Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 490386
Resolució del director general d’Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors per la qual es convoca el procediment de reconeixement i transferència de crèdits per als alumnes dels ensenyaments artístics superiors a les Illes Balears per al curs 2025-2026
Versió PDF
Fets
1. D'acord amb el que disposen, en matèria d'ensenyament, l'article 27 i el punt 30è de l'article 149.1 de la Constitució espanyola i l'article 36 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió i en tots els nivells i graus, modalitats i especialitats.
2. De conformitat amb el que disposa el Decret 6/2025, de 2 de juny, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la direcció general competent en matèria d'ordenació dels ensenyaments artístics superiors és la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors.
3. L'article 58 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), d'acord amb la redacció establerta per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOMLOE), concreta que els ensenyaments artístics superiors es regulen per la Llei 1/2024, de 7 de juny, per la qual es regulen els ensenyaments artístics superiors i s'estableix l'organització i equivalències dels ensenyaments artístics professionals i, també, per la normativa de desenvolupament reglamentari i pels preceptes de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig que hi siguin d'aplicació.
4. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, al capítol VII, estructura les característiques de tots els ensenyaments de règim especial i al capítol VIII, articles 38 i 39, les característiques, objectius i estructura dels ensenyaments artístics superiors.
5. La Llei 1/2024, de 7 de juny, per la qual es regulen els ensenyaments artístics superiors i s'estableix l'organització i equivalències dels ensenyaments artístics professionals, regula els ensenyaments artístics superiors, els centres, el professorat i els drets i deures dels estudiants d'aquests estudis.
6. D'acord amb la disposició transitòria primera de la Llei 1/2024, de 7 de juny, mentre no es faci efectiu el desenvolupament reglamentari relatiu a l'ordenació dels ensenyaments artístics superiors previst en la Llei esmentada, seguirà sent d'aplicació l'ordenació vigent dels estudis superiors de música, dels ensenyaments d'art dramàtic i dels estudis superiors d'arts plàstiques i disseny.
7. D'acord amb això, a les Illes Balears resten vigents els plans d'estudis que es regulen mitjançant el Decret 43/2013, de 6 de setembre, pel qual s'estableix a les Illes Balears el Pla d'estudis dels ensenyaments artístics superiors conduents al títol superior de Disseny de les especialitats de Disseny Gràfic; Disseny d'Interiors; Disseny de Moda i Disseny de Producte, i se'n regula l'avaluació; el Decret 26/2014, de 13 de juny, pel qual s'estableix el Pla d'estudis dels ensenyaments artístics superiors conduents al Títol Superior d'Art Dramàtic en l'especialitat d'Interpretació i se'n regula l'avaluació, i el Decret 4/2017, de 13 de gener, pel qual s'estableix el pla d'estudis dels ensenyaments artístics superiors conduents al Títol Superior de Música de les especialitats de Composició, Interpretació, Musicologia i Pedagogia i se'n regula l'avaluació.
8. Els reials decrets que regulen els continguts bàsics dels ensenyaments artístics superiors de grau de música, d'art dramàtic i de disseny preveuen la possibilitat d'establir convalidacions o reconeixement de crèdits entre els diversos ensenyaments de l'educació superior.
9. D'acord amb això, es va dictar el Reial decret 1618/2011, de 14 de novembre, sobre reconeixement d'estudis en l'àmbit de l'educació superior (BOE núm. 302, de 16 de desembre) el qual estableix les pautes generals per al reconeixement de crèdits entre els estudis de l'àmbit esmentat i comana a les administracions educatives el reconeixement dels estudis universitaris de grau oficialment acreditats a efectes de cursar els ensenyaments de grau dels ensenyaments artístics superiors.
