Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE CULTURA I PATRIMONI
Núm. 488770
Resolució d’aprovació de la convocatòria d'ajuts per la programació estable de les sales d’exhibició cultural privades 2025
Versió PDF
La vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura i Patrimoni va adoptar el 7 de juliol de 2025 la resolució següent:
«Resolució d'aprovació de la convocatòria per la programació estable de les sales d'exhibició cultural privades 2025
Fets
1. S'ha emès memòria justificativa sobre la tramitació de la convocatòria de subvencions per la programació estable de les sales d'exhibició cultural privades 2025.
2. A l'expedient consta l'existència de crèdit pressupostari adequat i suficient en l'aplicació pressupostària 20.33450.47907, per tramitar aquesta convocatòria.
3. En data 7 de juliol de 2025 la Intervenció delegada la Misericòrdia ha fiscalitzat favorablement l'expedient.
Fonaments de dret
1. L'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.
2. El decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions.
3. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions.
4. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques. i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre del règim jurídic del sector públic.
5. La Llei 4/2022, de 8 de juny, de consells insulars.
6. El Reglament Orgànic del Consell de Mallorca, el Decret d'organització del Consell de Mallorca i les Bases d'execució del pressupost del Consell de Mallorca de l'any 2024.
7. L'acord del Consell Executiu de 28 de maig de 2025 (BOIB núm. 69, de dia 31 de maig de 2025) va delegar en els consellers executius i les conselleres executives competents per raó de la matèria, l'aprovació de les convocatòries d'ajudes i subvencions.
Per tot això, dict la següent:
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de subvencions per la programació estable de les sales d'exhibició cultural privades 2025.
2. Autoritzar una despesa de 100.000,00 € a càrrec a l'aplicació pressupostària 20.33450.47907 de l'exercici 2025, per tramitar aquesta convocatòria.
3. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant el Ple del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si un cop transcorreguts tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, a data de la signatura electrònica (10 de juliol de 2025)
La vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura i Patrimoni Antònia Roca Bellinfante
Convocatòria de subvencions per la programació estable de les sales d'exhibició cultural privades 2025
1. Bases reguladores
Les bases reguladores d'aquesta convocatòria es troben recollides en l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca. (Aprovada per Acord del Ple de 23 de desembre de 2016, BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017, modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018, BOIB núm. 96, de 4 d'agost 2018).
El Consell de Mallorca, en compliment del previst en l'article 19.2 de l'Ordenança General de Subvencions, publicarà aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Es traslladarà la informació corresponent de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
2. Dotació pressupostària
El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 100.000,00 €, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 20.33450.47907 de l'exercici 2025.
3. Objecte i temporització de les activitats
Aquestes ajudes tenen per objecte donar suport a les sales d'exhibició cultural de Mallorca que tinguin una programació estable d'espectacles i activitats culturals en directe. Amb aquesta convocatòria el Consell de Mallorca té la finalitat de promoure una oferta cultural a Mallorca de qualitat.
Son subvencionables les despeses derivades de la programació estable de dits establiments culturals entre l'1 de juliol de 2024 i el 30 de juny de 2025.
D'acord amb l'acordat pel Ple a la sessió de 9 de novembre de 2023, aquestes ajudes no es poden destinar a activitats que suposin una vulneració de la llei, com delictes d'odi o altres relacionats al codi penal. L'incompliment d'aquesta obligació provocarà el reintegrament o la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i l'exigència de la responsabilitat per part de la persona beneficiària.
4. Persones beneficiàries
1. Poden ser beneficiàries d'aquestes ajudes les persones físiques o jurídiques privades (en aquest cas legalment constituïdes), que gestionin establiments culturals ubicats a Mallorca dedicats a l'exhibició cultural en directe de caràcter privat que compleixin els requisits següents:
Els requisits esmentats s'ha d'acreditar que es compleixen en el moment que es presenti la sol·licitud.
2. No poden obtenir la condició de beneficiàries les persones o les entitats en les quals esdevingui alguna de les circumstàncies següents:
3. Només es pot presentar una sol·licitud per persona i establiment cultural.
4. No es subvencionaran establiments dedicats únicament a l'oci (bars amb música que no sigui en directe, discoteques....)
5. Despeses subvencionables
1. Es consideren despeses subvencionables aquelles despeses que, de manera indubtable, responen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessàries i s'efectuen en el termini establert en aquesta convocatòria. En cap cas, el cost d'adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor de mercat.
