Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 463255
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es convoquen els ajuts al primer cicle d’educació infantil dels centres de les Illes Balears que tenen concertat aquest cicle per a l’any 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. L’article 12 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, segons la redacció establerta en la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, disposa que els centres que acullin de manera regular durant el calendari escolar infants d’entre zero i sis anys han de ser autoritzats per les administracions educatives com a centres d’educació infantil.

2. L’article 7.2 de la Llei 1/2022, de 8 de març, d’educació de les Illes Balears dictamina que «L'objectiu de la regulació del primer cicle d'educació infantil és universalitzar aquest cicle, fer-lo gratuït progressivament i garantir una educació equitativa i de qualitat».

3. A més, l’article 7.8 d’aquesta Llei estableix que «Els centres públics i els privats de primer cicle d’educació infantil que compleixin les condicions legals, estiguin autoritzats prèviament per l’Administració educativa i formin part de la xarxa pública o hagin subscrit un concert educatiu, poden rebre els ajuts econòmics que es convoquin. Els tipus d’ajuts que convoqui la conselleria han de tenir per finalitat pal·liar la manca de places, contribuir a reduir les desigualtats i afavorir els sectors més vulnerables socialment. Els alumnes d’aquests centres i els dels centres d’educació infantil autoritzats en situació de vulnerabilitat que reuneixin els requisits que s’estableixin, poden rebre els ajuts d’escolarització i menjador que siguin pertinents».

4. El Text consolidat del decret pel qual s’estableix i regula la xarxa d’escoles infantils públiques i els serveis per a l’educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància, aprovat pel Decret 30/2020, de 28 de setembre, determina en el punt 1 de la disposició addicional segona que la Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca, sola o juntament amb consells insulars i/o ajuntaments, pot establir convenis amb entitats privades, prioritàriament amb entitats privades sense finalitat de lucre, i amb cooperatives de treball associat per a la consolidació de places, per a la gratuïtat del primer cicle d’educació infantil, per al sosteniment de centres educatius autoritzats de titularitat privada de primer cicle d’educació infantil i per al desenvolupament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants de menys de tres anys, així com per a l’assessorament i les funcions pròpies dels serveis educatius d’atenció primerenca.

5. Així mateix, en el punt 3 d’aquesta mateixa disposició afegeix que aquests centres constituiran una xarxa educativa complementària a la xarxa d’escoletes públiques per tal de garantir el dret a l’educació dels infants.

6. El punt 3 de la disposició transitòria quarta de la Llei 1/2022, de 8 de març, estableix que les disposicions normatives referides als centres privats de primer cicle d’educació infantil adherits a la xarxa complementària a la xarxa d’escoles infantils públiques, una vegada aquesta s’extingeixi, s’hauran d’entendre referides als centres privats concertats de primer cicle d’educació infantil.

7. El 14 de març de 2024 es va publicar la Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats per la qual es convocava el procediment per a l’establiment o modificació del concert educatiu per a la incorporació del primer cicle d’educació infantil (0-3 anys) a partir del curs 2024.

8. En el curs 2024-2025 tots els centres que formaven part de la xarxa complementària s’han reconvertit en centres concertats.

9. El punt 2.b) de la disposició addicional segona del Text consolidat aprovat pel Decret 30/2020 estableix que els ajuts a cada centre no podran ser superiors als que es deriven de l’article 8 del Decret. Aquests ajuts són compatibles amb d’altres que es puguin obtenir de l’Administració o d’una altra entitat pública o privada, segons el que disposa la normativa de subvencions.

10. Altrament, l’article 8 del Text consolidat abans citat estableix que, mitjançant una resolució, el conseller d'Educació i Formació Professional ha d'aprovar durant el primer trimestre de cada any, d'acord amb les disponibilitats pressupostàries, la quantia dels mòduls de finançament sobre la base dels quals s'han de fer les convocatòries d'ajuts corresponents.

