Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 483912
Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats per la qual es disposa la publicació del Reglament d'organització i funcionament de la Comissió Negociadora del I Pla d’Igualtat per al personal docent en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Versió PDF
Fets
El 8 de maig de 2025 es va constituir la Comissió Negociadora del I Pla d'Igualtat per al personal docent en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es va aprovar el Reglament d'organització i funcionament de dita Comissió.
Fonaments de dret
L'article 15 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, disposa el següent:
1. El règim jurídic dels òrgans col·legiats s'ha d'ajustar a les normes que conté aquesta secció, sense perjudici de les peculiaritats organitzatives de les administracions públiques en què s'integren.
2. Els òrgans col·legiats de les diferents administracions públiques en que participin organitzacions representatives d'interessos socials, així com els compostos per representacions de diferents administracions públiques, tinguin o no participació d'organitzacions representatives d'interessos socials, poden establir o completar les seves pròpies normes de funcionament.
Els òrgans col·legiats a què es refereix aquest apartat han de quedar integrats en l'Administració Pública que correspongui, encara que sense participar en l'estructura jeràrquica d'aquesta, llevat que ho estableixin així les seves normes de creació o que es desprengui de les seves funcions o de la mateixa naturalesa de l'òrgan col·legiat.
3. L'acord de creació i les normes de funcionament dels òrgans col·legiats que dictin resolucions que tinguin efectes jurídics enfront de tercers s'han de publicar al butlletí o diari oficial de l'Administració Pública en la qual s'integren. Addicionalment, les administracions els poden publicar en altres mitjans de difusió que en garanteixin el coneixement.
Quan es tracti d'un òrgan col·legiat dels que s'enumeren a l'apartat 2 d'aquest article, la publicitat esmentada l'ha d'efectuar l'Administració a qui correspongui la Presidència.
Per tant, el Reglament de règim intern de la Comissió que ha de negociar el I Pla d'Igualtat per al personal docent s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Disposar que es publiqui al Butlletí Oficial de les Illes Balears el Reglament d'organització i funcionament de la Comissió Negociadora del I Pla d'Igualtat per al personal docent en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat per dita Comissió el 8 de maig de 2025, que s'adjunta com annex.
ANNEX Reglament d'organització i funcionament de la Comissió Negociadora del I Pla d'Igualtat per al personal docent en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
El 27 de febrer de 2023 els sindicats que formen part de la Mesa Sectorial d'Educació i l'Administració varen firmar l'Acord marc sobre mesures sociolaborals i de millores educatives. El punt 32 de l'Acord preveia que s'havia d'elaborar un Pla d'Igualtat i de conciliació, en el termini màxim de dos anys.
Així doncs, la Conselleria d'Educació i Universitats, mitjançant la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats, pren la iniciativa d'impulsar un pla d'igualtat de gènere per al personal docent, en l'àmbit del sistema educatiu de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a fi de dotar d'un marc de referència a la implantació de diverses iniciatives i metodologies per garantir la igualtat entre dones i homes, la transversalitat de gènere, l'eliminació de les desigualtats i la millora de la convivència.
Amb l'aplicació i el desenvolupament del pla, es tindrà present la perspectiva de gènere, de manera integral, en la intervenció pública, en què hi tendran cabuda les condicions sociolaborals i de salut laboral del personal docent, així com impulsar la igualtat real i efectiva entre dones i homes, d'acord amb el que disposen els articles 9.2 i 14 de la Constitució espanyola i l'article 14 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, atès que els plans i les mesures d'igualtat a les empreses són un instrument eficaç per combatre les possibles formes de discriminació existents en l'àmbit de les organitzacions i per promoure canvis culturals que evitin estereotips de gènere.
Així mateix, els plans d'igualtat també s'articulen com a instruments de millora de les organitzacions pel que fa a la seva imatge, clima laboral i rendibilitat.
Per tot això, mitjançant aquest reglament, es formalitza la constitució i la composició de la Comissió Negociadora i se li atribueix la funció de negociar el I Pla d'Igualtat per al personal docent en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, tot precisant el funcionament, les directrius de treball i les funcions que se li encomanen.