Se subvencionaran aquelles despeses que hagi tingut la persona o l'entitat per desenvolupar la programació estable de la sala durant el període subvencionable. (entre l'1 de juliol de 2024 i el 30 de juny de 2025).
Les factures han d'estar expedides a nom de la persona/entitat beneficiària. Els pagaments de dites factures han d'haver-se realitzat per la persona/entitat beneficiària.
Només es permet subcontractar parcialment el projecte o les activitats que integren els programes subvencionats. L'activitat subvencionada que la persona beneficiària subcontracti amb tercers no pot excedir el 60% de l'import de l'activitat subvencionada.
Es consideren despeses subvencionables, amb caràcter enunciatiu i no taxatiu, les relacionades a continuació:
a) Les despeses de contractació dels artistes/grups que actuaran a la sala durant el període subvencionable. Contractació de les activitats culturals dutes a terme en el període subvencionable (concerts de música en viu, espectacles teatrals, de dansa....)
b) Les despeses del personal vinculat al projecte (salaris, cotitzacions....)
c) Subministraments (electricitat, aigua, gas......)
d) Lloguer de local.
e) Despeses de manteniment del local.
f) Contractació de serveis professionals (assessorament laboral, financer...)
g) Comunicació i difusió de l'activitat objecte de la subvenció.
h) Despeses de dret d'autor
i) Imposts, sempre que no siguin recuperables per la persona beneficiària.
j) Assegurances.
2. No són despeses subvencionables i, per tant, no formen part del pressupost subvencionable del projecte, aquelles que es relacionen en l'article 44 de l'Ordenança de subvencions del Consell de Mallorca, així com tampoc:
3. Si l'execució del projecte comporta costs indirectes, el beneficiari ha de presentar-ne els justificants i, a més, explicar el criteri d'imputació als annexes 2 (sol·licitud) i 5 (justificació), per determinar-ne el percentatge que hi correspon, que ha de ser conforme als principis i normes de comptabilitat generalment admeses i ha de comprendre únicament el període en què s'ha realitzat l'activitat, segons l'article 44.8 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.
Les despeses indirectes inclouen tant les despeses generals, imputables a activitats que desenvolupa la persona o l'entitat beneficiària, com les despeses fixes que, sense ser imputables a una activitat concreta, són necessàries perquè l'activitat subvencionada es dugui a terme. Les despeses financeres necessàries per realitzar el projecte són subvencionables si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a una preparació i execució adequades.
Les despeses indirectes imputades no poden ser superiors al 25 % dels costs directes de l'activitat. Aquesta norma de proporció s'ha de mantenir en la justificació de l'activitat. En cas contrari, es reduirà l'import de la subvenció a reconèixer.
Les despeses financeres necessàries per realitzar el projecte seran subvencionables si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a la seva adequada preparació i execució.
4. Per obtenir l'acceptació prèvia i expressa per a les despeses amb persones o entitats vinculades s'ha d'adjuntar a la sol·licitud, documentació acreditativa de que el preu pressupostat respon a un preu de mercat. Per això la persona/ entitat que realitzarà el servei / subministrament ha de presentar qualque factura per serveis anàlegs prestat a altres persones/entitats amb les qui no existeixi vinculació. En el cas que no es pugui presentar dita documentació, s'haurà de presentar una declaració responsable per part de la persona/entitat que prestarà el servei /subministrament on manifesti que mai ha prestat serveis de naturalesa anàloga a altres persones o entitats i una declaració responsable/ factures, d'almenys dues persones/entitats del sector, on es reflecteixi quin és el preu que ells facturarien per un servei/subministrament de característiques anàlogues.
S'entén que se sol·licita autorització prèvia i expressa per a les despeses amb persones o entitats vinculades quan es relacionen dites despeses a la taula corresponent de l'annex 2.
D'acord amb l'article 34.2 de l'Ordenança de Subvencions del Consell de Mallorca, es considera que hi ha vinculació a les persones físiques o jurídiques o agrupacions sense personalitat en les quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies següents:
a) Persones físiques unides per relació conjugal o persones lligades amb una relació d'afectivitat anàloga, parentiu de consanguinitat fins al quart grau o d'afinitat fins al segon.
b) Persones físiques i jurídiques que tinguin una relació laboral retribuïda mitjançant pagaments periòdics.
c) Membres associats de la persona beneficiària a què es fa referència en l'apartat 2 a) i membres o partícips de les entitats sense personalitat jurídica a què es fa referència en l'apartat 2 b) de l'art. 7 d'aquesta Ordenança.