10. D'altra banda, el Reial decret 1614/2009, de 26 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments artístics superiors regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, en la redacció que li dona el Reial decret 628/2022, de 26 de juliol, pel qual es modifiquen diversos reials decrets per a l'aplicació de la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació als ensenyaments artístics i als ensenyaments esportius, i l'adequació de determinats aspectes de l'ordenació general d'aquests ensenyaments ajusta aquests estudis al sistema europeu de transferència de crèdits (ECTS, per les seves sigles en anglès) i assigna a cada crèdit ECTS una càrrega de feina compresa entre 25 i 30 hores. El nombre total de crèdits per a cada curs acadèmic s'estableix en 60, i la durada de cada curs acadèmic, entre 36 i 40 setmanes.
11. Així mateix, el Reial decret 1614/2009, de 26 d'octubre, preveu, com una part més de la formació integral que han de rebre els estudiants d'aquests ensenyaments, la possibilitat d'incloure pràctiques externes en els plans d'estudis, les quals han de tenir una càrrega màxima de 60 crèdits ECTS, i estableix que aquestes pràctiques s'han d'oferir, preferentment, en la segona meitat dels plans d'estudis respectius.
12. Mitjançant les pràctiques externes, els estudiants reben una formació complementària a la formació estrictament acadèmica, ja que els permeten, d'una banda, viure experiències que no es poden reproduir a les institucions d'educació superior i, de l'altra, acostar-se a situacions reals d'organització productiva en l'entorn sociolaboral. Les pràctiques proporcionen als estudiants una qualificació professional adequada al tipus de feina que desenvoluparan en el futur, qualificació necessària per a la inserció laboral posterior.
13. L'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de l'11 de novembre de 2019 per la qual es regulen a les Illes Balears les pràctiques acadèmiques externes dels alumnes dels ensenyaments artístics superiors (BOIB núm. 156, de 16 de novembre) és l'instrument que concreta el procediment de reconeixement de crèdits per experiència laboral, professional i/o empresarial prèvia per a aquest alumnat, aplicable a les pràctiques acadèmiques externes d'aquests ensenyaments.
14. L'article 6 del Reial decret 1614/2009, de 26 d'octubre, defineix el reconeixement de crèdits als efectes de l'obtenció d'un títol oficial i concreta l'abast que pot tenir i, també, els efectes de la transferència de crèdits obtinguts en ensenyaments d'educació superior cursats amb anterioritat i que no hagin conduït a obtenir un títol oficial.
15. La disposició transitòria cinquena de la Llei 1/2024, de 7 de juny, determina que, en les matèries per a la regulació de les quals aquesta Llei remet a disposicions ulteriors reglamentàries, mentre aquestes disposicions no es dictin, són d'aplicació les normes reglamentàries vigents a l'entrada en vigor de la Llei, sempre que no s'oposin al que en ella es disposa. Per això, resta vigent la regulació del reconeixement i la transferència de crèdits dels estudis dels ensenyaments de l'educació superior expressada en els paràgrafs anteriors.
16. Finalment, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques regula els requisits de validesa i eficàcia dels actes administratius i el procediment administratiu comú que han d'aplicar totes les administracions públiques. En l'àmbit de les Illes Balears, la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears regula, en el marc del règim jurídic comú a totes les administracions públiques, l'organització i el funcionament de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també les especialitats del procediment que li són aplicables.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, en la redacció establerta per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOMLOE).
2. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears.
5. La Llei 1/2024, de 7 de juny, per la qual es regulen els ensenyaments artístics superiors i s'estableix l'organització i equivalències dels ensenyaments artístics professionals.
6. El Reial decret 1614/2009, de 26 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments artístics superiors regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, en la redacció que li dona el Reial decret 628/2022, de 26 de juliol, pel qual es modifiquen diversos reials decrets per a l'aplicació de la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, als ensenyaments artístics i als ensenyaments esportius, i l'adequació de determinats aspectes de l'ordenació general d'aquests ensenyaments.
7. El Reial decret 630/2010, de 14 de maig, pel qual es regula el contingut bàsic dels ensenyaments artístics superiors de Grau en Art Dramàtic establerts en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.
