Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 473744
Convocatòria d’accés, canvi de nivell i manteniment a la carrera professional horitzontal del Consell Insular d’Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per resolució de la consellera executiva de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans de data 3 de juliol de 2025 es va acordar l'aprovació de la convocatòria següent:

Convocatòria d'accés, canvi de nivell i manteniment a la carrera professional horitzontal del Consell Insular d'Eivissa

Introducció

En sessió de data 15 de maig de 2019 el Ple extraordinari del Consell Insular d'Eivissa va acordar implementar el model de carrera professional del personal del Consell Insular d'Eivissa, la publicació del qual es va dur a terme al BOIB núm. 71, de 28 de maig de 2019.

En sessió de data 30 de setembre de 2022 el Ple del Consell Insular d'Eivissa va acordar modificar l'acord del Ple del Consell Insular adoptat el 15 de maig de 2019 i va aprovar el Text refós de l'Acord de la carrera professional horitzontal del personal del Consell Insular d'Eivissa, la publicació del qual es va dur a terme al BOIB núm. 129, de 4 d'octubre de 2022.

Primer. Objecte

L'objecte d'aquest acord és obrir a les empleades i als empleats públics del Consell Insular d'Eivissa el procediment d'accés per a les noves incorporacions, canvi de nivell i manteniment de la carrera professional horitzontal, establint els requisits i els tràmits corresponents per a la presentació, la quantificació i la valoració corresponent a l'any 2025.

Segon. Àmbit d'aplicació

Personal a qui és aplicable la carrera professional

Les empleades i els empleats públics del Consell Insular d'Eivissa que tenen dret a la carrera professional horitzontal són:

a) Personal funcionari de carrera i personal laboral fix propi del Consell Insular d'Eivissa, així com el personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional amb destí al Consell Insular d'Eivissa.

b) Personal funcionari interí i personal laboral temporal que hagi assolit un nivell dins el Consell Insular d'Eivissa.

Personal a qui no és aplicable la carrera professional

a) Personal eventual.

b) Alts càrrecs (directors/ores insulars, secretaris/àries generals tècnics/iques) que no tenguin la consideració d'empleats públics del Consell Insular d'Eivissa.

Tercer. Requisits de les empleades i els empleats públics

a) Manteniment de nivell

Adreçat a les empleades i als empleats públics inclosos dins del sistema de carrera administrativa del Consell Insular d'Eivissa.

Per mantenir el nivell assolit a la carrera professional per a l'any 2025, a partir del dia 1 de gener de 2025 s'han d'haver realitzat les hores de formació que s'indiquen:

TOTS ELS NIVELLS

Grup A1

Grup A2

Grup B

Grup C1

Grup C2

Agrupacions professionals

35 hores

30 hores

25 hores

20 hores

15 hores

10 hores

TOTAL HORES A PRESENTAR FINS AL 31/10/2025

35 hores

30 hores

25 hores

20 hores

15 hores

10 hores

 

b) Noves incorporacions

Adreçat a les empleades i als empleats públics, no inclosos dins la carrera professional, que durant l'any 2025 compleixin els criteris per accedir a la carrera professional horitzontal.

Per accedir a la carrera professional hauran d'acreditar el compliment dels requisits següents:

1) Temps mínim de serveis prestats a l'administració per accedir a cada nivell:

- Nivell I: 5 anys.

- Nivell II: 10 anys

- Nivell III: 15 anys.

- Nivell IV: 20 anys.

2) Formació:

Les hores de formació seran les previstes a l'article 7 del Text refós, concretament:

Nivell

Grup A1

Grup A2

Grup B

Grup C1

Grup C2

Agrupacions professionals

Nivell I

35

30

25

20

15

10

Nivell II

70

60

50

40

30

20

Nivell III

105

90

75

60

45

30

Nivell IV

140

120

100

80

60

40

c) Canvi de nivell

Per poder accedir a un nivell superior és necessari:

- Acreditar el temps de serveis prestats a l'administració pública requerit per a cada nivell d'acord amb l'apartat tercer b).

- Aconseguir acreditar les hores de formació per al manteniment del nivell anterior (durant 5 anys).

Presentar la sol·licitud de canvi de nivell en el termini que va entre l'1 i el 31 d'octubre de 2025 no eximeix d'acreditar el compliment dels requisits que donen lloc al manteniment del nivell de carrera que pertoqui

d) Canvi de categoria

En aquest cas s'aplicaran dos supòsits:

a) Els empleats i les empleades que hagin canviat de categoria i de grup mitjançant els sistemes de promoció interna no es veuran afectats pel sistema de ponderació que estableix l'article 10 del Text refós.

b) Per a la resta de supòsits d'accés a la funció pública (torn lliure), els serà d'aplicació el sistema de ponderació previst a l'article 10 del Text refós.

Els empleats i les empleades que accedeixin a una altra categoria professional integrada en un grup o subgrup de titulació superior hauran d'iniciar el progrés en la nova categoria en el nivell resultant d'aplicar la taula de ponderació. No obstant això, fins que es produeixi l'absorció pel reconeixement dels nous nivells percebran les retribucions del nivell en el grup o subgrup d'origen.

En cap cas no es podrà percebre més d'un complement de carrera pel mateix nivell malgrat que sigui de diferents grups, subgrups o categories professionals de titulació.