d) Una societat i els seus socis majoritaris o els seus consellers o administradors, així com els cònjuges o les persones lligades amb una relació d'afectivitat anàloga i familiars fins al quart grau de consanguinitat o d'afinitat fins al segon.
e) Societats que, d'acord amb l'art. 42 del Reial decret, de 22 d'agost de 1885, pel qual es publica el Codi de Comerç, reuneixin les circumstàncies requerides per a formar part del mateix grup.
f) Persones jurídiques o agrupacions sense personalitat i els seus representants legals, patrons o persones que n'exerceixin l'administració, així com cònjuges o persones lligades amb una relació d'afectivitat anàloga i familiars fins al quart grau de consanguinitat o d'afinitat fins al segon.
g) Persones jurídiques o agrupacions sense personalitat i persones físiques, jurídiques o agrupacions sense personalitat, que, d'acord amb normes legals, estatutàries o acords contractuals tinguin dret a participar en més d'un 50 % en el benefici de les primeres.
Als efectes de calcular l'import de la subvenció a concedir, el conjunt de despeses amb persones o entitats vinculades no pot suposar més del 50% de la totalitat del pressupost subvencionable. En cas contrari, es reduirà el pressupost subvencionable fins que les despeses vinculades no representin més del 50% d'aquest. Aquesta norma de proporció s'haurà de mantenir en la justificació de l'activitat. En cas contrari, es produirà una reducció de l'import de a subvenció a reconèixer.
5. Atès que les subvencions d'aquesta convocatòria tenen per objecte els projectes que es recullen en el punt 3 sense entrar a determinar, en concret, quin tipus de despeses del pressupost s'imputen a la subvenció, es permet que les despeses subvencionables del pressupost del projecte es puguin compensar entre elles, sempre que compleixin amb els requisits establerts a la convocatòria.
En tot cas la persona sol·licitant haurà d'explicar a l'expedient (tant a la sol·licitud com a la justificació clarament les despeses pressupostades) la naturalesa i import de les despeses previstes o realitzades.
6. Subcontractació
1. S'entén que una persona beneficiària subcontracta quan concerta amb terceres persones l'execució total o parcial de l'activitat que constitueix l'objecte de la subvenció. Queda fora d'aquest concepte la contractació en què ha d'incórrer el beneficiari per a dur a terme ell mateix l'activitat subvencionada.
Atès que fer l'activitat és obligació personal del beneficiari, només es permet subcontractar parcialment el projecte o les activitats que integren els programes subvencionats. L'activitat subvencionada que la persona beneficiària subcontracti amb tercers no pot excedir el 60% de l'import de l'activitat subvencionada o fins al 80% si la subcontractació s'ha fet totalment mitjançant societats laborals, cooperatives de treball, entitats no lucratives de finalitat social, centres especials d'ocupació i/o empreses d'inserció degudament autoritzades.
En cap cas es poden subcontractar activitats que, tot i augmentar el cost de l'activitat subvencionada, no aportin valor afegit al contingut d'aquesta activitat.
2. La persona beneficiària no pot concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:
a) Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions que s'assenyalen en la llei i en Ordenança de subvencions del Consell de Mallorca, per tenir la condició de persona beneficiària o d'entitat col·laboradora.
b) Persones o entitats que han percebut altres subvencions per a dur a terme l'activitat objecte de contractació.
c) Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge de cost total de l'operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o els serveis prestats.
d) Persones o entitats vinculades amb la persona beneficiària, llevat que s'hi esdevinguin les circumstàncies següents:
e) Persones o entitats sol·licitants d'ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i programa, que no han obtingut subvenció perquè no compleixen els requisits o no assoleixen la valoració suficient.
7. Import de les ajudes
El repartiment del crèdit es realitza entre els sol·licitants que compleixin els requisits per a ser beneficiaris, en funció de la puntuació atorgada i del valor del punt.
El valor del punt es calcula dividint el crèdit d'aquesta convocatòria pel total de les puntuacions obtingudes per part dels projectes que compleixen els requisits per accedir i han obtingut la puntuació mínima. El valor del punt s'ha de fixar amb dos decimals sense arrodonir.
L'import resultant es multiplicarà per la puntuació de cada projecte.
L'import de l'ajuda resultant no pot ser superior als límits que s'indiquen a continuació:
En el cas que aplicades les operacions i límits anteriors hi hagi romanent de crèdit, es repartirà aquest romanent, seguint les mateixes regles, entre els projectes que no estiguin topats pels límits marcats als punts anteriors.
