Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 490923
Aprovació inicial de la modificació parcial del reglament del procediment de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Ayuntament de Calvià

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de la Corporació en sessió celebrada el dia 26 de juny de 2.025, va acordar aprovar inicialment la modificació del Reglament del procediment de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Ajuntament de Calvià.

En virtut del que s'estableix en l'article 49 de la Llei 7/85, de 2 de'abril, de bases de règim local amb concordància amb l'article 102.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, es procedeix a publicar el text íntegre de la modificació del Reglament, a fi de que les persones legítimament interessades puguin formular reclamacions, repars u observacions durant el termini de TRENTA dies a comptar a partir del següent a la publicació en el BOIB.

En el cas que no es presenti reclamacions o suggeriments s'entendrà definitivament aprovat sense necessitat d'adoptar un nou acord.

Isabel Bonet Saum

Tinenta de batle delegada de Serveis Generals, Informàtica i Innovació, Comunicació, Transparència, Coordinació Municipal i Educació

(Delegació per resolució de Batlia de 21/11/2023).

“MODIFICACIÓ PARCIAL DEL TEXT DEL REGLAMENT DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ DEL PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ AL SERVEI DE L'AJUNTAMENT DE CALVIÀ

1. Es modifica l'article 4, que queda redactat de la següent manera:

Article 4. Comissió Tècnica de Valoració

En les convocatòries públiques per a constituir les borses mitjançant el procediment extraordinaris de selecció indicat en els apartats c) del punt 1 de l'article 2 d'aquest Reglament, s'ha de nomenar un òrgan de selecció (Comissió Tècnica de Valoració), que s'ha de regir per les següents regles:

a) La Comissió Tècnica de Valoració (CTV) ha d'estar constituïda per tres persones – un/a president i dues vocals,d'entre les quals es designarà un secretari o secretària – com a membres titulars i pel mateix nombre de persones com a suplents, nomenades per la Batlia.

b) El/la president s'ha de designar lliurement per la Batlia entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

c) Els dos vocals s'han de designar per sorteig entre el personal funcionari en situació de servei actiu a l'Ajuntament de Calvià. Per tal d'evitar alteracions en el funcionament ordinari de les diferents àrees de l'Ajuntament, l'òrgan convocant informarà i tendrà en compte les propostes de les prefectures de servei, abans de designar els membres de les comissions tècniques de valoració.

d) Totes les persones que són membres de l'òrgan de selecció han de tenir un nivell de titulació igual o superior a l'exigit per a l'ingrés en el cos o escala objecte de selecció.

e) Sempre que sigui possible, dos membres de l'òrgan de selecció han de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida a les persones aspirants, si aquesta titulació és específica.

Per acord de la Mesa General de Negociació s'ha de determinar la persona o persones que, en representació de les organitzacions sindicals presents en aquesta Mesa, poden participar en funcions de vigilància del bon desenvolupament del procés selectiu.

La constitució de l'òrgan de selecció s'ha de fer en un termini màxim de 15 dies des de la publicació del decret d'aprovació de les llistes definitives de persones admeses i excloses.

La gestió dels processos es fa íntegrament mitjançant plataforma electrònica, en la qual es publicaran bases, actes i resolucions relatives a cada procés selectiu. En cada convocatòria es publicarà la corresponent adreça web pública.

f) Per raons d'urgència, la Batlia pot aplicar, motivadament, una tramitació abreujada al procediment extraordinari. En aquests casos, les persones interessades disposaran d'un termini de tres dies hàbils per presentar sol·licituds, i el procediment s'haurà de resoldre en un termini màxim de vint dies hàbils, prorrogable únicament quan el volum de persones aspirants el faci imprescindible.

g) Els membres titulars i suplents dels òrgans de selecció podran ser convocats i actuar de forma concurrent en sessions simultànies per a la correcció d'exercicis o la baremació dels mèrits, de manera que aquestes sessions puguin dur-se a terme paral·lelament en dues composicions, si bé, garantint el quòrum necessari en cada una d'elles.