Si es produeix un canvi de categoria d'un empleat o empleada del Consell Insular d'Eivissa, haurà d'acreditar les hores de formació anuals corresponents a la nova categoria, les quals hauran d'estar relacionades amb les funcions del lloc de feina actual. Si la resolució que aprova el canvi de categoria no s'aprova abans de l'1 d'octubre de 2025, les hores de formació a justificar seran les corresponents a la categoria reconeguda en aquell moment.

e) Efectes econòmics

La data a tenir en compte a efectes econòmics per les noves incorporacions, canvi de nivell i canvi de categoria serà la del mes següent del compliment dels respectius requisits, quan aquests s'hagin produït amb posterioritat a l'1 de gener de 2025.

En el cas de compliment anterior a aquesta data, els efectes econòmics seran els corresponents a la data de compliment dels requisits i, com a màxim, la data de finalització de la convocatòria de 2024.

Quart. Formació

La formació requerida serà aquella que s'hagi realitzat a partir de l'1 de novembre de 2024 impartida per les entitats previstes al Text refós (article 8), excepte la que es presenti per noves incorporacions, en què es tendran en compte totes les hores realitzades durant la vida laboral de l'empleat o empleada a l'administració pública (article 7).

Aquesta formació, que en tot cas serà voluntària, pot ser del pla de formació d'aquesta Corporació o qualsevol altra formació impartida per l'INAP, l'EBAP, la FELIB, les universitats, els col·legis professionals, l'Administració de l'Estat, autonòmica o local, i altres cursos convalidats per l'EBAP o per qualsevol organisme dependent d'una administració pública.

La formació reglada (graus, màsters, postgraus...) impartida per les universitats, així com la resta de formació, únicament podrà acceptar-se si té relació directa amb el lloc que ocupa l'empleada o empleat públic en cada moment (article 7 del Text refós).

La formació presentada fora de termini no es pot valorar per mantenir el nivell corresponent.

Cinquè. Sol·licituds

El termini per presentar la sol·licitud i la documentació acreditativa per a les noves incorporacions a la carrera i el canvi de nivell serà d'UN MES des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

El termini per acreditar el compliment dels requisits que donen lloc al manteniment del nivell de la carrera serà entre l'1 i el 31 d'octubre de 2025.

La formació s'acreditarà mitjançant l'aportació d'un certificat d'assistència o d'aprofitament.

El temps de serveis prestats s'ha d'acreditar mitjançant la presentació d'un certificat de serveis prestats segons el model Annex I. Els empleats i les empleades d'aquesta Corporació poden demanar que s'incorpori d'ofici a l'expedient el certificat de serveis prestats.

La sol·licitud s'ha de presentar mitjançant registre electrònic a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, seu.conselldeivissa.es, a la pestanya tràmits: «catàleg de tràmits»_«recursos humans» i s'ha de triar l'opció que correspongui «accés carrera professional», «canvi de nivell carrera professional» o «manteniment de la carrera professional».

El personal que provengui d'una altra administració pública amb la carrera professional ja reconeguda ha de fer sol·licitud a la present convocatòria com a nova incorporació, i s'enquadrarà segons els criteris de l'acord de carrera professional del Consell Insular d'Eivissa (article 9.8 del Text refós) i amb els efectes econòmics a la data d'ingrés al Consell Insular d'Eivissa.

Sisè. Avaluació de les sol·licituds

La comissió de valoració de la carrera professional és l'encarregada d'avaluar les sol·licituds aportades per les empleades i els empleats públics per comprovar si es compleixen els requisits d'accés a la carrera, canvi de nivell o manteniment.

La comissió de valoració actuarà d'acord amb el previst a l'article 11 del Text refós.

Setè. Resolució de les sol·licituds

Una vegada valorada la documentació, es publicarà el resultat al Portal de l'Empleat una llista de les empleades i els empleats valorats.

En el termini màxim de deu dies des de l'endemà al de la publicació de la llista, els empleats i les empleades que no hi estiguin conformes, hi podran presentar reclamacions. Una vegada que s'hagin examinat, es publicarà la llista definitiva i l'òrgan competent resoldrà. Contra aquesta resolució es podrà interposar un recurs d'alçada d'acord amb la normativa aplicable.

D'acord amb la disposició addicional dotzena de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, fins que no tengui lloc la primera avaluació de l'acompliment els abonaments tenen la consideració d'abonaments a compte del complement de carrera.

El manteniment de la carrera professional es valorarà a la finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas dels empleats i empleades que no acreditin el nivell de formació per tal de mantenir el nivell de carrera, comportarà la suspensió del complement de carrera fins que es compleixin els requisits i el podran reactivar a la convocatòria de l'any següent, amb acreditació del compliment dels requisits per al manteniment.

Els empleats i les empleades que hagin vist suspès el complement de carrera professional per resolució de l'any 2025 hauran d'acreditar-ne el manteniment, d'acord amb l'establert a l'apartat cinquè de la present convocatòria, entre l'1 i el 31 d'octubre de 2025. En cas d'acreditar el compliment dels requisits establerts per al manteniment, el complement de carrera es reactivarà el mes de gener de 2026.

Les possibilitats pressupostàries de la Corporació marcaran el desenvolupament de l'aplicació dels resultats de la convocatòria una vegada valorat el cost total que suposa, així com les disposicions que pugui suposar l'aprovació de la Llei general de pressupostos per a l'any 2025.

Vuitè. Aprovació de la convocatòria

Aquesta convocatòria s'aprova per resolució de la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans del Consell Insular d'Eivissa, i es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Contra la seua aprovació, que no exhaureix la via administrativa, es podrà interposar recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en el termini d'un mes, des de l'endemà de la seua publicació, tot d'acord amb els articles 112 i 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 66 de la Llei 4/2022, de 28 de juny de consells insulars.

 

Eivissa, 7 de juliol de 2025

El secretari general del Consell Insular d'Eivissa Pedro Bueno Flores