8. Règim de concurrència i procediment de concessió
1. La comissió avaluadora estudiarà les sol·licituds presentades i les valorarà d'acord amb els criteris prevists en aquesta convocatòria.
2. El procediment de selecció dels beneficiaris es duu a terme mitjançant concurrència competitiva.
3. La proposta de resolució provisional expressarà la relació de sol·licitants als quals proposa la concessió de la subvenció i la seva quantia, especificant la puntuació obtinguda, així com la proposta de desestimació fonamentada de la resta de sol·licituds.
Es posarà a disposició dels interessats la valoració detallada dels seus projectes.
La proposta de resolució provisional es notificarà a través de la seva publicació al Tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell de Mallorca. Els interessats, podran presentar les al·legacions que considerin oportunes, en el termini de 10 dies des de la seva publicació a la seu electrònica del Consell de Mallorca.
La proposta de resolució en cap cas suposa la creació d'un dret a favor del beneficiari, mentre no s'hagi notificat la resolució de la concessió.
4. Realitzat el tràmit d'audiència, s'elevarà, prèvia fiscalització, a l'òrgan competent per resoldre aquesta convocatòria.
La resolució de la convocatòria serà motivada, i inclourà tots els aspectes relacionats a l'article 27 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.
5. El termini màxim per resoldre i notificar el procediment serà de sis mesos comptadors des de la data de publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Transcorregut el termini esmentat sense que s'hagi dictat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seves sol·licituds.
6. La resolució de concessió de la convocatòria publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Així mateix es traslladarà la informació corresponent a aquesta convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
7. Aquest ajuts són compatibles amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat d'altres administracions i d'altres ens públics o privats. En tot cas, l'import de l'ajuda no pot superar aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions o ingressos el pressupost d'execució del projecte cultural subvencionat.
8. Aquestes ajudes tenen la consideració d'ajudes de minimis.
9. Pagament de les ajudes
Una vegada s'hagi justificat la subvenció, comprovat que s'ha fet l'activitat, que s'han complit els objectius i com la finalitat per a la qual es concedí, s'abonarà l'ajuda en un únic pagament, mitjançant transferència. Tot això sense prejudici del previst al punt 17 d'aquesta convocatòria respecte a la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció.
10. Òrgans competents per a instruir i resoldre el procediment
1. L'òrgan competent per aprovar la convocatòria és, d'acord amb l'article 28.1.m de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de Consells Insulars, en relació amb l'Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca de 28 de maig de 2025 de delegació d'atribucions del Consell Executiu en els consellers executius i conselleres executives (BOIB núm. 69 de 31 de maig de 2025), la vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura i Patrimoni.
L'òrgan competent per resoldre aquesta convocatòria, d'acord amb l'article 33.k de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de Consells Insulars, és la vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura i Patrimoni.
2. La instrucció correspon al secretari o secretària tècnica del Departament de Cultura i Patrimoni, que ha de dur a terme totes les actuacions o els actes de tràmit necessaris per vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria.
3. La comissió avaluadora, estudiarà els projectes presentats i els puntuarà segons els criteris prevists en aquesta convocatòria. La comissió avaluadora proposarà la concessió o, si s'escau, la denegació de la subvenció en el cas de les sol·licituds que no compleixin amb els requisits, temporalitat o l'objecte d'aquesta convocatòria.
La comissió avaluadora d'aquesta convocatòria estarà formada per:
Presidenta: Maria Morey Martorell o la persona que la substitueixi.
Secretari: Carlos Rosselló Mena o la persona que el substitueixi.
Vocals :
11. Termini i lloc de presentació de sol·licituds
Les sol·licituds es poden presentar en el termini de 15 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la data de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Les persones o entitats interessades hauran d'omplir els models de sol·licitud d'aquesta convocatòria que estan disponibles a la seu electrònica de el Consell de Mallorca: Procediment
La presentació de sol·licituds s'ha de fer a través del Registre electrònic de el Consell de Mallorca.
12. Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud
Les sol·licituds s'han de presentar d'acord amb els model annexes a aquesta convocatòria. Tots els documents s'han de presentar en format pdf i amb signatura electrònica.
Per sol·licitar aquesta subvenció cal presentar la documentació següent:
1. Annex 1. Sol·licitud de l'ajuda.
2. Annex 2. Relació de despeses i ingressos pels quals se sol·licita l'ajuda. Aquest document s'ha de presentar en format pdf signat electrònicament i en format editable i en ell s'han d'explicar el motiu d'imputació de cada despesa al projecte (criteris d'imputació, temporalitat, feina desenvolupada en el cas de nòmines de personal...) .