8. El Reial decret 631/2010, de 14 de maig, pel qual es regula el contingut bàsic dels ensenyaments artístics superiors de Grau en Música establerts en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.
9. El Reial decret 633/2010, de 14 de maig, pel qual es regula el contingut bàsic dels ensenyaments artístics superiors de Grau de Disseny establerts en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.
10. El Reial decret 1618/2011, de 14 de novembre, sobre reconeixement d'estudis en l'àmbit de l'educació superior.
11. El Decret 43/2013, de 6 de setembre, pel qual s'estableix a les Illes Balears el Pla d'estudis dels ensenyaments artístics superiors conduents al Títol Superior de Disseny de les especialitats de Disseny Gràfic, Disseny d'Interiors, Disseny de Moda i Disseny de Producte i se'n regula l'avaluació.
12. El Decret 26/2014, de 13 de juny, pel qual s'estableix el Pla d'estudis dels ensenyaments artístics superiors conduents al Títol Superior d'Art Dramàtic en l'especialitat d'Interpretació i se'n regula l'avaluació.
13. El Decret 4/2017, de 13 de gener, pel qual s'estableix el Pla d'estudis dels ensenyaments artístics superiors conduents al títol superior de Música de les especialitats de Composició, Interpretació, Musicologia i Pedagogia i se'n regula l'avaluació.
14. El Decret 6/2025, de 2 de juny, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
15. L'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca d'11 de novembre de 2019 per la qual es regulen a les Illes Balears les pràctiques acadèmiques externes dels alumnes dels ensenyaments artístics superiors.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Convocar el procediment de reconeixement i transferència de crèdits per als alumnes que cursen els ensenyaments artístics superiors a les Illes Balears per al curs acadèmic 2025-2026.
2. Aprovar les instruccions per dur a terme el procediment esmentat, les quals figuren com a annex 1 d'aquesta Resolució.
3. Aprovar el model de sol·licitud de reconeixement i transferència de crèdits, el qual figura com a annex 2 d'aquesta Resolució.
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrònicament: 11 de juliol de 2025)
El director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors Sebastián Massanet Massanet
ANNEX 1 Instruccions per dur a terme el procediment de reconeixement i transferència de crèdits per al curs 2025-2026
1. Objecte i àmbit d'aplicació
1.1. Aquestes instruccions tenen per objecte concretar els aspectes necessaris per dur a terme el procediment de reconeixement i transferència de crèdits per als alumnes que cursen els ensenyaments artístics superiors a les Illes Balears durant el curs acadèmic 2025-2026.
1.2. Aquestes instruccions s'han d'aplicar a tots els centres docents públics que imparteixen ensenyaments artístics superiors dins l'àmbit territorial de les Illes Balears.
2. Aspectes generals del reconeixement i transferència de crèdits
2.1. La regulació que permet el reconeixement d'estudis per fer efectiva la mobilitat dels estudiants, tant en el territori nacional com en l'Espai Europeu d'Educació Superior és la següent:
a) El Reial decret 1614/2009, de 26 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments artístics superiors regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, en la redacció que li dona el Reial decret 628/2022, de 26 de juliol, pel qual es modifiquen diversos reials decrets per a l'aplicació de la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, als ensenyaments artístics i als ensenyaments esportius, i l'adequació de determinats aspectes de l'ordenació general d'aquests ensenyaments.
b) El Reial decret 1618/2011, de 14 de novembre, sobre reconeixement d'estudis en l'àmbit de l'educació superior.
c) El Decret 43/2013, de 6 de setembre, pel qual s'estableix a les Illes Balears el Pla d'estudis dels ensenyaments artístics superiors conduents al Títol Superior de Disseny de les especialitats de Disseny Gràfic, Disseny d'Interiors, Disseny de Moda i Disseny de Producte i se'n regula l'avaluació.
