d'assistència social dins del seu àmbit territorial, de conformitat amb els articles 70.4 i 73 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, reformat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52 d'1 de març de 2007) i amb l'article 48.1 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears (BOIB núm. 89 de 18 de juliol de 2009).

Alhora, l'article 3 de la Llei 4/2009 estableix que s'ha de millorar la qualitat de vida i promoure la normalització, la participació i la integració social, política, econòmica, laboral, cultural i educativa i de salut de totes les persones. Per això, aquest article determina que els objectius de les polítiques de serveis socials, entre d'altres, són:

— Millorar la qualitat de vida i promoure la normalització, participació i la integració social, política, econòmica, laboral, cultural i educativa i de salut de totes les persones.

— Prevenir i atendre les situacions de vulnerabilitat de les persones i dels grups en risc d'exclusió social.

— Afavorir la igualtat efectiva de les persones, eliminant discriminacions per raó de sexe, discapacitat o per qualsevol altra condició o circumstància personal o social arbitrària, impulsant polítiques d'integració laboral per a les persones amb qualsevol tipus de discapacitat.

2. Finalitat dels ajuts

Aquesta convocatòria té per finalitat oferir suport a les persones amb discapacitat inferior al 33 % amb necessitats especials per al seu desenvolupament que requereixin suports especialitzats, com la intervenció psicoeducativa per a l'abordatge de les dificultats d'aprenentatge o la intervenció per a la reeducació del llenguatge, sigui de forma individual o grupal.

Aquesta línia d'ajuts no inclou dins aquest concepte els reforços escolars que tenguin com a objectiu, únicament, la millora de les qualificacions acadèmiques.

3. Finançament i imports màxims dels ajuts

L'import màxim i les partides a les quals s'aplicaran les ajudes que s'atorguin en el marc d'aquestes bases són els que s'estableixin en la convocatòria.

Es finançarà fins al 100 % de la despesa justificada, tenint en compte la situació econòmica i sociofamiliar de la persona beneficiària, segons les taules següents, amb un import màxim de 1.500,00 €.

 

​​​​​​​Per beneficiar-se d'aquesta convocatòria d'ajuts, els ingressos de la unitat econòmica de convivència de la persona beneficiària no havien de superar en l'exercici econòmic de l'any anterior a la convocatòria els límits d'ingressos anuals detallats a continuació, calculats d'acord amb l'indicador públic de renda d'efectes múltiples (IPREM) vigent i d'acord amb els criteris de determinació de rendes exposats més avall.

Unitat familiar

 IPREM (14 pagues)

1 membre

(IPREM *3)   25.200,00 € anuals

2 membres

(IPREM *4)       33.600,00 € anuals

3 membres

(IPREM *5)       42.000,00 € anuals

4 membres

(IPREM *6)       50.400,00 € anuals

5 membres

(IPREM *7)       58.800,00 € anuals

6 membres

(IPREM *8)       67.200,00 € anuals

7 membres o més

(IPREM *9)       75,600,00 € anuals

Per calcular l'import màxim a percebre, es tindrà en compte la capacitat econòmica de la persona beneficiària i de la seva unitat econòmica de convivència segons el barem següent, calculat d'acord amb l'indicador públic de renda d'efectes múltiples (IPREM) anual a 14 pagues, segons la taula adjunta: 

Paràmetres

Màxim 100 % de la despesa

Màxim 75 % de la despesa

Màxim 50 % de la despesa

Import del nivell de renda a considerar

Inferior a 16.800 € (1 membre computable)

Igual o superior a 16.800 € i inferior a 21.000 € (1 membre computable)

Igual o superior a 21.000 € i inferior a 25.200 € (1 membre)

Inferior a 25.200 € (2 membres computables)

Igual o superior a 25.200 € i inferior a 29.400 € (2 membres computables)

Igual o superior a 29.400 € i inferior a 33.600 € (2 membres computables)

Inferior a 33.600 € (3 membres computables)

Igual o superior a 33.600 € i inferior a 37.800 € (3 membres computables)

Igual o superior a 37.800 € i inferior a 42.000 € (3 membres computables)

Inferior a 42.000 € (4 membres computables)

Igual o superior 42.000 € i inferior a 46.200 € (4 membres computables)

Igual o superior a 46.200 € i inferior a 50.400 € (4 o més membres computables

Inferior a 50.400 € (5 membres computables)

Igual o superior 50.400 € i inferior a 54.600 € (5 membres computables)

Igual o superior 54.600 € i inferior a 58.800 € (5 membres computables)

Inferior a 58.800 € (6 membres computables)

Igual o superior 58.800 € i inferior a 63.000 € (6 membres computables)

Igual o superior 63.000 € i inferior a 67.200 € (6 membres computables)

Inferior a 67.200 € (7 o més membres computables)

Igual o superior 67.200 € i inferior a 71.400 € (7 o més membres computables)

Igual o superior 71.400 € i inferior a 75.600 € (7 o més membres computables)

Tot això, sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària. En el cas que les sol·licituds i els drets d'ajuda dels beneficiaris superin el límit global de la convocatòria, els ajuts es concediran tenint en compte el següent ordre de prelació:

  • En primer lloc, es concediran els ajuts als beneficiaris que tenguin dret al pagament del 100 % de la despesa, segons la taula anterior, per ordre de menor a major nivell de renda per capita, fins a exhaurir la dotació pressupostària. Un cop esgotada la partida, la resta de sol·licituds amb nivells de renda superiors quedaran excloses.
  • En segon lloc, si un cop ateses totes les sol·licituds corresponents al 100 % de la despesa encara resta disponibilitat pressupostària, s'atorgaran els ajuts als beneficiaris amb dret al pagament del 75 % de la despesa, també d'acord amb l'ordre de menor a major nivell de renda per càpita, fins a esgotar la dotació. Igualment, un cop exhaurida la partida, s'exclouran les sol·licituds restants amb major nivell de renda.
  • Finalment, si encara hi hagués partida disponible un cop ateses les sol·licituds del 75 %, es concediran els ajuts als beneficiaris amb dret al pagament del 50 % de la despesa, seguint el mateix criteri de menor a major nivell de renda per càpita, fins a esgotar completament la partida. La sol·licitud amb rendes superiors que no puguin ser ateses per manca de pressupost quedaran excloses.

El nivell de renda es calcula segons el que s'estableix a la base 6.1 f.

4. Activitats subvencionables: requisits i condicions

Les activitats subvencionables són les intervencions psicoeducatives, individuals o grupals, necessàries per a l'abordatge de les dificultats d'aprenentatge i les intervencions per a la reeducació del llenguatge, individuals o grupals, de les persones amb discapacitat inferior al 33 % i diagnòstic de necessitats específiques de suport educatiu (NESE) que no tenen ajuts d'altres administracions pel mateix concepte o que en cas de tenir-la, sigui necessària la complementació i no se superi, en conjunt, l'import total de l'activitat subvencionada.

Aquestes intervencions psicoeducatives i/o del llenguatge s'han d'haver duit a terme per professionals col·legiats de la psicologia, pedagogia, psiquiatria, neurologia, logopèdia i/o similar.

Aquesta línia d'ajuts no inclou dins aquest concepte els reforços escolars que tinguin únicament com a objectiu la millora de les qualificacions acadèmiques.

Les activitats susceptibles d'ajut s'han d'haver realitzat durant el període finançable previst en la convocatòria, és a dir, entre l'1 de gener de l'any anterior al de la publicació de la convocatòria i el 30 de juny d'enguany. No es podran concedir ajuts per despeses fetes anteriorment o posteriorment a aquest període, només de factures emeses dins del període esmentat.

5. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

Les subvencions que es regeixen per aquestes bases són de caràcter voluntari i eventual, i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són subsidiaris i, per tant, complementaris dels ajuts que siguin vigents d'altres administracions que en tenguin competència, per dur a terme la mateixa activitat i es concediran sempre que no existeixi cobertura en el sistema públic o de prestacions o quan aquesta no cobreixi la totalitat de la necessitat a atendre i sigui necessària la seva complementació, sens perjudici de l'obligació de les persones beneficiàries de comunicar-ho de la forma establerta a aquestes bases, sempre que el seu còmput no superi l'import total de l'activitat subvencionada.

L'import dels ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost total de la necessitat a atendre.

No se subvencionaran intervencions psicoeducatives i/o del llenguatge prestades per entitats públiques i/o privades finançades pel Consell Insular de Menorca per dur a terme tractaments amb la mateixa finalitat que aquesta convocatòria.

6. Requisits dels beneficiaris

6.1. Poden ser beneficiàries dels ajuts les persones físiques que compleixin els requisits següents:

a) Estar empadronat a un municipi de Menorca al menys en els dotze mesos immediatament anteriors a la data de presentació de la sol·licitud.

b) Que la persona beneficiària de l'ajut estigui dins el sector de població objecte de la convocatòria, és a dir, que tingui un diagnòstic emès pels serveis públics relacionat amb alguna necessitat específica de suport educatiu (NESE).

c) No tenir discapacitat reconeguda (inferior al 33 %).

d) Que la persona beneficiària estigui cursant algun dels següents nivells educatius: educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat, cicles formatius de grau mitjà i superior, ensenyaments artístics professionals, cicles formatius de grau bàsic, programes de formació per a la transició a la vida adulta.

e) Poder justificar, mitjançat informe/s professional/s, la necessitat d'una intervenció psicoeducativa per a l'abordatge de problemes d'adaptació a l'escola, dificultats d'aprenentatge, millora de tècniques d'estudi, reeducació del llenguatge i adquisició d'estratègies per al maneig d'aquestes necessitats educatives especials.

f) Que els ingressos de la unitat econòmica de convivència de la persona beneficiària de l'ajut no superin en l'exercici econòmic anterior al d'aquesta convocatòria els límits d'ingressos anuals detallats a la base tercera.

Es consideren membres computables de la unitat familiar de convivència:

— Persona beneficiària de l'ajut (en tots els casos).

— Cònjuge o parella (persona amb anàloga relació d'afectivitat a la conjugal) convivent durant l'exercici econòmic anterior al d'aquesta convocatòria (en cas que la persona beneficiària sigui major d'edat).

— Pare, mare o tutor/a (en cas que la persona beneficiària sigui menor d'edat).

— Germans/nes menors de 18 anys a dia 31 de desembre de l'any anterior al de la convocatòria (en cas que la persona beneficiària sigui menor d'edat).

En cas que la persona beneficiària sigui menor d'edat, només es considera membre computable el responsable legal que tengui la custòdia del menor (en cas de divorci, separació legal o de fet dels pares). Quan el règim de custòdia dels fills sigui compartit, es consideraran membres computables el pare o la mare del sol·licitant de l'ajuda, el menor beneficiari i els seus fills comuns que constin empadronats junts al certificat de convivència d'acord amb les condicions anteriors.

 

​​​​​​​La renda de la unitat econòmica de convivència de la persona beneficiària s'ha d'acreditar mitjançant la declaració sobre la renda de les persones físiques relativa als ingressos de l'últim exercici fiscal de cada un dels membres computables. Si qualsevol dels membres computables no hagués presentat declaració de la renda i no tingués obligatorietat de presentar-la, s'ha d'acreditar mitjançant un certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT) en què consti que n'estava exempt/a així com les rendes que tengui constància l'AEAT. En cas de que algun dels anteriors documents no reflecteixin les rendes obtingudes a l'últim exercici fiscal, aquestes s'han d'acreditar mitjançant un certificat d'ingressos emès per l'ens prestatari corresponent.

Per calcular els ingressos o rendes es tindran en compte, a més dels rendiments del treball (inclosos els provinents de prestacions de la Seguretat Social o institucions i organismes anàlegs íntegres i els provinents d'activitats econòmiques nets), els ingressos i/o rendiments nets de capital mobiliari i immobiliari. No computen a aquests efectes els ingressos de prestació per fill o menor a càrrec o per cures en l'entorn familiar reconeguts per la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència (BOE núm. 299 de 15 de desembre de 2006).