Cada despesa han d'estar relacionada individualment a l'annex 2.
3. Annex 3. Memòria del projecte
4. En tot cas, per poder concedir i abonar les ajudes objecte d'aquesta convocatòria cal que la persona interessada acrediti la titularitat del compte bancari segons s'assenyala a continuació:
5. En el cas que no es presenti la sol·licitud amb el certificat electrònic de la persona jurídica sol·licitant, cal presentar la documentació acreditativa de la representació.
6. Certificat d'alta en el cens d'activitats econòmiques i, si no està donat d'alta a l'epígraf 965.1, la documentació acreditativa que l'establiment pel qual se sol·licita l'ajuda es dedica a l'exhibició cultural.
7. Documentació acreditativa de la disposició de l'establiment cultural (escriptura de compravenda, contracte de lloguer...)
8. Llicència/autorització de l'establiment per desenvolupar l'activitat cultural.
13. Termini per presentar la documentació justificativa
1. La documentació justificativa s'ha de presentar a través del Registre electrònic de el Consell de Mallorca.
2. La justificació de la subvenció concedida s'ha de presentar en el termini de 15 dies hàbils des de la publicació de la concessió.
14. Documentació que s'ha de presentar per justificar la subvenció
1. La persona beneficiària ha de justificar que ha complert les condicions imposades i que ha assolit els objectius prevists en l'acte de concessió de la subvenció. La modalitat de justificació d'aquesta convocatòria és compte justificatiu de la despesa feta amb aportació de justificants de despesa.
2. La documentació se presentarà de la forma següent:
a) Tots els annexes de justificació es presentaran correctament emplenats i signats en documents pdf individuals (cada annex un document pdf).
b) L'annex 6A, a més de presentar-lo en format pfd degudament signat, també s'ha de presentar en format de full de càlcul (Excel, LibreOffice Calc) juntament amb la resta de documentació.
c) Els justificants de despesa i pagament, juntament amb les declaracions d'IRPF i Seguretat Social, si escau, s'han de presentar agrupades en grups d'un màxim de 20 despeses. Els arxius han de tenir una denominació que els identifiqui clarament.
3. El compte justificatiu ha de contenir la següent informació/ documentació:
3.1. Memòria tècnica. És la documentació amb la qual el beneficiari demostra que ha realitzat el projecte subvencionat, tal com el va presentar inicialment o amb la introducció dels canvis que, prèviament, ha comunicat al Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística. La memòria tècnica està integrada per la documentació següent:
3.1.1 Annex 5. Memòria explicativa de l'activitat realitzada: comentari i avaluació dels resultats obtinguts i de tots aquells aspectes que siguin rellevants, amb indicació de la data d'acabament del projecte. Si no s'ha executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les causes i ha d'explicar la resta del projecte realitzat.
A l'annex 5 s'han d'incloure fotografies representatives de l'activitat subvencionada.
En el cas que es presentin costos indirectes, a l'annex 5 s'ha d'explicar el càlcul de la imputació dels costos indirectes. Per tant, quan hi hagi costs indirectes en la justificació, s'ha d'explicar el criteri d'imputació per determinar-ne el percentatge que hi correspon, que ha de ser conforme als principis i les normes de comptabilitat generalment admeses (art. 39.2.k) de l'Ordenança de Subvenciones del Consell). Cal assenyalar que s'han d'aportar els justificants de les despeses corresponents als costs indirectes imputats.
3.1.2 Acreditació de la difusió de la subvenció concedida en els termes prevists en el punt 17 d'aquesta convocatòria.
3.1.5. Qualsevol altra documentació que li sigui requerida als efectes de comprovar la realització del projecte cultural subvencionat.
3.2. L'annex 4.
3.3. Una relació de les despeses de l'activitat subvencionada. S'ha d'estructurar d'acord amb les partides del pressupost presentat i ha d'indicar les següents dades de les factures o documents acreditatius: número d'ordre, número de factura, data d'emissió de la factura, proveïdor, NIF, concepte de la despesa, import imputat i data de pagament. S'han d'indicar les desviacions esdevingudes. (annex 6A).
3.4. Una relació detallada, dels ingressos o subvencions que han finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència. (annex 6B). La relació d'ingressos i despeses ha d'estar equilibrada.
3.5. Els justificants de despesa i pagament que permetin obtenir una evidència raonable que la subvenció s'ha aplicat de manera adequada.
3.5.1. Les factures i els pagaments s'han de presentar numerats i en el mateix ordre que en la relació de despeses del document annex 6A.
Els justificants del pagament de cada factura/nòmina ha d'anar a continuació de la factura/nòmina corresponent, amb la mateixa numeració, així com la documentació sobre les retencions d'IRPF i Seguretat Social.
3.5.2. Les factures justificatives de l'activitat subvencionada, que han d'estar expedides i pagades per l'entitat beneficiària, han de complir tots els requisits establerts al Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel que s'aprova el reglament que regula les obligacions de facturació. Això és:
a) Número i, en el seu cas, sèrie. La numeració de les factures dins de cada sèrie serà correlativa.
b) La data d'expedició.
c) Nom i llinatges, raó o denominació social completa, tant de l'obligat a expedir factura como del destinatari de les operacions.
d) Número d'Identificació Fiscal.
e) Domicili, tant de l'obligat a expedir factura como del destinatari de les operacions.
f) Descripció de les operacions, consignant-se totes les dades necessàries per la determinació de la base imposables de l'Impost, tal como aquesta se defineix pels articles 78 i 79 de la Llei de l'Impost, corresponent a aquelles i el seu import, incloent el preu unitari sense Impost de dites operacions, així com qualsevol descompte o rebaixa que no estigui inclòs en dit preu unitari.
g) El tipus impositiu o tipus impositius, en el seu cas, aplicats a les operacions.
h) La quota tributaria que, en el seu cas, es repercuteixi, que s'haurà de consignar per separat.
i) La data en que s'hagin efectuat les operacions que se documentin o en la que, en el seu cas, s'hagi rebut el pagament anticipat, sempre que es tracti d'una data distinta a la d'expedició de la factura.
j) En el cas que l'operació que es documenta en una factura estigui exempta de l'Impost, una referència a les disposicions corresponents de la Directiva 2006/112/CE, de 28 de novembre, relativa al sistema comú de l'Impost sobre el Valor Afegit, o als preceptes corresponents de la Llei de l'Impost o indicació que l'operació està exempta.
Haurà d'especificar-se per separat la part de base imposable corresponent a cadascuna de les operacions que es documentin en una mateixa factura en els següents casos:
3.5.3. En el cas que en el document acreditatiu del pagament figuri un import que no coincideix amb l'import del justificant en qüestió, el beneficiari haurà de presentar un certificat o documentació justificativa de l'entitat bancària o qualsevol altre document que justifiqui que dins aquell pagament es troba inclòs l'abonament del justificant en qüestió.
3.5.4. Si el pagament es fa en divises, l'entitat beneficiària ha d'aportar l'equivalència del canvi oficial en euros que correspongui a la data del pagament del document justificatiu de la despesa.
3.5.5. En el cas que s'hagin autoritzat al beneficiari l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb persones o entitats vinculades, la justificació del cost en que ha incorregut l'entitat vinculada es realitzarà en els mateixos termes establerts per acreditar les despeses del beneficiari. Aquest import subvencionable executat per una entitat vinculada, no pot excedir del cost en què ha incorregut l'entitat vinculada.
3.6. Qualsevol altre documentació que li sigui requerida als efectes de comprovar la realització del projecte subvencionat.
15. Mesures de difusió de la subvenció concedida per part de la persona beneficiària
D'acord amb el previst a l'article 15 de l'ordenança de subvencions del Consell de Mallorca els beneficiaris han de difondre que el Consell de Mallorca subvenciona l'activitat cultural.
Concretament l'entitat ha de publicar a les xarxes socials i plana web pròpia (si en disposa) que el Consell de Mallorca ha subvencionat l'activitat de que es tracti. En dita noticia/entrada, a més de la informació corresponent a la subvenció, s'inclourà el logotip del Consell de Mallorca. Aquesta publicitat sobre la concessió de la subvenció s'ha de realitzar encara que la data de concessió sigui posterior a la celebració de l'activitat. Aquesta difusió s'ha incloure a l'apartat corresponent de l'annex 5.
D'altra banda, i sense perjudici de l'esmentat al paràgraf anterior, si la concessió de la subvenció es produeix abans de la celebració de l'activitat subvencionada, i l'entitat beneficiària realitza altre tipus de publicitat (premsa, pòsters, tríptics, entrades..), podrà incloure el logotip del Consell de Mallorca, fent esment a que l'activitat està subvencionada pel Consell de Mallorca. Aquesta publicitat s'adjuntarà amb la documentació justificativa.
Aquesta publicació es realitzarà una vegada s'hagi concedit l'ajuda i la persona beneficiaria haurà de presentar documentació acreditativa d'aquest fet.
Els esmentats logotips es poden trobar en l'enllaç següent: Identitat corporativa
16. Obligacions dels beneficiaris
Sense perjudici del previst a l'article 9 de l'ordenança de subvencions del Consell de Mallorca, són obligacions de les persones beneficiàries:
a. Executar el projecte o activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.
b. Justificar, davant l'òrgan que concedeix la subvenció, el compliment dels requisits i les condicions, i també la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció.
c. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que ha d'efectuar l'òrgan que concedeix la subvenció o l'entitat col·laboradora, si escau, i qualsevol altra de comprovació i control financer que poden dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que li requereixin en l'exercici de les actuacions anteriors.
d. Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan aviat com es conegui i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.
e. En el cas que es denegui al Consell de Mallorca l'autorització per l'obtenció dels certificats d´estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, s'haurà d'acreditar, abans de dictar‐se la proposta de resolució de concessió, que està al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen, i de les obligacions amb la Seguretat Social, aportant els certificats corresponents. També haurà d'aportar els certificats esmentats en el moment que li requereixi aquesta corporació per tal de poder abonar la subvenció.
f. Disposar dels llibres comptables, els registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes que s'exigeix en la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona beneficiària en cada cas, així com tots els estats comptables i els registres específics exigits en la convocatòria de les subvencions, amb la finalitat de garantir l'exercici adequat de les facultats de comprovació i control.
g. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent‐hi els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
h. Adoptar les mesures de difusió establertes al punt anterior.
i. Reintegrar els fons percebuts en els casos que es preveuen en l'art. 56 de l'Ordenança de Subvencions del Consell de Mallorca.
j. Si es dóna el supòsit, les persones beneficiàries han de sol·licitar a l'òrgan que concedeix la subvenció, abans que no conclogui el termini per a dur a terme l'activitat subvencionada, modificacions de la resolució de concessió que suposin ampliació dels terminis fixats, reducció de l'import concedit o alteració de les accions que s'integren en l'activitat, que s'autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries per al bon final de l'actuació, sempre que no s'alteri l'objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.
17. Assoliment d'objectius i pèrdua del dret al cobrament de la subvenció
1. S'entendrà que el projecte subvencionat s'ha realitzat quan de la documentació justificativa presentada es desprengui que l'activitat projectada essencialment s'ha dut a terme malgrat aquesta hagi pogut sofrir qualque tipus de modificació respecte al projecte inicialment presentat. Es considerarà que el projecte s'ha realitzat quan es pot despendre sense cap dubte que l'actuació justificada es correspon substancialment amb el projecte presentat, més enllà dels petits canvis que s'hagin pogut donar durant l'execució del projecte cultural.
Els petits canvis que hagi pogut sofrir l'activitat s'hauran de detallar a la memòria justificativa, juntament amb l'explicació dels motius que els han generat.
2. Respecte a la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció Serà d'aplicació el previst en l'article 58 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, amb les particularitats següents:
2.1. Si el/la beneficiari/a incompleix les obligacions contemplades en l'art. 9 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, o altres aspectes rellevants del projecte que s'hagin pogut tenir en compte per concedir l'ajuda, els òrgans competents del Consell l'han de revocar. En conseqüència, el/la beneficiari/a perdrà el dret a cobrar-la.
2.2. Si la persona beneficiària ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, s'ha de declarar la pèrdua parcial del dret al cobrament de la subvenció. En conseqüència, la persona beneficiària perdrà el dret a cobrar, parcialment, la subvenció, d'acord amb l'aplicació dels criteris que s'assenyalen a continuació.
Si de la presentació dels justificants es dedueix que el/la beneficiari/a ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, que ha tingut voluntat de compliment i que s'han assolit les finalitats de la subvenció, se n'ha de fer una revocació parcial i, consegüentment, la pèrdua al dret a cobrar parcialment l'ajuda, d'acord amb l'aplicació dels criteris que s'assenyalen a continuació.
En el cas que s'hagi executat totalment el projecte cultural, però el pressupost inicial subvencionable no estigui ben justificat, 1) perquè la documentació justificativa tingui deficiències o sigui inadequada per no ajustar-se als requisits de la convocatòria o, 2) perquè sigui insuficient per no haver-se acomplert del tot, la revocació parcial de la subvenció inicial s'ha de fer de la manera següent:.
2.4. Quan l'ajuda atorgada en aquesta convocatòria sigui incompatible amb altres ajuts o subvencions per al mateix projecte cultural, l'òrgan gestor ha d'exigir el reintegrament de l'ajuda o, si n'és el cas, declarar la pèrdua del dret a cobrar l'ajuda adient, si l'entitat beneficiària no hagués presentat la renúncia pertinent.
2.5. En el cas que l'import total de la suma de l'ajuda més la resta d'altres ajuts, subvencions, ingressos o fons propis que han finançat la realització del projecte cultural, superi el pressupost total d'execució d'aquest, l'import de la revocació parcial de l'ajuda ha de ser la quantitat que excedeix del pressupost executat esmentat.
18. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria
Si per circumstàncies sobrevingudes d'interès públic i general, el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació d'aquesta convocatòria d'ajudes, l'òrgan que la va aprovar l'ha de deixar sense efectes previ informe justificatiu de la Secretaria Tècnica del centre gestor.
19. Criteris de valoració de les sol·licituds
La valoració dels projectes presentats es realitzarà en base als criteris següents que hauran d'estar reflectits a la documentació presentada per sol·licitar l'ajuda (annex 3). Els ítems dels criteris de valoració que no restin acreditats a l'annex 3, es valoraran amb zero punts.
A. Criteris de valoració general del projecte (màxim 25 punts)
A.1 Interès i coherència del projecte. Línies d'actuació (màxim 10 punts)
Aquest apartat es valorarà de la forma següent:
A.2 Qualitat del projecte (màxim 10 punts). Per poder avaluar aquest apartat la proposta ha d'incloure la trajectòria / currículum dels artistes programats, així com els mètodes d'avaluació del projecte que permeten la millora continua per treballar en qualitat.
Aquest apartat es valorarà de la forma següent:
A.3 Viabilitat econòmica (màxim 5 punts). Una proposta té major viabilitat econòmica si té finançament suficient per a la seva realització, atorgant-se més puntuació quan menor sigui la quantitat sol·licitada respecte al pressupost del projecte, atès que demostra que té el finançament necessari per poder dur a terme l'activitat posposada.
|
Concepte |
Ponderació |
|
Fins al 40 % |
5 punts |
|
Més del 40% fins al 50% |
4 |
|
Més del 50% fins al 55% |
3 |
|
Més del 55% fins al 60% |
2 |
|
Més del 60% fins al 65% |
1 |
|
Més del 65% |
0 |
B. Projecció col·lectiva i pública (màxim 13 punts)
B.1. Pautes, mesures i estratègies per incrementar i captar nous públics. S'ha d'especificar el Pla de difusió i la seva temporalitat (màxim 4 punts)
B.2. Projectes presentats i publicitats en català. (fins a 3 punts)
B.3. Accions adreçades a col·lectius amb risc d'exclusió social: política de preus, altres accions (màxim 1 punt)
B.4. Accions adreçades al foment de l'accessibilitat: adaptació de les activitats i/o dels espais a persones amb discapacitat o problemes de mobilitat (màxim 1 punt)
B.5. Nombre d'espectadors de la sala cultural entre l'1 de gener al 31 de desembre de 2024. S'atorgaran les puntuacions segons les taules següents:
|
Espectadors |
Punts |
|
Fins a 500 espectadors |
1 |
|
Entre 501 i 1.000 espectadors |
2 |
|
Entre 1.001 i 3.000 espectadors |
3 |
|
Més de 3.000 espectadors |
4 |
C. Innovació i creativitat (màxim 3 punts). Es valorarà si el projecte es vincula a noves tecnologies o definits per la interdisciplinarietat i que és únic o novetat en el panorama illenc. Es valorarà també el desenvolupament de nous llenguatges, l'aportació de nous enfocs, hibridació, etc.
D. Creació i fidelització de nous públics (màxim 2 punts).
E. Programació artística (màxim 4 punts)
E.1 Programació de professionals o artistes mallorquins (màxim 2 punt). Es puntuarà amb 1 punt si les actuacions mallorquines suposen fins a un 20 % de les actuacions totals, i 2 punts si suposen més del 20%.
E.2 Programació amb professionals o companyies joves (màxim 2 punts). Es considerarà que la formació és de gent jove quan el 75 % dels membres de la companyia siguin menors de 30 anys.
F. Producció pròpia d'espectacles. (màxim 1 punt)
20. Recursos
1. Contra l'acte que aprova aquesta convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant el Ple, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si un cop transcorreguts tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. Contra la resolució de concessió d'aquesta convocatòria que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació. El recurs es pot interposar formalment davant el la vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura i Patrimoni o davant el Consell Executiu, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si un cop transcorreguts tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.