h) Quan la concurrència a un procés selectiu sigui especialment voluminosa, o la complexitat del procés ho requereixi o, per motius d'urgència, es podran constituir un o varis grups de treball que posaran a disposició dels òrgans de selecció un estudi preparatori, de caràcter no vinculant, de la comprovació prèvia de les autobaremacions o correcció de les proves de les persones aspirants.

i) L'òrgan convocant podrà constituir transitòriament borses parcials en els casos en què el nombre de persones aspirants admeses sigui superior a cinquanta i hi hagi urgència en la cobertura de llocs de treball, sempre que quedin garantits els principis d'igualtat, mèrit i capacitat. Aquestes borses es constituiran amb un mínim de 10 persones. Aquesta circumstància quedarà reflectida a les bases de les convocatòries.

j) Per tal d'optimitzar els processos selectius i quan no hi hagi alternatives que garanteixin la cobertura urgent de llocs de treball, es podrà acordar, mitjançant convenis, l'ús extraordinari de les borses vigents dels organismes autònoms previ acord amb la part social. Aquesta circumstància s'ha de reflectir a les bases de les convocatòries de les borses de treball dels organismes autònoms.

2. Es modifica l'article 5, que queda redactat de la següent manera:

Article 5. Disposicions generals relatives al funcionament de les borses creades mitjançant els procediments ordinari i extraordinari

Si és necessari cobrir una vacant, o en la resta de supòsits en què, d'acord amb la normativa vigent, es pot nomenar una persona funcionària interina, s'ha d'oferir un lloc, en la forma establerta en la convocatòria, a les persones incloses en la borsa corresponent que es trobin en la situació de disponible prevista en l'article 6, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix la relació de llocs de treball per a ocupar-lo.

Si hi ha més d'un lloc per cobrir, de les mateixes característiques, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible en la borsa com es consideri necessari per a atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas, els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat la seva conformitat.

En aquells llocs de treball que, pels seus especials característiques, objectivament apreciades per l'Administració, siguin més sensibles i/o requereixin d'un acompliment tècnic solvent, la persona superior jeràrquica podrà dur a terme una presa de contacte, presencial o telefònica, amb la persona aspirant a qui correspongui fer la crida, a fi de determinar i objectivar la idoneïtat de la mateixa per a ocupar el lloc de treball ofert, amb l'assistència voluntària d'una persona representant del personal. Posteriorment, la persona superior jeràrquica emetrà informe en què determini la idoneïtat, o no, de la persona a la qual s'ha ofert el lloc.

2. Com a excepció del que disposa l'apartat 1, quan es tracti de l'ocupació de llocs que tenen prevista, com a forma de provisió en la relació de llocs de treball, la lliure designació, aquests poden oferir-se a qualsevol de les persones integrants de la borsa que estigui en situació de disponible i que compleixi els requisits del lloc de treball, amb independència del número d'ordre que ocupi en la borsa.

3. No obstant això, per als llocs de treball de xofer o xoferesa personal o de secretari o secretària personal es pot designar qualsevol persona de la borsa que correspongui, encara que estigui en la situació de no disponible i amb independència de la seva situació en la borsa per la qual va ser nomenada, sempre que compleixi els requisits previstos per al lloc.

4. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual és necessari que es presenti. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil, així com la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de gestió de personal funcionari, s'entén que renúncia. Aquest termini ha de ser com a mínim de dos dies hàbils i com a màxim de quinze dies naturals, el qual es pot prorrogar excepcionalment per a atendre el dret de preavís de l'article 49.1 d) de l'Estatut dels Treballadors, la tramitació de la renúncia a la llicència per maternitat, o altres situacions assimilables.