11. La quantia dels mòduls de finançament es regula en la Resolució del conseller d’Educació i Universitats de 31 de març de 2025 per la qual s’estableix la quantia dels mòduls per als ajuts a les escoles de la xarxa d’escoles infantils públiques de primer cicle de les Illes Balears i per als ajuts al primer cicle d’educació infantil dels centres de les Illes Balears que tenen concertat aquest cicle per a l’any 2025.

12. Aquests ajuts econòmics tenen per objecte contribuir a les despeses per al funcionament dels serveis d’atenció primerenca. Els ajuts s’han de distribuir d’acord amb la Resolució esmentada en el punt anterior.

13. Aquesta convocatòria no aplica ajudes d’Estat atès que és una inversió que es realitza en l’educació pública del sistema nacional d’educació, finançat i supervisat per l’Estat, àmbit exempt de les ajudes d’Estat (apartat 2.5, paràgraf 28 de la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d’ajuda estatal).

Fonaments de dret

1. L’article 15.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 4 de maig de 2006).

3. L’article 4 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol de 2009).

4. El Decret 30/2020, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual s'estableix i regula la xarxa d'escoles infantils públiques i els serveis per a l'educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància (BOIB núm. 167, de 29 de setembre de 2020).

5. La Llei 1/2022, de 8 de març, d’educació de les Illes Balears (BOIB núm. 38, de 17 de març de 2022).

6. La Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats per la qual es convocava el procediment per a l’establiment o modificació del concert educatiu per la incorporació del primer cicle d’educació infantil (0-3 anys) a partir del curs 2024-2025 (BOIB núm. 36 de 14 de març de 2024).

7. L’Acord del Consell de Govern de 19 d’abril de 2024 pel qual s’aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026 (BOIB núm. 52, de 20 d’abril de 2024).

8. La Resolució de la directora general de Planificació i Gestió Educatives per la qual es regulen, per al curs 2025-2026, els processos d’admissió i matriculació d’alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de primer cicle d’educació infantil a les Illes Balears (BOIB núm. 28 de 4 de març de 2025).

9. La Resolució del conseller d’Educació i Universitats de 31 de març de 2025 per la qual s’estableix la quantia dels mòduls per als ajuts a les escoles de la xarxa d’escoles infantils públiques de primer cicle de les Illes Balears i per als ajuts al primer cicle d’educació infantil dels centres de les Illes Balears que tenen concertat aquest cicle, per a l’any 2025 (BOIB núm. 41, d’1 d’abril de 2025).

10. L’informe previ de la Direcció General de Pressuposts i Finançament; amb la fiscalització favorable de la Intervenció General.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Convocar ajuts al primer cicle d’educació infantil dels centres de les Illes Balears que tenen concertat aquest cicle, per a l’any 2025, d’acord amb les bases de la convocatòria que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució.

2. Aprovar els annexos següents:

—Annex 2: Sol·licitud

—Annex 3: Declaració responsable

—Annex 4: Certificat del funcionament dels serveis educatius d’atenció primerenca

—Annex 5: Llistat de factures

—Annex 6: Declaració responsable de contractació de personal

3. Publicar aquesta Resolució i els annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Conseller d’Educació i Universitats en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 2 de juliol de 2025)

El conseller d’Educació i Universitats Antoni Vera Alemany

 

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

Primer

Objecte

La convocatòria d'aquests ajuts té per objecte el funcionament de serveis educatius d'atenció primerenca de les Illes Balears per a l'atenció a alumnes amb necessitats educatives específiques de suport educatiu, per les despeses fetes pels sol·licitants entre l'1 de setembre de 2024 i el 30 de juny de 2025.

Segon

Beneficiaris

Els beneficiaris d'aquests ajuts són els titulars dels centres de les Illes Balears que tenen concertat el primer cicle d'educació infantil per al curs 2024-2025 i que compleixen els requisits exigits en aquesta convocatòria.

