Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 460749
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual s’autoritza la modificació de la configuració del centre privat concertat d'educació especial Sant Josep, de Sant Josep de sa Talaia, amb la transformació d’una unitat del programa de formació per a la transició a la vida adulta (TVA) en una unitat d'educació especial bàsica (EEB)
Versió PDF
Fets
1. Mitjançant la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 7 de febrer de 2023, (BOIB núm. 20, de 14 de febrer), es va autoritzar la modificació de la configuració del centre privat concertat d'educació especial Sant Josep, de Sant de Josep de sa Talaia (Eivissa), amb la transformació d'una unitat d'educació especial bàsica (EEB) en una unitat de transició a la vida adulta (TVA).
Amb aquesta modificació el centre va quedar configurat de la manera següent:
Ensenyaments autoritzats:
- Educació especial bàsica (EEB): 2 unitats: 1 unitat en la modalitat de pluridiscapacitat i 1 unitat en la modalitat de trastorn de l'espectre autista i/o trastorns greus de la personalitat.
- Programa de formació per a la transició a la vida adulta: 3 unitats en la modalitat de trastorn de l'espectre autista i/o trastorns greus de la personalitat.
2. El 4 de juny de 2025 (GOIBE387619/2025), la senyora Elvira Jiménez Rozas, com a presidenta d'Amadiba (Associació de Pares i Mares de Persones amb Discapacitat de les Illes Balears) i representant de l'entitat titular del centre, va sol·licitar la modificació de la configuració del centre privat concertat d'educació especial (CCEE) Sant Josep, amb codi de centre 07015604, mitjançant la transformació d'una unitat del programa de formació per a la transició a la vida adulta (TVA) en una unitat d'educació especial bàsica (EEB) en la modalitat de trastorn de l'espectre autista i/o trastorns greus de la personalitat.
3. En el darrer informe tècnic, del 6 de juny de 2022, l'arquitecte del Servei de Centres Educatius va informar favorablement sobre els espais del CCEE Sant Josep, i especificà que les instal·lacions del centre complien amb els requisits establerts per la normativa vigent.
4. El 19 de juny de 2025, el cap del Servei d'Inclusió per a la Comunitat Educativa va emetre un informe favorable referent a la sol·licitud de transformació d'una unitat del programa de formació per a la transició a la vida adulta (TVA) en una unitat d'educació especial bàsica (EEB) del CCEE Sant Josep, de Sant Josep de sa Talaia, en la modalitat de trastorn de l'espectre autista i/o trastorns greus de la personalitat, per tal de donar resposta a les sol·licituds d'admissió d'alumnat d'educació especial bàsica amb necessitats educatives especials que requereix una intervenció educativa d'alta intensitat a l'illa d'Eivissa.
5. El 27 de juny de 2025, la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre la modificació de la configuració del centre privat concertat d'educació especial Sant Josep, de Sant Josep de sa Talaia (Eivissa), amb la transformació d'una unitat del programa de formació per a la transició de la vida adulta en una unitat d'educació especial bàsica en la modalitat de trastorn de l'espectre autista i/o trastorns greus de la personalitat.
6. El 27 de juny de 2025, la directora general de Planificació i Gestió Educatives va proposar l'autorització de la modificació de la configuració del CCEE Sant Josep, de Sant Josep de sa Talaia (Eivissa), amb la transformació d'una unitat del programa de formació per a la transició de la vida adulta en una unitat d'educació especial bàsica en la modalitat de trastorn de l'espectre autista i/o trastorns greus de la personalitat.
Fonaments de dret
1. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
2. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).
3. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, (BOE núm. 106, de 4 de maig), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre).
4. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
5. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, la qual estableix a l'article 102, punt 2, de Creació de centres que la creació, la supressió i la transformació de centres privats s'ha de sotmetre a l'autorització administrativa corresponent (BOIB núm. 38, de 17 de març).
6. El Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics (BOIB núm. 67, de 5 de maig). En l'article 40, en el capítol X, assenyala que s'han d'establir les directrius d'intervenció adients per fomentar models de suport inclusius que afavoreixin una atenció educativa de qualitat per a tots els alumnes.
7. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 2 de maig de 2018 per la qual es modifica la Resolució de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats, de 25 de març de 2015 per la qual es regulen les ràtios als centres específics d'educació especial, i s'estableixen les ràtios dels programes de formació per a la transició de la vida adulta (TVA) per als alumnes escolaritzats als centres específics d'educació especial (CEE) i a les aules ASCE (aules substitutòries de centre especial) (BOIB núm. 61, de 17 de maig).
8. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 5 de juliol de 2018 per la qual es modifica la Resolució de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 13 de maig de 2015, per la qual s'estableixen amb caràcter provisional els requisits mínims d'espai als centres específics d'educació especial (CEE) i a les aules substitutòries de centre especial (ASCE) ubicades a centres ordinaris (BOIB núm. 95, de 2 d'agost).
9. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 19 d'octubre de 2017 per la qual s'estableixen els tipus d'unitats de cada una de les etapes de l'educació especial per als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics al nivell de l'educació especial (BOIB núm. 133, de 31 d'octubre).
10. El Decret 6/2025, de 2 de juny, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 70, de 3 de juny).
Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives en data 27 de juny de 2025, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar, amb efectes de l'inici del curs 2025-2026, la modificació de la configuració del centre privat concertat d'educació especial Sant Josep, de Sant Josep de sa Talaia (Eivissa), mitjançant la transformació d'una unitat del programa de formació per a la transició de la vida adulta (TVA) en una unitat d'educació especial bàsica (EEB).
2. Determinar que, com a conseqüència d'aquesta autorització, el centre queda configurat de la manera següent:
Codi de centre: 07015604
Denominació genèrica: centre d'educació especial
Denominació específica: Sant Josep
Titular: Associació de Pares i Mares de Persones amb Discapacitat de les Illes Balears (Amadiba) (CIF G07758667)
Domicili: Av. dels Cubells, núm. 18
Localitat: Sant Josep de sa Talaia
Municipi: Sant Josep de sa Talaia
CP: 07830
Illa: Eivissa
Ensenyaments autoritzats:
3. Informar al representant del centre que aquesta autorització no suposa, necessàriament, l'augment de les unitats concertades.
4. Inscriure i actualitzar aquesta modificació en el Registre estatal de centres docents (RCD) del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i en el Registre autonòmic de la Conselleria d'Educació i Universitats.
5. Fer avinent al centre que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució. En cas contrari, es revocarà l'autorització atorgada.
6. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (1 de juliol de 2025)
El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany