Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ECONOMIA, HISENDA I INNOVACIÓ

Núm. 469372
Resolució del conseller d’Economia, Hisenda i Innovació, a proposta de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, per la qual s'autoritza la revocació de la cessió d'ús gratuïta i temporal del despatx 208 al Casal Ernest Lluch situat al carrer de la Rosa, 3, de Palma, a favor de l’Associació Àngels de blau i verd

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1. En data 15 de maig de 1995, l'Ajuntament de Palma va cedir l'edifici del Casal Ernest Lluch a la Conselleria de Salut, mitjançant la signatura d'un conveni per un període de noranta-nou anys.

2. En la clàusula cinquena d'aquest Conveni s'autoritza, expressament, a la Conselleria de Salut a formalitzar cessions d'ús gratuïtes i temporals de determinades parts del Casal a altres entitats i associacions sense ànim de lucre i l'encomana el manteniment, el funcionament i la gestió dels serveis que s'hagin d'ubicar a l'edifici.

3. L'article segon de l'Ordre de la consellera de Salut i Consum, de 10 de març de 2020, de modificació de l'Ordre del conseller de Salut, de 12 de juny de 2014, per la qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament del Casal Ernest Lluch, estableix que el Casal és un edifici posat al servei d'entitats sense ànim de lucre sempre que els seus fins, d'acord amb els estatuts, siguin socials o culturals directament relacionats amb les competències de la Conselleria de Salut, per facilitar-los l'exercici de les seves funcions i tasques.

4. El nombre de l'actiu en l'Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears és el 100000002338 – 0, amb referència cadastral 9905710DD6890F0001QH, inscrit en el Registre de la Propietat núm. 3 de Palma (foli 103, tom 78, llibre 2419, inscripció núm. 2189).

5. El 2 de març de 2023, la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors del Govern de les Illes Balears va signar una resolució per la qual s'autoritzava la cessió gratuïta i temporal d'ús del despatx 208 del Casal Ernest Lluch, situat al carrer de la Rosa, 3, de Palma, a favor de l'Associació Àngels de blau i verd (BOIB núm. 30, de data 09-03-2023).

6. En data 4 de març de 2025, la Conselleria de Salut va notificar l'inici del procediment de pèrdua de la condició d'entitat usuària resident del Casal Ernest Lluch a l'associació i se li atorgà un termini de quinze dies perquè al·legués o aportés la documentació que estimés oportuna. Tot això en compliment de l'article 6.1 f) del Reglament d'organització i funcionament del Casal Ernest Lluch: «La pèrdua de la condició d'entitat usuària es produeix per les circumstàncies següents: f) La no utilització o utilització esporàdica dels despatxos privatius durant els darrers sis mesos sense justificació prèvia, llevat dels mesos de juliol i agost, o la no realització, per part de l'entitat, d'activitats relacionades amb els fins que varen determinar la cessió d'ús. El mateix article especifica que s'entén per utilització esporàdica l'ocupació del despatx privatiu durant només un 20 % o menys dels dies del període computat i que es controlarà mitjançant el llistat del control de permanència en el Casal.»

7. En data 29 d'abril de 2025, transcorregut el termini d'al·legacions sense que l'Associació Àngels de blau i verd aportàs documentació o presentàs al·legacions, la Conselleria de Salut la requerí per signar l'acta de lliurament i recepció a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears del despatx 208 del Casal Ernest Lluch. Per correu electrònic es va consensuar el 14 de maig de 2025 com a data per signar l'acta.

8. El 14 de maig de 2025, no va ser possible signar l'acta de lliurament i recepció a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears del despatx 208 del Casal Ernest Lluch, però la senyora Jennifer Isabel Correia Prata, vocal d'atenció al Policia i al Guardia Civil de l'Associació Àngels de blau i verd, va lliurar les claus del despatx 208, i les generals del Casal, al personal del Casal. No va ser possible cercar una altra data perquè alguna persona representant de l'associació pogués signar l'acta de lliurament.

9. El 6 de juny de 2025, la secretària general de la Conselleria de Salut va emetre un informe favorable sobre la revocació de la cessió gratuïta i temporal d'ús del despatx 208 del Casal Ernest Lluch a l'Associació Àngels de blau i verd.

 

10. El 12 de juny de 2025, va tenir entrada en la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni (VALIB núm. identificador 397343) un ofici de la secretària general de la Conselleria de Salut, acompanyat de l'informe i de la resolució en la qual s'instava al conseller d'Economia, Hisenda i Innovació a iniciar l'expedient de revocació de la cessió d'ús del despatx 208 del Casal Ernest Lluch a favor de l'Associació Àngels de blau i verd.

11. En data 23 de juny de 2025, la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni va dictar una resolució d'inici de l'expedient que es tracta.

Fonaments de dret

1. Conveni de 15 de maig de 1995 pel qual l'Ajuntament de Palma cedeix l'edifici del Casal Ernest Lluch, ubicat al carrer de la Rosa, 3, de Palma, i l'espai ubicat al carrer de Can Campaner, 4, de Palma, a la Conselleria de Salut per un període de noranta-nou anys.

2. Ordre del conseller de Salut de 12 de juny de 2014 per la qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament del Casal Ernest Lluch (BOIB núm. 86, de 24 de juny de 2014), modificada per l'Ordre de la consellera de Salut, de 10 de març de 2020 (BOIB núm. 56, de 14 d'abril).

3. Els articles 63 i 64, en relació amb els articles 87.g), i 88.f), inclosos en la Llei 6/2001, d'11 d'abril, de patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Els articles 128, 129 i 130, per remissió de l'article 142, inclosos en el Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, de patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol).

6. Decret 6/2025, de 2 de juny, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 70, de 3 de juny).

7. Decret 56/2023, de 21 de juliol, pel qual es disposa el nomenament d'alts càrrecs de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació (BOIB núm. 103, de 22 de juliol).

Proposta de resolució

Propòs al conseller d'Economia, Hisenda i Innovació que dicti resolució en els termes següents:

1. Autoritzar la revocació de la cessió d'ús gratuïta i temporal del despatx 208 del Casal Ernest Lluch ubicat al carrer de la Rosa, 3, de Palma, a favor de l'Associació Àngels de blau i verd.

2. Notificar aquesta Resolució a les parts interessades.

3. Anotar les característiques de la revocació de la cessió d'ús a l'Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de Règim Jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 27 de juny de 2025

El conseller d'Economia, Hisenda i Innovació Antoni Costa Costa

La directora general proposant ​​​​​​​Susana Fátima Pérez Sánchez