Article 1. Constitució i composició de la Comissió Negociadora del Pla d'Igualtat
1. La Comissió Negociadora del Pla d'Igualtat es constitueix amb l'objectiu de redactar i impulsar el I Pla d'Igualtat per el personal docent en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La Comissió es regeix pel que disposen els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, els articles 17 i següents de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i aquest reglament de funcionament.
La Comissió és l'encarregada d'elaborar i negociar, de bona fe, el Pla i coordinar les tasques per fer la diagnosi i introduir-ne les mesures d'actuació que es consideren adients per corregir les mancances observades.
2. La Comissió Negociadora del Pla d'Igualtat ha de tenir la composició paritària entre la part de la Conselleria d'Educació i Universitats i la part social representada per la Mesa Sectorial d'Educació i un representat del Comitè de Religió de la Conselleria d'Educació i Universitat.
Cada una de les parts ha de designar un titular i un suplent.
3. La composició de la Comissió és la següent:
En representació de la part social d'Educació:
En representació de l'Administració:
Article 2. Presidència i secretaria de l'òrgan
1. La presidència de l'òrgan recau sobre l'Administració i la secretaria l'ha d'assumir una de les entitats de la part social amb representació a la Comissió, elegida per consens entre aquestes.
2. La persona que exerceix la presidència ha de convocar les sessions de la Comissió i fixar l'ordre del dia.
3. El secretari ha d'estendre acta de cada reunió i donar suport administratiu a la Comissió. Atès que és membre de l'òrgan, té dret de veu i vot. Per dur a terme aquesta funció, rebrà suport del personal de l'Administració educativa.
Article 3. Funcions de la Comissió Negociadora del Pla d'Igualtat
Les funcions de la Comissió Negociadora del Pla d'Igualtat són les següents:
Article 4. Funcionament, sessions i convocatòries de l'òrgan
1. La Comissió Negociadora es pot constituir, convocar, mantenir les sessions i adoptar acords tant de forma presencial com telemàtica.
2. Les sessions ordinàries de la Comissió Negociadora s'han de convocar una vegada cada mes, sense perjudici que hi pugui haver convocatòries extraordinàries, en cas que sigui necessari.
3. Les convocatòries s'han d'enviar per correu electrònic a tots els membres de la Comissió, juntament amb els esborranys de les actes de les sessions que s'han d'aprovar a la reunió respectiva següent, així com la documentació necessària per a la deliberació i la presa de decisions. Les sessions s'han de convocar amb de cinc dies hàbils d'antelació, com a mínim, i han d'incloure l'ordre del dia, la data, el lloc, en cas que no s'hagin de fer per via telemàtica, i l'hora en què han de dur-se a terme.
4. Per a la constitució vàlida de l'òrgan, a efectes de la celebració de les sessions i l'adopció d'acords, és necessària l'assistència, presencial o a distància, del president i del secretari o, si n'és el cas, de les persones que els supleixen i de la meitat, al manco, dels membres representants de cadascuna de les parts, és a dir; tres per part de l'Administració i tres de la part social.
5. De cada reunió s'ha de redactar l'acta, en què s'ha de fer constar:
Els membres de la Comissió poden demanar que es faci constar en l'acta la seva opinió sobre un punt determinat i també tenen dret a formular vots particulars.
6. Quant a la metodologia de treball, s'ha de compartir un document únic en un espai comú en el qual s'han d'introduir els suggeriments i propostes que es considerin convenients.
7. Els acords s'han d'adoptar, com a norma general, per unanimitat. En cas de no arribar a la unanimitat, els acords s'han d'adoptar per majoria dels membres.
8. Els vocals poden assistir a les sessions acompanyats d'un assessor, amb veu però sense vot.
9. L'assistència de persones distintes dels titulars, dels suplents o dels assessors prevists a l'apartat anterior ha d'informar-se abans de la sessió i, si cal, el president ho ha d'autoritzar.
Article 6. Confidencialitat
Les persones que formen part de la Comissió Negociadora del Pla d'Igualtat, incloses les persones que actuen en qualitat d'assessors, es comprometen a la confidencialitat de les qüestions que es tractin durant les reunions, incloses les que no es recullen en el contingut de les actes.
Cap tipus de document lliurat a la Comissió Negociadora es pot usar fora de d'aquest àmbit.
(Signat electrònicament: 3 de juliol de 2025
El director general de Personal Docent i Centres Concertats Ismael Alonso Sánchez)