d) El Decret 26/2014, de 13 de juny, pel qual s'estableix el Pla d'estudis dels ensenyaments artístics superiors conduents al Títol Superior d'Art Dramàtic en l'especialitat d'Interpretació i se'n regula l'avaluació.
e) El Decret 4/2017, de 13 de gener, pel qual s'estableix el Pla d'estudis dels ensenyaments artístics superiors conduents al Títol Superior de Música de les especialitats de Composició, Interpretació, Musicologia i Pedagogia i se'n regula l'avaluació.
f) L'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de l'11 de novembre de 2019 per la qual es regulen a les Illes Balears les pràctiques acadèmiques externes dels alumnes dels ensenyaments artístics superiors.
2.2. Als efectes d'aquesta Resolució, s'entén per reconeixement de crèdits, l'acceptació per l'administració educativa dels crèdits que, havent estat obtinguts en els estudis susceptibles de reconeixement d'acord amb l'article 2 del Reial decret 1618/2011, de 14 de novembre, són computables als efectes d'obtenir un títol oficial. El reconeixement de crèdits obtinguts mitjançant experiència laboral i professional acreditada s'ha d'ajustar al que preveu l'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de l'11 de novembre de 2019. No és possible reconèixer crèdits que provenen de treballs de finalització d'estudis ni de crèdits de màster. En cap cas seran objecte de reconeixement els crèdits assignats al treball fi de grau dels estudis que l'estudiant estigui cursant.
2.3. Als mateixos efectes, s'entén per transferència de crèdits la inclusió de la totalitat dels crèdits obtinguts en els ensenyaments susceptibles de reconeixement esmentats en l'apartat anterior, que hagin estat cursats amb anterioritat, però que no hagin conduit a l'obtenció d'un títol oficial, en els documents acadèmics oficials acreditatius dels ensenyaments artístics superiors que cursa l'alumne.
2.4. El reconeixement d'estudis, sigui per reconeixement de crèdits o per transferència de crèdits, comporta l'acceptació per part de l'administració dels crèdits reconeguts a l'efecte d'obtenció d'un títol oficial. Així mateix, comporta la convalidació o l'exempció de cursar les matèries i assignatures corresponents a l'efecte d'obtenir el títol oficial d'educació superior que es cursa.
2.5. Les assignatures objecte de reconeixement de crèdits s'han d'incorporar als documents d'avaluació de l'alumne amb la qualificació final del centre de procedència. El reconeixement de crèdits en què no hi hagi qualificació no s'ha de tenir en compte als efectes de ponderació per al càlcul de la nota mitjana de l'expedient.
2.6. En el cas de reconeixement parcial de crèdits, la qualificació final serà la mitjana aritmètica ponderada de la qualificació dels crèdits reconeguts i els cursats.
2.7. Pel que fa al reconeixement de crèdits ECTS de l'experiència professional, laboral o empresarial, així com de les activitats culturals, artístiques, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació o d'altres, no s'ha de fer constar cap qualificació ni s'han de tenir en compte a l'efecte de ponderació per al càlcul de la nota mitjana de l'expedient de l'estudiant.
3. Reconeixement i transferència de crèdits per part del centre docent
El centre docent pot resoldre el reconeixement i/o la transferència de crèdits en els casos següents:
a) Trasllat d'expedient entre comunitats autònomes per continuar els mateixos estudis. D'acord amb l'article 10.1.b) dels reials decrets 630/2010, 631/2010 i 633/2010, de 14 de maig, en aquest cas, es reconeixerà la totalitat dels crèdits obtinguts.
b) Accés a una nova especialitat del mateix títol. D'acord amb l'article 10.1.c) dels reials decrets 630/2010, 631/2010 i 633/2010, de 14 de maig, en aquest cas, es reconeixerà la totalitat dels crèdits obtinguts corresponents a les matèries de formació bàsica.