Tercer

Import i crèdit pressupostari

1. L'import econòmic d'aquesta convocatòria és de 364.000 euros, amb càrrec als pressuposts de la Comunitat Autònoma per a l'any 2025, imputables a la partida 13601 421K04 47000 00.

2. Quan l'import de les sol·licituds d'ajuts per al funcionament de serveis educatius d'atenció primerenca sigui superior a les quantitats màximes que fixa aquesta Resolució, els criteris que s'han de seguir per concedir els ajuts són els que s'estableixen en el punt desè.

Quart

Condicions dels ajuts

Les condicions per sol·licitar els ajuts per al funcionament dels serveis educatius d'atenció primerenca són les següents:

a) Han de contribuir a les despeses de detecció, diagnòstic i, sobretot, integració i suport educatiu dels infants amb necessitats educatives especials de les Illes Balears. La quantia és de fins a 1.500 € de la despesa que es pot justificar (bé per contractació de personal i/o per despesa de material) per infant de necessitats educatives especials escolaritzat, i de fins a 10.000 € per infant de necessitats educatives especials greument afectats que tenguin necessitat de suport específic i tenguin l'informe preceptiu de l'equip d'atenció primerenca (EAP) per a les despeses de contractació de personal per atendre'l.

b) En el cas que en un infant hi conflueixin els dos supòsits anteriors, només se'n pot subvencionar un.

c) Es considera alumne amb necessitats educatives especials escolaritzat aquell qui, des de setembre de 2024 fins al 30 de juny de 2025, hagi estat matriculat un mínim de tres mesos i en l'expedient del qual s'especifiqui la data d'inici de la intervenció i l'informe d'avaluació psicopedagògica i social en el qual consti que presenta necessitats específiques de suport educatiu associades a necessitats educatives especials o un equivalent expedit per l'òrgan competent.

d) No són computables els infants amb necessitats educatives especials escolaritzats que són atesos directament per personal de la Conselleria d'Educació i Universitats durant un temps igual o superior al 60 % de permanència al centre d'educació infantil.

e) Per tal que els infants de necessitats educatives especials greument afectats es puguin beneficiar dels ajuts, han de puntuar en l'àmbit de salut i seguretat del model d'informe de necessitats de suport específic per a infants greument afectats publicat al web de l'IEPI, d'acord amb la puntuació següent:

22 punts, en el cas d'infants de 0-1 anys

38 punts, en el cas d'infants d'1-2 anys

54 punts, en el cas d'infants de 2-3 anys.

f) Si els infants amb necessitats educatives especials greument afectats han estat escolaritzats menys de tres mesos es prorratejaran els 10.000 € entre els mesos d'escolarització.

Cinquè

Requisits

1. Les entitats privades sol·licitants han de complir els requisits següents:

a) Haver subscrit un concert educatiu per al primer cicle d'educació infantil amb la Conselleria d'Educació i Universitats per al curs 2024-2025.

b) Haver participat al procés d'admissió i matrícula establert per la Resolució de la directora general de Planificació i Gestió Educatives per la qual es regulen, per al curs 2025-2026, els processos d'admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de primer cicle d'educació infantil a les Illes Balears.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica abans que es formuli la proposta de resolució de concessió.

2. No poden ser beneficiàries de la subvenció:

a) Les persones, entitats o agrupacions en les quals concorrin alguna de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i en els punts 2, 3 i 3 bis de l'article 13 de la Llei 38/2003.

b) Les entitats sol·licitants que hagin estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma d'acord amb la Llei 11/2016, de 28 de juliol d'igualtat de dones i homes.

c) Les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, sancionades per resolució administrativa ferma per alguna de les infraccions qualificades com a molt greus, en els termes i terminis previstos al títol IV de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tractament i no discriminació.

d) Aquelles que hagin estat sancionades mitjançant resolució ferma en via administrativa amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb els apartats 2.a) i 3.a) de l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

e) Aquelles que hagin estat sancionades amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir un ajut o subvenció mitjançant qualsevol altra norma aplicable.

 

Sisè

Sol·licituds i justificació

1. Cada entitat privada ha de presentar una única sol·licitud d'acord amb el model de l'annex 2 juntament amb la documentació justificativa d'acord amb el model de l'annex 4.

2. Les persones interessades podran presentar les sol·licituds mitjançant els canals següents:

a) Persones físiques no obligades a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques:

— De forma electrònica únicament mitjançant el tràmit telemàtic establert a la Seu Electrònica de la CAIB. S'hi haurà d'adjuntar la sol·licitud i signar-la electrònicament. La sol·licitud estarà disponible al tràmit.

— De manera presencial a les oficines de registre de l'Administració autonòmica o en qualsevol dels altres llocs establerts a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

b) Subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques de conformitat amb allò que disposa l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015:

— De forma electrònica únicament mitjançant el tràmit telemàtic establert a la Seu Electrònica de la CAIB. S'haurà d'adjuntar la sol·licitud i signar-la electrònicament. La sol·licitud estarà disponible al tràmit.

3. La sol·licitud i els annexos, necessaris per poder sol·licitar i justificar la subvenció, estan disponibles a la seu de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància (Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa, c. del Ter, 16, 2a, 07009 Palma), al web de la Conselleria d'Educació i Universitats i a la Seu Electrònica de la CAIB.

4. Per formalitzar la sol·licitud, s'han de presentar els documents següents:

a) Sol·licitud (annex 2) signada per la persona que té la titularitat o la representació legal suficient de l'entitat i s'hi ha d'adjuntar l'ofici de tramesa corresponent si es presenta de manera presencial.

b) Còpia electrònica autèntica del document acreditatiu del nomenament del representant legal, en el cas que hagi canviat la titularitat o la representació de l'entitat des de la signatura del conveni de col·laboració subscrit amb el Govern de les Illes Balears per formar part de la Xarxa complementària o de la signatura del concert educatiu.

c) Còpia del DNI del representant legal, en el cas que hagi canviat des de la signatura del conveni de col·laboració subscrit amb el Govern de les Illes Balears per formar part de la Xarxa complementària o de la signatura del concert educatiu.

d) Còpia del NIF de l'entitat sol·licitant, en el cas que sigui la primera vegada que l'entitat sol·licita una subvenció o en el cas que hagi modificat el seu número.

e) Declaració responsable de la titularitat del compte bancari, en el cas que sigui la primera vegada que l'entitat sol·licita una subvenció o en el cas que hagi modificat el seu número de compte bancari.

f) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat (annex 3), que ha d'incloure:

Declaració que totes les dades exposades són certes, que es compleixen els requisits de l'apartat quart d'aquesta convocatòria i que se'n coneixen i accepten les bases.

Declaració de conèixer la legislació reguladora de la concessió d'ajuts públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les obligacions que assumeixen els beneficiaris, en especial l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005 i l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

— Declaració de no concórrer en alguna de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i en els punts 2, 3 i 3 bis de l'article 13 de la Llei 38/2003.

— Declaració de no haver estat sancionat o condemnat per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma d'acord amb la Llei 11/2016, de 28 de juliol d'igualtat de dones i homes.

— Declaració de no haver estat sancionat per resolució administrativa ferma per alguna de les infraccions qualificades com a molt greus, en els termes i terminis previstos al títol IV de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tractament i no discriminació.

— Declaració de no haver estat sancionats mitjançant resolució ferma en via administrativa amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb els apartats 2.a) i 3.a) de l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

— Declaració de no haver estat sancionats amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir un ajut o subvenció mitjançant qualsevol altra norma aplicable.

— Declaració de tenir coneixement que qualsevol alteració de les condicions que es tenen en compte per concedir l'ajut pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

— Declaració de tenir coneixement que el falsejament de la declaració responsable comporta l'obligació de reintegrar l'ajut obtingut.

g) Si l'entitat sol·licitant s'oposa a la consulta telemàtica per part de l'òrgan instructor, d'estar al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i a la consulta del DNI, s'ha d'aportar un certificat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, un certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, un certificat de la Hisenda Autonòmica i  una còpia electrònica autèntica del DNI juntament amb la sol·licitud.