5. Les persones aspirants que renunciïn de manera expressa o tàcita – d'acord amb el punt anterior d'aquest article – passaran a l'últim lloc de la llista de la borsa de treball corresponent, excepte que al·leguin, dins del termini establert en l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o pre-adoptiu, incloent el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar serveis en un lloc de la Relació de Llocs de treball de qualsevol Administració Pública o empresa pública com a personalfuncionari interí o com a personal laboral temporal o indefinit no fix.

c) Prestar serveis en un lloc de la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Calvià o en qualsevol dels seus ens instrumentals (empreses públiques, organismes autònoms, etc.) com a personal funcionari de carrera o laboral fix/indefinit.

d) Prestar serveis en empresa privada

e) Estar donada d'alta en el règim especial de persones treballadores autònomes (RETA)

f) Patir malaltia o incapacitat temporal.

g) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.

 

6. Les persones interessades estan obligades a comunicar per correu electrònic a Recursos Humans (rrhh@calvia.com) la finalització de les situacions previstes en el punt 5 d'aquest article, excepte la de l'apartat c), en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi aquesta finalització, amb la justificació corresponent.

7. La posterior renúncia d'una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa fins a vacant, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, suposarà el pas a l'últim lloc de la borsa de l'Ajuntament per a la qual va ser nomenada.

La renúncia s'ha de preavisar amb una antelació mínima de set dies hàbils; en cas contrari, es procedirà al corresponent descompte d'havers.

8. El personal funcionari interí procedent de borses creades mitjançant els procediments previstos en aquest Reglament, quan cessi en el lloc de treball, tret que sigui a conseqüència de renúncia voluntària, s'ha d'incorporar automàticament a les borses de les quals formi part en el lloc que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es van formar.

9. Quan es produeixi una vacant o es creï una nova plaça s'oferirà a les persones disponibles de les borses de l'Ajuntament de Calvià per estricte ordre de prelació. Si la vacant es produeix per la pèrdua del lloc en propietat de lapersona titular, la cobertura de la vacant s'oferirà a la persona que ha estat cobrint la persona titular, per tal de garantir l'estabilitat en la prestació del servei.

3. Es modifica l'article 6, que queda redactat de la següent manera:

Article 6. Situació de les persones aspirants en les borses de treball

1. Les persones aspirants poden formar part de les borses de treball de diferents subescales, classes i categories. En cadascuna de les borses derivades dels procediments regulats en aquest Reglament i, a aquest efecte d'oferir-les un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.

2. Estan en la situació de no disponible les persones integrants d'una borsa de treball que no hagin acceptat el lloc ofert per trobar-se en alguna de les situacions previstes en l'apartat 5 de l'article 5 d'aquest Reglament.

Així mateix, figuraran, d'ofici, com no disponibles, aquelles persones que ja estiguin prestant serveis a l'Ajuntament en el mateix grup i subgrup, escala i subescala, classe o categoria i especialitat.

3. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball.

4. Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha decridar per oferir-les un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.

5. Les persones aspirants que, havent renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes en el punt 5 de l'article 5, conserven la posició obtinguda en la borsa. No obstant això, queden en la situació de no disponible, i no rebran cap oferta més mentre es mantingui la circumstància al·legada, amb l'obligació de comunicar la finalització de les situacions esmentades en la forma prevista en l'apartat 6 de l'article 5.

4. Es modifica l'article 10, que queda redactat de la següent manera:

Article 10. Vigència de les borses

Les borses de personal funcionari interí tenen una vigència màxima de quatre anys des de la data de constitució.

Una vegada hagi transcorregut aquest període de temps les borses perden la vigència, excepte en aquells casos en què, per necessitats urgents organitzatives de l'Administració, s'hagi de cobrir un lloc de treball i no hagin finalitzat els tràmits per a la constitució de la nova borsa de treball.

5. S'afegeix una disposició addicional.

"Disposició addicional.

Procés selectiu d'oferta genèrica del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

1. Quan una borsa vigent de personal funcionari interí de l'Ajuntament de Calvià estigui exhaurida i la nova borsa convocada encara no estigui constituida, i sempre que les necessitats de cobrir llocs de treball persisteixin, es podrà trametre una oferta genèrica del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), sempre seguint les instruccions dictades pel SOIB, en sol·licitud de persones que compleixin el mateixos requisits que es varen demanar per a la constitució de la borsa.