c) Crèdits procedents dels ensenyaments reflectits en les respectives taules de reconeixement o de reconeixement i transferència de crèdits establertes en l'annex IV del Decret 43/2013, de 6 de setembre; en l'annex 4 del Decret 26/2014, de 13 de juny i en l'annex 4 del Decret 4/2017, de 13 de gener.
d) Experiència laboral, professional i/o empresarial acreditada d'acord amb el que disposen els decrets que estableixen els plans d'estudis dels ensenyaments artístics superiors i l'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de l'11 novembre de 2019.
e) D'acord amb els reials decrets 630/2010, 631/2010 i 633/2010, de 14 de maig, fins a un màxim de 6 crèdits per la participació en activitats artístiques, culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries, de cooperació i de col·laboració amb el centre o per premis per haver participat en concursos.
En cas que les activitats a què es refereix l'apartat e) es desenvolupin en col·laboració amb altres organitzacions, per a aquesta col·laboració acadèmica, científica, tècnica i/o cultural s'ha de subscriure un conveni d'acord amb l'annex 6 de la Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es dicten les instruccions acadèmiques, d'organització i de funcionament corresponents als ensenyaments artístics superiors per al curs acadèmic 2024-2025 (BOIB núm. 150, de 16 de novembre de 2024).
4. Reconeixement d'estudis per part de la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors
El director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors ha de resoldre les sol·licituds de reconeixement d'estudis en les situacions administratives no recollides en el punt 3 d'aquestes instruccions.
5. Procediment ordinari i procediment extraordinari de reconeixement i transferència de crèdits
5.1. Aquesta convocatòria permet dur a terme el procediment ordinari de reconeixement i transferència de crèdits que s'ha de dur a terme des de l'inici del curs 2025-2026 i que s'ha de fer efectiu d'acord amb el que es preveu en els punts 6 a 8 d'aquestes instruccions.
5.2. Així mateix, per tal de promoure la mobilitat dels estudiants, la Conselleria d'Educació i Universitats afegeix un procediment extraordinari de reconeixement i transferència de crèdits que s'ha de fer efectiu d'acord amb allò que es preveu en els punts 9 a 11 d'aquestes instruccions.
6. Sol·licitud de reconeixement i transferència de crèdits per part de l'alumne d'un títol de grau d'ensenyaments artístics superiors, en el procediment ordinari
6.1. D'acord amb l'article 7.2 del Reial decret 1618/2011, de 14 de novembre, sobre reconeixement d'estudis en l'àmbit de l'Educació Superior, la presentació de les sol·licituds de reconeixement i transferència de crèdits ha de tenir lloc en el termini d'un mes a partir de la iniciació oficial del curs en què l'interessat es troba matriculat. Per agilitar la gestió administrativa d'aquest procediment, es permet que les persones interessades adjuntin als documents de matrícula en el centre d'ensenyaments artístics superiors en què han estat admesos, la sol·licitud de reconeixement i transferència de crèdits. Aquesta darrera sol·licitud serà efectiva des de l'inici del curs acadèmic 2025-2026, una vegada la persona sol·licitant hagi estat matriculada en els ensenyaments artístics superiors del centre en què presenta la sol·licitud de reconeixement i transferència de crèdits.
6.2. El reconeixement i la transferència de crèdits els ha de sol·licitar l'estudiant mitjançant el model que figura a l'annex 2 d'aquesta Resolució. A la sol·licitud, degudament emplenada i signada, s'ha d'adjuntar tota la documentació que figura en el model de sol·licitud i el pla, el programa o la guia docent dels estudis d'educació superior que contenen els crèdits per als quals demana el reconeixement i transferència.
6.3. La sol·licitud i la documentació adjunta les ha de presentar en la secretaria del centre en què està matriculat des de l'inici del termini de matrícula en els ensenyaments fins al 30 de setembre de 2025, ambdós inclosos.