5. Per justificar l'activitat, cada entitat sol·licitant ha de presentar els documents següents:

a) Compte justificatiu del funcionament dels serveis educatius d'atenció primerenca (annex 4) que inclou:

Relació de factures de la despesa justificable en què s'indiqui el concepte, la quantia i la data de pagament (annex 5).

Factures corresponents.

 

b) En el cas dels ajuts per a infants NEE greument afectats, s'ha d'aportar la declaració responsable de contractació de personal (annex 6).

6. L'Administració pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar-ne la sol·licitud.

Setè

Termini de presentació de les sol·licituds

1. El termini per presentar les sol·licituds és del 10 al 25 de juliol de 2025.

2. D'acord amb l'article 13.1.b) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 i l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, si la sol·licitud, els documents justificatius o la documentació presentada té algun defecte o hi falta algun document, la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa ha de requerir l'entitat interessada perquè, en el termini màxim de 10 dies hàbils, presenti els documents preceptius que manquen, amb l'advertiment exprés que si no ho fa s'entén que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Vuitè

Instrucció i resolució del procediment

1. L'inici i la resolució del procediment per concedir les subvencions regulades en la convocatòria corresponen al conseller d'Educació i Universitats.

2. La Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa és l'òrgan competent per instruir el procediment.

3. La instrucció del procediment, la resolució de les sol·licituds i la notificació corresponent s'han de tramitar d'acord amb els articles 8 i 10 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

Novè

Comissió Avaluadora

1. Es constituirà una comissió avaluadora formada pels membres següents:

a) La directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa o la persona en qui delegui, que la presideix.

b) Un funcionari de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància, que actua com a secretari.

c) La directora de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància, o la persona en qui delegui.

d) Un funcionari en representació de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa.

e) La cap del Departament de Gestió Econòmica o persona en qui delegui.

f) La cap del Departament Jurídic o persona en qui delegui.

g) Un funcionari de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància en representació dels EAP.

2. Les funcions de la Comissió Avaluadora són les següents:

a) Avaluar i qualificar les sol·licituds d'acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta Resolució.

b) Emetre l'informe, degudament motivat, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

3. La Comissió Avaluadora pot demanar l'assessorament d'una persona en representació dels centres concertats per elaborar l'informe.

Desè

Criteris de concessió

1. La concessió dels ajuts s'ha de regir per criteris que garanteixin els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

2. Quan l'import de les sol·licituds sigui superior a la quantitat màxima que es fixa en l'apartat 3.1 d'aquest annex, la quantitat total es repartirà en parts directament proporcionals a la quantia subvencionable per a cada sol·licitant.

Onzè

Concessió dels ajuts

1. La directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa, basant-se en l'informe de la Comissió Avaluadora, ha d'emetre la proposta de resolució de concessió i denegació dels ajuts, que ha d'incloure una llista dels beneficiaris a qui es proposa atorgar la subvenció, així com una relació de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

2. La proposta de concessió s'ha de publicar a la Seu Electrònica.

3. Els beneficiaris dels ajuts proposats tenen un termini de deu dies hàbils des de l'endemà de la publicació a la Seu Electrònica per presentar les al·legacions que considerin oportunes. L'escrit motivat s'ha d'adreçar a la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa.

Dotzè

Límit de les subvencions i concurrència amb altres ajuts

L'import de les subvencions regulades en aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb l'article 20 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Tretzè

Resolució del procediment

1. El conseller d'Educació i Universitats, a proposta de la directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa, ha de resoldre el procediment derivat d'aquesta Resolució i ha de concedir o denegar els ajuts sol·licitats.