6. 2. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries:

a) Les persones en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS) i en l'art.10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

b) Les persones que, en el moment de dictar-se la proposta de resolució definitiva de la convocatòria, per part de l'òrgan instructor, no estiguin al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració General de l'Estat.

c) De conformitat amb el que disposa l'article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, tampoc no poden ser beneficiàries de les subvencions previstes en aquestes bases, les persones sancionades o condemnades per resolució administrativa o sentència judicial fermes per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l'àmbit de les relacions laborals.

d) Tampoc no poden ser beneficiàries de les subvencions que regulen aquestes bases les persones en les quals es doni alguna de les circumstàncies recollides en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni les que hagin estat sancionades mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals i erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra aplicable.

7. Presentació de sol·licituds i documentació

Les sol·licituds i tota la documentació relacionada en aquesta base s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria (el termini de presentació de les sol·licituds serà de trenta dies naturals des de l'endemà a la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i finalitza el mateix dia de la publicació en el BOIB en el mes del venciment, d'acord amb el que estableix l'article 30.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o el primer dia hàbil següent a aquest, si el termini recau en dia inhàbil) d'acord amb les indicacions següents:

7.1) Per mitjans electrònics, pels subjectes legalment prevists d'acord amb allò que s'estableix en l'article 14.1 i 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, ja citada, al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.carpetaciutadana.org) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de la mateixa Llei.

7.2) Facultativament els concurrents la poden presentar presencialment, d'acord amb allò que s'estableix en l'article 14.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, en les oficines de registre del Consell Insular de Menorca o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei.

7.3) Documentació a presentar amb la sol·licitud:

a) Model de sol·licitud normalitzat degudament emplenat i signat (annex I), el qual també es troba a la seu electrònica https://seuelectronica.cime.es.

b) DNI/NIE de la persona beneficiària i dels responsables legals que convisquin amb la persona beneficiària, si fos menor d'edat. Si no s'oposen a la consulta interadministrativa d'aquest document en l'apartat corresponent de la sol·licitud, no farà falta aportar-lo.

c) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d'un altre: llibre de família o certificat de naixement si la persona beneficiària és menor d'edat, annex III facilitat pel Consell Insular si la persona beneficiària és major d'edat, degudament emplenat i signat per beneficiari i representant o documentació justificativa d'altres situacions (acolliment, mesures de suport judicials...).

d) DNI/NIE de la persona representant, si s'escau. Si no s'oposen a la consulta interadministrativa d'aquest document en l'apartat corresponent de la sol·licitud, no farà falta aportar-lo.

 

​​​​​​​e) Informe emès per un professional dels serveis públics en el qual s'especifiqui un diagnòstic de Necessitats Específiques de Suport Educatiu (NESE).

f) Informe emès per un professional de la psicologia, pedagogia, psiquiatria, neurologia, logopèdia i/o similar, de la necessitat de rebre un suport psicoeducatiu per a l'abordatge de problemes d'adaptació a l'escola, dificultats d'aprenentatge, millora de tècniques d'estudi, reeducació del llenguatge, adquisició d'estratègies per al maneig d'aquestes necessitats educatives especials.

g) Certificat o resolució del grau de discapacitat, si s'escau, inferior al 33 % expedit per l'Administració autonòmica competent. Si no s'oposa a la consulta interadministrativa d'aquest document en l'apartat corresponent de la sol·licitud, no farà falta aportar-lo.

h) Certificat de convivència emès dins del període de presentació de sol·licituds per l'ajuntament de residència. Si no s'oposen a la consulta interadministrativa d'aquest document en l'apartat corresponent de la sol·licitud, no farà falta aportar-lo.

i) Justificació d'estar cursant algun dels següents nivells educatius: educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat, cicles formatius de grau mitjà i superior, ensenyaments artístics professionals, cicles formatius de grau bàsic, programes de formació per a la transició a la vida adulta.

j) Justificació dels ingressos o rendes de la unitat econòmica de convivència de la persona beneficiari/ària (base 6.1). Les rendes s'han de justificar mitjançant la presentació de la declaració de l'IRPF corresponent a l'últim any fiscal o certificat d'imputacions (en cas de no ser subjectes obligats a presentar-la).