2. El personal municipal que hagi accedit a ocupar una vacant a través de processos selectius d'oferta genèrica del SOIB, no serà destituït fins que el lloc es cobreixi de manera definitiva o pel seu titular, en cas de substitucions, de manera que es garanteixi un període d'estabilitat en les funcions exercides en el lloc de treball vinculat a la plaça.

3. El sistema de selecció del personal per oferta genèrica serà mitjançant un d'aquests sistemes o la combinació d'ells, segons les característiques dels llocs a cobrir: prova de selecció i valoració de mèrits."

6. Es suprimeix l'annex II i modifica l'article l'annex I, que queda redactat de la següent manera:

ANNEX I ADMINISTRACIÓ GENERAL I ESPECIAL

1. PROCÉS DE SELECCIÓ

El procés selectiu es durà a terme mitjançant els sistemes de concurs, oposició-concurs o, excepcionalment, oposició, sempre respectant els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, així com obeint a criteris de celeritat i eficiència.

En el cas del sistema d'oposició-concurs, l'oposició es durà a terme en primer lloc i tendrà caràcter eliminatori.

En els processos de selecció mitjançant concurs, serà obligatòria l'autobaremació dels mèrits. En els processos de selecció mitjançant oposició, les bases especificaran el contingut i la tipologia de les proves.

Així com preveu l'article 61.5 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, per a assegurar l'objectivitat i la racionalitat, els processos selectius podran completar-se amb la superació de períodes de pràctiques.

Tots els processos inclouran un període de pràctiques, el qual tendrà una durada de 22 dies de serveis efectius, computant-se aquest període de forma continuada o en períodes acumulables, en el cas que es produís alguna situació que impedís que la persona pugui dur a terme les pràctiques de forma continuada. Durant aquest període de pràctiques, tendran els mateixos drets retributius que la resta del personal interí.

Les persones aspirants de les borses quan siguin nomenades, tendran la consideració de personal funcionari interí en pràctiques.

Finalitzat el període de pràctiques la persona superior jeràrquica haurà d'emetre un informe sobre aquest tema, argumentant la qualificació d'apte/a o no apte/a, la qual cosa condicionarà la inclusió en la borsa de la persona aspirant.

En el cas que la qualificació de la persona funcionària en pràctiques sigui de no apta, l'informe haurà de ser motivat.

En el moment en què es formalitzi un nou nomenament, sense haver transcorregut el període màxim de 22 dies, es procedirà a comunicar a la nova persona superior jeràrquica, l'existència d'aquest període de pràctiques, amb l'extensió i abast d'aquestes.

Si la persona aspirant supera el període de pràctiques quedarà integrada en la borsa corresponent i, en el cas que hagi de continuar prestant serveis, es produirà la renovació automàtica del seu nomenament com a personal funcionari interí.

La no superació del període de pràctiques suposarà el cessament en el lloc de treball i l'exclusió definitiva de la borsa.

A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

Puntuació màxima: 20 punts

A.1) Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins de l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, exercint funcions de naturalesa o contingut tècnic anàleg als de la plaça convocada: 0,05 punts per mes complet i, en cas de períodes inferiors a un mes, calculant la part proporcional sobre 30 dies, excepte els serveis prestats en organismes públics que es regeixen en general pel Dret Privat, que es valoraran d'acord amb el que disposa l'apartat següent.

No es valoraran els serveis prestats com a personal eventual, d'acord amb el que s'estableix en l'article 12.4 de l'EBEP, tret que els serveis hagin estat prestats des de la situació de serveis especials per tenir la persona aspirant la condició de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Calvià.

 

Puntuació màxima: 10 punts

A.2) Serveis prestats en empreses públiques o en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, o en consorcis del sector públic, o en fundacions del sector públic que es puguin considerar incloses dins de l'àmbit d'aplicació de la llei 70/1978 i de l'article 2.2. de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, exercint funcions de naturalesa o contingut anàleg als de la plaça convocada: 0,04 punts per mes complet i en cas de períodes inferiors a un mes, calculant la part proporcional sobre 30 dies.