7. Resolució de les sol·licituds per part del centre, en el procediment ordinari
7.1. La direcció del centre en què està matriculat l'alumne que demana el reconeixement d'estudis ha de resoldre les sol·licituds que s'hagin presentat en el termini i amb els requisits prevists per al procediment ordinari.
7.2. Cada centre que rebi sol·licituds ha de constituir una comissió responsable d'instruir el procediment per al reconeixement dels estudis i d'elevar a la direcció del centre la proposta de resolució sobre cada sol·licitud presentada. La comissió ha d'estar formada per un mínim de dues persones instructores, seleccionades per la direcció del centre. En el cas que el centre rebi sol·licituds de reconeixement d'estudis que es limitin al reconeixement de crèdits per experiència laboral, professional i /o empresarial prèvia, es recomana que formi part de la comissió el tutor acadèmic que es preveu a l'article 10 de l'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de l'11 de novembre de 2019.
7.3. Els membres de la comissió han d'analitzar cada sol·licitud, han de recollir la documentació i els informes que calgui per fonamentar la decisió que es reculli a la proposta de resolució i poden dur a terme les actuacions administratives indispensables per resoldre el procediment. En cas de reconeixement de crèdits per experiència laboral, professional i /o empresarial prèvia, per elaborar la proposta de resolució, han de comptar amb l'informe del tutor acadèmic que es preveu a l'article 10 de l'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de l'11 novembre de 2019. A l'annex 3 d'aquesta Resolució, figura un model per elaborar l'informe esmentat.
7.4. L'instructor que faci funcions de secretari de la comissió ha d'estendre acta de les actuacions desenvolupades i redactar la proposta de resolució que ha de signar l'instructor que presideixi la comissió. L'acta i la proposta de resolució s'han de lliurar a la direcció del centre d'ensenyaments artístics superiors en què està matriculat l'alumne. A l'annex 4 d'aquesta Resolució, figura un model orientatiu per elaborar la proposta de resolució esmentada.
7.5. La direcció del centre ha de dictar una resolució per a cada sol·licitant, basada en la proposta de resolució rebuda. Ha de resoldre si estima que els crèdits cursats per l'alumne amb anterioritat poden ser reconeguts per tal d'obtenir el títol en què està matriculat o si els crèdits poden ser traslladats a l'expedient de l'alumne. Així mateix, la resolució ha d'expressar el recurs que es pot presentar en contra, l'òrgan administratiu davant el qual es pot presentar i el termini perquè s'interposi, sense perjudici que els interessats puguin exercitar qualsevol altre recurs que estimin oportú.
7.6. La resolució amb el reconeixement de crèdits s'ha de signar electrònicament, ha de garantir la identitat del signatari, i s'ha de notificar a la persona interessada de forma que la recepció consti fefaentment.
7.7. La proposta de resolució, la documentació que dona lloc a la resolució i la resolució de la direcció del centre que resol el reconeixement d'estudis de forma favorable o desfavorable s'han d'incorporar a l'expedient de l'alumne.
7.8. Per a les sol·licituds que resolen les situacions previstes en el punt 3 d'aquestes instruccions, el termini màxim per resoldre i notificar la resolució és el 31 d'octubre de 2025. El venciment del termini màxim per notificar la resolució sense que s'hagi fet de forma expressa, legitima la persona interessada per entendre-la desestimada per silenci administratiu.
7.9. Els interessats que no estiguin d'acord amb la resolució notificada o els que no hagin rebut la resolució en el termini expressat en l'apartat anterior, poden presentar un recurs d'alçada davant el director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors en el termini d'un mes en la forma que es preveu a l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
8. Reconeixement de crèdits per part de l'administració educativa, en el procediment ordinari
8.1. Quan la comissió instructora del procediment de reconeixement d'estudis comprovi que la sol·licitud no la pot resoldre la direcció del centre perquè no es troba en cap dels casos recollits en el punt 3 d'aquestes instruccions, la proposta de resolució ha de fer constar aquesta situació. La proposta ha d'analitzar si els crèdits cursats amb anterioritat per l'alumne en altres ensenyaments d'educació superiors poden ser reconeguts a l'efecte d'obtenir el títol en què està matriculat o si els crèdits poden ser traslladats a l'expedient de l'alumne. S'han de tenir en compte els criteris de valoració i els límits al reconeixement que es preveuen al Reial decret 1618/2011, de 14 de novembre.