Pel que fa a la justificació d'ingressos i rendes de la unitat econòmica, el CIM podrà comprovar el nivell de renda i consultar a l'Agència Tributària, d'acord amb els articles 28.3 i 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP) i amb l'article 95.1 lletra k de la llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, quan hi hagi autorització expressa dels membres computables de la unitat familiar (annex II).

k) Factures i justificants de pagament de les sessions i serveis prestats a la persona amb alguna necessitat específica de suport educatiu emeses dins el període subvencionable.

  • Les factures han d'incloure:

— Nom complet i CIF o NIF de qui emet la factura

— DNI o NIE i nom complet de la persona beneficiària. En els casos de beneficiaris menors d'edat, si la factura s'emet a nom del responsable legal, també haurà de constar la identificació de la persona beneficiària.

— Número de la factura, data, concepte, retenció d'IRPF i IVA, si s'escau, segell del proveïdor o signatura i forma de pagament.

— A la factura ha de quedar acreditat el seu pagament amb la constància de l'expressió «rebut o pagat» o similar.

  • En cas que a la factura no consti acreditat el pagament:

Targeta de crèdit o dèbit: tiquet de compra del pagament amb targeta o extracte del compte on figuri el càrrec, el qual ha de coincidir amb les dades que consten a la factura.

Mitjançant domiciliació, transferència bancària o altres plataformes de pagament: Justificant acreditatiu del pagament, extracte del compte bancari o certificat, al qual ha de constar el titular, núm. compte, ordenant del càrrec, persona beneficiària, concepte, import i data.

Efectiu: (límit màxim de 1.000 €) A la factura ha de constar el corresponent segell i signat pel proveïdor amb l'expressió «pagament en efectiu o metàl·lic» o tiquet de compra del pagament.

 

l) Declaració responsable signada pel beneficiari o pel seu representant (en cas de majors d'edat) o pel seu responsable legal (en cas de beneficiaris menors d'edat) de no estar sotmès/os a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003) i en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i altres lleis que resultin d'aplicació (annex I).

m) Declaració responsable signada pel beneficiari o pel seu representant (en cas de majors d'edat) o pel seu responsable legal (en cas de beneficiaris menors d'edat) relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d'altres institucions públiques o privades per dur a terme la mateixa activitat (annex I).

n) Document de designació de compte bancari segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s'ha de fer constar expressament a la sol·licitud (annex IV).

o) En cas de no autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries d'acord amb el que estableix l'article 28.2 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú a les administracions públiques i en l'article 95.1 lletra k de la Llei 58/2003, general tributària (annex I), la persona interessada haurà d'aportar els corresponents certificats o una declaració responsable signada en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries amb les administracions estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social.

p) Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades sempre poden aportar qualsevol document addicional als exigits que considerin convenient en relació amb el procediment de concessió.

 

​​​​​​​S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres b, d, g, h, i, n, en el cas que aquesta ja consti en els arxius del CIM i sempre que sigui vigent i es faci constar de manera expressa en el document de sol·licitud, tot indicant davant quin òrgan administratiu va presentar els documents, la data o número de registre i nom d'expedient de referència.

D'acord amb l'article 28.3 i l'article 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que amb caràcter excepcional la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).

D'acord amb l'article 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o hi hagi dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

Les sol·licituds i tota la documentació transcrita s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, per mitjans electrònics, o de forma presencial a la seu del CIM a Maó o Ciutadella o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el CIM en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de l'LPACAP

8. Despeses subvencionables

Són despeses subvencionables els costos de les sessions d'intervenció professional psicoeducativa o per a la reeducació del llenguatge a la persona amb alguna necessitat específica de suport educatiu (NESE) per l'abordatge de les dificultats d'aprenentatge o problemes d'adaptació a l'escola vinculades a la presència d'un trastorn específic, sigui de forma individual o grupal, durant el període subvencionable. 