Puntuació màxima: 6 punts

A.3) Serveis prestats en una empresa privada o pública no enquadrada en l'apartat A) 2), o mitjançant assistència tècnica en l'exercici lliure de la professió, exercint funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,03 punts per mes complet i en cas de períodes inferiors a un mes, calculant la part proporcional sobre 30 dies.

Puntuació màxima: 4 punts

Forma d'acreditació de l'experiència:

1. En administració pública, empresa pública, entitats de dret públic o consorcis del sector públic: mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent de l'Administració o sector de què es tracti.

2. En empresa privada o pública no enquadrada en l'apartat A) 2): mitjançant informe de vida laboral actualitzat i mitjançant certificació d'empresa en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte i, en el seu cas, funcions exercides, o bé mitjançant contracte de treball. Excepcionalment, per al cas d'extinció de l'empresa on es van prestar serveis, s'aportaran els documents originals o fotocòpies que justifiquin de manera fefaent les dades indicades anteriorment.

3. En l'exercici lliure de la professió: mitjançant informe de vida laboral actualitzat i mitjançant certificat d'alta de l'IAE i, en el seu cas, de la baixa, amb indicació de la classificació de l'activitat, així com certificat del Col·legi Professional mitjançant el qual s'acrediti l'exercici efectiu de la professió, si escau. Per a períodes anteriors a 01/01/1992, s'haurà d'aportar Llicència Fiscal i certificat del Col·legi Professional mitjançant el qual s'acrediti l'exercici efectiu de la professió.

Si del certificat aportat per la persona aspirant no es desprengués clarament la naturalesa de l'empresa, a l'efecte d'aplicar la baremació de l'apartat A) 2) o A) 3), s'aplicarà la puntuació de l'apartat A) 3).

B) CONEIXEMENTS ORALS I ESCRITS DE CATALÀ

Puntuació màxima: 2 punts

Només es valorarà com a mèrit el coneixement de nivells superiors a l'exigit.

- Certificat de nivell A2: 0,25 punts

- Certificat de nivell B1: 0,50 punts

- Certificat de nivell B2: 0,75 punts

- Certificat de nivell C1: 1,00 punt

- Certificat de nivell C2: 1,50 punts

- Certificat de llenguatge administratiu (LA): 0'50 punts

C) MÈRITS ACADÈMICS

Puntuació màxima: 8 punts.

Només es valoraran segones titulacions d'igual nivell acadèmic o superior al nivell de la titulació exigida com a requisit, amb les següents especificacions

Per convocatòries de places de l'escala d'Administració General:

Només es valoraran aquelles que figurin com a requisit en les places de l'escala d'administració general.

En les places d'Administració Especial:

Pel que fa a les titulacions acadèmiques de grau, diplomatura universitària o llicenciatura, es valoraran aquelles que pertanyin al mateix àmbit del coneixement. A les bases específiques de cada convocatòrias'especificaran els àmbits del coneixement que seran vàlids.

A aquests efectes, es consideraran els àmbits del coneixement, els establerts a l'annex I del Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d'assegurament de la seva qualitat.

Quant a la Formació Professional o certificats de professionalitat es valoraran aquells títols que estiguin dins la la mateixa família professional que la de la plaça convocada, de conformitat amb la classificació de famílies professionals establerta pel Ministeri d'Educació i Formació Professional. A les bases específiques de cada convocatòria s'especificarà les famílies professionals que seran vàlides.

Les famílies professionals es poden consultar al Reial decret 69/2025, de 4 de febrer, pel qual es desenvolupen elselements integrants i els instruments de gestió del sistema nacional de formació professional, i es modifica el Reial decret 375/1999, de 5 de març, pel qual es crea l'Institut Nacional de les Qualificacions.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els de nivells inferiors necessaris per a obtenir-lo, excepte en el cas del títol de Doctor/a o estudis de postgrau, en què sí que es podrà valorar el grau, la llicenciatura o equivalent.

Es valorarà l'acreditació d'un títol que implícitament impliqui estar en possesió d'un títol superior al exigit com a requisit.