8.2. Per a cadascuna de les sol·licituds que no es poden resoldre en el centre d'ensenyaments artístics superiors, la direcció del centre ha de presentar en la seu electrònica del registre de la Conselleria d'Educació i Universitats la documentació següent, adreçada a la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors:
a) Sol·licitud de reconeixement presentada per l'alumne, amb tota la documentació que adjunta.
b) Informe de la direcció del centre en què es faci constar de forma justificada si està conforme o no amb la proposta de resolució relativa a la sol·licitud.
c) Proposta de resolució signada per l'instructor, que ha d'incloure l'acta de les actuacions dutes a terme per la comissió instructora del procediment per al reconeixement dels estudis.
8.3. Alternativament, els centres poden presentar la documentació esmentada en el punt anterior, de forma presencial, a qualsevol dels llocs que s'indiquen a continuació, amb la indicació que es faci arribar a la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors de la Conselleria d'Educació i Universitats:
a) Qualsevol dels registres de la Conselleria d'Educació i Universitats.
b) Qualsevol dels llocs que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Els centres docents no es consideren inclosos en les dependències enumerades en l'esmentat article.
8.4. El termini per trametre aquesta documentació a la seu electrònica del registre o per presentar-la de forma presencial en els registres és, com a màxim, el 15 d'octubre de 2025. El centre ha d'informar l'alumne de la data d'entrada de la documentació en el registre de la Conselleria perquè s'assabenti del procediment i pugui conèixer el termini en què ha de rebre la resolució.
8.5. El director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors ha de resoldre si estima que els crèdits cursats per l'alumne amb anterioritat poden ser reconeguts per obtenir el títol en què està matriculat o si els crèdits poden ser traslladats a l'expedient de l'alumne.
8.6. Per dictar la resolució, a més de fonamentar-la en la documentació rebuda des del centre, l'administració pot dur a terme les actuacions administratives necessàries per resoldre el procediment, inclosa la sol·licitud d'informes a la Inspecció Educativa.
8.7. La resolució amb el reconeixement de crèdits s'ha de dictar electrònicament i ha de garantir la identitat del signatari; ha d'expressar el recurs que es pot presentar en contra, l'òrgan administratiu davant el qual es pot presentar i el termini perquè s'interposi, sense perjudici que els interessats puguin exercitar qualsevol altre recurs que estimin oportú.
8.8. La resolució que reconeix els estudis de forma favorable o desfavorable s'ha de notificar a la persona interessada de forma que consti fefaentment que l'ha rebuda. També s'ha de trametre al centre que va elevar la proposta perquè l'incorpori a l'expedient de l'alumne.
8.9. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és d'un mes a partir del dia següent al de l'entrada de la documentació tramesa des del centre en el registre de la Conselleria d'Educació i Universitats. El venciment del termini màxim per notificar la resolució sense que s'hagi fet de forma expressa, legitima la persona interessada per entendre-la desestimada per silenci administratiu.
8.10. Els interessats que no estiguin d'acord amb la resolució notificada o els que no hagin rebut la resolució en el termini expressat en l'apartat anterior, poden presentar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes en la forma que es preveu a l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
9. Sol·licitud de reconeixement i transferència de crèdits per part de l'alumne d'un títol de grau d'ensenyaments artístics superiors, en el procediment extraordinari
9.1. El reconeixement i la transferència de crèdits els ha de sol·licitar l'estudiant mitjançant el model que figura a l'annex 2 d'aquesta Resolució. A la sol·licitud, degudament emplenada i signada, s'ha d'adjuntar tota la documentació que figura en el model de sol·licitud i el pla, el programa o la guia docent dels estudis d'educació superior que contenen els crèdits per als quals demana el reconeixement i transferència.