Aquesta línia d'ajuts no inclou dins aquest concepte els reforços escolars que tinguin com a únic objectiu la millora de les qualificacions acadèmiques.

Tant els comprovants com els justificants de pagament han d'anar a nom de la persona beneficiària per a la qual se sol·licita l'ajuda o s'ha d'aportar la documentació acreditativa justificativa que acrediti que la persona beneficiària és qui du a terme l'activitat subvencionada.

D'acord amb el que estableix l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és despesa subvencionable la que respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es faci dins el termini establert en aquestes bases.

9. Determinació de l'import de la subvenció

Els imports màxims així com els barems aplicables es contemplen a la base tercera.

Per determinar l'import de la subvenció es tindrà en compte el cost de la despesa subvencionable acreditat en la documentació presentada per la persona beneficiària o pel seu representant o responsables legals.

En cap cas l'import de la subvenció pot excedir del límit màxim establert a la base tercera ni pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost total de la necessitat a atendre.

10. Criteris objectius que es tindran en compte per a la concessió dels ajuts

El procediment per a la concessió dels ajuts és l'establert a la base onzena. Els ajuts es valoraran, en termes generals, d'acord amb les presents bases, segons els criteris i requisits establerts.

S'avaluaran totes les sol·licituds presentades dins el termini establert, sempre que prèviament compleixin totes les condicions disposades en les presents bases i els requisits exposats en la base sisena. Les sol·licituds que superin els límits d'ingressos establerts en la base tercera, no tindran dret a l'ajut.

L'import dels ajuts es podrà concedir per un màxim del 100 % de la despesa justificada amb els límits quantitatius a percebre segons la capacitat de renda de la unitat computable de convivència i el límit individual màxim per a cada sol·licitud establerts a la base tercera.

 

​​​​​​​Tot això sempre que existeixi disponibilitat pressupostària i sense prejudici que, en cas d'advertir-se insuficiència de recursos pressupostaris per atendre totes les sol·licituds que compleixin els requisits indicats en aquesta convocatòria, els imports dels ajuts inicialment proposats en la concessió es pagaran per ordre de menor a major nivell de renda dels beneficiaris fins a esgotar la partida pressupostària, quedant exclosos dels drets d'ajuda la resta de beneficiaris, en aplicació del que s'estableix a la base tercera.

11. Procediment i òrgans competents per a la concessió dels ajuts

Els ajuts es concedeixen, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, per mitjà del procediment de convocatòria prèvia, i de la manera següent:

a) L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereix es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 20.8 de la Llei General de Subvencions.

b) La instrucció correspondrà al personal tècnic que s'indiqui a la convocatòria corresponent que coordinarà d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen de l'instructor de l'expedient i de la comissió avaluadora corresponent.

c) Una vegada examinades les sol·licituds per la instrucció i la comissió avaluadora corresponent i després que aquesta darrera hagi emès el seu informe, que servirà de base per formular la proposta de resolució, l'instructor n'elevarà la corresponent proposta de resolució al conseller executiu o la consellera executiva competent, el qual dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

La resolució de l'expedient d'atorgament dels ajuts ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada un dels ajuts concedits.

El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de la concessió dels ajuts serà de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l'anterior, aquest termini es podrà reduir si s'estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

La resolució de concessió i denegació d'aquests ajuts, d'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de l'LPACAP es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Aquesta publicació té efectes de notificació i ha de contenir els mateixos elements que l'article 40.2 de la norma esmentada, respecte a les notificacions.

Així mateix, aquesta es remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions i se'n publicarà l'extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'article 20.8 de l'LGS.

L'acord de concessió també es podrà consultar al tauler d'anuncis del Consell Insular de Menorca https://www.cime.es/Tauler/Edictes.aspx.

Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió dels ajuts i, en qualsevol cas, l'obtenció concurrent d'ajuts atorgats per terceres persones, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

12. Comissió avaluadora

La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades d'acord amb els criteris esmentats i emetre'n l'informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució a l'òrgan competent.

La comissió avaluadora estarà formada pels membres següents:

a) Una presidència encarregada de la direcció de la comissió, la qual, a més de veu i vot, si s'escau, resoldrà els empats que es puguin produir en les votacions pel seu vot de qualitat. La presidència correspondrà al conseller executiu o a la consellera executiva competent en matèria de Benestar Social.

b) Una vicepresidència encarregada de substituir la presidència en l'exercici de les seves funcions en els casos d'abstenció/recusació, absència, malaltia o altres impediments justificats, que tindrà veu i vot, ponderat en cas de substituir a la presidència. En els casos d'abstenció/recusació, absència, malaltia o altres impediments justificats serà substituïda per qui designi la presidència. La vicepresidència, si existeix el càrrec, correspondrà al director o a la directora insular competent per raó de la matèria. En cas de no existir una direcció insular, la vicepresidència correspondrà al tècnic responsable de l'àrea de gestió administrativa del departament.

c) Com a mínim, tres vocals de perfil tècnic que tindran veu i vot, i que en cas que la presidència faci ús del vot de qualitat, tant si els vots són divergents com convergents, poden adoptar la forma de vot particular. En els casos d'abstenció/recusació, absència, malaltia o altres impediments justificats seran substituïts per qui designi la presidència entre els altres tècnics del departament.

d) Un/a administratiu/iva del departament competent en matèria de Benestar Social, designat per la presidència de la comissió, que actuarà com a secretari/ària de la comissió avaluadora i aixecarà acta de les reunions, en les quals s'han de reflectir els acords adoptats. En els casos d'abstenció/recusació, absència, malaltia o altres impediments justificats serà substituïda per una auxiliar administrativa del departament.

La comissió avaluadora s'ha de constituir obligatòriament quan l'import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o bé quan l'import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.

Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l'existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu expressament en la resolució de la convocatòria corresponent, en la qual s'haurà de fixar en tot cas quin és l'òrgan que ha d'examinar les sol·licituds i ha d'emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

13. Abonament dels ajuts

Els ajuts s'abonaran en un termini màxim de tres mesos des de l'acord de concessió, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

No es podrà pagar la subvenció mentre el/la beneficiari/ària no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries de l'Estat i davant la Seguretat Social. Respecte a això, l'entitat beneficiària pot substituir els certificats que s'assenyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida en la convocatòria no superi els 3.000 euros (article 11 f) TRLGSIB).

Les subvencions que es paguin a persones físiques restaran subjectes a retenció d'acord amb la normativa que regula l'impost sobre la renda de les persones físiques.

Segons la base 24.4 d'execució del Pressupost general del Consell Insular de Menorca en vigor, resten exemptes de retenció conformement amb la normativa que regula l'impost sobre la renda de les persones físiques, les següents:

  • Les subvencions i els ajuts assistencials.
  • Les beques per cursar estudis en tots els nivells i graus del sistema educatiu.
  • Les altres que resultin exemptes per resolució de l'òrgan competent de l'Administració tributària.

14. Justificació de les despeses

Les persones beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades prèviament a la concessió de l'ajut; per tant, no és procedent establir un termini justificatiu per a l'aplicació dels fons.

La documentació acreditativa per justificar les despeses són les factures corresponents a la prestació efectuada.

No obstant això, el Consell Insular sí que pot inspeccionar les activitats o prestacions subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

Si es detecta que la documentació presentada és incorrecta o incompleta, es requerirà la rectificació o el complement necessari en el termini de deu dies hàbils.

Són despeses subvencionables les efectivament efectuades i pagades entre l'1 de gener de l'any anterior al de la publicació de la convocatòria i el 30 de juny d'enguany. 