2. El termini màxim per resoldre els expedients i notificar és de sis mesos comptadors des de la data d'entrada de la sol·licitud al registre, d'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 15.3 i l'article 22.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 13.1.d) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

3. La resolució del conseller d'Educació i Universitats posa fi a la via administrativa.

4. Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l'ajut i, en qualsevol cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

Catorzè

Obligacions de les entitats beneficiàries i terminis d'execució

Són obligacions dels beneficiaris dels ajuts les que estableixen l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, en especial, les següents:

a) Comunicar a l'òrgan que ha emès la proposta de resolució l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució en els termes de la resolució de convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de vuit dies naturals comptadors des de la publicació de la proposta no es fa constar el contrari.

b) Acreditar, davant l'òrgan que ha concedit la subvenció, el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió dels ajuts i, si escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.

c) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat. La no aplicació total o parcial de les quanties rebudes a les finalitats per a les quals la subvenció s'ha concedit constitueix una infracció molt greu, segons l'article 53.b) del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i s'aplicaran les sancions previstes en l'article 58 del Text refós esmentat.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control de les administracions autonòmica, estatal i comunitària; de la Sindicatura de Comptes, o dels altres òrgans de control extern que siguin procedents.

e) Facilitar tota la informació referent als centres i programes que l'Administració educativa requereixi en relació amb els ajuts concedits.

f) Fer constar de manera expressa el suport del Govern de les Illes Balears en la difusió del centre, així com la pertinença del centre a la xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques de les Illes Balears, tal com s'estableix en el conveni d'integració a la xarxa subscrit.

 

Quinzè

Pagament de la subvenció

1. El pagament de les subvencions s'ha de tramitar una vegada resolta la convocatòria i justificada l'activitat subvencionada de conformitat amb el que estableix aquesta convocatòria.

2. Els pagaments s'efectuen mitjançant transferència bancària al compte que el beneficiari hagi indicat.

Setzè

Revocació i reintegrament dels ajuts concedits

1. D'acord amb el que disposen els articles 43, 44 i 45 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

2. Per valorar i quantificar els possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció, s'han d'aplicar els criteris de gradació establerts en l'article 20 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

3. Per al reintegrament, s'han d'aplicar els procediments prevists a aquest efecte en la legislació de finances, d'acord amb els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades.

Dissetè

Règim d'infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dona lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert en el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Divuitè

Inspecció

D'acord amb el que disposa aquesta Resolució, les subvencions que concedeix la Conselleria d'Educació i Universitats s'han de sotmetre a la inspecció, fiscalització i control corresponent, segons els articles 42 i 48 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. El beneficiari, d'acord amb l'article 11.d) del Text refós esmentat, s'ha de sotmetre a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents i a aportar tota la informació que se li requereixi en l'exercici d'aquestes actuacions.

Dinovè

Protecció de dades

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i la normativa vigent en matèria de protecció de dades, el tractament de les dades personals consignades en les sol·licituds serà el següent:

a) Finalitat del tractament i base jurídica: gestió de les sol·licituds d'acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, i els articles 6.1.b) i c) del Reglament general de protecció de dades.

b) Responsable del tractament: la directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa és responsable del tractament de les dades incloses a la sol·licitud i la resta de documentació, així com dades obtingudes mitjançant consulta telemàtica, d'acord amb el Decret 48/2024, de 22 de novembre, pel qual s'aprova la política de protecció de dades personals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

c) Destinataris de les dades: la Conselleria d'Educació i Universitats, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Tribunal de Comptes i la Sindicatura de Comptes, als efectes de complir les obligacions financeres, tributàries i de la Seguretat Social.

d) Termini de conservació de les dades: les dades s'han de conservar durant el temps necessari per complir amb la finalitat per la qual es recullen i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de dades. És d'aplicació el que disposa la normativa d'arxius i documentació. Les dades econòmiques s'han de conservar d'acord amb el que preveu la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

e) Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix el Reglament general de protecció de dades) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).

Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

f) Delegació de Protecció de Dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (pg. de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es).

Documents adjunts