9.2. La sol·licitud i la documentació adjunta l'ha de presentar en la secretaria del centre en què està matriculat, fins al 28 de novembre de 2025 per al reconeixement de crèdits de matèries i assignatures del primer semestre del curs i fins al 30 d'abril de 2026 per al reconeixement de crèdits de matèries i assignatures del segon semestre del curs.
10. Resolució de les sol·licituds per part del centre en el procediment extraordinari
10.1. La direcció del centre en què està matriculat l'alumne que demana el reconeixement d'estudis en el procediment extraordinari ha de resoldre les sol·licituds que s'hagin presentat en el termini i amb els requisits prevists en el punt 9 d'aquestes instruccions.
10.2. Aquestes sol·licituds s'han de resoldre de forma anàloga a les del procediment ordinari, de conformitat amb el que es preveu en els punts 7.2 a 7.7 d'aquestes instruccions.
10.3. Per a aquestes sol·licituds, el termini màxim per resoldre i notificar la resolució és d'un mes a partir del dia següent al de l'entrada de la sol·licitud en el registre del centre. En aquest cas, el venciment del termini màxim per notificar la resolució sense que s'hagi fet de forma expressa, legitima la persona interessada per entendre-la desestimada per silenci administratiu.
10.4. Els interessats que no estiguin d'acord amb la resolució notificada o els que no hagin rebut la resolució en el termini expressat en l'apartat anterior, poden presentar un recurs d'alçada davant el director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors en el termini d'un mes en la forma que es preveu a l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
11. Reconeixement de crèdits per part de l'administració educativa, en el procediment extraordinari
11.1. Quan la comissió instructora del procediment de reconeixement d'estudis comprovi que la sol·licitud no la pot resoldre la direcció del centre perquè no es troba en cap dels casos recollits en el punt 3 d'aquestes instruccions, la proposta de resolució ha de fer constar aquesta situació. La proposta ha d'analitzar si els crèdits cursats amb anterioritat per l'alumne en altres ensenyaments d'educació superiors poden ser reconeguts a l'efecte d'obtenir el títol en què està matriculat o si els crèdits poden ser traslladats a l'expedient de l'alumne. S'han de tenir en compte els criteris de valoració i els límits al reconeixement que es preveuen al Reial decret 1618/2011, de 14 de novembre.
11.2. El centre ha de gestionar aquest tipus de sol·licituds de forma anàloga a les del procediment ordinari, de conformitat amb el que es preveu en els punts 8.2 i 8.3 d'aquestes instruccions. S'han de resoldre amb un procediment anàleg al previst en els punts 8.5 a 8.8 d'aquestes instruccions.
11.3. El termini màxim per trametre aquesta documentació a la seu electrònica del registre o per presentar-la de forma presencial en els registres és de 15 dies hàbils des de l'entrada de la sol·licitud de l'alumne en el registre del centre. El centre ha d'informar l'alumne de la data d'entrada de la documentació en el registre de la Conselleria perquè s'assabenti del procediment i pugui conèixer el termini en què ha de rebre la resolució.
11.4. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és d'un mes a partir del dia següent al de l'entrada de la documentació tramesa des del centre en el registre de la Conselleria d'Educació i Universitats. El venciment del termini màxim per notificar la resolució sense que s'hagi fet de forma expressa, legitima la persona interessada per entendre-la desestimada per silenci administratiu.
11.5. Els interessats que no estiguin d'acord amb la resolució notificada o els que no hagin rebut la resolució en el termini expressat en l'apartat anterior, poden presentar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes en la forma que es preveu a l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.