Les segones titulacions es valoraran segons els següents criteris:

Mèrit extraordinari en consideració a les titulacions pre-Bolonya

A causa de les modificacions del Pla Bolonya, i en relació amb la titulació necessària per a accedir a les places de la plantilla de l'Ajuntament de Calvià dels subgrups A1 i A2, es valorarà de forma extraordinària la possessió de titulacions pre-Bolonya ja que aquestes tenien una major carga lectiva que els actuals graus, de la següent forma:

En les convocatòries de places del subgrup A1, a aquells candidats que hagin presentat una llicenciatura com a titulació d'accés, essent el grau la titulació requerida per a l'accés a la plaça convocada, se li otorgarà 1 punt extra.

En les convocatòries de places del subgrup A2, a aquells candidats que hagin presentat un grau com a titulació d'accés, essent el grau o diplomatura la titulació requerida per a l'accés a la plaça convocada, se li otorgarà 1 punt extra.

Aquesta regla no serà aplicable a les titulacions de enginyers i arquitectes perquè les titulacions d'arquitectura i enginyeria pre-Bolonya habilitaven per a l'exercici de la professió i les titulacions actuals de grau han de ser complementades amb titulacions de màster habilitant per a exercir la professió, donant com a resultat la mateixa càrrega lectiva d'aquestes últimes respecte a les anteriors.

Titulacions aportades com a mèrit de nivell acadèmic superior a les aportades com a requisit

Es valoraran sobre la base dels següents criteris:

- Titulacions de doctorat, 2 punts.

- Titulacions de post-grau i masters:

- Titulacions post-Bolonya, es valoraran a raó de 0.015 per crèdit, per títol aportat.

- Titulacions pre-Bolonya, es valoraran a raó de 0.006 per crèdit, per títol aportat.

- Places dels subgrups A1 i A2

  • Per cada títol amb un nivell de correspondència MECES 4, 4 punts, doctorat
  • Per cada títol amb un nivell de correspondència MECES 3, 3 punts, master/licenciatura
  • Per cada títol amb un nivell de correspondència MECES 2: 2 punts, grau/diplomatura

- Places del Grup B

  • Per cada títol amb un nivell de correspondència MECES 2: 4 punts, grau/diplomatura
  • Per cada títol amb un nivell de correspondència MECES 1: 2 punts, tècnic de grau superior

- Places del Grup C1

  • Per cada títol amb un nivell de correspondència MECES 1 tècnic de grau superior o MECES 2 grau/diplomatura: 4 punts
  • Per cada títol de Formació Professional de grau mitjà o equivalent: 2 punts

- Places del subgrup C2

  • Pel títol de Batxiller o per cada títol de Formació Professional de grau mitjà o equivalent: 4 punts

- Places d'Agrupacions Professionals

  • Titulació acadèmica de Graduat en Educació Secundària o equivalent: 4 punts

D) ACCIONS FORMATIVES

Puntuació màxima: 10 punts

Només es valoraran les accions formatives directament relacionades amb la plaça que defineixi la convocatòria de la borsa de treball convocada.

D.1.Cursos

1. Es valoraran els cursos de formació i de perfeccionament promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'administració i els agents socials, els cursos homologats per l'EBAP i els cursos impartits per centres docents homologats, col·legis oficials i els impartits per universitats públiques i/o privades.

2. En aquest apartat es valoraran els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, així com per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

3. En tots els casos es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que s'hagi repetit la seva participació.

4. La valoració dels cursos serà la següent:

- Cursos amb certificat d'aprofitament: 0,005 punts per cada hora de durada del curs. Puntuació màxima: 7 punts

- Cursos amb certificat d'assistència: 0,003 punts per cada hora de durada del curs. Puntuació màxima: 3 punts

Els cursos relatius a àrees de temàtiques transversals (àrea de qualitat, igualtat de gènere, prevenció de riscos laborals, informàtica d'usuari) es valoraran fins a un màxim de 1 punt.

No es valoraran els cursos que no especifiquin les hores de durada.