15. Obligacions de les persones beneficiàries

Són obligacions de les persones beneficiàries:

a) Proporcionar pels canals que s'indiqui, quan el CIM els ho requereixi, tota la informació que resulti necessària per al control dels ajuts atorgats.

b) Sotmetre's en qualsevol moment a les actuacions de comprovació que efectuï el CIM i la resta d'organismes per la fiscalització dels comptes públics.

c) Comunicar per escrit al CIM, en el termini de dos dies hàbils des de l'endemà de la tramitació i/o del seu coneixement, la sol·licitud i/o l'obtenció d'altres ajuts o subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, estatal o internacional amb la finalitat de cobrir la mateixa necessitat.

d) Complir amb els requisits i les condicions específiques establertes (base sisena), així com amb qualsevol altra obligació que pugui procedir en aplicació de la normativa sobre la matèria (base divuitena).

e) Justificar adequadament el pagament de les despeses efectuades d'acord amb la base setena.

 

​​​​​​​f) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos.

g) Qualsevol altra en aplicació de la normativa vigent.

16. Revocació i reintegraments dels ajuts

En cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i consegüent reintegrament si correspon. A conseqüència de la revocació de l'ajut, queda sense efecte l'acte de concessió i la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats que hagin esdevingut indegudes, més l'interès de demora corresponent, comptador des que el pagament es va fer efectiu fins a la data de l'acte mitjançant la qual s'acordi el reintegrament. Les quantitats que s'hagin de reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i els serà aplicable la via del constrenyiment.

La resolució del procediment de reintegrament ha d'identificar la persona obligada al reintegrament, les obligacions incomplertes, la causa de reintegrament que s'hi esdevé i l'import de l'ajut a reintegrar.

La resolució del procediment de reintegrament exhaureix la via administrativa.

Amb tot, pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s'ha d'aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable.

17. Infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions del que s'estableix en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és el conseller executiu competent per raó de la matèria en el cas d'infraccions lleus i greus i el Consell executiu en cas d'infraccions molt greus, de conformitat amb l'establert en l'article 69 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

18. Altres disposicions

Recursos administratius

 1. Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries d'ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles d'interposar-hi en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació en el BOIB, recurs d'alçada davant el Ple del Consell Insular de Menorca, sense perjudici que pugui emprar qualsevol altre recurs que es consideri procedent en dret.

Aquest recurs s'entendrà desestimat si no se'n notifica la resolució quan hagin transcorregut tres mesos des de la interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu, podreu interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

2. Les resolucions dels consellers executius per les quals es concedeixen i deneguen els ajuts, no exhaureixen la via administrativa i són recurribles en alçada davant el Consell Executiu, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la data de la publicació en el BOIB, sense perjudici que es pugui emprar qualsevol altre recurs que es consideri procedent en dret.

Aquest recurs s'entendrà desestimat si no es notifica la resolució quan hagin transcorregut tres mesos des de la interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu, podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les següents normes:

— Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions.

— Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol).

— Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005).

— Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

— Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

— Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

— Bases d'execució del pressupost del Consell Insular en vigor.

19. Protecció de dades de caràcter personal

Les dades personals es tracten d'acord amb el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques amb relació al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD), i amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia del dret digital.

En el moment en què els sol·licitants facilitin les seves dades personals, el CIM facilitarà la informació d'acord amb l'article 13 de l'RGPD.

Annex I. Model normalitzat de sol·licitud i autorització i consentiment per a la consulta de dades. (català i castellà)

Annex II. Model normalitzat d'autorització per a la consulta per part del Consell Insular de Menorca de les dades tributàries i de caràcter econòmic. (català i castellà)

Annex III. Model normalitzat de representació voluntària per actuar davant el Consell Insular de Menorca. (només si la sol·licitud es presenta en nom d'una altra persona major d'edat) (català i castellà)

Annex IV. Model normalitzat de declaració de dades bancàries. (català i castellà)

Tots els models normalitzats es facilitaran a les oficines del CIM de Maó i de Ciutadella, així com en el web www.cime.es.

 

Maó, 11 de juliol de 2025

Per delegació del president El secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón (DP 129/2023, de 27 de juliol) ​​​​​​​(BOIB núm. 106 de 29-7-2023)