En funció de les places convocades, es podran valorar altres mèrits, com ara idiomes, permisos de conduir, publicacions o docència. En aquests casos es valoraran de la següent manera:

E) LLENGÜES ESTRANGERES

Puntuació màxima: 3 punts

a) Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'administració pública amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació.

b) Puntuacions:

1. Puntuació de cada nivell:

NIVELLS DEL MARC EUROPEU COMÚ DE REFERENCIA

Puntuacions

 

 

EOI

Universitats, escoles de administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, amb els continguts del marc europeu comú de referència.

A1

Bàsic 1 (1º curs de cicle elemental)

0,4

0,30

A2

Bàsic 2 (2º curs de cicle elemental)

0,6

0,40

B1

Intermedi 1

0,8

0,60

B1+

Intermedi 2 (3º curs de cicle elemental)

1

0,80

B2

Avançat (abans 1º curs de cicle superior)

1,2

1

B2+

Avançat B2+ (abans 2º curs de cicle superior)

1,4

1,20

C1

 

1,6

1,40

C2

 

1,8

1,60

ALTRES NIVELLS DE L'EBAP

Puntuacions 

1º curs de nivell inicial

0,10

2º curs de nivell inicial

0,20

1º curs de nivell elemental

0,30

2º curs de nivell elemental

0,40

1º curs nivell mitjà

0,60

2º curs nivell mitjà

0,80

1º curs nivell superior

1

2º curs nivell superior

1,20

2. Els títols i certificats reconeguts per a l'acreditació de la competència en llengües estrangeres, d'acord amb la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 2 d'abril de 2020, BOIB núm. 53 de 7 d'abril, es valoraran amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

c) Per a una mateixa llengua només es valora el nivell superior dels acreditats. A l'efecte d'establir la valoració que correspongui a cada lloc de treball, es considera que els certificats d'un nivell de coneixements d'un idioma acrediten els coneixements dels nivells inferiors.

d) Es poden valorar simultàniament llengües diferents.

e) En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat, sobre l'equivalència de nivells o sobre lapuntuació que se li ha d'atorgar, es pot sol·licitar un informe a l'EBAP

F) PUBLICACIONS

Puntuació màxima: 3 punts

Es valoraran les publicacions sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats directament amb funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada, així com les ponències en jornades o seminaris, d'acord amb els següents criteris:

1.Per articles en revistes i publicacions periòdiques, o per ponències en jornades o seminaris: 0,02 punts per coautoria; 0,04 per autoria individual/ponència.

2.Per l'autoria de llibres o recopilatori de normes comentades, o edicions equivalents en altres suports audiovisuals: 0,30 punts si s'és el coautor o la coautora; 0,60 punts si s'és l'autor o autora individual.

 

​​​​​​​G) DOCÈNCIA IMPARTIDA D'ESTUDIS UNIVERSITARIS:

Puntuació màxima: 2 punts

Es valorarà la docència impartida d'estudis universitaris oficials de postgrau, grau, llicenciatura, diplomatura o equivalent, sempre que la matèria impartida tingui relació amb la plaça a cobrir.

Per cada crèdit equivalent a 10 hores de docència: 0,15 punts

La docència d'una mateixa matèria o contingut només es valorarà una vegada.

H) PERMISOS DE CONDUIR

Puntuació màxima: 2 punts

Per cada permís de conduir en vigor diferents dels presentats com a requisit: 0,25 punts

2. FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL

La borsa de treball estarà integrada per les persones aspirants que hagin participat en el procés selectiu i, en el cas que aquest sigui pel sistema d'oposició o concurs-oposició, hagin superat la prova.

Concurs: la puntuació final serà el resultat de la fase de concurs.

Oposició: la puntuació final serà el resultat de la fase de oposició.

Concurs-oposició: la puntuació final serà el resultat de la fase de concurs més la d'oposició, en una proporció de 60% (oposició) - 40% (concurs).”

 

(Signat electrònicament: 10 de juliol de 2025

La tinenta de batle delegada de Serveis Generals, Informàtica i Innovació, Comunicació, Transparència, Coordinació Municipal i Educació ​​​​​​​Isabel Bonet Saum)